Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
vrijdag 1 mei 2020 om 19:02
Wat onzeker Molly, maar het hoeft inderdaad niet zo veel te zeggen. Je kan net om de grens zitten. Om die reden doe ik eigenlijk altijd maar één test. Anders ga ik me straks nog weken druk maken tot de eerste echo.
Ik begin een beetje een permanent honger gevoel te krijgen lijkt wel.
Ik moest gisteravond nog even werken en reed langs een snackbar, dat rook zoooo lekker. Ik dacht zal ik mijn man bellen of hij ook iets wil. Ik dacht nee nee ik doe verstandig.
Mijn man vond het wel jammer toen ik het vertelde
Ik begin een beetje een permanent honger gevoel te krijgen lijkt wel.
Ik moest gisteravond nog even werken en reed langs een snackbar, dat rook zoooo lekker. Ik dacht zal ik mijn man bellen of hij ook iets wil. Ik dacht nee nee ik doe verstandig.
Mijn man vond het wel jammer toen ik het vertelde
vrijdag 1 mei 2020 om 20:13
@Pastella, gek he wat die hormonen kunnen doen hihi.
Ik laat hier vriendlief ook de kattenbakken doen ivm toxoplasmose, ik wil toch het risico niet nemen ondanks ik ze al 10 jaar heb en het binnenkatten zijn.
Verder ineens een gevoel vandaag dat eten me niet aanstond, gek dat het zo kan veranderen ineens, maar ergens denk ik dan maar dat het een goed teken is.. thanks voor de lieve reacties trouwens, ik heb de test gelukkig wel wat kunnen relativeren met de gedachte dat ik vandaag pas 5 weken ben en inderdaad de hcg aanmaak per vrouw anders is
Ik laat hier vriendlief ook de kattenbakken doen ivm toxoplasmose, ik wil toch het risico niet nemen ondanks ik ze al 10 jaar heb en het binnenkatten zijn.
Verder ineens een gevoel vandaag dat eten me niet aanstond, gek dat het zo kan veranderen ineens, maar ergens denk ik dan maar dat het een goed teken is.. thanks voor de lieve reacties trouwens, ik heb de test gelukkig wel wat kunnen relativeren met de gedachte dat ik vandaag pas 5 weken ben en inderdaad de hcg aanmaak per vrouw anders is
zondag 3 mei 2020 om 06:36
Goedemorgen allemaal,
Hoe gaat het met iedereen. Hier gisteravond zo misselijk geweest, dat ik echt dacht zal ik gewoon mijn vinger in mijn keel steken. Vroeg naar bed gegaan want was ook erg moe. Nu net een kaakje gegeten, want voel de misselijkheid alweer opkomen. Hier zag ik wel heel erg tegen op bij het zwager raken, maar zal er toch doorheen moeten. Vorige keer waren week 9 en 10 de ergste weken. Toen kwam ik helemaal niet meer van de bank of bed af, alleen om naar de wc te rennen. Ik blijf duimen dat het dit keer niet zo erg zal zijn.
Hoe gaat het met iedereen. Hier gisteravond zo misselijk geweest, dat ik echt dacht zal ik gewoon mijn vinger in mijn keel steken. Vroeg naar bed gegaan want was ook erg moe. Nu net een kaakje gegeten, want voel de misselijkheid alweer opkomen. Hier zag ik wel heel erg tegen op bij het zwager raken, maar zal er toch doorheen moeten. Vorige keer waren week 9 en 10 de ergste weken. Toen kwam ik helemaal niet meer van de bank of bed af, alleen om naar de wc te rennen. Ik blijf duimen dat het dit keer niet zo erg zal zijn.
zondag 3 mei 2020 om 08:52
Pinkie81 schreef: ↑03-05-2020 06:36Goedemorgen allemaal,
@pinkie: Hier alles goed. Af en toe beetje buikpijn en gevoelige tepels. Tot nu toe één x misselijk geweest
Maar wat naar zeg dat je zo ziek bent geweest tijdens je vorige zwangerschap! Lijkt me zwaar. Hopelijk valt het deze zwangerschap mee!
zondag 3 mei 2020 om 12:04
Pinkie, dat klinkt heftig. Grote kans dat het weer zo heftig wordt als in je eerste zwangerschap. Sterkte daarmee. En trek aan de bel bij de huisarts voor medicatie eventueel.
Hier gaat het oké. Lichamelijk voel ik me soms zwanger (licht misselijk, snel vol en een algeheel gevoel alsof er watten in m'n hoofd zitten; soort vermoeidheid maar dan anders) en soms helemaal niet. Mentaal heb ik er veel moeite mee. Nog twee weken tot de echo en ik weet nu twee weken dat ik zwanger ben. Dus in feite zit ik qua wachten op de helft. Hopelijk red ik het tot die termijn zonder problemen.
Hier gaat het oké. Lichamelijk voel ik me soms zwanger (licht misselijk, snel vol en een algeheel gevoel alsof er watten in m'n hoofd zitten; soort vermoeidheid maar dan anders) en soms helemaal niet. Mentaal heb ik er veel moeite mee. Nog twee weken tot de echo en ik weet nu twee weken dat ik zwanger ben. Dus in feite zit ik qua wachten op de helft. Hopelijk red ik het tot die termijn zonder problemen.
zondag 3 mei 2020 om 12:58
zondag 3 mei 2020 om 13:46
O Pinkie wat vervelend. Als het echt te erg wordt inderdaad de huisarts bellen hoor.
@pastella, bij mijn vorige zwangerschap was ik vast besloten door te sporten. Toch kon ik dat al snel niet meer opbrengen. Nu sport ik eigenlijk al niet meer echt sinds de kleine er is maar die peuter houdt me wel in beweging
.
Hier gaat het verder goed. Mijn borsten lijken wel echt groter en soms zijn ze echt pijnlijk. Vanmorgen begonnen ze ook te jeuken, dat had ik de vorige keer ook. Soms misselijk en soms nergens last van en dan denk ik, Oja ik ben zwanger. Erg onwerkelijk toch nog.
Wel fijn dat mijn man ook altijd een deel van de poepluiers van dochterlief op zich neemt die hendle ik nu echt niet altijd
. Tot nog toe ben ik nog relaxed. Ik denk naarmate de echo dichterbij komt de spanning zal oplopen.
@pastella, bij mijn vorige zwangerschap was ik vast besloten door te sporten. Toch kon ik dat al snel niet meer opbrengen. Nu sport ik eigenlijk al niet meer echt sinds de kleine er is maar die peuter houdt me wel in beweging
Hier gaat het verder goed. Mijn borsten lijken wel echt groter en soms zijn ze echt pijnlijk. Vanmorgen begonnen ze ook te jeuken, dat had ik de vorige keer ook. Soms misselijk en soms nergens last van en dan denk ik, Oja ik ben zwanger. Erg onwerkelijk toch nog.
Wel fijn dat mijn man ook altijd een deel van de poepluiers van dochterlief op zich neemt die hendle ik nu echt niet altijd
zondag 3 mei 2020 om 17:59
Ach Pinkie, veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter!
Hier vooral heel moe en vlagen van misselijkheid. Ook verschillende geuren die heel hard binnenkomen. De vorige keer had ik dat ook. Mijn vriend had een potje met saus in de keuken laten open staan en ik rook het vanuit mijn bed, boven. Ik denk dat hij daarvoor niet echt geloofde dat ik alles zo sterk rook.
Voor mijn eerste zwangerschap probeerde ik 3 keer in de week te sporten. Nu ben ik al tevreden als we regelmatig gaan wandelen.
Hier vooral heel moe en vlagen van misselijkheid. Ook verschillende geuren die heel hard binnenkomen. De vorige keer had ik dat ook. Mijn vriend had een potje met saus in de keuken laten open staan en ik rook het vanuit mijn bed, boven. Ik denk dat hij daarvoor niet echt geloofde dat ik alles zo sterk rook.
Voor mijn eerste zwangerschap probeerde ik 3 keer in de week te sporten. Nu ben ik al tevreden als we regelmatig gaan wandelen.
zondag 3 mei 2020 om 19:29
zondag 3 mei 2020 om 21:28
Pastella: ik ben vanochtend nog wezen hardlopen, wel heel rustig aan. Ik hoop dit het eerste trimester nog vol te houden, de vorige twee keren stopte ik echter ergens tussen week 6 en 8 vanwege vermoeidheid. In het tweede trimester wil ik weer gaan sporten bij Mom in Balance als dat tegen die tijd weer mag.
Pinkie: wat klote dat je nu al zo misselijk bent.
Pinkie: wat klote dat je nu al zo misselijk bent.
maandag 4 mei 2020 om 10:53
Jammer dat je zo misselijk bent Pinkie
Wel al snel een echo zie ik. Leuk!
Sporten doe ik niet echt. Wel fietsen en lange wandelingen maken maar echt sporten is nooit mijn ding geweest. Wij hebben dit weekend wel lekker gewandeld in de bossen in de buurt.
Ik heb niet zo veel te melden
Ik voel weinig op een slecht humeur en nesteldrang na. Ik zit wat sneller vol van eten. Kan niet wachten tot het de eerste echo is. Dan weet ik pas echt zeker dat ik zwanger ben.
Die nesteldrang is wel grappig. Ik heb zondag een kamer leeggemaakt en opgemeten. Ik heb een bord aangemaakt op Pinterest en al lekker aan het pinnen geslagen.
Hoe was jullie weekend?
Sporten doe ik niet echt. Wel fietsen en lange wandelingen maken maar echt sporten is nooit mijn ding geweest. Wij hebben dit weekend wel lekker gewandeld in de bossen in de buurt.
Ik heb niet zo veel te melden
Die nesteldrang is wel grappig. Ik heb zondag een kamer leeggemaakt en opgemeten. Ik heb een bord aangemaakt op Pinterest en al lekker aan het pinnen geslagen.
Hoe was jullie weekend?
maandag 4 mei 2020 om 11:56
Fietsen en lange wandelingen vallen voor mij ook onder sporten hoor, DaSilva.
Leuk dat jullie bossen in de buurt hebben! Vinden wij ook altijd leuk om te doen en sinds vandaag mogen we ons verplaatsen met de auto om een boswandeling te doen. Wel niet te ver, maar er is een bos in een nabije gemeente.
Mijn vriend heeft dit weekend een paar lange wandelingen gemaakt met de baby zodat ik wat tijd voor mezelf had en wat kon rusten.
Heeft me deugd gedaan, want dochter slaapt de laatste tijd zo slecht.
Leuk hé! De kinderkamer inrichten! Ik ben nu wel benieuwd naar ieders smaak.
Leuk dat jullie bossen in de buurt hebben! Vinden wij ook altijd leuk om te doen en sinds vandaag mogen we ons verplaatsen met de auto om een boswandeling te doen. Wel niet te ver, maar er is een bos in een nabije gemeente.
Mijn vriend heeft dit weekend een paar lange wandelingen gemaakt met de baby zodat ik wat tijd voor mezelf had en wat kon rusten.
Leuk hé! De kinderkamer inrichten! Ik ben nu wel benieuwd naar ieders smaak.
maandag 4 mei 2020 om 16:59
Hoi meiden,
Hier even een teken van leven, daar is ook alles mee gezegd. Ik ben zo misselijk, gewoon niet leuk meer. Gisteren de hele dag aan het spugen geweest. Vandaag nog niet, maar zit er wel steeds tegen aan. Ik eet hele kleine beetjes en hoop dat maar dat het blijft zitten.
Ik ga donderdag meteen vragen aan de vk of ik iets mag tegen de misselijkheid, want dit hou ik niet nog weken vol.
Vorige keer had ik het ook inderdaad en toen kon ik echt bijna niet op of neer. Ik zag hier al zo tegen op.
Nou ja als ik wat meer puf heb lees ik de rest even bij. Nog 3 dagen dan zie ik hopelijk en mooi kloppend hartje en weet ik waarvoor ik het doe.
Hier even een teken van leven, daar is ook alles mee gezegd. Ik ben zo misselijk, gewoon niet leuk meer. Gisteren de hele dag aan het spugen geweest. Vandaag nog niet, maar zit er wel steeds tegen aan. Ik eet hele kleine beetjes en hoop dat maar dat het blijft zitten.
Ik ga donderdag meteen vragen aan de vk of ik iets mag tegen de misselijkheid, want dit hou ik niet nog weken vol.
Vorige keer had ik het ook inderdaad en toen kon ik echt bijna niet op of neer. Ik zag hier al zo tegen op.
Nou ja als ik wat meer puf heb lees ik de rest even bij. Nog 3 dagen dan zie ik hopelijk en mooi kloppend hartje en weet ik waarvoor ik het doe.
maandag 4 mei 2020 om 19:36
Probeer je inderdaad op te trekken aan dat kindje, Pinkie. Negen verschrikkelijke maanden, maar voor de rest van je leven een prachtige zoon of dochter! Je kan dit!
Wat die whatsapp betreft, ik ga voorlopig op het forum blijven. Dat is makkelijker af te bakenen qua tijd. Kunnen de dames die vertrekken zichzelf uit de tabel halen? Zo kunnen zich nieuwe mensen aanmelden. Veel plezier daar alvast, in het whatsapp-groepje! Misschien kunnen jullie, als de kindjes geboren zijn, wel nog eens langs komen? Zou wel leuk zijn om dan nog eens iets van jullie te horen!
Wat die whatsapp betreft, ik ga voorlopig op het forum blijven. Dat is makkelijker af te bakenen qua tijd. Kunnen de dames die vertrekken zichzelf uit de tabel halen? Zo kunnen zich nieuwe mensen aanmelden. Veel plezier daar alvast, in het whatsapp-groepje! Misschien kunnen jullie, als de kindjes geboren zijn, wel nog eens langs komen? Zou wel leuk zijn om dan nog eens iets van jullie te horen!
maandag 4 mei 2020 om 20:13
Heftig Pinkie. Stap voor stap en hopelijk een prachtig kloppend hartje deze week.
Hier qua symptomen hetzelfde DaSilva. Maar misschien dat het vanaf 6 weken opeens verandert
Qua Whatsappgroep kan ik me goed vinden in de uitleg van Onslow. En ook fijn als mensen die hier niet meer meeschrijven dat dan even melden!
Hier qua symptomen hetzelfde DaSilva. Maar misschien dat het vanaf 6 weken opeens verandert
Qua Whatsappgroep kan ik me goed vinden in de uitleg van Onslow. En ook fijn als mensen die hier niet meer meeschrijven dat dan even melden!
maandag 4 mei 2020 om 20:19
Pinkie, wat rot! En vorige keer dus ook al, pfff, sterkte want ik ben 't zo te horen maar half zo erg als jij - 1 kotsje per dag tot nu toe - maar vind het al echt naar.
Onslow en DaSilva , ik vind wandelen ook sporten, althans, dat is nu ook mijn sport. Ik hou erg van zwemmen maar helaas zijn de zwembaden al een tijdje dicht. Ook merk ik dat ik veel minder fiets nu sinds de lockdown, deed alles fietsend! Dus moet echt bewust aan conditie blijven werken nu.
Hoe laat gaat iedereen slapen? mijn ogen vallen alweer half dicht
Onslow en DaSilva , ik vind wandelen ook sporten, althans, dat is nu ook mijn sport. Ik hou erg van zwemmen maar helaas zijn de zwembaden al een tijdje dicht. Ook merk ik dat ik veel minder fiets nu sinds de lockdown, deed alles fietsend! Dus moet echt bewust aan conditie blijven werken nu.
Hoe laat gaat iedereen slapen? mijn ogen vallen alweer half dicht
maandag 4 mei 2020 om 21:26
Sporten doe ik op dit moment niet. Maar wel het voornemen dit weer te gaan doen. Vorige x was ik wel echt kapot na de bevalling en kon ik niet eens drie stappen zetten zonder buiten adem te zijn. Dat wil ik nu echt niet meer.
Ohhh Pinkie wat naar zeg!! Hoop dat je er snel iets voor krijgt. Dit is niet leuk zo
Ohhh Pinkie wat naar zeg!! Hoop dat je er snel iets voor krijgt. Dit is niet leuk zo
maandag 4 mei 2020 om 22:03
Wat gezellig. Onze tabel is niet gesloten en we behandelen nieuwkomers met respect en compassie. Heb je onlangs ook een vervelende miskraam gehad die pijn heeft veroorzaakt, zoals meerdere vrouwen hier? Of zoek je iets te rellen? Pak dan het juiste topic waar wat minder empathie heerst. LindyB was bij ons gewoon welkom geweest.
maandag 4 mei 2020 om 22:50
DaSilva86 schreef: ↑04-05-2020 22:03Wat gezellig. Onze tabel is niet gesloten en we behandelen nieuwkomers met respect en compassie. Heb je onlangs ook een vervelende miskraam gehad die pijn heeft veroorzaakt, zoals meerdere vrouwen hier? Of zoek je iets te rellen? Pak dan het juiste topic waar wat minder empathie heerst. LindyB was bij ons gewoon welkom geweest.
Dan zat ik verkeerd inderdaad. Sorry voor het ongepaste gedrag van mijn kant.
Ik beschouw een miskraam als iets verschrikkelijks voor degenen die het treft. Kan alleen maar gepast zwijgen dan.
Je weet wel waarom ik dit postte blijkt. Te snel en verkeerd van mijn kant.