Uitgerekend eind februari 2019
donderdag 21 juni 2018 om 22:44
Hallo dames,
Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers
Pippo22
Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers
| Naam | Leeftijd | Kindje | Geslacht | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Flow186 | 32 / 28 | 1e | Meisje | 11-02 | |
| Flam1ng0 | 24/27 | 1e | verrassing | 15-02 | 06/02 bevallen van een dochter! |
| Frederika-Jael | 37 | 2e | Meisje | 19-02 | |
| Miss Bean | 32 | 2e | Meisje | 22-02 | |
| NelVeerkamp | 26/34 | 1e | Meisje | 25-02 | |
| Sparkandshine | 37 / 42 | 2e | Jongen | 26-02 | |
| ideetje88 | 30 | 1e | verrassing | 27-02 | 20-02-2019 bevallen van een dochter! |
| Navy-Blue | 31 | 1e | Meisje | 28-02 | |
| Mintel88 | 30/30 | 1e | ? | 07-03 | |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
donderdag 19 juli 2018 om 11:36
Mintel, wat fijn een kloppend hartje. 2 weken is wel een hoop seg! Maar als je niet zeker was hoe je cyclussen liepen, kan het wel veronderstel ik. Zolang het kleintje vanaf hier goed groeit, is het sowieso goed.
Miss Bean, proficiat! Da’s al snel, maar wel fijn dat je dan extra gerust kan zijn.
Morgen 10 weken, hoera. Had niet verwacht dat het toch nog zo snel gaat qua gevoel, aangezien wij het al ruim 5 weken weten... nog even en ik ben de magische grens voorbij!
Miss Bean, proficiat! Da’s al snel, maar wel fijn dat je dan extra gerust kan zijn.
Morgen 10 weken, hoera. Had niet verwacht dat het toch nog zo snel gaat qua gevoel, aangezien wij het al ruim 5 weken weten... nog even en ik ben de magische grens voorbij!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
donderdag 19 juli 2018 om 12:54
Ah miss bean gefeliciteerd! Toch weer speciaal he, zo'n eerste echo?!
Flamingo het schiet al op! Fijn he dan die 12 weken grens in beeld komt! Hier morgen 8 weken volgens de meting van de spoedecho. Maandag stiekum toch nog een vroege echo gepland nav berichtjes van jullie
Benieuwd wat we dan meten.
Flamingo het schiet al op! Fijn he dan die 12 weken grens in beeld komt! Hier morgen 8 weken volgens de meting van de spoedecho. Maandag stiekum toch nog een vroege echo gepland nav berichtjes van jullie
donderdag 19 juli 2018 om 15:42
miss bean wat fijn een goede echo! Geniet ervan
flamingo wauw jij zit vanaf morgen dan al in de dubbele cijfers en dan ben je al op een kwart van je zwangerschap! Ook heel fijn dat de 12-weken grens dan echt in de buurt komt!
sparkandshine fijn dat je maandag nog terecht kan voor een vroege echo! Ik ben ook rond de 8 weken. Ik heb dinsdag een echo en hoop dat ze dan iets meer duidelijkheid kunnen geven over hoe lang ik nu zwanger ben want op het moment weet ik het niet precies en dat vind ik irritant. Sowieso vind ik op het moment echt heel veel dingen irritant, ik kan me wezenloos ergeren aan de meest kleine dingen en zit mezelf af en toe echt in de weg.
flamingo wauw jij zit vanaf morgen dan al in de dubbele cijfers en dan ben je al op een kwart van je zwangerschap! Ook heel fijn dat de 12-weken grens dan echt in de buurt komt!
sparkandshine fijn dat je maandag nog terecht kan voor een vroege echo! Ik ben ook rond de 8 weken. Ik heb dinsdag een echo en hoop dat ze dan iets meer duidelijkheid kunnen geven over hoe lang ik nu zwanger ben want op het moment weet ik het niet precies en dat vind ik irritant. Sowieso vind ik op het moment echt heel veel dingen irritant, ik kan me wezenloos ergeren aan de meest kleine dingen en zit mezelf af en toe echt in de weg.
donderdag 19 juli 2018 om 15:55
Ergens gaat het best snel inderdaad, maar ergens duurt het me allemaal ook te lang hahaha. Ik ben zoo benieuwd naar de echo 1 augustus! Ben ook wel benieuwd of ze de uitgerekende datum zo houden als ie nu is of dat ik ook word teruggezet of juist vooruit... We gaan het zien!
Zijn jullie eigenlijk al bezig met de NIPT test en wel of niet testen op nevenbevindingen?
Zijn jullie eigenlijk al bezig met de NIPT test en wel of niet testen op nevenbevindingen?
donderdag 19 juli 2018 om 17:23
Ja. Wij willen nipt en ook de nevenbevindingen weten. Bij zoon was er nog geen nipt en hebben we de combinatietest gedaan. Wij willen alles weten, omdat we boven de 35 zijn en daardoor iets hoger risico hebben. Als er iets aan de hand is met de baby denken wij nu dat we de zwangerschap zullen afbreken.
donderdag 19 juli 2018 om 17:23
Ja. Wij willen nipt en ook de nevenbevindingen weten. Bij zoon was er nog geen nipt en hebben we de combinatietest gedaan. Wij willen alles weten, omdat we boven de 35 zijn en daardoor iets hoger risico hebben. Als er iets aan de hand is met de baby denken wij nu dat we de zwangerschap zullen afbreken.
donderdag 19 juli 2018 om 20:47
Flow wij willen ook de Nipt laten doen, maar ik twijfel wel over de nevenbevindingen. Ik heb namelijk ergens gelezen dat de betrouwbaarheid van de nevenbevindingen behoorlijk laag is. Ten minste als ze niks vinden is de betrouwbaarheid hoog, maar als ze wel iets vinden is de kans dat er toch niks is iets van 85% en dan zit je voor niks weken in de spanning. Dus dat ga ik nog even navragen bij de verloskundige volgende week.
Pff, ik vind het trouwens helemaal niet snel gaan op het moment haha.
Pff, ik vind het trouwens helemaal niet snel gaan op het moment haha.
vrijdag 20 juli 2018 om 10:46
Yes, gefeliciteerd Miss Bean met de goede echo. En weer eentje om naar uit te kijken.
Haha Spark, toch een extra echo gepland, leuk!
En ideetje, jij mag ook bijna weer.
Ik vind de tijd maar laaaaaangzaam gaan. Maar ach, ik voel me verder goed in tegenstelling tot sommige van jullie, dus het lukt me redelijk om geduldig te zijn. Nog twee weken tot de echo!
Wat betreft de NIPT, die willen we doen. Maar over de nevenbevindingen moeten we nog nadenken. Ik heb ook begrepen van de verloskundige dat ze bij de nevenbevindingen dan niet altijd weten wat het betekent omdat daar nog te weinig onderzoek naar is gedaan.
Zijn jullie eigenlijk al met namen bezig? Of nog helemaal niet?
Haha Spark, toch een extra echo gepland, leuk!
En ideetje, jij mag ook bijna weer.
Ik vind de tijd maar laaaaaangzaam gaan. Maar ach, ik voel me verder goed in tegenstelling tot sommige van jullie, dus het lukt me redelijk om geduldig te zijn. Nog twee weken tot de echo!
Wat betreft de NIPT, die willen we doen. Maar over de nevenbevindingen moeten we nog nadenken. Ik heb ook begrepen van de verloskundige dat ze bij de nevenbevindingen dan niet altijd weten wat het betekent omdat daar nog te weinig onderzoek naar is gedaan.
Zijn jullie eigenlijk al met namen bezig? Of nog helemaal niet?
vrijdag 20 juli 2018 om 13:02
Wij laten geen testen doen. Ik vind dat geen meerwaarde aangezien de kindjes die geboren worden met edwards- en pataussydroom het wrs niet overleven tot de geboorte ( dan kies ik er liever voor dat het kind zelf overlijdt, hoe cru ook..)
Down vind ik geen reden voor abortus.
20 weken echo wil ik wel graag, omdat je je dan kan voorbereiden op een eventuele afwijking.
Wij hebben al namen voor beide geslachten. En jij Navy?
Down vind ik geen reden voor abortus.
20 weken echo wil ik wel graag, omdat je je dan kan voorbereiden op een eventuele afwijking.
Wij hebben al namen voor beide geslachten. En jij Navy?
vrijdag 20 juli 2018 om 20:47
Wij hebben de meisjesnaam niet verklapt toen zoon geboren werd en die vinden we nog steeds mooi dus die staat vast! Jongensnamen paar opties die we leuk vinden maar moeten we nog beetje ingroeien. Wij zijn het over heel veel jongensnamen ook niet eens terwijl we bij meisje wel heel erg op 1 lijn liggen. En dan moet het nog passen bij de achternaam en bij naam zoon pfff....
zaterdag 21 juli 2018 om 14:57
Pff gisteren een heel verhaal op mijn telefoon getikt en was het weer weg voor ik het kon plaatsen. Dat gebeurt echt bijna altijd als ik het toch probeer. Nu dus maar via de laptop.
Er zijn dus meer mensen die twijfelen over de nevenbevindingen, wel fijn dat ik niet de enige ben die daar vragen over heeft.
Navy wij zijn nog niet met namen bezig, al hou ik mijn oren wel open en heb ik ook best wel een paar namen die ik leuk vind. Mijn vriend en ik liggen alleen niet op één lijn qua namen dus dat wordt nog een dingetje. Binnenkort maar eens zo'n namenapp downloaden, misschien doe ik daar nog ideetjes op. Ik weet in ieder geval wel dat ik niet wil vernoemen. Sparkandshine lijkt me inderdaad lastig als je ook nog met de andere naam rekening moet houden.
Ik weet even niet meer of het er al wel eens over is gegaan hier, maar willen jullie het geslacht van jullie kindje weten? Wij willen het niet weten en laten ons verassen, maar dat betekent dus wel twee namen verzinnen haha.
Hoe doen jullie het trouwens met sporten? Voordat ik zwanger werd sportte ik 2/3 keer per week behoorlijk intensief en ik had eigenlijk het voornemen om daarmee door te gaan tijdens mijn zwangerschap. Door hoe ik me voel lukt het sporten niet en daar baal ik behoorlijk van, omdat ik eigenlijk mijn conditie gewoon een beetje op pijl wil houden. Ik ben ervan overtuigd dat sporten ook voor een zwanger vrouw goed is (natuurlijk wel aangepast op wat kan) en dat het gaat helpen bij de bevalling straks.
Mijn misselijkheid ging afgelopen week beter, maar gisteren en vandaag is het weer drama. Ben de hele dag zo misselijk en naar en heb een vieze smaak in mijn mond. Hopelijk krijg ik hierna weer een aantal goede dagen.
Er zijn dus meer mensen die twijfelen over de nevenbevindingen, wel fijn dat ik niet de enige ben die daar vragen over heeft.
Navy wij zijn nog niet met namen bezig, al hou ik mijn oren wel open en heb ik ook best wel een paar namen die ik leuk vind. Mijn vriend en ik liggen alleen niet op één lijn qua namen dus dat wordt nog een dingetje. Binnenkort maar eens zo'n namenapp downloaden, misschien doe ik daar nog ideetjes op. Ik weet in ieder geval wel dat ik niet wil vernoemen. Sparkandshine lijkt me inderdaad lastig als je ook nog met de andere naam rekening moet houden.
Ik weet even niet meer of het er al wel eens over is gegaan hier, maar willen jullie het geslacht van jullie kindje weten? Wij willen het niet weten en laten ons verassen, maar dat betekent dus wel twee namen verzinnen haha.
Hoe doen jullie het trouwens met sporten? Voordat ik zwanger werd sportte ik 2/3 keer per week behoorlijk intensief en ik had eigenlijk het voornemen om daarmee door te gaan tijdens mijn zwangerschap. Door hoe ik me voel lukt het sporten niet en daar baal ik behoorlijk van, omdat ik eigenlijk mijn conditie gewoon een beetje op pijl wil houden. Ik ben ervan overtuigd dat sporten ook voor een zwanger vrouw goed is (natuurlijk wel aangepast op wat kan) en dat het gaat helpen bij de bevalling straks.
Mijn misselijkheid ging afgelopen week beter, maar gisteren en vandaag is het weer drama. Ben de hele dag zo misselijk en naar en heb een vieze smaak in mijn mond. Hopelijk krijg ik hierna weer een aantal goede dagen.
zaterdag 21 juli 2018 om 19:20
Ja het geslacht willen we weten!
Vervelend dat sporten niet lukt, ideetje. Hopelijk kun je het weer opbouwen wanneer je je beter voelt.
Ik fiets naar mijn werk een half uur heen, half uur terug. Daarnaast wandel ik tijdens de lunch een half uur. Verder fiets ik in mijn vrije tijd ook graag en ik wil nog wel eens een rondje hardlopen. Maar dat laatste heb ik nooit echt leuk gevonden, en nu met het warme weer heb ik er helemaal geen zin in. Maar ik vind dat ik verder genoeg beweeg.
Wellicht is zwemmen nu iets voor je?
Vervelend dat sporten niet lukt, ideetje. Hopelijk kun je het weer opbouwen wanneer je je beter voelt.
Ik fiets naar mijn werk een half uur heen, half uur terug. Daarnaast wandel ik tijdens de lunch een half uur. Verder fiets ik in mijn vrije tijd ook graag en ik wil nog wel eens een rondje hardlopen. Maar dat laatste heb ik nooit echt leuk gevonden, en nu met het warme weer heb ik er helemaal geen zin in. Maar ik vind dat ik verder genoeg beweeg.
Wellicht is zwemmen nu iets voor je?
zaterdag 21 juli 2018 om 23:45
Wij willen ook graag het geslacht weten, omdat ons dat het meest praktisch lijkt (en ik ben toch te nieuwsgierig). Ik ben sinds de zwangerschap gaan sporten in de sportschool. Ik doe alleen groepslessen en het bevalt me prima tot nu toe. Ik heb ook nog steeds geen kwaaltjes, dus dat is wel mooi meegenomen..
zondag 22 juli 2018 om 22:06
Mintel, wat vervelend zeg! ik snap dat je daar gespannen van wordt, dat had ik ook toen ik bloedverlies had. Was het helderrood en had je er ook krampen bij? Hopelijk is het niks en anders even contact opnemen met de verloskundige.
Het is soms inderdaad rustig in het topic en op andere momenten wordt er heel wat afgekletst. Ik denk dat iedereen van het weekend lekker van het weer (de relatieve koelte) heeft genoten. Voor nu in ieder geval sterkte!
Het is soms inderdaad rustig in het topic en op andere momenten wordt er heel wat afgekletst. Ik denk dat iedereen van het weekend lekker van het weer (de relatieve koelte) heeft genoten. Voor nu in ieder geval sterkte!
maandag 23 juli 2018 om 13:45
Fijn dat het minder lijkt te worden Mintel. Hopelijk is het snel helemaal weg! Maar bloedverlies op welke manier dan ook zorgt toch voor veel spanning.
Sparkandshine fijn dat je vriend er toch bij kan zijn! Ik snap dat het anders is bij een tweede, maar zulke dingen zijn toch fijn om samen te doen.
Navy, zwemmen zou inderdaad nog wel een idee zijn, ik ga er eens voor kijken.
Sparkandshine fijn dat je vriend er toch bij kan zijn! Ik snap dat het anders is bij een tweede, maar zulke dingen zijn toch fijn om samen te doen.
Navy, zwemmen zou inderdaad nog wel een idee zijn, ik ga er eens voor kijken.