Uitgerekend eind juni-begin juli 2020
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
Hoi,
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
zondag 24 november 2019 om 19:53
Ik maak me ook schuldig aan lekkere vreterij hoor. Maar niet ten koste van het gewone eten.
Ik heb een bewegend beroep en een snelle stofwisseling waardoor ik niet snel aankom. Omdat ik nu wat meer slaap en uitrust is er al 2 X gezegd dat ik er beter uitzie nu.
Haha, tsja geen drank meer, niet roken, meer rusten, beter eten en drinken, tel maar op.
Ik vind zelf wel dat ik goed bezig ben.
Moet overigens wel mijn best doen met dat drinken hoor, bewust af en toe een heel glas leegdrinken kan ik nu wel, eerst niet.
Hoe vreemd ook.
Ik heb een bewegend beroep en een snelle stofwisseling waardoor ik niet snel aankom. Omdat ik nu wat meer slaap en uitrust is er al 2 X gezegd dat ik er beter uitzie nu.
Haha, tsja geen drank meer, niet roken, meer rusten, beter eten en drinken, tel maar op.
Ik vind zelf wel dat ik goed bezig ben.
Moet overigens wel mijn best doen met dat drinken hoor, bewust af en toe een heel glas leegdrinken kan ik nu wel, eerst niet.
Hoe vreemd ook.
zondag 24 november 2019 om 21:55
Ik ben steeds erg beroerd geweest waardoor ik ook weinig behoefte had aan vreterij. Wat ik wel merk is dat ik een ontzettende behoefte heb aan pasta en kaas
Thee lust ik niet meer en ik probeer veel water te drinken, maar heb ook gemerkt dat mijn misselijkheid afneemt als ik bijv tussendoor eens een glas ijsthee drink, want dat lust ik dan weer wel. Voelde me daar eerst niet goed bij; wilde zo gezond mogelijk..maar na zulke beroerde weken neem ik dat glas suiker voor lief.
Thee lust ik niet meer en ik probeer veel water te drinken, maar heb ook gemerkt dat mijn misselijkheid afneemt als ik bijv tussendoor eens een glas ijsthee drink, want dat lust ik dan weer wel. Voelde me daar eerst niet goed bij; wilde zo gezond mogelijk..maar na zulke beroerde weken neem ik dat glas suiker voor lief.
zondag 24 november 2019 om 23:04
Snap ik sini!
Ik drink dus wel veel “thee” als je heet water met muntblaadjes en heet water met sinaasappel en gember bij de thee rekent.
Verder veel Spa rood met bosbessmaak.
Dronk ik voor de zwangerschap af en toe en nu min anderhalve liter per dag, helpt echt om genoeg te drinken bij mij (uit flesjes, dan gaat het ook veel soepeler: glazen werken hier echt niet)
Misschien is een flesje ook een idee voor jullie?
Justagirly ik vind het ook een fijn groepje!
En fijn dat je er zo goed uit blijkt te zien, heerlijk toch? Mis je de geneugten?
Aardbei ik bel morgen wel ff voor de zekerheid. Je hebt gelijk.
Ik drink dus wel veel “thee” als je heet water met muntblaadjes en heet water met sinaasappel en gember bij de thee rekent.
Verder veel Spa rood met bosbessmaak.
Dronk ik voor de zwangerschap af en toe en nu min anderhalve liter per dag, helpt echt om genoeg te drinken bij mij (uit flesjes, dan gaat het ook veel soepeler: glazen werken hier echt niet)
Misschien is een flesje ook een idee voor jullie?
Justagirly ik vind het ook een fijn groepje!
En fijn dat je er zo goed uit blijkt te zien, heerlijk toch? Mis je de geneugten?
Aardbei ik bel morgen wel ff voor de zekerheid. Je hebt gelijk.
maandag 25 november 2019 om 17:30
Wat vervelend die onzekerheid drominique. Gezien jouw voorgeschiedenis niet gek natuurlijk, maar toch. Heb je al gebeld met de verloskundige?
Ik had jullie berichtjes over gezond eten eerder vandaag al gelezen en toen vond ik van mezelf dat ik best gezond at. Maar een uurtje geleden ben ik naar de supermarkt gefietst om een zak paprikachips te halen, omdat ik daar zo’n zin in had
.
Ik had jullie berichtjes over gezond eten eerder vandaag al gelezen en toen vond ik van mezelf dat ik best gezond at. Maar een uurtje geleden ben ik naar de supermarkt gefietst om een zak paprikachips te halen, omdat ik daar zo’n zin in had

maandag 25 november 2019 om 18:11
Bij mij is het nog steeds drama met eten. Het lijkt alsof ik geen zelfbeheersing meer heb als ik iets lekkers zie. Echt vervelend!
@drominique heb je gebeld vandaag?
@justagirly ik vind het ook een leuk groepje zo! Ben wel blij dat het ene klein groepje is. Houdt het overzichtelijk!
Even een nieuwsgierig vraagje. Waar komen jullie ongeveer vandaan? Ik uit omgeving Arnhem.
@drominique heb je gebeld vandaag?
@justagirly ik vind het ook een leuk groepje zo! Ben wel blij dat het ene klein groepje is. Houdt het overzichtelijk!
Even een nieuwsgierig vraagje. Waar komen jullie ongeveer vandaan? Ik uit omgeving Arnhem.
maandag 25 november 2019 om 19:05
Ik heb juist helemaal geen zin meer in warm eten. Echt, dat kan me gestolen worden. Iedere avond is het weer een strijd om te bedenken waar ik eventueel nog iets van zin in zou hebben. Terwijl normaal gesproken had ik overal wel zin in en helemaal dingen als pizza enzo! Nou, dat kan me nu serieus gestolen worden. Salades gaan wel goed. Maar die komen mijn man nu zijn neusgaten uit.
Lunch gaat wel redelijk, al heb ik dan juist vooral zin in tosti.
Verder heb ik voornamelijk zin in fruit achtig eten. Dat kan gewoon fruit zijn, maar ook fruitsnoepjes ofzo. Heb deze week een zak van die groene kikkertjes opgegeten.
Alles wat maar fruitig is vind ik nu lekker. Of koud en fris. Bijv een stuk vlaai of puddingbroodjes. Maar ik ben wel zo verstandig om dat gewoon niet te kopen. Maar het liefst reed ik nu naar de winkel om een stuk vlaai en een puddingbroodje te kopen.
De combi van dat zoete, frisse en koude...
Op die zak snoep na ben ik verder helemaal niet aan het overeten gelukkig. Ik kan me aardig beheersen gelukkig. Gister bijna oliebollen gekocht - je weet wel, die met van dat pudding ertussen -
maar ik dwong mezelf om toch door te fietsen.

Lunch gaat wel redelijk, al heb ik dan juist vooral zin in tosti.
Verder heb ik voornamelijk zin in fruit achtig eten. Dat kan gewoon fruit zijn, maar ook fruitsnoepjes ofzo. Heb deze week een zak van die groene kikkertjes opgegeten.

Op die zak snoep na ben ik verder helemaal niet aan het overeten gelukkig. Ik kan me aardig beheersen gelukkig. Gister bijna oliebollen gekocht - je weet wel, die met van dat pudding ertussen -

woensdag 27 november 2019 om 16:44
Goed dat je hebt gebeld. Ik hoop dat je het nog een beetje uit kunt houden tot volgende week. Welke dag had je de echo? Ik heb maandag de termijnecho. Vind het best spannend, maar ik kijk er ook wel naar uit.drominique schreef: ↑27-11-2019 11:48Had gebeld en probeer toch vol te houden tot de echo volgende week.
Ze waren wel hartstikke lief!
Ik woon in het zonnige zuiden.
woensdag 27 november 2019 om 17:44
Ik heb ook maandag de termijnecho! Vind het ook spannend hoor. Elke keer als zo'n echo weer dichterbij komt ben ik bang dat er toch iets mis is. Dat het hartje niet meer klopt ofzo. Dus ik kan niet wachten!Hoppípolla schreef: ↑27-11-2019 16:44Goed dat je hebt gebeld. Ik hoop dat je het nog een beetje uit kunt houden tot volgende week. Welke dag had je de echo? Ik heb maandag de termijnecho. Vind het best spannend, maar ik kijk er ook wel naar uit.
@drominique goed dat je het gebeld en ook goed dat je wel vol probeert te houden. Zoals je zelf ook al schreef, het werkt dan voor eventjes geruststellend, maar daarna komt die onzekerheid weer terug. Dus kan je beter proberen om te gaan met de onzekerheid. Ik probeer maar te deken van wat gebeurt, dat gebeurt toch wel daar hebben we geen invloed op. Wanneer heb jij ook alweer je echo?
woensdag 27 november 2019 om 20:20
Grappig zoveel mensen uit het noorden. Ik woon zelf in Nijmegen.
Die zwangerschapsdementie is bij mij inmiddels ook begonnen volgens mij... had vanochtend 2 liter melk gekocht in de supermarkt en een paar uur later vraag ik aan mijn vriend of hij nog melk mee wilde nemen, omdat we niets meer hadden. Dus nu 4 liter melk in huis die nog 1 week houdbaar is. Oeps
.
Die zwangerschapsdementie is bij mij inmiddels ook begonnen volgens mij... had vanochtend 2 liter melk gekocht in de supermarkt en een paar uur later vraag ik aan mijn vriend of hij nog melk mee wilde nemen, omdat we niets meer hadden. Dus nu 4 liter melk in huis die nog 1 week houdbaar is. Oeps

woensdag 27 november 2019 om 23:09
Ik ben dan 10+4 of 10+5. Ik ben nog steeds niet goed in die dagen bijhouden. Maar jeetje ik merk wel echt dat ik steeds banger wordt dat het mis is. Een paar dagen geleden stond ik er net zo in als justagirly en ging ik van het goede uit. Maar heb alweer sinds maandag dagelijks wat bloedverlies. Het was juist eindelijk een weekje gestopt (precies van maandag tm maandag). Maarja nu dus steeds weer een beetje. Ben wel bekend met een snel bloedende baarmoedermond en die is nu natuurlijk nog gevoeliger, dus kans is groot dat dat het bloedverlies veroorzaakt. Maar ik merk dat het toch onzeker maakt.
Hoe voelen jullie je verder in het algemeen? Bij mij zijn de kwaaltjes redelijk weg voor nu. Maar voel me niet helemaal mezelf. Kan het slecht uitleggen. Ik voel me niet down ofzo, maar ben wat onrustiger enzo.
Had het er met mijn man over dat het voor hem wel anders is. Hij kan gewoon eigenlijk soms vergeten dat ik zwanger ben terwijl ik daar natuurlijk de gehele dag "geconfronteerd" word met het zwanger zijn. En dat er voor hem nu nog niks veranderd is, maar dat ik me al wel echt anders voel. Snapte hij wel gelukkig. Hij vindt het allemaal wel bijzonder hoe een zwangerschap invloed heeft op alles. Hij is wel echt super lief en zorgzaam. Dat was hij altijd al wel maar nu nog meer. Merk dat hij zich nu nog verantwoordelijker voelt haha. Ook grappig om te zien.
Sorry, dat was een heel verhaal maar ik lig al even in bed maar kan niet slapen dus ik loop maar een eind van me af te kletsen (typen).
Hoe voelen jullie je verder in het algemeen? Bij mij zijn de kwaaltjes redelijk weg voor nu. Maar voel me niet helemaal mezelf. Kan het slecht uitleggen. Ik voel me niet down ofzo, maar ben wat onrustiger enzo.
Had het er met mijn man over dat het voor hem wel anders is. Hij kan gewoon eigenlijk soms vergeten dat ik zwanger ben terwijl ik daar natuurlijk de gehele dag "geconfronteerd" word met het zwanger zijn. En dat er voor hem nu nog niks veranderd is, maar dat ik me al wel echt anders voel. Snapte hij wel gelukkig. Hij vindt het allemaal wel bijzonder hoe een zwangerschap invloed heeft op alles. Hij is wel echt super lief en zorgzaam. Dat was hij altijd al wel maar nu nog meer. Merk dat hij zich nu nog verantwoordelijker voelt haha. Ook grappig om te zien.
Sorry, dat was een heel verhaal maar ik lig al even in bed maar kan niet slapen dus ik loop maar een eind van me af te kletsen (typen).
donderdag 28 november 2019 om 12:35
Wat super sini!!!
Aardbei, bij mij wisselen vertrouwen en angst elkaar ook af. Het is ook zo onzeker en je hebt er gewoon geen invloed op. Dat maakt het ook supermoeilijk!
Vervelend ook dat je weer bloedverlies hebt. Kan me heel goed voorstellen dat het je extra onzeker maakt aardbei!
Mijn man is veel bezig met de zwangerschap, maar niet onder invloed van hormonen: dat scheelt.
Ik heb er enorm last van namelijk...
Aardbei, bij mij wisselen vertrouwen en angst elkaar ook af. Het is ook zo onzeker en je hebt er gewoon geen invloed op. Dat maakt het ook supermoeilijk!
Vervelend ook dat je weer bloedverlies hebt. Kan me heel goed voorstellen dat het je extra onzeker maakt aardbei!
Mijn man is veel bezig met de zwangerschap, maar niet onder invloed van hormonen: dat scheelt.
Ik heb er enorm last van namelijk...
donderdag 28 november 2019 om 16:54
@Aardbei ik man me goed voorstellen dat het extra spannend is in jouw geval. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat alles gewoon goed is. Wanneer heb je de echo? Ik las dat je wel al op intake bent geweest. Hebben ze toen geen echo gemaakt? Hier maken ze de eerste echo al bij ongeveer 8 weken. En dan weer bij ongeveer tien/elf weken.
Wat je zegt over je man begrijp ik echt helemaal. Ik heb het er ook wel eens over met mijn man, hoe raar het is dat hij níet zwanger is.
Voor hem is er in feite niets anders dan anders, terwijl mijn lichaam echt totaal verandert.
Vandaag heb ik trouwens voor het eerst dat ik niet zo extreem moe ben!!! Zou de vermoeidheid nu dan toch langzaam voorbij gaan? Ik hoop het zo!!
Ik ben morgen vrij en heb dan eind van van de middag de echo.
Dat is dan de tweede echo, op een volgende zullen we dan lang moeten wachten denk ik?
Wat je zegt over je man begrijp ik echt helemaal. Ik heb het er ook wel eens over met mijn man, hoe raar het is dat hij níet zwanger is.

Vandaag heb ik trouwens voor het eerst dat ik niet zo extreem moe ben!!! Zou de vermoeidheid nu dan toch langzaam voorbij gaan? Ik hoop het zo!!

Ik ben morgen vrij en heb dan eind van van de middag de echo.

donderdag 28 november 2019 om 17:36
@siniwonder wat fijn!!! En 11 weken alweer!
@lilalily ook fijn dat je wat minder moe bent. Dan kom je je dagen toch wat makkelijker door. Ik merk dat ik moeite heb met het doorkomen van m'n werkdagen. Hoop dat de vermoeidheid bij mij ook snel verminderd. Is morgen je termijnecho? Daarna is officieel pas weer de 20 weken echo maar ik hoor. Veel dat mensen rond 15/16 weken een pretecho laten maken. Ook Ivm geslachtsbepaling.
Bij mij hebben ze bij de intake geen echo gemaakt. Is niet standaard. Heb er al wel twee gehad i.v.m het bloedverlies. Met 6 weken en met 8 weken ergens. Toen was alles goed. Maar blijf het spannend vinden!
@drominique vervelend dat je zo'n last hebt van je hormonen. Hopelijk wordt dat snel minder.
@lilalily ook fijn dat je wat minder moe bent. Dan kom je je dagen toch wat makkelijker door. Ik merk dat ik moeite heb met het doorkomen van m'n werkdagen. Hoop dat de vermoeidheid bij mij ook snel verminderd. Is morgen je termijnecho? Daarna is officieel pas weer de 20 weken echo maar ik hoor. Veel dat mensen rond 15/16 weken een pretecho laten maken. Ook Ivm geslachtsbepaling.
Bij mij hebben ze bij de intake geen echo gemaakt. Is niet standaard. Heb er al wel twee gehad i.v.m het bloedverlies. Met 6 weken en met 8 weken ergens. Toen was alles goed. Maar blijf het spannend vinden!
@drominique vervelend dat je zo'n last hebt van je hormonen. Hopelijk wordt dat snel minder.