Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dochter nu in een bykay rekbare doek of een Tula draagzak. Ben persoonlijk meer van de draagzak, gaat wat sneller aan en uit. Super fijn om mijn handen vrij te hebben met mijn andere dochter.
Zo hehe, de tabel is weer bijgewerkt;) Kwam er eerder deze week niet aan toe, maar voel me vandaag zo goed dat ik lekker even mn laptopje erbij heb gepakt. Snelle bevalling betekent in dit geval blijkbaar ook snel herstel, want ik voel me eigenlijk alweer prima. Ik pak wel m'n rust uiteraard, maar vannacht hebben we zo'n goede nacht gehad met dochter dat ik weer soort van bijgeslapen ben.

Wat een spanning voor de wachtenden zeg! Jullie moeten wel veel geduld hebben! Ik merk wel dat nu dochter er eenmaal is, het meteen veel meer 'van me af' staat ofzo. Heel gek, maar je zit toch in een bubbel van een heel klein wereldje. Ging net ook even nieuws bijlezen en dat voelde best raar.

Hoe vinden de oudsten het van degenen die al een kind hadden? Zoon is hier bij tijd en wijle echt heel druk en onrustig, maar kan ook heel lief zijn. Helaas deze wweek al twee keer gehad dat hij 's middags niet wilde slapen. vandaag ook weer. Gelukkig krijgen we vanmiddag ook nog bezoek dus hij heeft nog wat afleiding.

Voor volgende week staat er nog helemaal geen bezoek gepland, dus dan werken we weer toe aan ons normale ritme waar alles weer gaat zoals het 'hoort', maar dan met een Ukje erbij.

Dochter doet het supergoed, ze is weer op geboortegewicht en de voeding is ook lekker op gang gekomen. Al wel wat kramp-avondjes gehad, maar afgelopen nacht sliep ze heel goed, wat ook wel erg fijn was.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt top B2L! Fijn dat jij zo snel herstelt en dochter heerlijk slaapt. Hoeveel uur laat ze tussen de voedingen?

Hier ook snel herstel na korte bevalling. Alleen nog beetje stuitje en na veel doen schaambot. Ook nog veel energie en geen uitgeput gevoel. Dochter slaapt goed, pas 1 nacht x krampen gehad. Vannacht wel 2 voedingen, maar na een half uur slapen we weer. Toch ben ik soms wel bang voor wat er nog komen gaat..

Zoon heeft weer iets meer goede momenten, maar was flink van slag. Lief voor dochter, maar niet weten wat hij met zichzelf aan moet. Hij slaapt wel goed, ook gewoon tot 7.15 nieuwe tijd.

Eerste dag zonder kraamzorg gehad hier en dat ging prima!

Hoe gaat het bij de anderen?

En trekken de zwangeren het nog?
Deze zwangere trekt het fysiek nog prima, maar wil heeeeeeeeeel graag bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Kashri, dat kan ik me echt voorstellen! Wel fijn dat je het lichamelijk nog goed trekt. Heb je al afspraken met je vk over eventueel strippen?

Kikker, wat fijn dat het zo goed gaat. En fijn dat je zoontje weer wat meer zichzelf wordt.
Fijn dat je zo snel herstelt. Ben je nu alleen met de kinderen of is je man nog vrij?

B2L, wat fijn dat het herstel zo goed gaat. Jammer dat je zoontje tussen de middag niet wil slapen. Al die veranderingen zijn niet niks natuurlijk. Hier merkte ik dat ook bij dochter. Maar nu 5 weken later gaat het echt veel beter.

Hier gaat alles goed. Afgelopen vrijdag de laatste controle bij de gyn gehad en de wond is mooi dicht en goed geheeld. Vanaf nu mag ik weer licht gaan tillen. Ik merk dat het ook minder trekt nu als ik til.
Beide dochters doen het goed. De jongste zit nu op zes voedingen per dag en haar krampjes lijken verbeterd sinds ik een andere fles gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed pink lady. Fijn dat je weer wat meer mag doen. Lijkt me heel ingewikkeld met 2 kleintjes om daar goed op te letten. Ik vind het nu al best ingewikkeld om rustig aan te doen. Vriend gelukkig nog even vrij, ik denk dat het wel uitdaging wordt die eerste weken met 2 kleintjes.. En 6 voedingen, das al fijn! Hou je ineens weer wat tijd over. Wij zitten nu op 7 a 8, ook best netjes voor een weekje oud. Moet jij je nier nog laten checken ivm de nierstuwing die je had?

Kashri heel begrijpelijk, gelukkig werkt je lichaam nog wel mee..
Klinkt eigenlijk alsof het met alle babies best goed gaat. Fijn!

Morgen weer controle. Hopelijk dan idd strippen bespreken. Als het uberhaupt mogelijk is natuurlijk. Ondertussen hier uit pure wanhoop maar vanalles aan het proberen: seks, pittig eten, ananas, frambozenbladthee. Maar neehoor O_O

Ergens idd wel fijn dat ik het nog best goed trek. Aan de andere kant ben ik dan bang dat dat betekent dat er ook niks gebeurt :@@:
Voor wie niet op facebook zit: Angst onterecht. Bmh was zo goed als geheel verstreken en 1cm ontsluiting. Vk heeft gestript. Nu afwachten.
Succes Kashri
Alle reacties Link kopieren
Spannend Kashri! Ben benieuwd. Hoop voor je dat je snel je kindje in je armen hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier al even radiostilte vanuit mijn kant..helaas gaat het hier met de kleine niet echt top. Hij had veel opstart problemen met eten en bleef afvallen. Gelukkig zit daar nu schot in en begint hij eindelijk weer aan te komen...maar hoe meer hij eet...hoe meer we een patroon zien wat we bij onze dochter met koemelkallergie ook zagen...hij is sinds afgelopen vrijdag gewoon uren aan een stuk aan het krijsen...gemiddeld zo'n 9 uur aan een stuk per dag en valt dan uitgeput in slaap. Verder spuugt hij veel, zit onder de uitslag, heeft continue de hik en klinkt erg benauwd. Vanuit het cb en de huisarts willen nog niet echt wat doen omdat hij pas 2.5 week oud is...ii zat er gisteren aardig doorheen..gelukkig lieve familie die even komt helpen hier, zodat ik samen met dochter het gehuil even kan ontvluchten...

Hoe gaat het bij de rest? Lees gelukkig dat het bij de meesten wel lekker gaat nu!

En nog baby nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Madelief,
Ik hoop dat er snel inbegrepen wordt zodat het beter gaat met je kleintje .
Babynieuws! Gisterenavond ouders geworden van onze zoon R. Kind maakt het uitstekend, moeder iets minder maar dat is een kwestie van tijd ;)
Alle reacties Link kopieren
Ook via hier gefeliciteerd Kashri!!
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Madelief!! Heftig als hij steeds zo overstuur is. Je kan de voeding gewoon bij apotheek kopen hè? Wel behoorlijk prijzig als je het zelf moer betalen.

Wij hebben nog steeds een vrij rustig meisje, maar ze houdt ons ondertussen in de nachten flink wakker. Hopelijk verandert dat snel! 😴😴

Vandaag CB bezoek, kijken of ze lekker groeit. En er wordt vandaag ook even extra goed naar tongriempje gekeken. Veel gedoe bij zoon mee gehad. Heb alleen nu het vermoeden dat het beter is dan bij zoon, zou mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kashri, gefeliciteerd! Wat fijn voor je dat hij er eindelijk is. Ik hoop voor je dat je snel opknapt en een fijne kraamweek hebt.
Ben je ook weer thuis?
Alle reacties Link kopieren
Madelief, dat klinkt ontzettend rot! Wat vervelend voor je zoon maar ook voor jullie. Lijkt me heel heftig. Ik herken het huilen wel. Mijn oudste had verborgen reflux, daar hebben we ook maanden mee getobt. Ik weet nog hoe onzeker ik me toen voelde en dat het zo rot was om te zien dat ze pijn had.
Ik hoop dat het snel beter gaat!

Kikker, wat fijn dat het goed gaat, ben benieuwd of ze goed gegroeid is!
Vervelend die gebroken nachten... breekt je op he!

Ik ben benieuwd of Sneeuwwitje en Hsharon ook al bevallen zijn. Ik zit niet op Facebook dus ik krijg wat minder mee. Hoop dat het goed met jullie gaat!

Hier gaat alles z’n gangetje. Hoewel de oudste nu volgens mij haar laatste kiezen krijgt...
morgen ga ik ook even wegen op het cb, kijken of ze goed groeit. Zo te voelen wel.
Pink-lady schreef:
01-11-2017 16:53
Kashri, gefeliciteerd! Wat fijn voor je dat hij er eindelijk is. Ik hoop voor je dat je snel opknapt en een fijne kraamweek hebt.
Ben je ook weer thuis?
Ik ben thuis bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Kashri! :-D
Alle reacties Link kopieren
Het is rustig hier! Iedereen druk met de kleine!

Hier verloopt t nog steeds prima. Vandaag voor t eerst echt erop uit geweest, eerder alleen wandelingetje in de buurt gedaan. Vriend is nog paar dagen vrij, dus fijn om daar even extra van te genieten.

Kleine meid gaat prima. Was niet veel aangekomen, dus dat houden ze even in de gaten. Heb zelf het idee dat ze wel groeit alleen..
Tongriempje en lipriempje zijn gekliefd. Had ze echt veel last van helaas. Sneu om te zien. Maar goed, dat is nu ook weer hersteld. Blij dat t achter de rug is.

Zoon went ook steeds meer en begint weer de oude te worden.

Is jullie lichaam helemaal hersteld? Ik vind het wonderbaarlijk hoe snel dat gaat. Wat voelt dat weer heerlijk! Nog wel bekkenklachten, zo lastig om daae goed op te letten nu!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zijn gangetje gaat, hier ook. Vind de stap van 1 naar 2 kinderen echt reuze meevallen.
Inderdaad lastig om op bekkenbodem te letten. Laatste dagen waarschijnlijk beetje te veel gedaan, gisteren had ik er wel een beetje last van. Dus dit weekend toch een stapje terug.
Kash! Ik lees t nu pas maar ik ben heel erg blij voor je! Maar hoe heet ie nou?
Alle reacties Link kopieren
Wow dochter heeft vandaag zo veel gespuugd, ik denk dat dat projectiel braken is. Het kwam gewoon over de box heen op haar tripp trapp! Bizar hoeveel er uit zo'n klein lijfje kan komen!

Ik heb een wakkere dame vandaag. Haar broer houdt haar voornamelijk wakker, ben benieuwd of ze aan al zijn geluid gewend gaat raken 🤣
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de lange radiostilte! Voor diegenr die niet op facebook zitten; ook bij mij betekend dit babynieuws! :flirting: vrijdag 27 oktober zijn wij trotse ouders geworden van ons prachtige meisje! Na een heftige thuisbevalling waar er niet veel meer mis kon gaan inmiddels aan het genieten. Ons meisje doet het vanaf het begin super goed. Mama knapt nu pas een heel klein beetje op. Gaat mij helaas niet snel genoeg.. maar we genieten!
Wij hadden ff een paar zware dagen. Zoon moest opgenomen worden ivm zijn leverwaarden. Hij heeft onder een blauwe lamp gelegen en we hebben er een strak voedselregime op na moeten houden en daardoor deed hij het zo goed dat hij heel snel weer mee kon. Maar leuk was het niet. Arme jongen :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven