Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Ook ons kindje is geboren! Een kerst baby, dus we hebben lang op hem moeten wachten, maar dat is ie natuurlijk dubbel en dwars waard!

Ik was bijna 41 weken zwanger en voelde de baby steeds minder goed. De bezorgdheid nam toe en dus konden we in overleg een inleiding plannen. Achteraf is dit heel goed geweest, want ons kindje woog nog geen 6 pond bij de geboorte en we moesten eerst ook in het ziekenhuis blijven.

Ik kreeg een ballonnetje dat na 36 uren 3 cm ontsluiting had gegeven. Deze weeën waren al best heftig, want alles zat nog potdicht. Ik begon toen wel enigszins ongerust te worden over de bevalling haha want als de eerste cm’s al zo waren, dan stond me nog wat te wachten..

Op eerste kerstdag had ik dus 3 cm ontsluiting, en konden ze de vliezen breken én starten met infuus. Binnen een uur had ik heftige been- en rug weeën, en 5 cm ontsluiting. Ik begon het steeds zwaarder te krijgen, dus gingen we in bad. Daar namen de weeën enorm toe, en op een gegeven moment na weer een uurtje begon ik met persen. De verpleegkundige zei dat ik moest proberen het weg te zuchten, wat was dat moeilijk! Ik dacht: ik kan dit niet nog uren volhouden, die rug en been pijn was zo zwaar! Het enige dat ik kon doen was blijven ademen, maar snel tussen 2 weeën door smeekte ik om pijnstilling. Mijn man deed het ook geweldig, hij heeft flinke tegendruk gegeven en loopt nu dus ook met behoorlijk wat spierpijn rond :proud:

De verloskundige kwam kijken zodra ik uit het bad was en ze zei ik begrijp je wel, je hebt al volledige ontsluiting, dus je mag gaan persen! Ik bleek een rug- en been weeënstorm gehad te hebben, het ging zo snel dat ik totaal niet begreep hoe en dat ik al moest persen, dus ik bleef zuchten. Maar toen gaven ze aanwijzingen en binnen een kwartier persen had ik ons kindje in mijn armen.

Ik vind het nog steeds onwerkelijk en kon het eerste uur alleen maar huilen. Daarna is de borstvoeding gestart, pittig zeg! Maar wat een wonder, wat een dankbaarheid, wat is dit intens mooi :heart:
bedoel je dat je ook 36 uur weeen hebt gevoeld met dat ballonnetje?
wauw... ik dacht dat ik met mijn 26 uur al redelijk pecht had....
Lorem Ipsum
@juf gefeliciteerd! Kwartier persen is echt niks! ^^

Ik moet toegeven dat ik het moeder zijn onderschat heb. Ik geniet volop van ons zoontje en hij doet het uitstekend. Maar overdag kan ik hem geen moment alleen laten zonder dat hij het op huilen zet en dat valt me zwaar. De nachten zijn uitstekend, maar overdag ben ik de hele dag bezig om hem in slaap te krijgen. Ik mis wat “me-time” dat ik toch iedere dag wel eventjes wil hebben. Een klein uurtje is al genoeg.

Het komt vast wel goed maar het is voor nu eventjes doorzetten. Hoe is het met jullie dames?
Oh Lacer zo herkenbaar! Onze baby is echt een model baby, hij poept, eet en slaapt. Maar omdat ik alleen borstvoeding geef en niet genoeg kan kolven ben ik constant met hem in de weer, dag en nacht, en dat valt me ook best zwaar hoor!

Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn met meerdere kinderen of het helemaal in je eentje doen.

Mijn baby blues is gelukkig voorbij, in het begin voelde ik me echt doodongelukkig. Ons zoontje doet het super goed en ik heb het geaccepteerd dat ik nu een paar maanden niet genoeg slaap krijg en alleen maar bezig ben met de baby. Een roze wolk is het echter niet.

Nogmaals, hij doet het heel goed, het is echt een lieve baby en we zijn heel blij met hem, maar het is inderdaad pittiger dan van te voren gedacht!
@maria_hoi

Jup, herkenbaar. Die van ons is een vrolijk kereltje maar heeft wel een pittig karakter en wenst continue vermaakt te willen worden en slaapt overdag alleen in onze armen anders is het huilen. Eventjes 30 minuten in alle rust een boterham eten in de middag zit er gewoon niet in.

Ik heb het deels geaccepteerd (vind het nog steeds lastig) en kan niet wachten tot ik over zo’n 2 kleine weken weer kan gaan werken. Even iets anders dan de hele dag ons zoontje proberen in slaap te krijgen.

Gelukkig gaan de nachten echt super! Hij laat er zo’n 6 a 8 uur tussen. Maar de hele dag met zo’n kleine uk bezig te zijn zonder je handen vrij te hebben is ook enorm slopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven