Uitgerekend 2e helft november 2018

25-03-2018 16:46 417 berichten
N.a.v. zwanger/uitgerekende-datum-eind-novembe ... ges/405694 hierbij een topic met tabel, waar we hier verder kunnen kletsen!

Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.

Groetjes,
MissSkyra9
.
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Anijsie 34/35 1e 15 november 27 juni 20 wk echo :heart:
elastigirl 34/27 1e 16 november meisje :heart:
TrotseJongeMama 22/30 2e 17 november jongen 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten :heart:
Lalameme 23/26 1e 18 november meisje :heart:
ninaaatje 32/35 3e 19 november meisje :heart:
cadeautje123 33/35 3e 21 november 12-06 geslachtsbepalingecho :heart:
florence13 37/37 1e 23-26 november jongen :heart:
Amy03 31/36 1e 24 november :heart:
bozz 30/32 1e 25 november 14-05 termijnecho :heart:
Giraffe90 27/28 2e 25 november jongen 6-7 20 weken echo :heart:
Gioia82 34/35 1e 26 november meisje :heart:
xxchillyxx 31/32 1e 26 november meisje 13-6 geslachtsbepaling :heart:
Konijnhangoor 31/29 2e 27 november 09-05 termijnecho :heart:
bloemetje91 26/28 2e 28 november 02-05 eerste echo
Appelgroen 29/32 1e 28 november meisje :heart:
Liz001 34/35 1e 28 november :heart:
nina.dylan 37/45 2e 29 november 20-04 eerste echo
Sop22 31/32 2e 29 november
MissSkyra9 26/32 1e 30 november jongen 16-05 termijnecho :heart:
Nochoice 29/34 1e 30 november 20-04 eerste echo
:hug: w002
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat een aantal van jullie al een eerste goede echo hebben gehad!

@Lalameme Lijkt me zo schrikken elke keer bloedverlies. Hopelijk kan of heeft de VK je gerust kunnen stellen, en kan je iets eerder weer een echo krijgen.

Ik heb zelf vrijdagochtend de VK nog gebeld n.a.v. oud bloed verlies, ze heeft me goed gerust kunnen stellen. Heb 18 april mijn eerste afspraak en dan 's avonds ook een echo. Zit niet bij elkaar hier. Weet niet of dat overal zo is?
Morgenstond schreef:
08-04-2018 16:10
Sorry voor het inbreken in dit topic, maar ik wil alleen even jou feliciteren met je zwangerschap. We hebben even samen geschreven in het topic van uitgerekend juli 2018 en ik ben blij dat je je nu weer in een topic hebt kunnen aansluiten.

Op naar meer geluk deze keer! :redrose:
Wat superlief morgenstond! Ik heb jullie topic net een beetje doorgelezen. Eerder lukte het niet, te verdrietig. Ik wens je het allerbeste!!! :heart:
@MissSkyra, bij vorige verloskundige was echo ook altijd ergens anders. Maar nu heb ik andere verloskundige gekozen en die hebben wel allemaal echo-opleiding gedaan. Is dus verschillend per praktijk!
Wat heerlijk al die vakantie plannen! Hier ook begin juni weg, wij hadden al geboekt maar het komt nog perfect uit gelukkig! Alleen niet meer duiken op vakantie, dan maar lekker veel snorkelen haha.

Hier gaan we ook de nipt doen, vriend wilt dat graag. Wij zijn 23 en 26 jaar dus lopen qua leeftijd geen extra risico. Wel krijg ik waarschijnlijk een extra uitgebreide 20 weken echo in een universitair ziekenhuis omdat een van mijn siblings is geboren met een gaatje in het hartje. Open ductus van botalli. Maar dat is even afwachten!

Lief dat je het vraagt florence! Hoe is t met jou nu na de echo. Ben je al wat geruster?

Hier na het bloedverlies van voor het weekend net door mijn vk gebeld dat ze vanmiddag om half 1 een plekje hebben weten te maken bij een echo centrum, heel fijn. vanochtend werd ik wakker met een half paniekaanval dat het nu echt klaar was, blij dus dat ik vandaag meteen mag komen!
hoop dat het allemaal goed is lalameme.

Hier eigenlijk weinig, had een mooi kloppend hartje, maar heb er gewoon erg weinig vertrouwen in. Ik maak me geen zorgen en ben niet zenuwachtig maar het vertrouwen is er gewoon niet. Ik laat het allemaal maar gewoon gebeuren en dan zie ik wel verder.
volgende week de intake bij de verloskundige (dat doen ze blijkbaar niet tegelijk met de eerste echo) en dan met 12 weken weer een echo.

Ik moet even zien wat ik doe, want als ik er zo in blijf staan met dat weinig vertrouwen en dat blijkt toch stress op te leveren dan wil ik een tien weken echo (zelf betalen dus) om gewoon wat zekerheid te krijgen.
Wat fijn al die goede echo's! @Lalameme, wat fijn dat je vanmiddag terecht kan. Hopelijk heb je een goede echo en geeft het wat meer vertrouwen! @Florence13, ik kan me heel goed voorstellen dat er ondanks de echo nog weinig vertrouwen is. Hopelijk komt gaat dat met de tijd (en meer echo's) wel steeds meer komen.

Mijn vriend en ik hebben er ook nog niet heel veel vertrouwen in, maar ik hoop dat we een beetje gerustgesteld zijn als we de eerste echo gehad hebben. Waarschijnlijk zal dat deze week al zijn in plaats van 18 april. Ik sprak namelijk net het ziekenhuis waar we in het traject in aanloop naar de zwangerschap de onderzoeken gehad hebben. Vanwege problemen met mijn eileiders heb ik wat meer risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daarom willen ze deze week alvast een echo laten doen. Ik ben nu al zenuwachtig... En mijn vriend is deze week veel weg voor z'n werk, dus ik hoop wel dat we het kunnen plannen op een moment waarop hij erbij kan zijn.
Wij willen ook in juni op vakantie! Ik heb vanaf 1 juli een nieuwe baan (nog geen idee hoe ik daar ga vertellen dat ik zwanger ben, niet zo leuk om daar met 18 weken zwangerschap te beginnen maar ja...), dus juni is deze zomer onze enige mogelijkheid om weg te gaan. Ik denk dat we eind juni 2 weken met de auto op pad gaan, waarschijnlijk naar Oostenrijk of Italie.

De nipt gaan wij zeker doen, vooral m'n vriend wil dat graag. Het lijkt mij enorm lastig als de baby het syndroom van Down blijkt te hebben, m'n vriend en ik verschillen daarover echt van mening. Zo lang de baby geen zichtbare hart- of darmafwijkingen heeft zou ik het kind laten komen, en mijn vriend niet. Hij is daar vanaf het begin wel duidelijk over geweest dus ik zou er dan uiteindelijk toch wel voor kiezen om de zwangerschap af te laten breken, maar het zou me erg veel verdriet doen. Ik wil liever geen kind met down, maar vind het weghalen wel erg hard. M'n vriend is juist heel nuchter, en ziet het weg laten halen als kiezen voor jezelf en een (hopelijk) gezond ander kind. Ik hoop maar dat we niet voor die keus komen te staan.

Bij ons zitten de echo's ook niet in dezelfde praktijk MissSkyra. Gelukkig heb ik wel bij de volgende afspraak de echo en de afspraak met de verloskundige zo goed als aansluitend, ze zitten wel vlak bij elkaar namelijk.

Lalameme hoe was je echo? Weer een mooi kloppend hartje :heart: ?

Sterkte Florence, vervelend dat je zo weinig vertrouwen hebt. Een extra echo kan altijd toch, het kost wat geld maar als je daar wat vertrouwen voor terugkrijgt zou ik het lekker doen!

Wie heeft trouwens de tabel zo mooi geordend? Ziet er goed uit!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad! Het was echt heel erg leuk om te zien en het hartje klopte ook heel snel! *smelt

Wij hebben ook een vakantie gepland, maar dan al eind april. Het was ook niet perse onze eigen planning, maar een goede vriend is geëmigreerd en gaat trouwen. Daar willen we dus wel erg graag bij zijn. Dus als we dan terugkomen hebben we gelijk de termijn echo, want dan ben ik 12 weken zwanger. Nu nog hopen dat er in de tussentijd niks fout gaat!

Ik hoop dat de echo vanmiddag bij jou ook goed is gegaan lalameme! :)
Wauw gefeliciteerd bozz, opluchting is dat he!

Gioia, dat is ook waar wij tegenaan lopen, vriend zou het dan willen beëindigen. Hier zou ik dat denk ik niet kunnen. Inderdaad hopen dat we niet voor een onmenselijke keuze als deze komen te staan!

Spannend liz! Wel fijn dat je dan eerder mag komen? zelf geen klachten die op een buiten vermoedelijke zwangerschap kunnen wijzen ?

Heel begrijpelijk Florence, gezien alles wat jullie hebben meegemaakt en dan ook nog de miskraam.. als je heel onzeker bent zou ik gewoon bellen, misschien kunnen ze een extra echo plannen om de tijd te overbruggen.. als dat niet kan zou ik inderdaad ook zelf een echo afspraak maken in een echocentrum. Ik herken wel wat je schrijft, op het moment van de echo ben je blij en gerustgesteld. Maar daarna komt de onzekerheid weer net zo hard terug! Ik hoop dat je snel wat vertrouwen kunt krijgen. :hug:

Hier was de echo goed, dit keer een veel sneller kloppend hartje, loopt nog steeds keurig qua groei op de termijn die ik ben, dus dat is fijn. Voor nu weer even gerustgesteld. 18 april mag ik weer naar de gynaecoloog. Wel was er een cyste van 2 bij 2 centimeter te zien aan de linkerkant, ze zegt dat het geen kwaad kan en dat het ook niet de oorzaak van het bloedverlies kan zijn, daar is trouwens nog steeds geen oorzaak voor gevonden. Hopen dat ik nu eindelijk wat meer vertouwen in mijn lichaam zal krijgen.
@bozz en lalameme super fijn voor jullie!

Ik moet nog wachten tot 2 mei, iemand die ook zolang moet wachten tot de eerste echo?
Oeh bloemetje! Dat is inderdaad ver weg, wilde je dat bewust zo of bied jouw verloskundige geen vroegere echo's aan?
Ik heb de eerste echo pas 4 mei bloemetje. Volgens mijn verloskundige is dat standaard, en mag een eerdere echo alleen vanwege medische redenen of op eigen kosten. Dan wachten we samen nog maar een paar weken :high5:
Bloemetje, enige reden dat ik eerder mocht is door mijn vorige miskraam, dus ik denk dat het opzich normaal is dat je later mag.
Klopt, bij mijn vk is dat normaal, rond de 10 weken. Ik heb zelf ook het liefst nu al een echo, maar ach nog even geduld 😉

@florence13 ah vandaar, begrijpelijk dat je nu dan eerder een echo mocht.

@gioia82 spannend!!
Ja hoor bloemetje dat was hier ook altijd zo. Vanaf april mag er bij 8 weken een vitaliteitsecho gemaakt worden.
Ik merk dat ik het zwanger zijn nog niet toelaat. Laat eerst maar eens de 12 weken voorbij zijn. Tegelijk wil ik er ook wel van genieten. Beetje dubbel
Vanochtend eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Alles zag er goed uit. Zo fijn en bijzonder weer! Geschatte uitgerekende datum is nu 23 november (zoals ik zelf ook dacht). 30 april de officiële termijnecho. Liefs
Ohhh ik was jullie kwijt!
Fijn al vele een goede echo.
Hier ook pas 1 mei.

Alleen sinds n paar dagen wat kleinere minder vollere borsten, iemand ervaring mee?😐

Ben nu 8 weken
Zeg, zijn jullie ook zo chagrijnig en snel geirriteerd, of kan ik daar de zwangerschap niet te schuld van geven en ligt dat aan mijn stralende persoonlijkheid?

Woo2: bij mij doen mijn borsten minder pijn als eerder maar zijn ze volgens mij niet kleiner
Gefeliciteerd Bozz en cadeautje!
Florence, ik heb ook een erg kort lontje en chagrijnig en snel geïrriteerd haha. Ik ben assertiever en pik niks meer en kom meteen voor mezelf op, terwijl ik normaal zachtaardig ben.
Ook droom ik raar dat ik heel boos ben en herken mezelf totaal niet!
Kan ook zijn omdat ik steeds zo snel moe ben dat ik veel minder kan hebben.

Verder nog dezelfde kwaaltjes, wel minder misselijk, maar meer maagzuur.
En moet mezelf steeds meer in broeken proppen en kijken wat ik aandoe om het te verbergen.
Ik heb gister bloed laten prikken en heb 23 april weer een echo
Hier was ik in t begin juist super vrolijk, opvallend vrolijk. Nu wissels dat van de 1 op andere seconee met boosheid, chagrijnigheid of iniedergeval iets negatiefs haha.. gelukkig kan vriend er om lachen, ik zelf ook.

Borsten doen hier niet extreem vele pijn alleen als er druk op staat bijvoorbeeld als ik mijn vriend een knuffel geef. verder lijken ze steviger maar niet perse groter.. niet dat ik dat erg vind. Wel extreem moe inderdaad! Half 10 slaap ik echt wel. Normaal was dat ergens tussen half 1 en half 2. En misselijk, ook behoorlijk..

Gefeliciteerd cadeautje! :cheer2:

Hier 18 april de volgende echo bij de gyneacoloog!
Gefeliciteerd Bozz, Cadeautje en Lalameme met jullie :heart: :heart: :heart:

Ik zie geen verschil aan mijn borsten, ze zijn wel gevoelig maar volgens mij nog niet groter geworden. En sinds een paar dagen ben ik MOE! Ik moet mezelf echt door de dag heen slepen op m'n werk en lig elke avond vroeg naar bed. Ik ben ook flink geminderd met koffie drinken dus dat helpt ook niet echt. De misselijkheid wisselt erg, de ene dag ben ik continu misselijk en de andere dag nauwelijks. Ik heb wel continu trek dus daar geef ik maar aan toe, volgens de verloskundige was het sowieso goed als ik iets aan zou komen. Ik geloof niet dat mijn humeur veranderd is door de zwangerschap, maar misschien moet ik dat eens aan m'n vriend vragen ;-D
Jeee!! Weer een paar goede echo's!!!

Ik ben inmiddels ongeveer 6,5/7 weken zwanger en heb nog steeds vrij pijnlijke borsten en iets grotere borsten, sinds deze week ben ik ook af en toe misselijk en ook nog steeds heel erg moe. Ik val bijna iedere avond in slaap op de bank. Supergezellig ook voor mijn wederhelft :-D
Volgens mij ben ik niet heel chagerijnig, maar wel wat labieler... Gisteren begon ik ineens te huilen bij een zielige scene op tv, en dat heb ik anders eigenlijk nooit... :bonk:

Morgen hebben wij de eerste echo! @Lalameme, ik heb geen klachten die wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze willen het alleen checken omdat ik iets meer risico loop vanwege mijn eileiders (bij het hsg-onderzoek was 1 kant dicht en aan de andere kant leek misschien wat vocht te zitten). Ik ga er niet vanuit dat ik dit heb, maar vind het sowieso megaspannend of morgen alles goed is...

Weet iemand trouwens of ze meestal een uitwendige of een inwendige echo doen?
Liz in zo'n vroeg stadium kunnen ze volgens mij uitwendig nog niet veel zien dus hou rekening met inwendig
Liz, bijna zeker inwendig. Ik kreeg met 8.2 eerste uitwendige echo. Het beeld was alleen nog niet erg goed. eerder is waarschijnlijk dus echt niet te doen! Valt mee hoor! Succes morgen ik duim voor je! Fijn dat er geen aanwijzingen voor zijn :)
Ik had met 7 weken en 4 dagen uitwendige echo en was goed te zien. Denk dat het afhankelijk is van de apparatuur en tot 7 weken sowieso inwendig volgens mij. Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven