Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Zo wat gaan jullie snel!

@wortelsap91 haha ja klopt mijn naam is vrij lang. Ouders waren heel blij. Maar toch iets andere reactie dan bij de eerste kan ik ze ook niet kwalijk nemen. Toen waren ze allemaal in tranen. Haha nu niet maar wel heel blij :-)

@ fotolijstje probeer het los te laten wat heel moeilijk is.. je kan niet meer doen dan afwachten

Kwaaltjes zijn hier volop aanwezig. Daarbij is aan de ene kant het thuiswerken heel fijn maar aan de andere kant ben ik niet vooruit te branden en mijn werk moet toch af :zzz: .

Wij zijn ook al druk aan het bedenken voor de nieuwe kinderkamer. Nu is de slaapkamer nog werkkamer. De werkkamer willen we verplaatsen naar zolder en deze kamer inrichten als kinderkamer voor zoontje met een jungle thema, misschien een muurschildering.

Hier staat 14 januari de echo gepland ben benieuwd mijn allereerste zwangerschap is uitgelopen op een miskraam. Die twijfel blijft dan toch een beetje maar heb er alle vertrouwen in :heart:
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk is dat loslaten .... Ben er continu mee bezig.. m'n borsten worden slapper maar geen buikkrampje of bloed te bekennen... Ben zo teleurgesteld😔

Wel fijn overigens dat t met jullie allemaal goed gaat !!🥰
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet wanneer ik het ga vertellen aan anderen. Maar zal het wel eerder vertellen als 3 maanden denk ik. Dat is ook geen garantie dat het daarna wél goed gaat en dan heb je iig nog steun.
1e echo is gepland voor begin februari, ben dan bijna 12 weken volgens verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat kan ik me voorstellen Fotolijstjes! Je kunt echt niks anders doen dan afwachten, en dat maakt het heel frustrerend denk ik..! Sterkte...

@Soul oh jij hebt ook een "late" eerste echo, net als ik. Duurt lang nog he.

Het niet vertellen is lastig ja, en waarom zou je het ook niet vertellen. Het is alleen maar fijn als er een paar mensen zijn om je te steunen, mocht het toch misgaan. Het lijkt me ook gek om een vriendin op te bellen om je hart te luchten wanneer het mis is gegaan, als ze helemaal niet wist dat je zwanger was.

Maar ergens vind ik het ook wel een heel fijn geheimpje, en een fijn gevoel om de ongeboren baby nog even te beschermen tegen meningen en ideeen van buitenaf. Dus wij houden het nog even ons geheim :)
Alle reacties Link kopieren
@fotolijstjes hoe gaat ie vandaag?
Alle reacties Link kopieren
nina210 schreef:
31-12-2020 15:03
@fotolijstjes hoe gaat ie vandaag?
Vandaag kon ik het niet laten om nog een test te doen. Helaas was het streepje weer vager. Geen goed teken. Vk gebeld en mocht vlgde week voor een vervroegde echo komen.
Maar het is niet meer nodig. Het bloeden is begonnen...
@fotolijstjes heh bah wat een rot nieuws. Je voorgevoel klopte dus wel.. Ik had het zo graag anders gelezen. Hele dikke knuffel. Ik leef met je mee. :rose:
Sterkte fotolijstje! Blijft toch altijd verdrietig zoiets. Goed dat je nog een keer contact hebt gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Ja t is zwaar klote zeg ! Het scheelt wel dat ik t een beetje heb voelen aankomen en ook opgelucht dat mijn eigen lijf het gaat opruimen (hopelijk)... Een miskraam is zwaar klote maar het beste in dit stadium probeer ik maar te denken. maar m'n emoties schommelen
Snap ik hoor. Jammer en verdrietig blijft het gewoon. Ik dacht toen ook toen het in het begin mis ging van liever nu dan nog veel later. En waarschijnlijk was er iets mis, dan kan het maar beter nu mis gaan. Maar goed daar heb je nu helemaal niks aan. Sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ben het er mee eens hoor ! Liever nu. Pas ander halve week geleden testte ik positief. Dus maar heel even in de euforie geleefd. Al had ik heel veel stress van dat nare voorgevoel.. Maar jullie een fijne zwangerschap toegewenst !!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte fotolijstje. Fijn dat je er zo realistisch in kunt staan. Veel succes met het verwerken!
Alle reacties Link kopieren
Ach fotolijstjes, wat naar zeg. Rationeel kun je idd wel denken van beter dat t nu mis gaat dan later, en er was iets niet goed, etc, maar het blijft toch erg verdrietig. Dus ik snap het best dat je emoties schommelen. :heart: Veel liefde en sterkte voor jou/jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Fotolijstjes jeetje wat kan je gevoel er goed bij zitten hé bijna eng, heel verdrietig en wat je zegt wel fijn dat je lichaam het zelf afhandelt dat scheelt veel. Maar blijft naar.
Veel sterkte de komende tijd.

Ben het met je eens Soul-searcher, ik denk bij 10 weken of iets. Ligt ook een beetje aan de echo’s. Wat je zegt daarna is de kans natuurlijk wel kleiner maar geen garantie. En ik zou het ook fijn vinden om met mensen te bespreken.

Leuk hé om al naar spulletjes en kamertje enz te kijken. Ik hou me nog erg in maar na de 12 weken ga ik hier wel meer naar kijken.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ah nee fotolijstje wat klote!
Wel bijzonder dat je het al aan voelde komen, maar dan hoop je natuurlijk nog dat je gevoel niet klopt. Veel sterkte en hopelijk wordt 2021 helemaal jullie jaar voor een zwangerschap en baby!

Vertellen. Voor iedereen anders natuurlijk. Ik vond het juist fijn dat nog niemand het wist toen ik met 8 weken een miskraam had. Dan moesten we ook weer iedereen gaan vertellen dat het mis was gegaan en was de verassing van dat er een derde komt ook vanaf. Maar ik kan me zeker ook indenken dat anderen het wel fijn vinden als familie (en vrienden) er al vanaf weten.

Fijne jaarwisseling allemaal. Wij doen helemaal niet behalve op de bank wachten tot het 12 uur is want de oudste 2 willen graag opblijven tot het nieuwe jaar haha. Als die dat niet zo graag hadden gewild lag ik al in bed denk ik.
Een gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Hier is het jaar apart begonnen, wij hebben corona. Mijn hele familie heeft het, gewoon niet te geloven. Mijn moeder werd een paar weken geleden ziek, maar testte negatief. Mijn moeder hebben we sindsdien niet meer gezien, maar mijn vader en zus 1 x en zij hebben het weer doorgegeven. Zo balen. Ook mijn zusje, die nu ook zwanger is, heeft het.
Gelukkig voelen we ons tot nu toe best goed. Ik ben wel erg bang dat m'n vroege echo van volgende week niet door kan gaan
Sterkte fotolijstjes. Je hebt wel een sterk gevoel om op te varen.

789 (kort het even af), ook jij een miskraam gehad. Was het een vroege of?

Grenade, wat een bagger situatie. Zijn er kwetsbaren in jouw omgeving?

O&N was hier lekker slapen. Werd wel wakker van het vuurwerk. Zal wel een oude zeur zijn, maar had minder vuurwerk verwacht naar aanleiding van de afspraken. Hoe was dat in jullie stad?
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Sterkte fotolijstjes zo te horen sta je er nuchter in. Probeer het niet teveel onder de bank te steken. Het mag er ook zijn. Hopelijk ervaar je er niet teveel last van en is het snel klaar. Komt een beetje bot over maar zo bedoel ik het niet :hug:

Hallelulja ja was heel gek ik was rond de 5 weken heel erg ziek en de zwangerschapssymptomen waren aanwezig maar niet in alle hevigheid. Bij de eerste echo kwamen we er achter dat was toch flink slikken. Je houdt er rekening mee dat het kan maar toch ook niet. Je gaat er vanuit dat het goed zit.

Pff ik ben de hele dag al brak (niet van de alchohol). Niet meer gewend om maar een aantal uurtjes te slapen. Zoon wordt toch wakker rond 6 uur en dan hebben wij het nog niet zo slecht :shame: slaapt vrijwel iedere avond door.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelend begin grenada! De hele familie ook zeg. Jeetje. Hopelijk ben je snel klachtenvrij zodat je de echo niet hoeft te verzetten.

Halleluja lekker zo gewoon slapen met de jaarwisseling haha.

789 hoe oud is je zoontje? 6 uur is wel vroeg ja en dat ondanks later naar bed neem ik aan of dat niet?

Ik vond half 1 tot half 9 slapen al te kort. Hopelijk wordt deze baby ook een goede slaper. Ben echt verwend met enorm goede slapers en prima uitslapers (dan tel ik dus wel alles na half 8 als uitslapen dat zullen degene die nog geen kinderen hebben vast niet zo zien maar iedereen met al een kind wel gok ik haha).

Al is het patroon hier niet gunstig. Oudste sliep met 2 maanden al door (22.00-7.00) middelste met 3-4 maanden en jongste met 5 maanden dus ik hoop niet dat het patroon doorzet haha. Ik vind echt heel veel leuk aan kinderen behalve vroeg opstaan / weinig slapen.
Fotolijstje heel veel sterkte! Ik had in November een miskraam bij 7 weken. Het was toen heel verdrietig en naar, maar ik was tegelijk blij dat het niet later gebeurde. Ik ben daarna meteen zwanger geworden. Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger wordt.


@Wortelsap91 kan jij mij ook toevoegen in de tabel? 2e kindje - 29 augustus

Dinsdag heb ik mijn eerste echo, het is wel vroeg maar ik denk dat ze me snel hebben ingepland door de miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Zo weer een hoop nieuwe dames, helaas lees ik ook nare dingen.
@ fotolijstje wat verdrietig voor je dat het niet goed is gegaan, veel sterkte de komende tijd.
En Grenade aan de covid besmetting met je hele familie :-? Hoop dat het mild verloopt. Wij hebben het ook allemaal gehad en amper last van gelukkig.

Ik heb al een paar dagen niets geschreven. Eerst kerst gevierd met gezin en nu aan een eindeloze reeks nachtdiensten bezig. En hoewel ik nog weinig klachten heb (wat gespannen borsten en soms wat flauw gevoel) vallen ze me toch zwaarder. Lees al bij meerdere dat ze zo slecht slapen, daar heb ik dus ook last van. Had ik bij eerdere zwangerschappen ook. Heel vermoeiend zeker omdat je wel gewoon fit moet zijn op je werk en thuis. Heb het met 5 weken wel direct aan leidinggevende verteld want na deze reeks wil ik geen nachtdiensten meer doen.
En mijn moeder weet het, die was compleet overdonderd. Had het echt niet aan zien komen. Maar wel erg blij.
Vind het erg jammer dat er geen babywinkels of een hema of iets open is, want wil gewoon iets kopen en het echt maken ofzo. Maar goed nog even afwachten.

Ik heb a.s. dinsdag mijn intake bij de gyn, verloskundige en echo zijn van de baan. Door HA direct naar gyn doorverwezen. Hoop dat daar snel een echo gemaakt wordt. Ben heel benieuwd!!
Grenada hoe gaat het nu? Hopelijk blijft het bij weinig klachten voor iedereen.

Wortelsap hadden hem de normale tijd naar bed gedaan rond 19.00 uur. Hij is 10 maanden nog vrij jong. Wij houden ook echt van slapen kunnen allebei niet goed tegen weinig slaap :biggrin:. Staan doordeweeks vroeg op i.v.m. werk vandaar de 6 in de ochtend.

Pokara snel weer zwanger. Ik was ook snel zwanger na mijn miskraam de vorige keer. Vond het toen een stuk spannender maar gelukkig ging dat helemaal goed. Dinsdag is al snel!

Ik had het al verwacht maar ik vind het best zwaar in combinatie met zoon en ochtend kwaaltjes. Doe nu maar zoveel mogelijk in etappes en gelukkig doet man zoveel mogelijk waar hij kan.
Alle reacties Link kopieren
@soda leuk dat je het je moeder verteld hebt! Had ze niet verwacht dat jullie voor een 4e wilde gaan? Waarom moet je eigenlijk gelijk naar ha/gyn en niet vk? Nachtdiensten lijken me ook wel echt zwaar nu ja! Werk je in de zorg?

@grenade hoe gaat het nu? Hopelijk niet al te veel last? Je baby heeft maar vast antistoffen dan....

@789... hoe oud is je zoontje ookalweer? Heb je sochtends last ja van misselijkheid? Fijn dat je man er is om te ondersteunen. Toch klein voordeel van deze corona tijd....

@fotolijstjes hoe voel je je nu?

Ik merk dat ik sochtends wel ok ben, maar juist smiddags een beetje instort en missellijk wordt. En ik heb af en toe pijnvlagen in mn borsten. Verder merk ik nog niet veel. Maar ben aankomende dinsdag pas 6 weken.
Alle reacties Link kopieren
@nina

Fysiek gaat alles prima, eigenlijk iets te goed misschien wel. Ik heb geen buikkrampen gehad alleen donderdag en vrijdag veel bloedverlies met stolsels en vandaag is het al vele malen minder, alleen met afvegen soms nog wat bloed. Mijn borsten zijn volledig gevoelloos geworden. Ik heb voor de zekerheid nog een zwangerschapstest gedaan, hartstikke negatief. Dus dat is voor nu positief... wist niet dat het zo snel zou gaan en zonder pijn oid. Morgen voor de zekerheid nog bellen met de vk maar een echo lijkt mij niet noodzakelijk denk ik.

Emotioneel schommel ik. Had zo graag zwanger willen blijven. Word soms verdrietig van dat idee. Maar heb goede hoop dat het snel weer raar is.
@Grenade Ik duim voor je dat de vroege echo doorgaat. Je leeft er zo naar uit! Ben je zelf dus ook positief getest?

@Pokora Wat super fijn dat je dinsdag al een echo hebt. Ik hoop dat het dit keer allemaal goed mag gaan. Wel heel fijn dat je zo snel weer zwanger bent geworden na de miskraam.

@Fotolijstjes Hoe gaat het nu met je?

Bij ons zijn alleen mijn ouders op de hoogte v.d. zwangerschap. Denk dat we na een goede 8 weken echo het nieuws wel met meer familieleden zullen delen. En na de termijn echo ook vrienden etc. Maar het geheimpje zo van ons twee bevalt ook goed. Ben deze dagen wel heel erg moe en moet rond 4 uur echt slapen want mijn ogen vallen gewoon dicht. Ook heb ik ineens puistjes (shit!!). Verder nog geen last van misselijkheid. Ik merk wel dat ik angstig ben voor een miskraam door wat ik erover lees op het forum. Het komt toch wel vaak voor en daardoor kan ik nu nog niet echt genieten. Hebben jullie tips voor hoe ik dit kan loslaten? Ga de miskraam topics denk ook niet meer lezen. Wens jullie allemaal een geweldig 2021 :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven