Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Echt heerlijk weertje vandaag! Weer om niets te doen!! Heerlijk!! Verder geen klachten hier... Behalve dat ik een beetje opgezwollen buik heb vandaag en nog niet naar toilet ben geweest.... Hoop niet dat het een begin is van een geobstipeerde zwangerschap !!
diede .. grote boodschap is hier 1x in de 5 tot 7 dagen........ echt een ramp..... ik zei tegen mijn man ooit anale sex is geen optie want jij bent tegroot.... hahahahah maar als je ziet wat ik nu produceer gewoon hele atoom bom (sorry for the gory details)\

ik denk trouwens de BK as en toe te voelen... heel grappig ..
Hier geen obstipatie gelukkig! Ik heb normaal altijd diarree sinds mijn galblaas is verwijderd. Dus nu is het allemaal wel iets vertraagd, maar dat zorgt er bij mij juist voor dat het normaal werkt. Best handig

Ik heb dan wel weer last van hoofdpijn. Zo'n beetje eens per week, kloppend en stekend. Heb ik normaal nooit! Gelukkig helpt paracetamol goed :-)
@Dutchie, wat raar dat je niks meer van de gyn hebt gehoord, hoort toch bij haar werk om jou gerust te stellen!? Hoe is het nu met je, is het bloeden sinds vanmorgen gestopt? Hoop het!!

@Hilly, heb het even gemist, maar waarom sta je vanaf week 35 onder controle in het zkh? Heeft het met je vorige zwangerschap te maken?

@Eendje, alsnog van harte met je 1-jarige zoontje!

@Diede, nog bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ben ook superblij hoor, dat de ergste misselijkheid voorbij is!

Wij gaan wel voor de combinatietest, en daarvoor ga ik morgen bloed laten prikken en krijg ik op maandag 6 augustus een nekplooimeting. Mijn buik begint al behoorlijk zichtbaar te worden, d.w.z. naar voren te steken! Vorige keer heb ik vanaf 18 weken elke week een foto van m'n buik genomen, en volgens mij gaat mijn huidige buikje al aardig richting die eerste foto van toen! Hoop maar dat 'ie niet nog groter wordt dan de eerste keer, want toen was ie echt huge aan het einde!! Houden jullie je gewichtstoename al regelmatig bij? En zo ja, hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik had een startgewicht van 51kg en ben inmiddels al 2kg aangekomen. Bij m'n eerste zwangerschap ben ik in totaal 15kg aangekomen.
Nou dutchie dan valt alles bij mij nog mee !! Ik heb van een dag al een opgeblazen buik!! Wat een piepert ben ik haha!!

Alhier start gewicht 58 nu 59.5, dus dat valt mee, buik lijkt wel +7 kilo!!!

Wat een gewichtje trouwens 51 kg... Probeer al jaren naar de 55 te komen maar lukt niet echt!!
Weet niet meer wie het erover had, maar qua uitgerekende datum is de kans groot dat ik in januari beval (en hou stiekum zelfs nog rekening met december...) Ik word met 32 weken preventief opgenomen vanwege de hartproblemen de vorige keer. Omdat mijn dochtertje is overleden, wordt ons frummeltje vanwege de stress waarschijnlijk eerder gehaald. Ik zou dus zomaar de eerste kunnen zijn ondanks officiele datum 13 f

feb...
Nou frahim je blijft maar mooi hier want we zijn al helemaal met je meegestoomd!! En.... Een moet de eerste zijn, toch?!
@Hilly: 13 dagen...zo ver kwam ik niet gelukkig! hahaha Maar dan blijven we gezellig samen over :-)

@Frahim: Ben het met diede eens! Blijf gezellig hier, een moet de eerste zijn, en je zal vast wel wat tijdverdrijf kunnen gebruiken als je met 32 weken opgenomen gaat worden, dus kan je mooi dit topic volschrijven!

Bij mij is de misselijkheid gelukkig ook wat minder aan het worden...Maar nog steeds zo moe! Ik merk ook dat ik trager ben op het werk dan dat ik altijd was, en dat ik ook minder goed mijn gedachten erbij kan houden. Best lastig, want soms is het wel echt opletten geblazen op m'n werk, en kan even niet goed opletten grote gevolgen hebben!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
frahim.. wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word... steld het je een beetje gerust...

ik denk dt mijn gyno me had gebeld als het ernstig is.. het feit dat ik haar vrijdag zie steld me gerust..
Hè nog even een dingetje.... Laten jullie ook meer uit je handen vallen... Ik wel... Echt irritant!! En helder nadenken gaat soms ook niet zo goed... Ben ik water aan het koken, laat ik de garde erin zitten, kookt het wil ik de garde pakken.... Tja dat gaat natuurlijk niet... Dit soort dingen heb ik normaal nooit!!!
Hallo allemaal,

heb lang niets van me laten horen, maar ben ook steeds zo moe.. (heb wel alles meegelezen)

Hoop dat dit snel beter wordt. Straks de 3e echo, ben zo benieuwd.
Net 3e echo gehad en wederom was alles goed. Ik denk dat ik nu toch maar in een goede afloop moet gaan geloven. Volgende week de nekplooimeting en over 4 weken weer terug naar vk. Dan gaan we hartje luisteren!
Hier een beetje onzeker ineens.

Maandag had ik wat bruin bloed verlies, maar toen twijfelde ik nog of het nou bloed was of niet (was 's middags naar de wc geweest en ik dacht al, heb ik nou niet goed afgeveegd? leek mij al raar, maar goed), het zat wel helemaal voorin mijn onderbroek maar ik zag ook niet echt dat het rood was, dus beetje twijfel.

Nou ja, maandagnacht helemaal niets, dinsdag keek ik overdag weer en toen had ik weer wat verlies. Dus toch maar even gebeld met verloskundige en nu kan ik pas vanavond terecht. En in de tussentijd toch wel steeds wat bloedverlies. Wel allemaal bruin en niet helderrood. Natuurlijk ook hartstikke zenuwachtig, vannacht werd ik ineens wakker met krampen en lage rugpijn (precies zoals ik heb als ik moet menstrueren), dus ik dacht echt dat het mis was. Maar nu overdag weer aan het werk en wat afleiding en dan heb ik niet echt last als ik er niet op gefocust ben (maar wel steeds wat lichte krampen / lage rugklachten).

Vind het wel balen hoor, dat je in Nederland best lang moet wachten totdat je terecht kunt (al snap ik dat het niets veranderd aan de uitslag, maar puur voor je eigen gemoedsrust) en verder gaan ze ook alleen even hartje luisteren en geen echo ofzo. Terwijl ik zou toch wel een stuk geruster zijn als alles daarbinnen gewoon goed is, als ze dat even bekijken. Vanavond om 19.20 uur terecht, wel lang wachten tot die tijd! En dochter moet ook mee omdat ik geen oppas heb, gelukkig kan mijn vriend nu ook mee. Hoop zo dat alles goed is!

Dutchie: hadden ze bij jou iets gezegd waarom het bloed zomaar kan?

Hopelijk vanavond een beter bericht!
@ligura: veel succes vanavond, hoop dat alles goed is!

@orchid: ik heb bij mijn eerste kindje uiteindelijk een keizersnede gekregen en daarom moet ik na week 35 in het ziekenhuis onder controle. Ook is mijn zoontje een dag na zijn geboorte 2 weken opgenomen geweest op de ic in verband met een bacteriële hersenvliesontsteking en omdat ze daar toen de oorzaak niet van konden achterhalen willen ze mij en het nieuwe kindje wat beter in de gaten houden.
ligura ik had zondag een hele scheut echt helder rood bloed half blikje cola :O(.... dat stopte en daarna had ik last van donker rode afscheiding.... maandag ochtend licht bloed verlies.. dinsdag ook... gistern avond hele lange donker bruine draden... en nu niets meer.. *knock on wood*...

Ik weet nog steeds niet waarhet vandaan kwam... weet niet of ze dat op de echo hebben kunne vast leggen..
ik heb mijn echo op de FB pagina gepost
Vervelend Ligura, dat bloedverlies. Balen dat wachten. Ik hoop dat het goed is vanavond, succes!

Hier een kort berichtje vanaf mijn werk. Vanmorgen al een poging gedaan, maar toen ging net het internet thuis er precies uit op het moment van versturen.

Vanmorgen de termijnecho gehad, en alles was goed!!! Een spartelende baby, met de hik. Echt een enorm verschil met een paar weken geleden, geweldig om te zien! Ik ben nu 11 wk en 1 dag, en de uitgerekende datum is 12 februari.

Volgende controle is op 16 augustus.

Ik hoop dat de kwaaltjes nu minder gaan worden (lijkt van wel). Nu kan ik er echt van genieten. Vanavond kraamzorg regelen, blije doos aanvragen etc. :D
Hoi meiden!

Ligura en Dutchie, wat vervelend van het bloedverlies!!! Succes vanavond bij de vk ligura!!

Rainbow en Klingeling gefeliciteerd met de goede echo!!

Ilo, hoe was je echo??

Orchid, wat leuk dat je de buikfoto's bijhoud ik had mijn man er een laten maken toen ik 5 weken zwanger was, maar dat was een zeer onflatteuze foto, haha, die gin gelijk weg ik maak zelf wel foto's voor de spiegel vanaf nu

FB: ik bewaar het ook liever voor later, misschien straks leuk voor foto's van de baby's van iedereen te zien, maar nu nog geen behoefte aan! Ik merkte in een ander topic heel erg dat er dan echt een bariere ontstaat tussen de mensen met en zonder FB, omdat als je de gesprekken op fb miste je moeilijk nog kon meepraten.

Wij gaan trouwens ook voor de combinatietest, als t kindje Down heeft willen wij het vooraf graag weten, waarschijnlijk laten we het dan niet weg halen maar dan kan je je er wel op instellen. Het gaat mij meer om de andere 2 syndromen waarop ze testen, omdat die beide niet (lang) met leven verenigbaar zijn. Dat leed willen we onszelf en het kindje besparen als blijkt dat t mis is.

Verder gaat t goed, ik begin al echt op te zwellen aan het einde van de dag, en ik voel al echt een sinaasappel formaat bal in m'n onderbuik leuk joh! Stiekem vind ik Het zwanger zijn een crazy science project, haha, er gebeuren allemaal vreemde nieuwe dingen in je leuk die allemaal hardstikke interessant zijn

De misselijkheid komt heel erg met vlagen, vandaag nergens last van, gisteren weer flink misselijk... Ach, de dagen dat ik niet misselijk ben eet ik veel groente s avonds, als ik t wel ben eet ik brood en dan gaat het ook prima!

Nou meiden, spreek jullie snel!

X Groupie
groupie leuk he! ik heb het ook aan het einde van de dag.... geluk dat het warm is.. ik draag de heledag jurkjes.... mijn broeken pas ik niet meer maar het is er ook te warm voor....

heeft iemand hier al zijn frummel gevoelt.. ik voel het nu elke avond als ik in bed lig op mijn zij..... kleine plopjes boven mijn schaam been....

ik heb trouwens het advies gekregen om niet op mijn rug te slapen... mijn placenta ligt tegen mijn rug aan ..en nu maakt het nog niets uit maar later als de baby zwaarder is wel... dus ze zei dat het een goede gewoontje is om rug slapen nu af te leren..... gelukkig was ik meer een buik/zij slaper
Hoever ben jij dutchie dat je het nu al voelt?? Ik ben nu 9w3d, dus ik zal voorlopig nog niks voelen

Mijn vriendin die vorige week de echo deed zag dat mijn placenta ook achter ligt, waar ik wel blij mee ben, want dan zal ik t ook eerder voelen

Ik merk in bed dan buikslapen minder prettig is, en ontstaat in m'n onderbuik een zeurend gevoel, er doet niet echt pijn, maar echt comfortabel is het niet. Pff dat word nog wat want ik ben een echte buikslaper :(
ik ben 12 weken en 3 dagen.... maar dit is mijn 3e he.. de eeste voelde ik pas met 17 weken... de 2e rond 14weken
Gelukkig, we hoorden bij de verloskundige gewoon een kloppend hartje! Dus wel eerst gerustgesteld. Wel een verschil, want voor de telefoon zei een andere verloskundige dat ze me niet kon geruststellen, die zei: 'soms is het goed, soms is het niet goed'. En deze zei meteen: 'maak je geen zorgen, wij schrikken nooit van een beetje oud bloed, dat hebben heel veel vrouwen, we gaan meteen even luisteren'. Dat klinkt toch gelijk wat geruststellender En na het luisteren van het hartje toch wel weer minder onzeker, vandaag ook niet zoveel bloedverlies meer.

Ik ben morgen 13 weken, maar nog niets gevoeld. Bij de eerste lag de placenta aan de voorkant en voelde ik pas iets met 20-21 weken. Nu dachten ze bij de laatste echo dat de placenta weer aan de voorkant komt. Dus ik reken er nog niet op dat ik snel iets voel Al schijnt het wel dat je de 2e (3e) sneller voelt, een vriendin van mij voelde het ook met 12-13 weken. Ben benieuwd....

Hier zeiden ze bij de vorige zwangerschap op den duur ook dat je beter op je zij kan slapen dan op je rug. Dus ik ging de hele tijd braaf op mijn zij liggen, maar ik word op mijn rug wakker....dus weinig aan te doen vrees ik.

Pfff...heb nog helemaal geen hoofdpijn gehad, maar nu ineens hoofdpijn, zal wel komen van de stress/ontlading. En misschien te weinig gedronken overdag.

Facebook: ik wil wel bij de groep maar heb de uitnodiging gemist. Dus als iemand er weer een keer een mailadres op zet of mij een bericht stuurt (weet niet precies hoe dat werkt), dan meld ik mij graag aan!
Ah, goed nieuws dus Ligura, fijn! Ik kan me overigens voorstellen dat je liever ook even had gekéken. Waarom is dat eigenlijk, dat ze dat niet doen? Dat gaat toch heel snel? Of is het gebruik van dat apparaat zo ongelooflijk duur, of is het wellicht schadelijk om het te vaak te doen?

Grappig dat iedereen het hier ineens heeft over placenta's die aan de voor- of achterkant liggen. Een vriendin van me begon daar net gisteren over tegen me en ik had geen ideeeeee wat ze bedoelde. Ik dacht dat de placenta gewoon helemaal om de hele baby heen zat...? Ik zal wel eens verder googlen hoe en wat.

Ik doe liever ook (nog) niet mee aan een facebookgroep. Misschien later na de geboortes wel ivm foto's ed, maar voor nu blijf ik toch liever hier op het forum. Deel wel een beetje de zorg met sommige anderen hier dat er dan een splitsing ontstaat tussen de wel fb-niet fb-groep en dat het dan soms hier niet meer te volgen is omdat je iets op fb hebt gemist. Ik hoop dat dat niet gebeurt.

Morgen bloedprikken en dan volgende week weer een echo! Ben benieuwd, volgens mij moet er dan een behoorlijk verschil zijn met 2 weken daarvoor. Maak me niet echt zenuwachtig, volgens mij zit het allemaal wel goed. Maar goed, zal de dag van de echo zelf toch wel weer wat nerveusjes zijn.

Lekker slapen allemaal zo (tenminste, ik val al weer bijna om van de moeheid)
http://zwanger.jongegezin ... -of-meisje/Nubtheorie.htm

voor de gene die het aan durft .. ik kan de NUB niet herkennen op mijn laatste echo

ik ben er ook voor om.. FB alleen voor fotos te gebruiken hoor en geen discussie aan te gaan...

je kan me email irisklonne@gmail.com dan bevriend ik je op FB en daar na kan ik je toevoegen...

ik edit dit berichtje morgen vroeg en haal mijn address weg
maar fijn dat alles goed is...wat valt er dan een last van je schouders af he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven