Uitgerekend begin juli 2019

29-10-2018 20:27 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichtelijk te houden, is de tabel momenteel VOL!

Voor iedereen die begin juli 2019 is uitgerekend en graag wil meeschrijven :-D.
Naam Lfd (v/m) Kind UD :heart:/ :duckie: J/M Afspraken Bzh
Vissen86 32/33 Eerste 1 juli :heart: 2 miskramen, maart '18 en juni '18
Nooit1blijvenzitten 34/32 Eerste 1 juli :heart: 31 december standaard controle Miskraam augustus 2018
Romy1982 36/ Vierde 2 juli :heart:
Piglet86 32/39 Eerste 4 juli :heart:
BB87 31/30 Tweede 9 juli ❤️❤️ 24 dec 11 wk echo
--smile-- 31/31 derde 6 juli 21 nov echo & vk
LadyLiz87 31/39 Eerste 6 juli :heart: 3 dec VK, 20-12 20 weken echo
Twijfelkontje 33/34 Tweede 7 juli :heart: 20 november, echo 7w2d
viajera87 31/33 Tweede 8 juli :heart: 18 dec echo, 19 dec vk
Bowie79 39 Derde 8 juli :heart: 14 dec termijnecho
Yaqui 34/36 Tweede 8 juli :heart: Volgende echo: 6 december
WeerZwanger90 28/30 Tweede 11 juli :heart: 24 dec tweede echo
Hoera2012 32/33 derde 7 juli :heart: 15 januari verloskunde afspraak
Bippie- 28/29 tweede 17 juli 10 december 1e echo
Meggie78 Derde
Pavo07 :hug: , Zand82 :hug:


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:29
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
67.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn vissen! Hopelijk nu nog steeds rustig!

Nog een weekje en dan kun je je kleine hopelijk weer bewonderen!
Alle reacties Link kopieren
@Vissen gelukkig maar. Alle anderen ook welkom en gefeliciteerd!

Weten jullie al wanneer jullie het nieuws gaan vertellen? Als alles goed mag gaan hoop ik rond kerst 12 weken te zijn. Nog lang wachten maar dan kunnen we het eindelijk aan onze ouders en familie vertellen. Nog even geduld dus :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Ik voel me gelukkig weer prima. Ben wel met vlagen flink misselijk? Hoe zit bij jullie?

@ weer zwanger; ik ben er ook al over aan het brainstormen. Ik ga eind van deze maand met vrienden naar Finland voor een lang weekend en we willen het hen, mits alles volgende week goed gaat, wel vast vertellen.
Ook is een hele goede vriendin van mij al 3 jaar bezig en alle iui pogingen zijn mislukt. Zij begint over 3 weken met eerste ivf poging. Ik hoop zo ontzettend dat het raak is bij hen. Want ik weet dat ze er opnieuw erg zwaar aan tilt als ik wel zwanger ben en zij niet. Het zou geweldig zijn om tergelijkertijd zwanger te zijn, maar weet ook dat ze het enorm op prijs stelt als ik het op tijd vertel zodat zij zich erop in kan stellen. Dus die timing is even cruciaal.

Verder wil mijn man echt tot 11 a 12 weken wachten voor we het verder familie en vrienden vertellen. Hij is geen prater en heeft geen behoefte aan steun en "medelijden" als het wederom mis gaat. Wel met mij maar daar blijft het bij.

Maar ik voel me goed en blijf positief, dus ben al leuke plannen aan het maken voor kerstkaarten met een speciale boodschap en hoe we het familie kunnen vertellen met kerst(cadeautjes). Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit 😁
Hallo,

Gefeliciteerd, dames! Vorige week heb ik ook positief getest. Het is mijn tweede zwangerschap. Mijn dochter is 17 maanden. Ik kom uit België. Volgens mijn berekeningen zal ik bevallen op 11 juli 2019. Het is allemaal nog zo pril en hoop dat het allemaal goed zal verlopen. Van zodra er een hartje is gehoord, dan zal ik 'officieel' meeschrijven. Daarnet heb ik naar mijn gynaecologe gebeld en ik heb volgende week donderdag een afspraak. Dan zal ik 5 weken 6 zwanger zijn.

Momenteel heb ik geen enkel kwaaltje. Soms trekt het een beetje onderaan mijn buik, maar geen misselijkheid. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap wel al heel snel. Ook geen gevoelige borsten, ook al heb ik mijn dochter tot haar 15maanden borstvoeding gegeven. Ik dacht er minder mee bezig te zijn, maar merk toch wel op dat ik dagelijks dingetjes opzoek over de zwangerschap. Wat is dit toch een spannende periode, hé.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog amper kwaaltjes, beetje raar gevoel in mijn maag net voor het eten, een beetje gevoelige borsten. Maar eigenlijk voel ik mij gewoon.

Ik was ook even vergeten hoe spannend deze tijd ook weer is. Of mij misschien de vorige keren er niet zo van bewust.

De test heb ik in verhouding nu ook 1 a 2 weken eerder gedaan als vorige keren omdat mijn cyclus heel onregelmatig was. Deze is nu veel regelmatiger. Dat maakt ook dat deze periode nu nog langer is. Eigenlijk wil ik nu wel even 4 of 6 weken vooruit......
Alle reacties Link kopieren
Hadden we maar een tijdmachine. Nog 18 nachten tot de echo...

En ik voel geen kwaaltjes meer, zo gek.. onzekere tijd. Voor ons allemaal!

Ik heb hooguit een droge mond nog (gekke smaak). Verder geen kwaaltjes meer.. stilte voor de storm?
Alle reacties Link kopieren
Vertellen:
Wij vertellen het onze ouders na de eerste echo. Ik denk zelfs dat iedereen het dan mag weten. Of moet zijn dat het dan nog onzeker voelt.

Misschien (omdat het dan sinterklaas is) we het leuk kunnen verpakken. Leuke tips altijd welkom! ☺️
Alle reacties Link kopieren
@Bv bij onze 2de had ik een shirtje gekocht met grote broer erop. Dit had ik klaargelegd om na het middagslaapje aan te trekken. Helaas huilde de kleine en vond mijn zusje het shirtje. Zij was ermee naar mijn moeder gegaan omdat ze dacht dat het een ouder shirtje was omdat ik kort daarvoor een miskraam had gehad. En ze dacht dat ik verdrietig zou worden van het shirtje.

Dus verrassing was verpest, want mijn moeder vroeg weer aan mij waar het shirtje van was dus moest ik het wel vertellen.

Hoe we het deze keer gaan vertellen weet ik nog niet. Ligt er ook aan of ik weer zo misselijk wordt, of ik een vroege echo krijg of niet. Vorige keer kreeg ik die ivm de miskraam die ervoor zat. (Miskraam bleek uit 11 weken echo, was mis gegaan al bij 4 weken, dus missed abortion)

Ik zal binnenkort inschrijven bij de verloskundige.
Oh @hoera, hoe jammer dat die leuke verrassing verpest werd. Het is wel best een beetje een grappig verhaal. ☺️

Ik ben iemand die heel moeilijk zoiets geheim kan houden. Mijn moeder, grootmoeder, schoonmoeder en beste vriend weten het al. Ik wil het van de daken schreeuwen, en moet echt op mijn tanden bijten om het niet te zeggen. En we zijn amper vier weken ver. 😳

Ik ben dus erg blij met dit forum. Tijdens mijn vorige zwangerschap schreef ik hier ook in een zeer leuk groepje.
Alle reacties Link kopieren
Hee yaqui, welkom! Ik kan ook zo slecht m'n mond houden! M'n duo partner en 2 vriendinnen weten 't al. Maar wil 't nu echt stil houden iig tot nu de 1e echo die ik nog moet plannen hahaha!

Ik had ook een onwijs leuk groepje van mijn dochter. Inmiddels zijn we ruim 4,5jaar verder en die meiden zijn echt vriendinnen geworden. We zien elkaar ongeveer 2/3x per jaar. Zo onwijs super bijzonder! Bij mijn middelste had ik nul behoefte aan een groepje maar nu vind ik 't toch wel weer heel leuk!

Ik ben net thuis van een hele lange dag werk en opleiding, maandag is killing hier!

Kwaaltjes heb ik niet storend. Sneller honger en weer beduidend vollere borsten. Als 't daarbij blijft prijs ik mezelf heel gelukkig:)
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat leuk om al die verschillen te lezen over hoe en wanneer jullie het van plan zjin te vertellen. Haha, en ook die mislukte verrassing, wat een verhaal!

Ik vind het ook érg moeilijk om stil te houden, maar vind ook dat het nog niet hoort om vroeg te vertellen, ofzo. In elk geval zijn mijn ouders redelijk ouderwets en die zouden het bijna raar vinden om voor de 12 weken iets te horen. Maar mischien dat ik het na de eerste echo wel aan mijn beste vriendin zal vertellen.
Wachten duurt wel erg lang :-).

Verder ook geen kwaaltjes, behalve die opgezette buik 's avonds. Niet dat ik graag kwaaltjes wil, maar ergens voelt zoiets misschien ook wel als bevestiging.

Ik heb inmiddels wel de eerste echo/afspraak gepland, maar dat duurt nog tot de eerste week van december. Poeh, even geduld oefenen maar.
Alle reacties Link kopieren
Idd leuk die verschillen over wanneer vertellen!

Wij willen het na de eerste echo wel delen met familie. 1 vriendin weet het nu al wel, en het groepje viva meiden waarmee ik schreef (en nu app) van dochter.

Schrikken van het bloedverlies Vissen, gelukkig nu geen last meer van..

Bij de zwangerschap van dochter kreeg ik met 12 weken opeens flinke bloedingen in de nacht. Met spoed naar ziekenhuis (dachten echt dat het over was), maar alles gewoon in orde.. Bleek een hematoom te zijn. Was erg schrikken! Hoop zoiets niet nogmaals mee te maken.

Verder hier ook aan het aftellen.. Wat duren die weken toch lang he! Eigenlijk nog erger dan de wachtbank weken. Hier nog steeds met vlagen misselijk, vollere borsten en af en toe wat steekjes in de baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie trouwens de NIP laten doen? Bij dochter was die optie er nog niet.. En dan ook met nevenbevindingen?

En willen jullie het geslacht weten? Wij wel! Met 16 weken gaan we wel een extra echo inplannen :-D.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt eng @Pavo. Kan me voorstellen dat je echt totaal van de kaart bent als je zomaar bloedverlies hebt. Hopelijk gaat alles ook deze keer weer gewoon goed!

Wij gaan geen prenatale screeningen doen. Ik kan me niet voorstellen dat je na een ongunstige uitslag tot de keuze komt om een kindje weg te laten halen. Ook een kindje met een beperking mag er zijn, vind ik, ook al lijkt het me ontzettend zwaar en gun ik het niemand. Dus dan maar liever gewoon niets weten en gelukkig zwanger zijn :-). We doen trouwens wel gewoon een 20 weken echo, want als er dan afwijkende dingen zijn, kun je je in elk geval wel daarop mentaal voorbereiden!

Zou jij wel de NIPT willen doen? En vind je dat dan niet erg moeilijk als er een ongunstige uitslag uit komt?
Alle reacties Link kopieren
@yaqui, welkom en gefeliciteerd!

Ik moet nog 6 nachtjes slapen tot de echo!! En heb het geduld van een eendagsvlieg hahaha.

Wij willen zeker nipt en indien nodig/mogelijk andere testen doen. Ik wil graag weten of en hoe we ons moeten voorbereiden als het nodig is, ook omdat het onze eerste is.
Ook wil ik absoluut het geslacht weten haha.

Jullie en mijn bonusmoeder (vrouw die al vanaf mijn jeugd meer moeder voor mij is dan mijn eigen moeder) weet het. Verder niemand..
Schoonouders gaan als ik 9w3d ben 2 weken op vakantie, dus afhankelijk van hoe we er dan voor staan vertellen het we hen ervoor of erna.
Alle reacties Link kopieren
WeerZwanger90 schreef:
06-11-2018 16:53
Oh dat klinkt eng @Pavo. Kan me voorstellen dat je echt totaal van de kaart bent als je zomaar bloedverlies hebt. Hopelijk gaat alles ook deze keer weer gewoon goed!

Wij gaan geen prenatale screeningen doen. Ik kan me niet voorstellen dat je na een ongunstige uitslag tot de keuze komt om een kindje weg te laten halen. Ook een kindje met een beperking mag er zijn, vind ik, ook al lijkt het me ontzettend zwaar en gun ik het niemand. Dus dan maar liever gewoon niets weten en gelukkig zwanger zijn :-). We doen trouwens wel gewoon een 20 weken echo, want als er dan afwijkende dingen zijn, kun je je in elk geval wel daarop mentaal voorbereiden!

Zou jij wel de NIPT willen doen? En vind je dat dan niet erg moeilijk als er een ongunstige uitslag uit komt?
Helaas zijn er ook soms afwijkingen die niet verenigbaar zijn met het leven. Geloof me dan heb je opeens geen keus. Een kindje uitdragen waarvan je weet dat het niet levensvatbaar is of elk moment in je buik kan overlijden. Ik hoop dat het iedereen bespaart blijft. Wil alleen me aangeven dat er mensen zijn (zoals ik) die niet een kindje met beperking niet hebben laten komen maar dat er geen keus was omdat het niet levensvatbaar was.......
Alle reacties Link kopieren
Heftig SiMaNo ik denk dat iedereen op zijn of haar manier hier keuzes in maakt. Ook goed om eens vanuit de andere kant het(vervelende) verhaal te horen.

@Vissen nu nog 5 nachtjes voor jou!
Jij bent als een van de eerste! Ben erg benieuwd of je dan al en kloppend hartje kan zien! Ik hoop in iedergeval op een goed gegroeid embryootje ☺️.

Pff ik blijf het maar gek vinden. Bij zwanger zijn horen kwaaltjes ik merk of voel niks. Hooguit moe. Dat wachten is killing... (natuurlijk weet ik tegen beter weten in, dat je niet altijd even veel kwaaltjes hebt!)

Oh ik ben er trouwens nog helemaal niet aan uit of ik wil weten of het een meisje of jongen is. Komt vast met de echo 🙈.

Hebben jullie al dingen geshopt? Zelf vind ik het nog iets vroeg hoor. Maar was nieuwsgierig 😃
Geen shopping, maar daar zal wel verandering in komen. Alhoewel we veel kunnen en zullen hergebruiken.

Wij gaan zeker voor de Nip test. Vanaf hoeveel weken kan dat nu ook alweer? 10 of 11?

#kwaaltjes Niets. Een beetje moe. En een beetje een afkeer van appelsienen. Maar voor de rest helemaal niets.

Wij willen graag het geslacht als verrassing houden. Vrienden van ons wisten ook niet of ze zwanger waren van meisje of jongen en ik leefde zo hard mee met hen (en was zooo benieuwd), dat ik dit deze keer ook wil meemaken.

@smile, heb je het nieuws aan nog mensen verteld? Ik heb mijn bek weer niet kunnen houden en het verteld aan mijn hoogbejaarde vroegere buurvrouw. 🤷🏻‍♀️

@vissen : nog vijf nachtjes! 👏🏻

@iedereen: sporten jullie? Mijn hartslag is hoger (van 37 in rust naar 54), dus echt wel sneller uitgeput na een sportles. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Ik ben ook zo benieuwd. De gyn gaf inderdaad aan dat we mogelijk dan al een kloppend hartje kunnen horen. Ik denk dat het me een enorm geruststellend gevoel zal geven als dat gebeurt.

@yaqui; hoe reageerde je buurvrouw? Ik heb me gisteren zo in moeten houden. Gezellig met schoonmoeder wezen lunchen en die zat duidelijk te vissen. Heb maar een leugentje om bestwil verzonnen.

@ BB; fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt. Mijn buikpijn is gelukkig echt over, maar gevoelige borsten en met vlagen flinke misselijkheid wel hier.

Ik ben helaas chronisch ziek (reuma) waardoor ik niet echt kan/mag sporten. Ik wandel wel met onze honden en zwem 1 a 2 x per week. En vooral zwemmen wil ik wat fanatieker gaan doen. Hoop tzt ook iets van zwangerschapsyoga te kunnen doen, maar dat ligt aan mijn lijf.

Shoppen durf ik nog niet. Een tijdje geleden heb ik toevallig een super schattig rompertje gekocht omdat ik die gewoon tegen kwam. En heb met de eerste zwangerschap kleding van mijn man voor mn verjaardag gehad. Dat vinden in een kast na de miskraam was enorm pijnlijk dus dat wil ik liever voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook begin juli uitgerekend. Ivm mijn verleden (spontane miskraam en zwangerschapsafbreking) durf ik nog niet mee te schrijven.

Wil een aantal van jullie wel een hart onder de riem steken, ik ben moeder van 2 en in totaal 4 keer zwanger geweest (nu 5) en de kwaaltjes begonnen bij mij pas echt toe te slaan midden in de 6e/7e week.

Dus het kan echt alsnog komen, nu is het gewoon echt nog pril. Bij sommige vrouwen (mijn zus ) komen helemaal geen kwaaltjes. Toch begrijp ik heel goed de spanning van de eerste weken. Fijn om te lezen hoe men elkaar hier erdoorheen sleept! Op naar mooi gegroeide baby’tjes en kloppende hartjes!
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
07-11-2018 17:02
Ik ben zelf ook begin juli uitgerekend. Ivm mijn verleden (spontane miskraam en zwangerschapsafbreking) durf ik nog niet mee te schrijven.

Wil een aantal van jullie wel een hart onder de riem steken, ik ben moeder van 2 en in totaal 4 keer zwanger geweest (nu 5) en de kwaaltjes begonnen bij mij pas echt toe te slaan midden in de 6e/7e week.

Dus het kan echt alsnog komen, nu is het gewoon echt nog pril. Bij sommige vrouwen (mijn zus ) komen helemaal geen kwaaltjes. Toch begrijp ik heel goed de spanning van de eerste weken. Fijn om te lezen hoe men elkaar hier erdoorheen sleept! Op naar mooi gegroeide baby’tjes en kloppende hartjes!
Ik hoop echt dat je met ons mee komt schrijven, zodra het moment daar is dat je je daar comfortabel bij voelt.
Ik vind het echt vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken. Ik heb dit jaar 2 miskramen achter de rug en dit is poging 3. Ik houd mijn hart vast maar merk dat ik het juist heel fijn vind om elk klein onbenullig dingetje met totaal vreemden te delen haha. Het geeft me echt steun.

Dus dank jullie wel allemaal!
Over kwaaltjes gesproken.. en ik heb geen idee of dit zwangerschap-gerelateerd is. Maar ik merk dat ik al ruim een week ontzettend intensief en vooral ingewikkeld droom.
Normaal heb ik wel dromen waarvan ik "weet waar ze vandaan komen". Maar nu gaat het echt helemaal nergens over terwijl het heel levendig en duidelijk is. Het zijn echt hele verhalen..
Heb dit in ieder geval nooit eerder gehad én het gebeurt me nu elke dag. ook een kwaaltje? Herkenbaar voor iemand?
Ja Vissen, ik droom vreselijk realistisch. Deze nacht was het een nachtmerrie. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dat ook, dus ik denk wel dat het zwangerschapsgerelateerd is.

SiMaNo, ik hoop voor ons allen een vlotte en gezonde zwangerschap. Het is ontzettend hard wat je hebt meegemaakt. Ondenkbaar, zoiets. 🧡
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze niet, maar slaap wel totaal anders. Toch is het wel een heel bekende kwaal vissen! Positief dus ☺️.

Ik begin voor het eerst misselijk te worden in de ochtend.. hopelijk blijft me de ergste misselijkheid gespaard. Vorige zwangerschap tot 25 weken misselijk geweest. 🤢
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Ik schrijf graag met jullie mee! Ik ben 31 jaar en dit is mijn eerste zwangerschap. Vind het allemaal nog erg onwerkelijk en kijk erg uit naar de eerste echo op 22 november! Hier ook nog geen kwaaltjes.. Wel nog steeds een knaltest (kan het niet laten ;) )
Bb87 schreef:
08-11-2018 08:23
Ik heb ze niet, maar slaap wel totaal anders. Toch is het wel een heel bekende kwaal vissen! Positief dus ☺️.

Ik begin voor het eerst misselijk te worden in de ochtend.. hopelijk blijft me de ergste misselijkheid gespaard. Vorige zwangerschap tot 25 weken misselijk geweest. 🤢
Tot 25 weken? Ojee... Ik hoop mee dat je misselijkheid meevalt, deze keer.

Mss moet ik maar wat meer misselijk zijn. Ik was +30kg bijgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven