Uitgerekend april 2022

10-08-2021 18:53 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor degenen die willen aansluiten en ook zijn uitgerekend in april '22.

Wij (man 35jr, vrouw 30jr) zijn in blije verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje geboren in nov '18. 😊 Volgens mijn berekening ben ik rond 9 april uitgerekend, misschien ietsjes eerder. De vorige keer ben ik bevallen met 36+2, dus het zou mij niets verbazen als het kleintje zich al ergens in maart laat zien. 🤭 Ik zou het leuk vinden in contact te komen met andere (aanstaande) mama's!
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Kim47874330/352e9 aprilx24-08 (echo)
Alpinismoes ±301ebegin aprilxdatum
Kruispunt 391e?xwk 2133 (echo)
Briluiltje29/281e16 aprilx30-08 (echo)2 vroege miskramen
FiddlyDiddlyDoo 27/321e8 aprilx30-08
Kaleidoscope 322e7 aprilx18-08 (echo)2 miskramen, baarmoederafwijking
kleinvosje 33/371e1 april:heart:
Poes30 30/302e16 aprilxdatumPCOS & fertiliteitstraject
Rozengeur10 35/421e10 aprilxdatum
dame91 30/332e15 aprilx03-09 (echo)
knoflook 38/381e20 aprilxdatumMA met 11 wk
navy-blue ?2e12 aprilxdatum
Fietsertje89 31/522e11 aprilx:heart: 03-09 (echo) 1ste dochter verloren met 19 wk
lavender 34/342e18 aprilxdatum
kim478743 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 13:57
63.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie sportief. Eerlijk gezegd sport ik nu niet. Ik wandel wel dagelijks, maar meer niet (behalve achter een peuter aan rennen). Zwemmen klinkt fijn.

Ik heb volgende week woensdag een eerste echo, ben dan pas 7 weken maar we gaan daarna op vakantie. @alpinismoes, de vorige keer had ik ook geen vroege echo. De termijnecho was de eerste. Deze praktijk doet dit wel.

@kaleidoscope, hoe was de echo bij de gyn vandaag?

Wij hebben het nog niet verteld aan anderen. Ik wacht sowieso tot de eerste echo en waarschijnlijk vertellen we het dan aan onze familie.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Ik was op vakantie de hele week niet lekker, en wat bleek: ik ben zwanger! Over 2 weken heb ik de eerste afspraak met een verloskundige. En nav berekeningen in de app zwangerschap +, zal ik ongeveer 19 april 2022 uitgerekend zijn. Ik schrijf dus graag met jullie mee.

O, wat extra informatie: vriend en ik zijn allebei eind twintig en dit is ons eerste kindje.
Wat fijn een mooie tabel!
Dat houdt het overzichtelijk!

En welkom alle 'nieuwe' dames!
En inderdaad Navy-Blue, wat een hoop sportiviteit, ik train één keer per week met een personal trainer op zondag en verder ben ik 's avonds heel graag thuis, overdag werken en de twee meisjes dus sporten schiet er dan bij in...
Ik werd vanmorgen trouwens wakker met wat rood bloedverlies (het liep er niet uit ofzo, maar wel klein plekje in ondergoed en op het wc papier, ging later over in bruinverlies. Nu al een paar uurtjes niks.

Het zit mij niet helemaal lekker. Bij de andere twee nooit gehad...

Ik wacht het maar even af, maandag maar eens de verloskundige bellen. Dan ben ik volgens eigen berekeningen 6+3.
Alle reacties Link kopieren
Welkom @Chalotte! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! Op welke dag heb je de afspraak?
@kaleidoscope, ik hoop dat alles goed is gegaan.
@ClaireSophie, oei, ik hoop dat het niks ernstig is, volgens mij is bruin beter dan helder rood. Volgens mij had @navy-blue ook iets van bruinverslies. Is het gestopt inmiddels?

Hier heb ik ook de 1ste afspraak gepland, op 08-09, dan ben ik 8 wk en krijg ook de eerste echo.
Ik twifel of ik het gelijk ga vertellen. Vorige keer hebben we na de 1ste echo aan onze ouders en broers verteld, met de rest was de bedoeling om te wachten tot na de termijnecho of NIPT, en toen is het misgegaan. Ik neig naar niet vertellen tot na de termijn (of zelf 13 wk) echo. Dit zal i.i.g. wat stres besparen aan onze ouders. We gaan het wel vertellen achteraf mocht het misgaan.
Gaan jullie de NIPT doen?
Willen jullie trouwens het geslacht weten? Wij wel. Ik vind keuzes maken moelijk, dus 2 verschillende namen bedenken is een hele opgave. Ook zijn we heel nieuwsgierig.
knoflook wijzigde dit bericht op 19-08-2021 17:03
12.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom CharlotteCcc!

Dat is schrikken he ClaireSophie. Ik heb dus ook al een paar dagen bruinverlies. gister dacht ik dat het weg was, maar vandaag zag ik het toch weer. Ik herken het wel van mijn eerdere zwangerschap, maar fijn is het niet.
Ai, zojuist wel echt rood, liepen ook wat druppels uit...

Ik ga uit van het ergste, blegh!
Stom!

Ik hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
@ClaireSophie: wat naar om dat mee te maken... Ik hoop voor je dat het goed afloopt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen!

Dinsdag had ik een beetje bloedverlies waar ik van schrok, aangezien mijn vorige miskramen ook zo begonnen rond deze termijn. Woensdag had ik de eerste echo staan. Het goede nieuws is dat het hartje klopt en ik precies 7 weken zwanger ben, het slechte nieuws is dat de gynaecoloog zag dat het wel onrustig is in m’n baarmoeder. Ze zag meer bloed zitten. Hoeft niks te betekenen, maar het kan dus nog misgaan.

Weet dus nog niet zo goed waar ik aan toe ben en dat is wel balen. Over twee weken terugkomen voor een volgende echo. Gelukkig sinds dinsdag geen bloedverlies meer gehad, maar echt lekker zit het me allemaal niet.

Zie dat meerdere dames ervaring hebben met bloedverlies. Bij mij was dat twee keer geen goed teken, maar misschien gaat het nu wel goed!

Afwachten maar voor mezelf en meerderen lees ik hier..
Ah, kaleidoscope, naar zoveel onzekerheid. Dan kun je er ook niet echt van genieten, en weer in de spanning voor de komende echo!
Dames, ik kan uit de tabel!
Zojuist een heel stolsel verloren en flink wat bloed.

Ik ben er oké mee. Het is niet anders, het gebeurd en nu ben ik degene die het treft!

Ik een jullie goede zwangerschappen en heerlijke voorjaarsbaby's :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nou Claire wat verdrietig zeg! Hopelijk is het jullie weer snel gegund.

@kaleidoscope, het blijft onzeker dus. Heb je wel een kloppend hartje gezien? Zijn er nog dingen die je doet (medicatie, hormonen) om de kans op een miskraam te voorkomen vanwege de afwijking aan je baarmoeder?
Alle reacties Link kopieren
@ClaireSophie : klinkt inderdaad als een miskraam, wat vervelend. Je klinkt er nuchter onder, maar toch sterkte gewenst!

@navyblue: Ja, wel een kloppend hartje! Dat had ik de vorige keren niet. Ook de termijn klopte precies, ben 6 april als het goed is uitgerekend. Deze beide dingen geven me wel vertrouwen, zover kwam het de vorige keren niet.

Ik heb geen medicatie o.i.d voor de afwijking, dat is gewoon vastgesteld en niets aan te doen. Uit voorzorg ben ik wel gestopt met sporten en probeer ik minder te tillen (lastig met een peuter), maar dat was geen advies.
Wat een vervelende berichten zijn er bijgekomen. Hopen op het beste Kaleidoscope, ik duim voor je!

@ClaireSophie, ondanks dat je er zo nuchter onder bent nog steeds erg verdrietig natuurlijk. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@Kaleidoschope, ik duim ook voor je!

@ClaireSophie, jeetje zeg, dat is toch even schrikken. Heel veel sterkte! Ik hoop dat het jullie weer snel gegund is!
Lief dames, dank je wel!
Bloeden is al bijna gestopt, dat is fijn. Weinig krampen verder dus als dit het is, mag ik in mijn handjes knijpen.

N.a.v mijn eigen topic ga ik van de week de verloskundige even bellen en vragen om een controle echo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Een tijdje wat stil vanuit mijn kant. Ik vind het altijd lastig om actief mee te schrijven bij een grotere groep via het forum, het gaat zo snel en ik moet de hele tijd terugscrollen om te lezen wie wat meemaakt.
Wat vreselijk om te lezen dat er dames in onzekerheid zitten en waarbij het mis is gegaan. Ik leef met jullie mee :heart:

Ik ga volgende week voor het eerst naar zwangerschapszwemmen, heel veel zin in. Las dat er meer dit van plan zijn of al doen. Toevallig ook in de regio Twente? :proud:
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
@ClaireSophie, ik hoop dat je vandaag nog bij de vk langs kan zodat jij duidelijkheid hebt.

@kaleidoscope, spannend nog tot de volgende echo.

@Kim, succes morgen bij de echo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

hier ook wat minder bericht, vanochtend bij het opstaan bloedde ik een beetje. Het waren een paar vegen helderrood bloed, maar ik dacht even dat de miskraam was begonnen. Het is inmiddels weer gestopt en de gynaecoloog had natuurlijk al wel wat bloed zien zitten bij de echo, dus ik wist ergens wel dat dit eraan zat te komen, maar je schrikt er toch van.

Nu wederom maar afwachten of het doorzet of dat het hierbij blijft. Ik heb er niet zo'n goed gevoel meer over, mijn man ook niet.

Volgende week donderdag pas de tweede echo.

Wederom afwachten!

@FiddlyDiddlyDoo: haha, ik begrijp je helemaal met actief meeschrijven, daar heb ik ook wat moeite mee. Zeker reageren vind ik lastig. Wat betreft zwangerschapszwemmen, kan je daar nu al mee beginnen? Ik heb bij de vorige volledige zwangerschap wel een keer yoga gedaan, maar had het idee dat die meiden pas vanaf 20 weken daarmee begonnen. Ik was toen met 16 weken al heel vroeg.
Update:

Er was een embryo zichtbaar met een kloppend hartje! :heart:

Het blijft wel spannend want er zit een hematoom en die is best groot en gevuld... Dat verklaard wel het bloedverlies!
ClaireSophie schreef:
23-08-2021 17:01
Update:

Er was een embryo zichtbaar met een kloppend hartje! :heart:

Het blijft wel spannend want er zit een hematoom en die is best groot en gevuld... Dat verklaard wel het bloedverlies!
Wat fijn!!!
Oeps ik dacht dat dit jouw topic was claire.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws ClaireSophie!!!!! Wordt het gewoon afwachten met het hematoom? Lost het van zichzelf op?
knoflook wijzigde dit bericht op 23-08-2021 20:01
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@kaleidoscope, ik hoop het voor je dat alles goed verloopt en dat je onrustige barmoeder wat rustiger wordt. Het moet spannend voor je zijn. Kan je niet eerder voor een echo, als je bloed blijf verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Claire! Wat een fijn bericht. Wel vervelend van de hematoom, het blijft spannend dus.

@kaleidoscope, bloed zien is niet fijn. Hopelijk blijft het hierbij. Wat moet het spannend voor je zijn.

@zwemmen. Ik heb het wel over nagedacht, maar denk dat ik voor een soort van zwangerschapgym oid ga. Vorige keer ook gedaan, wel pas op het laatst toen.

Bruinverlies is hier trouwens gestopt gelukkig. Woensdag de eerste echo!
Wauw ClaireSophie, wat een goed nieuws!

@Kaleidoscope, vervelend dat het bloedverlies toch weer terug is gekomen. Heb je nog meerdere afspraken staan met de gynaecoloog, of is het echt blind afwachten?

mbt zwangerschapszwemmen, wist ik ook niet dat dat al zo vroeg gedaan kon worden. Ik doe momenteel nog aan een teamsport, en ben best fanatiek. Het wordt de komende weken echt zoeken naar mijn nieuwe balans zodat ik niet teveel doe, zeker nu nog niemand het weet!
Ik denk dat ik in het tweede trimester wel iets van een zwangerschaps-sport op ga pakken, weet alleen nog niet welke. Even het aanbod afwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven