Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Worteltaart schreef:
27-02-2021 14:49
Ik ga jullie verlaten, want mijn zwangerschap is helaas toch uitgelopen op een miskraam vandaag..
Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte de komende tijd :hug:

Fijn dat velen van jullie een goede echo gezien hebben de afgelopen week :) Ik ook! Opgelucht, maar ik merk dat ik nog steeds mijn adem inhoud voor de NIPT. Ik ben dus nog niet vol vertrouwen en blij zwanger, maar hoop dat vanaf april ongeveer wel helemaal te zijn.
Sterkte Worteltaart :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar einde van de achtbaan, Worteltaart! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk worteltaart... ik wens je veel sterkte toe
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk Worteltaart, heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte worteltaart, wat onwijs balen.

Voor de dames met een goede echo: super! Ik moet morgen :)
Vreselijk Worteltaart, heel erg veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Spannend piccobello!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes maar vooral plezier Picobello!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdriet Worteltaart, veel sterkte de komende tijd!

Ik heb de tabel bijgewerkt voor - ik hoop - iedereen die nieuws had. Hoop dat het klopt, ben beetje warrig ;-)

Hier heeft de vermoeidheid extreme vormen aangenomen. Komt echt tot bijzonder weinig de afgelopen dagen. Hopelijk heb ik de piek van HCG bijna gehad en wordt het misschien snel beter. Heb me maar ziek gemeld voor twee rottige lange nachtdiensten om even tijd te hebben om te kijken of ik iets uit kan rusten. Al is een weekend met een anderhalf jarige ook niet echt rustgevend :-D
Nonuh schreef:
01-03-2021 01:10
Ik heb de tabel bijgewerkt voor - ik hoop - iedereen die nieuws had. Hoop dat het klopt, ben beetje warrig ;-)

Hier heeft de vermoeidheid extreme vormen aangenomen. Komt echt tot bijzonder weinig de afgelopen dagen. Hopelijk heb ik de piek van HCG bijna gehad en wordt het misschien snel beter. Heb me maar ziek gemeld voor twee rottige lange nachtdiensten om even tijd te hebben om te kijken of ik iets uit kan rusten. Al is een weekend met een anderhalf jarige ook niet echt rustgevend :-D
Bij mij mag er ook een blij hartje genoteerd worden. Hopelijk geldt hetzelfde voor Joyce, jagersvrouw en pinky! Ik wens iedereen die deze week de echo heeft een mooi hartje toe.

Herkenbaar, die moeheid, Nonuh! Ik ben ook een absolute vaatdoek. Maar wel een die vandaag weer begint met werken na een break van een maand. Heel benieuwd hoe dat gaat... ben nu heel blij met het thuiswerken, zodat ik een eventueel noodzakelijke powernap kan inlassen. En mijn bolle buikje niet hoef te verbergen voor collega’s... Zijn jullie ook al opvallend bol?
Veel succes en plezier vandaag Piccobello!

De vermoeidheid is zeker herkenbaar. Ik heb ergens het gevoel dat ik het ergste wel gehad heb, maar anderzijds denk ik ook dat ik er ondertussen gewoon gewend aan ben, haha. Heb al zo vaak getwijfeld om me ziek te melden, nog niet gedaan. Mijn productiviteit is wel waardeloos, vanochtend maar om 7.15 uur al gestart om nog wat werk uit mijn handen te krijgen, pfff.

Dit weekend hebben we het een aantal vrienden en familieleden vertelt, super leuk! Niemand zag het aankomen, zoals we al dachten, dus dat is extra leuk, haha. Wel een stuk vermoeiender dan alle afgelopen weekenden die ik op de bank heb doorgebracht.

Myra; Ik heb vooral 's avonds ook echt al een bol buikje. De verloskundige zei dat mijn baarmoeder naar voren gekanteld ligt, dus dat het ergens de komende weken waarschijnlijk al behoorlijk gaat groeien. Hoop dat ik het nog even kan verstoppen, op de dagen dat ik niet thuis werk.
Sorry dat ik een tijdje niks heb laten horen. Sinds de misselijkheid is begonnen ben ik niks meer waard, mijn dagen bestaan uit slapen en overgeven voor mijn gevoel ...

De echo van vrijdag zag er gelukkig goed uit, kloppend hartje gezien en de groei was precies zoals verwacht. Nu de termijnecho op 15 maart :-D

Afgelopen weekend de directe familie verteld, veel verraste maar blije reacties dus dat was erg leuk.

Een dikke :hug: voor iedereen die slecht nieuws heeft gehad, ontzettend verdrietig.

@picobello succes met je echo vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hartje! Grote blij :)
Pinky en Pico, fijn dat jullie echo's goed zijn!

Nonuh, zeer herkenbaar die vermoeidheid. Ik had dit weekend wat meer plannen dan normaal, en om 20u was ik zo gesloopt dat ik ging slapen. Door mijn werk kan ik geen dutje doen, maar ik ligt elke nacht bijna 11u in bed om het overdag vol te houden. Ik hoop dat dit de piek is. Ik had verwacht meer te kunnen genieten van het zwanger zijn, maar hopelijk komt dat nog in het volgende trimester.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van de goede echo’s! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Yay voor de goede echo's!

Hier ook vermoeidheid, dit (10 voor 10 naar bed gaan) is uitzonderlijk laat voor mij nu, meestal lig ik er tussen 8 en 9 wel in. En dan nog duf op het werk overdag.

@Blauwe Kat: mijn ervaring is dat het eerste trimester het minst leuk is. Veel onzekerheid, vervelende kwaaltjes, eigenlijk niks aan.
Het 2e trimester is leuker want overwegend minder moe, je begint een mooi buikje te krijgen, je voelt de eerste bewegingen binnenin, en je kan eigenlijk alles nog wel.
Het 3e trimester vond ik aan de ene kant geweldig want dan ben je echt op en top zwanger. Met prachtig haar als je geluk hebt vanwege de hormonen. Maar ook minder leuke kanten want je buik zit in de weg. Je kan je tenen niet meer zien. Scheren is een uitdaging. Met een beetje pech last van je rug/bekken/benen.

Maar al met al vond ik het genieten in het 1e trimester het minst. Oftewel: the best is yet to come! 😊
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A schreef:
01-03-2021 21:54
Yay voor de goede echo's!

Hier ook vermoeidheid, dit (10 voor 10 naar bed gaan) is uitzonderlijk laat voor mij nu, meestal lig ik er tussen 8 en 9 wel in. En dan nog duf op het werk overdag.

@Blauwe Kat: mijn ervaring is dat het eerste trimester het minst leuk is. Veel onzekerheid, vervelende kwaaltjes, eigenlijk niks aan.
Het 2e trimester is leuker want overwegend minder moe, je begint een mooi buikje te krijgen, je voelt de eerste bewegingen binnenin, en je kan eigenlijk alles nog wel.
Het 3e trimester vond ik aan de ene kant geweldig want dan ben je echt op en top zwanger. Met prachtig haar als je geluk hebt vanwege de hormonen. Maar ook minder leuke kanten want je buik zit in de weg. Je kan je tenen niet meer zien. Scheren is een uitdaging. Met een beetje pech last van je rug/bekken/benen.

Maar al met al vond ik het genieten in het 1e trimester het minst. Oftewel: the best is yet to come! 😊
Ja dat was ook mijn ervaring dus daar hou ik me maar aan vast! Tel nu niet meer de dagen tot de eerste echo maar tot het einde van het eerste trimester. Vandaag 9+5 dus dat komt al best in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd pinky en picobello! Bijna alle eerste echo's achter de rug nu... Sunny overmorgen?

Hier begint de vermoeidheid iets te beteren precies, hopelijk juich ik niet te vroeg ;). Het was ook niet zo extreem, ga wel nog steeds vroeg slapen. Ik kijk al wel uit naar de volgende echo haha :). Nog eventjes geduld...
Sanne en Nonuh, dat klinkt goed! Ik hoop dat dat voor mij ook gaat gelden :-D
En ik ben ook aan het aftellen naar het einde van dit trimester. Morgen officieel 9 weken, dus het schiet al op!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een telefoontje van de VK dat mijn suiker iets aan de hoge kant is. Vanavond na 20u niks meer eten of drinken (maar dan lig ik toch al in bed ;) ) en dan morgenvroeg om 8u prikken.

Vorige zwangerschappen geen last van gehad, VK zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Hoop dat ik niet te misselijk wordt van het niet eten tot na 8u.
Wat balen, Sanne! Denkt ze al aan zwangerschapsdiabetes of kan ze dat pas concluderen na de bloedtest?

Ik heb drie dagen gewerkt en ben werkelijk waar total loss. Lig nu in bad. Man wilde Chinees halen en ik ga alleen al bij de gedachte daaraan over mijn nek. Voel me een vrij waardeloze mama: ik doe weinig met de kinderen nu en samen eten lukt niet altijd ivm misselijkheid (vooral bij het avondeten gek genoeg). Verder werk en slaap ik en doe ik het strikt noodzakelijke in huis. Hoop dat dit geen hele maand meer duurt. Morgen weer werken, maar hóé echt? Ga denk ik maar met de kindjes op stok zo meteen.

Ik heb 17 maart al mijn termijnecho en nipt-prik. Met 10 weken dus al. Dat was de vroegst mogelijke optie (eerder dan de gebruikelijke 11 weken omdat mijn zwangerschap kwalificeert als hoogrisicozwangerschap vanwege de vorige keer met slechte nipt-uitslag). Qua nipt vind ik zo snel heel fijn, maar qua echo heb ik met tien weken nog niet het gevoel van: schluss eerste trimester, genieten maar. Dat begint pas echt na 12 weken, denk ik.

Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd Sanne, succes morgen!

@ Myra: klinkt belabberd! Hopelijk voel je je snel beter. Hier gaat het goed, voornamelijk zware borsten en met vlagen misselijk maar mag wederom écht niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me eigenlijk wel oké, beter dan een week geleden. Ben aan het einde van de dag wel echt gesloopt.

Hopelijk voel je je snel beter myra!
Alle reacties Link kopieren
Al uitslagen Sanne? Was de eerste keer prikken ook nuchter? Hopelijk nu gewoon goed!

Myra, mijn leven bestaat ook vooral uit werken en slapen. Weinig energie voor mijn zoon. Ik ga juist laat de NIPT en de echo doen, met 12 weken. Bij mijn eerste zwangerschap de NIPT op het eerst mogelijke moment gedaan, maar de uitslag was toen "te weinig foetale cellen". Dit betekent iets van 2/3 kan op gewoon te vroeg geprikt en 1/3 dat er iets niet goed is met het kindje en de test werd toen herhaald. Dat was zo'n spannende week dat ik liever nu wat later prik.

Mijn moeheid lijkt misschien wel heel licht iets minder te worden, hoewel ik nog steeds heel veel slaap. Hopelijk zet die verbetering nog door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven