Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Tinkertje33: Welkom! leuk dat je mee schrijft en natuurlijk gefeliciteerd.
Wat verdrietig van je moeder en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik kan me voorstellen dat dit nu dan ff raar voelt.

Ik denk ook niet dat er veel aanmeldingen zijn voor december, maar wie weet hahaha.

14 mei is nog even wachten op de echo.. Dat duurt dan lang he. Ik moest 3 weken wachten en ik zit echt af te tellen. Nog 4 hele dagen..

@evengeleden: Zo kan me voorstellen dat het even schrikken is zo'n positieve test. Maar wel gefeliciteerd natuurlijk! Wanneer heb je een echo ingepland? of wil je dat liever niet delen?

@Secret01: welkom en gefeliciteerd! Nou wat een verhaal en rot dat het nog ff onzeker is. Uiteindelijk weet je volgende week donderdag wel hoe het zit.
maar wel heel bijzonder. Ik heb ook een test met zo'n clearblue indicatie gedaan en die gaf netjes 1-2 weken aan en dat was ik ook. Ik teste namelijk helemaal niet knallend om mijn nod, dus ik had zo iets, ik ga niet met onzekerheid leven. Als ik zo jouw verhaal lees dan denk ik dat je al verder bent dan dat je denkt. Spannend, nog even afwachten.

Zijn er nog leuke plannen voor het Paasweekend? zeker gezien dit mooie weer!
Ik moet zaterdag- en zondagavond werken (ik werk in de zorg). Dus overdag kan ik wel lekker genieten van het weer. Zondag ben ik ook nog alleen thuis, omdat mijn vriend met onze dochter naar zijn ouders gaat in Zeeland. Maandag ga ik met mijn ouders en mijn dochter naar plaswijckpark in Rotterdam, blijkt heel leuk te zijn voor kinderen. Ik ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
@Appel, hoe was de echo vandaag? Ik snap je angst door die schildklierproblemen. Hebben ze je dosis al aangepast op de zwangerschap en moet jij ook elke maand bloedprikken?

@evengeleden, dat lijkt me schrikken onverwacht zwanger. Jij had gisteren een echo toch? Hoe was het?

@Tinkeltje33 wat ontzettend naar dat je moeder is overleden en kan mij voorstellen dat het heel dubbel voelt dat zij dit kindje niet mee mag maken.

@Lilianw1988 ik testte de eerste keer een streep die maar iets lichter was dan de controle streep. Op maandag (2d voor NOD) was de streep donkerder dan de controle streep. Ik weet niet wat dat betekent, kan ook zijn dat ik toevallig enorm snel HCG aanmaak en mijn eisprong misschien eerder was dan gedacht. Ik heb een aantal maanden getemperatuurd, maar de afgelopen twee maanden niet dus wat dat betreft is het een beetje gokken wanneer een eventuele eisprong was.

Het valt mij op dat veel van jullie lang hebben moeten wachten op een positieve test. Ik had zo vaak het gevoel dat het bij iedereen meteen raak was en voelde mij best onzeker dat wij al een tijd aan het proberen waren.

Met Pasen ben ik aan het werk. Ik werk ver van huis (blijf bewust een beetje vaag) en blijf daar dan ook in de omgeving slapen. Zondagavond ga ik eten bij een collega en maandagavond pas ik op de kinderen van een andere collega. Ik eet vaak met mijn collega’s minstens 1 keer per week. Het eerste etentje maakte ik mij wel zorgen dat het zou opvallen. Vooral toen er werd voorgesteld een fles wijn en tapasbord met rauwe ham te bestellen. Ik hield het bij olijven en water en was bang dat dat iemand zou opvallen. Later op de avond kwam het gesprek op mijn toekomst en zei een collega “project X zou qua timing wel goed uitkomen voor je, want als over twee jaar je eierstokken gaat rammelen zal je toch dichterbij huis moeten gaan werken”. Mijn andere collega’s begonnen zelfs aan te moedigen hoe leuk kinderen wel niet zijn. Haha die vermoeden dus helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me weer af. Het is niet goed gegaan.

Ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap en een mooie gezonde blakende baby over 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ten eerste gefeliciteerd! Ik zou graag mee willen schrijven!


Dit is de 3e zwangerschap in nog geen jaar tijd maar helaas heb ik zowel in September als December een miskraam gehad. Allebei met 6w en 3d Op 19 Maart weer positief getest en afgelopen Donderdag mijn eerste echo gehad. We hebben eindelijk eens een kloppend hartje kunnen zien! :love:

Ik dacht in eerste instantie 7w en 6d te zijn maar bij de echo bleek het vruchtje 7w en 1d.

Ik ben dus nu 7w en 4d en ben op 4 december uitgerekend. :) ik laat alles in het zkh doen ivm met mijn medische geschiedenis en zoals ze me vertelde mag ik binnen 3 weken terug voor nog een echo. Voor nu ben ik wel weer even gerustgesteld.

Kwalen zijn hier ook aanwezig maar zijn de ene dag heftiger dan de andere dag.

Vermoeidheid, zere zere borsten, misselijk af en toe en wel al afkeer voor bepaald eten (voornamelijk vele soorten fruit :O )
Alle reacties Link kopieren
@ Tinkeltje, geen woorden voor. Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf.

@ Lacer, wat een verhaal. Driemaal is scheepsrecht zeggen ze, maar ik kan mij voorstellen dat het extra spannend voor jou is. Gefeliciteerd met de goede echo en wat leuk dat je al een hartje hebt gezien.

Qua kwalen is er bij mij geen pijl op te trekken. De ene dag lichte symptomen en de volgende dag topfit. Ik heb ineens een afkeer voor snoep, terwijl ik dus verslaafd was aan snoepjes en drop. Fruit en groente vind ik juist ineens onweerstaanbaar en de pakken chocolademelk zijn ook niet aan te slepen.

Mijn vriend heeft ook last van zwangerschapssymptomen. Hij is echt zichzelf niet.. We gaan binnenkort verhuizen en de voorgaande keren was ik dan dag en nacht met de verhuizing bezig, terwijl vriendlief zei dat ik mij vooral niet zo druk moest maken. Nu is hij sinds anderhalve week alle bouwmarkten aan het leegkopen, worden meubels alvast uit elkaar gehaald, verdwijnt de halve huisraad in dozen en er is geen dag waarop hij geen contact heeft over de badkamer en/of keuken. Zelfs de auto is al ingepakt met de spullen die wij de eerste week nodig hebben en dan te bedenken dat wij de sleutel nog niet eens hebben. Gisteren kwam de aap uit de mouw, stress is slecht voor de baby en hij maakt zich heel veel zorgen dat ik te veel stress krijg van de vehruizing. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@tinkeltje denk aan jezelf. Veel sterkte in deze moeilijke periode :rose:

@secret hier precies hetzelfde met de pakken chocomelk! Maar ik heb altijd van chocomelk gehouden! :D

Wat schattig jou vriend. Wilt echt het allerbeste voor je! Ik moet zeggen dat die van mij nog niet heel erg veranderd is. Misschien komt dat nog :monkey:
Alle reacties Link kopieren
@tinkeltje: wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte. Toen het mij overkwam heb ik heel veel gehad aan het vivaforum. Wie weet helpt het jou ook.

@secret: nu ben ik stiekem nieuwsgierig naar je baan haha. Vind je het een leuke baan ondanks dat je veel weg ben van huis? Dat is uiteindelijk het belangrijkst. Beter dat je collega's niks vermoeden!
En wat een lieve vriend heb je.. verhuizen zal sowieso stressvol zijn, maar het kan ook leuke stress zijn haha. Wij zijn drie jaar geleden verhuisd en blijven voorlopig lekker hier wonen. Maar ik vind het ook een dingetje hoor.

@lacer: gefeliciteerd! Leuk dat je mee schrijft en wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien.. wij zijn rond dezelfde periode uitgerekend :-)
Wat vreselijk dat je het twee keer he t moeten mee maken! Hoe voel je je nu?


Voor mijn vriend word het denk ik pas wat echter als we de echo hebben gehad. Hij ziet wel dat ik het pittig heb de laatste tijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet echt top voel.
Ik ben zo moe. Gisteren 2 uur op de bank geskapen toen mijn dochter sliep, maar werd echt verrot wakker, want sliep diep.. vandaag mijn vriend en dichter geholpen met opstarten en ze uitgezwaaid naar Zeeland en ben rond half 9 terug naar bed gegaan en tot 12:00 geslapen. Moet zeggen dat ik me nu wel beter voel.
Vooral smiddags en S avonds last van mn darmen, en opgeblazen gevoel. Mijn broek zit dan ook echt niet lekker en word er gewoon misselijk van.. kan me dit allemaal niet herinneren van de vorige keer. Ik hoop dat ik me snel weer beter voel..
Alle reacties Link kopieren
Ik kom graag meepraten in dit topic! Volgens mijn eigen berekeningen ben ik 14 december uitgerekend. Ik was volkomen onverwacht de eerste ronde al zwanger! Heel spannend allemaal. Qua kwaaltjes heb ik nu vooral last van pijnlijker borsten en ik ben erg snel moe. Verder nog niet veel laat. Volgende week donderdag heb ik de eerste echo. Als alles goed is ben ik dan precies 8 weken. Ben hier heel zenuwachtig voor, hoop zo dat het goed zit allemaal!

Naam Summerlovin1991
leeftijd 27
Uitgerekend 14 december
kindje nr ? 1
geslacht ?

Eerste echo heb ik op 2 mei.
Alle reacties Link kopieren
Net de echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien! :cheer: :heart:
Ik werd er wel ff emotioneel van, want was zo zenuwachtig.. ik ben 1 dag vooruit gezet, dus vandaag al 8 weken. Ik ben 3 december uitgerekend. Over 3 weken weten we het definitief..


@summerlovin: welkom en gefeliciteerd! Ik zal je in de tabel er bij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het wordt al een wat groter groepje zo, leuk om met elkaar te kunnen schrijven!

@Lilian
Vandaag toch de eerste echo voor jou? Ik ben zo benieuwd, hoop dat je een mooi kloppend hartje mag zien! Heb je het shirtje nog gekocht? Zo leuk om het nieuws te kunnen delen straks :heart: Met of zonder shirtje natuurlijk. Wij hebben het aan 2 goede vrienden, mijn schoonvader en mijn pleegouders verteld. Door mijn gezondheid moesten we afgelopen jaren onze kinderwens uitstellen en deze mensen hebben ons enorm gesteund. Dus voor hen was het geen verrassing dat we zodra het weer kon onze kinderwens weer op gingen pakken. Het voelt als een groot geschenk om nu gezond zwanger te mogen zijn!

Ondanks inderdaad pittige kwaaltjes, poeh, wat gebeurt er fysiek veel. Jij dus ook zo vermoeid?
Ik had mij voorgenomen om het gezonde ritme van voor de zwangerschap voort te zetten, maar momenteel zijn de bank met een eetpatroon van crackers en cola mijn beste vrienden. Ik denk er wel om qua hoeveelheid in verband met de cafeïne, maar na een paar slokjes voel ik mij zoveel beter. Als ik lig gaat het goed, maar zodra ik iets wil doen, word ik hondsberoerd. Als het lukt, ga ik er wel even uit, en soms is een bakje yoghurt ook goed te doen. Ik vind het wel spannend allemaal, want ben nog geen 6 weken zwanger. Gisteren dacht ik veilig een actiefilm te kunnen zien, maar moest zelfs daarvan huilen ;-D

Handig van je abonnement met spinning. Sowieso een handige sport nu inderdaad, zelf het tempo/weerstand kunnen aanpassen. Ik wandel, zwem en fiets graag, al lukt dat allemaal momenteel niet door de vermoeidheid en misselijkheid. Komt wel weer :)

@Tinkeltje
Wat een verdrietig nieuws. Heel erg veel sterkte :hug: Hopelijk herstelt je lichaam snel en goed, en voel je je snel weer wat fijner. Voor nu wens ik je veel liefs voor deze moeilijke tijd :hug:

@Evengeleden
Wat een rollercoaster zeg. Ben je wat bijgekomen van de eerste schrik, en een eerste mooie echo mogen zien?

@Summerlovin
Welkom! Voor jou dus aftellen naar de eerste echo volgende week, nog even volhouden.

@Secret
Morgen heb jij je eerste echo toch? Ik hoop dat het je wat meer duidelijkheid geeft en wie weet al een mooi kloppend hartje. Super grappig van jouw vriend en 'zijn zwangerschapshormonen' ;-D En echt heel lief van hem bedoeld!

@Lacer
Wat fijn dat je na zo'n heftig jaar nu opnieuw zwanger bent, en zelfs al met een hele mooie echo! Heb je na de echo meer vertrouwen gekregen, ondanks de 2 miskramen, of vind je het nog vooral erg spannend allemaal? Ik merk dat de missed abortion wel invloed heeft, maar niet zoveel als ik verwacht had. Denk dat het bij de termijn waarop het mis is gegaan bij ons (10 weken) nog wel erg spannend zal worden.

Herkenbaar van de kwaaltjes. Mijn borsten kwamen als eerste trouwens, nog voor de positieve test. Ik kan inmiddels niet meer zonder een stevige bh slapen, en zelfs volgens man zijn ze al flink gegroeid. Zo snel! Hij vindt dat wel leuk, maar ze zijn echt verboden terrein, want auw, pijnlijk! Op dit moment moet iedereen minimaal op een meter afstand van mijn borsten blijven :proud:

Deze week ga ik bellen voor een echo, we mogen een vroege bij de gynaecoloog in verband met de vorige zwangerschap. Hoop snel in de tabel te kunnen aansluiten, zie al een tabel voor mij met allemaal :heart: mooie kloppende hartjes.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Lilian, ik lees net je berichtje, wat super!! Gefeliciteerd met dit mooie nieuws, wat fijn voor jullie. Genieten zeg, heel mooi! :flirting: :heart: :sun: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@lilian jaaa topnieuws dus! Het emotioneel worden ken ik wel! Ik lag vorige week ook snikkend met mijn benen wijd :P

@juf heel af en toe komt de onzekerheid terug vooral als ik me weer even “fit” voel en amper kwalen heb. Vanmorgen weer misselijk geweest inclusief buikkrampen. Dat stelt me dan weer gerust hahaha. Als het goed is krijg ik deze week een nieuwe afspraak met de post. Ik hoop stiekem dat ik volgende week terug mag. :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,
Dank voor jullie begripvolle reacties.
We hebben donderdag het hartje zien kloppen hoor! Nog steeds nergens een spiraaltje te zien, ik ben hem denk ik 1 menstruatie voor deze zwangerschap verloren.
Het begint gelukkig steeds meer te wennen dat er weer een kleintje bij komt. Straks dus een gezin van 4 kinderen ! (ik ben zelf 34).
Ik ben net als bij de eerste moe en misselijk, en ik word ook misselijk van precies dezelfde geuren. Het is alleen lijkt wel meer heftig nu.
Ik was net weer helemaal in shape, super fit met sporten enzo! Nu lukt niks meer haha!
De eerste officele termijn echo staat voor medio mei in de planning.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er al een aantal zijn de een goede echo hebben gehad!

Ik had afgelopen vrijdagochtend wat bruin “bloed” verlies. Daarna is het gestopt. Lees overal dat dit erbij kan horen. Toch heb ik nu elke keer een soort angst als ik naar de wc ga. Het mag van mij snel 2 mei zijn!
Heb nu lekker 1,5 week vakantie. Ik merk dat ik daar echt aan toe ben!
Alle reacties Link kopieren
@Lacer: wat fijn dat je nu al het hartje hebt zien kloppen.
@SUmmerloving: wat lekker! Ik heb nu ook vakantie en geef me even helemaal toe aan waar ik zin heb: bankhangen met Netflix of een boek. Moet jij nog veel doen?
@LilianW1988: Gefeliciteerd! Lijkt me ook heel emotioneel om het hartje te horen kloppen.

Ik had de eerste paar weken bijna geen last van kwaaltjes, maar sinds vorige week ben ik veel misselijk. Ik word er behoorlijk chagrijnig van en heb nergens zin in. Mijn moeder en zus hadden dezelfde klachten tot en met de 12e week, dus ik hoop dat ik me over een maand ook weer beter voel. Ik kijk al helemaal uit naar de eerste echo, het lijkt me zo fijn om al een eerste glimp van de kleine spruit te zien en het hartje te horen kloppen. Ik heb mijn eerste afspraak pas op 15 mei, dus ik moet nog even afwachten.

Ik heb dit weekend mijn familie verteld dat we een kindje verwachten. We hadden een paaslunch en door de misselijkheid kon ik natuurlijk niet zoveel eten als normaal. Daarom hadden mijn man en ik een ‘paasspel’ bedacht met kleine papiertjes met aanwijzingen. De aanwijzingen waren een beetje subtiel, dus het duurde wel even voordat de rest het doorhad. Ik heb er ontzettend om gelachen en toen ze het doorhadden was iedereen superblij. Volgend weekend is mijn schoonfamilie aan de beurt, daarvoor gaan we nog iets anders verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gebeld hoor, 7 mei mogen we langs komen voor de eerste echo. Ik zou dan 7,4 weken zijn volgens eigen berekeningen. Hele lieve reactie van de assistent, en kon weer bij 'mijn' vertrouwde gynaecoloog terecht die ook de curettage heeft gedaan. Ik merk dat ik toch wel erg blij ben met de gemaakte afspraak, kan ik ergens naar toe leven. En met ruim zeven weken zal er hopelijk vast wel wat te zien zijn!

@Lacer, herkenbaar, hier ook dubbele gevoelens over de kwaaltjes. Vooral blij als ze er zijn haha, soort bevestiging, terwijl het niets hoeft te zeggen natuurlijk (want zonder kwaaltjes kan ook alles prima zijn).
Alle reacties Link kopieren
Het wordt steeds drukker, gezellig.

@Lilianw, Wow wat leuk een kloppend hartje! :flirting: Gefeliciteerd en natuurlijk lucht dat je op. Tranen van blijdschap zijn de mooiste tranen die er zijn. Ik ben sowieso snel emotioneel dus dat worden vast ook tranen.

Wel balen van die vermoeidheid, ik zou zeggen lekker aan toegeven wanneer het kan.

Wat betreft mijn werk natuurlijk mis ik thuis vaak, maar het is het meer dan waard. Ik baal er zelfs stiekem van dat ik door deze zwangerschap het project niet kan afmaken. Ik heb al even om mij heen zitten kijken welke andere opties ik heb qua werk en gelukkig zitten daar ook wel leuke dingen tussen.

@Summerlovin, welkom, leuk dat je komt meeschrijven.

@Jufmevrouw, wat leuk dat jullie het al verteld hebben. Ik kijk er enorm naar uit om het mijn ouders morgen te vertellen. Het liefst schreeuw ik het van de daken. Ik vind het ook een fijn idee dat ik mijn moeder dan kan bellen mocht het toch misgaan.

Vervelend dat je je zo slecht voelt. Hoop dat je lichaam er snel aan went. In de eerste maanden kan het ook niet zoveel kwaad als het even niet lukt om gezond te eten. Belangrijkste is dat je voldoende energie houd en alles dat je binnen kunt houden telt. Fijn dat je zo snel terecht kan voor een echo.

@Auntdimity, vervelend dat je er door de misselijkheid niet omheen kan om het te vertellen. Maar goed zo is het wel een leuke paasverrassing geworden.

Overmorgen is mijn eerste echo. Ik zie er een beetje tegenop. Ik voel me gewoon niet mega zwanger. Ik heb wat gevoelige borsten en mijn darmen zijn van slag en hier en daar heb ik trek in ander eten, maar het is allemaal niet mega aanwezig. Ik had het idee dat ik drie weken terug meer symptomen had en toen was ik nog niet eens zwanger.. Dus als er nu straks op de echo ook nog niet zoveel te zien is,
omdat het nog zo pril is wordt ik misschien alleen nog maar onzekerder. Vanmorgen wel nog een test gedaan en die is nog steeds mega positief. Gelukkig morgen een drukke dag dus niet veel tijd om er bij stil te staan.
Alle reacties Link kopieren
Onze ouders en bazen hebben we direct ingelicht toen we er (weer) achter kwamen. De vorige twee keren met de miskramen heb ik ontzettend veel steun en begrip van ze gehad. Ze weten ook dat we het heel graag willen en er letterlijk bijna dagelijks mee bezig waren. We zijn bijna een jaar verder. Vorig jaar juli waren we echt begonnen met zwanger worden

@secret spannend secret! Hoever ben je dan? Ik moet zeggen dat er soms wel eens dagen bij heb zitten dat ik helemaal geen kwalen heb en dan komt de onzekerheid terug. Maar dat wilt dus helemaal niks zeggen! Ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
@Secret, ik heb ook niet continue last van kwaaltjes. Vooral ‘s avonds wat gevoelige borsten. En heel af en toe een beetje een misselijk gevoel.
En dus sneller moe. Maar dat is ook niet constant aanwezig. Bij al die kwalen denk ik ook: dit had ik ook kunnen hebben als ik niet zwanger zou zijn.
Ik snap dus precies wat je bedoeld! Overmorgen al de eerste echo! Heel veel succes overmorgen en ik hoop dat alles goed is!


Wij hebben het mijn ouders en broer verteld en mijn schoonouders+zwagers. Mocht het misgaan willen we dat ook graag met ze delen. Verder weet nog niemand het.
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: Ik las dat je de echo hebt gepland.. spannend. En wat heerlijk om na die moeilijke jaren gezond zwanger te zijn. Fijn hoor. :)
Moeheid heb ik zeker last van, maar ik kan ook moeilijke bij slapen door mijn dochter. Die is gewoon elke dag om 07:00 wakker. Gelukkig slaapt ze nog wel overdag, alhoewel ze de afgelopen dagen enorm aan het rommelen is geweest.

@lacer: ik snap je gevoel helemaal hoor. Ik heb ook periodes dat ik me prima voel. Ik merk dat ik vooral last heb aan het eind van de middag en avond. Dan lekker opgeblazen, mijn bh zit niet lekker en omdat ik een keizersnede heb gehad krijg ik ook last van mijn litteken. De verloskundige zei dat dit heel normaal is omdat mijn baarmoeder nu op die hoogte zit.
Verder gaf de verloskundige aan dat na een eerste goede echo het 95% kans is dat het goed gaat. Wij hebben gewoon enorm pech gehad! Maar ik denk dat ik pas rustig kan ademhalen als we de tweede echo hebben gehad en alles is goed.

@evengeleden: fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!.
Een gezin van vier, leuk hoor! Dan moet je denk ik een nieuwe auto kopen of niet?!
Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag?

@Summerlovin: ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is, maar hoort er inderdaad bij. Hoe ver ben je op 2 mei? Misschien als je je echt zorgen maakt dat je een paar dagen eerder kan?

@Aunt-dimity: wat jammer dat je zo misselijk bent. Ik zou daar goed op letten hoor. Mijn nichtje heeft uiteindelijk uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen. Als het niet meer gaat dan lekker de huisarts bellen voor medicatie.
Gelukkig is misselijk niet echt een klacht van mij.. heeel soms, maar meer last van maagzuurachtige klachten.

@Secret: oh dan is het helemaal spannend. Nog een dagje wachten. Het zal vast meer in je hoofd zitten. maar Ik begrijp je gevoel hoor. Ik was op van de zenuwen. Ik was zo zenuwachtig dat ik wel kon huilen.. stom is dat hé.

Wij gaan op koningsdag iig mijn ouders inlichten. Omdat het slecht weer is willen we ff langs komen om een oranjetompouce te eten en dan heeft onze dochter dat shirtje aan.. ik ben benieuwd hoe snel het opvalt en ze het door hebben.. haha Maar het liefst bel ik ze nu op om het te vertellen. Daarna denk ik door naar mijn vriend zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
@lillian,
Ik ben dan 8 weken zwanger.
Wat leuk om het via een shirtje te vertellen! Ga je er echt op zetten ik word grote zus? Of iets anders?
@Tinkeltje: We leven met je mee, wat een vreselijk nieuws... Verzorg je maar goed!


@lilianw1988: Oh superleuk nieuws van jou! Die echo maakt het toch "echt" he! Ik heb de mijne vanmiddag om 14u en ben nu al zenuwachtig :-D


Hier nog steeds niet echt kwaaltjes, enkel borsten die op ontploffen staan en MOE! Maar helaas geen tijd voor extra dutjes dankzij werk en overactieve peuter :-) Maar ik weet van vorige keer dat je in het tweede trimester weer een energieboost krijgt, ik kijk er al naar uit :-D
Alle reacties Link kopieren
@Lilian, nog even en dan het fijne nieuws kunnen vertellen, met een lekkere oranje tompouce erbij, hmmm. Wij nemen er zaterdag ook eentje (als ik niet te misselijk ben ;-D ). Herkenbaar van de vermoeidheid en toch vroeg eruit moeten/gaan hoor. Hier dan nog geen kids, maar ik ben altijd vroeg wakker. Laatste dagen kom ik soms 'pas' om 9 uur eruit, vind het heerlijk, kan er komende maanden nog van genieten, want daarna waarschijnlijk een hele tijd niet! Kijk er nu al naar uit, elke ochtend zo'n kleintje erbij :love:

Jij hebt dus vooral 's avonds last van kwaaltjes? Ik word juist 's nachts misselijk wakker, wat beter gaat na wat eten en drinken, maar 's ochtends is hier wel het ergst. Nog nooit opstart problemen gehad, maar afgelopen week voelde als een combinatie tussen griep en een kater. Helemaal prima, als ik maar in december ons kindje mag ontmoeten. Die glimlach op mijn gezicht sinds de positieve test is nog lang niet verdwenen.

@English Breakfast, veel plezier bij de echo vanmiddag, en succes met de uurtjes wachten tot het zover is. Op naar een mooi :heart: hartje.

Oh en oehh wat een fijn vooruitzicht die energieboost, was het alvast maar zover. Van mij mag het al juni zijn hoor, maar eerst in mei hopelijk een mooie echo :) Ik heb gelukkig veel gepland staan komende weken, dat is wel fijn. Lukt het jullie allemaal een beetje om geduldig te zijn? Afleiding werkt bij mij wel het fijnst. Voor degenen die al een (jong) kind hebben zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren
@englishbreakfast: ik hoop dat je eerste echo goed was en je hier positief nieuws komt brengen!
Ik moet nog precies een week wachten. De dagen zo alleen thuis kruipen voorbij. Gelukkig heb ik komende dagen wat meer afleiding.

Die energieboost is hier ook meer dan welkom. Ik ben niet vooruit te branden.
Mijn eerste echo is achter de rug! We hebben een hartje zien kloppen, maar ik heb het gevoel dat er iets niet goed zit... De vroedvrouw moest even zoeken en verwachtte een ander beeld. Volgens mijn berekeningen ( laatste menstruatie + ovulatietest) was ik vandaag 8w3d, maar de metingen zeggen 6w1d met een beginnende hartslag. Over 2 weken moet ik een nieuwe echo laten maken om te kijken of het vruchtje gegroeid is, zo niet , dan is het mis... Er is ook nog een kans dat het in de tussentijd mis gaat. Mijn hoofd zit vol zorgen en Google leert me dat er gevallen zijn waarbij er wel een goede uitkomst is, maar nog meer slechte gevallen... Ik probeer me te bedenken, dat als het foutloopt het de natuur is die zegt dat het vruchtje toch niet (normaal) kon leven, maar wat een domper vandaag, ik was helemaal happy voor ik naar de echo ging...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven