Uitgerekend 2e helft november 2018

25-03-2018 16:46 417 berichten
N.a.v. zwanger/uitgerekende-datum-eind-novembe ... ges/405694 hierbij een topic met tabel, waar we hier verder kunnen kletsen!

Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.

Groetjes,
MissSkyra9
.
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Anijsie 34/35 1e 15 november 27 juni 20 wk echo :heart:
elastigirl 34/27 1e 16 november meisje :heart:
TrotseJongeMama 22/30 2e 17 november jongen 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten :heart:
Lalameme 23/26 1e 18 november meisje :heart:
ninaaatje 32/35 3e 19 november meisje :heart:
cadeautje123 33/35 3e 21 november 12-06 geslachtsbepalingecho :heart:
florence13 37/37 1e 23-26 november jongen :heart:
Amy03 31/36 1e 24 november :heart:
bozz 30/32 1e 25 november 14-05 termijnecho :heart:
Giraffe90 27/28 2e 25 november jongen 6-7 20 weken echo :heart:
Gioia82 34/35 1e 26 november meisje :heart:
xxchillyxx 31/32 1e 26 november meisje 13-6 geslachtsbepaling :heart:
Konijnhangoor 31/29 2e 27 november 09-05 termijnecho :heart:
bloemetje91 26/28 2e 28 november 02-05 eerste echo
Appelgroen 29/32 1e 28 november meisje :heart:
Liz001 34/35 1e 28 november :heart:
nina.dylan 37/45 2e 29 november 20-04 eerste echo
Sop22 31/32 2e 29 november
MissSkyra9 26/32 1e 30 november jongen 16-05 termijnecho :heart:
Nochoice 29/34 1e 30 november 20-04 eerste echo
:hug: w002
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat fijn dat een paar al een kloppend hartje hebben gehoord.

Hier gaat alles redelijk goed, voel me alleen erg onzeker.
Ik heb niet veel vertrouwen in mijn lichaam en denk hierdoor bij elk steekje/krampje etc. dat het mis gaat. Dit is iets dat ik zelf moet "overwinnen".

Verder heb ik nu wel wat kwaaltjes:
- sochtends misselijk
- elke ochtend rond 6 uur wakker (voor mij heel vreemd)
- best heftige haaruitval (dit begon na stoppen met de pil maar lijkt nu erger te worden).

Ik ben nu al ongeveer 1,5 kilo aangekomen zonder veel te hebben gegeten o_o
Even paar dagen druk geweest, dus niet gelezen... net even snel doorheen gescand!

Ik heb woensdag echo gehad. Was eerst niks te vinden dus toen inwendige echo. Daarop was heel klein een vruchtje te zien. Te klein om te meten, dus geen idee hoever precies maar rond 7 weken. 3 mei tweede echo en dan kan er vast iets berekend worden.
Wel kloppend hartje gezien!
Succes straks florence. Op een goede echo deze keer! Ik duim :)

Fijn dat je het hartje gezien hebt! En inderdaad op naar de volgende echo.

Ik ga vandaag weer bellen. 18 april de volgende echo pas. Weer redelijk wat bloedverlies gisteravond. Ik heb een echo tussen door nodig. Ben nu steeds zo onrustig..
Oh sterkte Lalameme, snap dat het je onrustig maakt!
Hopelijk kunnen ze snel wat voor je doen..!

Gefeliciteerd Giraffe!
En succes vandaag Florence!
En hopelijk voel je je snel zekerder nochoice!
Oh jee!! Ja dan zou ik ook graag een echo willen. Ik maak me al zorgen zonder bloedverlies, kan me voorstellen dat je als je bloed verliest je nóg meer zorgen maakt.
Hopelijk stelt de echo je straks weer gerust. Sterkte!! :hug:
Sterkte lalameme! Vind het heel naar voor je. Ik hoop dat je snel terecht kunt voor een echo!

Succes Florence! Ik duim voor je dat alles nu goed is.

Ik begrijp de onzekerheid wel hoor Nochoice, maar je lichaam heeft de allereerste grote horde van bevruchting + innesteling al gehad. Daar gaan de meeste zwangerschappen fout, en bij jou nu niet. Je kan dit!!!

Leuk dat je al het hartje gezien hebt Giraffe!

Vanmorgen heb ik de verloskundige ontmoet, leuke vrouw! Iemand met heel veel ervaring en lekker nuchter, ik heb een goed gevoel bij haar! We hebben er een uur gezeten, vooral omdat m'n vriend en zij in een discussie terecht kwamen haha. 4 mei hebben we pas de eerste echo, dat is dan meteen de termijnecho.

En ik ben begonnen met MvM. Ik vind het dus totaal niet stinken gelukkig. En dat terwijl ik nu niet meer tegen bepaalde geuren kan, gisteren aten we spinazie en ik vond het ineens zooo stinken! Ik vind het wel wat gedoe met die kan en die flessen. En dit weekend komen m'n schoonouders logeren, dus ik moet nog even kijken waar ik alles zo kan opbergen dat ze het niet zien (de badkamer wordt nog verbouwd en we hebben geen kast in de badkamer).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Lief meiden! Ik ben iets rustiger dan de eerste keer.. omdat toen ook alles goed was. Nu wel weer gestopt. Maar toch het voelt alsof het niet hoort.. ik hoop ook dat ik snel terecht kan!

Lucky jou gioia! Ik vind mvm heel erg meevallen alleen die geur is niet te doen voor mij haha. Ik houd mijn adem in. Draai hem weer dicht een de badkamer uit. Kom een paar minuten later terug om de kan schoon te maken. Haha. 3 mei, nog ver weg! Stel ik mij aan over 18 april! Fijn dat het prettig was met de vk! Op naar 3 mei!

Hebben jullie nog vakanties staan? Wij wel best spannend. Tussen de 15 en 17 weken uit mijn hoofd! 6 uurtjes vliegen! Echte zon vakantie!
@lalameme, gelukkig dat je wat rustiger bent. Maar lijkt me ook niet echt prettig voelen..

@gioia, 4 mei. Lijkt nog zo ver weg! Fijn dat vk goed voelde.
Ik heb deze keer voor een andere gekozen, omdat de begeleiding van de bevalling vorige keer niet echt fijn was (al was de bevalling verder prima). De vk zei al dat ze meer van die praktijk kregen. Dus zo gek ben ik niet haha.

Zit vandaag de hele dag op de bank met een ziek kind. Zo zielig. Wil eigenlijk huis opruimen maar ja, dochter gaat voor!

Ik werk in het onderwijs, dus heb over 3 weken 2 weken meivakantie. Dan 10 weken werken en dan 6 weken zomervakantie. Daarna werken tot herfstvakantie en dan zal ik alweer met verlof gaan.. lijkt heel snel nu ik het zo opschrijf!
Yeay, goede echo hier
Wat goed florence! Wat een opluchting! Zo ontzettend blij voor jou! :yes:
Wat fijn Florence! Gefeliciteerd!

@onderwijs Dat klinkt wel heel snel zo Giraffe! Dat zal bij mij dan ook zo zijn!!! :)

@lalame Wat moet dat voor jou spannend zijn. Ik heb bij elke keer afvegen een soort haviksoog op bloed, het moet voor jou erg schrikken zijn zo.

@echo Ik heb de intake en echo pas de 23e. Dan zal ik rond de 9 weken zijn. 2 woorden 9 letters :|
Konijnhangoor, ja het is helaas niet anders net weer hele slierten bloed. Heel gek. Werk fulltime en het is steeds op t werk. Heel vervelend, 6000 keer per dag op de wc. Gelukkig geen krampen daar houd ik me aan vast voor nu. Nog een hele tijd wachten ook voor jou! Pittig wel lijkt mij dat! Hoop dat de tijd voorbij vliegt!

Heel fijn zo in t onderwijs haha! Lekker veel vrij! Hier heb ik precies verlof straks tijdens de drukste en belangrijkste weken. Zullen ze niet blij mee zijn haha!
Beterschap voor jouw dochter giraffe! Zielig is dat altijd!
Wat fijn Florence!!
Nu de hele tijd staren naar de echo foto?
Bij mij helaas niet echt iets te zien dus heb er weinig aan.

Ja lekker al die vakanties. Alleen wel drama op het moment, duo collega is uitgevallen en geen vervanger. Dus alles komt terecht op mijn werkdagen. Dat is wel even zwaar..

Dankjewel lalameme! Ze ligt nu naast me op de bank te slapen. Voor het eerst vandaag dat ik dus iets kan doen. Heb alleen geen energie en ben kotsmisselijk.. ach ja.. huis kan morgen ook nog!
Grappig giraffe, ik werk ook in het onderwijs. Vind het wel vervelend voor mijn team omdat de invallers niet voor het oprapen liggen. Vervelend lalameme dat bloedverlies, maakt dan zo onzeker. Gelukkig geen krampen. Hoop dat je snel
voor een echo mag.
Leuk dat een aantal al een kloppend hartje hebben gezien. Ik mag 16 april voor een vitaliteitsecho. Best wel spannend vind ik het. Dus ben blij dat ik niet tot 12 weken hoef te wachten
Wat fijn voor jullie dat er al zoveel kloppende hartjes zijn gezien op de echo's! Wij zijn echt de dagen aan het aftellen tot onze echo, maar moeten nog even geduld hebben.

Ik liep een beetje achter met meelezen en reageren, omdat ik nogal misselijk en moe ben de laatste tijd. Vooral het einde van mijn werkdag en s avonds voel ik me erg beroerd en misselijk. Zijn er meer die dat hebben? want ik had toch meer verwacht 's morgens misselijk te zijn.

@ Giraffe: Beterschap, @Lalamele: Sterkte, ik hoop dat je snel weer een echo mag en alles goed is.

Wij zijn nu een vervroegde vakantie aan het plannen voor begin juni. Zodat we er allebei nog volop van kunnen genieten. Dit weekend gaan we boeken, zin in :).
Fijn dat er al zoveel goede echo’s gezien zijn. Leuk!!!

@lameme ik snap dat je ongerust bent, hopen dat je snel terecht kan voor een echo.

Ik heb een tijdje niet meegeschreven, daar waar ik eerst bijna geen last van kwaaltjes had, heb ik nu last van extreme vermoeidheid de heledag door. In de ochtend ook last van misselijkheid, maar het vervelende vind ik toch echt de vermoeidheid, ik voel me zo moe kan de heledag wel slapen en heb weinig tot geen energie om ook maar iets uit te voeren. Zit daardoor ook niet zo lekker in mijn vel, normaal zal ik helemaal opbeuren met zo’n dag als vandaag wanneer de zon schijnt, dat gevoel heb ik nu ook niet. Hopen dat ik me snel weer wat energieker voel.

Wij gaan begin juni naar Italië, Toscane. We gaan met het vliegtuig en huren daar een auto.
Mooi al die goede echo’s!

Hier ook onwijs moe. Zelfs lusteloos. En vanmorgen om half 6, supermisselijk wakker geworden o_o Allemaal goeie signalen dus!!

Weten jullie al of je de nipt wil? Ik denk van wel. Begreep uit de informatie van m’n zorgverzekeraar dat je sowieso 175 euro betaalt. Dacht eerst nog een betere aanvullende verzekering te nemen maar voor de nipt maakt dat dus blijkbaar niet uit?
Nee, maakt voor de nipt niets uit, zit sowieso in geen enkele aanvullende verzekering en de basisverzekering is bepaald door de overheid dus overal gelijk. Als jullie iets willen weten mbt zorgverzekering, vraag gerust. Ik werk voor zilveren kruis :)
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Ik ga de nipt trouwens niet doen.
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Hoe is het nu lalameme?

Hier wel nipt, wil het weten (ben ook aan de oude kant)

Verder hier buiten moe eigenlijk weinig kwalen...
Ik heb bij eerste zwangerwchap geen testen laten doen. Maar wil het nu wel. Zus heeft gehandicapte dochter en ik zie hoe zwaar dat is, hoeveel zorgen het geeft. Dus ik wil het nu wel weten, wil mijn oudste dochter ook de aandacht kunnen blijven geven.

Qua kwaaltjes; moe, hele dag misselijk, alleen cola krijg ik weg zonder kokhalzen, gevoelige borsten en super winderig.
Gelukkig dat ik vandaag weer de hele dag met een ziek kind kon hangen op de bank...
Hopelijk is de misselijkheid weer rond de 14 weken voorbij.
De nipt wil ik zeker laten doen. Het screent natuurlijk niet alleen op down. Ook als het niet met het leven verenigbaar is, krijg je dat te horen. Dat lijkt me fijn om eerder te weten, dan de 40 weken uit te dragen. Heel heftig hoor, en ik denk dat je pas echt weet wat je doet als je voor de situatie staat, maar ik denk nu dat ik de zwangerschap zou afbreken. Bij down weten we niet wat we doen.

Ik voel me hier verder best oké. Op wat vermoeidheid na. Gistermiddag viel ik gewoon zomaar in slaap, ik kon het echt niet meer tegenhouden. Lekker gepowernapt.
@trotsejongemama dank je! En handig om te weten dat we verzekeringsvragen bij jou kwijt kunnen. We weten nu zeker dat we de nipt gaan doen.

Leuk om alle vakantieplannen te lezen. Wij gaan verhuizen in de zomer. Maar zijn al een weekje op vakantie geweest in maart.

Nog 12 dagen wachten tot de eerste echo... de dagen gaan hard maar toch wat duurt het wachten lang :hyper:
konijnhangoor schreef:
08-04-2018 09:57
De nipt wil ik zeker laten doen. Het screent natuurlijk niet alleen op down. Ook als het niet met het leven verenigbaar is, krijg je dat te horen. Dat lijkt me fijn om eerder te weten, dan de 40 weken uit te dragen. Heel heftig hoor, en ik denk dat je pas echt weet wat je doet als je voor de situatie staat, maar ik denk nu dat ik de zwangerschap zou afbreken. Bij down weten we niet wat we doen.

Ik voel me hier verder best oké. Op wat vermoeidheid na. Gistermiddag viel ik gewoon zomaar in slaap, ik kon het echt niet meer tegenhouden. Lekker gepowernapt.
Sorry voor het inbreken in dit topic, maar ik wil alleen even jou feliciteren met je zwangerschap. We hebben even samen geschreven in het topic van uitgerekend juli 2018 en ik ben blij dat je je nu weer in een topic hebt kunnen aansluiten.

Op naar meer geluk deze keer! :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven