Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Hmm ik ga nog naar Noorwegen en misschien is het daar ook makkelijker te krijgen. :idee: In de usa zag ik ze ook gewoon hangen in winkels. Mocht ik niet goed kunnen slagen dan hou ik mij aanbevolen. En qua spugen zat baby 1 meestal helemaal onder dus dan maakt het ook niet meer uit of het broek/romper/shirt uit was of romper/ritspak. En op verzoek van manlief beginnen we deze keer niet aan pakjes met drukkertjes :lol:
DaSilva86 schreef:
07-07-2020 15:30
En op verzoek van manlief beginnen we deze keer niet aan pakjes met drukkertjes :lol:
Die drukknoopjes zijn hell ja. Mijn man vindt die drie knoopjes bij rompers al teveel.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva, misschien zit hier wat leuks tussen:
https://www.kixx-online.nl/kinderkleding/boxpakjes
Bedankt voor de lieve woorden wat betreft mijn werk. :) Hopelijk wordt het inderdaad snel beter.

En hopelijk wordt het bij jou dan net wat rustiger, Birdist. :)

Wat fijn dat je je kindje terug hebt gevoelt, Janna!

Door die pakjes te zien moet ik me toch serieus inhouden om niet te gaan shoppen! :-D Ik vind het allemaal veel te schattig! :flirting:

Wij hebben ook een paar pakjes met rits, heel gemakkelijk inderdaad! Vooral voor mijn partner, die heeft te weinig geduld voor al die kleine knoopjes. :hihi:
Toen dochter pas geboren was vond ik die overslag pakjes ook wel heel handig. Dochter had bij de geboorte haar sleutelbeen gebroken en dat was makkelijker om aan te doen.

Die pakjes zonder sokjes aan zien er wel handig uit. Hier zijn er precies enkel te vinden met sokjes eraan. Nu dochter begint te lopen is dat totaal niet handig.
-Janna- schreef:
07-07-2020 15:41
DaSilva, misschien zit hier wat leuks tussen:
https://www.kixx-online.nl/kinderkleding/boxpakjes

Veel leuk maar maar één pakje met rits. Dat pakje is 50% synthetisch. Op zich niet erg maar ik heb dat liever niet in de eerste weken :)
Birdist schreef:
07-07-2020 15:38
Die drukknoopjes zijn hell ja. Mijn man vindt die drie knoopjes bij rompers al teveel.

Ik had eens een pakje niet met drukkertjes maar met snoezige houten knoopjes aan de binnenkant van de beentjes. Toen gingen we naar familie en manlief ging baby 1 verschonen. Hij kwam terug met baby in de reserve kleding en een rood hoofd van woede :biggrin:
Haha Onslow, ik herken het wel dat peuter soms vermoeiender kan zijn dan werk. Je loopt er toch de hele dag achteraan en moet alles tot in den treuren herhalen. Vandaag ging ze weer voor het eerst sinds 3 weken naar het kinderdagverblijf toen ik weer ging werken. Maar dan mis ik dr toch wel hoor ☺️.

Ik vind de rompers van de Hema juist ook erg fijn. Zara vind ik soms wel leuke dingen hebben maar ik vind de kwaliteit dan weer slecht vaak. Ik koop ook gewoon bij de Zeeman hoor. Hebben ze soms prima dingen als je goed kijkt 😉 ik hou ook helemaal niet van pofmouwtjes, kant, drukke patronen of schreeuwerige Frozen Afbeeldingen. Ben meer van de stoere meisjes kleding. Kreeg laatst een tas van een collega met een totaal andere smaak. Ik zei vind je het goed als ik het meteen even uitzoek? Ik dacht dan kan ik straks die tas weer naar een container brengen, geen zin in. Het is allemaal lief bedoeld, maar sommige kleren moet je gewoon niet willen slijten aan een ander.

Vandaag op m’n werk verteld van de zwangerschap. Ik hoefde niet veel te zeggen maar uit beleefdheid vroegen ze het nog maar niet zelf 🤣.
Haha IHG :lol: Wel hele beleefde collega’s :)

Vandaag ging ik een cadeautje kopen voor een collega van mijn man in een babywinkel en daar stond een Bednest. Ik had er online al wel naar gekeken maar zo in het echt vond ik hem wel erg mooi. Nou lang verhaal kort, ik heb een Bednest gekocht :$
DaSilva86 schreef:
08-07-2020 17:47
Haha IHG :lol: Wel hele beleefde collega’s :)

Vandaag ging ik een cadeautje kopen voor een collega van mijn man in een babywinkel en daar stond een Bednest. Ik had er online al wel naar gekeken maar zo in het echt vond ik hem wel erg mooi. Nou lang verhaal kort, ik heb een Bednest gekocht :$
Haha ik vind die ook mooi. Vriend wil graag met houten spijlen doordat onze eerste regelmatig met haar gezicht tegen de stoffen kant lag. Petit Amélie heeft die, alleen die krijgen we moeilijk in Amerika (bednest is ook lastig te krijgen :cry: ). Heb het idee dat ze sowieso in Europa verder zijn, ook qua veiligheid :-) Weet je wat de voordelen van een bednest is vergeleken met andere cosleepers? We hadden hiervoor de Snuzpod, maar vooral vriend vond die minder handig.

Ik ben trouwens in Zwitserland zo'n slaappakje met rits tegengekomen, gewoon bij de Coop supermarkt. Had wel sokjes. Ideaal was dat ding, hebben we lang gebruikt :proud:

Fijn dat je collega's leuk reageerden Ikhaatgeduld! Ook al wisten ze het al :lol:

Wat doen jullie met een kinderwagen? Wij hebben nu de Joolz Geo en een Babyzen yoyo voor reizen. De Joolz vind ik alleen wel echt log en daarnaast schijnt de zon makkelijk naar binnen. Het is hier in de zomer heel warm dus dat is niet handig :-) (gemiddeld 33 graden). Hebben jullie toevallig iets voor tegen de zon gevonden?
EllaBowie schreef:
08-07-2020 18:33
Wat doen jullie met een kinderwagen? Wij hebben nu de Joolz Geo en een Babyzen yoyo voor reizen. De Joolz vind ik alleen wel echt log en daarnaast schijnt de zon makkelijk naar binnen. Het is hier in de zomer heel warm dus dat is niet handig :-) (gemiddeld 33 graden). Hebben jullie toevallig iets voor tegen de zon gevonden?
Zo’n ding van dooky, beschermt tegen uv maar kan we lucht onderdoor: https://images.app.goo.gl/tXGeP6qQyhidR8od6
DaSilva: ik heb even gegoogeld want geen idee wat een bednest was 😬. Mooi ding maar heel eerlijk, schrok een beetje van de prijs 🙃. Ik zou wel graag iets van een cosleeper willen. Bij de eerste hadden we een wiegje geleend.
Maar het idee van dat je kindje dan zo aan je bed ligt vind ik wel knus. En kan lekker wegzwijmelen bij zo’n lief klein slapend mopje. Als ik zelf niet kapot ben van de nachten dan hè 🤣

Ellabowi: wij hebben een mutsy evo. Geen ideale wagen vind ik nu ik hem in gebruik heb. Maar dan vooral de buggy. Onze dochter kon er niet lekker in zitten. Ze hing altijd scheef. maar ik ga geen andere wagen kopen, dat vind ik dan weer zonde.
Tegen de zon hadden we voor de kinderwagenwieg zo’n Dooky. Dat vond ik wel handig.
-Janna- schreef:
08-07-2020 20:29
Zo’n ding van dooky, beschermt tegen uv maar kan we lucht onderdoor: https://images.app.goo.gl/tXGeP6qQyhidR8od6
Dooky inderdaad! In Duitse supermarkten kun je ook een heel handig ding kopen. Heb jij in de USA niets aan, ik heb even gezocht en dit lijkt er nog het meeste op: https://www.bol.com/nl/p/playshoes-zonn ... mXEALw_wcB
DaSilva86 schreef:
08-07-2020 17:47
Nou lang verhaal kort, ik heb een Bednest gekocht :$
Ooooh zo leuk is ie! Ik zat ook te twijfelen maar vorige keer een hele goede ervaring met een paar maanden cosleeperwiegje huren. Dat gaan we deze keer weer doen. Het kan bij ons via de kraamorganisatie. Zoiets is t maar dan hoger en andere kleur https://www.vanastenbabysuperstore.nl/w ... wash-48551
Dank jullie wel voor de tips! We hebben ook een Dookie gekocht, volgens mij hebben we hem wel pas bij het zitje gekocht en daar kon hij niet echt goed vast (bungelde een beetje in de lucht). Dochter begon er ook aan te trekken en op te kauwen :roll: Misschien proberen we die alsnog even en moeten we vooral bij het zitje iets anders bedenken!

@Birdist, die cosleeper lijkt mij ideaal! Ga even kijken of die eventueel hier naartoe verzonden kan worden of dat ze het merk hier hebben.
Die Bednest is niet goedkoop IHG maar heeft wel een hoge tweedehands waarde. Dus straks kan ik hem voor best een goede prijs weer verkopen. Wel is de Bednest in de afgelopen maand ineens €50 duurder geworden o_o Dat heb ik tegen de winkelier gezegd en dat ik dat te veel vond. Toen was die €50 er ineens vanaf :lol: Wat het ook lastig maakte met een co-sleeper vinden was de hoogte van ons bed. Die is te hoog voor de meeste co-sleepers.

In wegzwijmelen heb ik erg veel zin maar ik heb nog meer zin in vlot een speentje terug kunnen duwen of een handje er op leggen :biggrin:

Als wagen had ik bij de eerste een Joolz maar na de babytijd vond ik die te log. Nu heb ik een vintage wagen gekocht op marktplaats :-D Ik heb er een stoomreiniger doorheen gehaald, matras vervangen en het is weer helemaal netjes. En die grote wielen rijden zalig :heart:

Voor de zon pakte ik vaak een XL hydrofiel. Die zet ik met klemmen op de kap en dan de punten aan de duwstang geknoopt. Zo is de zon weg en komt er genoeg lucht in de wagenbak. De dooky heb ik wel gehad maar vond ik niet mooi.
@Birdist: ik vind die cosleeper inderdaad ook wel wat! Ik ga hem onthouden maar moet misschien niet te lang wachten gezien de prijs nu.
Ja ik vond die cosleeper echt ideaal, we hebben een iets andere gehuurd, waarbij het hekje schuift, zodat je m als je zelf even naar beneden bent omhoog kan doen. En die wat hoger kan, tot 74cm. Die van de van asten kan tot 55cm, wat meestal hoog genoeg is, en anders zet je er klossen onder :-D . ik kan het type dat wij huren niet vinden.
Wij hebben een tweedehandse Maxi Cosi (Mura denk ik) van vrienden over gekocht. Het is al een oud ding, maar we zijn er tevreden van (al gebruiken we vaker de draagzak). Daar zat een parasol bij die uv-stralen tegenhoudt.
Zo een Dooky ziet er ook wel handig uit!

Van bed weet ik eigenlijk niet welk merk het is. We hebben het gekregen van een bevriend koppel. Houten stijlen en de zijkant kan naar beneden, maar het is geen co-sleeper.

Ik ben nu nog op zoek naar een wiegje voor beneden. Als jullie daar tips voor hebben. :-D
Onslow15 schreef:
08-07-2020 21:54
Ik ben nu nog op zoek naar een wiegje voor beneden. Als jullie daar tips voor hebben. :-D
wij hebben de oudste beneden altijd in de box of kinderwagen gelegd. Wiegje is wel veel schattiger natuurlijk, maar dit was ook wel erg praktisch
Wij hebben straks weer een box, Vlamingen noemen dat een babypark. Maar dan wel een kleiner formaat dan standaard. Normale boxen vind ik te groot voor wat ze doen.

Voor bij vrienden of andere plekken waar we langer zijn hebben we een Moba Mozes mand. Die worden nu gemaakt door Tommee Tippee. Misschien is dat iets voor je Onslow?
Wij hebben momenteel een grote grondbox beneden, daar kan de baby niet echt in slapen. De kinderwagen neemt nogal veel plaats in, vandaar dus een wiegje.
Ik heb eentje gevonden dat goede recensies heeft en goedkoop is, maar het is echt een lelijk ding. Vooral mijn vriend ziet dat helemaal niet zitten. :-D
DaSilva, Dat ga ik eens googlen!
Wel leuk dat je vriend niet van lelijk houdt Onslow :) Mijn man wil alles het goedkoopste, of het nou lelijk is of niet. Ik ben nog al precies in mijn smaak en die smaak is helaas voor hem niet goedkoop :biggrin:

Manlief wist ook wel dat er een Bednest zou komen maar was gister toch een beetje uit zijn sas door de kosten.
Haha, hier is het een beetje omgekeerd. :D Mijn vriend is degene die geen lelijke dingen wil en ik ben er makkelijker in. Ik wil wel kwaliteit en zou daar dan meer voor betalen. Zo was onze autostoel dan weer veel duurder dan mijn vriend wou.

Jouw man zal wel over de prijs heen raken eens hij ziet hoe makkelijk zo een Bednest is! ;) :hihi:
Ik ga het Moses mandje eens voorleggen aan mijn vriend, zien wat hij daarvan vindt.
Het wiegje dat ik gevonden had is trouwens de Baninni Piccola wieg. Benieuwd of jullie het net zo afgrijselijk vinden als mijn vriend. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven