Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Babynieuws!
Vanochtend is onze zoon Ties geboren na een supersnelle bevalling! Om 03.00 uur weeën, direct al flink en om 04.30 uur al bijna 6 cm ontsluiting. Daarna ging het heel rap want om 05.37 is hij al geboren.
Het is een flinkerd, 4458 gram en doordat alles zo snel ging heb ik helaas wel veel hechtingen....
We moeten sowieso 12 uur blijven ivm controle bloedsuiker van Ties (vanwege flinke geboortegewicht) dus we duimen dat alles goed gaat en we vanavond naar huis mogen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mazzel! Fijn dat het snel is gegaan en nu hopen dat je niet teveel last krijgt van de hechtingen. Hopelijk zijn alle controles goed en mogen jullie snel naar huis, dan kan het genieten echt beginnen!

Wat betreft kraambezoek. Ik vind het wel fijn te merken dat nu bij de 2e en er meer mensen zijn met kinderen in de vriendengroep dan toen wij ons 1e kindje kregen dat ze wat afwachtende zijn met bezoek. Bij de 1e wilde iedereen het liefst de 1e week al komen, nu lijkt het of iedereen iets langer wacht en dat vind ik heel prettig. Wij hebben een aantal dagen per week geblokkeerd waarop geen bezoek, zodat we ook beetje ons eigen ding kunnen doen en verder 1 bezoekje per dag. Is beter te doen nu vind ik dan bij de 1e waarbij wel 2 bezoeken per dag hadden..

Hoe gaat het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Mazzel, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Inderdaad een flinke jongen, heerlijk. :-D
Hopelijk blijft alles goed gaan en mogen jullie snel naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het kraambezoek, bij ons liep het allemaal wat anders dan verwacht. Omdat wij anderhalve week in het ziekenhuis zijn geweest en daarna eigenlijk niks goed liep is iedereen wat afwachtender dan bij mijn eerste. We hebben nu zo'n drie kraambezoeken per week en ik merk dat ik dat prima vind.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen!
Meer Babynieuws!!!

Onze dochter Mattanjah is vanochtend om 02.15u geboren! Na een dagje voorweeën die prima te happen waren werd het tegen middernacht iets serieuzer en kwam de vk om 01.45 kijken of het echte werk al begonnen was. Ze had nog net tijd om dr tas te pakken maar voor de baby opvangen had ze eigenlijk geen tijd meer. Een hele snelle goede bevalling dus! Alles lekker thuis en nu heerlijk genieten samen.

Zoon vindt t maar gek allemaal maar ook interessant. Ben wel blij dat man ook thuis is om tijd met hem door te brengen:-)
Alle reacties Link kopieren
Yeahhh :heart: babynieuws! :)

Ik ben benieuwd wie de hekkensluiter wordt! Van alle actieve forummers zijn er nog 4 over denk ik? Appeltaartje, Kashri, Hsharon en ik? We houden het nog even spannend :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
B2L, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed en snel is gegaan. :-)
Nu lekker genieten met z'n viertjes.

Sneeuwwitje, ik ben ook benieuwd! Het kan nu allemaal niet meer zo lang duren.

Ik had vandaag een trotse moeder moment... Fleur heeft vandaag voor het eerst naar me gelachen! Meerdere keren. :love:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd B2L & Mazzel!
Benieuwd hoe de rest van de bevallingen zal gaan.

Linde is alweer een week oud, waar blijft de tijd.
Laatste dagen erg emotioneel. Borstvoeding is erg hard werken. Dat wist ik al van de vorige keer maar toen dacht ik dat dit mede kwam doordat ons meisje 3w eerder was. Heb het toen 3 weken volgehouden.
Helaas loop ik nu tegen hetzelfde productieprobleem aan. Met hulp van kraamhulp en vriend valt het nog wel te managen maar maak mij zorgen over volgende week, wanneer vriend weer gaat werken. Woensdag komt er een lactatiekundige, hopelijk kan zij mij nog helpen.
Alle reacties Link kopieren
B2L en Mazzel ook via hier gefeliciteerd!!

Nu op naar de laatste baby's! Het kan niet meer lang duren..

Hier vanaf nu ook maar 1x bezoek per dag. Twee vind ik echt te veel, vooral als kraamhulp er nog is en al die overige mensen die nog langskomen.

Dochter doet t heel goed. Tevreden meisje tot nu toe. Ze heeft t wel zwaar met alle melk wegwerken..
Zoon is redelijk baldadig, die vindt het maar lastig dat mama boven zit en hij weinig kan razen. Maar wat extra momentjes met hem inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik kijk een paar dagen niet en allemaal babynieuws!!! :flirting: Gefeliciteerd meiden! Hoop dat jullie allemaal lekker kunnen genieten.

Er zijn er inderdaad niet veel meer over van de actieve forummers sneeuwwitje. Morgen ben ik 41 weken en als ze dan nog niet geboren is zullen ze 's avonds langskomen om mij te strippen. Vrijdag a.s. ctg+echo om conditie te controleren mocht ze er dan nog niet zijn. Eventuele extra strippogingen zijn uiteraard nu nog niet ingepland.

Wat betreft kraambezoek; wij hebben in de planning eerste week alleen naaste familie, daarna beperkt en verspreid bezoek. Heb geen zin in mega veel mensen rond mijn bed en dagen helemaal volgepland. Of het in de praktijk ook zo gaat moet nog blijken haha.

Ben benieuwd wie de volgende is! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Yess nog meer baby nieuws! Gefeliciteerd ook b2l en mazzel. Lekker genieten!

Jeetje zoveel al bevallen..nog paar baby's te gaan! Hopelijk levert de strippoging wat op hsharon!
Voor degenen op het wachtbankje...is het nog vol te houden?

Hier vandaag de uitgerekende datum. Gek idee dat de kleine man al 11 dagen oud is. Hij heeft nog wel moeite met het drinken, spuugt veel. Kan voorkomen bij zijn termijn, maar moeten nu zelf wel dagelijks gewicht gaan controleren om te kijken of hij wel aan gaat komen. Hij houdt het een beetje spannend dus.
Alle reacties Link kopieren
Slim dat veel mensen kraambezoek beperken. Houdt het echt leuker!

Geef je borstvoeding Madelief? Kleine man veel afgevallen?

Hier veel voeding, dochter moet hard werken om het weg te werken! Maar ze doet goed haar best. Tot nu toe tevreden meisje, maar ik weet uit ervaring dat dat allemaal nog kan veranderen!!

Hier braaf aan het slapen in de middag. Probeer alle slaap maar te pakken om het zolang mogelijk goed vol te houden!

Hsharon, fijn dat ze de kleine en jou zo goed in de gaten houden en het een beetje helpen waar mogelijk!

Alle wachtende dames: succes!!
Alle reacties Link kopieren
Miriampiej, ik herken je borstvoedingsverhaal. Mijn productie kwam lastig op gang en omdat ze ook nog eens prematuur was lukte het haar niet goed om te drinken. Echt drie weken alles geprobeerd en toen kreeg ik een borstontsteking. Sinds ik gestopt ben begint ze aan te komen van de kv.

Kikker het is ook pittig voor die oudste kinderen. Die van mij is echt een paar weken 'van slag' geweest. Maar nu gaat jet gelukkig goed. Ze is heel lief voor haar zusje. Het is alleen wel pittig met twee kleintjes... voordeel is wel dat ik nu lichter weeg dan voor de zwangerschap want tijd om te eten heb ik niet :-D
Alle reacties Link kopieren
Pink lady: awww smelt, dat lijkt me heel bijzonder!

Hsharon: spannend, morgen voor het eerst strippen dus. Hopelijk komt de kleine daarvoor spontaan...

Goed om alvast jullie ervaringen te lezen wat betreft hoeveelheid bezoek, op basis daarvan klinkt 1 bezoek per dag mij prima in de oren. En dan misschien ook nog een of meer dagen per week überhaupt geen bezoek, ik ga het maar eens overleggen met vriendlief.

Ik word vrijdag voor het eerst gestript als de baby daarvoor nog niet spontaan is gekomen. Vanaf dat moment elke twee dagen, dus zondag en dinsdag nog een poging. Als dat niet lukt heb ik een gesprek in het ziekenhuis over inleiden. Hoop echt dat ze eerder komt, want dat zwanger zijn valt me steeds zwaarder, o.a. steeds meer moeite met wandelen (zelfs hele kleine stukjes), opstaan enzo. Ik voel inmiddels wel dat er heel wat gewicht in mijn bekken hangt.
sneeuwwitje86 schreef:
24-10-2017 18:29
Pink lady: awww smelt, dat lijkt me heel bijzonder!

Hsharon: spannend, morgen voor het eerst strippen dus. Hopelijk komt de kleine daarvoor spontaan...

Goed om alvast jullie ervaringen te lezen wat betreft hoeveelheid bezoek, op basis daarvan klinkt 1 bezoek per dag mij prima in de oren. En dan misschien ook nog een of meer dagen per week überhaupt geen bezoek, ik ga het maar eens overleggen met vriendlief.

Ik word vrijdag voor het eerst gestript als de baby daarvoor nog niet spontaan is gekomen. Vanaf dat moment elke twee dagen, dus zondag en dinsdag nog een poging. Als dat niet lukt heb ik een gesprek in het ziekenhuis over inleiden. Hoop echt dat ze eerder komt, want dat zwanger zijn valt me steeds zwaarder, o.a. steeds meer moeite met wandelen (zelfs hele kleine stukjes), opstaan enzo. Ik voel inmiddels wel dat er heel wat gewicht in mijn bekken hangt.
Een tip van de dame van de borstvoedingsvoorlichting die ik wel nuttig vond: plan huid-op-huid tijd met je kind in in de dag. Anders komt het er vaak niet van.
Vandaag dus UD. Ik begin ongeduldig te worden. Maar er gebeurt helaas heel weinig in de buik. Baby heeft het prima geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nu pas aan schrijven toe. Maar mijn radiostilte betekende hier ook babynieuws! :heart:
Zaterdag kwamen mijn harde buiken samen met kramp. Die ochtend nog gewoon gesport, en ‘s middags nog even naar de bouwmarkt geweest. Aan het einde van de dag werden het echte constante weeen. We hebben het samen thuis gezellig gemaakt en de hele avond series gekeken, heel ontspannen. Toen zijn we rond 12 uur naar het ziekhuis gegaan. Ik had toen 3cm ontsluiting. Maar deze bleek amper te vorderen, ook niet nadat mijn vliezen waren gebroken en de weeen wel heftiger werden. Ze wilde daarom de weeen via infuus verder gaan opwekken, en ik heb een ruggenprik genomen. Dit heeft me ontzettend geholpen want ik kreeg weer rust, tussen mijn weeen door vooral. Het duurde niet lang voordat ik op 10cm zat, maar ik kreeg geen persweeen. Zondagochtend uiteindelijk zonder persweeen in 12 minuten onze dochter er uit “gelanceerd”. Helaas ook wat hechtingen aan over gehouden, maar als je kleintje dan op je ligt, kan dat je niets meer schelen :love:
Al met al kijk ik positief terug op de bevalling!

We zijn dus nu al een paar dagen thuis en het gaat erg goed. Ongelofelijk hoeveel tijd/aandacht de verzorging van zo’n kleintje kost. Je bent de hele dag met niets anders bezig. Bizar. Volgens mij ben ik vandaag wel aan de beurt voor de kraamtranendag, stuwing is ook volop aanwezig, dus we gaan het zien :-D

Hopelijk snel wat meer tijd/ruimte om hier weer wat actiever te worden. Kikker, Mazzel en B2L in ieder geval ook heel erg gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Appeltaartjes. :-D
Gefeliciteerd appeltaartjes!!!

Hoe veel zijn er nu nog NIET bevallen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Appeltaartjes! Wat fijn dat je een goede bevalling hebt gehad en dat alles goed is met jou en de kleine meid.
Heel veel geluk en geniet van elkaar.

En laat die kraamtranen maar lekker stromen, hoort erbij!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Appeltaartjes! Lekker genieten thuis.. en laat de kraamtranen maar komen.

Hier nog (steeds) geen babynieuws Kashri. Inmiddels 41 weken O_O Wel gisteren eigenlijk de hele dag een wat menstruatie-achtig gevoel in mijn onderbuik en bovenbenen. Maar nu weer helemaal niets... Vanavond komt de vk langs om te kijken of ze kan strippen. Wil er niet te veel op hopen dat het doorzet, maar stiekem hoop ik er wel heel erg op! Voel mij hartstikke goed hoor, weinig klachten, maar wil haar nu zo graag zien en leren kennen! :heart: Wie zitten er nog meer op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds geen baby, over 2 dagen 41 weken en dan gaan ze ook voor het eerst strippen. Vandaag wel regelmatig krampen gehad, dus ik hoop nog dat het door gaat zetten, maar het is ook de zoveelste keer dus ik heb niet torenhoge verwachtingen deze keer.

Hopelijk helpt het strippen vanavond hsharon!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd appeltaartjes!! En ja bizar hoe druk je kan zijn met niks hè?? Gewoon lekker je ding Doen, vanzelf krijgt het een plekje en krijg je meer ruimte!

Er worden er wel een aantal flink uitgedaagd geduldig te zijn. Hopelijk helpt het strippen bij jou hsharon en zet het bij de anderen door.

Hier gaat alles goed. Ik herstel goed, dochter doet het goed. Ze is zoveel rustiger dan zoon. Ik heb veel te veel melk, das wat zoeken met dochter niet te hard laten werken en verslikken. Maar ik geniet volop en ben zo trots op m'n mooie gezinnetje!!!

Wel stiekem wat bang wat nog gaat komen. Met zoon veel gedoe gehad, wat veel energie kostte en kan me niet voorstellen dat het ons bespaard blijft!
Alle reacties Link kopieren
Hsharon, hebben de krampen doorgezet vannacht? Heeft de verloskundige je kunnen strippen? Ik kan me voorstellen dat je nu wel een beetje ongeduldig wordt...

Sneeuwwitje, hoe is het bij jou? Vervelend dat het steeds niet doorzet. Maar het kan ineens gebeuren.

Kashri, hoe is het bij jou?

Kikker, fijn dat alles goed met jullie gaat en dat je goed herstelt. Grappig om nu al het verschil te zien tussen je kinderen he? Waar liep je met je zoontje zo tegenaan als ik vragen mag?

Hier alles goed, de kleine heeft alleen volop krampjes en wil eigenlijk het liefst heel de dag en nacht tegen me aan. Ik ben me nu aan het oriënteren op een draagdoek. Heeft iemand tips voor een goede?
Alle reacties Link kopieren
Zoon spuugde heel veel en had veel buikpijn. Daardoor veel aan het huilen en aan ons gekleefd. Allemaal uiteindelijk helder geworden waardoor het kwam, maar dat duurde even ;)

Pink lady, ik heb dus bij zoon heel veel een draagdroek gebruikt. Een bykay, ik vond hem ideaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven