uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Hallo dames!

Succes aan degene die vandaag voor een echo gaan!

Aantal rondes: bij mijn eerste zwangerschap na 6 rondes zwanger.

Tweede: 6 rondes

Derde: onverwacht cadeautje,dus onbekend

Vierde: eerste ronde (helaas misgegaan)

Vijfde: 4 rondes.

Inmiddels ben ik ook nu echt aan het overgeven. Heel stom, maar ik dees het met een big smile. Mijn vorige zwangerschap niet een keer gespuugd en voelde ook totaal verkeerd. Liep ook fout af, dus laat maar komen dat spugen! Overigens was ik vergeten hoe het oplucht, als je overgeeft.

Kinderen zijn heel lief voor mij. Denken dat ik ziek ben. Zo zielig..ze maken zich zorgen,maar ik kan echt niks zeggen... misschien toch na 4 januari als het goed zit.

Man en ik hebben gelukkig geen ruzie of woorden, maar dat komt simpelweg ,omdat hij nu een professioneel is geworden in hoe om te gaan met een zwangere vrouw.

Cantate:een veilige terugreis!

Mama: wil je mijn gegevens aanpassen?

4 januari echo.
Jaaa ben zo blij! Net terug van de echo en een mooi hartje gezien

T garnaaltje lijkt ook nog goed op termijn te lopen en zag er verder ook helemaal goed uit

Vanavond gaan we het aan onze ouders vertellen en morgen en overmorgen aan de broers en zussen.

Ik ben na een drie kwart jaar beetje aanmodderen met mijn pcos en de stap naar het ziekenhuis uiteindelijk in de 1e echte ronde (dankzij medicijnen dus) zwanger geraakt.
Gefeliciteerd arya!!!! Wat een prachtig kerstcadeautje
@arya: gefeliciteerd!! Prachtig nieuws.

Andere dames nog succes vandaag!

Ik ben gelijk de 1e ronde zwanger geworden, dus heb weinig te klagen was wel al half jaar gestopt met pil
@zonzonzon & @miliza

2 november was mijn laatste menstruatie en sinds de miskraam een best wel regelmatige cyclus van rond de 30 dagen.

Weet niet wanneer mijn eisprong is geweest, ik voel dat denk ik nooit en heb geen ovulatietesten gebruikt.

Vrijdag 11 december positieve test kruidvat en clear blue gaf 2-3 aan.

In het ziekenhuis zeiden ze dat ze de testen van clear blue met de berekening niet serieus nemen omdat ze niet geloven in de accuraatheid ervan ....

Dat wat er in het ziekenhuis te zien was kwam overeen met een zwangerschap van 5.1 en zag er voor 5.1 goed uit.

Theoretisch gezien zou er dus inderdaad een kleine kans zijn dat alles nog gewoon goed komt maar vind het moeilijk om dat te geloven omdat ik mij echt niet zwanger voel en hetzelfde gevoel heb van "het is niet goed" als bij de vorige miskraam.

Probeer het een beetje los te laten en de echo van woensdag af te wachten.

Bij mijn dochter van 8 was ik na de derde ronde zwanger. Na haar een hele vroege miskraam gekregen.

Inmiddels met mijn man, mijn dochter is van mijn ex partner, zwanger na de eerste ronde en miskraam in week 10, en dan nu zwanger na de vijfde ronde.

Bij de vorige zwangerschap hebben wij na het zien van een kloppend hartje mijn dochter verteld dat we zwanger waren, maar haar wel uitgelegd dat de eerste 12 weken heel spannend zijn omdat alle belangrijke onderdelen van je lichaam gemaakt moeten worden. Als tijdens dat proces iets mis gaat kan het vruchtje niet buiten de buik kunnen leven. Mijn dochter heeft enorme voelsprieten en merkte allang dat er iets aan de hand was en is ook een type wat duidelijkheid en eerlijkheid nodig heeft. Doordat we het op deze manier hebben uitgelegt was de miskraam voor haar ook goed te verwerken.

Bij deze zwangerschap willen/wilde we nog even wachten totdat we meer zekerheid hebben. Scheelt dat ze nu ook op vakantie is met haar vader dus van dit alles niks mee krijgt

Gefeliciteerd arya!
Gefeliciteerd arya

Jacob: wat heb jij dat goed gedaan met jouw dochter! Hier zijn wij ook altijd heel open en eerlijk geweest tegen de kinderen. Inderdaad veel beter voor de verwerking.

Ik hoop alsnog op een positieve uitslag voor jou
Dag dames,

Arya, van harte gefeliciteerd! Wat een magisch gevoel he!

Ook ik heb een goede echo gehad. Gynaecoloog gaf aan dat we voor deze termijn een fantastische echo hadden, beter kon niet Blij. Prachtig hartje gezien en zwanger tussen de 7 en 8 weken.

Jacobsje, wat onduidelijk allemaal nog zeg. Gaf het Z-H je hoop doordat zij zeggen dat de clearblue niet accuraat is? Wat moet je je raar voelen.. Hoop dat je het een beetje van je af kan zetten.

Wij hebben langer gedaan over zwanger worden. Twee jaar zelf. Daarna pcos geconstateerd en nog anderhalf jaar in het Z-H gedokterd. Fantastisch dat het gelukt is!
arya en twijfel gefeliciteerd super!

Bij ons 1e dochtertje was het in 1x raak na het stoppen met de pil, nu duurde het "ietsje" langer, 3 rondes! Ik mag niet klagen is nog helemaal niet lang.

jacobsjes eerlijkheid en openheid is altijd fijn in een gezin ik zou het net zo doen als wat jij schrijft...

Ons dochtertje weet ook nog van niks (ze is 3) en wacht nog even tot het nieuwe jaar mocht ze zich verspreken dat mama een baby in de buik heeft hahaha...

Ze heeft wel door dat er iets aan de hand is omdat ik steeds moet spugen en veel in de bank lig maar ze denkt gewoon dat ik ziek ben...
Live, Love, Laugh
@Arya Gefeliciteerd, fijn dat het toch gelukt is en veel plezier met het vertellen

@Twijfel Jeej! En wat heerlijk dat je na zo'n lange tijd een hartje mag zien
Gefeliciteerd arya en twijfelkontje!

Wij hebben een goede terugreis gehad en zijn net blijgemaakt met een prachtige echo. Kloppend hartje en de termijn klopt precies, 8 weken en 1 dag.

Ik werd erg zenuwachtig een paar dagen geleden bij het lezen over de miskramen een paar pagina's terug dat ik niet meer op het forum durfde te kijken tot nu. Ik kreeg er ook buikpijn van en was extra zenuwachtig voor deze echo. Ik wil me dus een beetje terugtrekken uit dit topic door niet meer te vaak te schrijven en te lezen. Ik vind het heel gezellig maar ik wil niet onzeker en bang worden door hier te schrijven. Ik zal af en toe nog wel van me laten horen hoor, en misschien bedenk ik me nog wel

Hopelijk nog meer mooie echo's de komende tijd en fijne feestdagen allemaal!!
Even klagen: Ik voel me echt prut. Ik lust niks, mijn buik is gevoelig tot pijnlijk en ben zooo moe

Vanmiddag komt er een klant en daarna moeten we boodschappen doen. Morgen ochtend weer een klant en daarna van 12 tot 12 bij mijn schoonouders op de bank zitten. Om tussendoor aan stukjes gesneden kiloknaller op een hete plaat dood te bakken.

Ik sprak net mijn schoonzus en zei dat ik niet lekker was en misschien niet de hele dag er bij ben, zegt ze: "Ja maar dit is misschien Oma's laatste kerst."

Dát zeggen ze ook al 5 jaar..
Welkom thuis Cantate en gefeliciteerd met het mooie hartje
fog Ik schud je de hand! HIer voel ik me ook prut! komt zo weinig uit mijn handen echt erg!

Gewoon gaan morgen en kijken hoe het gaat dan mocht het echt niet gaan, dan ga je toch lekker naar huis! Heb je toch oma nog even gezien ...

cantate gefeliciteerd! Super zeg!
Live, Love, Laugh
Sterkte dames die zo beroerd zijn!!

En fijne kerst allemaal, geniet van alles en van de mensen met wie je het viert. Van het lekkere eten (voor zover lukt) en van het idee dat er volgend jaar een heel klein baby'tje bij is met de kerst!

Fijne kerst allemaal dames en wat Ukkie zegt, volgend jaar een heel klein baby'tje erbij met kerst
Meiden,

Ik zat er vandaag helemaal doorheen. Huilen huilen.... Ik was zo verdrietig!

Ik merk dat ik door dit forum aangezien er een aantal miskramen zijn geweest enzo.. Ik alles behalve positief kan zijn bij m'n eigen zwangerschap.

Ik ga continu alleen maar van het ergste uit. En ben ook zoooo bang voor volgende week donderdag voor m'n echo dat er dan niks te zien is of dat er geen hartje klopt.

Ik voel me ook alles behalve dan zwanger.

En al het negatieve wat hier wordt gezegd til ik veel zwaarder dan al het positieve.

Mijn vriend zei ook aangezien ik daar heel erg gevoelig voor was maar even te stoppe met het forum.

Ik zou nog wel heel graag in de tabel willen blijven staan en lees ook nog af en toe mee maar even op de achtergrond. Tot ik zelf beetje meer zekerder bent..

Misschien is het ook alles bij elkaar de feestdagen de eerste keer zonder m'n moeder enzo maar toch..

Dames tot snel,

Fijne kerst allemaal!
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
arya, twijfelkontje en cantate gefeliciteerd met jullie geweldige echo!

Wij hebben vandaag ook een fantastische echo gehad en een kloppend hartje gezien .

Echt super blij nu . Termijn kwam precies overeen (rond acht weken).

Dit weekend gaan we het aan onze familie vertellen.
Fijne kerstdagen allemaal meiden, geniet van al die goede echo's! Wie gaan het allemaal vertellen met de feestdagen? Veel succes voor diegene!

Ik schrijf ook op een laag pitje mee, in mijn geval omdat ik fysiek gewoon uitgeput ben. Ben blij als ik de dagelijkse dingen gedaan krijg en stort daarna neer op de bank of op bed. Het topic lezen doe ik trouwens wel vaak.

Verder een aantal paniekaanvallen gehad deze week. Ik zie er vooral tegenop om in het ziekenhuis te bevallen. Dat heb ik bij de eerste als heel zwaar ervaren. Zeker toen ik daarna nog in het ziekenhuis moest blijven ook. De tweede is heel relaxed thuis geboren, dat was zo fijn! Nu met een tweeling moet is sowieso in het ziekenhuis bevallen en dat vind ik rot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het sowieso al eng vind om van een tweeling te bevallen, maar dat is het onbekende denk ik.

Genoeg geklaag, want ik moet mezelf maar voorhouden dat ik er twee prachtige kindjes voor terug krijg.

Gaan jullie eigenlijk de combinatietest doen? Wij hebben het nooit gedaan maar denken er nu wel aan om het te doen.
quote:Kim87 schreef op 25 december 2015 @ 09:22:

Fijne kerstdagen allemaal meiden, geniet van al die goede echo's! Wie gaan het allemaal vertellen met de feestdagen? Veel succes voor diegene!

Ik schrijf ook op een laag pitje mee, in mijn geval omdat ik fysiek gewoon uitgeput ben. Ben blij als ik de dagelijkse dingen gedaan krijg en stort daarna neer op de bank of op bed. Het topic lezen doe ik trouwens wel vaak.

Verder een aantal paniekaanvallen gehad deze week. Ik zie er vooral tegenop om in het ziekenhuis te bevallen. Dat heb ik bij de eerste als heel zwaar ervaren. Zeker toen ik daarna nog in het ziekenhuis moest blijven ook. De tweede is heel relaxed thuis geboren, dat was zo fijn! Nu met een tweeling moet is sowieso in het ziekenhuis bevallen en dat vind ik rot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het sowieso al eng vind om van een tweeling te bevallen, maar dat is het onbekende denk ik.

Genoeg geklaag, want ik moet mezelf maar voorhouden dat ik er twee prachtige kindjes voor terug krijg.

Gaan jullie eigenlijk de combinatietest doen? Wij hebben het nooit gedaan maar denken er nu wel aan om het te doen.

Ik zou ervan genieten. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn van een tweeling, wanneer de een bewoog, bewoog de andere ook. Het was wel heel zwaar, me lichaam kon het niet aan. Maar daarnaast vond ik het heel mooi. Zou zo weer een tweeling willen. Maar dit keer is het maar eentje 🙈

wat is een combinatietest? Zijn er hier ook dames als ze niezen erg pijn krijgen aan de baarmoeder?
Goedemorgen allemaal

Wat fijn om over de goede echo's te lezen! Het blijft toch heel bijzonder.

Jacob, hoe is het? Heb je nog een beetje vertrouwen? Wanneer weet je meer?

Fog, hoe gaat het nu? Voel je je iets beter? Maak je je zorgen over de buikpijn? Ik heb veel buikpijn en dat is het groeien van de baarmoeder. De vk zei juist dat het een goed teken was. Heb je vandaag een rustige dag?

Lieve Tinus, de eerste kerst zonder je moeder is al super heftig en nu ben je nog zwanger ook. Dat maakt het dubbel zo lastig. Je eerste echo is al bijna. Hopelijk krijg je daarna iets meer vertrouwen erin. Dikke knuffel voor jou

Kim, kan je er niet met iemand over praten? Een goed geboorteplan kan ook helpen. Dan heb je al je wensen op papier en daar houden ze zich in het ziekenhuis wel aan. Het duurt nog lang tot de bevalling. Ik hoop dat je rust kan vinden. En misschien vooraf eens gaan praten in het ziekenhuis.

Combinatietest, ik twijfel enorm. Het blijft een kansberekening. Ik hoor ook graag hoe jullie erin staan. Misschien krijg ik dan m'n eigen gedachten op een rij. Dinsdag bij de intake moeten we beslissen.

Wij hebben het verteld aan onze ouders en broertjes. Was echt zo leuk. Ze vinden het allemaal het mooiste kerstcadeau ooit. Ze hadden het ook helemaal niet verwacht.

Ik wacht met het vertellen aan zoon toch nog eventjes. Rond de tien weken (dat is na de termijnecho) mag iedereen het weten dus dan mag zoon het rondvertellen. Ik voel me ook wat beter en man is de rest van de vakantie vrij dus dan kan ik ook gemakkelijker even gaan liggen, zonder dat zoon het merkt.

Hebben er meer meiden het verteld deze Kerst?

Nog een fijne dag vandaag met de mensen van wie je houdt om je heen.
Goedemorgen dames,

1e kerstdag overleefd?

fog op is t goormetten gegaan?

tinus hoe gaat 't bij jou?

kim het is allemaal ook spannend en dat is ook logisch, net wat zonzon zegt wellicht kan je er met iemand over praten.

Hier is alles goed gegaan ik heb 1e kerstdag overleefd zonder te spugen. Wel was ik af en toe even misselijk maar het ging goed.

Vanmiddag gaan we gezellig naar Disney onice...hopen dat ik me goed voel en niet hoef te spugen ( ik zie me al rennen naar de wc hahaha) fijne dagen nog dames! Xxxx
Live, Love, Laugh
@Zon ja ik heb best wel buikpijn. Ik hoop ook dat het een goed teken is Fijn dat je familie zo leuk reageerde. Vandaag doe ik helemaal niks. Manlief had plannen maar ik eet fruit en slaap. punt.

@Mama Het was vies. De gourmetschotels waren nog half bevroren en er lag veel varkensvlees tussen. Ik heb lang moeten wachten tot mijn vlees doorbakken was terwijl mijn tafelgenoten het ene na het andere rauwe stukje vlees naar binnen schrokte En mijn schoonmoeder bleef maar een schaal niet-zo-verse zalm onder mijn neus drukken..

Veel plezier bij Disney on Ice! Ik vond dat als kind echt fantastisch

Mijn dag was gister echt te veel. Toen we 's avonds thuis kwamen was ik koortsig, moe en huilerig. Als kers op de dag had ik om 00.00 uur veegjes vers bloed bij het afvegen. Dat heb ik genegeerd aangezien het een drukke dag was. Om 02.30 weer en meer bloed had heb ik dat tegen slapende meneer Fog gezegd. Hij zat gelijk stijf overeind in bed. Dat vond ik wel fijn eigenlijk omdat hij zich meer druk leek te maken de afgelopen weken om de hypotheek dan ons kindje.

Toen ben ik blijven afvegen en kwam ik er achter dat het van zo'n ingegroeid haartje kwam wat afgelopen week een bultje was geworden en nu dus was gaan lekken. Ik ben nog noooooit zo blij geweest met een ontstoken ingegroeid haartje op mijn doos
@fog: wat een opluchting! Maar snap je stress momentje erg goed!

@mama: veel plezier bij Disney on Ice!

Gisteren erg lange dag voor ons, lag pas om 2.00 in bed. Was echt helemaal kapot, om die reden vandaag heerlijk uit geslapen, had ik echt wel nodig.

Gister aan mijn schoonouders verteld, reactie viel een beetje tegen, maar had niet anders verwacht. Zijn niet het type mensen om blijdschap te uiten helaas :/

Vandaag kerst bij de ouders, gourmetten, maar die weten het al dus houden er rekening mee

Laatste daagjes tot dinsdag de echo, komt nu wel dichtbij!

@combinatietest: ik ga deze wel doen. Ze kijken niet alleen naar down maar ook 2 andere afwijkingen waarbij de babies tijdens de zwangerschap of binnen 1 jaar na geboorte overlijden, zou dat wel willen weten.
@Yoshi Jammer dat de reactie tegenviel van je schoonouders Je hoopt natuurlijks stiekem dat ze wel een beetje enthousiast reageren ondanks dat je wel beter weet.

@combinatietest Die gaan wij wel zeker doen. En de NIPT ook of deze nou wel of niet vergoed wordt. Ik zeg niet dat wij niet zouden houden van een gehandicapt kindje maar we zijn niet de juiste mensen voor een gehandicapt kindje.

En van Downsyndromers hebben veel mensen nu het beeld dat het eerlijke, lieve en zachtaardige personen zijn omdat we die op tv zien. Maar de 75% die je niet op tv ziet, zijn die in tehuizen zitten: wild, onhandelbaar en hardhandig.
@fog: mee eens, twijfel zelf nog over NIPT test, deels laat ik afhangen van combinatietest. Tijdje geleden heeft goede kennis nog kindje verloren bij 33 weken zwangerschap, bleek achteraf dus down te zijn met ernstige afwijkingen. Helaas weet je van tevoren niet hoe ernstig het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven