Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Het gaat alweer wat beter, wat dingen uitbesteed aan mijn man. Mijn moeder en schoonmoeder hebben hulp aangeboden. Kreeg gister van iemand de opmerking; 'laat mensen van je houden en je helpen'. Dat vond ik wel een mooie.

Gister ook de tweede peettante gevraagd, die vond het ook superleuk.

Wat fijn dat je de kleine zo goed voelt! Ik voel haar ook vaak wiermelen. En ze laat ook duidelijk merken als ze vind dat ik te veel heb gedaan.
Dan gaat ze heel hard schoppen :)

Migraine is hier ook altijd een teken aan de wand. Nu nog leren om die tekenen te herkennen, tenminste bij mij ;)

Alvast fijn weekend lieve dames!

O jah, we hebben ook een naam voor 'kruimel'! :D
Wat fijn dat er zoveel goede 20 weken- echo's zijn. Gefeliciteerd dames! Wij zijn as dinsdag aan de beurt. Hoop dat ik ook goed nieuws kan brengen, vind het best spannend!

Richelle, haha, ik moest wel lachen om je slagroomverhaal. Ik zou zelf dan ook briesend en stampvoetend door de stad rennen... Wel een erg leuk idee om zo het geslacht bekend te maken, was het uiteindelijk geslaagd? En het droge-neuzenverhaal herken ik wel, ik gooide het op de vloerverwarming en houtkachel, maar kan dus ook een zwangerschaps kwaaltje zijn.

Bridt, ben jij nu voor de 2e keer zwanger met icsi? Ik vind het wel een wonder wat ze tegenwoordig allemaal kunnen en ben er ook heel dankbaar voor!
Ik bereid me idd voor op een te vroeg geboren kindje, scheelt denk ik idd dat ik daar al op reken. 37 zou het mooiste zijn, maar het kan ook nog veel eerder. Maar eerst de 26 weken maar halen!

Roosje-Mila, ja leuke serie is dat, mijn man ziet nu een papadag al helemaal zitten.. :-D

Waersmaedje, succes met de drukte, hopelijk komen er snel rustiger tijden aan. En vooral aan jezelf en je kindje denken hoor! Slaap je nu al weer wat beter? En wat goed dat jullie al een naam hebben!

Esther, wat jammer dat je man net zo'n moment miste! Lijkt me heel bijzonder. Ik voel af en toe wel wat, maar twijfel nog steeds of het niet mn darmen zijn. Mijn vriendin (zij is al bijna uitgerekend) stuurt weleens filmpjes dat haar hele buik golft, zo mooi!
mijn slagroom verhaal viel helaas in duigen dus maar chocolade gehaald bij dee hema met roze bolletjes erop

maar het kwartje viel meteen... en mijn zus zei meteen kan ik yinthe haar baby kleertjes ook uitzoeken... kan dus gaan verwachten dat er veel deze kant op komt

hier hebben we ookal een naam voor haar

verder leeft mijn roze wolk verder... maar ook een zwarte wolk... de zwarte wolk van mijn trauma eerder dit jaar die ze gedwongen hebben uitgevoerd tegen mijn wil in in mei mijn kindje weg gehaald... mijn uitgerekende data was bij hem of haar 25 december van dit jaar deze maand...

hier dus nog geen enkel kerstlampje of dorpje opgezet geen kerst muziek of wat dan ook geluisterd terwijl ik normaal dol ben op de kerstperiode
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Richelle, ik zocht even wat terug en zag dat je in je eerdere berichten sprak over een miskraam en nu over een gedwongen abortus. Misschien gaat het me geen flikker aan hoor, maar wie heeft je daartoe dan gedwongen? Sterkte in elk geval ermee :-(. Fijn dat je familie zo enthousiast reageerden!!

Sef80, ik ben me er daardoor inderdaad ook heel goed van bewust hoe bijzonder een zwangerschap en kind is. Maar het is het allemaal zo gruwelijk waard!! Ik hoop echt voor je dat je die 37 weken gaat volmaken. Ik hoor nog weleens vrouwen die de zwangerschap 'moe' zijn en dan verzuchten "hij/zij mag nu wel komen hoor" maar dan is er niet het besef dat een kindje nog lang niet altijd 'af' is en veel harder moet vechten. Mijn zoon lag de eerste week aan het infuus en geloof me, ik had hem zoveel liever een week langer met me meegedragen. Dat is zo verdrietig om te zien (en je bent dan al niet op je stabielst). Dus zet in op die 37! :-)

Hier hebben we donderdag de 20w echo. Blijft spannend!! De baby meldt zich elke dag aanwezig, dat is wel heel fijn :-)
bridt schreef:
08-12-2017 21:45
Richelle, ik zocht even wat terug en zag dat je in je eerdere berichten sprak over een miskraam en nu over een gedwongen abortus. Misschien gaat het me geen flikker aan hoor, maar wie heeft je daartoe dan gedwongen? Sterkte in elk geval ermee :-(. Fijn dat je familie zo enthousiast reageerden!!

Sef80, ik ben me er daardoor inderdaad ook heel goed van bewust hoe bijzonder een zwangerschap en kind is. Maar het is het allemaal zo gruwelijk waard!! Ik hoop echt voor je dat je die 37 weken gaat volmaken. Ik hoor nog weleens vrouwen die de zwangerschap 'moe' zijn en dan verzuchten "hij/zij mag nu wel komen hoor" maar dan is er niet het besef dat een kindje nog lang niet altijd 'af' is en veel harder moet vechten. Mijn zoon lag de eerste week aan het infuus en geloof me, ik had hem zoveel liever een week langer met me meegedragen. Dat is zo verdrietig om te zien (en je bent dan al niet op je stabielst). Dus zet in op die 37! :-)

Hier hebben we donderdag de 20w echo. Blijft spannend!! De baby meldt zich elke dag aanwezig, dat is wel heel fijn :-)
het is nooit een miskraam geweest... de kliniek heeft mij gedwongen...
ben met therapie en psygoloog bezig geweest met EMDR maar dat viel me met de huidige zwangerschap te zwaar om met het trauma terug te gaan naar mei met een kindje wat ik nu draag.... hebben besloten dat ik de therapie weer oppak na de bevalling
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Sef je gaat een spannende tijd tegemoet dan. Ik hoop ook (en voor iedereen) dat die kleine nog lang blijft zitten. Ik had volgens mij bij nieuwsuur een discussie gezien die bestaat over 24 weken als grens om alles te doen om de kindjes te redden. In de VS is die grens lager. Zo lastig om daarover te moeten beslissen lijkt me en zo verdrietig.

Hoe gaat t bij iedereen met de babykamer? Al begonnen of klaar zelfs? Nu de 20 weken echo geweest is, begint dat hier toch ook erg te kriebelen! Ben al flink meubeltjes aan het afspeuren :)
Hallo Dames!
We hebben gisteren ook een goede 20 weken echo gehad, en we krijgen idd een zoon! 😍

Ik ging hier al een beetje van uit vanwege vorige week, maar voor vriendlief begint het loslaten van "het is een meisje" en wennen aan 'we krijgen een zoon'"nu pas omdat hij er nog heel open in stond.
Het steekt nog een beetje dat we dus een zoon en geen dochter krijgen, maar ik richt me nu gewoon meer op jongensdingen om het wat concreter te maken.
En ik voel de kleine nu zelfs ook al aan de buitenkant met m'n hand, daar smelt ik elke keer van. Voelt alsof hij er al graag bij is 😍

Omdat de kleine in dezelfde houding bleef liggen moesten we bij de 20 wkn echo tussendoor een halfuurtje gaan lopen.
Vriendlief zei dat het nu weer veel concreter voor 'm wordt nu we samen de kleine gezien hebben en hij opeens weer de verantwoordelijkheid voelt en ook een beetje alsof hij hier 18 jaar aan vast zit.

Heb daar een dubbel gevoel bij. Ben blij dat hij zo open is, maar ik leef veel meer bij de dag en maak me helemaal geen zorgen dat ik hier 18 jaar aan vastzit.
Ik vind het gewoon hartstikke leuk en bijzonder. Tuurlijk ben ik benieuwd hoe het straks gaat en zal het ook best pittig zijn af en toe, maar ik heb er vertrouwen in dat we dit kunnen.

Krijg het wel benauwd als hij zegt '18 jaar aan vast zitten', want ik wil niet dat hij het gevoel heeft iets op te moeten offeren en dat straks de kleine gaat verwijten.
We hebben er samen voor gekozen om de kleine te laten komen.

Daarna hebben we nog Papadag en Jan wordt vader gekeken en was voor hem feest van herkenning dat sommige vaders in het begin ook dachten sh*t wat nu. 😂

Hoe gaan jullie mannen daar mee om? Stonden die meteen te juichen of moesten / moeten ze ook wennen?

Ik ben pas morgen weer online, dus fijn weekend allemaal!
Fijn om al die goede 20-weken echo’s te horen.

Het feit dat je man moet wennen kan ik niet over meepraten. Mijn man heeft dat totaal niet gehad en is er helemaal klaar voor. Iedereen is anders en ik denk dat het idd even werkelijkheid werd voor hem. Wij dragen de baby met ons mee dus hebben dat gevoel al een tijd, we hebben kunnen wennen. Ik merk wel dat het voor mijn man na elke echo een stuk echter wordt.

Ze zijn nu de kamer aan het schilderen. Manlief had in een boek gelezen dat je niet mocht schilderen als je zwanger bent, dat laat ik me geen 2x zeggen. Ik heb daar totaal geen geduld voor :yes:

Over een kleine 2 weken komen de meubeltjes. Heb echt zin om alles langzamerhand te gaan inrichten :-D
@Squirrel, wilden ze de grens dan lager of hoger leggen dan de 24 weken? Ik had daar wel het eea over opgezocht en lager moet je niet willen, hoe moeilijk ook (en makkelijk om te zeggen als je niet in die positie zit natuurlijk). Ik meen dat 90% van de kindjes die zo vroeg geboren worden, blijvende schade oploopt. Het is dan niet de vraag of het kan, maar of je het moet willen op die termijn.
Een vriendin is op 20 weken bevallen en haar kindje is levend geboren en vrij snel overleden. Ze vertelde achteraf ook dat ze het zo zwaar vond dat niemand ingreep of iets deed om de baby te redden, maar het kon gewoon niet :-(. Dat lijkt me een enorm, onmogelijk verdriet. Ik heb met haar meegehuild, toen was mijn zoon net 4 maanden en voelt het helemaal zo oneerlijk dat ik de gezonde baby had en zij "niks".. maar de vraag is ook of als ze pogingen gedaan hadden, hoe het leven van dat kindje nu was geweest als ze het überhaupt overleefd had..

Richelle, wat heftig van de abortus. Maar heb je nog wel begeleiding dan nu met de zwangerschap? Gewoon van een psycholoog die naar je luistert, dus geen intensieve therapie. Kan me voorstellen dat een zwangerschap ook heftig kan zijn met alle hormonen :-).

RoosjeMila, het wordt nog veel erger. Je zit de rest van je leven aan een kind vast. Dat stopt niet bij zijn 18e verjaardag. Het goede nieuws is dat je het ook nooit anders zou willen. Ik kan me een leven zonder mijn zoon niet meer voorstellen en verantwoordelijkheid en zorgen om houdt niet op bij zijn 18e :-). Maar het goede nieuws is ook dat het 18 jaar duurt voor hij 18 is, dus je hebt tijd genoeg om je leven erop in te richten. Zeker in het begin is het intensief, maar zo de moeite waard. En opofferen moet je zeker iets, maar je vent moest ook dingen uit zijn "vrijgezellenbestaan " opofferen toen hij jou leerde kennen. Hij moest ook dingen opofferen toen hij ging werken etc. Je leven is keuzes maken en dat betekent ook dat sommige dingen niet meer zo makkelijk kunnen en daar in ruil krijg je andere mooie dingen voor terug. Ik heb vanmorgen met mijn zoon mannetjes van klei gemaakt en had in die tijd ook met vriendinnen kunnen gaan shoppen, maar dat enthousiasme van mijn zoon is zo mooi.. daar offer ik graag andere dingen voor op hoor :-)

Wat mijn vent betreft, hij is niet zoals de man van Esther hierboven die alles volgt. Hij heeft al aangegeven dat baby's niet zo "zijn ding" zijn en ik heb liever dat hij er eerlijk in is dan dat ik scheve verwachtingen heb. Meer mannen zeggen dat ze er in het begin niet zoveel mee kunnen en dat is prima toch? Althans, ik vind het prima. Ik heb bij de oudste ook alle nachten gedaan en dat was best zwaar, maar -alle clichés zijn waar- je krijgt er zoveel voor terug. Ik zou er vooral gewoon open in zijn.
Bridt: de grens omlaag en inderdaad de kans op blijvende schade of niet overleven is dan dus enorm. Niet te doen.. erg dat je vriendin dat heeft mee moeten maken.

Relaxed Esther dat je man lekker het schilderen doet! Verf op waterbasis kan niet veel kwaad, toch? Ik wil zelf schilderen stiekem. Vind ik wel een leuk klusje. Niemand laat mij hier nog dingen dragen trouwens. Zelfs al weegt het niks. Slaat nergens op :P

Mijn man voelt zich al helemaal papa. Heel leuk :) als je op de 20 weken echo een compleet mini kindje ziet, maakt het allemaal nog echter! Vond t zo bijzonder dat alles er al is en dat je zelfs kunt zien welke kant het bloed op stroomt en dat de lensjes van de ogen bewegen. Had ik me nooit echt in verdiept.
Die grens is een enorm ethisch dilemma, hij is al 2 jaar naar beneden gesteld jaren geleden. Als het je overkomt ben je blij dat ze wat doen, tegelijkertijd kunnen de consequenties inderdaad ook enorm zijn. Hoop dat we dit allen niet hoeven meemaken!
Wat ik lastig vind is dat kindjes die beneden de 24 weken worden geboren niet worden erkend, daar sta je pas bij stil als het je overkomt. Ach zo is er altijd wat. Laten we maar positief blijven! We zijn zo`n beetje allemaal de 20weken alvast voorbij :)

Mijn buik is ineens enorm gegroeid! Keek er echt van op vanavond, Wow ineens een echte zwangerbuik, trots! :) Oke zwijmelmodus uit ;)

Mijn man is er zeker klaar voor, is ook echt een knuffel, dans en stoei vader en super bezorgd. Zo lief! Hij gaat er net zo lief s nachts als het nodig is, daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Hoop maar dat hij het niet te zwaar krijgt met 3 vrouwen in huis straks :cheer2:
Sorry zit nog steeds in de zwijmelmodus :love:
Sterkte Richelle!

En wat fijn die goede 20-weken echo's allemaal!

Ik probeer mijn rust wel te pakken, afgelopen week 's middags ook even op bed gaan liggen.

Mijn man was bij de vorige al een echte papa en stond er relaxter in dan ik :)

We gaan in de kerstvakantie de kinderkamer voor mijn eerste in orde maken, die gaat naar een grotere kamer en de babykamer blijft babykamer. Als mijn eerste verhuist is naar de grotere kamer ga ik alles van zolder halen en dan ook de babykamer weer 'echt' babykamer maken :)
Hallo Ladies!
Toitoitoi met je 20 weken echo Sef80! Duim dat alles er op top uitziet bij jullie kleintje!

Richelle, heb je idd ook begeleiding van een psycholoog? Lijkt me heel heftig dat je flashbacks krijgt van je vorige zwangerschap.

Heb het er afgelopen weekend nog met vriendlief over gehad, zei dat ik schrok van z'n "18 jaar aan vast zitten". Was ws in het moment, hij kijkt er erg naar uit en hoopt dat we ons mannetje een blije en gelukkige start in het leven kunnen bieden.
En idd gaat het iets zijn waar we samen in gaan groeien.
Ik denk dat hem het eea ook veel natuurlijker zal afgaan in het begin want hij heeft nog relatief jonge neefjes en nichtjes die hij veel van dichtbij meegemaakt heeft en hij is erg zorgzaam.

Zijn ook nog even naar de Prénatal gegaan om een Blije Doos op te halen. Even rondgekeken bij de badjes, draagdoeken, wipstoeltjesen kinderwagens. Man wat een keus! Ging een wereld voor ons open.

Komende zaterdag eten we bij een bevriend stel waar we heel veel babyspulletjes van mogen lenen, we hebben ook nog een box en bedje van m'n moeder. Dus na komend weekend weten we wat er nog ontbreekt van de uitzetlijst. Na de verhuizing kunnen we ons verder richten op het inrichten van de babykamer ;)

Vanmiddag naar H&M gegaan voor 3 zwangerschapsbroeken en 3 topjes. Kan ik weer even vooruit. Wat zitten die broeken lekker!

Moest onwijs lachen om m'n vriend toen hij op een trotse papa afstapte voor een review van diens Bugaboo Cameleon 😂
Gisteren de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed! Wel bijzonder dat ze alles al zo goed kunnen zien en beoordelen. Ons ventje wou alleen niet echt stilliggen, dus het duurde wel lang. Maar dat was voor ons wel leuk, want zo konden we lang naar hem kijken :-). Ze deed ook even in 3D en toen hield ie telkens z'n handjes voor z'n koppie en verstopte zich achter de placenta, zo schattig. Maar wat een heerlijk gevoel dat voor nu alles goed is, ik werd vanmorgen wakker en had zo'n energie om allerlei dingen te regelen! Net of dit het startsein was om helemaal los te gaan ;-)

Richelle: veel sterkte ook in deze maand voor jou, het lijkt me moeilijk om terug te denken aan die tijd. Ik vind het wel bizar dat ze je in NL kunnen dwingen tot abortus, klinkt bijna middeleeuws...

Bridt: Heftig verhaal van je vriendin, dan is het wel heel dubbel als je zelf een gezond kind in handen hebt. En ja, door het hele voortraject ben ik me ook nog meer bewust van hoe bijzonder het is en wat er allemaal mis kan gaan. En niet dat je dan niet mag klagen dat het soms zwaar is, maar de dankbaarheid overheerst! Ik moet wel zeggen dat ik me heel rustig en positief voel, terwijl ik bij veel andere zwangeren na medische molen veel angst en onzekerheid hoor. Ik begrijp dat zeker, maar ik voel het zelf niet zo. Voor echo's en zoals de 20 weken echo ben ik wel zenuwachtig, maar ik denk dat alle ouders dat zijn. Succes alvast voor morgen!!

Squirrel: ja klopt idd de grens is volgens mij in 2010 verlaagd naar 24 weken. Dat is al over 4 weken.... Maar volgens de gynaecoloog overlijden nog wel veel van die kindjes en vanaf 26 weken is de kans alweer een stuk groter. Maar goed, ik wil die grens graag halen, maar wil nog veel liever lang zwanger zijn!! Gisteren werd gezegd dat de placenta nog wel ruim over de baarmoedermond lag, maar dat er nu een groter stuk aan de voorkant lag. Dus ik heb nog steeds wel een beetje hoop dat ie nog verder omhoog trekt. Volgende week weer naar de gynaecoloog, met een inwendige echo kun je het preciezer zien.

Roosje-Mila: fijn dat jullie 20 weken echo goed was! En ik heb ook broeken van de H&M, die zitten idd heel lekker! Mijn man is trouwens ook helemaal klaar voor een nieuw kindje. Ik merk wel dat sinds mijn buik boller wordt en door de echo's, het voor hem ook echter gaat worden. Hij zit constant over m'n buik te aaien en is heel bezorgd om me, heel lief. Ik merk ook dat hij wel veel nadenkt over hoe het straks zal gaan, hij was 19 toen hij voor de 1e keer vader werd en was toen vooral aan het werk om voor z'n gezin te zorgen. Nu is hij best een stoere vent, dus toen hij laatst zei dat hij eigenlijk wel minder wil werken en meer thuis wil zijn voor de kleine, was ik helemaal blij verrast. Mijn man is sowieso dol op alle baby's, daarin is hij misschien wel uitzondering. Als er een baby in de buurt is, heeft hij die binnen no-time in zijn armen, dan smelt ik altijd.

Lievemas: leuk dat je buik zo gegroeid is, ik sta soms ook verbaasd als ik in de spiegel kijk. Het is ineens van twijfelachtig naar duidelijk zwanger gegaan. Ben er ook heel trots op. En heerlijk toch om zo te zwijmelen, ik zit soms ook gewoon wat voor me uit te glimlachen.

Waersmaedje: leuk om ook voor je oudste een nieuwe kamer in te richten, wat zal die trots zijn! Heeft hij/ zij ook door dat er een baby in je buik zit? G
Gefeliciteerd allemaal met de goede 20 weken echo's!
Echt een opluchting he! :yes:
Hier ook alles goed gelukkig! Kindje ligt qua groei precies op datum.

Ik ben nu langzaam aan met de babykamer begonnen. Heb al een wandje geverfd en wat spulletjes van marktplaats gekocht. Hoeft van mij niet allemaal nieuw te zijn. Leuk verfje erover en klaar!

Hebben jullie al een naam?
Wij hebben er nu 1 die we beide leuk vinden. Misschien dat er nog een andere komt maar denk het niet!

Doen jullie ook aan cursussen of yoga ofzo?
Ik wil denk ik wel zwangerschapsyoga gaan doen binnenkort.
En de verloskundigepraktijk geeft ook voorlichtingsavonden over borstvoeding en bevalling.

Ik heb echt heel weinig foto's van mijn buik gemaakt tot nu toe.. vind ik wel jammer achteraf. Dus ga er vanaf nu maar mee beginnen haha.. Hij groeit echt heel hard nu! Ben opeens ook aardig wat aangekomen.. slik!
Hoera Sef80! Gefeliciteerd met je goede 20 weken echo! Fijn om te horen dat je placenta de goede kant op lijkt te groeien.

Hier gisteren in de Hema losgegaan met allemaal leuke jongenskleertjes in verschillende maten en xxl hydrofiele doeken.
'S Avonds op bed (ben voor m'n werk op reis) begon de kleine opeens heel enthousiast in m'n buik rond te zwemmen en kon ik 'm voor het eerst ook met m'n hand van de buitenkant voelen, net onder m'n navel. Voel 'm al 3 weken in m'n buik, maar nu zou m'n vriend het ook moeten voelen, kan niet wachten tot hij straks z'n hand op m'n buik legt.
Moest er gisteren iig erg om grinniken. Wat is dit toch mooi om mee te mogen maken :)

Zwangerschapsyoga doe ik sinds een paar weken. Hartstikke fijn en onze lerares maakt er ook elke les weer wat leuks van met veel variatie. Na afloop zitten we vaak nog een uur te theeleuten 😉
De HEMA is geweldig hè? Ik heb vandaag twee rompertjes gekocht: een in maat 92 voor mijn zoon en dezelfde in maat 56. Lekker fout, maar leek me zo leuk om dan bij elkaar aan te hebben :-)

Zorg dat je ook voldoende rompers hebt met lange mouwen. Korte mouwen heb ik als baby weinig aangehad. Bij de HEMA zijn de omslagrompers trouwens ook erg fijn! Dan hoef je zo'n kleintje geen romper over het hoofdje te trekken, maar kun je die met knoopjes open en dicht doen.

Mocht je trouwens een Spuugbaby krijgen, bij de zeeman zijn goede en goedkope spuugdoekjes. Ik weet nog dat het advies was om er 6 in huis te hebben. Ik deed in het begin elke dag de was en had er een keer 17 (!!) Aan de waslijn had hangen. Dan heb je ook geen interesse meer in leuke doekjes met patroontjes, alleen in slapen :-D

De rest reageer ik morgen op! Hier morgenmiddag de 20w echo. Ben benieuwd, blijft spannend maar ook zin erin :)
Handige tips meiden! De Hema leegplunderen klinkt als een plan voor tussen kerst (heb een weekje vrij) en oud en nieuw. Ik ga ook met zwangerschapsyoga beginnen na de jaarwisseling en daarnaast ben ik veel aan het zwemmen :) heerlijk.

Passen jullie nog wel in je oude kleding? Hier gaat het nog steeds, maar dan wel met de knoop los. Jurkjes enzo gaat prima. Ga wel snel meer zwangerschapsbroeken aanschaffen denk ik, want die bevallen me goed! En idd die van de H&M! Ik hoop een beetje op korting na de feestdagen.

En wat fijn, nog meer goeie 20 weken echo's. Geniet ervan dames.

Oh en jij morgen succes Bridt! Ben benieuw :)
Ons meisje wijst op haar eigen buik als we vragen waar is de baby?

Ze is wel helemaal verzot op het kleintje van vrienden van ons en op de opvang is ze ook de hele tijd baby's aan het aaien :)

Terwijl ze normaal een 'ruwe duivel' is.

Ik merk dat ik bij deze zwangerschap minder stil sta bij alles, ook met foto's maken, moet ik er echt aan denken. Terwijl ik bij de eerste tig foto's van mijn buik had :)

Maar het blijft bijzonder.
Hallo Dames!
Dat van die spuugdoekjes is een goed idee!
We gaan overmorgen bij goede vrienden van m'n vriend langs om te zien wat zij hebben. Hun dochter is 2,5 en hun zoon 6,5, ben erg benieuwd wat we daarna nog zelf moeten aanschaffen.

Zijn druk bezig om spullen via Marktplaats te verkopen en goede vriend van vriendlief gaat een huis gemeubileerd verhuren dus daar kunnen we heel wat van mijn meubels aan kwijt.

Heb bij de Hema idd veel met lange mouwen gekocht en let ook op waar de drukkers zitten.

Hummeltje is nu de gehele dag goed voelbaar.
Net nog bij verloskundige geweest, hartje klonk goed, buik groeit goed en alle gegevens van de 20 wkn echo waren goed.

Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat CMV weer actief is bij mij. Zijn we achter gekomen door m'n bloed op afweerstoffen tegen CMV te testen. Had zelf al zo'n gevoel namelijk. Ws is m'n weerstand wat verlaagd geweest door een paar weken te weinig slaap van alle adrenaline.

Gelukkig is het geen primaire infectie maar een reactivatie en zijn m'n ontstekingswaarden niet verhoogd. Maar of de kleine ook besmet is kunnen we alleen tijdens de zwangerschap met een vruchwaterpunctie zien (met alle risico's van dien) of anders na de bevalling via een hielprik.

Verloskundige heeft gyneacoloog ingeschakeld en die wil ons verder met een kinderarts gaan voorlichten. Geen leuk nieuws, maar ben blij dat het serieus opgepakt wordt en als alles gewoon zo goed blijft gaan met ons Hummeltje, we hopelijk alleen bij de geboorte en daarna wat extra controle krijgen.
En uiteraard hoop ik dat dan alles 100% goed blijkt te zijn met z'n gehoor en zicht. Fingers crossed!

Voor wie meer info wil: http://rivm.nl/Onderwerpen/C/Cytomegalo ... angerschap
Geen fijn nieuws Roosje. Ik had nog niet eerder gehoord van CMV. Als ik het zo lees, zijn de kansen erg klein gelukkig dat het invloed heeft op je baby. Je gaat niet voor de vruchtwaterpunctie?

Ik was vannacht een klein beetje geschrokken. Werd wakker en ging een glas water halen, maar toen kreeg ik een bloeding. Inmiddels alleen nog een beetje bruin bloed. Verloskundige heeft me wel kunnen geruststellen omdat ik verder geen pijn heb en de baby lekker beweegt. Hoop dat t wegblijft :) bij de 20 weken echo zag alles er goed uit dus daar gaan we maar vanuit!

Hoe gaat het bij de rest?
Hier ook een goede 20w echo gehad! Blijft leuk en bijzonder om te zien. De echodame bood aan om voor 5 euro wat beelden op te nemen, dus ja op gezegd. Uiteindelijk hadden we 11 minuten op dvd en dat is dan stiekem toch wel heel leuk om terug te kijken of te delen met familie :-). De kleine is enorm lenig, moest er wel om lachen. Hij lag helemaal dubbelgeklapt met zijn knieën op zijn voorhoofd zo ongeveer.

Intussen ben ik nu 4 kilo aangekomen, maar echt veel zie je er nog niet van, want ik zat op de grens van ondergewicht qua BMI. Voor mijn doen heb ik nu wel echt een buik en ik vind het ook mooi worden, maar er zijn nog zat mensen die niet weten dat ik zwanger ben :-). Wel flink aan shoppen op nieuwe bh's.. bij de 4 kilo zit ook 3 (!!) cups erbij. Ik haal maar gelijk voedingsbhs, dan kan ik er nog wat langer mee doen.

@Squirrel, dat lijkt me wel erg schrikken!! Gelukkig niks aan de hand dan.

@Roosje, ik ga niet teveel over cmv lezen, want het klinkt een beetje eng en ik wil lang niet altijd alles weten :-(. Moet je nu nog veel kopen?

@waerdmaedje, wat leuk dat je dochter ook zo meeleeft! Ik probeer mijn zoon er ook bij te betrekken. Hij is er nu van overtuigd dat hij en ik een baby in de buik hebben :-D. Ik maak elk eerste weekend van de maand nu buikfoto's. Dat heb ik bij de eerste zwangerschap ook geprobeerd.

@ninja, namen zijn we nog niet over uit. We hebben wel wat namen die "kunnen", maar we denken er nog over. Ik doe niet aan yoga oid :-)

@sef, die angsten na een medisch traject ligt denk ik ook erg aan wat er vooraf is gegaan. Het voelt misschien wat waardevoller, maar uiteindelijk is het een 'gewone zwangerschap'. Maar bij bijvoorbeeld die vriendin die met 20 weken haar kindjes was verloren, was de zwangerschap erna vooral uitzitten en ze kon er totaal niet van genieten..

Prettig weekend iedereen nog!!
Hoi Meiden,

Hoe is er mee? Voelen jullie je goed?
Was hoogsten tijd dat ik keer ff bericht hier plaats :D haha dus zal dan ook maar ff ( uitgebreid doen )
@Squerrel wat heftig dat je in eens bloede, fijn dat achteraf mee valt en dat klein prima na de zin heeft.

Wat fijn dat meest van ons de 20 weken echo gehad heeft. En dat alles goed lijkt te zijn. Was het voor jullie opluchting?

Hebben jullie veel last van kwaaltjes?
Hier eigenlijk niet dus ik geniet vol op van het zwanger zijn :D

Heerlijk he het shoppen!! Moeten nog veel aanschaffen.
Ik heb best veel gekregen maar ik wil toch echt als voorjaar collectie er hangt in de winkel ook zelf wat leuk kleertjes uit kiezen.

Hoe ver zijn jullie met baby kamer? Al begonnen? Hebben jullie thema?
Eigenlijk ben ik er erg benieuwd hoe die van jullie er uit komt te zien!
Hier zo goed als af.
Moet nog dingen plekje geven en opruimen maar meeste staat.
Ik heb van me ouders hemeltje gekregen ( die ik vroeger aan me bed had) Ik was er zelf alleen nog niet uit of ik die wel op de baby kamer wilde. Was bang dat mijn zelfgemaakt muziekmobiel dan niet meer tot ze recht komt.
Maar toen ik hem uiteindelijk had hangen ben ik toch tevreden mee. Dus ik liet het later aan me man zien. Had gedacht dat hij niks vind/vond maar dat was totaal niet zo hij was juist enthosant:D

Van de week gaan we de box op zetten. Ja erg vroeg wilde ik eerst ook echt niet. pas eind februari of zo. Maar onze box heeft geen schuifla er onder. ( ook gekregen de box)
En dat leek mij toch ook wel weer erg handig. Mijn opa is nog handig en die zien we 1ste kerstdag dus ik dacht als nou opzetten en op meten dan kan dan vragen aan hem of hij zo la wilt maken.
Dus dan laten we dan ook maar staan ;)

Helaas kan mijn zwangerschap'bllijheid' niet echt met me moeder delen tot heden zat er niet mee.. Maar begint nu toch ook echt jammer te vinden :S
Me moeder zit sinds september sinds ze oma is geworden niet lekker in vel zo erg dat aan medicatie zit. vroeg heeft prostenale depressie gehad bij geboorte van me broertje en dat komt nu weer naar boven.:( is momenteel zo erg dat ze zelf afgelopen week met spoed bij een psychiater nu loopt .
Dus genieten van zijn klein zoon en van onze zwangerschap kan ze dus niet erg jammer natuurlijk

Hhaha heb nog teleurstelling :S
Ik heb nooit een vrijgezellen feest gehad. Op dat moment dat zou zijn zat niet lekker in vel was erg gestresst ivm met onze huis dus samen met wie dat zo organiseren hebben we toen besloten dat ik afterparty zou krijgen. Dus na het trouwen. Helaas is nooit gebeurd. Waarom geen idee. Maar vind vond erg jammer. dat heb ik nu naast me neergelegd.

Maar nu weet ik dat een vriendin van mij babyshower wilt organiseren voor mij. Ze weet dat ik dat heel graag zou willen. Maar krijg nu wel gevoel dat ik maar ff moet realiseren dat nog eens kans is dat ook niet door gaat.
Ligt niet aan haar dat weet ik zeker. Me man zit in complot maar die kan deelt toch ook weer met mij dus echt verassing is ook weer niet. qua datum zou dan in januari of februari zijn. - me man vroeg mij laatst welke datum ik niet zou kunnen ivm baby shower.. Nouja hoorde ik dat ze als wel iedereen die ik dus er bij zou willen hebben benaderd heeft. Maar dat ze van bijna niemand reactie gehad heeft. een vriendin is in februari uitgerekend van 2 ling ( nu zelf denk ik dat zij daarom niet bij is) een ander vriendin die heeft al afgezegd ivm met haar achtergrond ( had ik ook wel verwacht)
Maar nu had dus ander vriendin tegen haar gezegd dat niet komt want ze houd er niet van. :O oké dat kan maar je kunt toch voor je vriendin overhebben? denk ik dan jij zelf staat niet in belangstelling maar die gene die zwanger is. Verder doe je ok niet veel lijkt ook erg veel op high Thea.
nouja nu verwacht dat me moeder dus ook niet komt ivm haar toestand. ( begrijpelijk is )
En van wegen afstand verwacht ik dan me schoonzusje en ouders ook niet er voor over hebben ( 1 - tot 1,5 uur rijden ) . Nouja dan blijft nog 2 a 3 vriendinnen over.
dus ik zie wel gebeuren dat dat mij niet gegunt ( zo voelt voor mij) nouja ik probeer maar er van uit gaan dan niet door gaat. En er bij neerleggen dan ben ik ook niet teleurgesteld .
Marije, dat is best heftig van je moeder. Een dikke knuffel!
Wat betreft de babyshower. Ik vind het een lastige. Als ik rationeel reageer (zoals een man zou doen, tenminste die van mij); laat het over je heen komen, en als er vriendinnen zijn die dit wél voor je over hebben, koester die dan.
Maar emotioneel begrijp ik dat je het lastig vind. Ik kan je alleen maar een dikke knuffel sturen!

Hier gister avond weer een 'instort' momentje. Toch weer teveel gedaan en de kerstdrukte en de verbouwing, pfff. Paar nachten slecht geslapen...
Even met mijn vriendinnen geappt, lekker gedoucht en toen ging het wel weer.

Ben heel blij als straks alles weer 'normaal' is.

Maar...alles komt goed zullen we maar zeggen ;)
Hallo Dames!

Leuk dat er weer wat berichtjes van jullie zijn!

We gaan idd geen vruchwaterpunctie doen ivm cmv. Wil geen onnodig risico hebben op een vroeggeboorte en het voegt niets toe (ze kunnen evt na de geboorte pas wat doen). Verder heb ik er vertrouwen in dat het wel goed komt.

Met ons kleine mannetje gaat het erg goed. Als ik zelf wat drukker ben, zoals van het weekend ivm onze samenwoonverhuizingsvoorbereidingen, voel ik hem niet veel.
Maar gisteren en ook vandaag houdt ie bijna onafgebroken dans-
en springfeestjes in m'n buik en dan met name tussen m'n navel en (op m'n) blaas. Zo leuk! :D

Schijnt een goed teken te zijn dat je veel leven voelt, omdat ze dan voldoende energie (over) hebben naast de energie die ze gebruiken om te groeien. Verder voelt het vooral heel erg gezellig en ben ik gewoon heel erg nieuwsgierig naar wat 'ie nu zoal uitspookt :)

Marijeens wat heftig dat je moeder flashbacks krijgt van haar pnd. Heb je wel bijv. een andere lieve tante of vriendin die je kan steunen?
En hetzelfde met je babyshower, hoop dat het uiteindelijk toch een gezellige dag wordt! (((Knuffel)))

Ik verwacht niet dat onze vriend(inn)en een babyshower gaan organiseren. Wel willen we de komende maanden na de verhuizing en voor de geboorte met vrienden, familie en kennisen gaan afspreken. Een soort over meerdere dagen uitgesmeerde housewarmingparty 😂 Veel zin in om weer met iedereen bij te praten iig!

Denk ook al wat na over de kraamtijd en het bezoek daarna, maar weet nog niet of we bijv. een kraamfeest gaan geven oid.
Lijkt ook nog allemaal zo ver weg! Denken jullie daar al over na?

Vandaag wel alvast uitgerekend wanneer ik m'n verlof in wil laten gaan, vanaf 18 maart ongeveer, ben 30 april uitgerekend dus dan ben ik er vast aan toe!

Squirrel8, oeh dat lijkt me ook schrikken! Wel goed dat je met je verloskundige overlegd hebt en ze je gerust heeft kunnen stellen dat alles goed is :) Duim dat het zo goed blijft gaan!

Bridt, wat leuk dat je zoontje zo meeleeft! Zal voor hem ook bijzonder zijn dat hij straks niet meer de enige, maar de oudste is.
En mooi om je kleinste zo te zien he. Wie weet een lenige turn(st)er in de dop ;)
Apart dat je 4 kilo en 3 cups aangekomen bent... Ik was de afgelopen paar jaren al 3 kilo aangekomen tov normale gewicht en sinds de zwangerschap ook nog eens 4 kilo aangekomen dus zit op 80 kg en 1 à 2 cups gegroeid....
Vriendlief vindt dat laatste wel leuk maar ik moet ook weer op zoek naar nieuwe bh's...geen idee of ik dan meteen maar voor meegroei- of voedingsbh's moet gaan...

Waersmaedje, hoop dat je ook voldoende steun en uitlaatklep hebt (aan je vriendinnen) en straks tijdens en na de feestdagen rustiger aan kan doen, zorg goed voor jezelf!

We gaan de komende dagen Kerst vieren bij onze families, daarna de laatste grote spullen verhuizen en dan O&N vieren op de Waddeneilanden, zal een tijdje uit de lucht zijn.

Wens jullie allemaal Fijne en vooral relaxte ;) Feestdagen en een Gelukkig en Gezond 2018 met allemaal een happy & healthy baby :)
Tot volgend jaar! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven