Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Leuk hoor dat er steeds meer geslachten bekend worden! Ik ben ook zo benieuwd, maar wij wachten het ook af tot de 20 weken echo. Hebben jullie daar de afspraak al voor staan?
Ik voel nog helemaal niks, soms twijfel ik maar denk toch dat het niet de baby is. Placenta ligt ook aan de voorkant dus ze hadden al gewaarschuwd dat het wat langer kom duren. Gemiddelde is volgens mijn arts rond 19 weken, maar op internet lees ik toch regelmatig veel vroeger. Heb maar besloten me er niet druk over te maken (wat niet altijd lukt maar toch)

Ik heb denk ik over 1,5 week de 20 weken echo maar heb nog geen bevestiging gehad, misschien maar eens even bellen. Toch ook weer spannend hè?
Fijne Moederdag allemaal!
Jullie ook fijne Moederdag!

Waar we vorige week alleen maar achterhoofd en ruggengraat zagen bij de pretecho liet ons kleintje zich nu een stuk beter zien.
Ik zag gelijk een piemeltje in beeld, mijn man en de kinderen hadden niks door. Toen zei de echoscopiste: “nou zullen we dan eens gaan kijken of het een broertje of een zusje is?”
Mijn man en kinderen stond een paar meter verder naar een groot tv-scherm te kijken. Dus ik zei zachtjes dat ik dacht het al te weten. Een jongetje, ja een jongetje. De anderen hadden niets in de gaten tot ze het duidelijk liet zien en zei dat het een broertje is. Haha zo grappig.

We krijgen dus een jongetje, ik vind het zo leuk! Mijn voorgevoel zei dat al en het klopte dus. Mijn man moet een beetje wennen aan het idee en is teleurgesteld dat we de kleertjes van zijn dochter niet meer kunnen gebruiken haha. Onze dochter is erg teleurgesteld en onze zoon vind het leuk (is er verder niet zo mee bezig) en wilde elke keer het piemeltje nog eens zien.
anoniem_364774 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 20:48
Reden: Nog niet klaar met typen
9.98% gewijzigd
Ahhh wat leuk luckylo! En je zag het dus zelf al! Leuk voor zoon, en dochter draait vast wel bij als mini geboren is.

Iedereen een fijne Moederdag!

Ypod, ik voel ook nog helemaal niets
Gefeliciteerd met het nieuws Luckylo.
Jammer voor jullie dochter en leuk voor jouw zoontje. Straks is ze blij dat ze haar barbies niet hoeft te delen ;)

Ik heb vanochtend in bed de eerste echte schopjes gevoeld! Zo blij.
Na dagen soms niks en heel veel twijfel of ik nu echt iets voel, is het nu duidelijk. Zo duidelijk dat ik het zelfs aan de buitenkant voelde en voelde verplaatsen. Wat een geweldig gevoel weer.
Ik lag op bed op mn rug met mn benen languit waardoor mn buik wat op spanning komt. Dat was duidelijk!
Zo leuk Luckylo!!

@ Lisot Ik moet 22 mei weer naar de verloskundige en heb 28 mei de GUO (extra uitgebreide 20 weken echo).

@Leja OOOO wat leuk! Ik ben jaloers!! hahaha. Nog maar even geduld hebben...
@ lisot, ik heb 30 mei de 20 weken echo en dan weten we ook het geslacht. (Eindelijk)

@leja, leuk!! Ik denk ook dat ik t sinds een aantal dagen voel, is vaak op dezelfde plek laag in mn buik.

Leuk dat er een extra tab is gemaakt in de tabel voor het geslacht!
Zo leuk om te lezen dat alle zwak, moe, misselijk berichten zijn vervangen door blije berichten met schopjes, geslacht, ect. Veel leuker als alle kwaaltjes weer wat naar de achtergrond zijn verdwenen. Ik voel wel mn bekken, vind ik erg vroeg, maar ik las dat een aantal van jullie daar ook al last van hebben. Moeten jullie ook vaak niezen? De slijmvliezen in mijn neus zijn duidelijk wat gevoeliger.
Ik moet vaker niezen en met buiten sporten gaan mijn longen kriebelen en branden, ik heb duidelijker gevoeligere slijmvliezen nu. Vorige zwangerschap had ik trouwens continue een verstopte neus op het laatst, heel irritant. Hoop dat dat nu wat beter gaat.

Ik ben overigens wel heel moe steeds, maar slaap ‘s nachts ook steeds te weinig. Heb de afgelopen tijd al een aantal keer een middagdutje gedaan, ik geloof dat ik dat maar een beetje een gewoonte moet laten worden want ik stort elke keer om een uur of vier helemaal in. En sommige dagen wat eerder.

Ik ben nu bezig met babykamerinrichting bedenken. Mijn man wil zich er alleen ook mee bemoeien haha, dus ik kan niet zo maar van alles kopen dus ik ga maar een soort lijstje maken of zo of plaatjes plakken en een soort moodboard maken.
Heeft dat met zwangerschap te maken die slijmvliezen?!?! Ik denk al twee weken dat ik last krijg van hooikoorts maar het zet niet door (jaaaaaren geleden ook eens gehad maar daarna nooit meer). Loop ook constant met jeuk in mijn neus en gehemelte. Maf, zou ik echt nooit opgekomen zijn.

Die kwaaltjes zijn er hier nog steeds hoor maar ik weiger om er over te klagen. Er gaat nog geen dag voorbij waarbij ik niet hoef te kokhalzen en ik ben ook nog steeds MOE met hoofdletters. Maargoed, als het zo zou blijven vind ik het prima, die eerste maanden waren erger.

Leuk he die babykamertjes, weet je al wel wat je wil luckylo? En komt dat een beetje overeen met man of is het echt totaal verschillend qua smaak? Dat lijkt me best lastig namelijk. Ik heb carte blanche gekregen :blob: man mag alleen aangeven als hij iets écht niet wil, maar geloof niet dat we daar problemen mee gaan krijgen, die vind alles prima. Heel toevallig deze week 2 posters besteld... Want joh, dat is natuurlijk een hele logische eerste aankoop :facepalm:
Alles is beter doorbloed, ook je slijmvliezen, daardoor kunnen die sneller opzwellen en zo. Een verstopte neus is echt een zwangerschapskwaal, hoe het zit met hooikoortsachtige klachten weet ik niet, wel weet ik dat er sowieso superveel pollen in de lucht zaten de afgelopen tijd, zonder dat je hooikoorts hebt kan dat natuurlijk ook gewoon wat irriteren als het in je neus of longen komt.

Ik ben niet meer zo misselijk gelukkig, maar dat moeie...vreselijk inderdaad. Ik ben vandaag in slaap gevallen op de bank vlak voor ik mijn zoon van school moest halen, gelukkig had ik de wekker gezet maar ik had echt grote moeite om wakker te worden en daadwerkelijk weg te gaan. Ik slaap echt nooit overdag, maar nu val ik gewoon om, het is ook echt erger dan mijn vorige zwangerschap. Maar goed, ik heb ook een hoop meegemaakt en twee drukke kinderen inmiddels dus ik geef er maar een beetje aan toe. Mijn man kwam er zelf mee dat ik echt middagdutjes moest gaan doen en hij stond vanmiddag ineens om 16.15 u voor mijn neus omdat ik had aangegeven dat ik zo moe was, hij ging thuis nog wat werken en op zoon letten en ik mocht naar bed, zo lief!

Overigens gaat het sporten gek genoeg wel echt prima, steeds beter zelfs. Ik loop nog steeeds 2x in de week hard en 1x in de week doe ik zwangerfit, wat ook behoorlijk intensief is. Ik heb een nieuwe enkelbrace waardoor ik echt veel minder klachten heb, mijn bekken protesteert soms een beetje, maar het trekt vrij snel weer weg en tijdens het lopen zelf heb ik er bijna geen last van. Voorlopig ga ik er dus maar mee door, ik evalueer elke training of het nog goed gaat en of er iets anders moet.
Zo leuk kamertje inrichten!
Helaas kan ik niet zo heel veel inrichten... onze zoon gaat op het kamertje dat nu van onze jongste dochter is. Oudste twee gaan dan in een stapelbed op de (grote) kamer van de oudste.
Dat kleine kamertje is nu ingericht met wit, hout, mintgroen en roze. Het roze zal vervangen worden door hout of camelkleurtjes. De accesoires worden aangepast. Dat was het wel zo’n beetje.. we willen geen nieuwe meubels en anders inrichten gaat helaas ook niet vanwege de beperkte ruimte. Ach ja. Wordt vast leuk!

Wel al helemaal los gegaan met kleding!! Op marktplaats al een leuk pakket met oa noppies en Z8 gekocht! Kleding van de meiden is uitgezocht en de te kleine maatjes staan klaar voor de verkoop.

Inderdaad fijn dat de kwaaltjes plaats maken voor leuke berichten!!

We verheugen ons nu op vrijdag! We hebben een 3d echo met 3dbril gewonnen!
En als klap op de vuurpijl heeft onze jongste dochter een uitnodiging gekregen voor haar eerste fotoshoot voor het merk witlof for kids! Helemaal
Leuk!

Afgelopen weekend hebben we familie en vrienden verteld dat er een broertje bij komt. Iedereen is laaiend enthousiast! Wij zijn echt een meiden familie dus dit is echt WAUW!
@Ypod, we wonen nu 1,5 jaar in dit huis en dat hebben we helemaal samen verbouwd (nou ja, laten verbouwen haha) en ingericht, we vinden niet altijd hetzelfde mooi, maar we komen er eigenlijk altijd wel uit, ik maak me er niet zo veel zorgen over, tot nu toe vind hij wat ik heb laten zien mooi. Het enige waar we het niet over eens zijn nog is welke kamer het wordt haha, wij hebben op de eerste verdieping 2 grote slaapkamers (de andere twee slapen op zolder in twee iets kleinere kamers), de kamer waar wij in slapen is de kleinste van de twee en ligt aan de achterkant, de kamer aan de voorkant is wat onhandiger om in te richten omdat er een groot balkon is en de schoorsteen er doorheen loopt, maar je kunt er wel een grote kastenwand in kwijt. Mijn man denkt dat we die niet nodig hebben, ik denk dat mijn man zich vergist haha. Overigens hebben we voor de kleding een inloopkast, dus daarvoor is het idd niet nodig, maar we hebben wel nogal wat spullen van onze overleden partners die we willen bewaren waardoor het op zolder al snel vol staat, hoewel we daar twee grote bergingen hebben en we hebben ook nog een souterrain waar we het een en ander kwijt kunnen.

Nou ja, we zijn nu eerst aan het opruimen, als dat gebeurd is en er zijn inderdaad nog veel spullen over dan wil hij misschien wel om. Het enige echt grote nadeel van die kamer is dat de buren ook aan die kant slapen en ook een balkon hebben waarvan ze de deur regelmatig open hebben.
De 20 weken echo komt al dichtbij voor vele. Toch weer een spannend moment al zeg ik het zelf. Ik heb de afspraak nog niet staan.

En wat leuk dat jullie al bezig zijn met de babykamer. Bij ons zijn het alleen nog maar ideeën. Wij zijn er wel over uur dat de baby kamer, babykamer blijft. De kleine grote man gaat een 'Grote' jongens kamer krijgen.

Mathilde veel plezier morgen. Lijkt mij super gave ervaring!
Stil weer hier. De tabel aanpassen lukt niet goed op de telefoon of ipad. Moet ik echt even achter de computer kruipen, zal kijken of ik dat morgen kan doen.

Mijn man wil van kamer wisselen, jippie. Dus dat is opgelost. Die kamer waar wij gaan slapen stond helemaal vol nog met stapels dozen, we hebben inmiddels ontzettend veel uitgezocht daarvan en mijn man heeft een heleboel naar de kringloop en vuilstort gebracht (spullen van zijn overleden vrouw, van mijn overleden man, oude papieren, boeken etc.). De kamer begint nu al behoorlijk leeg te raken en het stond echt heel vol, dus ik ben erg tevreden over de vorderingen. Als de kamer leeg is gaan we ons bed verplaatsen en de spullen uit de inbouwkast verplaatsen en dan is de babykamer dus leeg en klaar om ingericht te worden. Er hangt een wolkenbehang, vrij groot en ook wel wat donker maar ik wil het combineren met lieve wolkendingetjes en verder zachte blauwe kleuren gebruiken en als kleuraccent geel. Ik zie het al helemaal voor me, kan echt niet wachten!
Commode en wiegje/ledikantje hebben we al, de baby komt eerst wel bij ons op de kamer in de co-sleeper maar ik denk dat slaapjes overdag wel deels in het eigen kamertje gaan gebeuren. Om er aan te wennen en omdat onze kinderen nogal drukke herrieschoppers zijn haha.

Ik ben ook over het geboortekaartje aan het nadenken trouwens, ik ga het zelf ontwerpen en wil het samen met mijn man gaan drukken in een grafische werkplaats. Ik heb thuis ook wel spullen, maar daar kan het allemaal net wat beter en netter en kan er beter worden gesneden en zo en ze kunnen ook een deel van het werk overnemen en mijn man instructies geven als ik het bijvoorbeeld niet meer kan doen. Het kaartje van mijn zoontje heb ik helemaal zelf ontworpen en gedrukt, maar dat is uiteindelijk een beetje te veel geweest en daardoor is het niet zo mooi geworden als ik zelf had gewild en uiteindelijk heb ik een vriendin moeten vragen om het af te maken want met 33 weken lag ik al in het ziekenhuis.
Maar het zou wel handig zijn als we ook een naam hebben dan, haha!
Leuk lucky! Schiet lekker op al bij jullie!
Wij komen nog niet verder dan de jongensnaam Haha. Verder moeten we alles nog doen!

Ik begin de baby steeds meer te voelen, heel bijzonder! We zitten nu op Mallorca, als je dan in de zon ligt voel je dat de baby helemaal omhoog komt. Dan kan je echt precies zien hoe hij ligt, helemaal hard dan!
Mijn vriend heeft net voor het eerst een trapje gevoeld!
Nog anderhalve week en dan de 20 weken echo en weten we eindelijk het geslacht, echt aftellen nu!

Hoe is t bij jullie allemaal?
Luckylo gaaf hoor zelf ontwerpen! Maar inderdaad wellicht beter om het nu wel een klein beetje uit te besteden haha. Hier nog niet echt met geboortekaartje bezig, terwijl we eigenlijk al wel een naam hebben... Zal eens gaan kijken binnenkort, ben bang dat ik TE veel leuk vind en dan alsnog niet kan kiezen.

Babykamer begint hier te komen, ligt een nieuwe vloer in en is geschilderd. Op ons kantoor ernaast alleen nog een vloer, dan kunnen alle spullen naar kantoor en is de babykamer leeg, klaar om een kamertje in te maken. EINDELIJK. Ben er wel aan toe merkt ik. Hebben al zo veel gekregen en dat begint zich echt op te stapelen. A.s. donderdag hebben wij 20 weken echo in de ochtend en dan gaan we in de middag kamertje kopen als alles goed is.

Geniet van je vakantie Rian! Ik zou willen dat ik de baby ook eens zou gaan voelen, lijkt me zo bijzonder. Tot nu toe heb ik een paar keer gedacht: ...was dit? .... maar nee, denk het niet. Nu weet ik dat ik een mega placenta aan de voorkant heb liggen als stootkussen dus dat het niet raar is dat ik (19+3 intussen alweer wow) nog niets voel.

Over 3 weken gaan we op vakantie, ik ga ervanuit dat ik haar dan wel voel. HOOP IK hihi
Wat heerlijk Rian! Fijne vakantie!

@Luckylo wat creatief! Super tof dat jullie het kaartje zelf ontwerpen. Ik speur al wel het internet af naar leuke kaartjes. Kiezen wordt nog moeilijk!

De babykamer kunnen wij helaas nog niet aan beginnen. We kunnen over 5,5 week ons appartement in en dan kunnen we een beetje aan de slag. De werkkamer en slaapkamer worden dan omgewisseld, er komt een co-sleeper naast ons bed, een commode in de kamer en de kamer wordt natuurlijk wat opgevrolijkt.
In december verhuizen we weer en in dat huis komt er een echte babykamer.

Ik heb een blog (over ouderschap en jonge kinderen) en via die blog heb ik een Tripp Trapp gekregen. Zo tof! Ook heb ik er maar meteen een Newborn set bij gekocht. Daarnaast hebben we alle wasbare luiers al binnen, wat boekjes, kleertjes en andere kleine spulletjes zoals een heerlijke wikkeldeken.

Ik voel me verder goed! Op mijn rug en bekken na dan. Gisteren naar de verloskundige geweest en we zijn beiden weer goed gekeurd :).

Vanavond ga ik zwangerschapszwemmen. Ik vind het wel een beetje spannend... haha. Ik ben vooral benieuwd wat voor mensen ik aantref. Allemaal Fries sprekende mensen (dat spreek ik niet) of allemaal hoogzwangere... Maar ik heb er vooral zin in. Het schijnt ook goed voor mijn rug en bekken te zijn.

Ik denk trouwens dat ik gisteren de baby gevoeld heb, maar ja, ik ben er nog niet helemaal zeker van. Hopelijk voel ik het vandaag of morgen weer :).
Fijne vakantie Rian! Geniet ervan. Ik ga zelf volgende week. Heerlijk kijk er nu al naar uit.

Mathilde, hoe was je echo?

Leuk viva95 zwangerschapszwemmen! Iedergeval dat vond ik bij mijn vorige zwangerschap. Hier zijn het dames tussen de 13 en 40+ weken. Heel divers dus. Ik heb er leuke contacten opgedaan.

Wie van jullie deed nou zwangerfit? Is het een aanrader? Ik twijfel om dit te gaan doen..

Vandaag ook bij de verloskundige geweest. Eigenlijk niks bijzonders. Behalve dat mijn vitamine D waarde veel te laag was. Dus morgen maar eens langs de apotheek voor hoger gedoseerde vitamine D pillen.
Oh Lisot ik wist niet dat vitamine d ook getest werd. Was dat de standaard test of een extra test?

Ik ga ook weer zwangerschapszwemmen. Maar pas rond 30 weken. Ik vond het vorige keer leuk maar niet heel intensief. (Ja wel na de 36 weken hoor, dat was anders).
Ik vond het altijd een fijn moment om er mee bezig te zijn en toch lekker te bewegen.
Viva ik ben benieuwd wat je ervan vond

Leul al die vakanties! Waar gaan jullie naartoe?
Wij gaan in juni ook nog een weekje op autovakantie.

Babykamer nog niks aan gedaan. Kleertjes en spullen nog niks gekocht of gekregen (dat is ook anders bij een tweede blijkbaar)
Wel al de babydozen opgehaald. Na de 20 weken echo zal er wat meer gebeuren.

Ik voel het kindje elke ochtend en avond duidelijk. Zelfs aan de buitenkant. Dat is inderdaad geweldig leuk!

Zijn de eerste 20-weken echo's al geweest?
Lisot, ik doe zwangerfit en ik vind het echt heel lekker en leuk. Er wordt gekletst en gelachen en ook lekker hard gesport. Maar iedereen doet het op z’n eigen niveau. Ik doe de cardio op een hoog level maar er zijn juist oefeningen die ik fysiek niet goed kan. Ook hier zitten ze van alle zwangerschapsduren. Ik ben het minst ver, de verste was gisteren bijna 39 weken.

Hier verder gedoe met mijn blaas. Plassen gaat niet lekker en vaak pijn. Mijn urine was echter brandschoon, vanmiddag gaat de gyn eens even kijken. Best kans dat ik gewoon pech heb en er mee moet dealen.
Bekken gaat ook minder. Ik denk dat ik moet stoppen met hardlopen, helaas 😞.

Verder geniet ik van de schopjes die ik soms voel en van het idee van de kleine frummel.
En we zijn misschien ook wel uit de naam!
Ik vond het zwangerschapszwemmen heerlijk! Het is inderdaad helemaal niet intensief, maar goed, wel ontspannend... haha

De fysio raadde het mij aan. Ik heb namelijk echt al heel snel last van mijn rug en bekken en in het water had ik er helemaal geen last van. Ik kwam lekker rozig thuis en heb heerlijk geslapen :).
Ik heb trouwens maandag de 20 weken echo! Spannend!
Nou hier was de 20 weken echo een aanfluiting. Kind lag verkeerd en wilde niet draaien plus slecht beeld. Ben niet echt te spreken over het ziekenhuis en gaven zelf ook toe dat ze niet de beste apparatuur hadden.

Dus nu doorgestuurd voor een GUO (wegens ligging en slecht zicht, niet wegens verdenking op afwijkingen). Maarja is weer wachten op een afspraak, hartstikke irritant want ik werk gewoon 40 uur, had nu een vrije dag opgenomen maar weinig trek om dat dan weer te moeten doen. Andere ziekenhuis is 40 minuten rijden enkele reis, 30-60 min echo en dan nog terug. Goed hoor, dat ze beter kunnen beoordelen en dat ze doorsturen. Maar ben er vandaag even chagrijnig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven