Uitgerekend 2e helft november 2018
zondag 25 maart 2018 om 16:46
Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.
Groetjes,
MissSkyra9
.
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
| Anijsie | 34/35 | 1e | 15 november | 27 juni 20 wk echo | ||
| elastigirl | 34/27 | 1e | 16 november | meisje | ||
| TrotseJongeMama | 22/30 | 2e | 17 november | jongen | 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten | |
| Lalameme | 23/26 | 1e | 18 november | meisje | ||
| ninaaatje | 32/35 | 3e | 19 november | meisje | ||
| cadeautje123 | 33/35 | 3e | 21 november | 12-06 geslachtsbepalingecho | ||
| florence13 | 37/37 | 1e | 23-26 november | jongen | ||
| Amy03 | 31/36 | 1e | 24 november | |||
| bozz | 30/32 | 1e | 25 november | 14-05 termijnecho | ||
| Giraffe90 | 27/28 | 2e | 25 november | jongen | 6-7 20 weken echo | |
| Gioia82 | 34/35 | 1e | 26 november | meisje | ||
| xxchillyxx | 31/32 | 1e | 26 november | meisje | 13-6 geslachtsbepaling | |
| Konijnhangoor | 31/29 | 2e | 27 november | 09-05 termijnecho | ||
| bloemetje91 | 26/28 | 2e | 28 november | 02-05 eerste echo | ||
| Appelgroen | 29/32 | 1e | 28 november | meisje | ||
| Liz001 | 34/35 | 1e | 28 november | |||
| nina.dylan | 37/45 | 2e | 29 november | 20-04 eerste echo | ||
| Sop22 | 31/32 | 2e | 29 november | |||
| MissSkyra9 | 26/32 | 1e | 30 november | jongen | 16-05 termijnecho | |
| Nochoice | 29/34 | 1e | 30 november | 20-04 eerste echo |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
maandag 2 april 2018 om 18:12
@Konijnhangoor wat vervelend! Ik hoop maar dat je dit binnenkort een beetje van je af kan zetten als je merkt dat het gewoon goed gaat.
@klachten Ik heb ook voornamelijk last van moeheid. Heel erg vervelend. Normaal ben ik eigenlijk nooit moe, ik kan goed vroeg opstaan en kan tegelijk de hele avond/nacht door als het moet. Ppfff nu dus echt niet meer hoor.
Verder zijn mijn borsten wel wat gevoeliger en heb ik heel af en toe een beetje last van mn maag/misselijk.
Het valt me tot nu toe dus alles mee na alle verhalen die ik van anderen heb gehoord. Nu nog hopen dat ook alles goed zit!
@Echo. Over een week heb ik mijn eerste echo. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan 7 weken en 1 dag. Ze hebben de echo dan gepland vanwege mijn laatste menstruatiedag, terwijl ik altijd een late eisprong heb, maar dat had ik ook al doorgegeven. Ik hoop dus dat ze wat kunnen zien, want anders zou ik wel echt heel erg teleurgesteld en onzeker zijn...
@klachten Ik heb ook voornamelijk last van moeheid. Heel erg vervelend. Normaal ben ik eigenlijk nooit moe, ik kan goed vroeg opstaan en kan tegelijk de hele avond/nacht door als het moet. Ppfff nu dus echt niet meer hoor.
Het valt me tot nu toe dus alles mee na alle verhalen die ik van anderen heb gehoord. Nu nog hopen dat ook alles goed zit!
@Echo. Over een week heb ik mijn eerste echo. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan 7 weken en 1 dag. Ze hebben de echo dan gepland vanwege mijn laatste menstruatiedag, terwijl ik altijd een late eisprong heb, maar dat had ik ook al doorgegeven. Ik hoop dus dat ze wat kunnen zien, want anders zou ik wel echt heel erg teleurgesteld en onzeker zijn...
maandag 2 april 2018 om 20:45
Bozz fijn nog weinig klachten! Ik ben vandaag inprincipe 7.1 Misschien dus 7.3 maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Ik heb met 5.2 een echo gehad daar zag je zelfs al duidelijk op dat ik zwanger was! Het was een stipje, maar het zat er met 6.5 of 7.0 zagen wij een kindje met hoofd en buikje met een knipperend hartje! Altijd spannend wat je ziet als je het termijn niet zeker weet natuurlijk! Hartje kan dan inderdaad net wel of nog net niet kloppen!
Wij hebben het vandaag toch nog maar voor ons gehouden, we vertellen het volgende week of die week daarna! Of misschien nog later.. eerst maar kijken hoe het allemaal loopt.
Wij hebben het vandaag toch nog maar voor ons gehouden, we vertellen het volgende week of die week daarna! Of misschien nog later.. eerst maar kijken hoe het allemaal loopt.
dinsdag 3 april 2018 om 11:06
Ik heb afgelopen weekend mijn ouders en zusje verteld dat ik zwanger ben, en ze moesten alle drie huilen van blijdschap
Echt een bijzonder moment! M'n zusje wilde al babykleertjes gaan kopen maar ze moet toch echt nog even wachten tot het wat minder pril is, gelukkig staan mijn ouders er wel realistisch in. Ze zijn gewoon heel erg blij dat ze misschien opa en oma worden en dat het ons ook gegund is om zo snel in verwachting te raken.
Verder is de misselijkheid veel minder dan eerst en heb ik alleen nog gevoelige borsten. Ik ben gelukkig helemaal niet moe, zoals gewoonlijk ligt m'n vriend eerder in bed dan ik. Dat zal nog wel komen denk ik. Vrijdag de intake bij de verloskundige en dan aftellen tot de eerste echo!!!
Verder is de misselijkheid veel minder dan eerst en heb ik alleen nog gevoelige borsten. Ik ben gelukkig helemaal niet moe, zoals gewoonlijk ligt m'n vriend eerder in bed dan ik. Dat zal nog wel komen denk ik. Vrijdag de intake bij de verloskundige en dan aftellen tot de eerste echo!!!
gioia82 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 11:28
0.20% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 3 april 2018 om 13:31
@Florence13: Ja, ik zie het inderdaad!! Ik dacht eigenlijk rond 21 november te zijn uitgerekend maar de verloskundige komt uit op 23 november. Ben benieuwd straks met de termijnecho. Hier voorde geboorte van mijn andere twee kindjes ooit een missed abortion gehad, dus ook niet helemaal zorgeloos zwanger die eerste weken. Toch heb ik vertrouwen en helpen zwangerschapskwaaltjes altijd wel in dat opzicht;-)
dinsdag 3 april 2018 om 14:42
Hoi dames,
Volgens berekening vandaag 7 weken en 3 dagen zwanger.
Wat duurt het nog lang zeg tot 18 april! (intake + eerste echo, ik zal met de echo naar verwachting 9 weken en 4 dagen zwanger zijn.
Vertellen: 1 collega weet het al, een aantal vrienden, mijn schoonouders, mijn ouders en mijn zusje. Ze reageerden allemaal heel erg leuk.
Kwaaltjes: in vlagen misselijk, veel plassen, en de moeheid wordt met de dag erger. vanochtend ook een beetje duizelig. Ik heb het gevoel dat als ik s'ochtends iets eet, dat ik zal gaan overgeven, maar dat valt gelukkig mee!
Ik heb er bijna een week Moeders voor Moeders opzitten, Vind die geur toch best heel sterk en vies, maar dat moeten we ervoor over hebben!
Ik heb dit weekend eigenlijk niets tot weinig uitgevoerd, overdag geen enkele puf, maar zodra mijn dochter gisteravond op bed lag kreeg ik de drang om schoon te maken.
Wanneer gaan jullie je aanmelden voor kraamzorg? Hier moet je niet te lang mee wachten, bij mn dochter heb ik me aangemeld met 11 weken, dit keer ga ik het doen na de eerste echo.
Volgens berekening vandaag 7 weken en 3 dagen zwanger.
Wat duurt het nog lang zeg tot 18 april! (intake + eerste echo, ik zal met de echo naar verwachting 9 weken en 4 dagen zwanger zijn.
Vertellen: 1 collega weet het al, een aantal vrienden, mijn schoonouders, mijn ouders en mijn zusje. Ze reageerden allemaal heel erg leuk.
Kwaaltjes: in vlagen misselijk, veel plassen, en de moeheid wordt met de dag erger. vanochtend ook een beetje duizelig. Ik heb het gevoel dat als ik s'ochtends iets eet, dat ik zal gaan overgeven, maar dat valt gelukkig mee!
Ik heb er bijna een week Moeders voor Moeders opzitten, Vind die geur toch best heel sterk en vies, maar dat moeten we ervoor over hebben!
Ik heb dit weekend eigenlijk niets tot weinig uitgevoerd, overdag geen enkele puf, maar zodra mijn dochter gisteravond op bed lag kreeg ik de drang om schoon te maken.
Wanneer gaan jullie je aanmelden voor kraamzorg? Hier moet je niet te lang mee wachten, bij mn dochter heb ik me aangemeld met 11 weken, dit keer ga ik het doen na de eerste echo.
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
♡Uitgerekend 17 november 2018
woensdag 4 april 2018 om 09:20
Wat spannend dat alle eerste echo's eraan komen! Elastigirl wat fijn dat je een goede echo had!!! Gefeliciteerd. Lijkt me heel bijzonder om voor de eerste keer het hartje te horen kloppen.
Onze intake en eerste echo is net als bij Trotsejongemama op 18 april. Wat duurt dat nog lang! Dan ben ik ongeveer 8,5 week zwanger van ons 'guppie'.
Tot nu toe heb ik gelukkig nog steeds weinig klachten, behalve vermoeidheid en een wat slechtere huid. We willen waarschijnlijk wachten tot 12 weken voordat we het iedereen gaan vertellen, op mijn werk wil ik het wel na de eerste echo vast gaan vertellen omdat ze binnenkort de planning voor volgend jaar gaan maken.
Ik ben nu een kleine week bezig met MVM. Alles voor het goede doel, maar wat stinkt dat spul in die flessen zeg... En nu maar hopen dat de hele buurt het niet door heeft als ze die flessen morgenochtend komen ophalen...
Onze intake en eerste echo is net als bij Trotsejongemama op 18 april. Wat duurt dat nog lang! Dan ben ik ongeveer 8,5 week zwanger van ons 'guppie'.
Tot nu toe heb ik gelukkig nog steeds weinig klachten, behalve vermoeidheid en een wat slechtere huid. We willen waarschijnlijk wachten tot 12 weken voordat we het iedereen gaan vertellen, op mijn werk wil ik het wel na de eerste echo vast gaan vertellen omdat ze binnenkort de planning voor volgend jaar gaan maken.
Ik ben nu een kleine week bezig met MVM. Alles voor het goede doel, maar wat stinkt dat spul in die flessen zeg... En nu maar hopen dat de hele buurt het niet door heeft als ze die flessen morgenochtend komen ophalen...
donderdag 5 april 2018 om 12:28
Hoi meiden,
Vanmorgen helaas wat oud bloed in afscheiding tijdens afvegen na het plassen.
Afscheiding lijkt nu weer normaal tot wat lichtroze...
Maak me toch wel een beetje zorgen. Heb nog niks van VK gehoord (twee weken geleden al aangemeld) en ze zijn vandaag gesloten.
Weet niet zo goed wat te doen. Denk maar even afwachten of het verder doorzet of hopelijk gewoon weg blijft. Ga de VK uiteraard morgenochtend wel gelijk bellen. Ze hebben ook een noodnummer, maar dat is wel erg dramatisch he?
Meh, kan me ook nergens op concentreren vandaag op werk.
Vanmorgen helaas wat oud bloed in afscheiding tijdens afvegen na het plassen.
Afscheiding lijkt nu weer normaal tot wat lichtroze...
Maak me toch wel een beetje zorgen. Heb nog niks van VK gehoord (twee weken geleden al aangemeld) en ze zijn vandaag gesloten.
Weet niet zo goed wat te doen. Denk maar even afwachten of het verder doorzet of hopelijk gewoon weg blijft. Ga de VK uiteraard morgenochtend wel gelijk bellen. Ze hebben ook een noodnummer, maar dat is wel erg dramatisch he?
Meh, kan me ook nergens op concentreren vandaag op werk.
donderdag 5 april 2018 om 12:50
Wat vervelend MissSkyra
Ik vrees ook dat je niet veel meer kan doen dan afwachten. Het hoeft echt niks te betekenen, zeker niet met een paar druppels oud bloed, maar ik begrijp dat je je zorgen maakt! Sterkte vandaag en ik hoop dat je snel een verloskundige kan spreken om je gerust te stellen!
@Elastigirl: gefeliciteerd met de goeie echo! Mooi moment!
Ik las net in een ander topic dat Lidl vanaf 12 april zwangerschapskleding (leggings en broeken) verkoopt. Waarschijnlijk wat vroeg voor ons, maar misschien wel handig om alvast te kopen!
@Elastigirl: gefeliciteerd met de goeie echo! Mooi moment!
Ik las net in een ander topic dat Lidl vanaf 12 april zwangerschapskleding (leggings en broeken) verkoopt. Waarschijnlijk wat vroeg voor ons, maar misschien wel handig om alvast te kopen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 5 april 2018 om 13:54
florence13 schreef: ↑05-04-2018 12:38Misskyra, het enige wat je kunt doen is afwachten. Maar leuk is dat natuurlijk niet. Ik hoop dat het bij een paar druppels blijft.
Hmhm... het zijn niet eens echt druppels, maar alsof het allerlaatste restje menstruatie eruit kwam. Nu lijkt m’n afscheiding gewoon weer ‘normaal’.
Ga morgenochtend gelijk maar ff VK bellen en misschien kan ik dan wel bij ze langs?
donderdag 5 april 2018 om 14:00
Ik weet niet wat je vk kan doen maar de ervaring in mijn omgeving is dat ze je niet langs laten komen, want er is ook niets wat zij kunnen doen. Zolang je geen helder rood bloed verliest en je geen krampen hebt is er eigenlijk niets aan de hand. (buiten het feit dat het gewoon vervelend is en stress veroorzaakt natuurlijk)MissSkyra9 schreef: ↑05-04-2018 13:54Hmhm... het zijn niet eens echt druppels, maar alsof het allerlaatste restje menstruatie eruit kwam. Nu lijkt m’n afscheiding gewoon weer ‘normaal’.
Ga morgenochtend gelijk maar ff VK bellen en misschien kan ik dan wel bij ze langs?
donderdag 5 april 2018 om 14:46
Miss skyra, ik had vorige week rood bloedverlies. Later wat roze en daarna bruin. Paar dagen later weer een druppel en daarna bruin. Nu is het al een aantal dagen rustig.
Gezien dat ik niet meer verwacht had op de normale manier zwanger te worden heb ik weinig vertrouwen in mijn lichaam, dat het dit kan zegmaar en mocht ik langskomen. Wel werd mij op het hart gedrukt dat een goede echo vandaag op deze termijn geen garanties niet voor morgen en het met bloedverlies echt alle kanten uit kan..
Als je heel onrustig bent zou ik bellen, dan is er iemand die je gerust kan stellen of eventueel een echo kan maken. Mij is van de week verteld dat het zonder krampen in de buik meestal niets is en het er helaas bij hoort. Heb je wel krampen dan zou ik zeker het spoed nummer bellen.
Sterkte! Ik hoop dat het niets is, en kindje het gewoon heel goed doet! Het is gewoon rot en onzeker dat bloedverlies
Gezien dat ik niet meer verwacht had op de normale manier zwanger te worden heb ik weinig vertrouwen in mijn lichaam, dat het dit kan zegmaar en mocht ik langskomen. Wel werd mij op het hart gedrukt dat een goede echo vandaag op deze termijn geen garanties niet voor morgen en het met bloedverlies echt alle kanten uit kan..
Als je heel onrustig bent zou ik bellen, dan is er iemand die je gerust kan stellen of eventueel een echo kan maken. Mij is van de week verteld dat het zonder krampen in de buik meestal niets is en het er helaas bij hoort. Heb je wel krampen dan zou ik zeker het spoed nummer bellen.
Sterkte! Ik hoop dat het niets is, en kindje het gewoon heel goed doet! Het is gewoon rot en onzeker dat bloedverlies
donderdag 5 april 2018 om 14:50
donderdag 5 april 2018 om 16:56
Oeh spannend die eerste echo’s zeg! Fijn dat er al een par een mooi hartje hebben gezien.
@bloedverlies Dit hoeft idd niks te betekenen. Vaak is kramp erbij niet goed. Ik had echt een enorm zere buik ten tijde van de miskraam. Ook waren mijn symptomen ineens verdwenen.
@kraamzorg Serieus? Nu al aanmelden? Meestal doe je dat toch rond de 20 weken? Ik heb me de vorige keer met 18’weken ofzo aangemeld.
@hoe gaat het Hier gaat het goed. Ik probeer steeds meer te genieten van het zwanger zijn. Ik voel me ook zwanger, dat scheelt. Ik zit nu met mijn werk in de drukke examenperiode, dat is wel even doorbijten. Collega’s zeggen dat ik er zo moe uit zie, dus die examens kan ik lekker als excuus gebruiken. Ik durf ondertussen ook een beetje vooruit te kijken, zou het een jongen of meisje zijn, wat zal mijn uitgerekende datum echt zijn... spannend en leuk.
@bloedverlies Dit hoeft idd niks te betekenen. Vaak is kramp erbij niet goed. Ik had echt een enorm zere buik ten tijde van de miskraam. Ook waren mijn symptomen ineens verdwenen.
@kraamzorg Serieus? Nu al aanmelden? Meestal doe je dat toch rond de 20 weken? Ik heb me de vorige keer met 18’weken ofzo aangemeld.
@hoe gaat het Hier gaat het goed. Ik probeer steeds meer te genieten van het zwanger zijn. Ik voel me ook zwanger, dat scheelt. Ik zit nu met mijn werk in de drukke examenperiode, dat is wel even doorbijten. Collega’s zeggen dat ik er zo moe uit zie, dus die examens kan ik lekker als excuus gebruiken. Ik durf ondertussen ook een beetje vooruit te kijken, zou het een jongen of meisje zijn, wat zal mijn uitgerekende datum echt zijn... spannend en leuk.
donderdag 5 april 2018 om 20:05
Ah lief dankjewel voor je uitgebreide reactie. En ook alle andere reacties doen me goed @florence, @goija, @elastigirl @konijnhangoor. Ik maak me vooral zorgen doordat het vorig jaar met mijn schoonzus helemaal is misgegaan... met dat in mijn achterhoofd maak ik me misschien extra zorgen.Lalameme schreef: ↑05-04-2018 14:46Miss skyra, ik had vorige week rood bloedverlies. Later wat roze en daarna bruin. Paar dagen later weer een druppel en daarna bruin. Nu is het al een aantal dagen rustig.
Sterkte! Ik hoop dat het niets is, en kindje het gewoon heel goed doet! Het is gewoon rot en onzeker dat bloedverlies![]()
Het is vandaag verder rustig gebleven. Heb ook alle andere klachten gewoon nog en geen buikkrampen o.i.d.
Lig nu alweer lekker in bed, beetje serie kijken. Toe aan weekend!