Uitgerekend april 2022

10-08-2021 18:53 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor degenen die willen aansluiten en ook zijn uitgerekend in april '22.

Wij (man 35jr, vrouw 30jr) zijn in blije verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje geboren in nov '18. 😊 Volgens mijn berekening ben ik rond 9 april uitgerekend, misschien ietsjes eerder. De vorige keer ben ik bevallen met 36+2, dus het zou mij niets verbazen als het kleintje zich al ergens in maart laat zien. 🤭 Ik zou het leuk vinden in contact te komen met andere (aanstaande) mama's!
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Kim47874330/352e9 aprilx24-08 (echo)
Alpinismoes ±301ebegin aprilxdatum
Kruispunt 391e?xwk 2133 (echo)
Briluiltje29/281e16 aprilx30-08 (echo)2 vroege miskramen
FiddlyDiddlyDoo 27/321e8 aprilx30-08
Kaleidoscope 322e7 aprilx18-08 (echo)2 miskramen, baarmoederafwijking
kleinvosje 33/371e1 april:heart:
Poes30 30/302e16 aprilxdatumPCOS & fertiliteitstraject
Rozengeur10 35/421e10 aprilxdatum
dame91 30/332e15 aprilx03-09 (echo)
knoflook 38/381e20 aprilxdatumMA met 11 wk
navy-blue ?2e12 aprilxdatum
Fietsertje89 31/522e11 aprilx:heart: 03-09 (echo) 1ste dochter verloren met 19 wk
lavender 34/342e18 aprilxdatum
kim478743 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 13:57
63.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ClaireSophie Wow wat een nieuws! Hematoom verklaart het bloedstolsel dan inderdaad. Levert dit nog gevaar op voor de baby?



En ik heb de volgende echo voor volgende week donderdag gepland staan, bij 9 weken. Ik weet van de vorige keren dat het geen zin heeft om een echo te maken als ik denk dat de miskraam op gang komt, dan zie je waarschijnlijk nog steeds een hartje kloppen, maar kan het een paar uur later afgelopen zijn.
Ergens heb ik nog wel hoop dat het gewoon goed gaat, bloedverlies is niet heel gek vroeg in de zwangerschap.
Allerlaatste update:

Vandaag definitief het vruchtzakje verloren. Afsluiting van een rottige en onzekere week!

Wil iemand mij uit de tabel halen?
Alle reacties Link kopieren
Hè wat verdrietig Claire! Hopelijk stopt het bloeden snel. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanochtend een kloppend hartje gezien 🥰
Een kleine 7 weken zwanger nu.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook proberen mee te schrijven?
Zelf denk ik dat ik rond 24 april ben uitgerekend.
Heb nog niet een vk gebeld of mijn huisarts. Ik twijfel nog een beetje bij welke ik zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tot nu toe meelezer geweest maar merk dat het topic verder in de lijst verschuift en dadelijk kan ik het niet meer vinden :p

Claire sophie wat verdrietig! Hopelijk is het je snel weer gegund!

Ook hier zwanger 32 jr en man 34 jr van ons 2e kindje en ik schat zelf op 8 april uitgerekend. Onze dochter wordt
over 3 weekjes alweer 2 jaar. Vorige week donderdag eerste vroege echo gehad en toen schatte ze het vruchtje op 6 weken en 6 dagen en er was al een mooi kloppend hartje te zien :lol:
Over 2 weken is de termijnecho gepland.
Ben wel enorm misselijk en al een paar keer overgeven. Maar de vorige zwangerschap bij mijn dochter ben ik 18 weken ziek geweest dus hopelijk gaat dat deze zwangerschap beter. Hoe voelen jullie je? :-]
djbbi wijzigde dit bericht op 26-08-2021 12:35
Reden: typefout
3.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie beiden zwanger zijn en nu ook meeschrijven, villanelleX en Djbbi :)

@djbbi: ik ben nu 6,5 week zwanger en heb weinig vervelende zwangerschapskwaaltjes tot nu toe. Ik ben alleen wat eerder vermoeid, heb minder zin in eten en af en toe last van buikpijn in de avond. Hopelijk trekt jouw misselijkheid deze zwangerschap snel weg!

P.S. In de tabel staat dat ik al een kindje heb, dit is niet het geval. Op 6 september vindt de vroege echo plaats, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? :) Ik ben nog maar heel pril zwanger, dus ik vind het erg spannend. Mijn uitgerekende datum ligt - net als villanelleX - rond 24 april, dus ik ben nu 5+5 / 5+6.

Hoe rekenen jullie trouwens? Ik heb 2 apps gedownload, Zwangerschap+ en Preglife. Mijn laatste menstruatie begon op 18 juli. Bij Zwangerschap+ ben ik nu 5+5 en bij Preglife 5+6. De uitgerekende verschilt dus ook 1 dag (23-24 april). Misschien een domme vraag, maar hoe kan dit? :$

Ik woon overigens in Spanje en hier bestaat er naast een publiek zorgsysteem ook een privaat zorgsysteem. Ik heb nu bij beiden een eerste afspraak staan (toevallig op 15 en 16 september - dan ben ik ong. 8,5 week). Ik weet nog niet waar ik uiteindelijk voor ga kiezen, vind de keuze best lastig! Ik lees overal online dat je in de collectieve zorg pas een echo krijgt bij 12 weken, dat vind ik wel heel laat. Die zal ik dus hoogstwaarschijnlijk ook nog niet krijgen tijdens mijn eerste afspraak. Ik hoop bij de andere wel!

Verder vind ik het best lastig om er vertrouwen in te hebben dat het allemaal goed gaat. Hoe ervaren jullie dat? Je hoort en leest zoveel verhalen over miskramen, dat ik me daar soms wel zorgen over maak. Maar ik probeer wel positief te blijven!

Info voor in de tabel:
Leeftijd: 34
Kindje: 1e
UD: ong. 24 april
Geslacht: x
Echo: hopelijk 15 september ;-D
Hoi dames,

Stille meelezer hier die graag mee wil schrijven. Ik ben 33 jaar en dit is de eerste zwangerschap, na 2 jaar proberen. Ben er super onzeker onder en geen idee wat "normaal" is en wat ik van mijn lijf kan verwachten.

Afgelopen donderdag de eerste echo, hartje klopt, 7w2d, met een voorlopige uitgerekende datum op 20 Apr. Wat was ik opgelucht!

Heb nu sinds gisterenmiddag aanhoudende krampen en licht bloedverlies, dus ben doodsbang dat het nu alweer afgelopen is. We zouden het vandaag aan de schoonouders vertellen en weet niet of ik het nu nog "durf" na een nacht vol zorgen.

Maandag spreken we de VK voor het eerst, die zal hopelijk wat duidelijkheid kunnen bieden, maar heb zo het idee dat dit gevoelsmatig het langste weekend ooit gaat zijn zo.

Hoop dat ik nog even mee mag schrijven hier.

xAJ
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Veel berichten al! Ik las al een paar keer 'moeilijk bij te houden', dat heb ik zelf ook. We zijn met een redelijk aantal dames hier :couple: , leuk hoor.

Ik was even van de radar verdwenen nadat ik hier allemaal dingen las over miskramen, missed abortion waar ik helemaal zenuwachtig van werd. Het was denk ik verstandig om er even afstand van te nemen. Ik maak me nog steeds zorgen over de komende testen, maar na een kloppend hartje gezien te hebben is het iets beter te handelen. Ik heb met enige regelmaat wat buikkrampjes, ik kan echt niet wachten uit die eerste onzekere weken te zijn. Deze week heb ik weer een echo, probeer er nu weinig mee bezig te zijn en hoop dat het nog goed is.

Averyjames: welkom hier! Wat rot voor je dat je in de onzekerheid zit :(. Kun je niet toch de verloskundige bellen, al is het maar om je zorgen even te bespreken?

indian_summers: ook van harte welkom! Zoals je leest zijn onzekerheden mij zeker niet onbekend. Hoe ik reken, geen idee. Mijn cyclus was onregelmatig dus als ik daar vanuit ga klopt de uitgerekende datum al niet, dus ik ga uit van de verloskundige :). Wat maakt de keus tussen publiek/privaat moeilijk voor jou? Ga je naar allebei de afspraken en laat je dan bijvoorbeeld ook meespelen wat voor ideeën/gevoel je erbij hebt?

Ik las veel sportievelingen, wat is jullie geheim?! :mrgreen: Zelf heb ik nauwelijks energie. Morgen ga ik wel wat aan beweging doen, maar bijvoorbeeld vandaag moesten alle huishoudelijke dingen ook weer gebeuren |-) .

Veel kloppende hartjes al, dat is wel bijzonder om mee te maken vond ik echt.
Knoflook, bedankt voor het duimen, wat lief. Het was een beetje lastig te zien en toen ik dat zei, riep de verloskundige heel vrolijk 'nou dat is voor mij niet te missen hoor, goed nieuws!' Ze keek er ook zo stralend bij, ze droeg de positieve en enthousiaste vibes wel echt over, haha.

Fietsertje: nog even een extra hart onder de riem. Het zal logischerwijs spannend blijven, hoop dat je de eerste tijd goed doorkomt!

Ik wil het geslacht trouwens graag weten, en wat betreft het vertellen aan anderen, daar wacht ik tot na de 13 weken echo mee.

Ongetwijfeld heb ik nu niet iedereen gehad, maar ik heb mijn best gedaan ;). Voor iedereen die in onzekerheid zit, of in afwachting is van een echo: ik leef en duim met jullie mee! Dat we er maar goed en gezond doorheen mogen komen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Averyjames, villanelleX & indian_summers & djbbi.

@villanelleX, is dit je eerste kindje?
@indian_summers, ik tel gewoon 40 weken vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Kan ook met een kalender (hoef je geen app te hebben :) )
@Averyjames, heb je het uiteindelijk aan je schoonouders verteld? Is de bloeding gestopt?

En wat leuk zo veel klopende hartjes. Gefeliciteerd djbbi, navy-blue, Averyjames & Kruistpunt! Al 7 hartjes uit de 20 (bijna op de helft)

@Kim, ik hoop dat alles goed is gegaan dinsdag!
@Alpinismoes, hoe was je intake? Leuke vk? Goed gevoel bij? Heb je al een datum voor de echo?
@kruispunt, ik begrijp je redenen om minder actief te zjin. Toen ClarieSophie een miksraam kreeg werd ik ook wat onrustiger. "Gelukkig" heb ik het zo druk op het werk, dat ik niet veel tijd heb om te piekeren.
Ik kan me niet herinneren uit je eigen topic of je al aan iemand hebt verteld, want jij gaat het alleen doen, toch?
Waarom krijg je een extra echo? Ik hoop dat alles goed gaat.

@kaleidoscope, hoe gaat het met jou? Is de bloeding gestopt?
@FiddlyDiddlyDoo & @BrilUiltje, succes morgen! @Fiddly, krijg je ook een echo of alleen een intake morgen?
@Charlotte, jij ook succes volgende week. Volgens mij heb je dan een echo, maar weet niet precies op welke dag

Hier ook minder actief de laatste weken. Ik maak lange dagen op het werk (veel collega's met vakantie) en niet echt de tijd/energie om nog te reageren.
Sinds enkele dagen heel moe en wat misselijk. Niet zo erg dat ik moet overgeven, maar veel kan ik niet eten. Mijn dieet bestaat nu uit tomatensap & maiswafels en ik heb trek in zure dingen.
Ik heb de mogelijkheid om een dutje te doen doordeweeks (want werk voornamelijk vanuit thuis). Ik denk dat ik dit ga doen (anders ben ik helemaal nuttelos op het werk). Daarnaast, hebben we recht op extra pauze.
De enige sport die ik doe is naar beneden lopen voor een kop thee en terug :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Het wordt al een grote groep dit, bijhouden wordt inderdaad zo lastig.

Ik had vorige week maandag de tweede bloeding waarvan ik al wist dat deze zou komen. Daarna gelukkig nergens geen last meer van gehad, mijn buik groeit, mijn energie komt alweer wat terug en voel me eigenlijk wel prima.
Donderdag hebben wij de tweede echo en als dan alles wederom goed is, dan ga ik het van de daken schreeuwen ;) Al hebben we broertjes, zusjes en ouders al wel ingelicht.

Spannende tijden voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een grote groep is het al geworden! Leuk hoor :cheer:
Hier momenteel vakantie en een week naar duitsland geweest en een weekend in eigen land, even heerlijk ontspannen!
Ondertussen contact gehad met de vk, ik mag ook 3-9 voor de eerste echo!

Verder voel ik me goed, bijna geen kwaaltjes op wat krampjes, vermoeidheid en pijnlijke borsten na.

@alle dames die ook al echo's gepland hebben staan, heel veel succes!

@knoflook, lekker hoor slaapjes tussendoor, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
knoflook schreef:
29-08-2021 15:42
Welkom Averyjames, villanelleX & indian_summers & djbbi.

@villanelleX, is dit je eerste kindje?
Vorig jaar mei heb ik een miskraam gehad bij 8 week. Nu heb ik weer een lichte bloeding gehad en daarna wel een duidelijkere test dan die ik ervoor deed. Vandaag nog een test gedaan en die was weer minder dus weet nu totaal nog niet wat ik moet denken.

Ik heb nog steeds niet gebeld met een VK, ook deels omdat mijn vriend het nog niet weet en die was vorige keer al niet zo blij omdat hij er nog niet klaar voor was, en deels omdat ik niet weet ik weer dezelfde wil.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteren een prachtige frummel met hartslag gezien bij de echo :heart:
Don't waste your time or time will waste you.
Wat leuk, allemaal nieuwe schrijfsters. Welkom!
Ik snap jullie onzekerheid zo goed over de prille zwangerschap, als je dan ook nog weinig kwaaltjes hebt geloof je het helemaal niet! Ik moet wel zeggen dat de echo bij mij echt zo erg geholpen heeft daartegen.

@ Kruispunt: haha, qua sportiviteit helpt het als je een teamsport doet. Ik denk dat ik me er zelf anders ook niet toe kon zetten :D Na het eten even liggen, en weer snel door naar de sport.

@Kaleidoscope: Je klinkt echt heel erg nuchter en optimistisch onder de bloedingen die je hebt. Heel veel succes donderdag voor je echo!

Wij hebben gisteren de eerste echo gehad, en alles zag er perfect uit! We hebben een kloppend hartje gezien en de termijn was precies zoals verwacht. Vanaf dit moment gaan we de familie ook inlichten. De meesten zien het al wel aankomen denk ik na onze miskramen afgelopen jaar, maar is niet minder leuk natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed nieuws, @ FiddlyDiddlyDoo &@ BrilUiltje. Gefeliciteerd!

@villanelleX oei, dit is een lastige situatie. Ongeacht of je dit met je vriend wil delen, ik denk dat het goed is als jij naar de VK of HA gaat. Volgens de dames hier op forum (o.a. die met profesionele ervaring) het is goed om te checken dat ook al gaat het mis, alles "goed" veloopt zonder eventuele complicaties
Alle reacties Link kopieren
@Kaleidoscope success vandaag bij de echo!
@Rozengeur10, Fietsertje89 & dame91, jullie succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,

Gister tweede echo gehad en alles zag er goed uit!!
In twee weken tijd was het vruchtje verdubbeld qua lengte en je zag zelfs de stompjes waar de armpjes en beentjes komen al! En dat bij amper 9 weken. Heel bijzonder!

De gynaecoloog zag geen bloed meer, alles zag er goed en rustig uit. Hartje klopte mooi.
We hebben geen reden tot zorg meer, maar liever wilden ze wel dat ik onder controle van het ziekenhuis blijf, omdat ik een kans heb op vroeggeboorte en laag geboortegewicht door de baarmoederafwijking.
Over 2,5 week is de officiële termijnecho.

Een hoop informatie binnengekregen, o.a. over de 13 weken echo. Weten jullie al of jullie dit gaan doen?

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wauw kaleidoscope, wat fijn een goede echo!

Hier vanmorgen via een inwendige echo ook een kloppend hartje gezien van onze mini!
Volgens de echoscopist zijn we een weekje minder ver, wat wel zou kunnen aangezien mijn cyclus gemiddeld 33 dagen is.

Wij hebben onze ouders nog niks verteld, de enige die wat weten is een bevriend stel waarmee we een weekend weg gingen. Het zou ze opvallen als ik niet zou drinken 8-)

Hebben alle anderen ook een goede echo gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Ik denk vaak aan jullie en hoe het zal gaan. Maar ik ben de afgelopen tijd (en ook komende tijd denk ik) wat stil hier, omdat ik vanwege de al aanwezige extra spanning bij deze zwangerschap erg slecht ga op de onvermijdelijke miskraamverhalen, waarvan het verder juist zo goed is om die te kunnen delen.

Ook speelt mee dat ik regelmatig te misselijk ben om achter een scherm te gaan zitten... Gelukkig houdt zo nodig medicatie het spugen weg.

Dus sorry dat ik niet op iedereen reageer! Ik denk dat ik dit over een aantal weken vast wel beter kan...

Gisteren een nieuwe echo gehad, weer bijbehorende spanning maar het leeft en groeit, en de door mij geschatte termijn lijkt heel aardig te kloppen - maar daarover weten we over 2 weken dus echt meer. Dan kan ook de NIPT gepland, ik denk dat daar de spanning piekt dus :)

Succes allemaal <3
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Knoflook: ik heb het wel verteld aan mensen die dichtbij me staan, gelukkig ook hoor anders was ik gek geworden. Ik ga het inderdaad alleen doen!
Dat druk op werk herken ik, hele dag bezig en dat is wat betreft zorgen maken eigenlijk wel beter. Goed dat je extra pauze neemt, het komt er bij mij niet erg van maar soms ga ik even zitten of liggen zonder iets te doen, dat helpt dan al.

Kaleidoscope: super dat de echo goed was, bijzonder dat het zich zo snel ontwikkelt allemaal he! Fijn dat je de zorgen los kunt laten, hoop dat je verder een onbezorgde zwangerschap hebt.

Fiddlydiddly: frummel :love: wat fijn!!

BrilUiltje: haha, nou ik vind je alsnog een bikkel hoor! En, al leuke reacties gehad op het nieuws?

Rozengeur: yess, leuk al die positieve berichten. Hoe ver ben je nu?

@ de rest: hoe gaat het met jullie? Nog echo's gepland? En hoe voelen jullie je?

Ik heb ook een echo gehad, kloppend hartje was er en je kon inderdaad het hoofdje onderscheiden en wat stuiptrekkingen zien. Zo apart, ook dat het alweer zoveel gegroeid is. De termijnbepaling laat nu niet zo lang meer op zich wachten :yes: , ik had eerder veel onrust en kwam de tijd maar niet door leek het, maar dat wordt nu steeds minder.

Allemaal een goed weekend!

Fietsertje:
jouw bericht kwam binnen terwijl ik bezig was met reageren zie ik net. Heel begrijpelijk, en ook gezond dat je de spanning tot een minimum beperkt. Super dat je nu goed nieuws hebt, ik duim heel hard voor de komende tijd :rose: . Zorg goed voor jezelf en sterkte met de zwangerschapskwaaltjes :sick: !
Alle reacties Link kopieren
Kruispunt; volgens de echoscopist zouden we nu 7+3 zijn, volgens eigen berekening nu 9 weken. Ik hou het erop dat we ergens daar tussenin zitten.

Fietsertje; ik snap je bezorgdheid wel, hopelijk verdwijnt dat nog, net zoals de misselijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! @Rozengeur, gefeliciteerd! En wat goed dat alles nog steeds goed is Kaleidoscope, Fietsertje & Kruispunt!
@Kaleidoscope, en, heb jij het nieuws al met de rest gedeeld?
@Fietsertje, ik hoop dat je je snel beter voelt en weer kan schrijven. Ik begrijp je volledig.

13 wk echo: ik ben van plan om deze te doen, net als NIPT met nevenbevindingen.
@lavender, jij hebt vandaag de echo! Succes! Ik mag woensdag voor mijn eerste echo.

Hier is mijn plan om extra pauze te nemen mislukt. Het is zo druk op het werk dat ik het niet los kan laten. Ik probeer net als Kruispunt 15 min met een kop thee gewoon in het niets te kijken, even van het werk af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje afwezig omdat we nu op vakantie zijn. Kan het ook niet zo goed bijhouden. Maar welkom nieuwe schrijfsters!

Wat een spannende weken hè, dat eerste trimester. Helemaal als je al wat hebt meegemaakt.

Ik voel me verder goed. Dacht even dat de misselijkheid begon, maar gelukkig bij die uit. Wel veel honger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven