Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier (België) wordt de NIPT pas gedaan vanaf 12 weken, en liefst ook zo dicht mogelijk daartegen (dus ook geen 13/14 weken). Of toch in mijn praktijk :).

Ik voel me wel goed ondertussen. De eerste familie en werk zijn ondertussen ook ingelicht. Toch altijd spannend!
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben we naast veel mooie echo's ook veel ongeluk in het topic! Veel sterkte aan die dames :hug:

Ik herken jullie berichten dat het leven voornamelijk bestaat uit werken en slapen, en dan heb ik er nog niet eens een kleine bij rondlopen, haha. Ik moet de energie soms uit mijn tenen halen en het helpt ook niet dat ik nog steeds constant misselijk ben. Volgende week weer even gluren met een tussentijdse echo, zin in!
Alle reacties Link kopieren
@Louen, wanneer heb je echo?

@Jools, hoe reageerde iedereen?

Ook bij mij veel herkenbaarheid in jullie berichten, ook moe en nergens zin in.

Hebben jullie nu allemaal al bloedtesten gehad? Die heb ik pas bij de 12 weken namelijk.

Ik had vandaag een hyperventilatie aanval, had schapen gevangen( en dat ging niet zoals het moet) . Dus na 15 min oorlog met schapen zei mijn lijf volgens mij: doet eens normaal.

Heb dat nog nooit gehad dus denk echt dat het zwangerschaps gerelateerd is maar weet niet zeker :o
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan hoor piccobello! :sheep:

Andere vraag: iemand hier met meerdere kindjes die een bakfiets heeft? Eerder geen behoefte aan gehad, maar lijkt mij straks met drie toch wel makkelijk.. zeker omdat de baby voorlopig niet op de normale fiets mee kan en vanaf 3 maanden wel in de bakfiets. Maar wat zijn die krengen duur joh :facepalm: wil dan wel een elektrische ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil ook een elektrische bakfiets! Hoor zulke goede verhalen van vrienden! Maar nog geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
@Picobello, ik kreeg de bloedtesten met de 8 weken echo. Geen idee waar ze allemaal op prikken eigenlijk, het waren 5 buisjes. Oa rhesus en of je antistoffen hebt tegen kinderziektes.
En suiker dus, want die was wat hoog.

Donderdag nuchter geprikt, nog geen uitslag, maar geen bericht is goed bericht :)

Ik ben zo klaar met de vermoeidheid! Woensdag op donderdag slecht geslapen, dus donderdag ook een slechte dag. Nou ja, dat kan.
Donderdag op vrijdag goed geslapen, gister hele fijne dag, veel gedaan, lekker gewerkt. En dan om 20:30 van de vermoeidheid kokhalzen. Alsof je meteen gestraft wordt voor een productieve dag :(.

Kaartjes besteld voor 20 maart voor de Streamers, livestream optreden. Hoop dat ik tegen die tijd iets beter te pas ben want anders wordt dat ook niks...
Wow, Picobello, wat tof dat je met schapen in de weer bent. Als hobby of voor je werk? Maar rustig aan, inderdaad!

Salacia & Nonuh: ik heb nu bijna drie jaar een elektrische bakfiets (urban arrow) en dat bevalt echt heel goed. Elke keer als ik erop zit word ik er blij van. Mijn oudste (acht jaar) is er nu wel wat groot voor (kan geen twee vriendjes meer meenemen, dan vallen we om), maar ik ben van plan er een achterzitje op en een Maxicosihouder in te plaatsen en dan zou ik nog wel even voort moeten kunnen in onze nieuwe samenstelling straks. Het was wel een rib uit mijn lijf (5000 euro) maar ik heb het proberen te zien als een vervanging voor een eigen auto (we hebben nu één gezinsauto). Die heb ik dus niet en ik fiets overal naartoe. Ook buiten de stad, want 15 kilometer op deze fiets is geen probleem. Voordelen zijn dus snel, praktisch en ik rij er bijna dagelijks op, dus ik krijg ook veel lichaamsbeweging die ik met een auto gemist zou hebben. Ik heb er inmiddels 4000 kilometer op gereden, dus ik vind het uiteindelijk echt het geld waard. Ik kan nauwelijks nadelen verzinnen, maar heel soms is het lastig parkeren voor een winkel ofzo en je kunt soms een scherpe bocht niet echt scherp maken. Verder alleen maar plezier en praktisch voordeel van gehad. Wel fijn om erbij te hebben: huif die erop kan bij slecht weer. Dan blijven de kindjes droog en beschermd tegen de wind.

Vandaag en gisteren voelde ik me ietsje fitter en heb ik geshopt op afspraak bij het tuincentrum. Uitje van de maand meteen :lol: Vandaag plantjes planten. Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen myra! Ik keek eerst naar de babboe city maar dat blijkt niet/moeilijk te passen (was wel iets vriendelijker geprijsd).. ga nu ook naar de urban arrow kijken en denk de Dolly. Een tweewieler lijkt mij toch het fijnst. Maar 5000 is echt een hoop geld hè :roll:
Wij hebben ook beide een auto en dat blijft ook zo. Vind alleen met de auto zo’n gedoe qua steeds iedereen in en uitladen, slepen met de maxi cosi of buggy oid etc. De bakfiets kun je toch dichterbij de ingang van school/opvang parkeren is mijn beredenering. Nu man nog overtuigen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook veel bakfietsen om mij heen en wil die ook gaan aanschaffen. Inderdaad een hoop geld maar kan het doen met een uitruilsysteem op werk, dan kost het minder.

Is wel duur, maar als ik zie hoe blij iedereen in mijn omgeving ermee is, denk ik toch maar doen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wat vrienden die een urban arrow hebben, ze zijn allemaal lyrisch enthousiast. Wij gaan er tzt ook naar kijken,misschien volgende zomer. Wel enorm duur..

Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft en niet te veel last van kwaaltjes. Bij mij gaat het echt op en af. Laatste twee dagen heb ik me echt slecht gevoeld. Is dat herkenbaar?

Gelukkig morgen weer een (tussen) echo, eind deze maand de termijn. Ben blij als deze onzekere weken achter de rug zijn.

Geniet van jullie zondag!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier morgen lolanu! Weer even gluren :-)

Wij dit weekend wat naaste familie ingelicht, hele leuke reacties. Vooral de reactie van onze oudste van 4: onbetaalbaar!! :heart:
Vrees alleen dat geheim houden nu een dingetje zal zijn haha.

Hier nog niet nodig maar waar kijken jullie voor leuke zwangerschapskleding? Ik zal de doos er eens bij moeten pakken hier om te zien wat ik nog heb, maar mezelf kennende zal daar weinig wat nog leuk genoeg is meer tussen zitten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk lolamu, ik mag ook morgen weer voor een echo! Ben echt super zenuwachtig, misschien ook iets teveel doemscenario’s hier gelezen op het forum. Zou je voor elke echo zo zenuwachtig zijn? Dan wordt het nog wat met mij haha..
Alle reacties Link kopieren
@lolanu: ik voelde me afgelopen weekend ook slechter dan de dagen ervoor. Alsof ik niet goed geslapen had, terwijl dat wel zo was. Gelukkig beide dagen wel overdag extra een uur in bed gelegen. Fijne echo morgen!

@salacia: ik heb 3 dozen kleding gekregen van iemand die net bevallen is. De rest (niet alles past) doe ik via marktplaats, ik vind het echt zonde van het geld om nieuw te kopen. Behalve als ik een feestje heb of zo (hoop dat dat in de zomer wel weer mag!)

@Louen: bij mij werden de zenuwen pas minder nadat ik de baby in mijn buik kon voelen. Dat duurt alleen nog even... :(. Jij ook een fijne echo!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sanne dat je zoveel kleren hebt gekregen. Heb bij mijn zoon ook veel van vrienden gekregen.

@louen Ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad! Ik had hetzelfde als Sanne. Toen ik de baby voelde ging ik met een zeker gevoel naar echo's en checks. Daarvoor blijft het spannend.

Mijn tussenecho was gelukkig goed vandaag! Op naar de termijn :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je nog bijna nieuwe kleding hebt gekregen Sanne! Dat is wel echt een voordeel van mensen om je heen hebben die ook een beetje in de babyfase zitten. Bij ons is dat (helaas) nog niet zo, begint wel een beetje te komen, maar goed. Iemand moet de eerste zijn ;-D

Hier was de tussenecho ook helemaal goed! Heb hem/haar zien spartelen met de beentjes, het is zo bizar en gek om je dan te bedenken dat dat in je zit, zonder dat je de bewegingen zelf nog voelt. Het is dat ik de misselijkheid/vermoeidheid/pijnlike borsten heb om het te bevestigen haha :)
Fijn dat jouw echo ook goed was lolanu! Nu inderdaad op naar de termijnecho!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie al tweede echo's hebben gehad! Hier binnen 2 weekjes terug, kijk er wel naar uit! En dan ook tegen de rest van de omgeving het vertellen.

Ik heb vorige zwangerschap ook wel wat kleding kunnen lenen, dat na de zwangerschap teruggegeven dus hopelijk kan ik die kleding opnieuw lenen. Zelf eigenlijk alleen 2 broeken gekocht en een paar topjes.

Wij hebben geen bakfiets hier, wel een fietskar waar ook een tweede kindje mee in kan. Dus daar kunnen we voorlopig wel mee verder :).
Lolanu, hoe was jullie echo?

@Louen, wat fijn dat alles goed is! Ik had vandaag ook een extra controle echo (door fertiliteitstraject). Echt zo leuk om die zwaaiende armpjes en beetjes te zien. Zo klein en al zo compleet!
Hier gaat het verder ook goed. Volgende week de termijn echo, en daarna een keer bloed prikken voor de NIPT. Ik ben nog wel heel moe, maar iets minder misselijk.

Verder ga ik binnenkort ook maar zwanferschapskleding kijken. Ik denk dat ik 2 goede broeken en 2 tops koop. En verder het aanvul met Vinted/marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
@blauwe_kat ook goed gelukkig! Uitgerekende datum 16-10.
Fijn dat je volgende week de termijnecho hebt!

Voor diegene die al een kindje hebben, gaat bij jullie de groei van je buik ook zoveel harder dan bij de eerste? Ik denk echt dat als ik dadelijk de 3 maanden aantik, ik er net zo zwanger uitzie als toen ik 20 weken was bij mijn eerste.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker lolanu! Nu met 11 weken al een echt buikje, kan het bijna niet meer verbergen :-o echt wel paar weken sneller dan bij de eerste. Ik kijk zo uit naar het voelen van de eerste schopjes, bij de eerste echt pas na de 20 weken, hoop stiekem nu al wel paar weken eerder.
Hoi dames
Ik kan helaas uit de tabel.
Gister bloedverlies en krampen en aan de hand daarvan een echo gehad,
Helaas geen hartactiviteit meer.


Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig Mennes, heel veel sterkte :hug:
Ah nee Mennes! Heel erg veel sterkte :hug:

Over het buikje en de zwangerschapkleding; ik kan het gewoon bijna niet meer verbergen, en ben nog niet eens 11 weken. En het is mijn eerste :facepalm: Ik heb een heel pakket kleding van Marktplaats, wat ook precies mijn smaak is, dus daar ben ik blij mee! Denk niet dat ik nog veel zal moeten kopen. Loop er nu een beetje tegenaan dat ik echt al een zwangerschapsbroek aan wil, maar ik heb maar 1 lekkere grote trui waarmee het allemaal een beetje verstopt blijft. Gedoe! Nog een paar weekjes, dan mag iedereen het zien!

Ik heb maandag alweer de termijnecho, en daarna ergens bloed prikken voor de NIPT. Vind het toch weer heel spannend als ik er over na ga denken.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Mennes! Wat een ellende :"-(


Qua buikje duurde het bij mij beide keren vrij lang voordat er ‘iets’ te zien was.. nu bij de derde heb ik zelf wel het idee dat ik het al iets zie. Dus denk dat het nu wel sneller zou kunnen gaan.. Maargoed over een week de termijnecho en daarna is het toch wereldkundig :-) dat moet nog wel lukken.

Qua kleding moet ik nog steeds in de bewaardoos kijken wat ik nog heb.. wel alvast 2 nettere broeken besteld zodat ik iig iets aan te trekken heb naar werk. Verder kan best veel reguliere kleding ook een tijd door gedragen worden, dat scheelt..
Nee Mennes, wat verschrikkelijk :arrow:


Voor mij is het de eerste, maar ik krijg ook al een buikje nu met 10 weken... Gelukkig werk ik thuis, dus dan doe ik gewoon de knoop van mijn broek los.
Als ik niet thuiswerk, dan kan ik nu nog wel in mijn meest losse broek.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk Mennes, veel sterkte! :(

Hier nog niks te zien qua buikje, een paar weken geleden had ik wel het gevoel dat mijn buik was meer opgeblazen was, maar nu geen last meer van en dus ook nog geen zwangerschapsbuikje te zien. Maar het zal vast wel sneller komen dan vorige keer, toen ben ik na 5 maanden maar zwangerschapsbroeken beginnen dragen omdat ik ze nu eenmaal gekocht had, vond het ook zo zonde om ze maar 2 maanden te dragen :p.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven