uitgerekend begin september 2015 !

26-12-2014 20:10 1008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb vandaag getest en het is positief!!!! 3 dgn voor me nod! Die is maandag...heel spannend..dit is dan ons 3de wonder....wie is er nog meer begin sept uitgerekend? Bij mij zou het 7 sept zijn

NaamLeeftijd+partnerKindje #voorlopig UDBijzonderhedenangenieta28 3e5 september MissFine 3e5 september HOERA THOMAS IS GEBOREN!! Pien6 1e 8 september Swift 2e 4 september Tibi 1e 3 september Princess84 1e 7 september HOERA EEN ZOON GEBOREN!! Zonnestraaltje87 27+28 1e 7 september HOERA er IS EEN MEISJE GEBOREN! lwalg 35 +30 1e 8 september landleven 27+ 30 1e 8 september pip36 36 + 41 3e 20 septemer Love2wait 21 + 251e 3 september Lavender1977 1e 7 september Jetje92 3e 10 september bloempje1920 1e 9 september happ0915 28 1e 7 september Qnubian 36 1e 31 augustus HOERA EEN DOCHTER GEBOREN Bloempje-1990 24 + 27 1e Flea 33 3e 4 september Bosschebolleke 30 + 34 1ste 8 September HOERA EEn DOCHTER GEBOREN
Mocht iemand dit btw niet weten. Een koortslip kan gevaarlijk zijn voor baby's, kan een hersenvliesontsteking veroorzaken.. kans is klein, maar daarom was ik wel even over de zeik.
Tijdje niet geweest. Maar iedereen met een nieuwe kleine nog gefeliciteerd!

Hier gaat het wel aardig nu. Ik vond die eerste weken echt wel zwaar. Onze kleine meid slaapt en drinkt erg onrustig. Ze blijkt reflux te hebben dus nu we dat weten gaat het iets beter. Bedje scheef en haar veel rechtop houden. Deze week ook nog bij de osteopaat geweest. Hij heeft haar even gemasseerd e.d. Hoop dat het effect heeft. Zondag is ze alweer 4 weken oud.

Bosschebolleke even antwoord op jouw vragen. Ik heb vanaf dag 2 gekolfd met een elektrische kolf (dat was nog in het ziekenhuis). Daarna de eerste 2 weken dagelijks. De afgekolfde melk in de fles gegeven op advies van de lactatiekundige. Ik had er wel wat moeite mee omdat ik dacht dat ze dan nooit meer bij mij zou gaan drinken ivm tepel speen verwarring maar er werd 100% gegarandeerd dat dat goed zou komen. Een paar dagen later dronk ze inderdaad eindelijk goed gewoon uit de borst. Zelf heb ik nu de medela swing maxi. Een dubbele kolf. Ideaal ding. Ik kolf nu nog af en toe om wat op voorraad te krijgen. Dus ik zou die van je vriendin gewoon lenen en uitproberen.

Draagdoek heb ik niet maar wel een draagzak. De bondolino poplin. Deze gebruik ik ook al. Ik vind het een erg makkelijk ding om om te doen. Draagdoek wil ik er nog wel bij want zo'n zak is wel erg groot. Volgens vriend kon ik zo wel gaan parachute springen

Wat rot van je koortslip. Je meisje niet kunnen knuffelen en kussen lijkt me erg vervelend. Hoop dat het snel weer over is.

Angenieta, knap dat je alles al helemaal weer alleen doet! Wel op tijd je rust blijven pakken hè.

Hoop dat de rest ook nog lekker aan het genieten is. Vandaag eindelijk weer eens de zon er bij. Hoop dat hij blijft. Kunnen we weer even een blokje om.
Hey fresh mommies!!

Hier gaat het ook goed, al 3,5 week is ons mannetje. Gaat allemaal goed! Ben wel nog steeds erg moe.

Ik heb ook een draagdoek, een met stretchstof, superfijn vinden we het allebei! Heel veel positieve dingen erover gelezen, Google maar! Het geeft een baby echt die geborgenheid die ze in de buik ook hadden, met een draagzak is dat iets minder. Zondag had hij een jengeldagje, paar uur in de draagdoek en daar heeft hij alleen maar geslapen. Heb hem bijna elke dag er wel even in, ook in huis gewoon. Je hebt je handen vrij en kunt gewoon was vouwen etc+goed voor mijn conditie (die nihil is op t moment 😂😂)

Ow jeetje, een kortslip, das echt niet fijn. Hoop dat je kleintje er niets aan over houdt!
Bossche bol ik heb een draagdoek van bykay erg fijn en makkelijk. Ik doe hem om als ik de hond uitlaat en de kleine vind het lekker. Vandaag heb ik hem even gewogen...precies 3000gram dus morgen 2 wkn en 310g aan gekomen.

hier gaat het verder wel erg druk nu zonder man...je doet toch wel veel...en dat merk ik wel. Eerste week vloeide ik bijna niet en nu ik alles weer doe vloei ik opeens veel meer..

oh koorts lip wat vervelend bosche bol...had ik bij de eerst dag na de bevalling.

Kolfen weet ik niet geef de fles...

Hier gaan de nachteb redelijk...vaak een keer 4 uur er tussen en soms 3 uur. Dus soms komt ie 1 x per nacht soms 2 x. Hij drinkt ook pas 50 cc sinds 2 dagen daar voor 40cc.....maar ach hij doet het goed.

zo me eigen en de kids klaar maken voor zwemles....gelukkig heb ik hem zo kunnen rekken dat hij niet bij de zwemles hoeft te drinken.

fijne zondag meiden!
Hoi dames

Is iedereen ondertussen nu al bevallen?

Mijn mannetje is vandaag alweer 5 weken oud! Vorige week op het consultatiebureau was hij al bijna 1,5 kilo aangekomen. Hij heeft ook behoorlijk veel honger, ik geen natuurlijk flesvoeding waardoor hij ongeveer 3 uur op een fles moet doen, maar meneer begint na 2 a 2,5 uur al te miepen. We begonnen met 90cc mochten dit na 2 weken al ophogen naar 120 cc en vorige week mocht ik al door naar de 150cc flesvoeding... Hij zou hierdoor terug 'moeten' van 8 naar 6 flessen maar meneer houd gewoon het ritme van de 8 flessen erin, gelukkig drinkt hij ze niet allemaal leeg maar 900 cc flesvoeding gaan er wel in per dag en dat is aardig wat!

's Nachts zitten we dus ook nog steeds aan flessen vast en dat is voor ons nogal wennen omdat onze eerste 2 kids gewoon vanaf dag 1 's nachts doorsliepen...
Zo das een luxe, 2 kids die gelijk doorslapen! De kraamzorg zei tegen mij dat hij s nachts max 5 uur zonder voeding mag, anders zelf wakker maken. Maar hij komt meestal wel eerder, ik geef borstvoeding. S nachts komt hij meestal het eerste gedeelde na 4 uur en daarna 3 uur ertussen. Overdag 3 uur maar meestal komt hij na 2,5 uur. Sinds gistermiddag komt hij nog sneller, erg hongerig en hij spuugt wel erg veel, hele golven komen er tijdens de bv of soms 1/2 uur na de voeding uit. Eerst was dat steeds een klein beetje maar ik heb t idee dat bijna alles eruit komt nu, morgen maar even langs de dokter.
Hoe is het met iedereen en jullie kleintjes?

Bij ons gaat het goed. Ze is een tevreden en lieve baby. Ons wereldje is een stuk groter geworden en gaan ook bijna elke dag wel even op pad. Of even de stad in, bij iemand langs of alleen een stukje wandelen.

Wel merk ik dat borstvoeding wel wat vraagt. mijn vriend was pas een hele dag weg naar vrienden. Ik kan dat niet zomaar, even een hele middag weg ofzo zonder haar. Ja of ik moet leren kolven en als ik weg ben kolven. Ja dan kan ik net zo goed borstvoeding geven en dat vind ik in het openbaar nog wel lastig. Bij familie en goede vriendinnen kan ik dit wel ... maar op het terras of bij anderen... lastig nog. Beetje preuts toch wel, al is het minder. Want heb het al bij meer mensen gedaan dan ik van te voren zou denken. Maar bij mijn mannelijke vrienden doe ik dit liever niet.
Hier gaat ook alles goed! Ons mannetje is al bijna een kilo aangekomen en een kleine 10cm gegroeid.

Ik geef ook bv en het is soms even plannen als je deur uit gaat maar ik word er wel makkelijker in. Met een voeedingsshirt en/of een dun sjaaltje eroverheen kan je heel discreet voeden. In een rustig cafeetje in een rustig hoekje voed ik wel, ook al een paar x in de auto op een parkeerplaats gevoed als we ergens heen gingen. Als je bij vrienden bent kan je toch ook even in een andere kamer voeden? Ik heb sinds een week een kolf, de medela freestyle. Kost wat maar stil, makkelijk en snel apparaat! Heb al paar x flesje gegeven om te oefenen. moedermelk blijft op kamertemperatuur 4 tot 6 uur goed, en je kan het ze ook ook op kamertemperatuur geven dus dat zou je ook kunnen doen. Dan moet je nog een x extra kolven om je productie op peil te houden.

Wij gaan er ook veel op uit, vriend werkt doordeweeks weer maar ik probeer elke dag een flinke wandeling te maken maar blijf t wel in mijn benen voelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven