Uitgerekend eerste helft oktober 2019

28-01-2019 07:38 655 berichten
Naam leeftijd (+prtnr) Ronde kindje UD bijzonderheden
Florazon 28/32 4 1 7 oktober 2019 mk oktober 2018
:heart:
16-3 termijnecho
Intake:21-02
Luiwammes 38/38 13 1 4 oktober 2019
Rosedanjoe 29/32 2 1 28 september :heart:
Jongetje
S0po 28/33 1 1 2 oktober :heart:
Starsuus 35/48 6 2 3 oktober :heart:
Roodborstjes19 27/29 1 1 1 oktober 2019 21 feb eerste Echo
Pinguin00 24/34 66 1 5 oktbober Zwanger dankzij icsi, miskraam augustus 2018
Ootje18 37/36 5 2 7 oktober 28 feb eerste echo
Yoehoee 33/38 3 2 4 Oktober
Mikaelson 28/29 4 1 16 oktober 2019 Eerste echo en intake 6-3
Fayen 29/34 1 1 17 oktober 2019
Pinklady 30/33 3 1 13 oktbober Eerste echo 12-3 en intake 20-3
Keda82 37/37 2 3 2 oktober :heart:
dancemacabre 30/33 1 1 8 oktober :heart: , termijnecho 21-3
:hug: Fofinha88
Lolanu


Tabel = vol! :-]



Tabel kan zelf aangepast worden middels bovenstaande inloggegevens.

Viva ik heb je voor nu uit de tabel gehaald. Als je toch wel weer mee wil schrijven kan dit uiteraard altijd.
anoniem_63aeba267e24a wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:06
64.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verdorie wat vervelend Roodborstje. Ga maar gewoon af op wat je collega zei. Die heeft er ongetwijfeld verstand van. Maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Keda mijn vriend vond het niet zo gemakkelijk maar dat komt vooral doordat ze in diezelfde periode verhuisden. Hij moest erg wennen op z’n nieuwe school, werd ook even gepest, en papa en mama hadden het logischerwijs vooral druk met de baby. Maar dat is later helemaal goed gekomen hoor. Ze kunnen super goed met elkaar!

Onze zoon is nu ruim drie en al bijna vier als ik ben uitgerekend. Zal ook wel even spannend zijn, een broertje/zusje én naar de basisschool. Maar ik hoor om me heen dat kinderen over het algemeen heel rap wennen aan de nieuwe gezinssituatie dus het komt vast goed :-]
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor alle lieve berichten!! Vanmorgen de echo gehad, ik was best zenuwachtig. De echo was vooral gepland zodat we weten hoe ver ik ben, aangezien dat niet in te schatten was door mijn onregelmatige cyclus.

Het bleek dat ik nog best pril zwanger ben, zo'n 4,5 week. Er was wel iets heeel kleins te zien, het vruchtje maar verder kon ze er nog niks zinnigs over zeggen. Verder zag alles er wel goed uit. Over twee weken nieuwe echo gepland.
Ppff wat een spannend allemaal!

Roodborstje Probeer je niet te druk te maken. Waarschijnlijk heeft je collega gelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb even gegoogled en lees vooral dat er nog geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat het schadelijk is maar dat word aangeraden om het niet te doen. Bij dieren is het wel schadelijk als ze drachtig zijn maar dan gaan ze natuurlijk echt zelf onder narcose.

Zit me nog niet lekker maar wel al meer gerustgesteld.

Lolanu wat spannend! Dat was dan inderdaad een hele vroege echo
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje ik hoop dat je je er snel weer ok bij voelt. En je hebt nu nog geen bloedband met het kindje volgens mij, dus dat kan het sws minder kwaad.

Lolanu fijn dat je nu een beetje weet hoe ver je bent. Weet je dan nu ook je uitgerekende datum?

Hier is m'n eerste middagdutje een feit :) m'n kat gaat de tijd van dr leven krijgen, ze vond het heerlijk samen op de bank. Maar die weet nog niet wat haar te wachten staat over 8 maanden :proud:
florazon wijzigde dit bericht op 05-02-2019 19:50
28.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lolanu wat fijn! Een goed begin :yes:

Roodborstje ik zou het ook maar proberen los te laten. Je kunt er niets aan doen en één ding weet ik zeker: die kleintjes van ons worden enorm goed beschermd in de buik. Komt vast goed.

Flora ik voelde me vandaag na mijn lange nacht wat beter, maar kan nu wel weer naar bed. ‘t Is wat! :lol: En de poes, ach gos. De mijne is al zo enorm blij met onze zoon (not) en dan krijgt hij ook nog versterking! :facepalm:

Zijn jullie ook enigszins obsessed met eten? Als ik net gegeten heb is er niets aan de hand, maar als ik een beetje honger krijg kan ik meteen aan níets anders meer denken dan voedsel!
:popcorn: :-9 :popcorn: :-9 :popcorn: :-9 :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Jaa starsuus i love food! Ik zit of vol, of ik heb meteen onwijze honger en dan wil ook NU eten :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Eten geen last van, wel net 2 uur op de bank liggen slapen haha..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Welkom Mikaelson! Hoe is jullie nacht gelopen? Weer aan het spoken geweest?

Ik zag een paar van jullie schrijven over MvM. Ik ben toch ook maar even op de website gaan kijken en heb me ingeschreven. Dat voelt echt heel vroeg, omdat zo weinig mensen nog weten van de zwangerschap en omdat het nog alle kanten uit kan. Maar wat voor kant het ook uit gaat, ik wil toch graag andere moeders helpen. Binnenkort komt er iemand langs voor de intake.

StarSuus & Florazon: hebben jullie ook trek in een specifiek soort eten? Ik merk dat ik gewoon een goede eetlust heb, maar geen enorme cravings of zo. Wel merk ik dat ik meer behoefte heb aan fruit. Voorheen at ik een beetje obligaat af en toe wat fruit, nu zoek ik het huis af of ik nog een lekker appeltje kan vinden. Lijkt me geen ongezonde ontwikkeling ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb prima geslapen vannacht! Wel weer idioot gedroomd. Hebben jullie dat ook? Ik werd vannacht, rijdend in de camper van m’n ouders, achternagezeten door een kudde stieren O_O :rofl:

Wat cravings betreft hier ook nog niet echt opvallende dingen. Heb wel een beetje een afkeer voor koffie merk ik, maar geen dingen waar ik juist heel veel zin in heb. Tijdens de zwangerschap van m’n zoon was ik in het begin een tijdje gek op citroen. Misschien komt dat nu nog.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik droom ook echt heel vreemd nu, geen idee meer waarover.
Haha mooie droom Starsuus, hoe kom je erop ;-)
Ook wel vaker wakker s nachts, maar kan daarna gelukkig wel weer verder slapen. :zzz:

Van vreemde cravings heb ik ook nog geen last. Koffie smaakt nog steeds, helaas kun je dat beter ook niet teveel drinken als je zwanger bent..En luiwammes als t bij fruit blijft lijkt t mij n hele gezonde craving!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa! Ik heb ook idiote dromen! Hele wilde dromen ook met spannende achtervolgingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het dromen ook!! Heb hele heftige vreemde dromen. Maar eigenlik eerder nog niet aan mijn zwangerschap gelinkt.

Ik heb vandaag vooral last van brandende tepels! Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Heey!

Ik heb vannacht ook wel prima geslapen, en gister middag en gister avond op de bank :p

Ik heb qua eten nog niet echt een voorkeur, maar merk ook wel dat ik neig naar de gezonde dingen. Maar dat is mss ook omdat je gewoon weet dat dat nu veel beter is.

Die dromen heb ik ook! Heb de afgelopen dagen energie gedroomd dan in een jaar tijd

Had vanochtend onder de douche een klein sliertje bruin verlies, schrok me wild. Verder niks meer, maar merk dat het me toch niet helemaal lekker zit. Lichtelijke stress dag dus hier, maar zakt wel weer een beetje omdat ik verder niks meer hebt gezien...
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend Flora! Niks aan, die onrust. Waarschijnlijk is het gewoon oud bloed van een geknapt bloedvaatje. Je baarmoedermond is nu veel beter doorbloed, is mij ooit verteld, en dan kan tijdens zwaar tillen of sex zomaar een vaatje knappen. Dan is het ook zo weinig. Als het echt mis zou zijn, was het vast meer geweest dan een sliertje.

Ik vrees dat ik qua cravings juist de ongezonde kant opga. Hamburgers, friet, gebakken eieren, broodjes kaas met tomaat en mayo, pizza, mmmm!!! Oh en snoep perzikjes gaan er ook goed in!
Alle reacties Link kopieren
Och wat schrikken Flora! Gaat toch ergens in je hoofd zitten hè?

Hier niet echt cravings. M’n vorige zwangerschap was dat cracotte met sambal smeerkaas :mrgreen:
Nu vooral gezonder. Ik heb momenteel wel moeite met gehakt geur en koffie geur (vooral uit iemand anders z’n mond) haha...
vanmorgen ook echt niet fit! Alsof ik zwaar op stap geweest ben iedere nacht.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je starsuus en ik weet het, maar verstand en gevoel hè...

Keda dat klopt zeker. Maar als het morgen nog steeds niets is kan ik het denk ik wel weer loslaten.

Ow koffie hoef ik trouwens ook niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Oh daar zou ik ook van schrikken Florazon maar als het maar bij een sliertje is gebleven, hoef je je denk geen zorgen te maken.

Ik ben klaar met mn nachtjes. Hoop dat ik vannacht kan slapen. Normaliter nam ik dan wel eens een slaaptablet of een wijntje, maar dat kan nu niet. Op een hoop van zegen dan maar. :zzz:

Vandaag voel ik me beetje onzeker. Maak mn zorgen omdat ik bijna geen zwangerschapssymptomen heb. Alleen wat gevoelige borsten en acne.
Google mn suf op dit onderwerp en daar staat wel dat dat normaal is. Maar toch.. haha. Het is gewoon spannend
Alle reacties Link kopieren
fofinha dat ga ik nu ook proberen te doen :) lief dat je meedenkt. Ik heb ook niet mega veel symptomen hoor. Beetje acne en gevoelige borsten, en vroeg wakker. Maar verder ook niet echt. Bij zes weken zwangerschap schijnen je hormonen opeens sky high te gaan, dus dan zou je opeens wat meer last kunnen gaan krijgen. De vrouw van mvm liet een tabelletje zien, waarop te zien was hoe je hcg verloopt. Daarop was te zien dat het tot vijf weken vrij stabiel is en bij zes weken opeens omhoog schiet dus.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Bedoel je dit grafiekje Flora?

Afbeelding
Vanaf week zes gaat het inderdaad hard met de toename van de hcg. En vanaf week 8 nóg harder. Ik hoor dat ook veel om me heen, dat vrouwen tot de 8e week nog amper ergens last van hadden. Me too tijdens m’n vorige zwangerschap. Toen lag ik pas in week 9 al om 20.30 uur te tukken op de bank. Nu 3 weken eerder. Zegt allemaal niks. Ja, misschien dat ik dit keer een tweeling krijg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Nou dan staat mij ook nog wat te wachten... ik val om 6 uur al om van de slaap. Als het nog erger wordt gaan de luiken straks na de lunch al dicht haha.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
06-02-2019 19:00
Nou dan staat mij ook nog wat te wachten... ik val om 6 uur al om van de slaap. Als het nog erger wordt gaan de luiken straks na de lunch al dicht haha.
Misschien krijg jij dan wel een drieling!
:rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Poe Hee dan heb ik goed m’n handen vol... in zowel mijn familie als die van mijn man komen meerdere tweelingen voor...
Alle reacties Link kopieren
Oh oh... Eéneiig of twee-eiig? Ik las laatst dat alleen twee-eiige tweelingen erfelijk zijn. Eéneiige zijn altijd toeval, schijnt.
starsuus wijzigde dit bericht op 06-02-2019 19:55
4.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh thanks. Stelt me weer een beetje gerust julloe berichten! We moeten gewoon genieten nu :-]

luiwammes Hahaha sta je toch raar te kijken straks als het een drieling is
Alle reacties Link kopieren
Zo! Een meerling, dat zou wat zijn!!
Ik had al voor mijn NOD zo’n dikke knaltest, dat we hier wel grapje over gemaakt hebben. Hoe ouder je wordt, hoe meer je kans hebt op meerlingen.
Het komt hier niet voor in de familie.

Ik ben zo’n testjunk. Maar nu na 3 stuks gestopt. De laatste die ik deed was zelfs de test streep donkerder dan de controlestreep. Toch fijn want met mijn mk liep hij heeeeeeel langzaam op, ik had direct al het gevoel toen dat het niet goed zat. Gek hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven