Uitgerekend 1e helft december 2018

14-04-2018 11:03 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 01 december t/m 16 december 2018 en graag wil meeschrijven.

Inloggegevens


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel. Tabel op volgorde van uitgerekende datum.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20 weken echo
29/302 mei
NaamLeeftijd (V/M)KindUitgerekende datumGeslachtVolgende afspraakBijzonderheden
Aman198532/332e14-11-2018?26 mei echo :heart:
Kim_9027/321e01-12-2018Jongen7 juli 20 weken echo :heart:
Morange30/281e02-12-2018jongen18 juli 20 weken echo :heart:
Bulbasaur26/291e02-12-2018Jongen13 juli 20 weken echo :heart:
Rose_Lily8928/281e02-12-201819 juni controle :heart:
Kleinwondertje29/282e06-12-2018?29 mei :heart:
Devenie9127/281e06-12-20182 mei :heart:
Zininmooiweer33/341e08-12-2018 ? - :heart:
@nne33/322e07-12-2018 ? 4 mei
Nausicaa371e11-12-2018 :heart:
Marloes8531/392e08-12-201818-05-2018:heart:
Eenhoorn1229/311e09-12-2018?26 april
jenn8829/322e09-12-2018?24 mei:heart:
Femme_30/292e12-12-201815 mei extra echo 31 mei termijnecho:heart:
Bessss27/281e12-12-20183 mei:heart:
Arielmermaid29/301e13-12-201828 mei (3 maanden zwanger):heart:
Amaryllisbol28/361e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Kuikentje_8928/341e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Roos729/311e16-12-2018?30 mei:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:40
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.28% gewijzigd
Amaryllisbol en LiesLies hoe gaat het nu met jullie? Hoop echt dat het bloedverlies is gestopt!

@bruschetta, gefeliciteerd! Als je weet wanneer je laatste menstruatie is geweest kan je je uitgerekende datum uitrekenen. Als dit idd eind december is is het misschien een idee om een nieuwe groep aan te maken? Tenminste als ik voor mezelf spreek vind ik het nu al best lastig met zoveel meiden om enigzins te onthouden hoe het met iedereen is etc.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik wist niet dat dit topic bedoeld was om iedereen te onthouden, dacht gewoon om met elkaar van gedachten te wisselen over de eerste fase van de zwangerschap etc.

Maar dan wacht ik even tot er een topic verschijnt met eind december!
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta gefeliciteerd en welkom.

Wat mij betreft is het topic voor iedereen die is uitgerekend in december. We kunnen zelf ook wel 2 weken overtijd lopen.
Alle reacties Link kopieren
@Roos mijn vader weet het inmiddels ook haha. Gisteren bij mijn ouders gegeten. Dronk afgelopen zondag al geen wijntje en gisteren natuurlijk ook niet dus, papa's zien alles!!!
femme_ wijzigde dit bericht op 20-04-2018 20:26
9.04% gewijzigd
Meiden ik ben net terug van de verloskundige. Helaas was het vruchtzakje leeg. Raar heel mijn lichaam schreeuwt en zegt zwanger te zijn. Ik moet nu volgende week maandag nog een keer terug. Mijn gevoel zegt alleen dat het echt klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ohh tess wat verdrietig!! Hopelijk is er maandag toch wat te zien, maar t klinkt niet positief.. dit is toch je ergste nachtmerrie zeg!

Wat mij betreft is iedereen absoluut welkom maar voor t overzicht is t denk ik fijner om t bij de eerste helft van december te houden. Als je ziet hoe lang de lijst nu al is.

Leuk femme! Wij gaan t volgend weekend vertellen, ben zo benieuwd naar de reactie! Kreeg jij ook zo’n zachte wikkeldoek van moeders voor moeders?
Wat verdrietig Tess! Is er nog hoop dat het wel goed zit? Ik denk bij een miskraam in de eerste weken altijd aan knalrood bloedverlies maar dat hoeft dus helemaal niet...
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ik hier mee mag schrijven!

LiesLies en Amaryllisbol ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!
Tess wat een verdrietig bericht, heel veel sterkte! :hug:

De afgelopen dagen het nieuws aan een aantal familieleden en vrienden verteld. Dat was erg leuk! Vooral het nieuws aan mijn ouders vertellen, vond ik heel bijzonder. Ze reageerden erg enthousiast en ontroerd. Ook van andere mensen allemaal mooie, lieve reacties.

Aanstaande maandag komt Moeders voor Moeders langs. Mooi om aan zoiets mee te kunnen doen. Zeker ook omdat in mijn omgeving een aantal mensen zijn bij wie kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is.
Enige waar ik even mee zit is dat ik in een portiekflat woon. Vind het eigenlijk nogal een dingetje om die krat met flessen zo op straat te zetten. Nu overweeg ik toch maar om het bij iemand anders op te laten halen. Maar ja, das wel meer gedoe natuurlijk. Hoe doen anderen dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar bericht Tess!! Kan het zijn dat ze wel iets zien bij de volgende echo? Heel veel sterkte!!

Mijn bloeden lijkt weer even gestopt.. maar dit was enkele dagen geleden ook, en toen begon het na anderhalve dag weer. Dus durf nog niet te juichen.

Gefeliciteerd @Bruschetta!!
Alleen wat mij betreft is alleen de eerste helft van december wel voldoende voor deze groep.. Zijn inderdaad nu al een redelijk grote groep.

@Femme... jaaa dat hebben ze snel door! Haha.
Alle reacties Link kopieren
@Tess wat verdrietig. Ik ga voor je duimen voor maandag. Voor nu een knuffel! :hug:

@Roosja super leuk hé. Hij zit bij mij nog in de verpakking maar ze liet een foto zien, zo schattig.

@Stippel, ik woon in een appartementencomplex en mag mijn kratjes iedere maandag bij degene die ook langs kwam in de tuin (kliko) zetten en uit de andere kliko nieuwe kratten pakken. Wellicht is dit voor jou ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Stippel volgens mij is dr ook een optie dat je ze zelf naar een depot brengt, zoiets als wat femme doet dus. Bij ons zet ik ze gewoon wat verdekt opgesteld in de tuin. Vindt t bijna zonde om ergens anders naar de wc te gaan nu haha, maarja niet gaan is geen optie!

Ik wist eerst ook niet dat er nog andere variaties van een miskraam waren tot ik las over een missed abortion. Dat spookt nog wel een beetje door mn hoofd of zoals bij tess nu. Daar kom je pas bij een echo achter..
Ik moet de 30e terug. Zelf had ik meteen het gevoel dat het mis was. De echoscopiste dacht daar wel anders over. Ik zou eventueel korter zwanger kunnen zijn maar aangezien ik eigenlijk altijd een regelmatige cyclus heb denk ik dat zelf niet.
Maar omdat dit niet gepland was en we dus ook pas veel later een test deden is het een beetje lastig om dat te achterhalen. Daarnaast hebben ze een uitwendige echo gedaan en wat ik op internet terug zie is het dan wel vaker doorgekomen dat je bij bijv. 6 weken een vruchtzak zonder vruchtje ziet. Het is dus eigenlijk heel onzeker. Vervelende is dat mijn lichaam echt zwanger is. Mijn borsten zijn een cupmaat groter geworden en ik ben mega misselijk en echt gigantisch moe. Niks wijst er dus op dat het niet goed zou zijn en dat maakt het ook wel erg lastig om te beseffen.
Zelf ga ik nu van het slechte uit.

Vervelende is gewoon dat deze zwangerschap ons koos. Hij was erg onverwacht en een schok. En net nu we eraan wennen dat het zo heeft moeten zijn moeten we wennen dat de plannen die we langzaam aan maakte nu niet zo zijn.

Wat ik wel fijn vind mocht het definitief klaar zijn, dat we een lege vruchtzak gezien hebben en geen kindje. Op de een of andere manier vind ik dat voor de verwerking ook wat anders.
Ik snap dat je dat voor de verwerking anders vindt inderdaad, wat zullen de dagen lang duren tot de 30ste! Ik zal voor jullie duimen.

@MvM, in ons vorige huis kon ik de kratten mooi verstoppen in de voortuin maar nu we net verhuisd zijn kunnen ze eigenlijk alleen maar in het zicht bij de voordeur staan. Het is niet anders, als buren het zien en het herkennen vind ik het ook niet erg dat ze het al weten. Op de dag dat ze langs komen ben ik ook regelmatig thuis, ik zet ze alleen buiten als ik weg ga dus de kans is ook best groot dat ze gewoon moeten aanbellen voor de kratten.
Misschien is er een andere plek te verzinnen waar je ze kwijt kan? Of een buurvrouw die beneden woont en wel een ruimte heeft? Of in je fietstassen bijvoorbeeld bij de ingang ofzo? Volgens mij komen die bezorgers de gekste plekken tegen om die kratten op te moeten halen, haha.
Alle reacties Link kopieren
@Lies, oh jeetje dat is schrikken! Pff ellendig voor je, ik snap alleen niet waarom ze in hemelsnaam een uitwendige echo hebben gedaan en geen inwendige?? Naar mijn weten gebeurt het echt altijd inwendig als je rond de 6-8 weken zit, dus heel vreemd..zo zit je nog langer in onwetendheid :( ik hoop van harte dat het toch allemaal goed zit! Qua symptomen (hormonen) zit 't in ieder geval dus wel goed, maar je wordt hier wel onzeker van natuurlijk. Snap inderdaad ook dat als het vruchtzakje inderdaad leeg is, het toch anders voelt dan wanneer dat niet zo is. :) Maar laten we hopen dat het gewoon een stomme echo was en dat het de 30ste gewoon wel allemaal zichtbaar is!

Welkom nieuwe meiden! :D Spannend Eenhoorn, zeker na zo'n geschiedenis, kan ik me goed voorstellen!

Ik heb Moeders voor Moeders woensdag gebeld en donderdag kwamen ze meteen langs, ze waren er snel bij haha. Wij hebben gelukkig een achtertuin met poort, dus heb afgesproken dat het gewoon altijd wordt opgehaald via de achtertuin, dan laat ik die los. :) Maar inderdaad, misschien een optie als een onderbuurvrouw een plekje heeft ergens, of fietstassen idd?

Wat mij betreft lijkt het me ook handiger als we 't houden bij eerste helft december, gewoon omdat het anders niet te doen is qua mensen onthouden en op iedereen kunnen reageren; dat laatste vind ik toch net wat leuker dan alleen algemene verhaaltjes van iedereen lezen, hihi.

Of we moeten (ook) even een andere groep starten met de mensen die het leuk vinden om echt dagelijks/om de dag/meerdere keren per week te schrijven met elkaar, kan me ook voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten! Bijvoorbeeld via Facebook :) of eventueel een app-groepje? Daar zou ik wel voor openstaan in ieder geval, is toch leuk om alles te delen en te overleggen, en als we een beetje gezichten enzo aan de verhalen kunnen matchen, onthouden we ook veel beter wie wie is. :) Maar als niemand daar zin in heeft, is Viva natuurlijk ook heel leuk!!

Ben trouwens ook wel benieuwd naar waar iedereen een beetje woont...ikzelf Noord-Holland, regio Alkmaar ;)

Ik heb mijn eerste echo verplaatst naar a.s. woensdag...vind het echt heel spannend, als ik eraan denk voel ik de kriebels in m'n buik. Zal meteen even posten hoe het is gegaan :) hopelijk gewoon superblij, met goed nieuws!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ach nee Tess! Wat een rot nieuws! Hou je ons op de hoogte? :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Kim90 ik ben ook voor een app of Facebook groep maar misschien is het handig daarmee te wachten tot eerste termijn echo?

Het is inderdaad nu al soms wat onoverzichtelijk dus mocht ik niet op iedereen reageren niet persoonlijk bedoeld.

Hier ook Noord-Holland omgeving Alkmaar. Toeval :)
femme_ wijzigde dit bericht op 20-04-2018 13:43
Reden: Spelfouten
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Femme, ok leuk, wat grappig! :) Ja, wachten we inderdaad even tot eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Tess, wat een rot bericht! Is er niet nog een optie dat je ze nog belt en dat je aankomende week voor een inwendige echo mag? Zolang onzekerheid is ook wel naar lijkt me! En ik denk dat het heel logisch is wat je gevoel nu zegt, al zegt je lichaam heel wat anders. Hopelijk kun je er rustig onder blijven en zie je bij de volgende echo een mooi kloppend hartje.

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom!

Bruschetta: gefeliciteerd! Van mij mag je meeschrijven hoor, maar voor het overzicht is het denk ik wel handig dat we de tabel 'sluiten' zoals meerderen benoemen. Het is nu al een hele klus om op iedereen te reageren en bepaalde zaken te onthouden!

Femme, wat een oplettende vader! Mijn vader zou zoiets echt noooit opmerken! Maar voor je moeder denk ik ook fijn dat het niet meer een geheim is om niet aan je vader te mogen vertellen!

Stippeltjesbehang, leuk dat jullie het al gelijk verteld hebben! Wij wachten nog even met de directe familie en beste vrienden tot de eerste echo. Kost me best wat moeite soms, maar kleine leugentjes om bestwil gaan me ineens best goed af :)

Kim: goed idee van de appgroep/fb groep, maar idd graag na de echo. Dan is het hopelijk echt met iedereen oke en kun je wat concreter gaan praten, maar zeker leuk!

Ik woon in zuid-holland, dus andere regio! Ik mag woensdag na werk voor eerste echo en enige optie was 15.15u, dus mijn vriend kan niet mee. Door het verhaal van Tess begin ik het nu wel spannend te vinden hoor, want ook hier zijn er heel veel kwaaltjes. Ik heb afgelopen woensdag wel een intake gesprek gehad, maar dat was vooral administratie en info over de NIPT. Deze gaan we doen zodra de eerste echo goed is en we 11 weken zijn. Ik ben wel blij met deze 'nieuwe' studie die duidelijkere resultaten geeft dan voorheen de combinatietest. Het is alleen wel een echo minder :)

Amaryllisbol en LiesLies ik hoop voor jullie dat het bloedverlies niets is. Ook jullie moeten nog wel echt geduld hebben, of is er een optie om eerder een inwendige echo te laten doen?

Asinum, logisch dat je dat hoopt! Maar als het zo 'hoort' is het iig ook niets verontrustends! Moet je nu lang wachten tot de volgende keer?
Alle reacties Link kopieren
@Tess wat een verdrietig nieuws!!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik precies jouw verhaal. Helaas uitgelopen op een miskraam..
ik hoop zo voor je dat het de volgende keer positiever is!

Ik had zelf vandaag ook een afspraak voor de eerste echo.
Zag er allemaal goed uit en een kloppend hartje!
Wel 1 dag minder ver dan ik dacht dus heb de tabel even aangepast weer ;-)
Alle reacties Link kopieren
@tess oh nee wat schrikken. Ik hoop echt dat je nog goed nieuws krijgt. Sterkte!!!

Ik had gisteren 1x wat rood bloed bij het afvegen. Verder vandaag niks meer.. ik wacht maar af.

Een appgroepje oid lijkt mij ook wel leuk!
Aman1985 schreef:
20-04-2018 15:12
Jeetje Tess, wat een rot bericht! Is er niet nog een optie dat je ze nog belt en dat je aankomende week voor een inwendige echo mag? Zolang onzekerheid is ook wel naar lijkt me! En ik denk dat het heel logisch is wat je gevoel nu zegt, al zegt je lichaam heel wat anders. Hopelijk kun je er rustig onder blijven en zie je bij de volgende echo een mooi kloppend hartje.
Ze zei ik zie haar graag vrijdag terug dus de vrouw achter de balie zei dat is een rotweekend, vrijdag is koningsdag. De vrouw achter de balie zei, eerlijk gezegd is maandag ook beter, die 3 dagen extra wachten zijn vervelend maar dan kans dat ze donderdag of wat eerder wat zinnigs over kunnen zeggen is lastig. Dan maar liever tot maandag wachten en dan echt zekerheid hebben. Fout of goed. Ik reken op fout, maar als Ik de verhalen op internet lees kan het echt twee kanten op. Zeker omdat het een uitwendige echo was. Omdat ik het ook direct zag en meteen dacht het is fout heb ik er niet zo bij stil gestaan om te vragen naar inwendige echo's.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 21-04-2018 10:21
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer hoe gezelliger hoor Bruchetta. Welkom! Hoeveel weken ben je zwanger? :)

Oh Tess1981 wat een rot nieuws zeg :(.. ik duim ook voor je. Misschien gewoon te vroeg een echo gedaan!

Ik ben inmiddels 6 weken en 2 dagen (morgen) zwanger. Vrij weinig klachten tot nu toe. Vanaf week 4 wat meer krampjes gedurende de dag, iets sneller moe in de avond, gevoelige borsten (volgens vriend al wat gegroeid en steviger haha), soms veel eten en soms juist geen trek hebben. En met vlagen wat misselijk en vaker plassen.
Al met al mag ik niet klagen.

Ik mag 2 mei voor een 8 weken echo naar de verloskundige en toch ben ik nog steeds bang om ook teleurgesteld te worden, stel dat er niks is weet je wel maar daar moeten we dan maar niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ach tess wat een vevelend bericht. Ik ga hard voor je duimen dat het alsnog goed is. Sterkte met wachten hoor.

Ariël: och wat een naar bericht van je vader zeg, sta een spanningen moet dat ook geven bij jullie.
Hoe is hij er zelf onder? Zijn de doktoren er nog positief Of Niet.
Veel sterkte

Spannend amaryllisbol en lieslies :hopelijk blijft het weg. Mogen jullie niet eerder komen naar de vk?

Kim: spannend!! Komt heel dichtbij nu hé

Buldasaur: jee! Fijn zeg! Gefeliciteerd!

Hier gaat alles heel goed! Wel wat sneller moe, en een cupmaat groter.
Ik heb zo een zin om het ons dochtertje te gaan vertellen. ( wachten we overigens nog wel even mee hoor) maar wat zal ze blij zijn. Ze is zo lief voor baby's en veel vrienden hebben/ krijgen een kleintje en daar staat ze zo vertederend over hun hoofdje te wrijven, Haha, ja sorry dan smelt ik.

Facebook groepje vind ik leuk, maar wel liever na de termijn.
Ik kom trouwens uit het zonnige zuiden, Zeeland.
anoniem_190609 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 22:35
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tess, wat rot! Heel veel sterkte de komende 10 dagen..

Wat leuk dat sommigen al de echo gehad hebben en echt iets gezien/gehoord hebben, heel leuk om te lezen. Ik kan echt niet wachten tot ik woensdag mag, mijn man heeft er de hele dag voor vrij genomen, hihi :-D

Ik kom uit Zuid-Holland, in de buurt van Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
Tess, niet het nieuws waar je op zit te wachten. Sterkte de komende dagen!

Hier weer een paar vrij goede dagen gehad qua misselijkheid, en vandaag weer minder. Maar het feit dat er af en toe een goede dag tussen zit, lucht al aardig op. Alsof je in elk geval kunt hopen dat het morgen beter gaat.

Ik heb maandag de eerste echo, zou dan volgens mijn laatste menstruatie 7w2d moeten zijn, maar volgens de ovulatie en inseminatie 3 dagen korter. Wordt in het ziekenhuis gedaan, dus ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ze inwendig zullen kijken. Ik ga alleen, heb nog even getwijfeld om mijn moeder mee te vragen, maar ik ben zelf al zenuwachtig genoeg. Dan zit ik niet op extra zenuwen van een ander te wachten :-).

Ik blijf het trouwens onwerkelijk vinden hoor. Ondanks de overduidelijke klachten, vind ik het maar een raar idee dat er dus echt een baby zou komen. Maar dat heb ik van wel meer mensen gehoord, je kunt je er gewoon zo weinig bij voorstellen. Hoe is dat voor degenen die al een (of meer) kind hebben? Is dat 'besef' anders dan bij de eerste keer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven