Uitgerekend begin Juni 2016

26-09-2015 11:48 684 berichten
Topic voor meiden die begin Juni 2016 uitgerekend zijn!

De tabel is gesloten!

Het is een beetje stil rond Ippy, Felice en xKusx. Willen jullie nog meeschrijven?

NaamLeeftijdenKindje #UitgerekendBijzonderhedenGeslachtSunssshine27/281e31 mei 2016 18-12 geslachtsbepaling MeisjeBliss9124/301e1 Juni 2016 7 Januari 20 weken echo MeisjeIppy35/401e3 Juni 2016003liesje25/291e3 Juni 2016Imjustagirl30/321e3 Juni 2016 14-01 20 weken echoJongenVrouwtje3433/342e5 Juni 2016 25-1 20-weken echoJongenKatje5531/371e3 Juni 2016 16-12 VK Bonaire201534/421e3 Juni 2016 June32/271e6 Juni 2016 Ween29/312e8 Juni 2016xKusx28/301e8 Juni 2016Z0nnetje26/341e8 Juni 2016Autumn7243/??1e7 Juni 2016 JongenNadiaxx30/311e9 Juni 2016 Jongen

Maart198926/??1e10 Juni 2016 Tilly8332/321e10 Juni 2016 Pinoes38/432e11 Juni 2016 JongenMyrdal35/362e10 Juni 2016 NIPT vanwege verhoogde combitest, 14 dec vk, 25 jan 20 wekenFrutje35/333e12 Juni 2016 31 dec controle vk, 27 januari 20 weken echowrs meisjeWichke24/251e15 Juni 2016 25-1 20 weken echo JongenApriljune33/341e16 Juni 2016 Orchidee8826/322e16 Juni 2016

Klaber

Tabel wijzigen:

beginjuni2016

juni2016

Of zet je gegevens dikgedrukt
Alle reacties Link kopieren
Woow..jemig...enorm geschrokken vanavond. Ben net terug uit t ziekenhuis.

Kreeg opeens last van een bloeding! Schrok me kapot! Direct gebeld naar VK en mocht direct komen voor een controle....gelukkig was het allemaal ok...pfffff. Even een echo gehad....Het is waarschijnlijk een gesprongen bloedvaatje....Had vanochtend lesje Bodypump gedaan en ik train nogal met zware gewichten...ging nog prima...maar dit is dus het gelukkig onschuldige resultaat pfff...Hoop t niet meer mee te maken..en ga vanaf nu veel rustiger aandoen met sporten iig....
Ohhh dat is wel schrikken vrouwtje34! Gelukkig alles goed. Heb toevallig vanmorgen ook bodypump gedaan zoals ik altijd doe maar merk wel dat ik het lastig vind om wat minder gewicht te nemen. Weet ook niet zo goed mn grenzen nu. Na dit verhaal ga ik ook maar wat rustiger aan trainen..
Vrouwtje34 wat een schrik! Maar gelukkig was het onschuldig.

Ik lig ziek in bed. Ik loop al weken dat ik misselijk ben... Nu kwam er ook nog koorts bij.

Baal dr van...ik wil gewoon gaan genieten! Zelfs mn sportuurtje afgezegd. Mn hele leven staat nu op een superlaag pitje en ik vind er even niks aan zo. Er moet hier nog een heel huis behangen worden en twee trappen geschilderd. Nou...ik kom niet eens tot het pakken van een kwast... Sta ik alweer boven een emmertje te kotsen. Zo niet fijn.

Dit weekend gaan we de kinderen vertellen dat er een kindje komt!

Autumn jij had gisteren toch je echo en nipt? Hoe is het gegaan?
Vrouwtje34, dat is schiken! Gelukkig maar dat het onschuldig was. De boel is daar nu natuurlijk beter doorbloed, dus een adertje springt ook makkelijker. Maar ik zou me dood zijn geschrokken.

Pinoes, he bah, ziek, dat is niet fijn. Denk je er wel aan dat je alleen mag schilderen met verf op waterbasis? Je kunt beter niet verven tijdens je zwangerschap. En behanglijm zou ik ook mee oppassen.

Ik voelde mij daar bij de vorige zwangerschap best schuldig over, normaal klussen we altijd samen. En nu moest man veel alleen doen qua schilderwerk/kitten. Maar man zei altijd: Jij maakt de baby, ik de babykamer.

Hier kabbelt alles een beetje voort, ben erg benieuwd naar de nekplooimeting dinsdag.
Vrouwtje34 - Kan me voorstellen dat je schrikt als je bloed ziet. Heb zelf een miskraam gehad dus weet er alles van .

Gelukkig is het vaak onschuldig... maar beter checken.

Fijn om te horen dat zo'n beetje alle echo's en metingen goed zijn

Ben zelf gisteren naar Brussel geweest voor de NIPT test.

Net op tijd omdat ik vergeten was dat ik geen bereik heb in het buitenland met mijn telefoon (mijn gps en navigatie viel dus uit rond Antwerpen haha... en moest het op gevoel doen.

Gelukkig alles kunnen vinden.

Eerst 2 buisjes bloed afgenomen wat direct werd opgehaald en op transport werd gezet naar Amerika.

Daarna de echo.

Sjonge..... ik heb wel een uur gelegen.

Wow.... Wat een uitgebreide echo.

Door de geavanceerde apparatuur en de gespecificeerde echoscopiste is het zo'n beetje dezelfde echo als hier bij 20 weken.

Werkelijk alles werd nagekeken.

Begonnen bij omtrek schedel en hersenhelften. Daarna buik en rug (afwijkingen, open plekken). Hart op allerlei manieren in beeld gebracht plus geluid. Ledematen en uiteraard de nekplooi.

De nekplooi is uiteindelijk zo'n 8 keer gemeten waarvan de hoogste meting doorslaggevend was. De waardes varieerde van 1.5 mm tot 2.3 mm... de rest allemaal er tussen in. Prachtig resultaat dus

Alles was perfect dus.... geen afwijkingen gezien.

M/V was 6.5 cm lang inmiddels... dus precies op schema.

Dat geeft me ook al wat meer lucht voor de uitslag van de NIPT. Omdat kindjes met trisomie 13, 18 of 21 vaak al foetale afwijkingen hebben... of achterstand in groei.

Tuurlijk kan er nog van alles gevonden worden maar de echo van gisteren maakte me alvast blij.

Binnen 10 dagen verwacht ik een telefoontje met de uitslag.... inclusief geslachtsbepaling. Vreemd hoor dat we dan echt weten wat het gaat worden.

Verder iets meer misselijk dan een paar weken terug, gaat op en neer.

Nog niet echt een buikje... mensen kunnen het nog niet zien.

Klussen durf ik me pas aan te wagen als ik de uitslag van de NIPT binnen heb... blijf toch onzeker tot het moment dat ik het zwart op wit heb.

Fijn weekend allemaal
Atumn wat fijn dat je een uitgebreide echo erbij kreeg. Misschien heb je de uitslag nog wel sneller. Ik had m binnen een week!

Myrdal ja je hebt helemaal gelijk met klussen. Maar ja... Mn halve huis heeft geen behang, kale wanden. Dat wil ik wel bedekt hebben voor de kleine er is. En qua verf op waterbasis wist ik, die staat ook klaar en dan werk ik nog met mondkapje en ramen open. Maar voorlopig gebeurd er even niets. Het gaat hier niet goed. Ik kreeg behalve koorts ook heftige diarree dus huisartsenpost gebeld want ik viel zo snel af. Ik bleek een infectie te hebben, bloed en eiwitten in de urine en op het randje van uitdroging.

Ik heb esmafene gekregen tegen de misselijkheid en moet vandaag aan de ors en een dag vloeibaar. Morgen moet het beter gaan anders word ik opgenomen in het ziekenhuis en moet ik aan een infuus.

Daar zit ik eigenlijk totaal niet op te wachten. Dus ik doe hartstikke mn best om wat drinken binnen te houden zodat ik thuis in mn eigen bed mag blijven. Nou ja überhaupt heb ik geen trek in het ziekenhuis!

Sorry dames voor het egobericht maar ik duik weer even onder de wol.
Ooo sterkte Pinoes

Wat een ellende!

Hoop dat het morgen beter met je gaat.
Eh wat rot idd voor je Pinoes. Een vriendin van mij had precies hetzelfde. Is nog maar net uit het zkh....dus bij haar was het direct n opname.

Hoop dat het jou bespaard blijft en je lekker thuis kunt blijven...hoop dat het snel beter gaat.

Take care hoor🌹
Hoe is het nu met je Pinoes?
Hoi meiden

Pinoes

Hoe gaat het nu? Ik hoop wat beter. En anders zul je vast opknappen van een ziekenhuisbezoek, hoe stom het tegelijkertijd ook is.

Gefeliciteerd met de positieve Nipt-test en wat leuk een jongen!

Wichke

Wat leuk van dat hoesten en je kindje op de echo. Dan besef je je opeens dat dat de hele tijd gebeurt maar je het niet doorhebt. Gek idee he.

Nadiaxx

Hoe is de nekplooimeting gegaan? Hoe was de uitslag?

Vrouwtje

Jeetje wat een schrik! Gelukkig is alles goed. Ik had een tijdje terug ook opeens wat bloed, bleek het een aambei te zijn (ja sorry voor dit detail). Ik schrok me ook kapot.

Myrdal

Veel succes morgen!

Autumn

Wat leuk zo’n uitgebreide echo. Fijn ook om die bevestiging te krijgen.

Wij hebben 27 januari de 20 wekenecho en willen dan graag het geslacht weten.

Verder heb ik nu echtwel een buikje, dat schijnt de tweede zwangerschap sneller te gaan, nou hier zeker. We vertellen het nieuws aan veel mensen nu en dat is ontzettend leuk. Het wordt steeds echter hierdoor. Als de Sint het land uit is, gaan we het aan de kinderen vertellen. Ben zo benieuwd wat zijn ervan vinden!

Maar eerst donderdag de nekplooimeting en daarna meteen de uitslag. Spannend.
hallooo

@pinoes hoe gaat het nu met je ? heb je het de kinderen nog kunnen vertellen dit weekend ?

@autumn wat leuk zon echo ! ben erg benieuwd naar de uitslag hoop dat je hem sneller binnen hebt dan 10 dagen, wachten duurt altijd zo lang ;)

@frutje zo grappig wat je zegt, het voelt veel echter nadat je het steeds aan meer en meer mensen verteld dat denk ik dus ook !

je kinderen zullen het vast hartstikke leuk vinden, hebben ze het al niet een beetje door ? of zijn ze zo druk met Sinterklaas?

@vrouwtje, wat schrikken zeg ! maar wat fijn dat je gelijk kon komen en checken ! en gelukkig dat het 'maar' een gesprongen bloedvaatje was !

@myrdal succes morgen met de meting !

@sunshine ik ga het wel hier vertellen, misschien hier nog wel sneller dan aan vrienden en familie haha, superleuk kadootje voor jezelf ! geniet ervan !

@imjustagirl, wat leuk ! met de kerst het geslacht te kunnen bekendmaken

hier gaat het goed, ik ben wel echt moe en ik voel me nogal...opgezet en vol haha !

zere onder rug en als ik lang zit dan doet me stuitje zeer, zo raar.

ik dacht eerst dat het mijn anus was (hihihi)

maar ik mag niet klagen.
Ah wat vervelend Pinoes, hoe gaat het nu met je?

Hier gaat het ook met vlagen goed/iets beter. Nog steeds wel misselijk en zo om de dag overgeven.

Zaterdag werd ik 30 dus dat moest gevierd worden. Om half 2 gingen de laatste gasten naar huis dus je snapt wel dat ik gevloerd was. Zondag het lekker rustig aan gedaan en vandaag helaas toch brakker dan ik dacht. Zeker na een hele tijd staan in de trein en daarna door de storm op de fiets.. gelukkig een lekker rustig avondje voor de boeg!

Succes @Autumn met wachten tot de uitslag en Myrdal met de meting! Ik zal voor jullie duimen
@frutje combinatietest was helemaal goed! Kans 1 op 12.000

Nu wachten tot 23-12 op de geslachtsbepaling. Spannend weer:)
*klaagmodus aan* Ik heb er trouwens weer rare 'kwaaltjes' bij (geen idee of het iets met zwangerschap te maken heeft) ik heb sinds 2 dagen een mega vieze smaak in mijn mond die gewoon niet weggaan, voelt niet echt fris. En ik kan sinds 2 dagen de vingers in mijn rechterhand bijna niet meer buigen, alsof ik mega spierpijn in mijn vingers heb. Maar goed, het is prima te handelen, als die stomme misselijkheid maar weg gaat! *klaagmodus uit*

Jullie nog (nieuwe) gekke dingen?
Wichke

Ik denk niet dat de kinderen het door hebben. Misschien wel dat er iets besproken wordt waar zij niets van afweten, maar niet dat het dit is. Ze zijn helemaal in de ban van Sinterklaas inderdaad .

Nadiaxx

Wat goed! Gefeliciteerd!

Imjustagirl

Die vieze smaak herken ik. Die heb ik nadat ik iets zoets gegeten heb. Ik loop nu standaard met Smintjes op zak.
Hier helaas geen goede combi test. Verhoogde kans op alledrie de trisomieën, maar vooral de kans op down is verhoogd, 1 op 143. We konden na de uitslag gelijk bij mijn vkpraktijk terecht, heel fijn, die heeft gelijk de doorverwijzing geregeld. Aanstaande maandag een gesprek in het ziekenhuis en dan dinsdag bloed prikken voor de nipt. Dat doen ze hier alleen op de dinsdag, dus kon niet eerder.

Wel een positief puntje, de slechte uitslag komt door mijn bloedwaarden icm leeftijd. De echo was heel goed, alles volgens schema, nekplooi was perfect, neusbotje was ook goed zichtbaar. Handjes waren mooi open en de hersenen zagen er ook goed uit. Verder was het maagje gevuld, dus hij kan ook slikken.

Dat geeft toch wel goede hoop.
Jeetje Myrdal schrikken

En dan nu nog week wachten om bloed te prikken... en dan wachten op de uitslag (ook zeker nog 10 dagen).

Wat een spannende tijd voor jullie.

Voor mij was dit dus de reden om direct voor een NIPT te gaan. Maargoed ik had dan natuurlijk ook mijn leeftijd tegen.

Gelukkig een goede echo.

Hebben ze het hartje ook goed bekeken?

Weetje..... kans van 1 op 143.

De kans is gewoon erg groot dat je een gezond kindje krijgt. Die ellendige combinatietest bah.

Waarom niet standaard em NIPT voor iedereen zucht

Sterkte daar
Jee sterkte myrdal! Dat zal schrikken geweest zijn... Fijn dat de echo in ieder geval goed is!

Sterkte de komende tijd...
Sterkte Myrdal . Wel fijn dat de echo,s goed waren .
Nou myrdal sterkte en hopen op een goede uitslag!

Pinoes al wat beter inmiddels?

Imjustagirl vervelend he al die kwaaltjes.. ik ben inmiddels verkouden dus slaap voor geen meter. Terwijl ik wel steeds kapot ben om 22:00. Ben ook echt niet van die moeheid af!

Gister uitslagen gekregen van de bloedtest.. alles was goed heb alleen bloedgroep A- dus hier zitten dan weer extra controles bij rond de 27 weken om te kijken welke bloedgroep de baby heeft. Verder geen nipt of nekplooi voor mij dus op naar 13 jan voor de 20 wkn echo! Ohjaaa ook het hartje nog geluisterd gister.. mooi om te horen
Net de uitslag gekregen van de NIPT.

Alles was ok... geen afwijkingen.

Het wordt een jongen 💙

Nu even bijkomen.

Pfff... geen onzekerheid meer
Fijn Autumn, gefeliciteerd met je jongen!

Ja, hartje was ook goed, mooi sterk kloppend.

Er is nog wel geprobeerd of ik in een ander ziekenhuis eerder kon prikken, maar gek genoeg zou de wachttijd dan alleen maar langer worden, dus vandaar gewoon hier maar en even geduld hebben.

Ik snap dat jij gelijk voor de NIPT hebt gekozen, een logische keuze. Maar bij mij wordt de combinatietest verged vanuit mijn aanvullende verzekering. Dus nu wordt alles gewoon vergoed.

Ik heb nog even de test vergeleken met de test van mijn vorige zwangerschap. Toen waren de bloedwaarden ook al lag. maar nu nog iets lager dan toen.

Ik heb gisteren wel geleerd dat de NIPT ook niet helemaal betrouwbaar is. Mocht die namelijk ook negatief uitvallen, dan doen ze nog een vruchtwaterpunctie, aangezien de foutmarge bij de NIPT 1 op 1000 is.

Mijn manager reageerde heel fijn, als ik de behoefte heb om thuis te zijn, dan mag ik gewoon naar huis, hoef niet te overleggen. Eigenlijk heb ik goede hoop, vorral dankzij de echo's. Ach, zoals mijn vader al zei, de kans op een gezond kindje is nog altijd boven de 99%
Jeetje myrdal wat een schrik. Ik hoop dat je snel terecht kunt. Je hebt van de nipt in ieder geval snel uitslag. Dat scheelt.

Autumn wat geweldig! Heerlijk nieuws. Een goede nipt en ook een knul!

@iedereen ik lig momenteel in het ziekenhuis. Misschien mag ik morgen naar huis. Liters vocht via het infuus gehad en ik voel me zo zo. Maar het helpt in ieder geval wel. Ik hoop echt dat de misselijkheid nu snel weg is. Ik update later nog wel eea. Lieve groeten aan iedereen.
Ach Pinoes, toch opgenomen. Sterkte.

Myrdal

Wat een schrik! Maar de kans op een gezond kindje is nog steeds veruit het grootst, goed dat je je daaraan vasthoudt. Al zullen het spannende weken worden voor jullie.

Autumn

Gefeliciteerd, wat een heerlijk nieuws!

Ik ben gestrest vanwege werk en ga dus maar snel verder. Bah, was het maar kerstvakantie (ik ben begonnen met aftellen).
Wat fijn dat de echo en de uitslag goed was Autumn! En een jongen gefeliciteerd!

Trouwens ook fijn dat je de uitslag al zo snel hebt gekregen.

Ow balen dat je toch naar het ziekenhuis moest Pinoes! Maarja het gaat beter en daar gaat het idd om natuurlijk, hoop voor je dat je snel naar huis mag en dat de misselijkheid gauw weg is!

Dat is schrikken Myrdal zo'n uitslag.. maar idd de kans is nog altijd zoveel groter dat alles goed is! Hoop dat je heel gauw de uitslag krijgt met goed nieuws!

Ik heb de geslachtsbepaling ondertussen gehad en wij krijgen een meisje! Hij zag het vrij snel ondanks dat ze vrij druk was haha. Fijn om het nu al te weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven