Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Haha stel je niet teveel voor van het kraampakket. Dat is juist het minst leuke cadeau wat je krijgt. Gigantische maandverbanden en andere dingen waar je niet per se gelukkig van wordt. Overigens heb ik vrijwel niks gebruikt na de eerste bevalling, omdat ik een week in het ziekenhuis gelegen heb. Maar dat pakket kun je ook zelf samenstellen of bestellen, daar heb je geen verzekering voor nodig. Ik zie dat het pakket bij VGZ 21.50 kost, dus dat zijn niet de grote klappers.

Wat de verzekering betreft, ik ga absoluut voor een aanvullende verzekering. Ik heb het al vergeleken en blijf bij VGZ, maar dan een ander pakket.

De cursussen ga ik niet doen, dus daar let ik niet zo op. De vorige keer wel gedaan en dan is het zeker de moeite waard om dat mee te nemen in je vergelijking. Kraamzorg is zeker wel de moeite waard om te berekenen wat je eigen bijdrage is versus wat het kost bij aanvullende verzekering.

Waar ik op let, is bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Bij aanvullende verzekering wordt dat wel vergoed, anders moet je zelf betalen. Bij VGZ geven ze aan dat dat 245 euro (per dag) is. Nu zul je zonder medische indicatie niet langer dan een dag blijven, maar toch. Ik was bij de eerste achteraf heel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen was, omdat zijn suiker veel te laag bleek. Dat konden ze meteen controleren en ook aan een infuus leggen.

Er was bij mij geen enkele indicatie dat mijn zoon te vroeg geboren zou worden en toch kwam hij te vroeg. Dus ik was ook blij dat ik goed verzekerd was, want uiteindelijk heb ik niks hoeven te betalen. Ook qua nazorg niet, al weet ik niet precies wat uit basis en wat uit aanvullend is betaald.

Alleen heb je bij sommige verzekeraars ook recht op verlengde kraamzorg en dat wist ik toen niet en let ik nu wel op. Normaal heb je 8 dagen recht op kraamzorg vanaf geboorte. Als je 3 dagen in het ziekenhuis ligt met je kind, heb je thuis nog recht op 5 dagen. Ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en zou dus nog 1/2 dag hebben. Met verlengde kraamzorg kun je dus recht krijgen op extra dagen. Ik had er uiteindelijk 2 bij gekregen en daar was ik heel blij mee, want in het ziekenhuis is toch anders dan thuis. Gewoon hoe je het bedje opmaakt al of hoeveel kleren je een baby aantrekt. In het ziekenhuis lag hij in een verwarmd bed met een romper en ging je niet met de kinderwagen weg. En de flessenwarmer van het ziekenhuis is heel anders dan thuis, dat soort dingen :-)

Natuurlijk hoop ik dat ik nu wel binnen een dag thuis ben, maar het scenario van de eerste zit wel in mijn hoofd en daarom kies ik ook voor een goede aanvullende verzekering.

Tot zover dus mijn verzekeringsverhaal. Ik was overigens bij de eerste elders verzekerd, maar die verzekering bestaat niet meer.
Hey allemaal!
Sorry dat ik zo lang niet heb meegeschreven! De meesten van jullie weten vast al niet meer dat ik ook ooit meeschreef hier :-) Maar het lukte niet meer om in te loggen.
Nu dus weer wel!

Inmiddels 17 weken zwanger. Vorige week voelde ik ineens behoorlijk wat beweging maar vandaag en gisteren eigenlijk veel minder. En vannacht droomde ik toen ook nog eens dat ik een miskraam had :-( Niet fijn!

Ik begin nu wel een buikje te krijgen, zo leuk. En ik ben niet meer misselijk ook. Dus nu wordt alles een beetje fijner. Vond die eerste paar maanden pittig hoor, zo misselijk steeds!
egeltje10 schreef:
13-11-2017 15:18
Iemand al nagedacht over zorgverzekering en of je gaat wisselen?
Ik ben momenteel niet aanvullend verzekerd. Ik weet ook niet of het heel veel uit maakt. Wordt alleen zo een gedoe om alles weer uit te gaan zoeken
Ik ben vorige keer bewust niet overgestapt. Ik was aanvullend verzekerd jongeren (minste pakket), waar niets van kraam/bevallingszorg in zat. Ik was echter goedkoper uit als ik het gehele eigen risico betaalde i.p.v. het hele jaar extra premie.
Uiteindelijk ben ik met medische indicatie bevallen en waren de extra kosten goed te doen. (geloof iets van 650 euro, maar heb die in termijnen kunnen betalen)
Ik heb nu sowieso weer een medische indicatie, dus er verandert weinig.

Ik wil wel gaan kijken om over te stappen, maar dat heeft niets met de bevalling te maken.

Cursussen heb ik de vorige keer niet gedaan en ben ik nu ook niet van plan. (hoe meer ik weet, hoe drukker ik me kan maken) en gezamenlijk puffen en/of partneravonden, ik moet er niet aan denken :P
Ik ga ook weer duiken in de verzekering, kijken of een extra aanvullend pakket zinvol is. Vond t vorige keer wel fijn ivm poliklinische bevalling en vergoeding van eigen bijdrage kraamzorg. Maar t hangt erom of ik t bedrag maandelijks niet al betaald had.

Hier komt er trouwens nog een meisje bij :cheer2:
Welkom terug Blooberrie! Fijn dat alles goed gaat en dat de zware weken achter de rug zijn! Kun je jezelf weer in de tabel zetten? :)
Wat een rot-droom! Hoop dat je de uk gauw weer voelt salto's maken en je dat van je af kan schudden.

Jeej lievemas! Leuk dat je het ook weet. Duurt hier nog tot 6 december.. pffff..

Ik g wel ook kijken naar een andere verzekering. Ik heb het vorig jaar ook al ns bekeken en het leek er toen op dat je extra zaken rond de bevalling en kraamzorg feitelijk zelf betaalt door de hogere premie. Nog maar es goed naar kijken.

Komende week ga ik kijken bij zwangerschapsyoga, dat lijkt me wel fijn!
ik wil het ook graag weten.. helaas moet ik nog gedult hebben tot 4 december...

lijkt nog zoo ver weg
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Selin26, wat leuk! Gefeliciteerd!

We gaan binnenkort bij een babypark/babydump oid kijken voor een klein opvouwbare kinderwagen voor lange mensen. Begreep dat de mutsy 4-rider ook erg prettig is.

Op marktplaats een knalgroene gezien en gelukkig vind m'n vriend zo'n knalgroene vooral ook lekker opvallend dus gelukkig hoeft het niet bij 1 specifieke kleur te blijven😆

Vandaag hele dag vergaderingen voorgezeten op werk en ik was zo bekaf daarna dat ik er draaierig van werd. Nu lekker chillen op de bank.

Zorgverzekering zijn we ook aan het uitzoeken. Nu bij DSW maar denk aan VGZ of Zilveren Kruis. Denken jullie er ook aan dat je via je werkgever ook collectiviteitskorting kunt krijgen? Scheelt bij mij iig 5%.

Zijn ook naar kinderopvang en basisscholen🙊 aan het kijken. Raar idee maar helaas moet je de kleine hier al zo vroeg aanmelden.

Daarnaast gaan we volgende maand verhuizen en zijn nu zo ver dat de nieuwe indeling van m'n vriends' appartement op papier klaar is. Nu alleen zo veel mogelijk inpakken.
Kan niet wachten totdat we over zijn!
Heb me ook al aangemeld bij een andere verloskundigenpraktijk in die stad. Denk om in januari over te stappen.

Denken jullie ook al na over waar je wilt gaan bevallen?
Willen het liefst in een ziekenhuis. In een bad lijkt me ook heel fijn maar zie dat sommige ziekenhuizen ook geboortekamers aanbieden. Lijkt me net iets knusser en wordt ook gedekt door de zorgverzekering.

Hoop te regelen dus...buikje groeit inmiddels gestaag door, top van m'n baarmoeder zit nu onder m'n navel. De kleine houdt zich nog aardig rustig...voel nog weinig...lijkt me zo leuk als m"n vriend het kleintje ook voelt bewegen 😊
Over 3 weken onze 20-wekenecho, kijk er heel erg naar uit😍

Wil voor die tijd toch nog een keer bloed prikken op cmv.
Paar jaar terug pfeifer en cmv gehad en daar toen erg ziek van geweest. Kans op reactivatie is klein (en ik voel me tot nu toe prima), maar er is dan ook een kleine kans op lichamelijke afwijkingen bij het kleintje door het cmv. Heb er op zich wel vertrouwen in dat het goed is, maar lijkt me vreselijk om er te laat achter te komen wanneer je bijv. te laat bent met het toedienen van afweerstoffen. Dat is eigenlijk echt het enige waar ik me af en toe zorgen om maak, dus toch nog maar langs de huisarts.

Zijn er nog dingen waar jullie je af en toe zorgen om maken?

Van het weekend dus ooms en tantes,neefjes en nichtjes ingelicht en reageerden allemaal erg verrast en blij, superleuk!

Spreek nu op werk en hobby ook opeens veel jongere meiden die vertellen over hun kinderwens of twijfels rondom hun kinderwens. Het leeft toch voor iedereen wel sterk he?
Oh, denk bij de kinderwagen aankoop ook even na over de autostoel. Het is echt heel handig als je autostoel (maat 0) kunt vastklikken op je kinderwagen. Als je je baby uit de auto wil halen om even snel een boodschap te doen of naar het consultatiebureau te gaan, dan hoef je je kind niet over te leggen in de wandelbak. Bij sommige kinderwagens heb je adapters (gewoon plastic haken zijn dat) voor bepaalde merken autostoeltjes. Andere klikken gewoon vast zonder adapter. Maar het is handig om dat even af te stemmen.

Basisschool kijk ik zelfs bij mijn 2-jarige nog niet naar :-). Maar wij hebben in het dorp maar één basisschool, dus er was niet veel te kiezen. Kinderopvang zit ook in de basisschool in het dorp, dus ik zal nog eens informeren wanneer ik de baby zal moeten aanmelden. Maar bij mijn zoon was dat 3 maanden voordat hij startte ongeveer. Uiteraard wel eerder gekozen.

Bevallen hier ook in het ziekenhuis bij voorkeur. Let daar ook op als je je verzekering afsluit, want dat is zonder medische indicatie alleen vanuit aanvullende verzekering gedekt :-). Je hebt bij het ziekenhuis nog weleens info avonden over de bevalling en hoe het daar gaat, informeer daar eens naar. Ik vond het wel fijn om dat voor de bevalling te zien, dan weet je wat er kan en hoe alles werkt.

En wat leuk dat je zo lekker aan genieten bent!!!
Gefeliciteerd Lievemas!

Hier maandag de echo....ben zoooo benieuwd.
Rond Sinterklaas gaan we de peettantes vragen, allemaal leuke dingen dus!

Verder weinig nieuws...vanochtend wel mijn urine weggebracht, ik vermoed een blaasonsteking.

Verder voel ik me goed, mag niet klagen.

Alleen mijn haren!! Ik ben blij dat er uberhaupt nog op mijn hoofd zitten ;)
Hahaha, hier op mijn werk heeft iedereen het erover dat je haar zo fantastisch is tijdens de zwangerschap en bijna niet uitvalt. Ik dacht dat ik de enige was waar dit wel zo was.. niet dus ;)

Heel dat zorgverzekeringsgebeuren moet ik me echt nog in gaan verdiepen, kreeg deze week mijn nieuwe polis binnen. Even checken want ik wil sowieso graag in het ziekenhuis bevallen... Denk dat ik dan wat rustiger ben.

Fijn dat je maandag al je 20-weken echo hebt, ik moet dan nog even wachten (1 december). Vind het best spannend maar tegelijkertijd heb ik ook wel het idee dat het goed zit.

fijn weekend alvast dames! Wij gaan lekker een lang weekend weg, genieten!
Lieve dames, even snel...20 weken echo was helemaal goed.

En....weer een MEISJE! :)
Jeeey! Leuk! Superfijn dat alles goed is :)
Gefeliciteerd WaersMaedje1 met de uitslag en een dochter!! 😀

Ik ben soms wat zenuwachtig merk ik.. soms maak ik mij druk over hoe het zal zijn.. hoe de eerste weken gaan, of ik het wel aan kan enzo.. stom hè.. hebben jullie dat ook?
Goed nieuws! Leuk dat je ook een meisje krijgt!

Voelen jullie de kleine al? Ik ben nu 19+1 maar voel er niks van... terwijl ze op de echo altijd flink op en neer gaat.
Esther93 schreef:
20-11-2017 16:33
Goed nieuws! Leuk dat je ook een meisje krijgt!

Voelen jullie de kleine al? Ik ben nu 19+1 maar voel er niks van... terwijl ze op de echo altijd flink op en neer gaat.

hier nu precies 18 weken en vanaf donderdag of vrijdag avond voel ik hem of haar elke avond als ik rustig op de bank tv zit te kijken... voel dan kleine schopjes, echt heel appart
NinjaToby, geloof me, die twijfels houd je...haha. Onze oudste is nu 1 en bij sommige dingen denk ik nog; kan ik dat wel, hoe ga ik dat doen? Dus gewoon adem blijven halen en hulp vragen als je het nodig hebt (sprak zij wijs en uit ervaring :P )

Ik voel ons meisje wel al. Maar bij de eerste heb ik pas bij 24 weken minimaal iets gevoeld en maar heel weinig (placenta aan de voorkant en veel vruchtwater) dus dat wil allemaal niet zo veel zeggen.
Wat rustig hier!

Hoe gaat het met iedereen!
Hier zijn we net over de helft :hyper:
Esther dat viel mij ook al op. Met jou ook alles goed?

Bij mij gaat t prima. Morgen op de helft.
Nu even drukdrukdruk met december in aantocht.

Veel afspraken en geregel, maar gelukkig ook gezelligheid.
Oh en iemand die dit kan, mag de tabel aanpassen, dat wij een meisje krijgen :)
Hallo allemaal!
Nou het is zeker rustig hier! Hopelijk betekent geen nieuws goed nieuws Esther ;)
Gaat opeens best snel he als je op de helft zit!
Ben zelf pas 18 weken zwanger nu. Buikje is nog steeds heel beschaafd, maar heb bij anderen die voor het eerst zwanger waren ook gezien dat het pas op het eind echt ging groeien dus maak me daar geen zorgen om ;)

Kan sinds vorige week de kleine ook af en toe voelen😍, voelt een beetje als gerommel in je darmen maar is wel duidelijk door de locatie waar het vandaan komt dat het dat niet is.
Als ik er heel bewust rustig voor ga liggen voel ik het soms ook wel, maar werkt toch beter om het niet af te willen dwingen 😂 Vriendlief legt af en toe z'n hand op m'n buik maar voelt nog niks, kan niet wachten tot hij het wel voelt :)

De eerste keer dat ik het kleintje voelde was vorige week bij een cranio sacraal behandeling. Toen kon de therapeute voelen dat het naar de warmte van haar hand kwam en kon later zelfs het ritme voelen, dat was heel bijzonder.
Gisteren zelf een workshop cranio sacraal gevolgd en was erg leuk om te doen. Behalve toen ik 1 greep met een andere zwangere dame moest oefenen. Met z'n 4tjes voelde toch net iets te druk voor zo'n eerste keer oefenen.

Vind het iig erg gezellig met zo'n kleine in m'n buik. Hebben jullie ook al een gevoel van het karakter? Ik denk dat als het een meisje wordt ze net zo pienter en eigenwijs wordt als m'n schoonmoeder 😂

Verder zijn we druk met inpakken voor de verhuizing. M'n vriend is plek aan het maken en ik ben van alles aan het inpakken. Man man man wat kan een mens veel spullen verzamelen 😨

Hebben jullie last van zwangerschapskwaaltjes? Ik heb opeens gigantisch last van eczeem op de bovenkant van m'n voeten en ri m'n enkels. Nooit eerder gehad. Wordt 's nachts soms wakker van de jeuk 😐
Verder gelukkig geen andere klachten :)

Vandaag voor extra controle naar het ziekenhuis voor een cervixmeting. Heb ooit een LISexercitie gehad en nu wil de gyneacoloog voor de zekerheid checken of m'n baarmoederhals nog lang genoeg is. Geen idee hoe ze dat gaan bekijken maar misschien krijg ik de kleine ook weer te zien.
Heb vorige week ook bloed laten prikken op CMV en krijg deze week de uitslag of het weer actief is geweest.

We hebben iig 8 december de 20weken echo, superveel zin in!
Hier ook 18weken en sinds n weekje voel ik ze goed schoppen, zo bijzonder weer!
Mijn man voelt nog niets, zijn steeds korte schopmomentjes, vorige zwangerschap stopte ze vaak zodra een andere hand op mn buik lag haha, nog steeds is ze lekker eigenzinnig.
Zit bij de verloskundige is een cp groep, wat een verschil in buiken terwijl we allemaal ongeveer even ver zijn, wel heel leuk. Mijn buik begint redelijk te groeien, maar is nog een beetje een `is ze nu wel of niet zwanger`buik

Hier zijn de kwaaltjes weg en voel me nu heel goed. Hopelijk houd dit nog een hele tijd aan.
Wat naar dat eczeem en jeuk roosje-mila! Vooral die jeuk! Veel tubes vette creme in huis? ;)

Wij moeten ons er binnenkort toch echt toe gaan zetten om naar boven te verhuizen, ook teveel spullen verzameld die uitgezocht moeten gaan worden. Zijn jullie allemaal al begonnen aan het kamertje of interne verhuizingen?
Ah leuk, updates! Even bijlezen.

Hier voel ik al een paar weken beweging, zo gezellig :-). Vooral in de avond of als ik een tijdje stil zit. Ik begin nu eindelijk wat aan te komen. Tot nu toe heeft één iemand opgemerkt "je begint het nu wel te zien". Maar ja, ik ben ook nog maar 2 kilo aangekomen, dus zo gek is het niet..

Fijn alle positieve berichten!! Ik ben hekkensluiter wat de 20w echo betreft, maar tot nu toe zijn de controles goed. Zelf vind ik het heel mooi om het hartje te horen, dus als ik jullie mag tippen.. neem bij de verloskundige controle dat geluid eens op met je telefoon. Zo mooi om het leven echt te horen :-)

Ninja, ik heb bij de eerste gemerkt dat de eerste weken zo zoeken is, dat je je daar niet op voor kunt bereiden. Iedereen heeft tips en trucs, maar laat het over je heenkomen. Gewoon meegaan met je baby en vooral niet teveel plannen of willen controleren. En, het komt 100% zeker goed! Zolang als je daar op vertrouwt :-).

Esther, inderdaad geen zorgen maken als je niks voelt. Dat ligt ook erg aan hoe je placenta ligt, hoe de baby ligt en ook je buik. Pas vanaf 28 weken (meen ik?) Moet je elke dag je baby voelen :-).

Roosje, baarmoederhalsmeting gaat voor zover ik weet hetzelfde als een gewone echo, dus grote kans dat ze dan ook even naar de baby kijken :-). En anders naar vragen. Een vriendin is er tijdens haar zwangerschap elke keer op gecontroleerd en zij had het over echo's. Goed dat ze erop controleren! Bij die vriendin was het een heel groot risico, daarom werd zij er regelmatig op gecontroleerd.

Hier nog geen verhuizing trouwens. Ik heb nog steeds helemaal niks gekocht zelfs :-). Maar, as we speak, voel ik de kleine wel bewegen *lief*
hier vanavond weer controle gehad en alles was goed.

hij of zij was erg druk maar zeker goed gegroeit... ivm dat ik nog steeds super en super moe ben nog weinig energie om te schrijven hier maar ik lees wel alles mee..

volgende week maandag heb ik de 20 weken echo en mijn zus gaat met mij mee..
mij vriend is bezig met zijn verhuizing en kan helaas niet in enschede en almelo tegelijk zijn... zijn huisje staat in almelo waar hij maandag moet tekenen
... en komt van leidschendam naar almelo wonen voor mij en de kleine uk en voor zijn rust...

hier eigenlijk alles al gekocht alleen kleertjes spuugdoekjes en badcape nog nodig maar daarmee wacht ik op maandag wil daarmee eerst het geslacht weten...

deze kerstvakantie word de kamer geschilderd en word er een vloer met ondervloer gekocht.. de hele kinderkamer ligt opgeslagen in delen op het zoldertje... dus op wat kleine dingen na heb ik bijna alles al

de box staat hier al hahaha nog niet voor mijn uk maar de kleine van me zus... en kan in 2018 zo blijven staan..

dus voor de kerst moeten we maar even een tafelmoddelletje aan kerstboompje kopen want daar is helaas geen plek meer voor...

verder voor nu 2 afspraken staan: aanstaande maandag 4 december de 20 weken echo en 27 december weer een controle...

de bewegingen zijn al goed voelbaar al zn 2 weken voel de schopjes al heel goed...
Ik heb de kleine afgelopen maandag voor het eerst gevoeld. Vond het best bijzonder.
Aanstaande vrijdag 20-weken echo, vind het best spannend worden haha.

We hebben intern het e.e.a. al verhuisd en de meubeltjes zijn ook al besteld :facepalm: . Wij zijn nogal snel met dit soort dingen.. Ik kan er namelijk niet tegen dat wanneer ik eerder beval ik niks heb, wordt al kriebelig van dat gevoel.. Dus voor het einde van het jaar hebben we de grote spullen al :cheer:
Hoi,
even snel een berichtje van mij. Gisteren de 20 weken echo gehad en alles was goed! En te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Kon gisteren niet ophouden met glimlachen, nu weten dat alles goed is en na de mooie echo te hebben gezien.
De komende tijd is het op werk en persoonlijk lekker druk, dus ik zal niet zo veel schrijven, maar probeer wel gewoon alles mee te lezen.

o en mijn placenta ligt ongeveer links voor/links zijkant. Dit klopte ook wel een beetje met mijn gevoel, want als ik iets voelde was het meestal rechts en nooit links. Daarom begon ik al te twijfelen of ik haar echt voelde of dat rechts mijn darmen opgepropt zaten :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven