Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
@Ypod Wat vervelend! Onbegrijpelijk dat een ziekenhuis geen goede apparatuur heeft!

Ik krijg ook een GUO. Schijnt soms wel een uur te duren! Wij krijgen die, omdat mijn moeder een aangeboren hartafwijking heeft. We moeten er ook bijna 40 minuten enkele reis voor rijden, maar ik hoef er gelukkig geen vrij voor te nemen :)
Leja, volgens mij wordt vitamine D standaard getest. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar volgens de verloskundige kwam er bij de meeste zwangere een (te) laag vitamine D gehalte uit. Het werd een beetje tussen neus en lip door verteld.

Luckylo, balen zeg dat je zo loopt te tobben met je blaas en bekken. Bij min hielp (ook al wilde ik er eigenlijk niet aan toegeven) stoppen met hardlopen wel voor mijn bekkenklachten. Toen ik minder last van mijn bekken had werd het bij mijn blaas ook rustiger. Het hing toch op een of andere manier samen.
Dat ik gestopt ben met hardlopen maakt voor mij ook wel een beetje dat ik moet kijken om op een andere manier nog een beetje sportief te blijven. Dus ik ga zeker kijken bij zwangerfit!

Maar eerst naar Griekenland volgende week! Ik ben er echt aan toe even uitrusten.

Spannend zeg de 20 weken echo's die er aan komen. Ypod mooi balen dat je opnieuw terug moet. Ik kan mij voorstellen dat je er chagerijnig van word. Zeker als je er vrij voor moet nemen.
Oh wat irritant Ypod! En ook dat je naar een ander ziekenhuis moet!
Maar dan hopelijk wel mooi beeld.
Manon9, fliepke, warmewollensjaal hoe gaat het eigenlijk met jullie?
Hey meiden! Toch wel spannend al die 20 weken echo’s! En we zitten dan dus gewoon al op de helft!! Zo bizar!

Onze 3d echo met bril was echt maf! Eerst werd er een uitgebreide normale 3d echo gemaakt waarvan we wel 30 foto’s op usb hebben gekregen en zeker 10 geprinte foto’s! Daarna mochten we de bril op en kon je de echofoto als 3d vasthouden. Het leek dus eigenlijk alsof je je kindje al vast had! Maf maar wel mooi! Dan zie je pas hoe klein hij nog maar is.. super ervaring. Mijn man vond het fantastisch. Het maakte deel uit van een onderzoek naar de manieren hoe virtual reality kan bijdragen aan de band tussen vader en ongeboren kind.

Naam zijn we uit en geboorte kaartje ook. Had al lang een heel duidelijke smaak wat betreft het kaartje voor een jongen. Dus daar waren we zo uit aangezien mijn man deze taak aan mij over laat! Haha.

Vandaag is mijn nichtje bevallen van haar zoon! Julian heet hij! Echt heel maf om van zo dicht bij mee te maken. Mijn nichtje en ik zijn net zussen (ik heb zelf geen zussen) en ik vind het echt heel bijzonder dat zij nu mama is!

Verder gaat het hier goed, wel ook enorme last met plassen, dus ook maar even gaan laten controleren.

Binnenkort ga ik me eens aanmelden voor het zwemmen.

Geniet van jullie vakantie!!!
Gaaf Mathilde, lijkt me inderdaad heel apart! Je hebt er zo weinig beeld bij he, en dan is het ineens wel heel concreet.

Ik ben gisteren nog gebeld over de GUO en kan a.s. dinsdag al terecht dus dat is fijn, mijn klaagzang is dus weer over. Wij zijn gister wezen shoppen en hebben echt MEGA veel baby spul gekocht. Dat staat nu allemaal in een hoek in onze slaapkamer omdat de babykamer nog vol staat. Die berg is steeds groter aan het worden.

Kamertje gaan we denk ik volgende week aanschaffen. Ik zei eerst wachten tot die 20 weken echo maar ik was er zo klaar mee dat we alvast maar begonnen zijn. Datgene wat ze wel konden zien zag er prima uit, ik geloof t wel.
Vervelend Mathilde dat jij ook zo’n last hebt met plassen. Ik ben gisteren bij de gyn geweest en die heeft met de echo gekeken. Er is niks ergs aan de hand, ik heb gewoon pech. Tussen de blaas en de baby zit totaal geen buffer dus de baby is voortdurend in mijn blaas aan het prikken, ik zag gisteren tijdens de echo een knie, een voet en een elleboog in mijn blaas gepord worden. Daardoor krijgen mijn hersenen voortdurend het seintje dat mijn blaas vol zit, maar als ik dan ga plassen komt er niks. Mijn blaas was leeg, ik was een half uur daarvoor geweest, dus ik plas gewoon goed uit, dat is het probleem niet. En mijn urine is 3x (!) op kweek gezet en de laatste keer was die echt helemaal brandschoon (de twee keer daarvoor zagen ze gemengd flora, maar dat is in principe geen blaasontsteking en ook niet erg, kan ook zijn dat je je urnine niet helemaal goed gewassen hebt ingeleverd.
Ik heb dus de hele dag van het gevoel dat ik moet plassen en daardoor gaat mijn bekkenbodem ook gespannener reageren waardoor de klachten erger worden. Maar ik heb dat gelukkig niet de hele tijd. Het enige wat ik kan doen is ontspannen plassen en wat oefeningen doen om de boel te ontspannen. Dat gaat prima maar helaas heb ik wel de hele dag buikpijn en een rottig gevoel in mijn buik.

Ik kan de baby echt steeds beter voelen, gisteren heeft mijn man hem aan de buitenkant gevoeld en de kinderen ook. Mijn dochtertje zei dat ze 3 schopjes voelde snel achter elkaar en dat was precies wat ik ook voelde, zo leuk!

Mijn hartslag en bloeddruk zijn trouwens echt steeds verder omlaag gegaan. Mijn hardslag is nu gemiddeld 55 slagen per minuut in rust, soms 51, soms 58 afhankelijk van wat ik er voor gedaan heb natuurlijk. Mijn bloeddrukken zitten de laatste tijd rond de 106/65 en zo, dus dat is super goed! Ik begon met hogere bloeddrukken, heb het sporten geïntensiveerd en mijn bloeddruk is nu echt optimaal. Dat werkt wel motiverend. Ik heb nu even een hardlooppauze om alles wat rust te geven en ga het volgende weekend nog een keer proberen met een duurloop. Als ik daar weer last van krijg is het klaar. Tot die tijd fiets ik lekker vaak op de hometrainer of buiten als het kan.

Fijne vakantie Lisot!
Wat is het hier stilletjes!

Ik heb maandag mijn GUO gehad (uitgebreide 20-weken echo). Alles zag er helemaal goed uit. De hersentjes, gesloten lipje, ruggengraat, nieren, voetjes, hartje etc. De baby is alleen wel erg groot. Ik was 19 weken en 4 dagen zwanger en de baby had een buikje van een baby van 21 weken en 1 dag en ook een groot hoofdje. Alles was best groot eigenlijk.
In principe is er niks aan de hand. De arts zei: sommige baby's zijn nou eenmaal groter dan andere baby's en beter te groot dan te klein. Maar het zou wel kunnen dat de verloskundige mij over een paar weken wil laten testen op zwangerschapsdiabetes of dat ik al ingeleid moet worden bij 38 weken zwangerschap.
Ik moest wel even slikken bij het feit dat de baby nu al een 'stempeltje' heeft: macrosoom.

Maar goed. Eigenlijk hadden we dus gewoon een hele goede echo en zit er gewoon een groot gezond jongetje in mijn buik :).

Ik voel nu ook wel dagelijks schopjes en dat vind ik super leuk! Vooral 's avonds voel ik het.

Verder ben ik volop aan het rondkijken voor kleertjes, de babykamer etc. De grote aankopen doen we pas over 4 weken, want dan zitten we eindelijk weer in ons eigen huis :).

Hoe is het met jullie? Last van de hitte?
It’s a boy!!!!
Gister de 20’weken echo gehad en alles was gelukkig helemaal goed!
Ben helemaal blij! Dacht zelf een meisje dus moest nog even schakelen gister haha. Zal straks even de tabel aanpassen!
Rian, Viva, wat fijn dat jullie 20-wk echo’s goed waren! Allebei jongens toch? Viva, als het groot-zijn het enige is, is het prima toch? Mijn dochter was erg klein, ook bij de 20 wk echo, is wat zorgelijker idd.
Kan me helemaal voorstellen dat je moet schakelen Rian, ik heb ook een meisje in mn hoofd, als het een jongen wordt moet ik ook schakelen.

Supergoed dat je nog steeds zo sportief bent Luckylo, en het werpt ook z’n vruchten af zo te zien.

Ik ben even wat stiller hier, wordt echt doodmoe van dat weer. Tenminste ik hoop dat het door het weer komt, haha. Ik lig hopeloos op de bank na mn werk, terwijl ik dacht juist weer wat fitter te zijn.

Ik heb volgende week vrijdag de 20 wk echo, fingers crossed dat alles goed lijkt! Toch wel spannend...
Goed nieuws allemaal! En leuk dat er steeds meer geslachten bekend worden.

Hier was de GUO ook helemaal prima! Jippie, zal straks de tabel even aanpassen, volgende week weer op controle bij de gynaecoloog.

Ik vind het weer ook vreselijk Dajka, normaal doet het me niet zo veel maar ik kan het nu veel slechter handelen lijkt het wel. Ik slaap niet, ga van ellende en de hitte om 3-4 uur 's nachts op de bank liggen (iets koeler dan op de tweede verdieping) en slaap dan nog een uurtje meestal. Echt niet te doen. Hoop dat het snel over is. En dan bedenk ik me nog: HOE moet dat dan in de zomer of als ik op vakantie ga?! Zorgen voor later.

Ik denk dat wij dit weekend een kamertje gaan kopen!
Fijn Ypod dat jouw GUO ook helemaal goed was!
Die zorgen wat betreft het weer in de zomer en op vakantie herken ik, ik begrijp opeens niet meer dat we zo nodig naar zuid Frankrijk moesten :facepalm:
Afgelopen dinsdag had ik t ook extreem! Zat in mn shirtje en ondergoed op de bank met mn voeten in n bak koud water. Voelde me net een bejaarde 😂
‘S nachts slapen is ook minder, maar onder alleen een laken gaat het wel.
Op mn werk is t lekker koel dus prima te doen!

Dajka, spannend volgende week!!
Ik was helemaal misselijk van de zenuwen op weg naar de echo, echt bizar!
Wat leuk dat jullie al eem echo hebben gehad en weten wat het wordt! Dan kunnen jullie wat gerichter spullen gaan kopen.
Nog fijner om te horen dat alles in orde is.
Wat hebben hier veel een GUO trouwens.

Wij wachten nog even de "gewone" 20-weken echo af volgende week.

Ik moet zeggen dat ik best goed slaap ondanks de warmte. Ik koel mn voeten voor die tijd wel af met natte koude sokken. Want ik heb steeds warme voeten. Verder overdag niet veel last van de warmte gelukkig.
Hopelijk hebben jullie airco op vakantie? Zo niet dan lekker on eem badje vertoeven. Maar eerst eens kijken of het zo warm blijft.
Rian, ik vind het ook super spannend die 20 wk echo. Zo fijn dat bij jou alles goed is, kun je er helemaal van genieten.

Leya, jij dus ook volgende week aan de beurt. Ik zie in de tabel dat jij het geslacht ook nog niet weet? Spannend...ik kijk er ook naar uit om het te weten, dan wordt het wat concreter. Ik heb ook een ‘gewone’ 20 wk echo.

Hebben jullie ook van die zwanger boxen besteld (bijv blije doos?) zo ja, welke en is het de moeite waard?
Inderdaad Dajka voor ons gaat het nog een grote verassing zijn maandag!
Hopelijk is alles in orde.
Wanneer ben jij aan de beurt?

Ik heb de zw box van Etos en blije doos.
Sudocreme, avent flesje, speentje, pak pampers maat 1, aantal alcoholvrije drankjes, tijdschriften en reclame, buikcreme kleine tube, normale tube vsm calendula, jordan mini tandenborstel. En nog wat.
Dus ik vond het de moeite waard.
Maar je krijgt wel weer een commercieel telefoontje erbij. "Oh wat leuk dat u zwanger bent, hoe gaat het, oh wat fijn, heeft u al meer kinderen, hoe oud?" (Intussen typen op de computer voor meer reclame)
Zoooo attent zo'n telefoontje Hahaha. Dus of je een abonnement wil op een tijdschrift voor ouders van nu ofzo.
Ha ineens is het weer wat drukker hier, leuk! Komen jullie ook bij de facebookgroep? Daar is nog wel vrij rustig maar worden soms net wat kleinere dingetjes gedeeld, een foto, een vraagje en dat soort dingen. Je kunt Rian een PM sturen met je Facebooknaam dan voegt ze je toe. Zou leuk zijn als er daar ook wat meer bij komen!

Ik heb nog helemaal geen dozen aangevraagd, heb er eigenlijk ook niet zo’n zin in dus ik denk dat ik het maar laat. Is wel leuk natuurlijk dat je allemaal gratis spul krijgt, maar de vraag is wat je allemaal gebruikt daarvan.

Ik heb dinsdag de 20-wekenecho, ik ben vandaag 20 weken, ik vind het wel spannend hoor, ik krijg ook steeds de opmerking dat mijn buik nog best bescheiden is. Ik ben ook nog nauwelijks aangekomen nadat ik in die eerste maand 2 kg aan kwam. Ik ben stiekem best een beetje bang dat mijn kindje te klein is, mijn zoontje was bij de 20-weken echo aan de grote kant en werd uiteindelijk met 35+3 dysmatuur (en prematuur) geboren doordat ik pre-eclampsie had. Ik zou het doodeng vinden als ons kleintje nu al kleiner zou zijn. Mijn lengte is gemiddeld en mijn man is vrij groot (maar mijn eerste man was nog een stuk groter).
Nou ja, we gaan het zien, ik heb er aan de andere kant ook wel vertrouwen in dat het goed gaat. Ik voel hem lekker bewegen met enige regelmaat en steeds beter, bovendien heb ik al heel veel echo’s gehad (stuk of 7 of zo) en hoewel ze niet specifiek naar de groei hebben gekeken zouden ze het denk ik wel gezien hebben als er echt een grote afwijking was.

Spannend voor de dames die nu binnenkort het geslacht (hopelijk) zullen horen!! Onze jongetje had er de eerste keer echt geen zin in en bleef 20 minuten lang met zijn kont naar beneden en zijn rug naar ons toe zitten waardoor we met geen mogelijkheid het geslacht konden zien, daar moesten we toen dus een week later voor terug komen.

Wij zijn trouwens zo goed als zeker uit de naam. We gebruiken hem naar elkaar toe regelmatig en mijn man heeft al een koosnaampje bedacht, zo schattig, dan heeft hij het over ons kindje met de koosnaam. Echt superlief. Ik denk dat ik echt verdrietig zou zijn als hij ineens zou zeggen dat hij die naam niet meer wil.
Het enige wat in mijn hoofd blijft plakken is dat het een zeldzame naam is en dat er een kindje in de klas van onze dochter zit wat zo heet. Best kans overigens dat hij volgend jaar niet meer bij haar in de klas zit. Maar daar kennen we de naam dus ook van. Onze twee oudsten hebben allebei juist een veelvoorkomende naam dus ik ben ergens bang voor reacties en ook bang wat ze er op school van zullen denken omdat er daar dus al een kindje rondloopt wat zo heet (het is een naam die ongeveer 10x per jaar gegeven wordt in heel Nederland, dus echt vrij zeldzaam). Ik merk dat ik daardoor ergens nog terughoudend ben, terwijl ik dit dus de allerleukste naam vind en het enige wat ik er ‘tegen’ heb zijn die bedenkingen.
Tegen de tijd dat ons zoontje dan naar school zou gaan daar gaan onze dochter en dat andere jongetje naar groep 8. En er zijn 4 middenbouwgroepen 3/4/5 dus de kans dat hij en onze dochter niet bij elkaar komen is 75%.
Spannend leya, jij dus maandag al...heb je een voorgevoel qua geslacht? Belangrijkste natuurlijk dat alles ok is. Hmm nog best nuttig die doos idd. Waar ik tegenaan liep was idd het invullen van het telnr..

Luckylo, dus jij dinsdag. Ook spannend.... hopelijk is gewoon alles goed, ook qua groei enzo. Over die naam, daar zou ik me echt niets van aantrekken. Het klinkt ook echt ver weg ‘een klasgenoot van dochter’, of ze nou wel of niet bij elkaar in de klas komen. Stel ik had een zeldzame naam gegeven en iemand anders komt op hetzelfde idee en noemt z’n kind zo, dan zou ik het echt als een compliment zien. Het is ook niet zo belangrijk wat anderen vinden, die zijn het na twee minuten weer vergeten, het gaat om de naam van jullie zoon. Ik had destijds bij zoon ook een raar gevoel omdat de zoon van een collega ook zo heette en voelde me daar ook wat raar bij. Toen heb ik het gewoon verteld, haha, hij vond het wel leuk geloof ik (destijds nog niet een heel populaire naam, nu wel) Ik ben blij dat ik toen mijn keuze daardoor niet heb laten beïnvloeden, het maakt echt niets uit.
Fb moet ik even over nadenken.
Leya hoe was de 20 weken echo?
Ik had vandaag de 20-wekenecho, alles was goed, nog steeds een jongetje haha en verder ook alles er op en er aan. Hij was alleen wederom erg eigenwijs en bleef deze keer met zijn koppie diep naar beneden zitten waardoor ze zijn hersentjes in eerste instantie niet helemaal goed konden beoordelen. Maar uiteindelijk is het gelukt. Qua groei zat hij met de meeste dingen gemiddeld en met een paar iets hoger, maar zeker niet te hoog.
Super luckylo! Helemaal goed dus..

Hoe was het bij jou leya?
Fijn Luckylo! Waar zat hij mee boven het gemiddelde?

De echo ging heel goed. Lief dat jullie er naar vragen. Bij alle onderdelen benoemde ze al snel dat het er goed uit zag. Dat scheelde wel.
We konden er daarom al snel van genieten. Lekker bewegelijk. De placenta ligt verbazingwekkend aan de voorkant. Ik dacht juist van niet omdat ik sinds 18 weken de baby zo duidelijk voel, ook aan de buitenkant. Het schijnt niet wetenschappelijk bewezen te zijn dat een placenta de schopjes dempt of tegenhoudt.

We krijgen nog een jongen!
Wel gek want ik was ook wel wat gaan nadenken over hoe een meisje zou zijn.
Wij willen het bij twee kinderen houden dus dat hoofdstuk is afgesloten. Maar zo ontzettend leuk (en makkelijk) om weer een jongen te mogen krijgen.

Nu namen verzinnen en eens nadenken over het geboortekaartje.

Luckylo
Hier waren ok sommige onderdelen boven gemiddeld. Nu schijnt een tweede kindje wel vaker groter te zijn zei ze. Zijn buikje was vrij groot voor het termijn. Dat was voor nu niet erg.
Ik probeer te bedenken welke, in ieder geval zijn beentje en ik dacht ook zijn armpje, buikje was gewoon in elk geval, hoofdje nét iets er onder maar alles binnen de normen van normaal.

Over 4 weken moet ik trouwens een dagcurve glucose laten prikken. Ik vraag me alleen af wat ze dan doen want er staat alleen dat ik de dag ervoor vanaf 22 uur niet mag eten en alleen water en thee. Bij een dagcurve moet je normaal meerdere keren bloed prikken, eerst nuchter, dan na het eten en soms later nog een keer. Maar daarover kan ik dus niks vinden. En normaal doen ze bij zwangeren volgens mij met zo’n vreselijk goor drankje. Ik zou nog liever een aantal keer moeten prikken dan dat ik dat drankje moet drinken op de nuchtere maag maar goed, ik wil dus vooral graag weten wat het is, dan kan ik daar rekening mee houden in mijn planning. Maar goed, over twee weken controle, als ik er aan denk dan zal ik het vragen en anders ga ik er gewoon vanuit dat ik daar een tijdje zit en neem ik iets te doen mee.
Ik moet ook een dag curve maken en toevallig vanochtend de uitleg gehad!
3x op een dag prikje in je vinger en druppeltje bloed op het apparaatje doen (krijg je mee naar huis dus je kan het op een willekeurige dag doen die je uitkomt) Bij het drankje moet je inderdaad vaak daar wachten maar deze kan je thuis doen. In mijn ziekenhuis in ieder geval wel. Heb het apparaatje al mee gekregen en mag hem ergens volgende week inleveren.

Prikken is:
1e keer nuchter
2e keer 1,5 uur na het ontbijt
3e keer 1,5 uur na de lunch

Die waardes schrijf je op en that's it. Ik vond het alles meevallen, denk dat ik dat vrijdag of zaterdag even doe. Morgen is onhandig want dan heb ik een late dienst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven