Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
dinsdag 26 mei 2020 om 20:47
O DaSilva ik snap dat je je helemaal rot schrikt. Je wil gewoon geen bloed zien. Gelukkig was de oorzaak vrij snel duidelijk
.
Ik liet haar eerst in een babynestje in de box slapen. Ik week tenslotte nauwelijks van haar zijde. Later kregen we door dat ze wat prikkelgevoelig is, dus hebben we haar toch smiddags ook boven neergelegd. Wij hebben zo’n babyfoon met camera, dat is echt heel fijn! Laatst nog een nieuwe gekocht waar meerdere camera’s op kunnen omdat de oude kapot was. Kwam dus wel goed uit
Ik was ook echt zo’n moeder die dan het geluid even op z’n hardst zette om te horen of ze nog ademde toen ze zo klein was
Ik liet haar eerst in een babynestje in de box slapen. Ik week tenslotte nauwelijks van haar zijde. Later kregen we door dat ze wat prikkelgevoelig is, dus hebben we haar toch smiddags ook boven neergelegd. Wij hebben zo’n babyfoon met camera, dat is echt heel fijn! Laatst nog een nieuwe gekocht waar meerdere camera’s op kunnen omdat de oude kapot was. Kwam dus wel goed uit
Ik was ook echt zo’n moeder die dan het geluid even op z’n hardst zette om te horen of ze nog ademde toen ze zo klein was
dinsdag 26 mei 2020 om 22:49
@DaSilva jeetje dat is ff schrikken, gelukkig weet je de oorzaak. Ik had laatst wel dat ik naar het toilet ging en daar hingen van die paars achtige ballen, toen schrok ik me ook ff rot en bedacht me daarna oh ja dat is van die ballen
Ik heb ook nog niets gekocht, ik durf niet zo goed. Bij een stel dat dicht bij ons staat is met de 12 weken een verdikte nekplooi ontdekt toen en dat liep helaas slecht af. Vandaag weer zon verhaal gehoord pff.. maakt je toch weer onzeker ofzo en dat je weer denkt het is allemaal niet vanzelfsprekend.
Hoe is het verder met de misselijkheid bij jullie? Ik heb helaas 2 minder goede dagen gehad, hopelijk morgen beter
nu eerst maar eens lekker naar bed.
Ik heb ook nog niets gekocht, ik durf niet zo goed. Bij een stel dat dicht bij ons staat is met de 12 weken een verdikte nekplooi ontdekt toen en dat liep helaas slecht af. Vandaag weer zon verhaal gehoord pff.. maakt je toch weer onzeker ofzo en dat je weer denkt het is allemaal niet vanzelfsprekend.
Hoe is het verder met de misselijkheid bij jullie? Ik heb helaas 2 minder goede dagen gehad, hopelijk morgen beter
dinsdag 26 mei 2020 om 22:55
Ohnee DaSilva! Wat moet je geschrokken zijn! Gelukkig was het niets ergs!
Ikhaatgeduld, wij hebben ook een babyfoon met camera.
Ik doe dat eigenlijk nog steeds, gewoon eens checken of ik haar hoor of zie ademen.
Handig wel, als er meerdere camera's op de babyfoon aangesloten kunnen worden!
Molly, wat naar dat het zo lastig blijft! Hopelijk morgen inderdaad een betere dag!
Ikhaatgeduld, wij hebben ook een babyfoon met camera.
Ik doe dat eigenlijk nog steeds, gewoon eens checken of ik haar hoor of zie ademen.
Handig wel, als er meerdere camera's op de babyfoon aangesloten kunnen worden!
Molly, wat naar dat het zo lastig blijft! Hopelijk morgen inderdaad een betere dag!
woensdag 27 mei 2020 om 08:38
Oh DaSilva, dat lijkt me een nachtmerrie! Goed dat je verder op onderzoek bent gegaan (
) en dat het onschuldig blijkt te zijn. Heb je jezelf alweer een beetje herpakt?
Hier ook een moeder die checkt of kinderen nog ademen. Bij oudste lang gedaan. Bij jongste minder lang. Was minder gelegenheid toe door oudste
Mijn man heeft gisteren een pakje gekocht, juist omdat ik het wat echter wil maken. Er kan de hele zwangerschap nog wat misgaan, ook tijdens de bevalling. We kunnen toch ook niet tot de bevalling onze kop in het zand steken
Ik probeer optimistisch te zijn, wat me soms erg zwaar valt. We hebben ook nagedacht over meisjesnamen, die voor een jongen staat al ongeveer vast. Voor een meisje vond ik Mette altijd prachtig, maar dat past niet goed bij onze achternaam. We hebben nu in ieder geval één naam waar we allebei enthousiast over zijn
Onslow, ik bedoelde inderdaad dat een baby misschien niet gemakkelijk slaapt als er beneden ook twee jongens aan het spelen zijn. Ik denk dat ik wiegje evengoed beneden zet. Hij kan altijd weer naar boven
Je vroeg een tijdje terug trouwens hoe vroeg anderen hun baby hadden gevoeld en ik heb het even terug gezocht. Bij mijn oudste was dat iets voor de 20 weken, bij mijn jongste bij ruim 15 weken. Je herkent het eerder. Dus, misschien over 6 weken al wel
Man man man, wat kijk ik dáár naar uit.
IHG, hoe laat mag jij morgen? Ik heb de echo om 8:45. Hoop dat ik me vandaag veel moe en misselijk ga voelen, zodat ik met vertrouwen die kant op kan
Heb mezelf voorgenomen om dan daarna eens op te houden met dat geanalyseer van symptomen. Als het nu telkens op en af is gegaan en de echo nog steeds goed is, dan zal het wel gewoon goed zijn. Ohja, en na de 10 weken 'mogen' kwaaltjes ook gewoon afnemen.
Hier ook een moeder die checkt of kinderen nog ademen. Bij oudste lang gedaan. Bij jongste minder lang. Was minder gelegenheid toe door oudste
Mijn man heeft gisteren een pakje gekocht, juist omdat ik het wat echter wil maken. Er kan de hele zwangerschap nog wat misgaan, ook tijdens de bevalling. We kunnen toch ook niet tot de bevalling onze kop in het zand steken
Onslow, ik bedoelde inderdaad dat een baby misschien niet gemakkelijk slaapt als er beneden ook twee jongens aan het spelen zijn. Ik denk dat ik wiegje evengoed beneden zet. Hij kan altijd weer naar boven
Je vroeg een tijdje terug trouwens hoe vroeg anderen hun baby hadden gevoeld en ik heb het even terug gezocht. Bij mijn oudste was dat iets voor de 20 weken, bij mijn jongste bij ruim 15 weken. Je herkent het eerder. Dus, misschien over 6 weken al wel
IHG, hoe laat mag jij morgen? Ik heb de echo om 8:45. Hoop dat ik me vandaag veel moe en misselijk ga voelen, zodat ik met vertrouwen die kant op kan
woensdag 27 mei 2020 om 11:16
Hier gaat eten best redelijk. Sommige dingen vind ik enorm stinken, zo ging ik gisteren bijna over m’n nek toen ik wat stukjes kroepoek voor mijn zoon uit de zak haalde, getver, wat een lucht! Als ontbijt gaat yoghurt met veel fruit en havermout goed, ’s middags eet ik drie boterhammen en ’s avonds lust ik het meeste nog gewoon. Ik ben ook niet echt moeilijk met eten. Ik eet geen rauwe dingen, maar verder ben ik niet zo moeilijk. Ook een zachtgekookt eitje zou ik gerust eten (behalve dat ik daar nu helemaal geen trek in heb).
Wij hebben ook nog niks gekocht, we hebben sowieso niet heel veel nodig. Een tweede isofix gaan we wel kopen en verder vast wat nieuwe kleertjes. Maar eigenlijk hebben we alles nog en het leeftijdsverschil met de eerste is behoorlijk, dus we hebben dat voor hem allemaal niet meer nodig. Wel gaan we een kamer opknappen, waar zoonlief heen verhuisd. Daar hebben we denk ik alleen nog een kledingkast voor nodig.
DaSilva: ik zou me ook kapot schrikken van bloed, gelukkig was er een logische verklaring voor!
Drijfzand: hoe was je echo? En IHG, jij moet toch ook vandaag?
Ik merk dat ik een beetje afstand heb genomen, omdat ik toch bang ben dat het niet goed is. Vorige keer ging het namelijk rond deze termijn mis. Deze onzekerheid ga ik ook niet nog twee weken volhouden, dus ik heb toch een afspraak gemaakt voor morgen. Moet dan wel alleen, dat vind ik wel best een beetje kut, maar dat kan echt niet anders. Hopelijk maak ik me zorgen om niks.
Wij hebben ook nog niks gekocht, we hebben sowieso niet heel veel nodig. Een tweede isofix gaan we wel kopen en verder vast wat nieuwe kleertjes. Maar eigenlijk hebben we alles nog en het leeftijdsverschil met de eerste is behoorlijk, dus we hebben dat voor hem allemaal niet meer nodig. Wel gaan we een kamer opknappen, waar zoonlief heen verhuisd. Daar hebben we denk ik alleen nog een kledingkast voor nodig.
DaSilva: ik zou me ook kapot schrikken van bloed, gelukkig was er een logische verklaring voor!
Drijfzand: hoe was je echo? En IHG, jij moet toch ook vandaag?
Ik merk dat ik een beetje afstand heb genomen, omdat ik toch bang ben dat het niet goed is. Vorige keer ging het namelijk rond deze termijn mis. Deze onzekerheid ga ik ook niet nog twee weken volhouden, dus ik heb toch een afspraak gemaakt voor morgen. Moet dan wel alleen, dat vind ik wel best een beetje kut, maar dat kan echt niet anders. Hopelijk maak ik me zorgen om niks.
woensdag 27 mei 2020 om 12:30
Veel succes morgen Raisingirl, 'k kan me je onzekerheid wel voorstellen maar we kunnen er helaas zo weinig aan doen
. Zat er maar een raampje in je buik he?
IHG en Drijfzand, jullie ook succes morgen! En DZ, wat een mooie naam, Mette. Ik heb ook zo'n naam die ik echt heel mooi vind maar die man veto't en het past niet zo bij de achternaam, wordt dan iets te "Troele Troelstra" zeg maar.
DaSilva wat een schrik! En wat scherp van je om erachter te komen dat t n andere oorzaak had.
Onslow, hier ook eerste jaar babyfoon met camera. Daarna uitgeleend aan vriendin, die moet ik dus tzt maar eens terug gaan vragen.
Molly, ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt.
Ik had man gevraagd een heel specifiek ontbijt te maken, heel veel zin in, kwam het er 20 minuten later weer uit. Het is vandaag niet mijn dag zullen we maar zeggen.
Nu kijk ik ook wel uit naar de echo, heb m laten verzetten van volgende week naar komende vrijdag. Anders ga ik me dit weekend toch wel erg lopen opvreten.
IHG en Drijfzand, jullie ook succes morgen! En DZ, wat een mooie naam, Mette. Ik heb ook zo'n naam die ik echt heel mooi vind maar die man veto't en het past niet zo bij de achternaam, wordt dan iets te "Troele Troelstra" zeg maar.
DaSilva wat een schrik! En wat scherp van je om erachter te komen dat t n andere oorzaak had.
Onslow, hier ook eerste jaar babyfoon met camera. Daarna uitgeleend aan vriendin, die moet ik dus tzt maar eens terug gaan vragen.
Molly, ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt.
Ik had man gevraagd een heel specifiek ontbijt te maken, heel veel zin in, kwam het er 20 minuten later weer uit. Het is vandaag niet mijn dag zullen we maar zeggen.
Nu kijk ik ook wel uit naar de echo, heb m laten verzetten van volgende week naar komende vrijdag. Anders ga ik me dit weekend toch wel erg lopen opvreten.
woensdag 27 mei 2020 om 12:46
Spannende dagen dan deze week. In de tabel zie ik dat ook Limbogirly de 30e weer mag kijken. Hopelijk staat daarna de tabel vol met hartjes 
Raisingirl, goed dat je gebeld hebt. Hoe laat mag je morgen? Ik heb er bij jou toch ook wel een goed gevoel over hoor.
En Birdist, hoe laat mag jij vrijdag?
Balen dat vandaag niet zo jouw dag lijkt te zijn
Overgeven lijkt me zo naar. Maar in alle eerlijkheid is (erge) misselijkheid wel vaak een goed teken (goede/gezonde zwangerschap). Hopelijk bij jou ook!
Raisingirl, goed dat je gebeld hebt. Hoe laat mag je morgen? Ik heb er bij jou toch ook wel een goed gevoel over hoor.
En Birdist, hoe laat mag jij vrijdag?
Balen dat vandaag niet zo jouw dag lijkt te zijn
woensdag 27 mei 2020 om 14:08
@Raisingirl: wat fijn dat je morgen mag. 2 weken lijken me ook nog lang en zeker na een miskraam. Alvast veel succes!
@Drijfzand: o jij mag lekker al vroeg. Ik om 11:45u. Pfff ben ook wel zenuwachtig zeg. Ook omdat mijn misselijkheid zo wisselend is. Maar precies wat jij zegt heb ik me dus ook voorgenomen. Als het morgen nog goed is dan hoort dat er kennelijk bij. Ben ook vandaag natuurlijk niet heel misselijk. Dus meer dan afwachten zit er niet op.
@Birdist: balen van je slechte dag en jammer van het ontbijtje
. Hopelijk zie je vrijdag weer een mooi kloppend hartje en weet je weer even waar je het voor doet.
Ik ga nu nog niks kopen. Daar wacht ik echt nog even mee tot eea wat meer zeker is. We moeten denk ik wel een ledikant en een komode erbij kopen. Gezien ik er echt nog geen zin in heb dat dochterlief het bed uit kan. Die gaat zeker weten lopen keten dan
.
@Drijfzand: o jij mag lekker al vroeg. Ik om 11:45u. Pfff ben ook wel zenuwachtig zeg. Ook omdat mijn misselijkheid zo wisselend is. Maar precies wat jij zegt heb ik me dus ook voorgenomen. Als het morgen nog goed is dan hoort dat er kennelijk bij. Ben ook vandaag natuurlijk niet heel misselijk. Dus meer dan afwachten zit er niet op.
@Birdist: balen van je slechte dag en jammer van het ontbijtje
Ik ga nu nog niks kopen. Daar wacht ik echt nog even mee tot eea wat meer zeker is. We moeten denk ik wel een ledikant en een komode erbij kopen. Gezien ik er echt nog geen zin in heb dat dochterlief het bed uit kan. Die gaat zeker weten lopen keten dan
woensdag 27 mei 2020 om 16:35
Birdist: Wat stom van je ontbijt! Heb je wel nog wat kunnen eten vandaag?
Drijfzand: ik mag om 12.20. Een beetje rot dat ik de halve dag moet wachten, maar ik ga gewoon aan het werk en hopelijk heb ik daar wat afleiding van.
IHG Jij loopt hopelijk blij naar buiten morgen bij je VK als ik bij de mijne naar binnen ga.
Snap dat je nog niks koopt hoor.. We hebben ook nog tijd genoeg.
Drijfzand: ik mag om 12.20. Een beetje rot dat ik de halve dag moet wachten, maar ik ga gewoon aan het werk en hopelijk heb ik daar wat afleiding van.
IHG Jij loopt hopelijk blij naar buiten morgen bij je VK als ik bij de mijne naar binnen ga.
donderdag 28 mei 2020 om 07:10
Pff dat hoop ik RaisinGirl. Ik loop in het ziekenhuis en dat loopt nogal eens uit. Dan wordt de spanning wel opgevoerd. Ik ben nu al zenuwachtig en ik moet nog even tot de echo. M’n bloeddruk nog even gemeten, die is gelukkig goed want als ik daar zit is hij vaak torenhoog
.
Allemaal heel veel succes vandaag met de echo’s ! Ik denk aan jullie.
Allemaal heel veel succes vandaag met de echo’s ! Ik denk aan jullie.
donderdag 28 mei 2020 om 10:59
Over een uurtje is het zo ver IHG!
Raisingirl, jij ook nog even volhouden
Birdist, jij nog iets langer, maar je kan het! Hopelijk vandaag je ontbijt binnen kunnen houden?
DaSilva, hoe voel jij je qua onzekerheid? Heb je een beetje vertrouwen?
Hoe is het met de misselijkheid bij Molly en Pinkie?
Janna, hoe is het bij jou? Is het bloedverlies al gestopt?
Raisingirl, jij ook nog even volhouden
Birdist, jij nog iets langer, maar je kan het! Hopelijk vandaag je ontbijt binnen kunnen houden?
DaSilva, hoe voel jij je qua onzekerheid? Heb je een beetje vertrouwen?
Hoe is het met de misselijkheid bij Molly en Pinkie?
Janna, hoe is het bij jou? Is het bloedverlies al gestopt?
donderdag 28 mei 2020 om 13:36
Wat fijn dames van de goede echo's!! Heel erg fijn en wat een geruststelling voor jullie
Raisingirl hoe is het bij jou gegaan?
Hier nog steeds misselijk, sommige momenten iets erger dan andere, we gaan door met overleven
was vandaag mee de kleine zeemeermin kijken en ik had gewoon jankneigingen, mijn god wat erg
Hier nog steeds misselijk, sommige momenten iets erger dan andere, we gaan door met overleven
donderdag 28 mei 2020 om 13:37
Hier ook goed nieuws: een prachtig gummi-beertje met mini-armpjes en beentjes en ook hier lag ie lekker te bewegen. Ben enorm opgelucht. Op basis van deze echo zou ik ook 3-1 al uitgerekend zijn ipv 5-1. Maar dat is pas bij de termijnecho echt te zeggen.
raisingirl wijzigde dit bericht op 28-05-2020 13:41
30.26% gewijzigd
donderdag 28 mei 2020 om 16:45
Drijfzand, raisingirl en ikhaatgeduld: jaaa wat fijn!!!
Ik ben zó ziek. geef niet over maar ben het grootste deel van de dag zo misselijk en duizelig en voel me echt belabberd. Gelukkig kon dochter een dag extra naar de opvang.. als ik er aan denk dat dit misschien nog wel 4 weken of nog langer duurt, word ik gek
Ik ben zó ziek. geef niet over maar ben het grootste deel van de dag zo misselijk en duizelig en voel me echt belabberd. Gelukkig kon dochter een dag extra naar de opvang.. als ik er aan denk dat dit misschien nog wel 4 weken of nog langer duurt, word ik gek