Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al contact gehad met de huisarts? Misschien is emesefane een optie? Naar dat je je zo slecht voelt.
Wat vervelend Janna. Ik sluit me aan bij Raisingirl.

Birdist, hoe laat is je echo morgen?
Wat leuk, al die goede echo's!! :cheer2: En haha, gummi-beertjes! Hoe koddig om ze zo te omschrijven. :flirting:

Veel succes morgen, Birdist!!

Inderdaad Janna, als het te erg wordt, niet mee blijven lopen hoor!

Edit: Ik bedenk me net dat koddig dialect is. Of gebruiken jullie dit woord ook? Indien niet, koddig = schattig. ;-)
Succes morgen Birdist!

Wat vervelend Janna. Ik sluit me ook aan bij de rest. Als normaal functioneren lastig wordt is een overlegje met de huisarts misschien wel nodig.

Haha Gummi-beertje is ook een leuke. Ik vond het ook wel wat weg hebben van een schildpadje ☺️
Succes morgen birdist!!
Succes Birdist!
Hoe laat mag je Birdist? Succes en veel plezier!

Ik heb de huisarts gebeld en krijg iets tegen de misselijkheid. Hoop dat ze dat snel geregeld hebben en het dan snel minder is
Net terug en ook hier een druk bewegend gummibeertje! De echoscopiste heeft extra gekeken naar genoeg hyperactiviteit, vruchtzakje en 1e begin placenta, lekker micrometerwerk is dat volgens mij en alles is goed. Heel blij!

Janna, goed dat je contact hebt opgenomen. Welk middel kun je halen? Ik twijfel nog, het misselijke beïnvloedt alles wat ik doe of laat maar hoef eigenlijk maar 1 x per dag echt te kotsen, rest is gekokhals. Of helpt t ook tegen t gevoel?
Birdist! :cheer2:
Bijna allemaal hartjes! :-D

Emesafene helpt ook tegen het misselijke gevoel. Ik zou zeker bellen!
Limbogirly, lees jij nog mee? Hopelijk ook een mooie echo voor jou morgen!
Yess wat fijn birdist :heart:
Wat een fijn nieuws allemaal! Limbogirly heel veel succes morgen ik denk aan je!
Jaaaaa Birdist :cheer:

Ik hoef helemaal niet over te geven, maar ben grote delen van de dag zó misselijk dat ik eigenlijk niks kan. En s avonds kan ik er niet van slapen. Ik heb nu emesafene, de eerste zit erin, ik ben benieuwd!
@Janna fijn dat je iets hebt gekregen, hopelijk merk je er snel iets van!

Hoe is het verder met iedereen?
Vriendlief had rookvlees van de slager meegenomen, alleen nu lees ik op internet heel veel tegengestelde dingen erover en beter is om niet te eten. Hoe denken jullie daarover?
Hoewel ik best makkelijk ben (salami uit Nederlandse winkels eet ik bijvoorbeeld gewoon), eet ik geen rookvlees, omdat dat echt nog deels rauw is. Ik zou het dus niet doen.
Ik volg het advies van het voedingscentrum, via de zwangerhap app. Die zegt ook dat je dat niet zo moet eten.

Wij zijn een weekend bij mijn ouders. Vrijdag is mijn mamadag en ik had daarna geen zin in nog 3 dagen dezelfde dingen kunnen doen (speeltuin A, B, C, rondje in de wijk). Mijn ouders hebben een groot huis, grote tuin en er zijn extra paar ogen om op de kinderen te letten. Alleen maar winst.
Rookvlees en salami zou ik niet eten. Vooral online info is verouderd dus hou ik de Zwangerhapp aan van het Voedingscentrum. Die lijkt mij het meest up to date.

Deze verloskundige zegt dat rookvlees en salami gewoon kan en zegt die info van het Voedingscentrum te hebben. Ja van 10 jaar geleden :nooo: https://www.verloskundigenpraktijklief. ... n/voeding/

Ik heb zelf deze week een discussie met mijn tandarts gevoerd over de verdoving die hij wilde gebruiken. Ik had gelezen dat juist die verdoving schadelijk was. Hij vroeg om mijn bron, ik blij want mijn bron was de website van een andere tandarts. Moet goed zijn toch? Niet dus. Hij trekt zijn bron er bij en dat was ten eerste de landelijke richtlijn met verdoven rond zwangerschap en daarna de wereldwijde richtlijn. Mét daarbij de info dat overige info verouderd is en gevaarlijk. o_o Voortschrijdend inzicht..

Ik reageer trouwens weinig omdat ik geen puf heb en mij ziek voel. Niet echt misselijk want ik eet prima. Maar meer lamlendig. De tandarts heeft ook niet bijgedragen om mij fijner te voelen. Hopelijk is dat nu even klaar.

De tandarts vertelde dat zwangeren te vaak doorlopen met hun mondproblemen terwijl deze juist beter gecontroleerd moeten worden. Infecties kunnen overslaan op de baby en tandvlees problemen ontstaan van tijdens de zwangerschap. Dus laat vooral jullie controles doorgaan :thumbsup: Veel is namelijk gewoon op te lossen tijdens de zwangerschap, zei hij.

Lekker zo bij je ouders Drijfzand! Geniet er van! :high5:
Ik eet ook geen rookvlees en salami ed. Salami wel op een pizza omdat deze goed verhit wordt maar verder niet. Volg ook de ZwangerHap, fijne app.

Bij mijn weten kan een verdoving ook geen kwaad. Mijn tandarts zegt het ook altijd. Na mijn derde miskraam was ik zo panisch dat ik wel gewacht heb tot na de zwangerschap van mijn dochter. Ik wilde toen geen enkel risico nemen.

Verder ben ik vooral niet echt vooruit te branden. Beetje lamme benen enzo. Maar volgens Mij is dat wel herkenbaar😉.

Lekker Drijfzand! Ik herken dat wel, weer alle speeltuintjes af....nu hebben we sinds een paar weken een glijbaan met speelhuis en zandbak in de tuin. Heb geen speeltuin meer gezien sindsdien 🤣.
Hoi meiden,
Fijn om te lezen dat jullie allemaal een goede echo hadden. Ik was donderdag naar de gynaecoloog. Het zou dacht ik alleen een intake zijn, maar hij deed meteen de termijn echo.... helaas was mijn vriend er niet bij😪. Wel weer een mooie echo met echt al een mensje in wording. Duidelijk hoofdje en armpjes en beentjes zichtbaar. Ook het hartje horen kloppen💖. Zo mooi!
Ik vertelde later aan de vk dat de gyn onverwacht al een termijn echo gemaakt had en dat mijn vriend er nu niet bij was. Nu mag ik 12 juni naar hun komen voor nog een echo met vriend erbij. Ik ben zo blij!!

De misselijkheid is nog dramatisch helaas. Ik heb een nieuwe hoeveelheid zetpillen gekregen. En gebruik er minimaal 1per dag. Ik mag er max 3, maar probeer toch te beperken met 1.
Ik hoop echt dat het snel voorbij gaat. Ik heb ook zo ontzettend pijn in mijn maag.
Hebben meer meiden daar last van?
Oh ja, ik eet wel rookvlees bij een gebakken ei, maar dan bak ik het mee, dan kan het wel.

Drijfzand Lekker zo'n weekend bij je ouders! Wij hebben een heerlijk weekend thuis, met veel zwembadjes voor de kleine, gisteren een BBQ en vandaag heeft man de tuin onder handen genomen.

DaSilva: ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook echt wel wat meer last van ontstoken tandvlees enzo. Ik ga dus ook zeker gewoon: ik moet 19 juni en dan denk ik dat ik de controle van december ietsje eerder doe, daar heb ik met 38 weken zwangerschap vast geen zin meer in.

IHG: Wij hebben helaas niet zo veel ruimte in de tuin, wel een uitkomst! Ik heb mijn rondje voor vandaag weer gehad, vanmiddag mag man!

Pinkie: Fijn dat je echo goed was en ook wel heel fijn dat je nog een keer met je vriend samen mag. Wel naar van de misselijkheid, sterkte daarmee!

Hier gaat ie okee, ben alleen nog steeds zo moe... Voelde me begin deze week wat beter, maar nu wil ik gewoon weer naar bed (terwijl ik daar tot 8.30 in heb gelegen, was wel om 7.30 al wakker).
UDdec2020 schreef:
21-04-2020 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: december2020

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :heart: 12 juni
Drijfzand 31 3 29 december :heart: 8 juni termijnecho MK jan-2020
DaSilva86 34 2 29 december :heart:
Wacht op overdracht aan ZKH
MK begin 2020
Onslow 34 2 31 december :heart: 18 juni
Molly .. 1 1 januari :heart:
Ikhaatgeduld 38 2 1 januari :heart: .. 3 MK Asherman
Birdist 31 2 4 januari :heart: 2 juni hogere kans MK week 6-9
janna 35 2 4 januari :heart:
RaisinGirl 36 2 5 januari :heart: 12 juni termijnecho + intake VK MK sept-2019
Limbogirly 34 2 9 januari ... 30 mei MK maart 2020

eekoo :hug:
Cimojo :hug:

Voor de overzichtelijkheid na 2 weken geen reactie uit de tabel, maar altijd welkom om weer terug te komen :thumbsup:
Nou ik wilde mijn gegevens in de eerste tabel aanpassen, maar ik krijg het niet voor elkaar om het in het vaststaande bericht te doen.....

Moe herken ik hier ook heel erg. Ik heb bijna de klok rond geslapen en ben alweer moe haha
Ik ga door de weeks ook tussen de middag een uurtje liggen. Dat gaat nu gelukkig makkelijk met dat thuis werken :-)
Volgens mij kan je ook alleen maar aanpassen als je inlogt op het account.

Hier ook fan van middagdutjes. Is echt het grote voordeel van corona. En doordat we nu bijna geen sociale afspraken hebben, valt het ook niet op dat ik geen wijntje neem.
Even een zwaai :hello: (voelt wat misplaatst, want zo energiek voel ik me niet ;-) )

Hier dus ook erg moe. De ene dag erger dan de andere. Morgen 10 weken zwanger, mooi de dubbele cijfers in 8-)

Wanneer gaan jullie het aan werk/collega's vertellen? Ik na de termijnecho denk ik. Of bij 12 weken.
Hier ook vandaag 10 weken :blob: En toen ik dat op de teller van mijn app zag dacht ik *jippie al 6 weken beroerd* :-| ik heb ook nul energie, slaap veel en zit van alles na te hijgen. Ik vind het zo zielig voor onze peuter. Die mist nu door Corona en mij heel veel.

Corona is ook wel handig hoor ;-) Geen sociale verplichtingen, geen wijntjes, lekker vroeg naar bed en rond het huis scharrelen :thumbsup:

Wij gaan het na de geslachtsbepaling en nipt vertellen :) Niemand heeft het toch door.
Ik vind het ook al fijn hoor, dat er nu zo weinig sociale dingen zijn. Wel doe ik mijn best om af en toe wat leuks te doen, anders blijf ik in mijn lamlendige gevoel hangen. Zo zijn we gisteren even wezen picknicken met zijn drieën. Doe ik daarna gewoon weer een dutje om bij te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven