uitgerekend eind april 2017

21-08-2016 20:10 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben. Het lijkt me leuk om met wat meiden een eigen groepje te starten.

Wie is er nog meer eind april uitgerekend? Wees welkom.........

Forumnaamleeftijd1-2? kindjeUDAfspraakbijzonderhedensaxofoon 198828-292de 26-4 18-10 puckie8930/27 1ste kindje 28-4 26-9 -horsey34-37 2de kindje25-4 5-10 Waus24730 1ste 20-413-9 - chicky32/32 1ste 30-415-9 vriend heeft al een kindje Kamma8828/28 1ste 26-42-11 dancing queen31/33 1ste kind27-425-10 hum123429/32 1ste kind 2-5 27-9 - brocoliesoep30/31 1ste kind 18-4 26-9 Inexplicable 26/29 1ste kind 28-4 30-9 sexyladygirl88 28/31 2de kindje 22-4 13-10eerste kindje vroeg geboorte
Hoe is het met jullie? Last van de hitte?

Hier gaat het best redelijk. Vandaag kreeg ik de zware taak van m'n man opgelegd om niets te doen. Kan ik niet zo goed, dus ik heb wel wat gedaan maar erg rustig aan gedaan. Ben vanmorgen alleen iets misselijk geweest, dus dat gaat gelukkig goed! Merk wel dat ik echt 0,0 energie heb.

Saxofoon, lastig he wanneer je het gaat vertellen. Volgens mij hebben veel mensen het bij mij al wel door omdat ik steeds zo misselijk ben. Maar ja, om het nu al te vertellen is best vroeg.

Vervelend van die bloedverdunners Andrea! Hopelijk heb je wel een fijne zwangerschap en kun je er ook een beetje van genieten!
Erger je niet, verwonder slechts!
Andrea wat vervelend dat je bloedverdunners moet spuiten maar natuurlijk alles voor jou gezondheid en die van je kindje! Snap dat je je druk maakt na deze echo maar als ik zo hoor dat je een onregelmatige en lange cyclus hebt zou ik er maar vanuit gaan dat je iets minder ver bent! En gelukkig is het zo 5 september!

Ik heb een erg regelmatige cyclus van 26 dagen dus kan er wel vanuit gaan dat ik nu echt 5 weken ben. Kan ook echt niet wachten tot de eerste echo!

Chicky hoe was je vakantie? En alvast veel plezier komende week, geniet er lekker van.

Ik weet nog niet hoe ik het iedereen wil vertellen en dat doen we waarschijnlijk pas na de termijnecho. Volgende week ga ik het wel mijn moeder en stiefvader vertellen waarschijnlijk met koffiemokken waar oma en opa opstaat (dit omdat ik die een keer tegenkwam met mijn moeder en toen zei ze voor de grap dat ik die dan moest halen). Het is wel lastig om voor me te houden, zou bijna tot week 12 met niemand afspreken ;) maar dat gaat natuurlijk niet.

Ben nu na deze paar dagen hitte wel helemaal op. Zou vandaag eigenlijk naar mijn werk nog naar een vriendin gaan maar was zo moe dat ik dat maar heb afgezegd.
Andrea, heb je een inwendige echo gehad? Volgensmij kun je bij 5 weken zwangerschap inderdaad nog niet veel zien. Ik hoop voor jou dat de volgende echo meer duidelijkheid geeft.

Wel heel vervelend dat je bloedverdunners moet spuiten tot na de zwangerschap maar zoals je zelf al aan geeft, het is voor een goed doel ;)

Chicky geniet deze week nog lekker van jullie vakantie saampjes!

Joostelientje, wat fijn dat de misselijkheid de betere kant op gaat. Heeft het je goed gedaan de "rust"dag gister?

Kammm, wat leuk dat jullie volgende week je moeder en stiefvader gaan inlichten. Wij gaan dat ook komende week doen, kan niet wachten om de reacties te zien!

Ik vind het ook wel fijn dat de dikke hitte weer een beetje weg is. Heb heel rustig aan gedaan afgelopen dagen.

Sinds vrijdag merk ik dat mn borsten wat gevoeliger worden, dus dat is een fijn teken.

Morgen ook maar wat urine opvangen voor de MvM test. Vind dat toch eigenlijk wel weer spannend.
Tweety: ja het was inderdaad een inwendige echo, dus ik heb nog wel goede hoop hoor ervanuitgaande dat ik een week minder ver ben dan gedacht.

Saxofoon: als je een leuk idee hebt voor een shirt: laat je het weten? Ik bedruk zelf textiel en kleding maar ben zooo inspiratieloos... lijkt me erg leuk om een bijzondere tekst te hebben (iets anders dan de standaard teksten)

Wil je trouwens mijn UD verzetten naar 24 april? denk dat het meer in de buurt komt

Hoe beviel je dagje rust Joostelientje? Ik geloof dat ik dat niet zou kunnen haha. Heb sowieso veel gewerkt de afgelopen week, daarnaast druk met het inrichten van ons vakantiehuisje die we laatst hebben gekocht. En omdat zoontje van 5 nog vakantie had is entertainment, drukte, hyperactiviteit en de hele dag mamaaaa ook behoorlijk aanwezig

Morgen beginnen de scholen weer hier, geloof dat ik heerlijk ga niksen als hij op school is.

Chicky geniet nog even lekker!

Hebben jullie ook zo'n last van vergeetachtigheid? Het valt mij op dat ik sinds een paar dagen helemaal niet meer op de meest simpele dingen kan komen. Naam van de zanger van dat ene liedje, naam van mn lievelingsparfum, straatnaam van vriendin... echt erg! Zou dat door de hormonen kunnen komen? VInd het maar raar haha. Weet dan ook niet of ik in mijn berichten wel op iedereen reageer enzo, sorry alvast als dat niet het geval is

Ik ga straks nog een late dienst draaien en dan morgen en dinsdag lekker vrij.

Fijne zondag iedereen!
Hallo hier :-)

Sinds dit weekend weten we dat ik zwanger ben.

Ik ben eind juli ziek geweest met hoge koorts, keelontsteking en de hele mikmak. Hiervoor kreeg ik een vrij zware antibiotica welke ik 2 weken heb moeten slikken. In de laatste week antibiotica is mijn pil niet voldoende geweest en vriend en ik hebben er niet bij stilgestaan dat door de antibiotica meerdere anticonceptie nodig was. We zijn nu een jaar samen, dus het is nogal een stroomversnelling. We wachten af hoe het verloopt, het komt vanzelf goed!

Alle afspraken enz. moet ik nog maken, maar volgens internet zou het eind april/begin mei al zover moeten zijn.
Tjah, tjah, tjah...
ik heb je gegevens in de tabel gezet joostelientje en heb bij andrea de datum aangepast.

Welkom in de goep inexplicable, dat al wel even schrikken geweest zijn zou ik me zo voor kunnen stellen.

Ik weet nog geen tekst om er op te zetten ik wil ook niet de standaard tekst van ik word grote broer etc. Ik wil iets orgineels maar moet echt nog hard gaan verzinnen.

Ik herken het van dat vergeetachtigheid ook wel heel erg, de normaalste dingen weet ik niet meer. Ook liep ik gisteravond naar de zolder, sta ik daar weet ik niet meer waaarom.
Hoi meiden!

Afgelopen week een test gedaan. Begin mei ( volgens mijn app. ) uitgerekend.

Vind het erg spannend allemaal!!????????
Gefeliciteerd hum1234 welkom in deze groep.

Ik ben zo vrij om voor iedereen te praten maar wij vinden het allemaal spannend.

Lees en schijf gezellig mee
Gefeliciteerd inexplicable en hum1234. Dat was vast schrikken inexplicable, maar hoop dat je er snel van kan gaan genieten! En hum1234 ik vind het ook spannend. Die vergeetachtigheid komt me bekend voor ;).

Vanochtend had ik helaas wat licht bloedverlies met naar het toilet gaan. Was wel weer even schrikken, nu nog licht roze afscheiding met afvegen. Hoop dat het snel weg is en dat het een gesprongen bloedvaatje is geweest. Moeilijk om positief te blijven aangezien het de vorige keer misging. Maar ik probeer het beste ervan te denken.
oh Kammm dat is wel even schrikken kan ik me voorstellen! Hopelijk blijft het bij dit!

Was het de vorige keer ook zo begonnen, en rond dezelfde tijd? Duimen draaien hier dat het niks bijzonders was!

Gefeliciteerd Inexplicable en hum1234. Dat is best onverwacht dan inexplicable! Begin je al aan het idee te wennen, en je vriend?

Hum, is dit je eerste zwangerschap? Spannend blijft het hoor, ongeacht de hoeveelste zwangerschap.
Goeiemorgen Dames! Leuk jullie reacties :-).

Kammm88 dat is schrikken zeg! Hoop ook dat het bij dit blijft.

Het is idd mijn eerste zwangerschap! Moet er nog steeds aan wennen. Ben wat misselijk en alles valt zwaar op mn maag. Maar komt vast goed allemaal.

Hoe gaat het met jullie allemaal??
Kammm dat is schrikken hopelijk blijft het bij dit kleine beetje. Ik zal voor je duimen.

De misselijkheid is hier al 3 dagen niet meer aanwezig en dat maakt me dan gelijk weer bang. Want nu merk ik helemaal niks behalve als mijn zoontje tegen mijn borsten drukt dat is echt niet fijn.

Dit weekend heb ik heel veel geslapen en kwam er echt niks uit mijn handen.
Goedemorgen allemaal,

Ik heb dit weekend wel meegelezen maar ik had de puf niet om te reageren. Sinds vrijdag ben ik toenemend misselijk en dat is inmiddels zo erg dat ik er snachts iedere 2uur wakker van word. Zojuist de huisarts gebeld en ik mag starten met mesalazine.

Duimen dat het gaat helpen!

Kammm: wat schrikken dat bloedverlies!! Ik hoop dat het daarbij blijft.

Andrea: ik hoop dat er de volgende keer wel een vruchtje te zien is tijdens de echo. Je hebt er in ieder geval goed aan gedaan om naar de gyn te gaan, mbt de bloedverdunners.zit je nu al onder de blauwe plekken of valt het nog mee?

Saxofoon wat fijn dat de misselijkheid bij jou alweer minder is!! Ik kan me voorstellen dat het ook wel weer eng is.
Welkom Joostelientje, inexplicable en hum1234. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb erg veel gewerkt de afgelopen week, dus niet zoveel tijd gehad om te forummen.

Sorry als ik dus niet op iedereen reageer. Andrea, ik duim voor je dat alles goed is. Kamm, geen bloed meer gezien?

In het algemeen: ik heb ook weinig tot geen last van de hitte gelukkig. Heb dus ook veel gewerkt, dus ook geen tijd voor gehad

Misselijk ben ik gelukkig ook niet erg, soms wat weeïg maar dan eet ik iets en gaat het over. Ben ook niet extra moe of zo, heb soms wel eens het idee dat ik juist meer energie heb als ik zwanger ben, gek he? (en in elk geval heel veel schoonmaak en huis-herinrichtingsdrang, haha). Humeur is wel (nog) onvoorspelbaarder dan normaal. Manlief slaat zich er dapper doorheen gelukkig.

Oh ja en supervergeetachtig ben ik ook hoor, stomste dingen kan ik niet opkomen en ik heb soms gewoon moeite om uit mijn woorden te komen, zo raar! Nou ja, als dat dan alles is.

Merk wel dat ik nu minder met de zwangerschap bezig ben dan de eerste keer. Soms moet ik mezelf gewoon even eraan herinneren dat ik zwanger ben. Zal ook wel komen omdat niemand het nog weet, ik me prima voel, we natuurlijk al zo'n menneke hebben rondlopen en ik gewoon erg druk ben met werk en zo. Daarom niet minder gelukkig mee natuurlijk, het is alleen nog niet zo werkelijk, zeg maar. Misschien komt dat wat meer als we de echo hebben: ik mag op 20 september voor intake en vroege echo en 3 oktober voor termijnecho. Vorige keer was eerste echo termijnecho, toen vond ik het héél lang wachten. Wel weer spannend hoor, of alles goed is. Maar daar ga ik wel vanuit, ben gelukkig vrij nuchter en op die dingen kun je toch geen invloed uitoefenen, het gaat zoals het gaat. (Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je er anders instaat als het al eens mis is gegaan hoor, dan lijkt het me zenuwslopend om voorbij die bepaalde termijn te komen)
Wat rot Waus dat je zo misselijk bent! Zeker als het ook ten koste van je slaap gaat. Fijn dat je mag starten met medicatie, hopelijk helpt je dat! Ik was bij de vorige zwangerschap ook voortdurend misselijk, was blij dat het na 14 weken afzakte toen. Nu alleen af en toe wat vlagen.

Heb nog geen blauwe plekken, maar die gaan spoedig komen is mijn ervaring Na een spuit of 20 ga je zoeken naar vrije prikplekken en zie je dat die er haast niet meer zijn, dus spuit over spuit = blauw. Doe ook mee met een studie vanaf deze week, de zogenaamde hi-low studie in het ziekenhuis. Een groep patienten krijgt een hoge dosis en een groep krijgt lage dosis. Ben benieuwd in welke groep ik kom, bij de hoge dosis moet ik 2 spuiten per dag zetten en dan is het snel gedaan met de roze huid

Saxofoon: kan me voorstellen dat je ongerust bent als je kwaaltjes ineens weg zijn, ik heb dat zelf ook best erg. Voel elke dag of mijn borsten nog pijn doen enzo... maar oei dat is wel het geval, zeker als zoon op schoot kruipt met een wilde sprong! Mijn misselijkheid is nu af en toe een vlaag, vorige week had ik echt een paar dagen dat ik me lamlendig voelde daardoor... zegt denk ik niks hoor

Hum, heb je al een datum voor een echo gepland?
Oef dat prikken steeds klinkt echt vreselijk Andrea, sterkte!
Tweedy hoe was je gesprek met mvm?

Waus wat naar dat je zo misselijk bent hooenlijk slaan de medicijnen snel aan dat het beter te doen is.

Vandaag was mijn vrije dag dus ik had een heel lijstje met wat ik allemaal moest doen. Vanmorgen wel wat dingen op de computer gedaan maar niet heel veel actieve dingen. Zit ik vanmiddag na het eten even op de bank het nieuws te kijken schrik ik 1,5 uur later wakker. Oeps vanmiddag dus weer niet veel gedaan dus mijn to do lijst groeit alleen maar.

Ik zag het in wat berichten datums voorbij komen en ook ik heb echt last van vergeetachtigheid. Als er gegevens /datums etc voor in de tabel worden doorgegeven zouden jullie dat met dikgedrukte of gekleurde letters willen doen. Dan valt het iets harder op en misschien onthoud ik het dan wel.

Ook voor de nieuwe onderons als je in de tabel genoemt wilt worden zie ik jullie gegevens wel verschijnen.
Andrea82, mijn eerste echo is 27 september! Vind het echt heel erg spannend!!!!
Welkom bij de groep Humm en inexplicable!

Waus, wat een naar berichtje, dat je zo misselijk bent van de zwangerschap, ik hoop voor jou dat de medicijnen wat aanslaan.

Saxofoon, ik had vorige week hetzelfde, lag even buiten op de stoel met mn tablet en schrok een uur later wakker haha. Dat hoort er vast bij. Net als humeur wisseling.

MvM is net bij mij geweest. Toch wel weer fijn om een positieve test te zien ;)

Als cadeautje heb ik zo'n lieve baby wikkeldoek gekregen, zo zacht! Dus nu maar veel plassen

De informatrice kwam allemaal info geven en vanaf morgen mag ik beginnen. Ik heb nog niet in de fles geroken, dat durf ik niet hahaha.

Toch vind ik deze week erg spannend, morgen ben ik 6 wk zwanger, daar waar het de vorige x mis ging....blijft in je achterhoofd zitten. Hopelijk is de week snel voorbij.

Gister nodigde mn moeder ons uit voor visite, en mijn zusje / zwager en opa en oma waren ook uitgenodigd. Dus manlief had mooi bedacht dat we het wel konden gaan vertellen. Dat ene weekje maakt ook niets meer uit en nu is iedereen bij elkaar.

Dus gister hebben we verteld dat wij papa en mama worden! We hadden een klein shirtje bij de prenatal gekocht en die lieten we zien. De reacties waren zo leuk en lief!

S'avonds zijn we maar naar schoonouders gegaan, die wouden wij het nu ook wel vertellen. Die vonden het erg leuk, maar hadden het niet verwacht.

Volgend weekend alleen nog zwager en schoonzus en mn andere schoonzus inlichten. Verder houden we het nog stil. Maar dit zijn echt de directe familieleden.
Gelukkig is het opgehouden! De vorige keer had ik een paar dagen achterelkaar roze afscheiding en toen met 6,5 week een bloeding. Ben nu 5,5 week dus nog een weekje, kan echt niet wachten tot ik voorbij dat punt ben! Ga er nu wel vanuit dat het gewoon een gesprongen bloedvaatje was. Ben blij dat ik nu niets zie, maar blijf kijken.

Waus wat vervelend die misselijkheid, ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken! En saxofoon kan me voorstellen dat het wat ongerust maakt nu je minder misselijk bent. Ik had dat de afgelopen dagen omdat ik niet veel voelde. Nu vanavond na het avondeten al de hele tijd misselijk ;).

Tweety fijn hé om weer een positieve test te zien. MvM heeft mij vanavond gebeld en ze komt morgenavond langs. Ben blij als ik die positieve test ook weer zie! En die flessen stinken dus ruik er maar niet aan haha ;). Ik hoop voor je dat deze week snel voorbij gaat en dat je lekker voorbij dat punt bent! En wat leuk dat jullie het al aan jullie familie hebben verteld.
Ik ben vanavond bijna 2 keer betrapt dat ik zwanger ben. Ik moest 2 keer het zelfde vragen toen vroeg ze ben je zwanger. Dus ik schrok en zei snel nee.

2de keer moest mijn zusje fe iets op mijn tel doen en daar staat de app zwanger enzo op die voorbij kwam toen ze iets zocht. Ze zei niks dus weet niet of ze het gezien heeft. Maar was niet fijn.
Oeps saxofoon1988. Je kan tegewoordig ook mapjes maken op je telefoon, waar je apps in kan zetten. Dan vallen ze iets minder op. Snap dat het niet fijn was.
Tweety: leuk dat je het verteld hebt! Waren ze erg verrast? Wij gaan het na een goede echo vertellen, hopelijk de 5e dus

Kamm, kan me voorstellen dat je toch naar dat punt toeleeft.... als je die maar voorbij bent! Gelukkig geen bloed meer, het is allemaal zo gevoelig daar beneden, kan best dat er iets gesprongen is ergens diep van binnen hoor! Hopelijk kun je weer ontspannen!

Oei Saxofoon, dat is toch wel even ongemakkelijk dan he als je het nog niet wilt vertellen! Ik heb ook een app op mn telefoon staan, ergens verborgen haha

Spannend je eerste echo Humm! En wat duurt het nog lang he voordat het de 27e is! Hoe ver ben je dan? Je ziet voor die tijd haast niks op een echo is mijn ervaring. Ik krijg wel hele vroege echo's ivm medische geschiedenis dus had er vorige week al één. Meer dan een vruchtzak was er niet te zien helaas en het maakt je toch soort van onzeker dan.

Gebruiken jullie nog medicatie voor andere dingen deze zwangerschap? Ik was 2 weken geleden acuut gestopt met mijn longmedicatie (heb nog wel andere puffers die wel veilig zijn) maar pfff heb t steeds zo benauwd! (hevige astma) Gisteravond kon ik niet meer liggen van benauwdheid en heb ik op aandringen van mijn man toch weer de normale medicatie genomen. Dat was een hele verademing! Het is niet bekend wat de medicatie doet op lange termijn in de zwangerschap, staat niet als onveilig maar onbekend te boek. Vind het lastig om dan in te schatten wat goed is.... maar ja, weinig lucht lijkt me ook niet zo best voor de beeb. Zal deze week eens met de longarts overleggen.
Dankjewel :-)

Ik heb inmiddels een verloskunde praktijk gevonden en contact opgenomen, over 3 dagen nemen ze weer contact op met mij. Ben benieuwd. Volgens internet kom ik op uitgerekende datum 28 april tot 1 mei 2017. Kan het eigenlijk nog niet geloven, ben er nog niet van bewust. Mijn vriend ook niet. Maar dat komt omdat het voor ons echt als surprise kwam en we nog zoveel andere plannen hadden/hebben.

Hoe zit het met jullie kwaaltjes?

Ik ben vanaf eind van de middag en in de avond sneller misselijk. De hele dag door heb ik steken of druk in mijn borsten. Ook heb ik nog steeds een zeurend gevoel van ongesteld moeten worden in mijn buik, alleen voelt het niet alsof het in mijn baarmoeder is, maar ernaast. Ook heb ik een vieze smaak in mijn mond en al 3 wkn last van teveel speeksel. Vriend maakt door nogal graag grapjes over vannochtend werd ik erg misselijk na mijn koffie, dus dat doe ik ook niet meer.

Wij willen het ook nog niemand vertellen, al is mijn moeder erg benieuwd of ik inmidels al ongesteld ben geworden omdat ik daarover ongerust was geweest. Ben bang dat ik het dus niet vol ga houden om ook hun niets te vertellen. Ze roept nog steeds dat ze nog geen oma wil worden..... zou zeer benieuwd zijn naar de reactie. Mijn vriend en ik zijn eigenlij oud genoeg, maar nog wel op een punt in de relatie dat het toch wat rare blikken op zal leveren als blijkt dat ik zwanger ben.
Tjah, tjah, tjah...
Lieve meiden, de afgelopen dagen niet veel geforumd, mijn schoonvader is namelijk zondagochtend compleet onverwacht overleden aan een hartstilstand. We zijn erg druk met alles regelen voor de uitvaart e.d. Merk aan mezelf dat ik echt in de overlevingsstand zit, echt praktisch bezig ben.

Het eerste wat ik dacht toen we zondag gebeld werden: Nu leert hij nooit zijn kleinkind kennen, en ons kindje nooit zijn opa. Egoïstisch hè, maar wel iets waar ik het echt moeilijk mee heb. Hij was zo dol op zijn kleinkinderen en was ook dolgelukkig toen hij hoorde dat er weer 1 bij kwam.

Sorry, beetje een off-topic post, maar ik wilde het wel graag even delen
Erger je niet, verwonder slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven