Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Navy, leuk een babyupdate! Wat fijn dat ze het zo goed doet en dat het lichamelijk goed gaat met je. Hopelijk ga jij ook snel een beetje beter slapen. Het liefst natuurlijk 's nachts, maar als je overdag een beetje bij zou kunnen slapen zou ook al fijn zijn. Ik hoop voor je dat je borstvoeding ook snel op gang komt, dat kolven lijkt me ook niks.

Hopelijk mag je snel naar huis met de kleine! Kan jij in het ziekenhuis blijven tot zij weg mag?
Alle reacties Link kopieren
Navy
Wat een fijne baby update! Leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!


Hier ondertussen geen slijm-/bloedverlies meer, wel een hele dag voortdurend harde buiken gehad en een heel actieve baby.
Geen krampen of andere pijn dan anders, dus voorlopig blijft kleintje nog lekker zitten denk ik ;)

Ik ben inderdaad ook benieuwd wie de volgende is! Morgen ben ik alweer 38+4, de tijd vliegt!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
04-02-2019 17:40
Hopelijk mag je snel naar huis met de kleine! Kan jij in het ziekenhuis blijven tot zij weg mag?
Ja ik kan gewoon hier blijven gelukkig. Wel fijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Navy met de geboorte van jullie kleine meid!! Wat is dat snel gegaan zeg! Wow! En wat fijn dat het zo goed gaat met jullie. Hoop dat jij ook snel je rust gaat vinden.

Hier is het nog steeds erg rustig... Geen krampen, geen slijm... niks... Vrees dat ze nog wel even blijft zitten haha. Rustig afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een hopeloze nacht... kleine is ook zo actief ‘s nachts dat ik, net wanneer ik dan eindelijk wat moe word, voortdurend moet plassen.

Laatste twee keer bij het vegen wel deer roze slijm, dus toch de slijmprop denk ik.
Ik merk dat ik toch wat ongeduldiger word, ik wil een babietje in mijn armen!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een waardeloze nacht.. Begin er echt zat van te worden, maar het schijnt erbij
te horen..

Navy, wat leuk dat je even een update komt geven! Hoop dat je melkproductie goed op gang komt. Kolven lijkt me vreselijk vermoeiend.

Ik heb laatst een heel stuk slijm verloren. Het was best groot en kan een deel zijn van de slijmprop. Maarja, dat zegt niks en vooral bij 35 weken niet.. Morgen ben ik 36 weken en bij week 37 mag ze van mij wel komen.. Geen idee hoe nog
4 of 6! weken door moet komen
;)
Alle reacties Link kopieren
Ahhh fijn Navy! 😍

Hier geslapen van 1.00 tot 5.30 uur. Ik heb al maanden zo'n half verstopte neus vooral als ik lig. Gelukkig verstelbare lattenbodem, maar blijft shit. Mexicaans van gisteren is óók niet lekker gevallen 😞.

Hier 37+1 en nul signs van een naderende bevalling behalve dat ik steeds chagrijniger word. Ik hoop echt dat hij niet tot 41+ blijft zitten.

Gisteren even boodschalpen gedaan, maar voel me dan echt alsof ik iedere minuut ter aarde kan storten, maar ja....anderzijds wil je wel in beweging blijven.
Morgen controle en hopelijk is hij wat ingedaald (Zo voelt het niet). Ik wil echt niet bij die 10% horen waarvan vliezen eerst breken en dat je dan midden op straat moet gaan liggen, omdat anders de navelstreng kan uitzakken. Of zo'n walk of shame met natte broek langs al je buren in de straat die al weken op scherp staan. 😂😂
Alle reacties Link kopieren
Flow, volgens mij hoeven geen voortekenen niks te zeggen en kan het ook dan opeens losbarsten. Kan me wel voorstellen dat dat het gevoel geeft dat er voorlopig niks gaat gebeuren.

Wat vervelend van het slechte slapen meiden. Ik heb gelukkig weer een paar prima nachten gehad. Wel een paar keer eruit natuurlijk maar ik slaap gewoon een uur of 7/8 per nacht gelukkig. Ik werd vanmorgen wel wakker met flinke keelpijn, maarja zo ongeveer iedereen in mijn omgeving loopt te snotteren.

Spark, kan je tegen die verstopte neus niet gewoon neusspray gebruiken, zodat je toch kan slapen. Ik had hetzelfde en mijn verloskundige zei dat dat echt geen kwaad kon als je dat af en toe eens gebruikt en dan kan je misschien in ieder geval eens een goede nacht maken. Ik merk trouwens ook dat boodschappen doen echt zwaar wordt. Ik heb niet echt veel bekkenklachten gelukkig, maar wel veel last van een uitstralende pijn in mijn bil/been. Tillen van de boodschappen is daar echt niet goed voor en daarna moet ik ook echt even liggen.

Vandaag ben ik 37 weken en heb ik officieel een voldragen kindje in mijn buik :cheer: ik vind het toch wel een speciaal gevoel en wel echt een gek idee dat het ieder moment zover kan zijn. Ik was maandag bij de verloskundige en de kleine ligt ook netjes ingedaald dus mochten mijn vliezen in de supermarkt breken, mag ik in ieder geval gewoon naar huis toe haha. Ik heb sinds een kleine week echt flink last van mijn buik, mijn darmen zijn van slag met soms obstipatie en dan weer diarree. Veel krampen en steken en soms doet mijn hele buik gewoon pijn. Echt iets van oefenweeen heb ik dan weer nog niet gehad. Ik word er ongeduldig van en ben inmiddels echt ontzettend nieuwsgierig naar ons kindje en wil graag weten of ik nu een zoon of dochter in mijn buik heb :heart:
Alle reacties Link kopieren
Navy, fijn dat het zo goed gaat met jullie. Heb je onderhand al wat nachtrust kunnen pakken? En hoe gaat het met voeden?

Ideetje, bijzonder he, zo'n voldragen kindje. Fijne gedachte dat hij/zij nu mag komen. Ik vind het idee dat ze nog rustig 5 weken kunnen blijven zitten wel heel vervelend. Ik probeer uit te gaan van nog minimaal 3 weken, maar pff ik wil ook een baby haha.
Vervelend dat je nog zoveel krampen hebt. Hier was het dit weekend behoorlijk heftig, maar nu weer rustig. Lijkt er bij mij dus op dat er toch nog iets indalingsachtigs bezig was.

Flamingo, spannend! Hopelijk komt het snel op gang.

Mintel, wat vervelend, dat slechte slapen. Kun je overdag een beetje relaxen en bijslapen? Slijmprop zegt inderdaad niet zo veel helaas. Kan me voorstellen dat je de dagen aftelt; volgens mij hopen we allemaal zo snel mogelijk ons kindje vast te houden haha.

Spark, hopelijk daalt hij snel in of blijkt hij toch al ingedaald te zijn bij de verloskundige! Voor de verkoudheid misschien toch zoutoplossing gebruiken? Volgens mijn verloskundige mocht dat gewoon.

Flow, nog minder dan een week tot de uitgerekende datum. Spannend! Alles nog steeds rustig?

Hier is ook alles nog rustig. Ik vind mn verlof maar matig haha. Ik probeer iedere dag nog wel een half uurtje met de hond te lopen, maar ik heb zoveel last down under dat daarna verzitten op de bank al enorm veel pijn doet. Herkennen jullie dit? Hoop dat het nog wat wegtrekt, want anders worden de komende weken errug lang.
Hebben jullie nog tips om het verlof door te komen? Ik ga straks even koffie drinken met een vriendin en vrijdag laat ik me nog even in de watten leggen met een arrangement met massage en behandeling, maar verder heb ik nauwelijks plannen. Mijn vrienden werken gewoon fulltime. En aangezien het nog wel 4 a 5 weken kan duren....😴
Alle reacties Link kopieren
Nel, ik was van tevoren ook bang dat ik me zou vervelen tijdens mijn verlof maar tot nu toe valt dat reuze mee. Ik geniet eigenlijk wel van de rust. Ik start smorgens rustig op en ik probeer wel elke dag iets voor mezelf te plannen, in ieder geval iets van huishouden en iets ter voorbereiding of even ergens langs. Gisteren ben ik bijvoorbeeld even bij mijn oma gaan lunchen en vandaag ben ik enveloppen aan het schrijven voor de geboortekaartjes. Ik wil morgen eens wat foto’s gaan doorspitten die ingeplakt moeten worden, zodat ik die kan gaan bestellen en dan later ook inplakken. Ik vind het ook leuk om wat uitgebreider te koken dan normaal. Ik heb gelukkig niet zoveel bekkenklachten dus ben wat dat betreft nog vrij mobiel. Ik moet alleen niet te veel bullen want dan krijg ik een uitstralende pijn maar mijn bil en been. Hopelijk kan je nog wat dingen vinden om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Neusspray doe ik soms hoor! Niet altijd het is niet helemaal dicht maar net zo dat je niet weet hoe je beter ademhaalt. Door je neus of door je mond. Heb het ook al een hele tijd. Is echt een zwangerschapkwaal ik ben niet verkouden.

Vraag aan jullie: Ik zat net op het toilet en voelde zo'n druk. Alsof ik 1x pers en de baby komt eruit. Herkennen jullie dat? Ik had het laatst ook een keer aan einde van de dag en de volgende dag was het weg.

Ik kan me van vorige zwangerschap wel herinneren dat ik aan het eind dacht ...het lijkt wel of ik op zijn hoofd zit, maar dit is net anders.
Morgen/ vandaag controle dus benieuwd of hij is ingedaald en het gevoel dan daarvan komt. Hij zal er vast niet zomaar 'uitvallen' maar het voelt wel een beetje spannend. (ook al heb ik nul voorweeen of krampen. Alleen snel een harde buik, maar zonder echte pijn, eerder ongemakkelijk) 🙈
Alle reacties Link kopieren
Even snel nieuws van mij

Gistermiddag begon ik mijn slijmprop te verliezen. Standaard controle stond toevallig gepland bij de vlk. Buik voelde goed/normaal.
's Avonds rond 22u wat last van mijn buik, om 22.30u braken uiteindelijk mn vliezen in bed.
Om 23.30u 1 cm. Om 2.45u 4cm. Naar t ziekenhuis gegaan. Daar alweer 6cm. Na n uur ofzo 7/8cm.
Niet veel later persdag, dus vlk erbij.
Om 5.04u is onze dochter geboren!
Ze weegt 2990g dus netjes voor 37+6.
T gaat goed met ons :-D
Alle reacties Link kopieren
Spark, die druk herken ik niet. Wel steeds vaker behoorlijk pijnlijke steken helemaal onderin mijn buik/in mijn vagina. Hoe was de controle? Lag de baby ingedaald?

Ik moet even klagen hoor, ben enorm verkouden met hoofdpijn, keelpijn, snothoofd en gewoon een algeheel lamlendig gevoel ook al heb ik geen koorts. Daarnaast heb ik sinds twee dagen echt het gevoel dat de baby te groot wordt voor mijn buik. Ook al is de kleine ingedaald, zelfs als ik helemaal uitgestrekt lig heb ik gewoon een hele harde rand onder mijn ribben die inmiddels helemaal beurs voelt. Volgens de verloskundige liggen daar de billen. Ik kan gewoon echt even geen enkele comfortabele positie vinden en voel mezelf echt een beetje zielig :facepalm: Ik had vandaag allerlei huishoudelijke dingen op mijn lijstje staan, maar het wordt op nog even de deur uit voor wat boodschappen na een dagje series kijken denk ik.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat shit ideetje! Hopelijk trekt die verkoudheid snel over. En wat betreft huishouden...morgen beter! Gewoon rustig aan en wat niet lukt komt later wel weer.
Dat je baby zo groot voelt is naar he. Ik kan letterlijk niet meer voorover bukken, omdat hij dan klem zit. Het past gewoon niet.

Heb jij al een idee of voorgevoel wat betreft geslacht? Ik ben heel benieuwd!

Hier al iets meer gezakt, maar als de vliezen breken is het advies nog steeds liggen en bellen. Hij is nog niet goed ingedaald. Ze zei dat ik wel gewoon naar huis mag lopen dan. Het gaat erom dat als je navelstreng uitzakt en je krijgt weeen het dan pas echt gevaarlijk word. Maar meestal daalt het hoofdje zonder problemen in na het vliezen breken. Dat vond ik wel een opluchting. Zag mezelf al liggen met peuter tussen de bananen 😂.

Oja en die druk ligt aan de bekkenbodem. Ze zei dat het waarschijnlijk komt, omdat ik al eens ben bevallen. Dan is het iets slapper.

Ik vroeg nog of ze enig idee had van hoe lang nog....maar ze gaf aan dat als ze me nu zou toucheren en ik 2 cm ontsluiting heb bij wijze van ik ook gerust de 41 weken nog kan halen. Het zegt allemaal niks! Ik wil een baby!
Alle reacties Link kopieren
Oh miss bean van harte gefeliciteerd! Wat een fijne bevalling. Geniet van elkaar ❤
Alle reacties Link kopieren
Miss bean van harte gefeliciteerd!! :hyper: :cheer:

Hoe gaat het nu met jullie, zijn jullie weer thuis? En hoe heb je de bevalling ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miss Bean :cheer2: Wat fijn dat ze er is en dat het goed gaat met jullie! Klinkt als een voorspoedige bevalling! Nu lekker uitrusten, bijkomen en genieten van elkaar :heart:
Alle reacties Link kopieren
Miss, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!💕 klinkt als een mooie, vlotte bevalling. Zijn jullie nu weer thuis? Geniet van elkaar!!

Navy, hoe is het met jou?

Ideetje, balen dat je je zo slecht voelt! Hopelijk knap je snel op. Kun je de baby nog verleiden iets te gaan verliggen door met je handen te sturen? Bij mij wil dat soms als ze met haar rug tegen mijn buikwand aan het afzetten is. En een dagje zielig zijn mag met deze termijn wel een keer. Lekker bankhangen en rustig aan doen😉

Spark, jammer dat de baby nog niet is ingedaald. Komt volgens mij wel vaker voor toch, bij dames die al een bevalling hebben meegemaakt? Wel fijn dat je niet tussen de bananen hoeft te gaan liggen. Ik heb dezelfde gedachten gehad haha. Heel herkenbaar.

Hier ook net weer terug van de verloskundige. We zijn weer helemaal goed gekeurd. Bloeddruk nog steeds mooi laag, hartje klopt goed en ze is mooi ingedaald. Nu wachten tot ze er klaar voor is om de buitenwereld te bewonderen. Morgen zetten we het bed maar eens op klossen. Het was even de vraag of ik thuis mocht bevallen ivm bmi, maar vandaag gelukkig een go gekregen. Heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag thuis gekomen!
Heel blij mee, maar ook het gek. Het voelt weer zo nieuw ineens, merk dat ik het toch heel wat vind.
De kraamhulp was er net eventjes om op te starten, dat was wel fijn.

Ik lees veel over slapeloze nachten. Nou, die zijn voorlopig niet voorbij hoor. Ik sliep de afgelopen dagen zo weinig dat ik er helemaal labiel van werd. Steeds maar een uurtje of 2. Ik trok het niet meer en daarom heb ik afgelopen nacht in het ziekenhuis een slaaptabletje gehad en 1 voeding over gelaten aan vriend en verpleging zodat ik 5 uurtjes kon slapen. Wat een verschil!

Verder gaat het met ons meisje heel goed. Ze drinkt al wat beter aan de borst, maar is nog wel vermoeiend voor haar. En de afgelopen 2 dagen huilt ze s avonds en s nachts wat meer (vermoeiend voor ons). Verder vind ik het heerlijk om met haar te knuffelen, echt genieten.

Ik lees en schrijf graag nog met jullie mee hoor. Vind het leuk om jullie laatste loodjes te lezen (ik mis het zwanger zijn soms wel een beetje, haha).
Alle reacties Link kopieren
Wow Miss Bean! Wat een super nieuws! Gefeliciteerd!!! Jullie halen me straks allemaal in haha

Vervelend Ideetje, dat je je zo naar voelt. Ik moet zeggen dat slapen hier ook steeds lastiger wordt... mede doordat ik best veel draai in mn slaap en daarmee iedere keer een behoorlijk harde buik krijg. Behoorlijk irritant, maarja niks aan te doen.

haha Spark tussen de bananen. Het zegt inderdaad niets.... Ik heb juist het gevoel dat er voorlopig nog niks staat te gebeuren, maar dat zegt ook weer niks....
Alle reacties Link kopieren
Wauw, alweer een mama! Gefeliciteerd Miss Bean!

Spark, ik herken de pijn die je beschrijft. Toevallig pas sinds vandaag, maar ik schrok me dood. Ik ging naar de wc en kreeg ineens steken, alsof ze er zo uit zou floepen. Er was verder niks aan de hand, maar het deed wel even echt pijn.

Ik verveel me ook niet tijdens mijn verlof. Ik ken door de centering nu 4 meiden met wie ik afspreek en zie ze bijna elke week, dus heb bijna elke dag een uitje of bezoek thuis. Wel gezellig!

Navy, het lijkt me ook erg bijzonder om ineens met een mensje meer thuis te zijn. Hopelijk krijg je snel wat meer slaap!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh ik herken het zo erg Navy. Doodeng vond ik de allereerste nacht alleen thuis. Komt helemaal goed! Gek he dat alle spulletjes die je voor haar hebt nu ook opeens worden gebruikt. Morgen lekker weer de kraamzorg om te helpen en wat je zegt over slapen is helemaal waar. Met al die voedingen, nieuwe indrukken en de adrenaline kom je niet aan slapen toe! Hoe voel je je verder? Ben je heel erg 'overreden' of gaat het? Last van stuwing?

Ik wil ook een baby! Ik heb er zo'n zin in dat hij erbij is.... probeer echt bewust te genieten van de tijd die we nu voor het hele circus begint hebben, maar heel eerlijk is dat gewoon tijdverdrijf en lukt dat stiekum voor geen meter....ik tel de dagen af....

Mintel volgens de verlos ligt het bij mij aan de bekkenbodemspier en kan er weinig gebeuren. Echt pijn doet het niet, maar voelt ongemakkelijk. Naar he 😕 Wat leuk trouwens van je centering! Toen ik dat deed bij zoon kwamen die contacten pas echt goed op gang na de bevalling. Superleuk dat jullie nu al elkaar gevonden hebben!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Miss Bean!


Wij zijn op 6-2-19 trotse ouders geworden van een knappe dochter!
Ook hier is het ‘s nachts begonnen met het breken van de vliezen. Geen 12u later lag ze in mijn armen!
Soms kan ik het nog niet vatten dat ze van ons is, door ons gemaakt en in mijn buik heeft gezeten!
Borstvoeding loopt voorlopig goed en dochter doet het prima!

Voor nu effe over en out, ik reageer later op jullie allemaal!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
En nog iemand die sneller is! Haha

Van harte gefeliciteerd Flamingo!! Super nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Flamingo!!💕 fijn dat de borstvoeding goed loopt. Kijk je goed terug op je bevalling? Geniet ervan!

Wat hebben we veel meisjes in dit topic. Voor de verhouding moet jouw baby haast wel een jongen zijn ideetje😉

En volgens mij nog niemand van de bevallen dames die de uitgerekende datum heeft gehaald. Ik wil wel meedoen aan die trend😅

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven