Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
quote:Eefie82 schreef op 30 november 2016 @ 09:50:

Ik heb dit keer ook de echo eerder dan bij mijn eerste zwangerschap. Toen eerst een instake en de echo pas met 10 weken. Nu al met 8 weken. Gelukkig nog voor de kerst. Ik sta vaak vooraan als het feestjes en borreltjes betreft dus heel lastig om steeds een smoes te verzinnen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook meegedaan met moeders voor moeders. Heel mooi en goed initiatief. Ik ben 'blij' om te lezen dat meer dames onzeker zijn over kwaaltjes. Mijn misselijkheid is ook een stuk minder de laatste dagen en voel ook geen krampjes meer. Wel iedere nacht er uit om te plassen, dat had ik voorheen niet. Nog 3 weekjes wachten :-).

Haha herkenbaar. Ik hou wel van een drankje en ook van veel koffie. Lastige dagen komen eraan als je het nog niet wil vertellen.

Ik geloof dat ik met Kerst en oud en nieuw overal met de auto heen ga en zo 'lief' ben om te bobben.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geen vroege echo helaas. Kreeg net de brief met afspraken van de gynaecoloog. Heb op 3 januari mijn 1e echo (ben dan 10 weken) en een week later mijn eerste afspraak bij de gyn. Mindy, Effie en Princess: ik heb jullie direct toegevoegd aan de tabel toen ik mijn afspraken er in zette.

Wat betreft feestjes en borrels: erg herkenbaar. Had vorige week een feestje waarbij ik niet kon drinken. Gelukkig is het niet opgevallen. En over 2 weken heb ik een 6 gangen kerstdiner van mijn werk. Vaak zijn daar veel niet zwangerschaps-vriendelijke dingen bij dus je moet van te voren opgeven als je dieetwensen hebt. Best lastig als nog niemand het mag weten. Moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.
@Hartje83. Dankjewel! Ik kwam er niet uit.. maar moeilijk he de komende feestdagen. om het nu aan iedereen te vertellen vind ik net te vroeg. Ik heb voor de kerst een diner met 7 vriendinnen en aanhang en dat wordt meestal flink aan de wijn. Dus als jij al iets bedacht heb hoor ik het graag haha. Ik vind een blaasontsteking wat voor de hand liggend. Ze staan niet allemaal heel dicht bij me dus daar wacht ik nog even met vertellen. Ik ben nog aan het dubben hoe ik dat ga oplossen. Daarna nog wel een etentje met vriendinnen die dichtbij staan dus die ga ik het dan wel vertellen. Met kerst zelf vertellen we het onze ouders. Het is een mooi moment waarbij iedereen bij elkaar is. Heb nu al zin in de reacties! Eerste weken van januari mag de rest het weten

Maar gek dat ik bij sommigen ook lees dat de kwaaltjes minder worden. Hier ook en dat vind ik helemaal niet fijn. Krampjes zijn weg en misselijkheid is weg. Het enige is dat ik standaard van 4 tot 5 's nachts wakker lig. Niet eens omdat ik moet plassen. Maar blijf optimistisch inderdaad!
Wat heerlijk om te lezen dat jullie ook steeds wakker zijn...ik ben nog helemaal niet moe,slaap minder dan normaal! Nog steeds wel krampjes en gevoelige borsten..ben een buikslaper en werd vannacht wakker dat het pijn deed...

Vrijdag komt moeders voor moeders bij mij langs,maakt het allemaal wel echter.

Wij vertellen met kerst onze families het nieuws, verder heb ik gisteren op mijn werk verteld aan de roostermaker..voelt zo vroeg,maar ik heb er zelf anders problemen mee straks...

Even een goed onderwerp..hihi..vinden jullie sex hebben ook eng? Ik ben zo bang dat het daardoor verkeerd kan gaan, terwijl er overal wel staat dat het gewoon kan..
Ik vind sex nu eng ja. Ik begin er niet aan. Ik weet dat het onnodig is, maar toch. Ik heb mn vaste scharrel/friend+ de wacht aangezegd, iig tot ik een hartje heb zien kloppen.
Hallo allemaal,

Ik ben er sinds gister achter dat ik zwanger ben, ongeveer 5 weken. Ik vind het heel spannend en let op elk krampje. Sinds vanochtend heb ik hier wat minder last van, maar dat is niet zorgwekkend als ik jullie berichtjes zo lees.. Seks is voor mij ook even een nono haha.

Hebben jullie al een afspraak gemaakt met een verloskundige en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes
Wat wordt het hier gezellig druk. Gefeliciteerd! Mijn vriend is genezen verklaard maar de eerste drie jaar wel regelmatig controle.

Hoor ook graag tips voor de feestdagen. Ik heb begin december een weekend uit met de vriendinnen incl. stapavond. Heb al zitten denken om eronderuit te komen met een smoes maar vind ik ook zo flauw. Maar tot diep in de nacht feesten trek ik niet, wil om 16.00 al naar bed :S

Seks..... ik zou juist wel willen maar hij is niet thuis...... haha daar zit ik niet echt over in eigenlijk.

Ook ik zet mijn afspraken erin. De VK gaf bij mij aan dat de eerste is om bbz uit te sluiten en een goede schatting te kunnen maken hoever je bent. Ergens ook wel angst dat ze dan niks zien en daar helemaal van in de stress raak.

Voor de schrijfsters die al een kindje hebben rondlopen: hebben jullie tips voor de nieuwelingen betreft de zwangerschap?
Ik hield er al 3 jaar rekening mee bij het kiezen van de zorgverzekering; maar het uitpluizen gaat weer beginnen. Waar letten jullie op ivm de zwangerschap? Wel/niet extra bij verzekeren etc?
Princess, idd leuk ook voor een tweede! Ben jij ook zo benieuwd hoe dat gaat? Ik vraag me vooral af hoe mijn zoon gaat reageren. En dingen als de nachtvoedingen en nog een peuter die (nu nog) zeker 1 keer per week bij ons slaapt.

Volgens mij is het tegenwoordig redelijk 'normaal' om rond de 8 weken de eerste echo te krijgen, maar pin me er niet op vast.

Hartje, het lijkt me lastig een kerstdiner op werk. Is het mogelijk om met de organisator het menu te bekijken en voor jou aan te passen. Ik neem aan dat je wel wat discretie mag verwachten van diegene.

Wat betreft het vertellen aan: Wij vertellen het waarschijnlijk wel binnen een paar weken aan onze naaste familie. Vrienden en rest van de familie mag wachten tot ik een week of 12 zwanger ben. Al weet iedereen wel dat wij graag nog een kindje willen. In april heb ik namelijk een miskraam gehad, op de middag/avond dat man en ik een housewarming gaven. Iedereen afgebeld, maar we vonden niet dat we een slap excuus konden ophangen. Dus uiteindelijk weet onze hele vriendenkring van de miskraam. Heel lullig voelde dat.

Ariel, heftig dat je vriend zo ziek is geweest. Wel heel mooi dat jullie die periode nu afkunnen sluiten en dat er in te toekomst een mooi kindje wacht.

Hier gaat het verder wel goed. Al sinds maandag misselijk, komt met vlagen gedurende hele dag. Borsten voelen nog redelijk normaal Ergens nog wel bang dat het mis gaat, dus ik ren vaak naar de wc om te checken of ik niet bloed. Oh en ik zit werkelijk helemaal onder de pukkels. Al een dikke week. Ben net weer een puber

Tip van de oude rot... Denk vooral aan jezelf. Je mag (je moet) nu echt grenzen aangeven. En luister naar je lichaam!

Daarnaast geef ik direct de tip voor de verzekering. Kijk of er couveuse nazorg in je pakket zit. Wij hadden dit niet, maar wel een kindje dat na de geboorte nog ruim 2 weken in het ziekenhuis lag. Bij thuiskomst geen kraamzorg. Dat was vette paniek. Uiteindelijk hebben we particulier kraamzorg ingekocht en diverse keren 's avonds laat met de kraamzorg aan de telefoon gehangen. Maar echt dat is niet fijn als onzekere ouder zijnde.
Ik heb bijgelezen, maar ga nu slapen. Morgen weer werken, 2 drukke mamadagen achter de rug met een zieke en dwarse dreumes...hier geen nachtelijke taferelen meer. Maar Pff dit is wel een pittige leeftijd en dan straks nog een dikke buik, hihi. Ik geef jullie iig 1 tip; straks als je met verlof gaat heeeeeel veel netflix kijken haha ???? Tips voor nu komen later. Welterusten!
Oef hier vanmorgen een zware ochtend. Helaas bleef mijn ontbijt niet zitten waar het zat (heb het tot twee keer toe uitgespuugd) en stond ik ook nog te trillen op mijn benen in het ov. Nu misselijk op werk, hoop dat het halverwege dag de weg gaat trekken anders komt er niet veel van werken. Mijn relatie met mijn baas is er nogal op achteruit gegaan sinds de miskraam. Er was weinig begrip vanaf zijn kant ivm mijn leeftijd en laten we zeggen dat zijn opmerkingen niet heel vriendelijk waren.

Ik kijk voornamelijk uit naar de echo, vinden jullie het wachten ook zo enorm lang? Wat gaan die dagen toch langzaam. Ik wou dat we zelf gewoon naar binnen konden kijken.

We zijn al een beetje aan het fantaseren over hoe we het nieuws gaan vertellen, maar vinden het nog erg lastig.
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Wat vervelend Pistache! zowel je werk als het misselijk zijn...
Wat balen die misselijkheid! Daar heb ik gelukkig nog geen last van...

Ik maar me ook druk om mijn werk, ik werk heel veel nachtdiensten, kan nooit goed zijn voor het kindje, maar tot 20weken moet je ze wel draaien...
Lastig als je steeds misselijk bent. Helemaal op het werk. :(

ik heb juist het tegenovergestelde? Ik wil alleen maar eten? Eet nu gewoon extra (fruit) als ik trek heb. Mocht ik dan nog misselijk worden komende weken heb ik in ieder geval de eerste weken nog goed kunnen eten. Zijn er meer die dit hebben?

Ik ben ook opzoek naar een goede (aanvullende) zorgverzekering waar zoveel mogelijk gedekt wordt voor de zwangerschap, bevalling etc. Best lastig.
...
Ik heb mijn 1ste echo met precies 8 weken en krijg met 10 weken een uitgebreide intake.

Mijn kwaaltjes (en mood) wisselt echt zo per dag. Gister met hangen en wurgen mn ontbijt naar binnen, de hele dag knallende borsten en 's avonds pijn in mn onderrug en een drukkend gevoel in mn onderbuik. Vannacht in coma gelegen en vanochtend weer fitter dan ooit, geen pijntje of misselijkheid te bekennen, maar dan slaan meteen de twijfels weer toe, haha. Gekke hormonen!
Balen pistache succes vandaag! Misschien wat kamille thee ofzo...?

Mijn werk is vooral stress en kleinigheidje dat ik nummer 3 ben in een team van 4 vrouwen (+2 mannen) ????. Dus denk dat mijn leidinggevende of heel hard gaat lachen of huilen!

Mijn partner komt dinsdag thuis en ik ben iedere dag wel 100x in staat m te bellen maar hij is de eerste die ik ga verrassen en ik kijk er zoooo naar uit! Hebben jullie al ideen over hoe bijv familie en vrienden te vertellen dat er een kleine komt?
Vandaag voor het eerst last van 'moodswings' wow. Dat is best heel bijzonder.
Lieve dames ik ga stoppen met schrijven hier.. heb een miskraam gehad eerder deze week. Heel erg verdrietig maar kunnen er helaas niets aan doen.

Fijne zwangerschap!
Iemand mag me uit de tabel halen..
Och lieve Saar, heel veel sterkte toegewenst. Ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk dit moment is. Als je er over wilt praten hoor ik het graag. PM je me dan?

Heel veel liefs
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Sterkte saar
quote:Pistache91 schreef op 01 december 2016 @ 15:43:

Och lieve Saar, heel veel sterkte toegewenst. Ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk dit moment is. Als je er over wilt praten hoor ik het graag. PM je me dan?

Heel veel liefs

Ben vooral zo bang dat ik niet meer zwanger ga worden. dat er iets mis is met me en dat het niet meer goed komt.. maar aangezien jij dit ook hebt meegemaakt en hier meeschrijft wil zeggen dat het toch kan!

Voor de dames met een eerdere miskraam: hoelang duurde het voordat je cyclus weer een beetje op gang is?

Ohhhhh ik baal zo
Mijn cyclus was na beide keren weer zo goed als gelijk normaal. Miskramen komen vaak voor en zijn geen indicatie van onvruchtbaarheid!
Saar dikke knuffel,

Ik weet helaas ook hoe rot het is om dit mee te maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven