Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Holy shit wat een verhaal Marie-Louise! Heel veel sterkte de komende maanden.
Hier lijkt het wel kwaaltjes roulette. Ik heb elke dag iets anders willekeurigs. Sinds gisteren een giga vieze smaak in mijn mond. Ik wordt er gewoon misselijk van. Als ik iets eet is het heel even weg evenals na tandenpoetsen maar echt het is heel vies.
Gatver. Heb een uur of vijf niks op en ga praktisch over m'n nek.
Appeltje, crackertje of hapje banaan en rustig eten en ondertussen iets anders doen om niet aan de misselijkheid te denken. Komt goed schatje

En in het vervolg elke 2 a e uur wat eten haha.
Hahaha bedankt! ♥ Cola hielp heel goed (wil alleen echt geen prik drinken tijdens mijn zwangerschap). Ik ga idd nu altijd iets meenemen.
Psycho wat schrikken! Is het bloedverlies nu gestopt?

Marie wat heftig. Ik schrijf in een topic samen met een dame die thuis zat vanaf 14 weken met bekkeninstabiliteit, dus het kan inderdaad al vroeg.

Ik weet wel uit de ervaringsverhalen van anderen dat fysio meer is om het niet erger het maken, maar dat het eigenlijk nooit weg gaat, eerder onder controle gehouden worden. Of is er bij jou een andere prognose? In ieder geval heel veel sterkte!
MvM kwam vandaag: duidelijke knalstreep op mn test!

Intake bij vk liep prima! 9 februari vk
Waarom wil je geen prik Psycho? Maar ik heb nu altijd een snelle Jelle in m'n tassen zitten. Werkt ook goed bij mij.

Leuk Bloempje! Heb je ook zon doek gekregen? Bij mij is vandaag het eerste krat opgehaald. Om het hoekje bij de achter tuindeur gezet. Ik heb een nogal nieuwsgierige overbuurvrouw. De privé is er niks bij hahaha. Maar stonden keurig twee nieuwe kratten.
Ik denk dat Psycho geen prik wil omdat (teveel) koolzuur wordt afgeraden in de zwangerschap meme...

Ja ik kreeg er weer 1. Had in juni ook meegedaan, maar na twee weken gestopt omdat het mis ging. Dus nu heb ik twee van die mooie doeken

Ik verstop ze achter de kliko bij ons. Ophaaldag is verplaatst naar dinsdag dus dan zijn gelukkig de meeste buren aan het werk

Zus voel jij je alweer wat beter?
Ja hoor geen bloed alleen soms wat bruin als ik plas. Bijna niks.

En koolzuurhoudende suikerdrankjes vermijd ik sowieso graag dus nu al helemaal. Zit allemaal zooi in.
Hoi dames, weer veel bij geschreven! Hier gaat het niet zo lekker. Kots misselijk hele dag door. Ben de hele dag door kleine beetjes aan het eten maar dat komt op een gegeven moment ook je neus uit. Ook ben ik super moe. Lig de hele week al om 20:00 op bed. Vind het moeilijk om er van te genieten. Voel me schuldig tegen over mijn dochter (ben toch wat ongeduldiger dan normaal) en de baby :(

'Blij' om te lezen dat ik niet de enige ben....

Sterkte dames!!

O ja, ik had bij de eerste ook veel last van mijn bekken en vrij vroeg, vanaf 20 weken of zo
Hier gaat het al weer beter hoor. Inmiddels weer 1 hele en 2 halve dagen gewerkt.

Ik moet een half uur met de auto, over de snelweg, van en naar m'n werk. Dat vind ik wel echt hel en heb al een paar keer op het punt gestaan om op de vluchtstrook te stoppen om te spugen.

Ook ik eet iedere 1,5-2 uur om de ergste misselijkheid te vookomen/verhelpen.

Ben nu erg moe dus reageer morgen even via de computer.
quote:PSYCH0 schreef op 08 januari 2016 @ 21:07:

En koolzuurhoudende suikerdrankjes vermijd ik sowieso graag dus nu al helemaal. Zit allemaal zooi in.

Ja dat drink ik eigenlijk ook nooit. Soms op een feestje als er niet zo veel anders is haha.

Marie hoe gaat het nu met je? Had je nog iets tegen de pijn gekregen?

Wat vervelend zus dat je nog zo misselijk bent. Hopelijk neemt het snel af.

@Dootje, die moeheid herken ik wel. Ik zorg dat ik elk moment dat ik even rust kan nemen dat ook doe. Ik heb de afspraken met vrienden ook een beetje op een laag pitje staan nu. Zometeen als ze de echte reden weten snappen ze het wel 😉
Misselijk aan de lopende band! Eten helpt goed maar ik wilde juist opletten met aankomen. Sheize! Maar goed haha we hebben het er voor over als de kleine maar groeit.
Hier giga ranzige bittere smaak in mijn mond , iets eten helpt even evenals tandenpoetsen. Maar dan komt het weer... Het is zo vies! En van die vieze gore smaak word ik dan weer misselijk >.<
Ik lees allemaal zwangerschapskwaaltjes... nou ik heb amper ergens last van. De misselijkheid en andere kwaaltjes die ik voel stellen echt weinig voor .

Daar word je ook onzeker van :s . De echo duurt nog z'n 10 dagen.

Hebben jullie die symptomen het grootste deel van de dag? Of af en toe een gevoel van misselijkheid. Ik zal helaas nog even moeten afwachten..
Ik kom er nu pas achter dat er allemaal nieuwe berichten zijn, was foutje met me telefoon denk. Maar hier gaat wel iets beter, ben alleen verschrikkelijk moe net was vriendin van me gezellig gekomen en viel gewoon in slaap na een half uurtje.. Me werk die wil alleen nu UWV gaan inschakelen voor mij aangezien ik met de bekkeninstabiliteit gewoon beperkter ben geworden, mag niet tillen en niet te veel stilstaan maar ook niet te veel zitten.. Ze zeggen dat ik dan evenveel betaald krijg alleen dan hoef ik minder te werken, wanneer ik wil? Dit is speciaal voor zwangere vrouwen???
quote:-zonnebloem- schreef op 09 januari 2016 @ 18:43:

Ik lees allemaal zwangerschapskwaaltjes... nou ik heb amper ergens last van. De misselijkheid en andere kwaaltjes die ik voel stellen echt weinig voor .

Daar word je ook onzeker van :s . De echo duurt nog z'n 10 dagen.

Hebben jullie die symptomen het grootste deel van de dag? Of af en toe een gevoel van misselijkheid. Ik zal helaas nog even moeten afwachten..Ik ken zat vrouwen die ook kwaalloos de zwangerschap door zijn gekomen dus ik zou zeggen geen zorgen
Wees blij zonnebloem! Vijf dagen geleden riep ik hetzelfde en nu vind ik dit zoooo vervelend. Ben benieuwd hoe dit met werk gaat!!
Marie Louise: je werkgever meldt je waarschijnlijk ziek agv zwangerschap bij het Uwv door je bekkenklachten. Je krijgt dan gewoon doorbetaald maar je werkgever krijgt de loonkosten van het Uwv terug. Waarschijnlijk word je wel door een verzekeringsarts of bedrijfsarts opgeroepen om te kijken wat je wel/niet kan qua werk.

Verder hier weinig verandering. Ik ga maandag de huisarts bellen of er medicatie is. Ik weet echt niet hoe ik moet functioneren als dit nog weken zo doorgaat. Vooral mbt werk en dochter.
Wat dootje zegt is de meest gebruikelijke weg. Zo werkt je zwangerschapsverlof ook. Hopelijk kom je tot goede afspraken met je werk, is voor iedereen fijner Marie!

Ik heb ook niet elke dag heel veel klachten hoor zonnebloem. Ik ben vooral moe en heb kleine klachten doe wat vervelend zijn maar meer niet.

Vandaag weer de hele ochtend getraind met de hond in het bos. Nog lekker bui op de kop gehad en was half twee weer thuis. Even gedoucht en gegeten en geslapen tot 5 uur, oeps haha.
Hallo dames!

@Psycho, Fijn dat het bloedverlies snel weer was gestopt, toch ff schrikken lijkt me. Goed dat je de VK had gebeld hoor, zou ik ook doen! Verder is 5 uur eten inderdaad niet zo'n goed plan he, haha. Dat moet ik echt niet doen! Dan ga ik ook over m'n nek. Steeds kleine beetjes.. Ik heb standaard crackers bij me. En al vaak nodig gehad! Ik baal ook wel van hoor, normaal eet ik niks meer na 't avond eten bijvoorbeeld, nu "moet" het wel. Ik zorg echt dat ik vol naar bed ga, en direct als mijn ogen open gaan een beschuitje erin! Dat werkt voor mij het best.

@Chuck, die vieze smaak herken ik ook! Zou de hele dag mijn tanden wel kunnen poetsen, bah. Misschien pepermuntjes aanschaffen, schijnt ook wat tegen misselijkheid te helpen.

Die koude melk was wel een goed idee, net een glas op, was lekker!

@Bloempje, wat goed een knaltest bij MvM! Fijn he?

@Marie, jeetje nu al last van je bekken! Poeh, hopelijk krijg je oefeningen die het wat kunnen verlichten. Fijn dat je werkgever mee denkt.

@Zus, ik heb een emmer in mijn auto gezet, nadat ik dinsdag opeens moest overgeven in de auto. Ik herken precies wat je zegt, ik moet ook zo'n 20 minuten over de snelweg en ben constant op zoek naar een "uitweg" als ik opeens moet overgeven. Ik vind het maar niks!

@Zonnebloem, het is enorm wisselend volgens mij, qua kwaaltjes. Sommige vrouwen hebben veel kwaaltjes, andere helemaal niks. Ik zou ervan genieten, ook al is het misschien soms lastig en denk je misschien dat je meer kwaaltjes zou "moeten" hebben. Er zijn ook vrouwen die pas na zoveel weken erachter komen dat ze zwanger zijn, die zijn vast niet 4 weken lang 24/7 misselijk geweest ;)

@Dootje, ik heb in andere topics gelezen dat er een medicijn is tegen misselijkheid als je zwanger bent, emesafene. Misschien kun je daar eens naar informeren. Ik had zelf vorige week ook bijna de dokter ervoor gebeld, maar daarna ging het iets beter. Ik heb geen ander kind om voor te zorgen, dat scheelt al de helft. Ik kan gewoon mijn rust pakken als dat nodig is, bij jou is dat anders.

@Meme, wat ben jij nog lekker actief. Ik doe echt niks. Ben vandaag naar de supermarkt gefietst en terug, moest daarna drie kwartier bijkomen. Echt vervelend, niks voor mij. Ik ben altijd wel bezig! Moet echt wennen aan bankhangen, maar als ik te actief ben, hang ik weer boven de pot :(

Hier gaat het iets beter, nog wel misselijk en weinig puf, maar gelukkig niet meer zo misselijk als eerst .Nu is het wel te doen. De ochtenden zijn het zwaarst, ik denk dat dat komt omdat je dan een lege maag hebt. Dus probeer ik echt te stapelen. meteen als ik wakker word een beschuitje, drie kwartier later nog 1, wat fruit, dan een boterham (als ik daar trek in heb, vaak niet). Als ik weer een beetje "gevuld" ben gaat het een stuk beter. Ik eet alleen waar ik trek in heb, anders moet ik al kokhalzen. Gelukkig neig ik nog naar gezonde dingen..

De dagen kruipen voorbij tot de eerste echo, en die heb ik ook pas 's avonds, ben echt aan het aftellen. Zo spannend!

Man is druk in de weer, heeft vandaag al een prachtig lief en schattig badje op de kop getikt, oh oh oh.. en ik maar zeggen.. wacht nou nog even joh.. maar goed ook wel weer heel lief, haha!

Ik zie trouwens dat Eenhoornn vandaag weer een echo heeft gehad! Ik ben erg benieuwd, Eenhoorn, ik duim voor je dat alles er weer goed uit zag!
Klopt! Waar is eenhoorn??
Doen ze echo's ook op zaterdag? Ik hoop dat alles goed is met Eenhoorn....
Eenhoorn ligt ziek op bed, mennn wat voel ik me beroerd 24 uur per dag. Dit is gewoon niet vol te houden. Ik lig dus echt alleen maar op bed (lekker handig met een dochter van 4 jaar) en ik probeer me naar het werk te slepen.

Gister had ik vroege dienst en het was echt mega druk. Op een gegeven moment had ik 2 bevallingen tegelijk en waar dat normaal al moeilijk is, lukte het me nu echt niet. Dus toch mijn collega's maar ingelicht en gelukkig veel begrip en er werden dingen overgenomen.

Ik ga me vandaag ziek melden en maandag ochtend bel ik mijn teamleidster om iets te regelen. Ik ga weer over mijn grenzen heen en dat is niet goed.

Ik had gister een echo omdat ik samen met mijn gyn dienst had, dus dat is een kwestie van samen een echo kamer binnen.

Gelukkig was het goed gegroeid en klopte het hartje mooi.

Ik had nl vrijdagavond en nacht wat helder rood bloedverlies, dus was er bang voor.

Ik lees mee hoor, maar ben op t moment niet actief. Dat komt later hoop ik weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven