Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@27Vlinder veel plezier bij de echo vrijdag!

En @Lacer jij natuurlijk ook. Kan me goed voorstellen dat je aan het aftellen bent. Voel je je er gespannen onder of valt het mee?

Ik heb vanmiddag alweer een echo, op zich fijn even kennis maken met de praktijk en volgende week intake, maar kijk ook vooral ontzettend uit naar de termijn echo. Deze zal ergens in juni zijn, spannend!

@Lilian, in de tabel staat echo 14 en 15 mei, maar het is 24 en 15 mei. Zou je 24 mei ervan willen maken? Volgende week vrijdag is dat, dan ben ik 10 weken zwanger, een hele mijlpaal :yes:
Jij hebt morgen de termijn echo al, hoe voel je je?

Verder merk ik dat de kwaaltjes volop aanwezig blijven, maar ik raak er wel aan gewend. Ik vind het niet leuk om zowat elk uur te moeten eten, maar zodra ik bedenk dat het vanwege de zwangerschap is, kan ik er niet lang mee zitten.
Ik vind het spannend met aankomen. 2-3 jaar geleden ben ik 40 kg afgevallen terwijl ik van kinds af aan obesitas had. Inmiddels meer dan een jaar stabiel gezond BMI gehad, maar gewicht is best een gevoelig dingetje voor mij dus. Ik ben erg benieuwd hoe mijn lichaam alles op gaat pakken komende maanden!
Vraagje; hebben jullie al iets van een buikje? Ik ben nu 11 weken zwanger en je kunt er echt niets van zien. Ik ben ook niks aangekomen. Hoe zit dat bij jullie?

En, hebben jullie al een beetje in de planning hoe het straks gaat? Met werken bijvoorbeeld? Ben wel benieuwd hoe iedereen dat gaat regelen. Wijzelf werken vanuit ons bedrijf vanuit huis dus qua opvang hoeven we weinig te regelen (denk ik! Zou best anders kunnen lopen natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, weer een prachtige echo gehad, met een zeer beweeglijk kindje haha. Heerlijk om te zien en nu aftellen naar volgende week vrijdag (10 weken).

Uitwendig wel geprobeerd, maar mijn darmen zitten heel erg in de weg. Inwendig erg mooi beeld van de kleine kunnen zien :flirting: Wat groeit hij/zij bizar snel. Ik moest er weer van huilen, vind het zo bijzonder allemaal en voel mij super dankbaar dat we dit meemaken.

@Maria, qua werk zitten wij in dezelfde situatie, dus erg fijn! Ik ben net als jij wel benieuwd of we straks behoefte hebben aan een oppas of opvang, maar dat zien we tzt wel. We hebben het afgelopen jaren dusdanig geregeld dat we erg flexibel zijn :) Hier helaas geen familieleden in de buurt die eenvoudig kunnen bijspringen, dus ook wel heel fijn dat man en ik wat meer ruimte hebben. Ik ben nog wel bezig met een opleiding, maar die hoop ik komende maanden af te kunnen ronden. Wie weet pak ik na de zwangerschap mijn baan in het onderwijs weer op, maar de kans is groter dat ik mij eerst een tijdje op andere dingen ga richten (bedrijf, baby, gezondheid). Zitten jouw man en jij in hetzelfde bedrijf?

Ohh en een buikje hier dus wel, al zal dat voornamelijk dus door mijn darmen komen :proud: Over een paar weken wordt het vast allemaal wat meer zichtbaar, dat zal echt wel komen in het tweede trimester :)
jufmevrouw wijzigde dit bericht op 15-05-2019 17:34
4.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@27Vlinder veel plezier overmorgen!

@mariahoi Ik heb wel iets van een buikje, maar ik denk dat dat meer mijn darmen zijn dan een zwangerschapsbuik.

Maandag de echo gehad. Zag er goed uit! Mijn uitgerekende datum blijft staan op 14 december. Zo bijzonder om al een beetje de armen en beentjes te zien. Ik was maandag 9 weken en 2 dagen zwanger.

Vandaag kreeg ik een appje in de groepsapp van mijn werk dat er misschien een collega en kinderen zijn met de vijfde ziekte. Heb dus mijn baas ingelicht over mijn zwangerschap. Heb net opnieuw bloed laten prikken zodat ze kunnen kijken of ik de antistoffen heb tegen dit virus.
Alle reacties Link kopieren
@Lacer: Wel fijn dat ze je dan goed onder controle houden als je verhoogde kans hebt.
Hier krijg ik een keer extra controle op suiker, omdat mijn broertje type 1 diabetes heeft. Dus ik heb een verhoogde kans

@jufmevrouw: Jaa bijzonder he! fijn dat je weer zo goed heb kunnen spieken :)
Mijn darmen zaten ook wat in de weg de vorige keer. Ik hoop dat het morgen mee valt. Heb morgen in de ochtend de termijn echo. Vind het wel spannend hoor, maar gelukkig twee goede echo's gehad.

Ik kan mij voorstellen dat gewicht een dingetje voor je is. Voor mij is dat ook, maar op een andere manier. Je kan er niet altijd wat aan doen, maar ik wil voorkomen dat ik te veel aan kom. Tussen de 12 en 15 kg is normaal. De vorige keer ben ik 16kg aangekomen en daar was ik heel tevreden mee. Dit was ik ook vrij snel weer kwijt, behalve dat er 3 kilo is blijven plakken. Als ik nu weer zoiets zou aankomen dan zou ik dat prima vinden. Daarom sinds kort wat bewuster bezig, omdat ik 1kg ben aangekomen in twee weken. Dat is niet normaal. Dus gisteren weer gaan spinnen en morgen ook weer en even wat vaker koekjes, taart e.d. afslaan. Want ik heb mijzelf ook echt een beetje laten gaan de afgelopen 7 weken.

@Maria_hoi: hier ook al wel een buikje. Het is bij iedereen verschillend hoor. Ik heb ook last van mijn darmen en zelf de verloskundige maakte er meerdere keren een opmerking over tijdens de laatste echo. Daarnaast ben ik al zwanger geweest en heb ik last van een diastase (buikspieren die niet meer netjes bij elkaar liggen). Alhoewel ik de vorige keer al vrij snel ook een buikje kreeg, heb ik hem nu sneller.
Het ligt ook een beetje aan je buikspieren en hoe sterk ze zijn. Hoe sterker de buikspieren hoe langer het duurt. Dat is mij verteld iig, weet niet of dat echt waar is, maar het klinkt logisch.

Ik ben ondertussen deze week begonnen om mijn zwangerschapsbroeken aan te trekken. Nog niet op mijn werk, omdat ik het ze nog niet verteld heb, maar misschien dat ik dit na morgen wel doe. Een riem zit totaal niet lekker meer, maar zonder zakt mijn broek af. Dus het is ff behelpen.

Mijn dochter gaat 1 a 2 dagen in de week naar de opvang (ik werk onregelmatig) en ik ben blij met deze keuze. De baby gaat mee wanneer ik weer ga werken. Iedereen is natuurlijk anders, maar ik was zo blij dat ik weer kon werken. Heb een pittige tijd gehad met mijn dochter. Daarnaast vind ik het fijn dat ze een beetje mee helpen opvoeden, vooral rondom sociale interactie. Daarnaast heeft mijn dochter het ook enorm naar haar zin, ze heeft geen oog meer voor ons als ze daar binnen stapt en dat scheelt. Als dat niet zo was dan was het weer een ander verhaal.

@Summerlovin: ik wist niet dat dat gevaarlijk kon zijn? ik heb begrepen dat de waterpokken ook gevaarlijk kunnen zijn als je zwanger bent??
Heb je al een termijnecho ingepland?


Lief trouwens dat ik lekker mag klagen. Want tjonge wat kan ik opeens emotioneel zijn. Vandaag intake gehad bij de verloskundige en had gewoon zin om te huilen, geen idee waarom.
Leuk hoor die hormonen, want nu voel ik mij gewoon weer prima.
Verder morgen dus termijn echo. Ben nieuwsgierig. Toch ook een beetje zenuwachtig. Maar dat zal blijven denk ik.. Daarnaast ga ik een afspraak inplannen om over twee weken even naar het hartje te luisteren. Zo blijf je een beetje bezig:)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je morgen de termijnecho hebt! Spannend hoor.

Je kunt met de ziekte een miskraam krijgen. Dus voorzichtigheid is wel geboden. Komende dagen blijf ik thuis of ga ik werken op een andere werkplek.

De termijnecho had ik afgelopen maandag. Heb nu 14 juni een gewone controle.
Wij kunnen vanaf 13 weken zwangerschap naar een speciaal inloopspreekuur. Dit is elke dinsdagavond. Hier kan je dan even naar het hartje luisteren. Heel fijn! Ik denk dat ik daar wel gebruik van ga maken af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Lilian, hoe ging je echo?? Mooi streven 16 kg aankomen maximaal, zoiets zou ik ook wel willen. Waar ik invloed heb zal ik het gebruiken natuurlijk, zoals jij zegt er op letten, meer kunnen we ook niet doen en is denk ik het gezonde voor baby en mama. Fijn dat je dochter het zo goed heeft op de opvang, lijkt me dat je dan zelf er ook gerust op bent. Sociale interactie lijkt mij inderdaad ook heel belangrijk, lekker met andere kinderen contact maken. Ohh ik kan al zoveel fantaseren over de toekomst, heerlijk! Het emotionele is herkenbaar hoor, al merk ik dat sommige momenten de symptomen wat meer behapbaar zijn. Dat is fijn en voor het eerst sinds de positieve test. De verloskundige had al gezegd dat het vanaf volgende week beter kan worden, terwijl ik dacht de piek nog te moeten krijgen. Nou ja, ik merk het wel, maar zou fijn zijn als het overgeven wegblijft.

@Summerlovin handig zeg, zo’n standaard spreekuur. Ik heb geen idee hoe het met vervolg afspraken zit, eerst maar eens de termijn echo in juni gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
@summer fijn dat je weer een goede echo had! Is toch elke keer weer een hele geruststelling he? ;-D En fijn van die standaard spreekuur! Zou daar zeker gebruik van maken!

@lilian inderdaad, fijn die extra controles. Ik herken het. Liever een keer te vaak dan een keer te weinig! Ik hoop ook dat ik niet al teveel aankom. Maar ik denk dat iedere vrouw dat wel heeft. :bonk: Ik las dat je vandaag je termijn echo had. Hoe was die verlopen?


Morgen de termijn echo om 9:00 uur... Zooo spannend! Wij willen het na morgen ook facebook - official gaan maken :monkey: Op de een of ander manier maak ik me niet zo'n zorgen om de NIPT test. Ga daar morgen ook meteen voor prikken als het mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
@summerlovin: wist ik niet.. maar werk ook verder niet met kinderen.
Wij hebben ook bij de verloskundige een inloop spreekmoment om het hartje te luisteren. Ik zit alleen met een praktisch probleem dat ik er niet zomaar kan komen en het is alleen in de ochtend.. daarom een afspraak maar.. op een woensdag over ruim 1,5 week de snel.

@jufmevrouw: termijn echo was goed! Mijn dochter moest mee omdar ik de rest van de dag vrij was. Dat was niet zo'n succes omdat ze moest stil zitten.. dus een volgende echo moet ik echt ff oppas regelen, of dat ze naar de opvang is. Dus met wat minder concentratie naar de echo kunnen kijken. Maar weer een kloppend hartje gezien en beweging, dus was super.. ik vind het nu bijna een onwerkelijk gevoel dat het in 1x goed gaat. Dat is natuurlijk niet mijn ervaring geweest, dus dit moer nog ff landen.
Uitgerekende datum blijft 3 december.
En heb van mijn ouders al een lekker warm pakje gehad voor de kleine.. ons eerste kado en ook het eerste wat we hebben voor hem/haar.

Mijn moeder is er van overtuigd dat het een jongetje wordt. Ik zou dat hardstikke leuk vinden, maar mijn gevoel zegt dat we weer een meisje krijgen.. we gaan het zien..

Gisteren ook vrienden en de rest van de familie ingelicht. Ook heb ik het mijn collega's en leidinggevende verteld.. voornamelijk zodat ik mijn zwangerschapsbroeken kan dragen zonder dat ik ze moet verstoppen haha.
Iedereen reageerde super leuk en positief :-D

@lacer: hoe is jouw termijn echo gegaan??
Alle reacties Link kopieren
Hier een prachtige termijn echo gehad! Uitgerekende datum staat nu vast op 28 November. Beebje is 12w en 1d dus ik ben het eerste trimester voorbij! :yes: voelt als een hele overwinning!

Daarnaast meteen een zwangerschapsverklaring gekregen voor mijn werk en meteen geprikt voor de NIPT test. Door Hemelvaart zal het waarschijnlijk iets langer duren voordat ik mijn uitslag krijg. Ergens zegt mijn gevoel dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken : :monkey:

Wel was er een dingetje, door mijn medisch verleden zijn ze bang dat ik een verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging. Ik moet stoppen met het foliumzuur en moet naast mijn bloedverdunners calciumtabletten, multivitaminen voor zwangeren en asperine gaan slikken O_O schijnt goed te zijn voor de moederkoek?

In ieder geval, fantastisch nieuws. Beebje bewoog goed. Zometeen nog even naar de kruidvat om de volgende dingen weer te halen.

:)
Alle reacties Link kopieren
Lacer en Lilian, wat een prachtig nieuws! Beiden gefeliciteerd met de goede termijn echo :cheer: Dit weekend fijn na genieten.

Komende vrijdag heb ik een tien weken echo en woensdag 5 juni de termijn echo. De uitgerekende datum is nog steeds 21 december, dus ik blijf hier de hekkensluiter, al kan het rond december natuurlijk alle kanten opgaan in dit topic ;-D

@Lilian, had je de vorige keer ook een vermoeden jongen/meisje? Ik denk nu heel sterk aan een meisje, maar soms opeens toch een jongetje haha. Over een paar weken zullen wij het weten. Wil iedereen hier het geslacht ook weten?

@Lacer, fijn dat je gezondheid en dat van de baby goed in de gaten gehouden wordt. Ik ben benieuwd of ik ook extra/andere aanwijzingen nog krijg. Tot dusver vind ik het zeer bijzonder en knap dat mijn lichaam na alle behandelingen en ziektes uit het verleden nu zo gezond is en zelfs een baby in mijn buik kan laten groeien. Heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
@lacer: fijn dat je ook een goede termijn echo hebt gehad!! :biggrin:
Dus je zal goed in de gaten gehouden worden?! Loop je nu al bij de gynaecoloog??

Uiteindelijk wordt ik ook medisch en overgedragen aan het ziekenhuis, vanaf 36 weken. Komt omdat ik een keizersnede heb gehad. Ook gaan ze met 30 weken een extra echo maken omdat ze willen weten waar mijn placenta ligt. Ze willen kijken of die niet vast zit op de plek van mijn litteken.

@jufmevrouw: met mijn dochter wist ik op de een of andere manier gelijk dat het een meisje zou zijn.. iedereen dacht een jongen, maar uiteindelijk had ik toch gelijk.. dus ik ben benieuwd dit keer
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, allemaal goed het weekend doorgekomen? Ik had het idee dat de ergste misselijkheid over was, maar sinds 2 dagen is het erger dan eerst. Ook heel veel last van mijn maag (pijn, zuur, druk op mijn borst, brok in mijn keel). De vermoeidheid is wel dragelijker en het vooruitzicht aan het tweede trimester houdt mij op de been. Evenals natuurlijk het besef van de kleine in mijn buik.

Dit weekend hebben we het mijn grootouders verteld, zij zijn al in de 90, maar nog gezond. Ik zou het heel bijzonder vinden wanneer zij nog kunnen meemaken dat ze overgrootouders worden, dat zou de eerste keer zijn. Ik ben ook hun oudste/eerste kleinkind. Ik had een taartje voor ze meegenomen zelfgemaakt met muisjes, maar had niet verwacht dat ze zo scherp waren dat ze het meteen zagen. Wel dus! Heel mooi moment :loveys:

Zaterdag genoten van Duncan, dus het was een feestelijk weekend hier!

Deze week weer een echo én officiële intake bij de vk. Ondertussen probeer ik mijn studie af te ronden, maar dat gaat nog niet heel voortvarend :$ Toch even motivatie gaan vinden voor het laatste stuk. Met baby zal het allemaal wat anders gaan, dus deze tijd probeer ik goed te benutten.

Hoe gaat het bij jullie eigenlijk vanaf het 2de trimester met afspraken? Heb je dan regelmatig een gesprekje met de vk of gyn, of elke keer hartje luisteren of wat kan ik mij erbij voorstellen? Wordt je bloeddruk telkens gemeten of andere zaken? Ben wel benieuwd, al zal ik het natuurlijk ook vragen komende week en de weken daarna wel gaan ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je je zo slecht voelt. Ik ben zelf ook elke ochtend misselijk. Hoop echt dat het vanaf het tweede semester beter gaat.

Wat leuk dat je het aan je grootouders kon vertellen dit weekend! Wij hebben dat met Moederdag gedaan, zo bijzonder.
Gisteren zijn we naar de oma van mijn vriend geweest om het te vertellen. Voor haar wordt het al het dertiende achterkleinkind maar het blijft natuurlijk fantastisch.

Ik heb met 14 weken een afspraak. Dan geen echo maar gewoon controle (hartje luisteren en inderdaad bloeddruk).
Dan heb ik met 16 weken een echo. Maar die willen wij zelf. Moeten we ook voor betalen. En dan zien we het geslacht.
De afspraak daarna is de 19/20 weken echo. Daarna nog geen afspraak gepland, na de 19 welen echo ga ik ook drie weken naar Amerika. Dat hadden we al gepland.
Alle reacties Link kopieren
@juf jammer dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk trekt het snel weg! Wat leuk dat jullie het je grootouders verteld hebben! :) en wat fijn dat je deze week even weer kunt spieken!

Ik heb hier met 15 weken zowiezo weer een echo. Andere datum weet ik even niet zo uit mijn hoofd. Alleen dat ik op 8 juli mijn 20 weken echo heb.

Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Uiteraard genoten van het songfestival (ik ben een echte fan haha) en we hebben zelfs te horen gekregen dat hele goede vrienden van ons ook zwanger zijn! We verschillen maar een aantal weken dus dat vind ik dan weer zo bijzonder :$

Daarnaast hebben wij ons aangemeld voor kraamzorg. Dit moet voor de 16e week schijnbaar al geregeld zijn. Ik hoop dat we daar binnenkort bericht van krijgen! :monkey:

Ook hebben wij het afgelopen Vrijdag na de termijn echo “facebook official” gemaakt. Ik werd vandaag echt hartelijk ontvangen op mijn werk! Dat was wel geinig! :D
Hier ook nog volop zwangerschapskwaaltjes, maar hopelijk zijn die met een week of twee voorbij. Ik ben bijna 12 weken nu.

Ik vind het echt leuk om te volgen hoe dat gaat in Nederland met controles etc. Ik heb hier in Ecuador een verloskundige gevonden die voor een thuisbevalling is. Dat was nog niet zo makkelijk. Zelfs de gynaecoloog waar ik de allereerste echo (al bij 8 weken) had, mag niet zomaar assisteren bij een thuisbevalling.

Ik doe niet meer aan echo's bij de gynaecoloog. Het wordt niet vergoed en privéklinieken zijn hier nogal duur. Mijn verloskundige kan naar het hartje luisteren, dat lijkt me dan wel prima en genoeg.

Ik heb gisteren gehoord dat het een meisje is! Wij dachten een jongen maar de holistisch therapeut vertelde ons (dmv pendel) dat het een meisje. We hebben het wel zes keer gevraagd. Wij gelooft hier eigenlijk in?? Misschien ben ik de enige...
Alle reacties Link kopieren
@maria oh een meisje! Wat super schattig! :$ had je stiekem ook een voorkeur?

Als jij je prima voelt bij je verloskundige dan zou ik ook lekker daar blijven en de overstap naar een gynaecoloog niet maken!

Ik zal je wat zeggen, ik ben 12w en 4d (nouja nu alweer 5d) en ik heb vandaag na mijn dienst weer 5 uur (!!!!!!) knock out op de bank gelegen. Ik ben zo ontzettend moe. Stiekem hoop ik ook dat dit binnenkort weg trekt want ik slaap meer dan 12 uur per dag zo.. :O
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Daar ben ik weer. Ik merk dat ik deze zwangerschap minder de tijd heb/neem om even te komen schrijven.. Dus ik kom eens in de zoveel tijd aanwaaien met veel te lange lappen tekst :’)

@Vlinder27, hoe was je echo?

@Jufmevrouw, jij hebt ook alweer bijna een echo, joepie! Het geluk spatte bij je echo van afgelopen woensdag van het scherm (zo mooi om te lezen  )
Lijkt me wel lastig om nu aan te komen met obesitas in je verleden.. Hoe heb je dat afvallen aangepakt? Zó knap van je!
Hoeveel moet je nog voor je opleiding? Ik ben ook in de afrondende fase.. heb nog een paar spannende tentamens te gaan.. Whaaa. Gelukkig hoef ik thuis weinig werk meer te leveren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je weinig trek hebt om nog aan het werk te gaan. Pittig hè soms, functioneren met die kwalen.
Over je vraag voor het geslacht, ik suggereerde hier nog even om het dit keer niet te weten, maar mijn wederhelft verklaarde me direct voor gek, haha! Ik ben zó gewend aan een meisje dat ik dat voor nu weer denk. Maar wie weet.. word ik nog verbaasd.
Het tweede trimester brengt weinig bijzonderheden.. iedere 4 weken even een check, hoe hoog de baarmoeder zit, bloeddruk en hartje luisteren. Vanaf 24w wordt dit wat korter hier, afhankelijk van het gestel van moeder. Echo’s in principe alleen met 10, 20, 30 en 34 weken ongeveer.

@Maria_hoi, ja hoor.. ik heb een buikje. Zo’n vadsig opgeblazen darmen buikje, haha. Maar het is dan ook nummer 2. Bij nummer 1 begon ik pas met een maand of 4 ietsje te tonen, maar nog leek het nergens op. Het gaat ineens hard.
Qua werk, tja nummer 2 zal vrolijk mee gaan in het ritme van nummer 1. Opvang, familie.. We hebben gelukkig een heel fijn netwerk om ons heen.
Een pendel? Wat cool! Ik ben heel benieuwd wat er in Ecuador anders gaat dan hier. Mag ik vragen hoe je daar terecht bent gekomen?

@summerlovin1991, heb je al bericht gehad over je antistoffen? Ik had vorige zwangerschap alleen geen antistoffen voor CMV. Hopen dat ik nu voldoende met peuter heb geknuffeld om het wel te hebben.

@lilianw1988, en jij ook weer een goede echo. Heerlijk!
Oh joepie.. controle op suiker, moet je dan ook die vieze test doen? Ik hoor vriendinnen van me ervan walgen..
Wat fijn dat je baby mee kan naar je werk zeg! Lijkt me ideaal.. Vond vorige keer opvang met 3 maanden toch wel erg vroeg..
Er zijn trouwens best veel kinderziekten die je als zwangere niet voor de eerste keer wil doormaken. Voor heel veel worden we in NL ingeënt, maar soms ‘pakt’ de inenting niet, daarom wordt er bij vrouwen die met kinderen werken toch op e.e.a. gecontroleerd. Kinkhoest, mazelen, rode hond, cmv, 5e/6e ziekte, waterpokken… ga zo maar door.
En natuurlijk mag je klagen! Hallooo, daar is deze groep ook voor hoor. Beter hier klagen dan dat straks je vent hard gillend van je wegrent, haha.
Hoe zwaar maken jullie het je vent dames? ;-) Ik heb vorige keer een lijstje bijgehouden van mijn idiote hormonale momenten. Gelukkig konden we er smakelijk om lachen…maar arme vent :’)
Hoe is jouw (eerste) keizersnede gegaan? En het herstel daarvan?

@lacer, hoe verloopt de nipt? Gewoon bloed prikken en afwachten? Wanneer hoor je meer?
Gefeliciteerd met het doorkomen van je eerste trimester, hiep hiep HOERAAAA!!! Enne, je energie is niet ineens in één dag terug hè ;-) Maar over het algemeen trekt het écht bij, hou vol.

Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie echo’s, haha. Ik moet nog anderhalve week wachten tot m’n eerste echo. Maar goed, ben dan ook een van de laatsten in ’t rijtje met jufmevrouw.
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw: wat vervelend dat je je nog steeds beroerd voel.. helaas weet ik uit mijn omgeving dat je helaas ook langer last kan houden van die misselijkheid.. een buurvrouw gaf aan dat het bij haar met 20 weken pas beter ging.. niet om je te ontmoedigen hoor, maar ieder lichaam is anders.

Wat leuk dat je het aan je opa en oma kon vertellen!
Wij hebben het van het weekend ook aan de oma van mijn vriend verteld. Zij is iets van 94 jaar en dit wordt dr 11 of 12de achter kleinkind

@summerlovin: ik zit ook te twijfelen of we met 16 weken een extra echo doen. Hebben we de vorige keer wel gedaan en toen zijn mijn ouders en schoonmoeder ook mee geweest omdat ik dat graag met ze wilde delen. Het geslacht hebben we toen op een briefje laten schrijven wat wij thuis met zijn tweeën hebben open gemaakt.
Nu heeft mijn vriend het enorm druk, maar als ik me bedenk dat ik bijna 2 maanden moet wachten, dan vind ik het toch wel lang duren haha..

@maria: oh ik wist niet dat dat kon.. een meisje wat leuk.. het zal denk ik spannend blijven, want zelfs met een echo kunnen ze het nog wel eens verkeerd zien weet ik uit ervaring in mijn omgeving.

@lacer: hier ook nog steeds last v an moeheid.. nu 12+1.. ik kan helaas wat minder vaak en lang slapen dan jij, maar ik geef me er steeds vaker aan over.

@nurual: tuurlijk lekker komen aanwaaien.
Wat duurt dat wachten lang hè..
Maar ik kan mijn baby niet mee nemen naar werk helaas.. maar met mijn dochter was dat ook wel goed.. ze was een huilbaby en ik had nog 5 weken achter mijn verlof aangeplakt, want ik vond 10 weken ook er vroeg voor zo'n kleintje om naar de opvang te gaan. Ik denk alleen dat ik dit keer minder lang met verlof kan, misschien naar 4 weken plakken dit keer..

Hier verkouden en dat is klote.. ik voelde me al verrot en nu met die verkoudheid :-|
Verder gaat het prima.. ben blij dat ik het heb verteld op mijn werk, je kan ook niet meer om mijn buikje heen.. die darmen van mij zijn best gevoelig en opgeblazen.. ook toilet gang ius soms een dingetje.. achja allemaal voor een goed doel.

Mijn vriend is de komende paar dagen zijn scriptie aan het afronden van zijn deeltijd studie en dan gaan wij ons langzaam richten op de nieuwe slaapkamer van mijn dochter en daarna die van de kleine..
Genoeg re doen in huis de komende maanden.
Alle reacties Link kopieren
@summerlovin: volgens mij hier wel beetje hetzelfde, met echo’s. Willen ook rond 16 weken een doen voor het geslacht (en even kijken). Heb gisteren gehoord dat bij ons net als bij ? Wie zei dat ook alweer? een hartjes spreekuur is elke week, dus daar mogen wij ook gebruik van maken.

@lacer: ohh wat leuk om samen met een goede vriendin zwanger te zijn :heart: Heel mooi om dat te kunnen delen! In de periode van mijn eerste zwangerschap raakten vriendinnen daarna ook allemaal zwanger, terwijl wij toen dus niet door konden vanwege mijn gezondheid. Nu allemaal kleine kinderen dus om ons heen, en voelt super om straks zelf ook zo’n kleintje te mogen verwelkomen in ons leven. Maar tegelijk zwanger vermoed ik niet, aangezien de meesten nu de 2de al hebben of net daarvan bevallen zijn.

En goed geregeld van de kraam zorg, heb ik ook gedaan. Hier geen Facebook dus mensen horen het via ons of via via of zullen misschien wel twijfelen of ik zwanger ben of weer aangekomen ;-D

Die vermoeidheid, poeh, heftig dat je nog veel ermee te maken hebt zeg. En zooo herkenbaar. Eraan toegeven waar lukt, dat probeer ik, maar wel super vervelend. Mij helpt het ook wel te beseffen dat ons lichaam in een hele korte tijd een heel mens aan het maken, verzorgen en dragen is. Dat kost natuurlijk ook veel energie. Ik hoop met je mee dat het snel beter zal worden.

@Maria: voor ons weer leuk om te horen hoe het in een ander land gaat! Ik geloof wel in holistische aanpak van gezondheid, dat heeft mijn herstel in elk geval geholpen. Pendelen ben ik verder niet bekend mee, maar super dat eruit kwam dat jullie een meisje krijgen, bijzonder hoor!

@nerual: leuk dat je af en toe zo komt mee schrijven. Ik vind het een gezellig groepje zo!
Ja het geluk spat hier eigenlijk ondanks de vele klachten continu van mijn gezicht :flirting:
Ik vind het zo mooi om dit mee te mogen maken! Onze verloskundige maakt via een USB stick elke keer opnames van de echo, deze krijgen wij dan mee en kunnen we dus zo vaak terug kijken als we willen. Heel gaaf hoe ze dat doen, en zoooo genieten!

Bedankt voor je compliment, veel mensen zijn alweer gewend aan mijn gezonde gewicht, maar in mijn hoofd voel ik mij nog vaak veel groter en pak geregeld nog de verkeerde maat. Ik was vooral benieuwd hoe de verloskundige ermee om zou gaan, omdat ik natuurlijk vaak in mijn leven adviezen en commentaar op mijn gewicht gekregen heb. Maar ze was super aardig, en begreep de gevoeligheid voor mij. Ze gaf ook veel complimentjes en bij de echo zei ze dat ze toen pas besefte wat 45 kg betekent, aangezien mijn huid natuurlijk los is bij mijn buik. Maar, zei ze, anders zou ik het nooit geweten hebben (klopt, mensen die mij niet kennen weten niks van mijn obesitas verleden af natuurlijk, het is niet (meteen) zichtbaar). Ik heb destijds geen dieet gevolgd, maar ben juist gestopt met alle adviezen en tips van anderen op te volgen. Ik heb leren luisteren naar waar mijn lichaam behoefte aan had (dit was een proces van jaren), heb het emotie eten aangepakt en ben gestopt met sporten. Vooral dat laatste begrijpen mensen vaak niet, maar sporten zorgde voor zoveel stress en onrust bij mij, dat het voor mij beter hielp toen ik meer rust en ontspanning opzocht. Inmiddels pak ik langzaam het wandelen, fietsen en zwemmen weer op, daar beleef ik inmiddels wel plezier aan!

Jij dus ook in de afrondende fase van een opleiding, spannend! Laatste loodjes wegen in mijn geval echt zwaar :$
Maar tentamens hoef ik gelukkig niet meer, alleen nog een eind presentatie. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en deze inmiddels gepland, nu blijk ik in juli al te mogen presenteren! Als ik die haal krijg ik mijn diploma, waaaah, dat gaat opeens snel! Ik ben nu met deze stok achter de deur steeds met de opleiding bezig, maar alsnog is het concentreren behoorlijk lastig merk ik wel. Als jij de tentamens gehaald heb, ben je dan ook helemaal klaar?

Een lijstje met idiote hormonale momenten ga ik maar niet aan beginnen :hihi:
Maar man en ik redden ons tot dusver goed met alle veranderingen. Zonder zwangerschap kon ik ook wel moodswings hebben dus hij is het gewend :whistle:
Ben wel benieuwd wat er nu op je lijstje staat, heb je leuk voorbeeld?

Enne respect voor jouw geduld met wachten tot die eerste echo. Maar dat wachten wordt zeker beloond, want met 11-12 weken is het al helemaal een mini mensje :love:

@lilian: bedankt voor de waarschuwing, ik vind het niet ontmoedigend om te horen dat de klachten langer kunnen aanhouden, denk dat het wel realistisch is. Het helpt mij alleen wel steeds te bedenken dat het in elk geval vaak afneemt na 12-14 weken, dat geeft toch houvast.

Gisteren heb ik hele fijne tips gekregen van de verloskundige. Meer concreet over wát ik nu eten en drinken kan, maar ook op welke manier. Zij heeft veel ervaring, ook met misselijkheid, en het lijkt aan te slaan! Ik juich nog niet te vroeg, maar vandaag ging redelijk :) Ze heeft laten zien hoeveel ik max per keer kan eten en drinken (echt heel weinig) en timer elk uur zetten om opnieuw te eten en drinken. Het is even wennen, maar 1000x beter dan de maagpijn en misselijkheid! Ze heeft me ook gerust gesteld met ‘s nachts eten en drinken, dat raadde ze namelijk sterk aan. Ben blij dat ze zo mee gedacht heeft, want vond afgelopen weken toch wel erg zwaar.

En @Lilian, wat zal het een pittige tijd voor jullie geweest zijn met jullie eerste als huilbaby. Is het uiteindelijk helemaal goed gekomen en nu wel wat meer rust?
Beterschap voor je verkoudheid gewenst! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zojuist de uitslag gekregen van de NIPT test! Alles is in orde! Moest toch weer even huilen bij het lezen van de brief!

Ik reageer later even wat uitgebreider! :)
Alle reacties Link kopieren
@nerual NIPT test is een bloedtestje. Er worden 3 iets grotere buisjes voor gebruikt maar veel stelt het niet voor. Is gewoon bloed prikken :monkey: Daarnaast kan het ongeveer 10 werkdagen duren voordat je de uitslag binnen krijgt. Ze hebben mij uitgelegd dat als je een brief krijgt alles in orde is. Mocht je gebeld worden dan is er wat uit de test gekomen. (Dit kan bij iedereen verschillen trouwens! Weet niet of dit de standaard protocol is). Bij ons heeft het precies een week geduurd dus de brief kwam gisteren een beetje onverwachts binnen toen er ons ook nog eens verteld werd dat we rekening moesten houden met Hemelvaart en dat het dus langer kan duren dan gewoon.

Nog eventjes en je bent aan de beurt! Hoe zit het qua zenuwen? Hoe voel je je zelf zo? Ik duim zo hard voor je! Volgens mij ben jij de laatste van het lijstje die nog geen echo gehad heeft toch? Spannend! :-O$

@jufmevrouw fijn dat de tips die je hebt gekregen van de verloskundige ook helpen! Ik heb het geluk gehad dat ik tot nu toe nog niet extreem misselijk ben geweest, ofja op 1 dag na dan. :bonk:
Hopelijk voel je je snel weer beter zodat je je volledig kunt focussen op je eindpresentatie! Ook weer iets om naar uit te kijken!


Gisteren dus de uitslag gekregen van de NIPT test. Barstte volop in tranen uit want de brief kwam eigenlijk behoorlijk onverwachts binnen en toch doet het wat met je (kshhht hormonen :whip: )

Daarnaast gisteren om het te vieren gingen we eventjes tijd maken voor sexy time. Vlak erna toen ik naar het toilet ging spotte ik een beetje (echt heel minimaal, maar dan nog...) bloed op het toiletpapiertje. :nope: are you kidding me? Gelukkig weet ik dat dit door ons vrij partij komt maar dan nog. Hele avond om de paar minuten naar het toilet geweest om te checken, en op 1x na, geen bloed meer gespot. Vanmorgen ook niet... toiletpapiertje bleef stralend wit. Fjieuw..

Daarnaast heb ik gisteren toch maar besloten om voor zwangerschapsbroeken te gaan kijken. Wist niet dat die dingen zo lekker zitten! O_O mijn broeken beginnen nu behoorlijk te knellen terwijl ik gewoon nog op ongeveer mijn startgewicht zit. Nieuwe gewone broeken kopen heeft voor mij dus geen zin meer dus ik ga vanaf vandaag mijn nieuwe zwangerschapsbroeken dragen. ;-D

Hoe is het trouwens met de rest van de dames?
Heel bizar, maar twaalf weken nog maar net aangetikt en de zwangerschapskwaaltjes zijn op slag verdwenen! Ik heb weer energie, geen rare stemmingswisselingen meer en ik voel me niet meer zo wee in mijn maag.

Je ziet nog steeds niets, dus nu denk ik helemaal 'waar is die baby', nu die kwalen zijn verdwenen.

Misschien is dit maar voor even, maar wat fijn zeg dat ik gewoon weer een normale dag kan draaien zonder 's middags te gaan liggen en 's avonds om acht uur alweer naar boven te vertrekken.

@lacer, ik bloed ook wel eens 'afterwards', geen zorgen om maken, lijkt mij :)
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: Wat leuk dat jouw verloskundige opnames maakt! Dat doet die van mij helaas niet.. ook met het maken van foto's zijn ze een beetje krenterig haha. Maar goed is niet heel erg.
Wat spannend van je opleiding! Bijna klaar dus. Nog ff doorbikkelen en dan ben je er.
Wat fijn dat je verloskundige zulke goede tips mee kan geven. Merk je de afgelopen dagen verbetering
Mijn dochter was inderdaad een redelijke huilbaby, maar het kan allemaal nog erger hoor. Het voordeel dat wij hadden is dat ze in de nacht redelijk goed sliep. Dat ze in de nacht huilde is op 1 hand te tellen denk ik. Misschien dat het scheelde dat ze tot 6 maanden in een co-sleeper naast mij heeft gelegen. Dus ik was heel de nacht in de buurt. Overdag sliep ze veel in de draagzak. Wat ik hieruit heb mee genomen is dat ik me veel meer had moeten overgeven aan de situatie. Ik vocht er eigenlijk tegen dat ze alleen maar sliep in de draagzak. Ik wilde perse dat ze ook in haar bedje zou slapen omdat ze op een gegeven moment naar de opvang zou moeten. Maar het is helemaal goed gekomen. Op de opvang sliep ze prima. Ze zijn dat natuurlijk gewend en hebben zo hun trucjes.
Nu is het een lieverd hoor, maar wel echt een pittige tante met een duidelijke mening en een goede set longen haha.

@ Lacer: wat fijn dat de NIPT test goed is! dat zal een opluchting zijn geweest.
Haha ja die broeken zitten heerlijk he.. Bij mijn vorige zwangerschap begin ik pas aan te komen rond de 18 a 20 weken en toen had ik ook echt al een behoorlijke buik. Nu helaas al 3 kilo aangekomen terwijl ik niet heel anders eet dan voor mijn zwangerschap. Dus ik probeer zo gezond mogelijk te eten en te blijven bewegen.

@Maria_Hoi: fijn dat ze weg zijn. Hier met 13 weken nog aanwezig hoor. Die vermoeidheid is nog steeds wel een ding. Maargoed ik ben een slaapkop en heb natuurlijk een peuter rond banjeren. Mijn darmen zijn ook nog steeds van slag. Verder geen klachten gelukkig, maar ik vind deze twee wel zwaar wegen haha

Hoe was het weekend bij iedereen? Nu een stukje rustiger hier, omdat het denk ik ook rustiger is met controles e.d.
Ik heb een heel sociaal weekend gehad. Vrijdag geborreld met de buren. Zij verwachten eind juli hun eerste kindje, dus het was heel leuk om op een gegeven moment te kunnen vertellen dat ik ook in verwachting ben. Het leuke is dat ze hun kindje ook bij dezelfde opvang als mijn dochter hebben aangemeld, dus onze kindjes komen bij elkaar in de groep straks haha.
Verder zaterdag met mijn ouders geluncht. Was nog een kerst kado. En uiteindelijk door hun goed verwend. Heb wat zwangerschapskleren gehad. Echt een super leuk jurkje! Verder voor mijn dochter een outfit en een buik over 'wat zit er in mama's buik'.
Verder zondag met 2 vriendinnen geluncht.. dus zou ben ik mijn weekend doorgekomen.

Vanmorgen was even vreselijk schrikken. Ik was gisteren 13 weken en vandaag zou ik langs gaan om naar het hartje te luisteren. Maar ze kon het hartje niet vinden. Dus mijn vriend en ik schrokken ons kapot. Ze gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk kwam omdat het nog te klein is. Maar daar geloofde ik natuurlijk niks van. Gelukkig maken ze in onze praktijk ook echo's en heeft ze een collega gebeld of die langs wilde komen om een echo te maken. Dat was alleen op een andere locatie. Dus mijn vriend en ik vol zenuwen in de auto. Ik natuurlijk compleet over de zeik! Gelukkig was er niks aan de hand! de kleine was gewoon bewegelijk en we zagen het hartje kloppen. Dus ik huilen natuurlijk, want was enorm opgelucht. Ze gaf ook aan dat ze vaak pas vanaf de 14 weken naar het hartje luisteren, omdat dat apparaat waarmee ze het doen minder sterk is dan een echoapparaat. Dat wist ik niet. Ik dacht echt 'hier gaan we weer', ik was me mentaal al helemaal aan het voorbereiden op slecht nieuws. Maar gelukkig zit hij er nog!

Eerder hebben wij met 16 weken een pretecho gepland, ergens anders, om te kijken wat het geslacht word. Ben super benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@lilian, ben jij er nog achter gekomen waarom nr 1 een huilbaby was..? Hoe lang speelde dat?
Hier bleek nr 1 intolerant voor voedingsmiddelen (die ze via mijn bv binnen kreeg). Met een streng dieet ging het gelukkig al snel beter.

@ Maria, wat heerlijk dat je je zoveel beter voelt!

En @lacer, geweldig nieuws van je nipt!

@jufmevrouw
Vorige keer hebben ze nooit om een USB stick gevraagd, maar vandaag zei ze het toevallig ook. Leuk extraatje!

Wat een traject ben jij doorgegaan met je gewicht. Vreselijk knap. Bewijst ook maar weer eens hoe belangrijk het is om naar jezelf te luisteren. Respect

Wat heerlijk dat het einde van je studie in zicht is! Mijn laatste tentamen die ik nog moet is geen leer tentamen, maar het verdedigen van een product wat ik heb geschreven. Nu afwachten wanneer ik word ingepland..

Hahaha, lekker die mood swings. Wij herkennen ze nu redelijk goed.. de raarste heb ik bij nr1 gehad, maar dat begon steeds met een simpele keuze die ik niet kon maken. En daarna een vette huilbui.

Zo, wij hebben eindelijk vandaag ook de echo gehad. Prachtig mini mensje gezien. Genieten. Weet weer even waarvoor ik zo moe ben.. dit is t waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven