Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Hallo Dames!

Wat leuk om weer even met iedereen mee te lezen! Gaaf dat een aantal van jullie ook al de kleine kunnen voelen!

Eerlijk gezegd ben ik nu nog niet zo heel erg bezig met hoe het de eerste paar weken zal gaan. Heb er wel een beetje een vaag beeld bij, maar denk dat het vooral erg wennen wordt aan elkaar en aan het vinden van een nieuw ritme. Heb er op de een of andere manier wel vertrouwen in dat het goed gaat en anders is er sowieso in het begin de kraamzorg en zijn er daarna ook nog genoeg ervaringsdeskundigen. Ik ben wel benieuwd naar hoe het zal voelen om met z'n 3tjes te zijn.

Gisteren wel een shock(je) gekregen waar ik nog steeds een beetje van ondersteboven ben:
Bij een superijverige piepjonge gyneacologe geweest voor cervixmeting. Baarmoedermond was met 3.5 cm gewoon prima qua lengte.
Ze wilde ook nog wel ff naar de kleine kijken zonder in te gaan op medische aangelegenheden. Nog nooit iemand zo met een echo apparaat tekeer zien gaan om de kleine in de goede positie te krijgen...😨
En opeens zei ze het geslacht wel te kunnen zien. Volgende week heb ik de uitgebreide 20 weken echo met m'n vriend dus zou het liefste dan pas het geslacht horen, maar zij dacht balletjes en een piemeltje te zien.

En ik droomde zo van een meisje en m'n vriend ook...zagen het al helemaal voor ons en leek ons superleuk om een stoere meid op te voeden. Voelde voor mij als een heel volmaakt, gelukkig plaatje. Heb zelf alleen maar broers en altijd een zusje gemist. Vlg mij trekken meisjes ook meer naar hun vader en dat leek me voor vriend zo leuk.
Een toekomst met een jongen kan ik me ook veel minder bij voorstellen dan met een meisje. Het voelt op de een of andere manier veel afstandelijker en same old same old, met een dochter zou het iets heel anders kunnen zijn.

Tjee klinkt vast verwend maar ik moet wel ff omschakelen...hoop ergens nog wel dat vlg wk blijkt dat ze het verkeerd gezien heeft....Belangrijkste blijft dat het gezond is maar merk nu pas hoe graag ik een meisje wil..ga er eens over nadenken waar die behoefte aan vrouwelijke energie vandaan komt en kijken of ik er op een andere manier invulling aan kan geven.

Was het voor sommigen van jullie ook wennen dat het geslacht anders bleek te zijn dan je zelf gedacht had?
Voor mijn gevoel dacht ik ook dat we een jongen zouden krijgen. Ik had de kamer al ingericht in mijn hoofd.. Maar het is een meisje.

Ik heb even een ander kamertje in moeten richten (in mijn hoofd) maar ik vind het zo leuk! Mijn maakt het oprecht niks uit wat het wordt, gezondheid is het aller belangrijkste.

Ik vind het al prachtig dat ik gezegend ben met een zwangerschap, er zijn veel vrouwen die dit niet gegund zijn. Dus welk geslacht het ook is, ik ben gelukkig.

Ik denk dat het voornamelijk even omschakelen is voor je. Komt vast en zeker goed.
Hi Esther,
Ja dat besef ik ook, dat het uberhaupt al een wonder is om zwanger te mogen zijn en zonder grote problemen (zie om me heen helaas ook vaak genoeg dat het anders kan gaan) en daarom wil ik er ook niet over zeuren. Het is ook wat het is he ;)
Gelukkig is er tegenwoordig geen taboe op het uitspreken van je voorkeur en evt tijdelijke teleurstelling.

Het is idd een kwestie van wennen en m'n toekomstfantasien bijstellen.
Heb nog kleine hoop dat het volgende week anders blijkt te zijn, maar zoniet dan ga ik me volop verdiepen in wat voor leuke dingen je met een zoontje kan doen om me daar een positiever beeld van te vormen :)
Merk dat vooral het beeld dat ik in m'n hoofd heb van hoe het zal zijn me dwarszit en niet zozeer wat ik voor dat kleintje in m'n buik voel, want daar voel ik nog evenveel liefde voor.

Mocht er ooit een 2e komen dan is dat ook niet omdat we perse toch een meisje willen maar omdat we heel graag een 2e kindje willen, heb ik me voorgenomen.
Hoi,
Het zeker wonder om zwanger te zijn ,. Zo voelt het ook voor mij.
Ondertussen. Voel ik de kleine zo nu dan sinds paar weken. Niet elke dag hoor.
Gister 20 weken echo gehad deze was goed. Zo blij mee.

Wat word blijft nog verassing. Me man weet wel die moet nu zijn mond houden voor iedereen. Ik heb hem goed gezegt dat dat verwacht want ik wil echt pas weten als geboren word.
Gefeliciteerd met je goede 20 weken echo Marijeens! Dat is fijn he!
Knap dat je zelf het geslacht pas bij de geboorte wilt zien en dat je man het nog zo lang geheim wil houden! Ben je niet bang dat hij zich verspreekt?

Het is zeker een wonder om zwanger te mogen zijn, ben ik helemaal met je eens!
Denk dat bij mij toch ook de hormonen wat opspelen. Vanmiddag met vriendlief nog gepraat over de 20 weken echo van volgende week en de mogelijke uitkomst van het geslacht. Hij heeft geen hele zware voorkeur voor een meisje. Leek m voor z'n moeder leuk om er nog een kleindochter bij te krijgen (ze heeft nu 3 kleinzoons en 1 kleindochter) en voor ons fijn dat het wellicht een wat rustiger kindje is, maar hij kent ook rustige jongetjes dus is ook erg afhankelijk van het karakter.

Ben zo blij dat we hier gewoon met elkaar over kunnen praten en hij zo open en nuchter reageert.
Ik zag vandaag opeens ook veel ouders met zoontjes en dat ziet er ook hartstikke leuk uit dus ik begin langzaam aan het idee te wennen :)

Een kennis zou gisteren bij de klimhal een speciale klimgordel voor zwangere vrouwen voor me achterlaten, maar ik kom er geen wijs uit hoe ik hier mee moet klimmen. Misschien heb ik het verkeerde meegekregen.
Merk wel wekelijks dat m'n zwaartepunt verandert en dat m'n buikspieren aan het verslappen zijn, dus straks blijft het bij makkelijke routes. Zaterdag weer zwangerschapsyoga met een zwangere vriendin. Superveel zin in :)

Gaat bij jullie alles ook nog goed? Zijn er al meer die binnenkort de 20 weken echo hebben? Hopelijk allemaal gezonde kindjes te zien :)
Hoi dames, mag ik misschien ook met jullie meeschrijven? Ik weet dat het erg laat is zo bijna halverwege de zwangerschap, maar merk dat ik het toch wel erg leuk vind om lekker te kletsen over het zwanger zijn en met elkaar mee te leven.

Wij in het kort: beide 37, voor mij 1e kindje, voor mijn man de 3e. Man was gesteriliseerd, dus eerst een hersteloperatie, wat best spannend was, want hij was 11 jaar gesteriliseerd. Gelukkig goed gelukt, maar helaas niet zwanger. Toen medische molen met 6x IUI, een miskraam en met IVF gelukkig in 1x raak. Ben nu ruim 18 weken zwanger en begin mei uitgerekend, maar de placenta ligt over mijn baarmoedermond (placenta praevia), waardoor ik vanaf 11 weken veel en heftige bloedingen heb gehad. Sinds de 1e bloeding mag ik ook niet werken, wandelen, tillen, lang staan etc. En dat voor de rest van de zwangerschap!

Het bloeden is sinds deze week gestopt en gister op de echo bij de gynaecoloog weer een lekker druk ventje gezien, die zelfs iets voor loopt qua groei. Officieel ben ik dus begin mei uitgerekend, maar met 37 weken wordt het sowieso gehaald (keizersnede), al zal ik waarschijnlijk eerder bevallen vanwege bloedingen. We hopen dat het in ieder geval april wordt en niet nog eerder, want hoe langer ik het kindje in mijn buik binnen kan houden, hoe beter natuurlijk!

Het verloopt dus niet allemaal probleemloos bij ons, maar ik voel me goed en wil ook gewoon genieten van alles wat met zwanger zijn en het moeder worden te maken heeft! Ik vind het ook erg leuk om jullie verhalen over de 20 weken echo, het geslacht, babykamers/uitzet te horen :-)
Welkom Sef80! Wat vervelend allemaal zeg! Je zit dus nu al enkele weken thuis? Hoe gaat dat?

We hebben vandaag 20-weken echo gehad, onze kleine doet het erg goed en is goedgekeurd! Erg leuk om dit zo te zien, ben helemaal in de wolken! :flirting:
Hi Sef80! Welkom! Leuk dat je ook meeschrijft :)
Dat is niet mis wat jullie al doorgemaakt hebben! Duim voor je dat het goed blijft gaan en je je goed blijft voelen en je kunt blijven genieten :)

Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo Esther! Wat fijn!

Hier is de kleine sinds woensdag erg rustig, was dinsdag na de echo als een malle aan het stuiteren, maar ben zelf erg druk dus misschien dat ik daarom ook wat minder beweging voel.

Net met m'n vriend naar echo's van geslachtsbepalingen gekeken zodat we weten dat we volgende week op zoek moeten naar het schildpadje of hamburgertje 😂
Schildpadje of hamburgertje :HA: heerlijk, ik zie het ook zo voor me! :hihi:
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik heb nog niet veel meegeschreven maar wel gelezen :) sinds 2 weken is de misselijkheid weg en ik heb er de energie weer voo!

Ik zie al goede verhalen over 20 weken echo's voorbij komen. Fijn! Ik heb er super zin in, maar vind t ook wel weer spannend. Wij hebben m volgende week en we willen het geslacht niet weten. Dus de schildpadjes en hamburgers ga ik niet op letten anders verpest ik t voor mezelf ;)

Fijn Sef dat je je ondanks alles goed voelt en zeker: genieten! Ik merk dat nu ik me weer goed voel die weken ineens voorbij vliegen! En het is toch wel iets bijzonders zeg, zo'n kindje in je buik. Ik voel het al een week elke dag. Zelfs een beetje op standaard tijden. Heel gek en leuk tegelijkertijd. Kam jullie partner het ook al voelen? Die van mij wel. Heel speciaal :)
Bedankt voor het welkom! En wat leuk dat iedereen in dezelfde fase zit! Ik heb wel zwangeren om me heen, maar die lopen min 6 weken voor of achter.

Wij hebben 12 dec de 20 weken echo en dat vind ik ook spannend. Wij zijn onder controle bij de gynaecoloog en die kijkt ook wel naar het kindje, maar vooral naar de placenta en hoe de vaten lopen

Squirrel: ik ben ook flink misselijk geweest en nu dat nagenoeg is verdwenen voel ik me ook zoveel beter! Heb alleen 's avonds soms nog een vlaag. En inderdaad vliegen de weken voorbij, zelfs terwijl ik niet mag werken en ook niet mag winkelen etc.

Esther: ja, ik zit al vanaf 12 weken thuis, het was eerst flink wennen, maar merk dat ik nu in een soort chill - modus zit. Alles wat vandaag niet lukt, doe ik morgen wel. Ik mag ook geen huishouden doen of koken, dus ik hoef ook niet zoveel. Ben in ieder geval gek op bezoek en mijn twee katten vinden het heerlijk dat ik zoveel thuis ben, er ligt altijd wel 1 te ronken op mijn buik.

Roosje-Mila: leuk dat jullie het geslacht bijna gaan ontdekken. Wij wilden het eerst niet weten, maar ze konden het bij 12 weken al zien en toen werden we zo nieuwsgierig, dus we weten het al een tijdje en op alle echo's daarna werd het bevestigd. Ik had zelf een meisje in mn hoofd en ook al een meisjesnaam, maar het is dus een jongen. En ik ben ook zeker met allebei blij (hebben er genoeg moeite voor gedaan ;-)), maar snap het schakelen dus ook. En jongensnamen vind ik zo veel moeilijker!

Wat leuk dat jullie de kindjes al zo goed voelen. Ik voel wel eens wat, maar weet niet zeker of het mn kindje is of mm darmen...Lijkt me heel bijzonder, dus hoop dat het snel duidelijker wordt en vooral ook dat mn man het kan voelen.
Vandaag mijn eerste spulletjes binnengekregen voor de baby: een überschattige knuffel (een grote voor mijn zoon en een kleine voor de baby) en een boxpakje maat 56. Gewoon om het wat tastbaarder te maken allemaal :-)

Wat voelen van de baby betreft, ik las vandaag dat een baby rond de 18 uur per dag slaapt. Dat is evenveel als een kat :-). Dus grootste deel van de dag ligt ie gewoon een beetje te chillen in je buik.

Dat gevoel van omschakelen of het een j/m is, ken ik wel. Bij de eerste was ik er zo ongeveer van overtuigd dat het een meisje was. Dat heeft echt even geduurd voor ik aan het idee gewend was. Nu ben ik gruwelijk blij met mijn zoon en maakt het me ook allemaal niks meer uit. Het is vooral even bijstellen van gedachten en het beeld dat ik voor me zag. En dan nog is het heel anders dan je dacht :-). J/m is één, maar karakter kan duizend kanten op :-)

Roosje-Mila, als ik om me heen kijk, wordt heel veel van het karakter ook wel bepaald door de energie van de ouders. Je hebt mensen die de kamer vullen als ze op een verjaardag binnenkomen. Niet letterlijk, maar qua energie. Er zijn ook mensen die onopvallend ergens kunnen zijn en veel rustigere energie uitstralen. Ik zie de drukste kinderen bij ouders die hoog in hun energie zitten :-)

Sef80, welkom hier! Iedereen is welkom om mee te schrijven. Wat een heftige voorgeschiedenis en nu ook nog steeds spannend dus. Ik ben ook bekend met Icsi en weet hoe zwaar dat traject kan zijn.. maar daarna was de zwangerschap wel probleemloos. Behalve dan dat mijn zoon met 36+4 geboren werd. Ik had me daar niet op voorbereid en vond dat heel heftig dat hij te vroeg was. Goed dat je aan dat idee wel vast kunt wennen.
Sef-80 welkom! Gelukkig dat je je nu goed voelt. Rustig aan blijven doen :)

Ik ben de komende weken eventjes drukdrukdruk, zal dus niet overal op reageren. Maar meelezen doe ik zeker!

Voel me nog steeds goed, al heb ik weinig lucht soms (had ik bij de vorige zwangerschap ook, inspanningsastma in combinatie met het feit dat de helft van mijn zuurstof naar het kindje gaat), maar verder mag ik niet klagen.
hier hebben we vanmorgen ook de 20 weken echo gehad

alles was goed aangelecht geen afwijkingen en zover ze konden zien was en is alles gezond...

ze vroeg mij op het eind wat ik dacht wat het zou zijn ik vertelde dat mijn gevoel heel erg sterk neigde naar een meisje... en op het einde van alles het woord het is inderdaad een meisje.. dus deze mama op roze wolk droomt lekker verder naar de meisjes kleertjes en dergelijke..

ik ben blij dat alles gezond is en mijn gevoel ook nog eens goed zat hahaha.

ooh en de placenta ligt bij mij aan de rug kant en daarom kan ik de kleine nu al zo goed voelen...

mijn nichtje gaf mij een tijdje terug al een poppenbuggy zo lief maar toen wist ik natuurlijk nog niks

nu maar eens bedenken hoe ik morgen met sinterklaas de bekendmaking ga doen met het geslacht
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Hallo Ladies!

Leuk dat er weer even wat te lezen valt van jullie! Is toch wel bijzonder dat we allemaal binnen een tijdsspanne van 15 dagen uitgerekend zijn he!

Richelle91 gefeliciteerd met je goede 20weken echo! En super dat je gevoel wat betreft een dochter klopt! Leuk dat je het met Sinterklaas gaat vertellen!

Bridt dat van karakter en energie herken ik idd wel bij anderen! Goed omschreven!
Als de kleine op ons 2 gaat lijken wordt' ie redelijk rustig, sociaal, nieuwsgierig met af en toe een enthousiast stuitermoment 😂

Sterkte met de drukte Waersmaedje! Inspanningsastma heb ik meer van gehoord, geen pretje..

Dat van 18 uur slapen zou best kunnen. Voel de kleine nu gelukkig weer geregeld koppeltjes duikelen en dat vooral 's middags 😍

De 2 broeken die ik nog paste gaan nu echt pijnlijk knellen dus moet binnenkort op zoek naar positiekleding...😯 Hopelijk komt er op MarktPlaats wat leuks voorbij....

Van het weekend met moeders en schoonmoeders gesproken over uitgerekende data, vriendlief is de jongste thuis van 3 siblings en bleef gezellig nog 16 dagen langer zitten. Ik ben de oudste thuis, ook van 3 siblings en was op tijd, dus ik ben benieuwd wat onze spruit straks doet.

Heb afgelopen paar dagen meegelezen in "Bevallen: de taboes!" en wat aantekeningen gemaakt....lees wel weer na de bevalling 😨 Het is nu nog ver genoeg weg om redelijk abstract te zijn....;)

Hebben jullie de nieuwe NPO-serie "Papadag" al gezien? Ik ga niets verklappen maar het is echt een aanrader! We rolden regelmatig van de bank af van het lachen!😂
nou ik dacht dus vandaag ik ga morgen de bekendmaking bij mijn zus en gezin met sinterklaas het bekend maken met cake met roze.slagroom

dus hop ik naar de winkel in het dorp de plus, en serieus het hele jaar verkopen ze de roze en blauwe slagroombussen en nu je raad het zeker al alle roze slagroom weg.. dus ik vragen zegt die man nee die hebben we niet meer, maar we hebben wel een bruine variant...

ik ergerde me blauw op dat moment maar oke afijn ik door naar het andere dorpje naast ons
waar ik eerst een super leuk kledingsetje kocht natuurlijk in het roze voor de kleine meid haha

op naar de jumbo waar ze de roze slagroom ook niet meer hadden, ah idem emte ook dito.... nergens meer..

uit ergenis maar naar de hema gelopen en gehoopt jullie hebben vast wel wat.voor mij in de roze tinten wat ik op tafel kan zetten met de echo... jawel jawel met chocolaatjes met roze dip erop en mini cakjes met roze marsepein... ook daar kwamen ze weer met dat de winkels nu bruine slagroom verkopen...

voor ieder die dus denkt roze/blauwe slagroom of roze/blauwe hagelslag daar iets mee te willen doen bespaar je ergenis ze verkopen het momenteel niet meer...

hebben jullie ook last ervan dat je op zulke kleine dingen je blauw kunt ergeren
en nog 1 vraag herkennen jullie het volgende met de kachels die nu momenteel meer aan gaan de droge neus gevoel wat tot korstjes toe lijd of bloedkorstjes... heb gelezen op een ander forum dat dat in deze periode van het jaar nogal vaak voorkomt bij zwangerschappen
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Roze slagroom?? Ik wist niet eens dat dat bestond. Dus ik heb er niet naar gezocht nog :-). Ben eigenlijk meer verbaasd dat er bruine slagroom bestaat, wat wil je daarmee maken...? Veel plezier vanavond met de onthulling!

Mila, grappig dat je nu pas voor de broeken gaat. Nu had ik ze al in huis, dat scheelt. Maar ik heb ze al een tijd aan :)

Ha, ik zou niet gaan lezen over bevallingen hoor. Ik heb het nooit gedaan (bewust) vooraf. Elk verhaal is anders en ook hoe je het beleeft. Wel vond ik het handig om ongeveer te weten wat je kunt verwachten.
Lol. Ik wist ook niet dat er zoveel kleuren slagroom waren....😆

Hoe reageerde je familie Richelle?
Ook hier is vandaag de uk goedgekeurd op de 20-wkn echo :cheer2: :cheer2:
Gefeliciteerd Oleander! Fijn, weer een mijlpaal bereikt!

Wij mogen morgenmiddag...spannend!
En dan kunnen we eindelijk ook wat leuke kleertjes gaan kopen :D
Pffff hier gister een flink 'instort'momentje...
Drukte van de afgelopen dagen...en gister zo veel gedaan dat ik pijn in mijn rug en krampen in mijn buik kreeg...

Gister avond een enorme huilbui, door alles wat ik nog moet doen, en gewoon oververmoeid.

Slaap al 2 nachten slecht...dus moet nu echt even rustiger aan gaan doen en hulp vragen (blegh! dat vind ik zo lastig en vervelend).

Sorry dit moest er eventjes uit...

Afgelopen dinsdag wel de eerste peettante gevraagd, die was heel blij verrast.
Aah goed nieuws Oleander!

Fijn he met die hormonen erbij, ik had toevallig gister ook zo'n momentje. Ik zou lekker die avond met mijn man doorbrengen even tot rust komen.. Helaas moest hij op het laatste moment toch met spoed naar het buitenland.. Beetje jammer maar morgen heb ik een dagje vrij.

Kun je niet even wat extra rust pakken? Het is niet niks he...

Gisterenavond toen mijn man net weg was zo bizar goed de kleine gevoeld, die was me toch aan het schoppen. Ik voelde het zelfs buiten op mijn buik. Zo speciaal en zo jammer dat hij er niet bij was..
(((Knuffel))) Waersmaedje!
Hulp vragen is niet makkelijk he. Maar kan je er voor zorgen dat je de minder belangrijke dingen even laat liggen?

Hier opgestaan met migraine, is voor mij ook een teken dat ik een stapje terug moet doen. Vanochtend nog gewerkt en vanmiddag toch ziek gemeld en onder de wol. Hoofdpijn is nog niet weg, maar ik voel me weer iets beter.

Wat gaaf Esther dat je de kleine zo goed kunt voelen! Jammer dat je man er niet bij was maar er komen de komende maanden vast nog meer momenten dat hij er wel bij is :)

Hoe ver is jullie buik? Ik heb soms een harde buik en kan dan heel mooi voelen waar m'n baarmoeder zit, nu al tot zo'n 2 a 3 cm boven m'n navel, blijf het bijzonder vinden!
Geen idee hoe ver mn buik is, maar hij is rond en je kunt 'm goed zien :D super leuk!

Leuk dat jullie echo goed was Oleander! Die van ons ook. Het kindje was weer lekker aan t spartelen en je kon zijn/haar bewegingen zien en voelen tegelijkertijd. Toch wel speciaal zeg! Hopelijk is je man er snel weer Esther om het ook mee te maken :)

Waersmaedje niet fijn zo'n baalmoment. Wel leuk dat je een peettante gevraagd hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven