Uitgerekend 1e helft december 2018

14-04-2018 11:03 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 01 december t/m 16 december 2018 en graag wil meeschrijven.

Inloggegevens


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel. Tabel op volgorde van uitgerekende datum.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20 weken echo
29/302 mei
NaamLeeftijd (V/M)KindUitgerekende datumGeslachtVolgende afspraakBijzonderheden
Aman198532/332e14-11-2018?26 mei echo :heart:
Kim_9027/321e01-12-2018Jongen7 juli 20 weken echo :heart:
Morange30/281e02-12-2018jongen18 juli 20 weken echo :heart:
Bulbasaur26/291e02-12-2018Jongen13 juli 20 weken echo :heart:
Rose_Lily8928/281e02-12-201819 juni controle :heart:
Kleinwondertje29/282e06-12-2018?29 mei :heart:
Devenie9127/281e06-12-20182 mei :heart:
Zininmooiweer33/341e08-12-2018 ? - :heart:
@nne33/322e07-12-2018 ? 4 mei
Nausicaa371e11-12-2018 :heart:
Marloes8531/392e08-12-201818-05-2018:heart:
Eenhoorn1229/311e09-12-2018?26 april
jenn8829/322e09-12-2018?24 mei:heart:
Femme_30/292e12-12-201815 mei extra echo 31 mei termijnecho:heart:
Bessss27/281e12-12-20183 mei:heart:
Arielmermaid29/301e13-12-201828 mei (3 maanden zwanger):heart:
Amaryllisbol28/361e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Kuikentje_8928/341e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Roos729/311e16-12-2018?30 mei:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:40
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.28% gewijzigd
@bulbasour, wat goed dat je al een hartje hebt gezien! Gefelciteerd!

@nausciaa, hopelijk krijg je steeds meer goede dagen! Ik herken het heel erg dat het zo onwerkelijk idee is dat er echt een baby in je groeit. Bij de eerste was ik zo bezig met de zwangerschap en de bevalling dat ik bijna "vergat" dat ik daarna moeder werd. Vond het ook te onwerkelijk om er echt bij stil te staan.

Nu bij de tweede is dat wel iets anders maar ik vind het nog steeds onwerkelijk en heel bijzonder.

Wij wonen in Arnhem en ik zou een app groepje (na de echo idd) erg leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ladies ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Onze 1e echo staat nu gepland op 8+5, dat is ook meteen de termijnecho. Aan de vroege kant dus.. Ik speel nu met t idee om te kijken of we voor een vitaliteitsecho kunnen gaan rond de 8 weken en dan de termijnecho wat op te schuiven richting de 11 weken. Ik heb ook de vk nog gemaild met de vraag of ze bij de intake ook een echo maken, dus daar wacht ik nog even op. T is erg druk bij t echocentrum (vandaar ook de vroege termijnecho) dus ik weet niet of t planningtechnisch ook gaat lukken, maar t lijkt me wat logischer op een of andere manier om t zo te plannen. Moet nog even met manlief ook over hebben, maar wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Dus dan heb je één echo met 8+5 en daarna pas weer met 20 weken? Dat zou ik ook niet fijn vinden... Vind het ook wel gek dan, zoals het bij jou gaat.

Ik heb de eerste met 8+1 bij de vk en daarna ga ik er vanuit dat we rond de 11 weken weer een echo inplannen, dat is in een echo centrum. Vind op de één of andere manier die 12-weken echo wel essentieel ja...
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad bes, daarom heb ik nu de vk gemaild of er bij de intake ook een echo wordt gedaan. Dan wacht ik daarna liever namelijk wat langer op de termijnecho..
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
21-04-2018 16:07
Ja inderdaad bes, daarom heb ik nu de vk gemaild of er bij de intake ook een echo wordt gedaan. Dan wacht ik daarna liever namelijk wat langer op de termijnecho..
Ik zou precies hetzelfde hebben, goed dat je het zo hebt aangepakt. Hopelijk begrijpen ze het en mag je ook gewoon met 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Jenn88 Hij zelf is er heel nuchter onder want zo is hij. Maar hij is heel blij om opa te worden en dat wil hij echt meemaken :)
Maandag horen we wat de behandelingen zullen zijn. Morgen gaan we met z'n alle naar de bekerfinale en daar heeft hij ook zin in!!!

Vandaag waren ik en mijn vriend op een geboortefeest (dat is weer wat nieuws of zo) en ik heb die kleine de fles gegeven. Het stond echt op mijn lippen om iets te zeggen maar heb het niet gedaan haha

Ik heb nu steeds gedurende dag vlagen van misselijkheid. Ineens bleg gevoel en na een uurtje is het weg. Ik ga er nu wel echt in geloven hahah

Nog even wachten en dan mogen we naar ons kleintje kijken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me afmelden van deze groep. Rood bloedverlies, stolsels en krampen.. het zit helaas niet goed :cry:

Hele fijne zwangerschap gewenst voor jullie allen!

Wil iemand me uit de lijst halen?
Alle reacties Link kopieren
@Lieslies ah neeee... heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ahh lieslies, nee! Veel sterkte! Knuffel
Alle reacties Link kopieren
Ach LiesLies wat naar. Veel sterkte!
Bah wat naar lies! Veel sterkte en hopelijk mag je spoedig alsnog een fijne zwangerschap beleven.

@Roos7, ik zou idd hetzelfde gedaan hebben. Is toch fijn om die extra echo te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg lieslies

Heel veel sterkte!!!!
Ah lieslies sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte LiesLies :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte lies, wat enorm verdrietig..
Ariël veel plezier vandaag en succes morgen voor je vader!

Ik denk dat hier de misselijkheid wat begint op te komen, als ik wat eet zakt t gelukkig wel wat weg. Maar zien hoe t de komende week gaat.
Voor de meiden met een eerste kindje (en de rest ook wel wat natuurlijk), zijn jullie al bezig met t bedenken welke spullen je graag wil gaan aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
22-04-2018 16:16
Voor de meiden met een eerste kindje (en de rest ook wel wat natuurlijk), zijn jullie al bezig met t bedenken welke spullen je graag wil gaan aanschaffen?
Wij zijn een beetje aan het kijken, maar ik wil pas na een goede termijnecho gaan winkelen. Ook omdat het dan niet 'stiekem' hoeft. We denken erover om de babykamer en de wagen via marktplaats aan te schaffen, de prijzen nieuw vind ik soms belachelijk! Verder moet ik me een beetje inhouden om nog geen kleertjes te kopen ;)
Wij zijn bij de eerste begonnen met shoppen na de 20 weken echo, je hebt dan echt nog meer dan genoeg tijd om alles in huis te halen. Bovendien vond ik het heel fijn dat je dan rekening kan houden net het geslacht.
Op de wieg, speelkleed en matras voor de box na hebben we alles tweedehands gekocht. Vooral de kinderwagen scheelt heel veel en we hebben er nooit spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Oh Lies, wat ontzettend rot, sterkte!

Roos7, jij al nieuws terug? Bij ons is eigenlijk alleen een termijnecho en dan 20wk maar omdat ze twijfelen hoe ver ik ben mag ik as woensdag 'al'!

Wij hebben bij onze zoon ook pas geshopt na de 20wk echo. Precies wat marloes zegt, je kunt veel gerichter kopen! En ook wij hebben veel via marktplaats. Juist kinderwagen wel weer nieuw, maar die was via een actie goed te betalen.

Morange, jij mag morgen voor de echo toch? Spannend!!

Hier is de misselijkheid ook nog steeds jn vlagen aanwezig. Vanmorgen geen cracker in bed maar een beschuitje als ontbijt en het kwam er gelijk weer uit. Vanaf morgen toch maar weer cracker in bed :-)

Ik tel af naar woensdag, denk dat we het dan ook directe familie gaan vertellen. Kim en Rose Lily, jullie ook woensdag toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat er toch een aantal meiden zijn bij wie het misgaat! Ik denk dat ze het niet meer zal lezen, maar alsnog: Lieslies, heel veel sterkte!

Aangezien het alweer een tijdje redelijk gaat, heb ik zaterdag (na de crackers) een croissantje gegeten. Deze kwam er gelijk weer uit! Dit ga ik dus niet meer eten, vorige week gaf ik ook al over na een croissantje. Gelukkig ging het erna gelijk weer 'goed' ;)

Ik had zaterdag een heeeeel klein beetje bruin bloed, maar omdat ik weet dat meerderen van jullie dit ook gehad hebben, maakte ik me niet zo'n zorgen. M'n man heeft erna gelijk geGoogled, maar aangezien het zo super weinig was en ik verder geen kramp oid had, was hij ook snel over de 'schrik' heen.

Voor wat betreft spullen kopen, ik wacht in ieder geval tot na de eerste echo - inderdaad aanstaande woensdag Aman1985. Grappig dat zoveel op deze dag mogen! Ik kan echt niet wachten, maar kan ook niet geloven dat het bijna zo ver is!
Hierna kopen we misschien wat rompertjes, maar met de grotere dingen wil ik nog wel even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens echt onder de puisten, hebben meer hier last van? Vooral op m'n wangen, maar ook onder m'n kin, m'n keel en een aantal op m'n borst en rug! :-( Die zwangerschapsgloed werkt niet echt bij mij dus..
Dan krijg je vast een meisje Rose! Ze zeggen toch altijd dat een meisje je schoonheid wegneemt tijdens de zwangerschap ;-) Het klopte wel bij mijn eerste.

Ik krijg juist steeds opmerkingen dat ik er zo goed uit zie (terwijl ik me super misselijk en moe voel).

Het maakt bij mij volgens mij niet zoveel uit wat ik eet als ik maar regelmatig wat eet en wat naar binnenschuif voordat ik echt wakker wordt. De misselijkheid viel me gister en vandaag wel mee dus hopelijk gaat het de goede kant op. Ik merk wel dat ik opmerkelijk veel zin heb in fruit. Jullie nog bepaalde cravings?

Voor de meiden die morgen en overmorgen een echo hebben, heel veel plezier! Ik sta inmiddels ook te trappelen tot het zo ver is, nog een dikke week en dan mogen wij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog heel veel spulletjes van de 1e. Hebben toen alles nieuw gekocht. En nog steeds erg blij met alles.
Ik heb een joolz kinderwagen, waar ik zeer tevreden over ben. Is behoorlijk prijzig, maar ik vind het echt waard. En je kunt ze erna ook nog goed verkopen. En een wagen die prettig rijd is zo fijn.

Wat vervelend meiden dat jullie zo misselijk zijn, hier totaal niet. Ik ben wel wat futlozer. Maar dit is denk ik ook een combinatie van m'n verkoudheid en zwangerschap. Dus dat is niet echt prettig, heb keelpijn maar mag niets nemen.

Ariël: hoe was de beker finale gisteren? Hebben jullie genoten?
Succes vandaag hoor!!
Hihi, knap dat je je mond heb kunnen houden. Wij hadden gister met vrienden afgesproken en zij is 15 weken zwanger. Dit was de 1e keer dat ik er zo een moeite mee had om mijn mond te houden. Maar het is gelukt 😃

Leuk meiden, die van de week al mogen! Super spannend. Ik mag maandag. Ik moet nog even verzinnen waar we dochter gaan brengen. En onder het mom van... haha, het is half 6 dus eigenlijk beetje vreemd tijdstip om allebei weg te zijn. Ik zal nog eens verzinnen.

Rose-Lily: dan verwacht je waarschijnlijk een meisje! 😍 Ik heb mijn vorige zwangerschap ook gehad. Verschrikkelijk erg zelfs. Kon niet naar mezelf kijken. Ik hoop voor jou van niet, maar ik heb het 9 maanden gehad. Mijn huid is nooit meer hetzelfde geworden.
Nu ( durf het bijna niet te zeggen ) gaat het goed. Het was voor mij ook het meeste waar is tegenop zag, als ik weer zwanger was.
Maar ik weet niet meer wanneer het de vorige keer is begonnen bij mij. Iig wel voor de 8a10 weken. Want daardoor kon ik het moeilijk verbloemen.

Wat spannend rose-Lily, ik hoop dat het niets te betekenen heeft.
Alle reacties Link kopieren
@bulbasour, Gefeliciteerd!! Super! :D

@lieslies, Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte!! Hopelijk ben je er snel weer bovenop, lichamelijk en mentaal, en ben je snel weer zwanger! :heart:

Goede tip van het shoppen na 20 weken! Er is inderdaad nog genoeg tijd dan (en lijkt mij ook extra fijn omdat je dan alle bevestigingen hebt gehad qua echo's en testjes). Moet mezelf nu een klein beetje beheersen, heb er gewoon zin in om leuke dingetjes te kopen, maar dat komt allemaal wel. Sowieso eerst de eerste echo afwachten, en eigenlijk gewoon in ieder geval tot 12 weken. Mijn cupmaat is wel echt een hele cup groter inmiddels, borsten zijn ook echt heel 'vol' en ontzettend gevoelig/pijnlijk, dus dat is minder (ga na een goede echo meteen even een fijne bh bestellen)...maar goed, vriendlief vindt 't wel weer best leuk (& natuurlijk heel bijzonder), dus dat is dan weer een voordeel, haha :thumbsup:

Ik ben jammer genoeg nog misselijker geworden dan 1-1,5 week geleden. Heb af en toe een 'goede' dag, dan is de misselijkheid wel aanwezig maar wat meer op de achtergrond, maar heb vaker slechtere dagen ertussen, dat het de hele dag door aanhoudt, zoals vandaag. Gelukkig nog niet hoeven spugen of dat ik zoals jij, RoseLily, zoiets als een croissantje er dan weer meteen uitkomt, maar dat heeft wel wat moeite gekost. :nooo: En ga op m'n gevoel af wat ik dan wel of niet eet..als iets echt niet gaat, eet ik het ook niet op. Voel me op die dagen ook echt futloos en beroerd, bleh. Probeer wel gewoon te eten want anders wordt 't natuurlijk nog erger, en dat lukt op zich, maar wel met grote moeite. Ik ben dan echt aan het zoeken naar wat ik nog een beetje wegkrijg, meestal met behulp van water. Las ergens dat (water)ijsjes eten kan helpen, vanmiddag even naar de supermarkt gelopen en heb net een Solero opgegeten want daar had ik op zich wel trek in, en dat helpt inderdaad dan wel even :yes:

@Rose-Lily, ik heb daar inderdaad wel last van op mijn bovenrug en in iets mindere mate op mijn borst, ook niet top, maar gelukkig niet echt in mijn gezicht, dat is helemaal balen! Hopelijk trekt het snel weg!

@Aman, ja, ik heb mijn echo ook a.s. woensdag! Haha wordt een drukke dag op het forum denk ik. :p Spannend!

@Roos7, Ik vind 't ook een vreemde gang van zaken, goed dat je hebt gemaild.. Ik heb mijn eerste echo dus met 7 weken voor de hartactiviteit, dan eentje met 9+2. En ga er eigenlijk vanuit dat ik er rond 12 weken dan nog een heb, en dan natuurlijk weer met 19/20 weken. Ze doen daar hier helemaal niet moeilijk over in ieder geval, zeker als je al eens een miskraam hebt gehad. Vind ik wel heel fijn!

@Ariel, hoe is het gegaan bij je vaders afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Heel kort, want nog aan het werk: ik heb vanmorgen een kloppend hartje gezien!

Helaas de hele nacht overgegeven, en vanmorgen nog supermisselijk, dus de gyn vond me volgens mij niet erg enthousiast, maar ok. Het zit op de goede plek, het hartje doet het, en (niet geheel onbelangrijk), het is er 1 :-) .

Ik heb trouwens een beetje gek echo schema, door het medische traject. Nu dus al, en dan met 11/12 weken waarschijnlijk twee keer, omdat ziekenhuis en verloskundige het allebei per se willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat een goed nieuws Nausicaa, gefeliciteerd!! Wat naar van het overgeven zeg, jeetje :( ik hoop dat je je snel beter voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven