uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Dankjewel Fog!

doordat ik zo misselijk ben heb ik wel moeite met de juiste keuzes maken. Niet dat ik ongezond eet, maar wel dat ik veel dingen nu slecht kan verdragen. Heb jij dat niet?

Moet jij nou onder behandeling blijven voor je SB of voor je overgewicht of beiden.

Mooi verwoord, je ruggengraat
Hee twijfelkontje, wat vervelend dat je je zo druk maakt over je gewicht. Ik herken een boel van wat je vertelt. Ook ik heb chronisch angst voor de weegschaal en angst dat artsen (waar ik er overigens zelf 1 van ben) continu hun mening klaar hebben.

Ik was 12kg afgevallen voordat ik de eerste keer zwanger raakte. Ik heb toen juist weer erg gezeten met t idee van te gaan aankomen. Vk was bij mij superlief, bood direct aan om hierover met diëtiste te gaan praten of psycholoog. Uiteindelijk niet gedaan. Op de weegschaal gaan elke keer was volgens mijn vk achterhaald omdat je nooit weet of t vet of vocht of kind etc is.

Wat wel zal gebeuren is dat je een glucosetolerantietest moet doen omdat je een verhoogde kans hebt op zwangershapsdiabetes die moest ik overigens ondanks mijn afvallen ook nog steeds doen de vorige keer.

Wat hopelijk bij jou ook gebeurt is dat je je supermooi gaat voelen en enorm trots wordt op je lichaam. Ik had dat de vorige keer en hoop daar echt weer op. Voelde me (vanaf t tweede trimester) zoooo bijzonder. Dat gun ik echt iedereen!!!
@mama ik duim voor een prachtige echo!
Evelineh, tranen na jouw post. Hormonen? Vast maar je hebt me geraakt.

Dankjewel voor je superlieve berichtje!

Ik ben zelf mijn eigen grootste criticus.

Evelineh, is je gewicht ook deze zwangerschap een issue voor je?

Mama! Denk aan je!
Twijfelkontje geen probleem, ik weet gewoon hoe t voelt.

Ik ben nu op t zelfde gewicht als toen ik voor de eerste keer zwanger raakte. Toen ik de tweede keer niet zwanger werd ben ik bewuster gaan leven en meer gaan sporten, of dat de reden is dat t uiteindelijk weer lukte om zwanger te worden weet ik niet, maar ik voel me, hierdoor weer 5kg lichter, wel goed over mezelf. Ik ben nu dus niet zo hyper over m'n gewicht, hoewel nog steeds bmi 30. Weet dat t nu niet veel minder gaat worden. Hoewel kotsmisselijk.

Zelfbeeld blijft een moeizaam iets maar op dit moment heb ik vrede met mezelf zolang ik min 1x per week sport en geen excessieve vreetbuien heb
quote:twijfelkontje schreef op 28 december 2015 @ 19:23:

Dankjewel Fog!

doordat ik zo misselijk ben heb ik wel moeite met de juiste keuzes maken. Niet dat ik ongezond eet, maar wel dat ik veel dingen nu slecht kan verdragen. Heb jij dat niet?

Moet jij nou onder behandeling blijven voor je SB of voor je overgewicht of beiden.

Mooi verwoord, je ruggengraat

Ik heb wel moeite met vinden wat ik lekker vind. Met een lekkere bak verse wok maak je mij nu niet blij bijvoorbeeld. Qua avondeten doe ik nu veel uit de oven. Dan ruik ik het niet zo ver van te voren. Vanavond waren dat gevulde courgettes.

Ontbijt heb ik verse shakes van vers + diepvries fruit, brinta & water. Als ik echt kotsmisselijk ben 's morgens dan eet ik Almhof roeryoghurt met Honey Puffs. Dat heb ik voor het laatst 10 jaar geleden gegeten maar nu leek het me ineens iets waar ik niet misselijk van werd. Bleek te kloppen.

En lunch is koud met veel kip, mosserella, komkommer en bonen. Sesam crackers met La vache qui rit is ook wel te doen. Of ik dip sticks van komkommer of wortel in de humus.

Tussendoor eet ik stukjes meloen, mandarijn, appel, peer etc. Alles zodat ik maar geen honger = misselijk wordt.

En 1x in de week een Happy Meal. Ik at nooit Mac Donalds (ik hou van vers, ambacht en eerlijk) maar het is veilig voedsel (alles is doodgebakken) en makkelijk verteerbaar voedsel.
Haha fog, wat grappig, ik had t zelfde idee over t ontbijt. Ik start smorgens met een beschuit met aardbeien jan en ontbijt nu met special K. Gaat ook goed. Wilde eigenlijk chocolade flakes maar die hadden ze niet

Hier is t ook honger = misselijk en misselijk = geen eetlust = vicieuze cirkel.

Naar m'n werk heb ik vandaag fruit, brood en crackers meegenomen. Ging redelijk.
Oh en ik moet bij de gynaecoloog blijven vanwege de spina bifida + bloeddruk die hoger wordt (nu perfect) als ik zwaarder wordt + erfelijke diabetes & astma (die ik zelf niet heb) + mijn vader is dit jaar jong overleden aan een hartstilstand en dus wellicht erfelijk belast met hart & vaatziekten.

Als ik alleen obesitas zou hebben dan mocht ik naar een normale verloskundige. Pas bij een BMI van 40 (ik heb 37) is alleen obesitas al de reden dan je bij de gynaecoloog onder toezicht staat. Ik denk alleen dat bij een BMI van 40 je wel meer klachten hebt.

ik kom nu heel ziek en krakkemikkig over Maar ik ben in het dagelijkse leven zo fit als een hoentje.
quote:evelineh83 schreef op 28 december 2015 @ 19:48:

Haha fog, wat grappig, ik had t zelfde idee over t ontbijt. Ik start smorgens met een beschuit met aardbeien jan en ontbijt nu met special K. Gaat ook goed. Wilde eigenlijk chocolade flakes maar die hadden ze niet

Hier is t ook honger = misselijk en misselijk = geen eetlust = vicieuze cirkel.

Naar m'n werk heb ik vandaag fruit, brood en crackers meegenomen. Ging redelijk. Hopelijk kan je de Chocolade flakes nog bemachtigen Ik voel me echt een kind van 12 als ik die doos Puffs uit de voorraadkast pak.
Jaaaaaaa ik ook. At altijd brood of muesli maar daar ga ik dus echt van over m'n nek en nu crackers smorgens ook niet meer gaan moest ik weer een alternatief. Kijken hoe lang dit goed gaat 😉
Oh WoW.... Ik zit op de IZZ site te kijken. Kraamzorg moet betaald vanuit eigen bijdrage; 4,20 (geloof ik) per uur..

Duur geintje zeg.

Toch nog maar ff heel snel wisselen??

Ik weet dat het al besproken is maar waar zitten jullie, wat betaal je en wat krijg je dan?! (Als jullie nog een keer vertellen willen hoor...)
Nou om te beginnen.... Hoeveel uur kraamzorg 'krijg' je gemiddeld???
@ ukkie. Ik zit bij delta lloyd. Heb een uitgebreid pakket met veel fysio ivm bekkenklachten. Daarin worden ook kraamzorg, ziekenhuisbevalling zonder med indicatie, lactatiekundige, zwangerschapscursus prenatale diagnostiek etc etc etc vergoed.

Ik betaal geloof ik 125¤ per maand.
Kraamzorg is tussen de 20 en 48 uur. Meestal 40uur bij eerste kind. Verlenging tot dacht 48u wordt alleen op indicatie van vk gegeven.
Toevallig zitten man en ik ook te kijken. Wat een puzzel! Ik kom ook uit bij Delta Lloyd. Net als Eveline heb ik veel fysio nodig. Ik had bij de eerste bekkeninstabiliteit. Vrij heftig en ik wil het eigenlijk negeren, maar ik voel het alweer 😔 Ik ga de bekkenfysio dus maar weer bellen morgen.

Eveline, hoe ga jij daar nu mee om? Heb jij al last?

Ik las ook goede echo's! Wat fijn meiden! Mama, hoe was het bij jou?
Als ik het goed begrijp, vergoedt Delta Lloyd ook de combinatietest.
Ik zit bij CZ aanvullend gezin. Bij mij wordt echt alles vervoegd. Kraamzorg, eigen bijdrage van bevalling enzovoort ik betaal ¤133
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Zonzonzon jij ook zo'n bekkeninstabiliteit gehad? Ik kon vanaf 26 nauwelijks meer lopen. Heb heel veel baat gehad van een hele goede bekkentherapeut in Amsterdam. Ik doe nu als t nodig is weer de oefeningen train m'n 'core-stability', en ga elke paar weken naar de fysio. Ik voel t soms ook al bij m'n schaambot. Wil negeren maar met negeren heb ik t de vorige keer alleen maar erger gemaakt dus had al afgesproken met bekkentherapeut dat ik in t eerste trimester al langs zou komen om alles op z'n plek te zetten, ik wacht nog even echo van morgen af en dan ga ik bellen.
.
quote:evelineh83 schreef op 28 december 2015 @ 21:42:

Zonzonzon jij ook zob bekkeninstabiliteit gehad? Ik kon vanaf 26 nauwelijks meer lopen. Heb heel veel baat gehad van een hele goede bekkentherapeut in Amsterdam. Ik doe nu als t nodig is weer de oefeningen train m'n 'core-stability', en ga elke paar weken naar de fysio. Ik voel t soms ook al bij m'n schaambot. Wil negeren maar met negeren heb ik t de vorige keer alleen maar erger gemaakt dus had al afgesproken met bekkentherapeut dat ik in t eerste trimester al langs zou komen om alles op z'n plek te zetten, ik wacht nog even echo van morgen af en dan ga ik bellen.Ja ik heb echt veel last gehad. Met 25 weken zat ik thuis. Ik werk in het onderwijs en dat ging echt niet meer. Ik ben toen ook te laat naar een goede therapeut gegaan. Dat wil ik nu eerder doen. Ik ben echt bang om die pijn weer te krijgen. Het was zo naar en nu heb ik zoon erbij lopen. Ik ben heel benieuwd hoe deze zwangerschap zal verlopen.
Weet helaas precies wat je bedoelt. Ik zat met 26 weken thuis. Lang zitten geeft pijn, lang staan geeft pijn, lang liggen geeft pijn. Brrrr moet er niet meer aan denken. Alsof er een vrachtwagen over je bekken heen is gereden.

Doe nu iig voor mijn gevoel alles wat ik kan om t te voorkomen/beperken hopelijk is dat genoeg.
Nou dat hoop ik dus ook. Ik hoop dat de fysio wat oefeningen en tips heeft voor me. We doen er alles aan. En mochten we toch last krijgen, kunnen we steun vinden bij elkaar.
Tnxxx meiden
Hey dames even snel een berichtje van mij, want ik zie dat ik 1,5 pagina terug moet lezen

Een heel mooi hartje gezien op de echo volgens de meting ben ik nu 7+6 (ipv 8+2) maar kan nog iets bijdraaien met 12 weken...

Nu snel slapen
Live, Love, Laugh
Gefeliciteerd met de mooie echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven