Uitgerekend 1e helft december 2018

14-04-2018 11:03 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 01 december t/m 16 december 2018 en graag wil meeschrijven.

Inloggegevens


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel. Tabel op volgorde van uitgerekende datum.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20 weken echo
29/302 mei
NaamLeeftijd (V/M)KindUitgerekende datumGeslachtVolgende afspraakBijzonderheden
Aman198532/332e14-11-2018?26 mei echo :heart:
Kim_9027/321e01-12-2018Jongen7 juli 20 weken echo :heart:
Morange30/281e02-12-2018jongen18 juli 20 weken echo :heart:
Bulbasaur26/291e02-12-2018Jongen13 juli 20 weken echo :heart:
Rose_Lily8928/281e02-12-201819 juni controle :heart:
Kleinwondertje29/282e06-12-2018?29 mei :heart:
Devenie9127/281e06-12-20182 mei :heart:
Zininmooiweer33/341e08-12-2018 ? - :heart:
@nne33/322e07-12-2018 ? 4 mei
Nausicaa371e11-12-2018 :heart:
Marloes8531/392e08-12-201818-05-2018:heart:
Eenhoorn1229/311e09-12-2018?26 april
jenn8829/322e09-12-2018?24 mei:heart:
Femme_30/292e12-12-201815 mei extra echo 31 mei termijnecho:heart:
Bessss27/281e12-12-20183 mei:heart:
Arielmermaid29/301e13-12-201828 mei (3 maanden zwanger):heart:
Amaryllisbol28/361e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Kuikentje_8928/341e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Roos729/311e16-12-2018?30 mei:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:40
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand voor mij de tabel kunnen invoeren?

30/31
1ste
08-12-2018
Geslacht: ?
Volg afspr: 22 mei termijnecho
Vandaag kloppend hartje gezien 😍
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat gaat het snel met de berichten op dit forum!

Gefeliciteerd voor degene die al een goede echo hebben gehad!!

Leuk dat vele deze week een echo hebben, ik mag donderdag, ik vind het zo spannend!!

Wij moeten alle spullen kopen , het is dan ook ons eerste kindje. Maar eerst wil ik de 12 weken afwachten:)!

Verder mag ik niet klagen , ik moet alleen om de 2 a 3 uur eten omdat ik me anders beroerd ga voelen. :(

Ben benieuwd naar jullie echo’s :D
Alle reacties Link kopieren
Loeloe8 schreef:
23-04-2018 20:10
Zou iemand voor mij de tabel kunnen invoeren?

30/31
1ste
08-12-2018
Geslacht: ?
Volg afspr: 22 mei termijnecho
Vandaag kloppend hartje gezien 😍
Haha, ben jij mij? Alleen de eerste regel wijkt af, maar ook 8/12, eerste, vandaag eerste echo en de 22e de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Rose_Lily89 schreef:
23-04-2018 12:10
Ik zit trouwens echt onder de puisten, hebben meer hier last van? Vooral op m'n wangen, maar ook onder m'n kin, m'n keel en een aantal op m'n borst en rug! :-( Die zwangerschapsgloed werkt niet echt bij mij dus..
Ik bij mijn mond en kin 🙈
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Nausicaa!

Vandaag alweer 6 weken en 5 dagen zwanger :D. Volgende week woensdag naar de verloskundige voor de eerste echo en intake.

Ik zal je zeggen dat ik tot nu toe een heerlijke zwangerschap heb. Een paar kleine kwaaltjes zoals futloos in de ochtend en niet te snel opstaan (anders zwart voor de ogen) en sneller moe in de avond. Sommige dagen vlagen van misselijkheid maar niet heel erg.
Borsten en tepels gevoelig maar niet echt pijnlijk. Wel veel last van onderrug.
En toch begin je dan een beetje te twijfelen of er wel iets gebeurd daar weet je wel. Maar de VK zei tegen me dat ik me niet druk moest maken en juist blij moest zijn dat ik bijna nergens last van had.

@Kim90 nou de afspraak ging niet door omdat de artsen het niet eens werden. Dus ben nu op weg naar het ziekenhuis voor een nieuwe afspraak.

@Morange ja jij had toch een echo? Hoe is het gegaan?
anoniem_359093 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:16
15.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LiesLies89 schreef:
22-04-2018 10:31
Ik ga me afmelden van deze groep. Rood bloedverlies, stolsels en krampen.. het zit helaas niet goed :cry:

Hele fijne zwangerschap gewenst voor jullie allen!

Wil iemand me uit de lijst halen?
Heel veel sterkte meid! Echt kut (sorry voor taalgebruik)
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
23-04-2018 23:51
Haha, ben jij mij? Alleen de eerste regel wijkt af, maar ook 8/12, eerste, vandaag eerste echo en de 22e de termijnecho.
Haha Nausicaa geweldig! Hoe was de echo en hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren
Loeloe8 schreef:
24-04-2018 09:38
Haha Nausicaa geweldig! Hoe was de echo en hoe voel je je verder?
Echo was goed, goede maat, goede plek en een kloppend hartje. En maar 1. Ik had helemaal geen verhoogde kans op een tweeling, maar had er de nacht van tevoren toch ineens nachtmerries over ;-). En het is vast ook leuk, maar gezien de medische risico's en het feit dat ik het alleen doe, ben ik heel blij met mijn ene vruchtje.
Gisteren weer vreselijk beroerd, vandaag lijkt iets beter. Dat was wel apart trouwens, die echo was op de fertiliteitafdeling (ik ben zwanger van een donor), dus ik zat daar doodmoe en kotsmisselijk te zijn tussen allemaal mensen waarvan ik dacht: 'ik weet dat jullie dit ook heel graag willen, maar ik vind het nu echt even niet zo heel erg leuk....'.

Verder gevoelige borsten en moe, maar daar kan ik prima mee leven. Die constante misselijkheid vind ik stukken minder. Gelukkig heb ik (nog) geen last van geuren oid, dus ik hoef niet panisch uit de buurt te blijven bij mensen met koffie of salami.
Alle reacties Link kopieren
Oh man die vermoeidheid! Ik slaap ook nog steeds slecht dus het knapt niet echt op. Puistjes bij m'n decolleté herken ik ook, gelukkig niet zo heel erg.

Vervelend voor alle meiden die zo misselijk zijn. Ik heb alleen maar honger! Probeer wel gezond te eten hoor maar zit vandaag al op 3 crackers, 2 broodjes en een appel. In de avond heb ik wel een stuk minder trek, een bord warm eten gaat er net aan in.

Leuk dat deze weken alle echo's er aan komen! Hoop op allemaal kloppende hartjes. Gebruiken jullie al een naam voor jullie kindje? Bij ons gaat het over Korrel als we het erover hebben 😅
Alle reacties Link kopieren
Jenn88 Ja dat heb ik ook! Ik zou het zo graag onze zoon vertellen. Als het echt is, als we weten dat het leeft, als de miskraam risico periode over is, dan gaan we het vertellen. Schattig he, onze zoon is ook zo lief met babies!

Nausicaa het besef is wel anders met de 2e voor mij. De eerste keer was ik erg overwhelmed, kon me helemaal niet voorstellen dat ik een kind zou krijgen. Ik was toen ook echt PATS-BOEM zwanger. Nu bij deze zwangerschap hebben we zo lang op gewacht, ook nog een miskraam tussendoor, dat ik al veel sneller dingen opmerk. In mijn buik, aan mijn lichaam. Dus het voelt wel degelijk anders. Ik ben door de miskraam ook veel zenuwachtiger of het wel goed gaat allemaal. Daar stonden we de eerste keer helemaal niet zo bij stil.
En wat super dat je een hartje hebt gehoord!!! Wauw! Sterkte met je misselijkheid.

Lieslies heel veel sterkte als je dit nog leest. Dikke virtuele knuffel

Roos7 Ik ben nog niet bezig met wat ik aan moet schaffen. Ik moet echt eerst weten of het goed zit. Als we het hartje horen kloppen op maandag, dan denk ik dat ik daar wel voor open sta. Nu hou ik mijn hart nog vast. Wij hebben ook alles nog voor een jongetje, en veel is er natuurlijk her te gebruiken ook voor een meisje als dat zo mag zijn.
Rose_Lily Ja een meisje! Tenminste dat is mijn ervaring met de meiden om me heen. Alhoewel ze dat niet allemaal hebben gehad. Dan zal ik wel weer een jongen krijgen want ik zie er gaaf en stralend uit! Gewoon heel opvallend als ik in de spiegel kijk.

Arielmermaid wat fijn dat je nergens last van hebt! Lekker van genieten!!

Met mij gaat het redelijk oke. Ik ben wel wat meer misselijk als eerst. Niet kotsmisselijk, maar niet helemaal lekker. Verder merk ik dat mijn hormonstertjes al aardig huishouden, ik kom vaak wat scherp en ongenuanceerd uit de hoek. Verder moe moe moe.
Ik moest gisteren weer terug komen bij de gynacoloog omdat wij eigenlijk in het traject voor inseminatie zaten. En zij deed nog even snel een echo in de hoop dat we nu wel wat zagen. Helaas nog geen embryo Kunnen zien, wel een vruchtzakje en dooierzakje die wel groter leken dan 4 dagen geleden, maar verder niks. Toch wel een beetje sip er van. Wil zo graag weten dat het goed zit.
We hebben het trouwens van het weekend wel moeten vertellen aan mijn broer. Hij vond het maar wat raar dat ik niet dronk op een feestje en toen zijn vrouw er ook nog iets over zei ben ik gebroken. Ik kon gewoon niet langer liegen. Dus toen ook maar aan onze ouders verteld. En ik zal het ook wel aan mijn vriendinnen vertellen want met Koningsdag val ik anders toch door de mand.
Hebben jullie een voorkeur voor een jongetje of een meisje?
Ik nijg meer naar een meisje. Al vind ik een jongen ook prima, daar hebben we tenslotte alles voor. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Nausicaa!

Dat van die geuren heb ik gelukkig ook niet haha.
Ik heb wel een verhoogde kans op een tweeling en een waarzegger voorspelde het ook dus ik ben benieuwd :D
Alle reacties Link kopieren
@Ariel, oké, houd ons op de hoogte :)

@Asinum, dat is inderdaad wel jammer, nog even geduld :) ik mag morgen eindelijk, zelfs mijn schoonmoeder appte vanmorgen, ze vindt het echt erg lang duren zei ze, haha, ik zei, vertel mij wat! Wel leuk dat ze zo meeleeft :D

Over een voorkeur: ik zou het heel fijn vinden als we in ieder geval van elk geslacht (& gender) 1 kindje krijgen, dat zouden we allebei leuk vinden (we zouden graag in ieder geval twee kindjes willen krijgen, het liefst drie, als alles meezit en het ons gegeven is). Het allerliefst, zou ik eerst een meisje krijgen, maar ja het loopt zoals het loopt, als dit kindje maar gezond is, dan zullen we sowieso supergelukkig zijn. :D

Ah heb er zo'n zin in, hoe meer ik erover nadenk hoe meer zin ik krijg. Word gewoon bijna emotioneel terwijl ik dit typ, lekker die hormonen, haha :p
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden trouwens juist best graag een tweeling willen krijgen. Tuurlijk vind ik de verhoogde risico's ook echt niet fijn en zal het (daardoor) enger en zwaarder zijn, maar het heeft wel voordelen: we zouden allebei graag een wat groter gezin willen, maar ik heb maar beperkt de tijd om kindjes (proberen) te krijgen i.v.m. een erfelijk verhoogd cholesterol.

De medicatie die ik daarvoor neem, slik ik namelijk tijdelijk niet, dat raden artsen af (vanaf drie maanden voordat je gaat proberen tot en met het geven van borstvoeding) omdat er gewoon te weinig bekend is over de risico's. Maar dat betekent dus wel dat ik inmiddels al een jaar 'onbeschermd' rondloop (vooral door de miskraam veel tijd 'verloren'). Als dat nog eens gebeurt, ik hoop het niet, maar dan is in ieder geval voor een derde gaan niet het meest verstandig, en dat zouden we wel heel jammer vinden. Elke (langere) periode van een te hoog cholesterol (en dan bedoel ik echt hoog), is natuurlijk heel slecht voor mij. Hogere risico's op een aantal vervelende dingen, vooral op lange termijn. Tuurlijk kan ik alsnog heel (gezond) oud worden, het zeg niet alles, maar mijn man wil z'n vrouwtje echt liever zo lang mogelijk bij hem houden, haha, dus hij vindt deze eerste periode zonder medicatie al helemaal niks.. Maar ja, een gezond kindje is belangrijker :) maar vandaar dus. Heb trouwens nu wel het gevoel dat het er gewoon maar eentje is..we zullen het zien morgen!
Alle reacties Link kopieren
Nog even nagevraagd bij de vk en in principe is een echo vanaf 8 weken betrouwbaar. Voorlopig laten we t dus maar zo staan. Voor zover ik weet doen ze geen echo bij de intake. Misschien plannen we dan bij een week of 15/16 wel een pretecho, maar even zien hoe t gaat. Hebben jullie allemaal zelf om zo'n extra vroege echo gevraagd?
Drukke dag lees ik al voor een heel aantal morgen, spannend hoor!
Wij wachten ook nog met spullen kopen hoor, maar ik vind t wel leuk om vast wat te oriënteren en uit te zoeken!
Hier is de misselijkheid ook toe geslagen, gistermiddag niets binnen kunnen houden, al had ik ook knallende koppijn. Brood wil er ook echt niet meer in, dus morgen proberen met yoghurt. Verder echt intens moe, kan 's middags gerust 2 uur slapen (als ik vrij ben) en dan 's avonds gewoon weer op tijd m'n bed in.

Onze werknaam is kruimel besss ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor mijn vader. Hij zit in fase 4 longkanker :(... Volgende week gaan de behandelingen beginnen (wachten op testen zodat ze weten welke het beste bij hem past). Het is niet meer te genezen maar ze kunnen het alleen verlengen (misschien 4 jaar ).

We zitten er toch aan te denken om als we een jongetje krijgen het te vernoemen naar mijn vader. Dus zijn tweede naam zou dan Adrianus zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pittig zeg Ariel, wat een zware tijd gaan jullie tegemoet! Hopelijk hebben jullie zo lang mogelijk nog met elkaar.
Een vriendin van mij verloor haar vader al voor ze wist dat ze zwanger was, zij hebben hun kindje in de tweede naam ook naar hem vernoemd. Ik vond het een mooi eerbetoon. Mocht je een meisje krijgen zou je misschien ook kunnen vernoemen, toch? Adriane oid?
Hoi meiden, even een berichtje van mij. Lees op de achtergrond nog steeds mee en laat jullie maandag natuurlijk weten hoe de 2e echo was.

Ariel, jeetje wat heftig. Wat een blijde en verdrietige emoties door elkaar moet je nu hebben. Dat drukt toch ook wel een vreselijke stempel op je zwangerschap, heel verdrietig.

Hier gaat het goed. Mijn hoofd switcht alle kanten op maar ben eigenlijk best positief. De oorspronkelijke bevruchtingsdatum kan gewoonweg niet. Als ik korter zwanger ben is het allemaal te verklaren. Heb geen krampen en bloedverlies en ik word met de dag zwangerder. Mijn borsten groeien door en doen zo veel pijn en de ochtenden spuug ik me sinds een paar dagen helemaal leeg. De afgelopen twee dagen ben ik ook op de dag misselijk. Nu is het natuurlijk zo dat als je lichaam denkt zwanger te zijn de kwalen ook komen dus het blijft heel spannend maar als Ik zo alle feiten op een rij zet heb ik best goede moed. Vooral omdat de echoscopiste ook niet negatief was en het er allemaal mooi uit vond zien voor een iets kortere zwangerschapsduur.
Alle reacties Link kopieren
De 8 weken echo was positief :biggrin: ben echt opgelucht.
Ik ben wel erg misselijk 24u per dag, dus dat maakt het tot nu toe nog niet zo leuk. Ik werk gewoon full time en als ik niet werk ben ik moe en voel ik me blegh.
Ik heb nu wel wat voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid.

nausicaa wat fijn dat je ook een kloppend hartje hebt gezien.

Arielmermaid Heel veel sterkte voor jou. Hoop dat je vader nog zoveel mogelijk mag meemaken.

Tess1981 Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt met je 2e echo
Alle reacties Link kopieren
Arielmermaid: wat heftig voor jullie! Hopelijk kan je vader nog zo veel mogelijk van zijn kleinkind meemaken. Sterkte!

Tess: dat klinkt iets positiever, en zou best kunnen natuurlijk! Ik hoop echt voor jullie dat je gewoon wat te vroeg was. Veel verloskundigen doen die vroege echo's om die reden niet eens, het veroorzaakt vooral veel onrust, terwijl het op die termijn nog zo vele verschil maakt of je er drie dagen naast zit oid. We duimen voor je!

Morange: gefeliciteerd! Ik herken dat blij versus misselijk. Ik heb nu af en toe ook goede dagen, maar ben dus echt al vanaf ruim voor de test vreselijk misselijk geweest. En het mag er wel bijhoren, maar na vier weken 24/7 misselijk ben je er echt heel erg klaar mee. En dan is blij zijn een stuk lastiger. Ik heb dan ook helemaal geen zin in gesprekken over verloskundigen, opvang of wandelwagens. Vandaag was een hele goede dag, en dan ben ik wel echt blij, dat maakt zo veel verschil. Ik heb het wel gemeld in het ziekenhuis gisteren, maar zolang je nog drinkt vonden ze het niet erg indrukwekkend.

Ik geloof trouwens wel dat ik een maat grotere maat bh moet gaan kopen, de boel zit behoorlijk krap :-? .
nausicaa schreef:
24-04-2018 20:39
Arielmermaid: wat heftig voor jullie! Hopelijk kan je vader nog zo veel mogelijk van zijn kleinkind meemaken. Sterkte!

Tess: dat klinkt iets positiever, en zou best kunnen natuurlijk! Ik hoop echt voor jullie dat je gewoon wat te vroeg was. Veel verloskundigen doen die vroege echo's om die reden niet eens, het veroorzaakt vooral veel onrust, terwijl het op die termijn nog zo vele verschil maakt of je er drie dagen naast zit oid. We duimen voor je!

Morange: gefeliciteerd! Ik herken dat blij versus misselijk. Ik heb nu af en toe ook goede dagen, maar ben dus echt al vanaf ruim voor de test vreselijk misselijk geweest. En het mag er wel bijhoren, maar na vier weken 24/7 misselijk ben je er echt heel erg klaar mee. En dan is blij zijn een stuk lastiger. Ik heb dan ook helemaal geen zin in gesprekken over verloskundigen, opvang of wandelwagens. Vandaag was een hele goede dag, en dan ben ik wel echt blij, dat maakt zo veel verschil. Ik heb het wel gemeld in het ziekenhuis gisteren, maar zolang je nog drinkt vonden ze het niet erg indrukwekkend.

Ik geloof trouwens wel dat ik een maat grotere maat bh moet gaan kopen, de boel zit behoorlijk krap :-? .
Idd die vroege echo's zijn vreselijk. De echoscopiste gaaf al aan dat het met een paar dagen verschil al dit beeld kan geven. Internet staat er vol mee en mijn collega die ik in vertrouwen nam zei meteen joh dat gaf ik ook. Het is alleen zo lastig omdat ik me zo vreselijk zwanger voel maar niet weet of ik dat nou echt ben. Dat doet zulle gekke dingen in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Morange: jee wat fijn! Toch een hele opluchting hé! Wel erg vervelend van de misselijkheid. Hopelijk werken je medicijnen snel!

Ariël: oh, nee. Wat een verdrietig nieuws zeg. Wat een spanningen moet dit ook geven.
Ik vind vernoemen heel mooi. In dit geval voor een meisje vind ik ook mooi!

Tess: wat spannend ook zeg, wel enorm positief dat je toch de 'klachten' hebt. Hoelaat mag je maandag? Ik mag ook maandag.

Roos: bij mijn vorige zwangerschap heb ik daar niet om gevraagd, dit deden ze zelf. Maar mij lijkt een echo rond de 11/12 weken voor het eerst best laat.

Pff, geuren heb ik wel hoor. Ik ruik alles. En alles stinkt. Haha.
Qua jongen of meisje weinig voorkeur. We hebben een meisje. Dus jongen zou leuk zijn, aan de andere kant een zus voor dochter zou ook super leuk vinden. Ik heb namelijk 1 broer(tje) maar had het stiekem wel erg leuk gevonden als ik een zus had gehad.

Hier vooral de laatste dagen erg belabberd, maar dat komt meer omdat ik kou heb gevat. Hoesten, snot en keelpijn. En ik mag natuurlijk niets. Echt zo vervelend. Iemand nog wonder tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de dames die vandaag hun eerste echo hebben heel veel geluk en plezier wensen! :shame: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties :) We betrekken mijn ouders heel veel in dit hele proces. Mijn vader kijkt er heel erg veel naar uit.
Hij is niet te genezen maar als de medicatie aanslaat kan hij nog een paar jaar bij ons blijven volgens de longarts dus hopelijk is dat het geval :)

Bessss , klopt dat kan ook idd :)

Ik kan niet wachten tot woensdag. Hopelijk wij ook een goede echo en een kloppend hartje :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heftig hoor Ariël, ik hoop dat de behandelingen goed aan slaan en hij jullie kind nog zo lang mogelijk mee kan maken. Mooi ook om m te vernoemen!
Tess ik duim voor je maandag!
Morange fijn een goede echo! Wel vervelend van de misselijkheid, wat voor medicatie heb je gekregen?
Jenn onze 1e echo is dus bij 8+5, we zien wel hoe t daarna loopt. Ik zou t natuurlijk wel vaker willen zien, maar als t niet nodig is dan vertrouw ik er wel op dat t goed gaat.
Vies hè al die geuren, ik vind t ook erg lastig om de balans te vinden tussen iets eten om de misselijkheid weg te nemen en wat ik dan kan eten. Gister bij een broodje zitten kokhalzen dus ik ga straks wat yoghurt proberen, nu eerst 2 crackers gehad..
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Wij gaan nu heen... :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven