Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Wat super fijn die goede echo's!

Wij hebben het nu bijna alle mensen die dichtbij ons staan, verteld.

En we hebben een huis gevonden. Yeeeehhh! De afgelopen dag waren we elke dag van huis om huizen en steden te bekijken en het is nu gelukt. Tot december blijven wij in ons mooie, maar kleine appartementje wonen en daarna in een lekker huis met meer dan genoeg ruimte :).

Ik voel me trouwens echt verrot... haha. Ik kan na het ontbijt alweer terug mijn bed in. Heel de dag voel ik me doodop.

Ook ben ik nog vaak misselijk, maar het helpt mij om 's middags al mijn warme maaltijd met groenten te eten. Dan kan ik het een stuk beter verdragen dan 's avonds.

Woensdag hebben wij de termijnecho. Daar hebben we heel veel zin in!
Wéér meer hartjes dan de vorige keer dat ik reageerde: super!

Ik herken heel erg wat Kaatje zegt over geen puf meer hebben om de laptop erbij te pakken en hier te reageren. Ben de hele dag door óf misselijk, óf moe. Zoveel doe ik dus niet naast de dingen die echt moeten (werken, zorgen voor kind, sommige huishoudelijke dingen).
Verder begin ik inmiddels erg zenuwachtig te worden voor de echo (nog 5 nachtjes!), waardoor ik ook merk niet zo'n behoefte te hebben om uitgebreid op m'n roze wolk te gaan zitten en hier actief mee te schrijven. Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan of het goed zit, maar kan mezelf ontzettend gek maken door allerlei rampscenario's en sites met dat soort verhalen erbij te halen. Ik ben er inmiddels echt aan toe om te weten hoe het daarbinnen gaat. Gelukkig zijn de komende dagen goed vol, dus heb ik niet veel tijd om heel erg bewust te zijn van hoe beroerd ik me voel, maar vooral ook om niet teveel na te denken over of het misschien niet toch mis is.

Lisot, jij hebt je echo ook komende week. Hou jij het nog een beetje vol?

En hoe is het met Ypod en Dajka? Hebben jullie al een goede echo gehad?

Voor degenen met kinder(en) in de luiers: ik trek het momenteel echt totaaaaal niet om poepluiers van zoon te verwisselen. Begin gelijk te kokhalzen en moet hard m'n best doen om niet over te geven. Man doet nu dus vooral de poepluiers, maar ja, hij is ook niet altijd thuis. Iemand die dit herkent en een handige tip heeft??
Warmewollensjaal dat wachten duurt lang he!
Ik herken de rampscenarios, zeker nu de nipt in aantocht is. Ik probeer dat opzij te zetten.

Wat betreft poepluiers heb ik geen last. Misschien wat Luuf of iets onder je neus smeren als je die geur wel kan verdragen.
Hi iedereen!

Nog meer kloppende hartjes! Geweldig! Ik herken me ook in geen puf hebben om te schrijven. Het liefst lig ik de hele dag op bed of hang op de bank...mijn werk gaat nog wel, gelukkig veel afleiding, maar zodra ik thuis ben......ik heb ook al een buikje, zullen de darmen wel zijn.

Vrijdag heb ik mn eerste echo, volgens mij eigen berekening ben ik dan 10 wk. Spannend....als dat goed zit ga ik het ook mn zus vertellen (ouders weten het al ivm gezamenlijke wintersport). Ik ga het de kinderen pas vertellen na een goede NIPT, tja dat wachten voor de nipt uitslag lijkt me ook heel pittig...
Ik heb ook zo weinig puf :(. Na het boodschappen doen plof ik al op de bank. Ik slaap zo'n 10 uur per nacht en alsnog ben ik zoooo moe. Daarnaast doen mijn borsten nog erg veel pijn, ben ik vaak misselijk, heb ik vooral 's avonds weinig eetlust en kan ik veel geuren slecht verdragen zoals de prullenbak of de vieze vaatwasser.

Woensdag heb ik de termijnecho en ik heb er zoveel zin in! Maar tegelijkertijd vind ik het ook zooo spannend! Bijna al onze familie en vrienden die dichtbij ons staan weten het al, maar daarna mag echt iedereen het weten.

Hebben jullie van iedereen leuke reacties gekregen? Iedereen in onze omgeving reageerde erg enthousiast, behalve mijn tante. Die ziet mij nog een beetje als een klein kind terwijl ik alles goed voor elkaar heb. Ik ben alleen nog jong...

Hebben jullie al spulletjes gekocht? Ik heb me goed ingehouden en nog niks gekocht. Na de termijnecho mag ik van mezelf wel al iets kopen ;).
Hier ook herkenbaar inmiddels die vermoeidheid. Sloeg dit weekend ineens toe. Raar genoeg nam misselijkheid even af toen ik zo moe was. Heb samen met de jongste een middagdutje gedaan. Daar heb ik nu last van in de zin dat ik nu al een paar uur wakker lig... tis ook nooit goed.. Haha!

Poepluiers? Ik houd mijn adem in en hap lucht naast me of in mijn mouw. Dan lukt het aardig.

Vandaag (maandag) heb ik weer een echo. Ik ben morgen (dinsdag) 9 wkn dus ben benieuwd of er al meer vorm of leven te zien is.
Daarna over twee weken termijnecho.

Nog steeds wel onzeker hoor... denk dat dat ook nog wel even blijft totdat ik hem / haar kan voelen bewegen.
Veel plezier vandaag Mathilde! :)
Was leuk! Mooie echo precies volgens schema. Bewoog al met een voetje! Zo maf om te zien. Na twee kids kan ik me daar nog over verbazen.
Vandaag gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele familie in te lichten. Nog niet op Facebook (twijfel daar sowieso over) maar verder mag iedereen het weten. Wordt het ook weer een stukje echter.
@Viva95 wat vervelend dat je zoveel last hebt nog van je kwaaltjes! Hopelijk is dat na de 12 week gauw minder. Spannend weer de termijnecho, ik heb hem morgen al en ben best weer nerveus! Bij ons weet nog niemand het dus na de echo van morgen gaan wij het ook vertellen. Ik ben ook best wel bang voor reacties dat mensen me ' te jong ' gaan vinden maar ook ik heb alles goed voor elkaar. Eigenlijk moeten we ons er ook niks van aantrekken maar enthousiaste reacties zijn natuurlijk leuker!
Ik heb al wel stiekem een paar kleertjes gekocht, kon me niet inhouden haha.

Ik ben sinds vrijdag bezig met Moeders voor Moeders, fanatiek in het bekertje aan het plassen ;-)

@Mathilde14 wat fijn dat je een goede echo had! Ga je het vieren? :-)

Wij mogen morgen dus weer.. Spannend!!
Viva hier weet nog niemand het. We wilden eerst een eerste echo afwachten. Nu is Pasen een goed moment voor beide families dus vertellen we het dan. Was lastig omdat ik voor die tijd al veel mensen heb gezien maar eerst mn familie persoonlijk wil vertellen. Bijna zover! Ben er echt aan toe om het te delen nu.

Natuurlijk vind ik het nog wel wat eng ovm nipt maar ja om te wachten tot die tijd vind ik niet fijn.
Dajka die nipt lijkt me doodeng. 10 werkdagen dus twee weken in spanning.

Mathilde wat fijn! Zeker gewoon weer zo bijzonder als de eerste. Mijn man was echt verbaasd dat het kindje al veel bewoog en draaide op de echo. Hij had geen bewegend beeld op de eerste echo verwacht.

Manon en Viva vervelend dat mensen misschien niet leuk reageren ivm jonge leeftijd. Als je een fijne relatie hebt en je bent eraan toe dan is het een mooie stap. Jongere moeders zijn gewoon fitter en flexibeler om een kind te dragen, baren en op te voeden, haha. (Zegt degene die zo'n 10 jaar ouder is) Er zijn altijd voor- en nadelen.

Manon succes en plezier morgen!
Mvm start voor mij pas in week 12. Beetje kortdag omdat het maar tot 16 weken kan. Maar toch, elk beetje helpt.
Goede intake gehad met test? Hpe vind je het?
@Viva, wat fijn dat jullie een huis hebben gevonden!! Nu nog lekker sparen zodat je het straks leuk kan inrichten!

@Mathilde, wat fijn dat alles precies volgens schema was en met bewegend voetje!!

Succes voor iedereen die deze week echo's heeft! Ik hoop op mooie kloppende hartjes en goed gegroeide baby's! Ik mag zelf donderdag voor de termijnecho met precies 10 weken.
Ik zal blij zijn als straks eindelijk wat meer energie heb, vind dit echt niks... maar nog een paar weekjes als het goed is!
Verder wel heel blij dat ik zwanger ben hoor :lol: .

En eens met Leja over de meiden die nog jong zijn! Als je alles goed voor elkaar hebt en jullie zijn er beide klaar voor dan is er toch niks aan de hand?

Ik heb nog niks gekocht, misschien dat ik wacht tot we het geslacht weten (als het lukt, haha) en anders misschien iets neutraals als ik echt niet kan wachten.
Goedemorgen, hier weer een goede echo met een kloppend hartje en wriemelende armpjes en beentjes. We hebben ook de neuraalbuis gezien (wordt later de ruggengraat), het maagje en twee hersenhelften. Ik ben blijven staan op de termijn die ze vorige keer al hadden bepaald, 19 oktober uitgerekend dus en vandaag 10 weken en 4 dagen.
Wel een eigenwijsje die zich niet van de zijkant wilde laten zien. Maar was ook lastig omdat mijn baarmoeder zo ver naar achteren gekanteld ligt waardoor de echo alleen inwendig kon en inwendig kun je niet echt een andere hoek kiezen natuurlijk.

Ik voel me verder tamelijk beroerd, misselijk, raar in mijn hoofd, regelmatig nogal flauw en doodmoe. Zal blij zijn als dat allemaal wat minder wordt, bij mijn zoontje was ik met 14 weken veel minder misselijk, die vermoeidheid had ik toen niet zo dus dat is nieuw.

Voor de jonge meiden, gewoon lekker genieten van dat je nog jong bent en straks nog jong bent als je kinderen volwassen zijn. Ik was 28 bij de eerste, door omstandigheden komt de tweede dus nu pas.

Ik ga volgende week ook bloed prikken voor de nipt, ik vind het wel spannend maar heb er ook wel vertrouwen in dat alles gewoon goed is. We hebben het al aan wat mensen verteld en gaan het dit paasweekend aan mijn ouders, zus en schoonouders van mijn man vertellen. Vrijdag vertellen we het ook aan de kinderen. We gaan het ook aan vrienden vertellen want die zien we zaterdag op een verjaardag en dan weten de kinderen het dus al en die gaan echt hun mond niet houden.

@Manon, ik doe ook mee met moeders voor moeders en ik plas dag en nacht in die kan, ook heel fanatiek haha. Gisteren moest ik een nieuwe fles pakken omdat die blauwe fles van die dag al vol zat haha. Ze hebben aan mij wel een goeie want ik ben veel thuis.
@viva, vervelend die reactie.. gewoon lekker negeren, ze draait wel bij!
Ik zelf ben een ‘vriendin’ kwijt door het nieuws. Die is zo jaloers dat ze niet meer met me kan praten.. dag 1 voelde ik me er erg rot onder, maar kon t daarna goed loslaten gelukkig!

Fijn dat alle echo’s er goed uit zien! Vond t zelf zo leuk om te zien dat t zo aan t bewegen was!
Zondag heb ik hele dag rare buikpijn gehad, dus had toen wel weer stress. Maar ga er maar van uit dat alles goed is!

Ik doe sinds 5 weken mee aan mvm, moet wel echt mn adem in houden als ik die fles open draai, anders eindig ik echt boven de wc 🤢

Ik heb me ook nog kunnen inhouden qua dingen kopen, hoop dat ik het volhou tot na de 20 weken echo. Heb al veel leuke cadeautjes gehad, dat scheelt ook al in de drang 😉
Rian, extreme reactie van die vriendin zeg. Tja daar kun je dan ook even niets mee.

Dingen kopen durf ik nu ook nog niet...eerst even afwachten of we het eerste trimester doorkomen.

Viva, die geuren herken ik. Ik heb vooral ‘last’ van de koelkast als ik wat moet pakken. Jong moeder zijn lijkt me, als je er aan toe bent, vooral positief.

Luckylo, wat fijn weer een goede echo. Dat doodmoe en suffe gevoel heb ik ook. S middags krijg ik gewoon hoofdpijn van vermoeidheid, en thuis wil ik meteen het liefst op bed.

Pfff kan ook niet wachten tot dat dit trimester voor bij is, zowel kwa onzekerheid als vermoeidheid/misselijkheid. Nog een paar weekjes.
.
De echo was goed! We hebben een kloppend hartje, zwaaiende handjes en trappelende beentjes gezien. Kindje loopt helemaal op schema! :love:
Wat fijn warmewollensjaal!
Fijn!! Gefeliciteerd!
Lekker genieten nu! Hoe veel weken ben je precies!
Ik laat ook weer eens wat van me horen, kon me er de afgelopen tijd even niet toe zetten omdat ik zo beroerd was en heel erg onzeker. Niet echt heel fijn dus.

MAAR wij hebben vanochtend ook een goede termijn echo gehad! Vond het allemaal maar een wazig beeld, kindje was weggekropen in een hoekje en lag met het koppie in de placenta blijkbaar. Ik kon er niet zo veel van maken.

Volgens de verloskundige zag het er allemaal wel heel netjes uit, hartje klopte, ook gehoord deze keer. 2 armpjes, 2 beentjes. Bewoon wat maar in omdraaien zodat ie beter in beeld was had ie geen zin.

Ben nu 11 weken, 4 dagen, iets verder dan gedacht. Daar zou nu 13 oktober uitkomen, maar ik hoop dat ik hier nog wel mee mag doen :)

Las even wat verder terug, kan niet op iedereen persoonlijk reageren dat wordt te veel. Stukje NIPT, wij laten deze wel doen, met nevenbevindingen. Daar ga ik morgen voor bloedprikken maar gek genoeg maak ik me daar minder druk om.
Fijn ypod! Je was al wat weekjes stil inderdaad, wel heel begrijpelijk hoor, die onzekerheid!
En tuurlijk mag je nog mee schrijven, ik val er ook net buiten ;)
Voel je je inmiddels beter?
Fijn warmewollensjaal en Ypod van de goede Echo. En natuurlijk kan je hier mee blijven schrijven :).
Als ik het goed heb moeten volgens mij alleen dajka en ik nog voor de eerste echo. Dajka hou jij het nog een beetje vol tot de echo? Ik kan aan de ene kant niet wachten en aan de andere kant vliegt de tijd voorbij zonder dat je er bij stil staat..
Ik heb vandaag de termijnecho gehad. Het was zo leuk! Ik blijk toch iets langer zwanger, zoals ik al dacht. 10 weken en 6 dagen nu. Uitgerekend op de mooie datum 18-10-18.
We baby werd wakker gemaakt en begon toen lekker te bewegen. Hij sprong omhoog en bewoog zijn armpjes en beentjes. Het hoofdje was mooi rond en er waren 2 hersenhelften te zien.
Ik zit helemaal op een roze wolk. Bijna iedereen weet het nu ook :)
Goed nieuws Viva en iPod! Volgens mij is het vandaag echo-dag ofzo, ik heb ook vandaag een echo gehad (zou eerst vrijdag zijn, maar dat kon niet). Hier ook een kloppend hartje! En de termijn klopte ook! Dus ik ben helemaal blij! Kans op MK is nu ook heel klein. Yes!

Liselot, jij bent ook al snel aan de beurt zie ik. Ik zal voor je duimen!
Hoi dames, ik ben weer terug van weg geweest! Begin me steeds beter te voelen, dus ik hoop dat ik vanaf nu weer steeds meer kan reageren. Voor nu regeer ik op de laatste berichten…

Het is idd echodag vandaag! Fijn Dajka! Viva, geweldig he om zo’n beweeglijk ukkie te zien! Ah super Ypod, ook een goede echo! Wel jammer dat het niet zo duidelijk was… Warmewollensjaal, heerlijk! Genieten he, zo’n ukkie!
Wij hebben vandaag ook de termijnecho gehad. Ik ben een dag vooruit gezet, nu 11w1d. Een geweldig bewegend ukkepukje, heerlijk om te zien! De echo’s waren heel duidelijk! We hebben zelfs een echo met alleen de onderkant van de voetjes, zo bijzonder om te zien! Meteen maar een afspraak gemaakt voor de geslachtbepaling, dus weer iets om naar uit te kijken. Als het goed is morgen of vrijdag bloed prikken voor de nipt.
Kaatje, Dajka, Viva en Warmewollensjaal gefeliciteerd met deze mooie echo's. Goed om te lezen!
En nog leuker dat jullie weer terug zijn want het was vrij stil hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven