Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
donderdag 28 mei 2020 om 19:25
Wat leuk, al die goede echo's!!
En haha, gummi-beertjes! Hoe koddig om ze zo te omschrijven.
Veel succes morgen, Birdist!!
Inderdaad Janna, als het te erg wordt, niet mee blijven lopen hoor!
Edit: Ik bedenk me net dat koddig dialect is. Of gebruiken jullie dit woord ook? Indien niet, koddig = schattig.
Veel succes morgen, Birdist!!
Inderdaad Janna, als het te erg wordt, niet mee blijven lopen hoor!
Edit: Ik bedenk me net dat koddig dialect is. Of gebruiken jullie dit woord ook? Indien niet, koddig = schattig.
donderdag 28 mei 2020 om 22:30
vrijdag 29 mei 2020 om 13:24
Net terug en ook hier een druk bewegend gummibeertje! De echoscopiste heeft extra gekeken naar genoeg hyperactiviteit, vruchtzakje en 1e begin placenta, lekker micrometerwerk is dat volgens mij en alles is goed. Heel blij!
Janna, goed dat je contact hebt opgenomen. Welk middel kun je halen? Ik twijfel nog, het misselijke beïnvloedt alles wat ik doe of laat maar hoef eigenlijk maar 1 x per dag echt te kotsen, rest is gekokhals. Of helpt t ook tegen t gevoel?
Janna, goed dat je contact hebt opgenomen. Welk middel kun je halen? Ik twijfel nog, het misselijke beïnvloedt alles wat ik doe of laat maar hoef eigenlijk maar 1 x per dag echt te kotsen, rest is gekokhals. Of helpt t ook tegen t gevoel?
zaterdag 30 mei 2020 om 11:54
zaterdag 30 mei 2020 om 12:46
Ik volg het advies van het voedingscentrum, via de zwangerhap app. Die zegt ook dat je dat niet zo moet eten.
Wij zijn een weekend bij mijn ouders. Vrijdag is mijn mamadag en ik had daarna geen zin in nog 3 dagen dezelfde dingen kunnen doen (speeltuin A, B, C, rondje in de wijk). Mijn ouders hebben een groot huis, grote tuin en er zijn extra paar ogen om op de kinderen te letten. Alleen maar winst.
Wij zijn een weekend bij mijn ouders. Vrijdag is mijn mamadag en ik had daarna geen zin in nog 3 dagen dezelfde dingen kunnen doen (speeltuin A, B, C, rondje in de wijk). Mijn ouders hebben een groot huis, grote tuin en er zijn extra paar ogen om op de kinderen te letten. Alleen maar winst.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:01
Rookvlees en salami zou ik niet eten. Vooral online info is verouderd dus hou ik de Zwangerhapp aan van het Voedingscentrum. Die lijkt mij het meest up to date.
Deze verloskundige zegt dat rookvlees en salami gewoon kan en zegt die info van het Voedingscentrum te hebben. Ja van 10 jaar geleden
https://www.verloskundigenpraktijklief. ... n/voeding/
Ik heb zelf deze week een discussie met mijn tandarts gevoerd over de verdoving die hij wilde gebruiken. Ik had gelezen dat juist die verdoving schadelijk was. Hij vroeg om mijn bron, ik blij want mijn bron was de website van een andere tandarts. Moet goed zijn toch? Niet dus. Hij trekt zijn bron er bij en dat was ten eerste de landelijke richtlijn met verdoven rond zwangerschap en daarna de wereldwijde richtlijn. Mét daarbij de info dat overige info verouderd is en gevaarlijk.
Voortschrijdend inzicht..
Ik reageer trouwens weinig omdat ik geen puf heb en mij ziek voel. Niet echt misselijk want ik eet prima. Maar meer lamlendig. De tandarts heeft ook niet bijgedragen om mij fijner te voelen. Hopelijk is dat nu even klaar.
De tandarts vertelde dat zwangeren te vaak doorlopen met hun mondproblemen terwijl deze juist beter gecontroleerd moeten worden. Infecties kunnen overslaan op de baby en tandvlees problemen ontstaan van tijdens de zwangerschap. Dus laat vooral jullie controles doorgaan
Veel is namelijk gewoon op te lossen tijdens de zwangerschap, zei hij.
Lekker zo bij je ouders Drijfzand! Geniet er van!
Deze verloskundige zegt dat rookvlees en salami gewoon kan en zegt die info van het Voedingscentrum te hebben. Ja van 10 jaar geleden
Ik heb zelf deze week een discussie met mijn tandarts gevoerd over de verdoving die hij wilde gebruiken. Ik had gelezen dat juist die verdoving schadelijk was. Hij vroeg om mijn bron, ik blij want mijn bron was de website van een andere tandarts. Moet goed zijn toch? Niet dus. Hij trekt zijn bron er bij en dat was ten eerste de landelijke richtlijn met verdoven rond zwangerschap en daarna de wereldwijde richtlijn. Mét daarbij de info dat overige info verouderd is en gevaarlijk.
Ik reageer trouwens weinig omdat ik geen puf heb en mij ziek voel. Niet echt misselijk want ik eet prima. Maar meer lamlendig. De tandarts heeft ook niet bijgedragen om mij fijner te voelen. Hopelijk is dat nu even klaar.
De tandarts vertelde dat zwangeren te vaak doorlopen met hun mondproblemen terwijl deze juist beter gecontroleerd moeten worden. Infecties kunnen overslaan op de baby en tandvlees problemen ontstaan van tijdens de zwangerschap. Dus laat vooral jullie controles doorgaan
Lekker zo bij je ouders Drijfzand! Geniet er van!
zaterdag 30 mei 2020 om 14:34
Ik eet ook geen rookvlees en salami ed. Salami wel op een pizza omdat deze goed verhit wordt maar verder niet. Volg ook de ZwangerHap, fijne app.
Bij mijn weten kan een verdoving ook geen kwaad. Mijn tandarts zegt het ook altijd. Na mijn derde miskraam was ik zo panisch dat ik wel gewacht heb tot na de zwangerschap van mijn dochter. Ik wilde toen geen enkel risico nemen.
Verder ben ik vooral niet echt vooruit te branden. Beetje lamme benen enzo. Maar volgens Mij is dat wel herkenbaar
.
Lekker Drijfzand! Ik herken dat wel, weer alle speeltuintjes af....nu hebben we sinds een paar weken een glijbaan met speelhuis en zandbak in de tuin. Heb geen speeltuin meer gezien sindsdien
.
Bij mijn weten kan een verdoving ook geen kwaad. Mijn tandarts zegt het ook altijd. Na mijn derde miskraam was ik zo panisch dat ik wel gewacht heb tot na de zwangerschap van mijn dochter. Ik wilde toen geen enkel risico nemen.
Verder ben ik vooral niet echt vooruit te branden. Beetje lamme benen enzo. Maar volgens Mij is dat wel herkenbaar
Lekker Drijfzand! Ik herken dat wel, weer alle speeltuintjes af....nu hebben we sinds een paar weken een glijbaan met speelhuis en zandbak in de tuin. Heb geen speeltuin meer gezien sindsdien
zaterdag 30 mei 2020 om 18:46
Hoi meiden,
Fijn om te lezen dat jullie allemaal een goede echo hadden. Ik was donderdag naar de gynaecoloog. Het zou dacht ik alleen een intake zijn, maar hij deed meteen de termijn echo.... helaas was mijn vriend er niet bij
. Wel weer een mooie echo met echt al een mensje in wording. Duidelijk hoofdje en armpjes en beentjes zichtbaar. Ook het hartje horen kloppen
. Zo mooi!
Ik vertelde later aan de vk dat de gyn onverwacht al een termijn echo gemaakt had en dat mijn vriend er nu niet bij was. Nu mag ik 12 juni naar hun komen voor nog een echo met vriend erbij. Ik ben zo blij!!
De misselijkheid is nog dramatisch helaas. Ik heb een nieuwe hoeveelheid zetpillen gekregen. En gebruik er minimaal 1per dag. Ik mag er max 3, maar probeer toch te beperken met 1.
Ik hoop echt dat het snel voorbij gaat. Ik heb ook zo ontzettend pijn in mijn maag.
Hebben meer meiden daar last van?
Fijn om te lezen dat jullie allemaal een goede echo hadden. Ik was donderdag naar de gynaecoloog. Het zou dacht ik alleen een intake zijn, maar hij deed meteen de termijn echo.... helaas was mijn vriend er niet bij
Ik vertelde later aan de vk dat de gyn onverwacht al een termijn echo gemaakt had en dat mijn vriend er nu niet bij was. Nu mag ik 12 juni naar hun komen voor nog een echo met vriend erbij. Ik ben zo blij!!
De misselijkheid is nog dramatisch helaas. Ik heb een nieuwe hoeveelheid zetpillen gekregen. En gebruik er minimaal 1per dag. Ik mag er max 3, maar probeer toch te beperken met 1.
Ik hoop echt dat het snel voorbij gaat. Ik heb ook zo ontzettend pijn in mijn maag.
Hebben meer meiden daar last van?
zondag 31 mei 2020 om 12:53
Oh ja, ik eet wel rookvlees bij een gebakken ei, maar dan bak ik het mee, dan kan het wel.
Drijfzand Lekker zo'n weekend bij je ouders! Wij hebben een heerlijk weekend thuis, met veel zwembadjes voor de kleine, gisteren een BBQ en vandaag heeft man de tuin onder handen genomen.
DaSilva: ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook echt wel wat meer last van ontstoken tandvlees enzo. Ik ga dus ook zeker gewoon: ik moet 19 juni en dan denk ik dat ik de controle van december ietsje eerder doe, daar heb ik met 38 weken zwangerschap vast geen zin meer in.
IHG: Wij hebben helaas niet zo veel ruimte in de tuin, wel een uitkomst! Ik heb mijn rondje voor vandaag weer gehad, vanmiddag mag man!
Pinkie: Fijn dat je echo goed was en ook wel heel fijn dat je nog een keer met je vriend samen mag. Wel naar van de misselijkheid, sterkte daarmee!
Hier gaat ie okee, ben alleen nog steeds zo moe... Voelde me begin deze week wat beter, maar nu wil ik gewoon weer naar bed (terwijl ik daar tot 8.30 in heb gelegen, was wel om 7.30 al wakker).
Drijfzand Lekker zo'n weekend bij je ouders! Wij hebben een heerlijk weekend thuis, met veel zwembadjes voor de kleine, gisteren een BBQ en vandaag heeft man de tuin onder handen genomen.
DaSilva: ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook echt wel wat meer last van ontstoken tandvlees enzo. Ik ga dus ook zeker gewoon: ik moet 19 juni en dan denk ik dat ik de controle van december ietsje eerder doe, daar heb ik met 38 weken zwangerschap vast geen zin meer in.
IHG: Wij hebben helaas niet zo veel ruimte in de tuin, wel een uitkomst! Ik heb mijn rondje voor vandaag weer gehad, vanmiddag mag man!
Pinkie: Fijn dat je echo goed was en ook wel heel fijn dat je nog een keer met je vriend samen mag. Wel naar van de misselijkheid, sterkte daarmee!
Hier gaat ie okee, ben alleen nog steeds zo moe... Voelde me begin deze week wat beter, maar nu wil ik gewoon weer naar bed (terwijl ik daar tot 8.30 in heb gelegen, was wel om 7.30 al wakker).
maandag 1 juni 2020 om 09:40
UDdec2020 schreef: ↑21-04-2020 13:35Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.
Allereerst: Gefeliciteerd!![]()
Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: december2020
Naam Leeftijd Kind UD Afspraak VK Bijzonderheden Pinkie81 38 2 24 december 12 juni Drijfzand 31 3 29 december 8 juni termijnecho MK jan-2020 DaSilva86 34 2 29 december ![]()
Wacht op overdracht aan ZKHMK begin 2020 Onslow 34 2 31 december 18 juni Molly .. 1 1 januari ![]()
Ikhaatgeduld 38 2 1 januari .. 3 MK Asherman Birdist 31 2 4 januari 2 juni hogere kans MK week 6-9 janna 35 2 4 januari RaisinGirl 36 2 5 januari 12 juni termijnecho + intake VK MK sept-2019 Limbogirly 34 2 9 januari ... 30 mei MK maart 2020
eekoo
Cimojo
Voor de overzichtelijkheid na 2 weken geen reactie uit de tabel, maar altijd welkom om weer terug te komen![]()
maandag 1 juni 2020 om 09:44
Nou ik wilde mijn gegevens in de eerste tabel aanpassen, maar ik krijg het niet voor elkaar om het in het vaststaande bericht te doen.....
Moe herken ik hier ook heel erg. Ik heb bijna de klok rond geslapen en ben alweer moe haha
Ik ga door de weeks ook tussen de middag een uurtje liggen. Dat gaat nu gelukkig makkelijk met dat thuis werken
Moe herken ik hier ook heel erg. Ik heb bijna de klok rond geslapen en ben alweer moe haha
Ik ga door de weeks ook tussen de middag een uurtje liggen. Dat gaat nu gelukkig makkelijk met dat thuis werken
maandag 1 juni 2020 om 11:37
maandag 1 juni 2020 om 19:24
dinsdag 2 juni 2020 om 07:38
Hier ook vandaag 10 weken
En toen ik dat op de teller van mijn app zag dacht ik *jippie al 6 weken beroerd*
ik heb ook nul energie, slaap veel en zit van alles na te hijgen. Ik vind het zo zielig voor onze peuter. Die mist nu door Corona en mij heel veel.
Corona is ook wel handig hoor
Geen sociale verplichtingen, geen wijntjes, lekker vroeg naar bed en rond het huis scharrelen
Wij gaan het na de geslachtsbepaling en nipt vertellen
Niemand heeft het toch door.
Corona is ook wel handig hoor
Wij gaan het na de geslachtsbepaling en nipt vertellen
dinsdag 2 juni 2020 om 13:05