Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Haha Drijfzand wat eerlijk over het geslacht :biggrin: Dat had ik bij de eerste ook en toen vond mijn man een pretecho geldverspilling. Ik ging daar toen in mee omdat ik wist dat ik het nog heel duur ging maken ;) Maar bij de zwangerschap van de miskraam had ik wel gezegd dat ik een pretecho wilde maar nu heb ik dat gevoel weer minder :-? Watbedoel je met weeïg gevoel?

Mijn 1ste zwangerschap eindigde ook in een ks. Het vlotte niet en baby kwam er gewoon niet uit. Ik zou niet nog een ks willen. Ik heb een jaar over de revalidatie gedaan.

Ik heb geen trek in gekke dingen maar wel heel veel in groenten :kwijl: Vooral groene groenten zoals doperwten,broccoli, peultjes, etc.

Mijn man zit er trouwens nog niet zo lekker in met de zwangerschap. Als hij boodschappen doet neemt hij lekkere dingen voor mij mee. Zoals tonijnsalade, tonijnpizza, rauwe kaasjes, paté, carpaccio :facepalm: Hij kijkt dan echt blij naar mij met zo’n puppyhoofd van Goed gedaan hè?! Of doodleuk zeggen dat hij enorm veel zin heeft om na de Corona met mij naar de Efteling te gaan. Vooral naar de Baron kijkt hij uit :facepalm: Als ik hem dan lang genoeg aanstaar gaat er wel een lampje branden :idee:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom!

Haha DaSilva, ik ga echt stuk om dat stuk over jouw man. Ik denk dat mijn vriend dat soort dingen ook wel eruit zou kunnen flappen.

Ik zat eraan te denken om het nieuws met moederdag aan mijn moeder en schoonouders te gaan vertellen. Ik zit nog wel een beetje na te denken op welke manier. Heeft één van jullie leuke ideeën?
Hoi dames,

Ik wens jullie allemaal een hele voorspoedige zwangerschap, bij mij is het helaas niet goed afgelopen (zojuist een miskraam gehad) en ik mag uit de tabel.
Wat verdrietig eekoo :hug: Je was door je testen al onzeker natuurlijk. Ik zat in januari in een soortgelijke situatie als jij en vond het pittiger dan ik verwacht had. Fysiek en emotioneel. Zorg goed voor jezelf! Ik zal je uit de tabel halen.
Haha DaSilva, grappig dat je die echo uit financiële overwegingen niet gedaan had. Ik ben best zuinig, maar geld voor die echo had ik zeker wel over :proud:
Met weeïg gevoel bedoel ik zo'n vreemd gevoel op mijn maag. Niet echt misselijk, maar ook niet normaal. Dat ik dan wel wat moet eten en dat het dan weer wegtrekt. Noemt niet iedereen dat zo? ;-D Slimme man heb je wel ;-) Voor mannen is het ook allemaal heel anders natuurlijk, in zijn verdediging.

Qua vertellen habben wij een filmpje gemaakt van mijn oudste die aan het uitleggen was wat ik in mijn hand had (de test). Die aan de opa's en oma's verstuurd. Toen ik zwanger was van mijn oudste hebben we het gewoon verteld en toen ik zwanger was van mijn jongste hebben we mijn oudste een trui aangedaan met de tekst 'Best ever bro' en daarmee op bezoek gegaan. Nu met corona moet/mag het natuurlijk allemaal een beetje anders. Ik heb ook nog overwogen een test te doen en dat te filmen, en dat filmpje (versneld) te versturen. Maar ik word zo gestresst van testen, dat ik dat niet voor de lol ga doen ;-) Wil jij wel op bezoek gaan @Pastella?
Eeko, wat een verdrietig nieuws zeg. Ik had je berichtjes gelezen over de testen en krampen. Wat rot dat het zo moet aflopen.
Pas inderdaad goed op jezelf!
eekoo schreef:
29-04-2020 13:36
Hoi dames,

Ik wens jullie allemaal een hele voorspoedige zwangerschap, bij mij is het helaas niet goed afgelopen (zojuist een miskraam gehad) en ik mag uit de tabel.

:hug: Wat jammer zeg :( Sterkte
Hoi dames,

Ik zie dat de tabel vol is, maar ik zou héél graag met jullie mee willen schrijven! Bij de eerste ook gedaan en dat was altijd erg gezellig.

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben! Dit is het eerste kindje samen met mijn huidige vriend. Ik heb al een zoontje uit een vorige relatie. Hij is nu 3. Las dat er meerdere dames zijn die ook een kind hebben uit een eerdere relatie

Ik ben uitgerekend op 5 januari en 9 juni helaas pas de 1e echo i.v.m. corona

Laat maar weten of ik nog mee kan schrijven :shame:
Drijfzand wat een leuk idee van dat filmpje! Voor mij niet echt een optie omdat het ons eerste kindje wordt. We willen niet echt op bezoek gaan, misschien iets voor het raam doen of iets afleveren. Bij mijn schoonouders is het sowieso iets lastiger, want zij wonen wat verder weg.
Ik ben inderdaad ook nu gestopt met testen, want ik merk dat ik er panisch van wordt of het streepje wel mooi oploopt.
Drijfzand_ schreef:
29-04-2020 13:52
Haha DaSilva, grappig dat je die echo uit financiële overwegingen niet gedaan had. Ik ben best zuinig, maar geld voor die echo had ik zeker wel over :proud:
Met weeïg gevoel bedoel ik zo'n vreemd gevoel op mijn maag. Niet echt misselijk, maar ook niet normaal. Dat ik dan wel wat moet eten en dat het dan weer wegtrekt. Noemt niet iedereen dat zo? ;-D Slimme man heb je wel ;-) Voor mannen is het ook allemaal heel anders natuurlijk, in zijn verdediging.

Qua vertellen habben wij een filmpje gemaakt van mijn oudste die aan het uitleggen was wat ik in mijn hand had (de test). Die aan de opa's en oma's verstuurd. Toen ik zwanger was van mijn oudste hebben we het gewoon verteld en toen ik zwanger was van mijn jongste hebben we mijn oudste een trui aangedaan met de tekst 'Best ever bro' en daarmee op bezoek gegaan. Nu met corona moet/mag het natuurlijk allemaal een beetje anders. Ik heb ook nog overwogen een test te doen en dat te filmen, en dat filmpje (versneld) te versturen. Maar ik word zo gestresst van testen, dat ik dat niet voor de lol ga doen ;-) Wil jij wel op bezoek gaan @Pastella?
Ik wilde wel die echo maar die zuinigert van mijn man wilde het niet. Die was bang dat het geld er al voor de baby er was er uit zou vliegen. Ik heb hem nog een paar weken in die waan gelaten toen.

Dat er een woord was voor dat gevoel wist ik niet :) Het is voor hem ook wel anders maar een beetje inlezen is niet zo moeilijk. Ik heb hem de ZwangerHap app van het Voedingscentrum laten installeren.

Over het vertellen durf ik nog niet na te denken. Dat zien we wel na wat goede echo’s over flink wat weken.
Goedemiddag dames,

Ah wat een verdrietig nieuws Eeko :-(. Heel veel sterkte en ik hoop dat wanneer je alles een plekje hebt kunnen geven je weer snel zwanger zult zijn en dan alles goed blijft gaan.

whoamix, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Als de andere dames het ook goed vinden mag je er van mij bij hoor. Er zijn er inderdaad al een paar met een kindje uit een vorige relatie. Daar ben ik er ook 1 van.

Hoe gaat het verder met alle dames. Hier gisteren wel een mindere dag. Veel krampjes in mijn buik. Ik werk thuis en dan zit je toch ook de hele dag dubbel gevouwen op een stoel. Mijn broek vandaag erg laag gedaan en dat voelt beter. Ga toch wel merken dat mijn buik al aardig begint uit te zetten. Nou zeggen ze dat je dat bij een tweede ook sneller hebt dan bij een eerste.
Na de echo van volgende week gaan we het mijn zoontje vertellen en dan dat weekend aan de familie (ouders/broer/schoonzus) van mijn vriend. Mijn ouders, zusje en beste vrienden weten het al vanaf de 4 wk. Ik wilde heel graag mijn blijdschap delen ;-)

Verder hier ook steeds meer een weeig gevoel inderdaad. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap (letterlijk) kots misselijk geweest van week 6 tm 16, dus ik hoop dat dat me nu bespaard zal blijven. We duimen er maar voor.

Hoop dat verder alles goed gaat met jullie.
Haha, ben je zo los gegaan DaSilva? Ik denk dat het hier wel binnen de perken gebleven is. Voor bepaalde zaken geef ik graag wat meer geld uit (draakzak/ -doek), maar andere koop ik ook bewust tweedehands. Denk dat we deze keer maar weinig hoeven kopen, tenzij het een meisje is.

Zo zie je maar weer dat wij vrouwen uiteindelijk de broek aan hebben ;-) Mijn man leest nu How2Talk2Kids, nadat ik het hem al lang aangeraden heb. Erg blij mee.

Pastella, een kaartje is altijd leuk! Maak je een fotocollage van het één of ander en verstuur je dat. Of een bos bloemen + kaartje.
Verstandig dat je stopt met testen ;-) Ik heb afgelopen week wel dagen gehad dat ik héél graag wel wilde testen, maar had gelukkig geen testen meer. Inmiddels krijg ik door het toenemen van kwaaltjes wat meer vertrouwen :)

Pinkie, dat uitzetten van je buik zal wel wat sneller gaan bij een tweede, maar zo vroeg nou ook weer niet hoor ;-D Zullen 'gewoon' je darmen zijn + opgeblazen. Maar kan best oncomfortabel zijn inderdaad. Ik heb gisteren mijn diner-baby gekoesterd ;-)
Vervelend dat je bij je vorige zwangerschap zo misselijk geweest bent trouwens. Hopelijk blijft dat je deze keer een beetje bespaard.
anoniem_397164 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 14:29
19.71% gewijzigd
whoamix schreef:
29-04-2020 13:58
Hoi dames,

Ik zie dat de tabel vol is, maar ik zou héél graag met jullie mee willen schrijven! Bij de eerste ook gedaan en dat was altijd erg gezellig.

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben! Dit is het eerste kindje samen met mijn huidige vriend. Ik heb al een zoontje uit een vorige relatie. Hij is nu 3. Las dat er meerdere dames zijn die ook een kind hebben uit een eerdere relatie

Ik ben uitgerekend op 5 januari en 9 juni helaas pas de 1e echo i.v.m. corona

Laat maar weten of ik nog mee kan schrijven :shame:
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat mij betreft mag je meeschrijven hoor.

Daarna misschien wel goed dat andere schrijfsters in een januari topic gaan schrijven.
Heel veel sterkte Eeko!
Eeko, wat jammer en verdrietig. Ik hoop dat het hierna snel goed is bij een volgende ronde <3

Whoamix, gefeliciteerd!

ik heb me gemeld bij de verloskundige en die heeft 29 mei voor een echo ingepland. ik had vorige keer pas bij 7 weken gebeld en herinnerde me nog dat er toen pas plek was bij 12 weken! Ze doen weer vitaliteitsecho's. Ik mocht ook eerder maar wil dat zelf niet. De echo's zijn nog wel alleen.
Eeko wat een verdrietig nieuws, ik hoop dat je het een plekje kunt geven en gauw weer zwanger mag raken, dikke knuffel voor jou :hug:

@Whoamix van harte welkom en gefeliciteerd, van mij mag je meeschrijven :)

@Molligpaard fijn dat er een 1e echo staat gepland!

Ik ben vandaag ineens geveld door de moeheid jeetje! Vannacht goed geslapen en vanmiddag ook nog even. Aan de ene kant wel fijn om een soort van symptoompjes te hebben.

Ik weet nog niet hoe wij het iedereen gaan vertellen, wil eerst de echo afwachten. Aan de ene kant wil ik het daarna tegen mensen vertellen die dicht bij ons staan, maar ben ergens bang dat ze van blijheid hun mond voorbij praten ofzo :-] hoe gaan jullie daarmee om?
Eeko
Wat een verdrietig nieuws...
Ik wil je een dikke knuffel sturen, en hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen.

Whoa mix
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En uiteraard welkom! 😃

Hier gaat het wisselend..
Ene moment zit ik prima in m’n vel.
Andere moment ben ik een enorme piekeraar.
Niet zo zeer of met de baby alles goed is, dat gevoel heb ik wel.
Maar twijfel over mezelf.
Vindt m’n vriend mij nog wel leuk, ook als ik straks dikker ben..
Of vindt hij mij niet saai? Of bang dat hij mij verlaat voor iemand anders..
Er is totaal geen aanleiding voor al dit bovenstaande.
Hij stelt me ook gerust, maar wil er ook niet te vaak over beginnen..

Please, zeg me dat ik niet de enige ben die dit heeft? 😬
@sansan1988: hier ook af en toe onzeker hoor. Vooral hoe mijn lichaam ervan af komt na deze zwangerschap. Ben nu ook bijna 10 kg zwaarder dan bij de eerste zwangerschap

Wij wachten ook met vertellen tot we de 1e goede echo hebben. Dan alleen ouders/broers/zussen en andere belangrijke mensen.

De rest pas als ik het niet meer kan verbergen denk ik
Whoamix welkom en proficiat!

Sansan1988, wat naar dat je je zo onzeker voelt. Wel fijn dat je vriend er begrip voor heeft en je kan gerust stellen. Het is ook niet niets, dat zwanger zijn. Zo veel veranderingen en dan nog eens die hormonen!

Ik was gisteren heel erg geïrriteerd en had een heel erg kort lontje. Ik hoop echt dat dit overgaat. Niet fijn om me zo te voelen, maar ook niet fijn voor mijn omgeving natuurlijk. Bij mijn eerste kindje had ik daar totaal geen last van. Toen ik de pil nog nam, dan weer wel.
Sansan, het gepieker dat jij benoemt herken ik niet. Bij mij focust al het piekeren zich wel op de baby ;-)

Ik voel me vandaag ontzettend zwanger. Ben moe en opgeblazen en erg melancholisch. Moest denken aan onze vakantie vorig jaar en hoe leuk dat was (Wat het helemaal niet echt was) en kon wel huilen. En kan ook bijna volschieten als mijn oudste wat schattig zegt. En ook heel geïrriteerd zijn op andere momenten.
@eekoo: wat naar...veel sterkte en hopelijk kunnen jullie snel weer verder.

@whoamix: ook wat mij betreft welkom!

@pastella: wij hebben bij onze dochter de opa’s en oma’s het boekje van oma en opa pluis van Nijntje cadeau gedaan. Gaat er ook meteen wel een lampje branden 😉.

Haha @Dasilva: ik heb ook zo’n zuinigert. Hij vroeg zich bij veel aankopen echt af of we die wel echt nodig zouden hebben. Achteraf moest hij toch toegeven dat het toch wel handig was. Gelukkig weet hij nu hoe het is en hoef ik die discussie waarschijnlijk minder te voeren.

Ik had vandaag in een halfuur een doorverwijzing van de huisarts en 3 opeenvolgende afspraken in het ziekenhuis te pakken! Nog nooit zo snel gegaan. Eerste echo op 14-5, dan ben ik 6+6 en mijn man mag gewoon mee. Dat was een meevaller zeg.

Denk dat wij het pas de familie vertellen na minimaal 8 weken.
Goedemorgen dames,

@IHG wat fijn zeg dat je zo snel een doorverwijzing gekregen hebt! En over 2 weken al de eerste echo. Fijn om naar uit te kijken.

@sansan wat tot dat je je onzeker voelt. Ik weet zeker dat jou vriend je super mooi vindt met een zwangere buik. Jij draagt tenslotte jullie kindje, daar zal hij alleen maar heel trots op zijn!
Niet teveel over piekeren meid. Lekker van genieten.

Lekker he al die zwangerschap kwaaltjes die komen. Ik had gisteren zo'n pijn in mijn maag. En af en toe een vlaag van misselijkheid. Heb de hele avond op de bank moeten liggen. Mijn darmen zijn ook erg van slag.
Nog een week dan is de echo. Ik ben zo aan het aftellen. Die eerste weken zijn zo spannend. Ik kan daar niet zo goed tegen hoor hihi
Wauw ikhaatgeduld, wat fijn dat je zo snel al voor een echo mag komen! Ben je bij de gyn ivm je geschiedenis met miskramen en asherman? Word je dan na een bepaalde termijn overgedragen naar de verloskundige?

Pinkie, mijn darmen zijn ook erg van slag. Had er gisteren ook krampen van, vond ik toch wel heel naar. Maar waren geen krampen in mijn onderbuik, dus denk dat het echt m'n darmen waren.
Oeh spannend Pinkie, over een week al een echo! Ik kan niet zeggen dat ik echt last van m’n darmen heb. Ik ben soms wel wat kokhalserig en heb wel honger maar niet echt zin om te eten. Ook apart 😉.

@sansan: niet onzeker zijn hoor. Wat pinkie ook zegt, jij draagt zijn kind en dat is iets om trots op te zijn.

@drijfzand: onder andere ja. Vooral de Asherman en de zwangerschapsvergiftiging icm een hele kleine baby (ze woog 2400gram geboren bij 38 weken) maken dat ze het verstandig vinden in het ziekenhuis onder controle te blijven. En dat vind ik zelf ook wel echt een fijn idee. Vorige zwangerschap mocht ik ervoor blijven en toen wist ik nog niet dat dat de afloop was 😉.

Vervelend die krampen, kan dan soms zo verwarrend zijn he.
@SanSan ik heb er ook wel last van, soms denk ik ineens van hoeveel zal ik aankomen en hoe kom ik eruit te zien haha. Ik voelde me sinds vannacht onrustig en nu wat slap, vind het maar een beetje eng. Hopelijk trekt het gauw weg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven