Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
@Ypod Mijn fysio: we kunnen de schade beperken. Anders zou de pijn heel veel erger worden, nu misschien ietsje erger. Lekker vooruitzicht he? Haha
Ik heb trouwens verschillende oefeningen gekregen en wordt gemasseerd bij de fyio. Klinkt fijn, maar is echt super pijnlijk.

Mijn moeder had vroeger wel een gemene, maar super handige truc voor kleertjes die ze kreeg, maar lelijk vond. Stel ze kreeg een oranje tuinbroek van Piet. Als Piet dan op bezoek kwam, maakte ze die oranje tuinbroek nat en hing ze hem aan de waslijn. Zo dacht Piet dat ik de tuinbroek regelmatig droeg. Hahaha
Hahaha hilarisch! Wel knap, dat ze kon onthouden van wie ze wat had gekregen!

Jeetje, klinkt inderdaad NIET fijn, dan ga je echt met lood in je schoenen erheen lijkt me. Maar alles om het te beperken dan. Ik heb nu nog geen last *afkloppen * maar sta ook niet echt bekend om mijn sterke gestel dus hou mn hart vast...
Ypod, ik zou gewoon reageren met: wat lief dat je iets voor de kleine hebt gekocht. En niet zeggen hoe leuk je het pakje vindt. Dan ben je toch eerlijk en laat je zien dat je het gebaar waardeert.

Verder zou ik het gewoon in de kast laten en later (als het niet meer past) doorgeven aan het goede doel.
Ik heb ook echt vreselijke dingen gekregen vorige keer. Sommige dingen heb ik 1x aan gedaan en dan een foto gestuurd aan de gever met een bedankje. Andere dingen van mensen die verder weg stonden of die ik echt mega lelijk vond heb ik gewoon in de kast gelegd en nooit gebruikt. Het gebaar is lief en daar gaat het om.
Oh en over de bekkenfysio, ik heb vorige keer van de bekkenfysio ook een bekkenband gekregen, die mocht ik ongeveer een uur per dag om. Dat hielp echt super goed, die deed ik dan om als ik wat langer moest staan bijvoorbeeld. Ik smokkelde soms wel hoor, dan droeg ik ‘m twee uur bijvoorbeeld omdat ik 2 uur lang koor had, alles beter dan die pijn. Zij deed vooral oefeningen. Mijn huidige bekkenfysio die maakt de spieren en mijn si-gewricht en alles er omheen juist los en doet minder met oefeningen. Wel hebben we het elke keer over dingen waar ik meer last van van mijn bekken krijg en hoe ik dat kan voorkomen. In de keuken tijdens het koken niet steeds de loop-stop beweging maken bijvoorbeeld maar een stapje extra zetten door de beweging vloeiender te laten worden. We hebben het ook bijvoorbeeld over oefeningen die ik tijdens het sporten niet meer moet doen en over of ik moet blijven hardlopen.
Helaas, de baby was ernstig eigenwijs, zat met de billen naar beneden met de rug naar de voorkant. Ik heb gesprongen, gedraaid op mijn beide zijden, ze heeft in mijn buik geduwd maar de baby bleef zitten waar die zat. We hebben geen gezichtje gezien, alleen af en toe de zijkant van het hoofd en we hebben geen geslacht gezien, ze kwam er niet eens in de buurt, we hebben alleen maar billen en rug gezien.
Ik mag volgende week terugkomen, hopelijk lukt het dan wel!
Ah Lucky, wat ontzettend balen zeg dat hij/zij niet wilde laten zien van welk geslacht hij is. Hopelijk volgende week meer geluk!

Hier gaat het zijn gangetje, alles groeit volgens mij goed. Tijdens de termijnecho heeft de echoscopist aangegeven dat de kans op een jochie iets groter is dan de kans op een meisje... ik ben echt zo benieuwd! Aanstaande maandagaovond hebben we de pretecho, hopelijk is de kleine niet zo eigenwijs als die van Lucky :).

Wat balen zeg dat sommigen al last krijgen van bekkeninstabiliteit! Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk prima voel, als die buik er niet al zo duidelijk was zou ik me afvragen of ik uberhaupt zwanger ben. En dat maakt me soms ook wel weer onzeker (zonder reden verder hoor). Ik zal blij zijn als ik de kleine regelmatig voel bewegen, die bevestiging vond ik bij de dames ook heerlijk!
@Yara, ja was heel jammer, maar ik had het ergens ook wel een beetje verwacht geloof ik, ik was niet eens zo heel teleurgesteld. Hopelijk is die van jou wat minder eigenwijs. Die van mij zit ook een beetje in een hoekje gedrukt doordat mijn baarmoeder naar achter gekantelt zit ligt de baby nog heel diep en daarnaast ligt mijn baarmoeder helemaal rechts in mijn buik en was vrij ovaal, de baby zat gewoon zoals de vorm van de baarmoeder was. Bij mijn zoontje zat mijn baarmoeder ook rechts volgens mij, ik voelde ‘m altijd rechts en ik had zelfs op een gegeven moment alleen aan de rechterkant harde buiken, dat was zo raar! Mijn buik is niet scheef trouwens en dat was toen ook niet.
Veel plezier maandag!
Wel vervelend dat je je onzeker voelt doordat je je goed voelt. In het tweede trimester voelen de meesten zich goed, ik voel me ook stukken beter dan in het eerste trimester. Ik hoop wel dat ik deze keer de baby wat eerder ga voelen, bij mijn zoontje was dat pas met 23 weken.

Zijn jullie eigenlijk al wat aangekomen? Ik ben 2,5 kg aangekomen en daar ben ik best tevreden over eigenlijk. Ik begon gelijk met aankomen, mijn borsten zijn ook een stuk groter en mijn buikje begon gelijk te groeien. Wat ik nog het knapste van mezelf vind is dat ik op vakantie gewoon niets ben aangekomen, ik heb ook echt weinig gesnoept (er waren veel toetjes en koekjes en zoete dingen bij elke maaltijd) en vooral veel fruit gegeten.

Ik heb aanstaande vrijdag overigens controle bij de gyn, dan wil ik het onderzoek wat ik in België gedaan heb bespreken en nog een paar dingen. Is mijn eerste consult met deze gyn, de vorige was met een klinisch verloskundige en met een intakegyn. Als het goed is word deze gyn mijn hoofdbehandelaar. Ik vind het wel spannend!
Yara veel plezier vanavond!

Luckylo wat jammer dat het niet lukte. Maar een extra echo is ook fijn.
Lekker eigenwijs met de billen en rug naar jullie toe. Beetje privacy in de buik graag, haha!

Ik denk dat ik gisteravond voor het eerst iets gevoeld heb. Ik weet het niet heel zeker. Ik denk wat gebubbel en gekriebel gevoeld te hebben.
Soms voel ik het ook hpog boven mn navel maar dat zullen darmen zijn want zo hoog zit de baarmoeder nu nog niet.
Hopelijk had ik het goed want lijkt me zo fijn
Ik ben benieuwd yara!

Ik baal want ik heb steeds meer last van mijn enkel. Ik ben bang dat het hardlopen héél gauw verleden tijd is want mijn bekken speelt ook flink op en die enkel wordt steeds erger.
Maar ik vind hardlopen zo heerlijk, ik wil daar helemaal niet mee stoppen!
Morgen wel de eerste zwangerfit proefles, ben benieuwd!
Maandag heb ik de pretecho gehad en het is een jongetje!

De verloskundige was 100% zeker, want zowel de balzak als het piemeltje waren heel duidelijk te zien. Helaas draaide de baby niet met zijn hoofdje naar boven dus ze kon geen mooie foto van het gezichtje maken, maar ik was al lang blij dat we het geslacht konden zien.

Ook zette ze af en toe de 3D modus aan. Super gaaf! Daar hadden we namelijk helemaal niet voor betaald... Haha.

We hebben natuurlijk meteen even geshopt, ik heb 2 van die grote onthullingsballonnen gekocht bij de HEMA en daarnaast kinderchampagne en blauwe snoepjes ;).

@Luckylo Wat rot van je enkel! Dat lijkt me inderdaad super vervelend tijdens het hardlopen. Daar komt natuurlijk steeds een behoorlijke klap op.
Leuk dat er steeds meer het geslacht al weten! Misschien handig om erbij in de tabel te zetten. Ik merk dat ik toch vaak even spoel. Yara ben bij jou ook benieuwd ..

@ Leja ik heb van het weekend ook getwijfeld of ik de kleine al voelde... om vervolgens te denken dat het nog niet kan omdat het wel heel vroeg is.

@ luckylo nee hier nog niks aangekomen, en ook bijna nog geen buik. Behalve na het eten :D

@fysio, daar ben ik nu ook voor het eerst geweest op advies van huisarts en verloskundige. Ik heb handige tips gehad voor sta en zit houdingen. Maar wat ik er nou echt van moet vinden weet ik niet..
Haai meiden!!! Ik kan niet slapen want over 5 uren is het zover; dan gaan we naar het geslacht (proberen te) kijken!
Hopelijk werkt hier de kleine mee! Want ik kan echt niet meer wachten!! Haha

Ik heb hem/haar de hele dag vandaag gevoeld (nu nog steeds)! Eerste dag dat het zo duidelijk is! Baby is lekker bewegelijk en ‘veegt’ me iedere 10 minuten wel een keer van binnen over mijn buik. Ik voel hierdoor ook precies waar mijn placenta moet zitten, want daar voel ik het bijna niet en als ik het al voel is het een stuk dieper en vager. (Hij zit links voor.)
Echt heel gezellig in mijn buikje!

Over aankomen gesproken; ik ben nu 3 kilo aangekomen en ben hier prima tevreden over. Ik weet dat het nu wel steeds sneller kan gaan met aankomen, maar ik snoep niet veel en eet normaal tot ietsje meer volgens mij. Dus ga ervan uit dat het wel mee gaat vallen. Zo niet dan ww over een tijdje.

Vandaag ook eerste ‘harde buik’ gehad... weet niet of dat al kan met 16 weken, maar zo voelde het wel. Lang niet pijnlijk, eerder gek. Even aan vk navragen of dat het kan zijn geweest..
vorige keer eerder moeten stoppen met werken ivm de harde buiken. Hoop niet dat dat dit keer weer het geval is. Op t werk is het mega druk en ik zou graag tot aan mijn vakantie (en aansluitend verlof) gewoon doorwerken.

Hoe gaat het met jullie?

Ik zal morgen vertellen hoe de echo was....
Dames!!!!
Ik ben in happy shock!!!!
Wij krijgen een jongen!!!!
Zoooo leuk!!!
Super leuk al die jongetjes en meisjes!

Lisot, vind ik wel n leuk idee om het erbij te zetten in de tabel, is anders best lastig onthouden ☺️

Ik ben nog niet aangekomen, juist n beetje afgevallen. Zat snel vol op t begin dus at een stuk minder. En al die wijntjes minder zal ook wel hebben meegewerkt 😂

Maandag lekker op vakantie, zal de laatste keer met zn tweeen zijn!

Willen jullie er trouwens nog bij op Facebook?
Viva en Mathilde wat leuk een jongetje! Wat vinden jullie ervan?
Ik ben helemaal happy!!! Wil heel graag een jongen na twee meiden!! Mijn droom komt uit!! :flirting:
Aaaah wat leuk Mathilde! Kan me die voorkeur na 2 meiden best goed voorstellen. Nu veel shoppen?

Ik ben benieuwd of ons meisje volgende week nog een meisje is. Neem toch maar het zekere voor het onzekere en wacht nog eventjes met aankopen etc.

Qua gewicht, ik ben tot nu toe 1,5 kilo aangekomen en zie eigenlijk nog niks aan mezelf. Nu ben ik vrij zwaar dus dan valt het wel minder op natuurlijk. Sinds deze week merk ik dat een strakke broek toch minder lekker zit aan het einde van de dag en dat mijn buik harder aan het worden is.

Afgelopen woensdag op controle geweest bij de gyn, bliksembezoek... Stond werkelijk na 5 minuten weer buiten. Vragen naar klachten, bloeddruk meten en heel snel echo: kindje beweegt en hartje klopt. OKE prima, tot over een maand. Stond eigenlijk met mijn mond vol tanden, op zich goed nieuws natuurlijk, alles is in orde en ik mag niet klagen maar het was... apart.

Fijne vakantie Rian!
Jeetje Ypod, das inderdaad een bliksem bezoek. Kan me voorstellen dat je een beetje perplex was... in ieder geval wel fijn dat alles goed was.
5 minuten inclusief echo? Dat is wel jammer Ypod
Ja inclusief echo, misschien waren het er 6 maar echt niet meer dan dat! Maakt me niet uit, ik had al geen echo verwacht met 17,5 week. Dus het was een extraatje, maar een kort extraatje Haha
.
@Leja Ik vind het super leuk! Ik moest wel even schakelen, aangezien ik mezelf altijd meer voorstelde als meisjesmoeder, maar ik begin al aan het idee te wennen. Vooral als ik al die leuke tuinbroekjes enzo zie.

Wie voelen er nou allemaal de baby al? Al best een aantal geloof ik. Het lijkt me zooo mooi, maar ik voel echt nog helemaal niks... haha

Ik ben heel benieuwd naar hoeveel ik ben aangekomen. Ik denk al best wel wat... Oeps! Maar ik heb hier even geen weegschaal. Volgende week zal ik even wegen.
Mijn buikje is in ieder geval al goed zichtbaar.
Wat leuk al het jongetjes/meisjes nieuws! Ik ben ook zooooo benieuwd, doe geen pretecho, dus moet echt nog tot 20 wk wachten..Hier 3 kg aangekomen, buik is ook al aardig zichtbaar
Ja ik voel hem ook al! Maar wel echt pas goed sinds een paar dagen. En tijdens het bezig zijn niet hoor. Alleen als ik stil zit of lig. Wel echt mega schattig!
Die goede vriendin die ook eind okt is uitgerekend krijg ook een jongetje! Zij moet echt nog aan het idee wennen, ze dacht echt meisje. Maar ik vind het kei leuk!! Een vriendje voor mijn mini!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven