Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Droppepop, veel sterkte :hug:

Flomo, ik ben normaal gezien ook een nuchtere Nelly, maar ik denk dat alle heftige life events van de afgelopen tijd en mijn hormonen hebben gezorgd voor een explosie aan emoties.

Over de nieuwe voedingsadviezen: ook ik at nog vrolijk mijn favoriete boerenkaas, tot mijn schoonzus het bericht doorstuurde. Gisteren normale kaas gekocht, maar vind het echt niet lekker!

Boardbabe, heftig zeg, bekkeninstabiliteit! Je rust nemen is heel belangrijk, maar dat doe je wel lees ik. Sterkte daarmee!
Moest erg lachen om je boterham met eieren, spek, kaas en een glas melk. Alles beter dan die misselijkheid!

Varenna, jeetje, wat een spanning. Fijn dat je echo goed was. Hoe gaat het nu met je?

Redshoes, wat fijn, een goede echo en een kloppend hartje!

Josephine, succes morgen op werk!

Zegeens, wat lief, de reacties van je schoonfamilie! Fijn dat je je weer wat beter voelt.

Julia, dikke knuffel voor jou! Sterkte.

Poeziemauw, gebruik je iets tegen de misselijkheid?

Freddelientje, wat leuk dat je zusje ook zwanger is!
Mijn buik voelt de laatste dagen ook aan als een blok, vooral in de ochtend. Ook mijn spijsvertering lijkt de helft van de tijd stil te liggen, niet fijn.

Zjierav, ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Helaas ben ik een beetje van mijn roze wolk af gevallen, na 2 goede dagen vorige week ben ik alweer bijna een week kotsmisselijk. Ik zit een beetje vast in een nare cirkel: misselijk en kokhalzen omdat ik honger heb, nergens trek in hebben en maar hele kleine beetjes kunnen eten, gelijk weer misselijk en kokhalzen na het eten en vreselijk moe en lamlendig daardoor. Ook slaap ik erg slecht en vanaf een uur of 4 in de ochtend (nadat ik wat heb gegeten) slaap ik beter.
Ik ga maandag mijn gynaecoloog bellen om te overleggen over de misselijkheid, de gembercapsules lijken weinig te doen. Ik ga ook mijn werk bellen, ik heb net een week vakantie en ben de hele week misselijk geweest en heb alleen maar op de bank gelegen. We hebben zelfs onze reis moeten annuleren. Onze bezetting op werk is al krap (ik werk in het ziekenhuis), zeker nu het vakantie is. En dan is er ook nog een collega weg gegaan, waardoor ik na mijn vakantie in een chaos terecht kom. Dat gaat echt niet lukken op deze manier, dus ik ga toch alvast mijn teamleider inlichten.

Fijne zondag allemaal!
missjackson wat naar die constante misselijkheid en weinig kunnen eten. En dan ook nog in je achterhoofd dat je bij terugkomst op je werk weer vol aan de bak moet. Slim om het iig dan je teamleider te vertellen. Hopelijk krijg je in overleg ook iets voor de misselijkheid.
Lieve allemaal,
Helaas mogen jullie me uit de tabel halen. Ik heb ons vruchtje gezien, alles is losgekomen...
Ik wens jullie allemaal oprecht een prachtige zwangerschap toe, geniet van elk moment :heart:
Hallo lieve dames,

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichten. Fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen en dat jullie zo meeleven! :lips: Als jullie het niet erg vinden reageer ik ook even niet op iedereen persoonlijk, dat is haast niet te doen! Wel even een hele dikke knuffel voor Julia, heel veel sterkte meid, wat verschrikkelijk. :(

Hoe verloopt jullie weekend? Ik ben inmiddels weer een heel eind bijgekomen van de schrik. Geen bloed meer verloren, enkel wat donkere afscheiding nog af en toe na het plassen, maar hier had de vk me ook op voorbereid. Gelukkig hebben we as. woensdag de termijnecho al gepland staan, fijn om op zo'n korte termijn weer een check te hebben. :) Ook eind juli nog eentje zelf ingepland, omdat ik rond die tijd jarig ben en we onze vrienden dan in willen lichten. We zijn erg voorzichtig en willen ook daarvoor nog gerustgesteld worden dat alles goed gaat. Daarna met 13/14 weken een echo in het ziekenhuis, een extra "service" na onze pech bij de vorige zwangerschap. Dus nog best veel afspraken gepland staan!
Ik twijfel nog erg over wel of geen NIPT test. Ik wil graag volgende week een beslissing hierin maken. Mijn vriend vindt mijn mening hierin doorslaggevend, dus nog even goed over nadenken.
Wij wonen redelijk klein, dus zijn druk met nadenken over hoe we de ruimte zo functioneel mogelijk in kunnen richten. We hebben gelukkig een tweede slaapkamer, dat is geen probleem. Vandaag naar Ikea geweest voor een nieuw dressoir in de huiskamer waar we veel spullen in kwijt kunnen. Die is mijn vriend nu, met Formule 1 op de achtergrond, in elkaar aan het zetten. :proud:
Aankomende week ben ik lekker vrij en heb ik mijn diploma uitreiking, zo blij dat alles (nog steeds) goed mag gaan. :heart: We hebben ons goede nieuws gisteren aan de rest van de familie verteld. Iedereen is erg blij voor ons, het kwam alleen niet echt als verrassing, omdat ze wisten hoe graag we opnieuw in verwachting wilden raken, haha! :)

Succes met je gesprek morgen, Josephine! En heel veel beterschap Missjackson, hopelijk voel je je snel beter.
ach Julia wat verdrietig dat het mis is gegaan bij jou! heel veel sterkte en dank voor je lieve berichtje :hug:
julia wat erg! Echt heel verdrietig! Sterkte de komende tijd.
Goedenavond dames,

o Julia wat vreselijk! Heel veel sterkte meis, dikke knuffel voor jou.

Hier een rot weekend achter de rug. Ben vreselijk moe, kom eigenlijk alleen uit bed omdat ik weet dat de kids en mn man wachten met ontbijten. Dat gaat met veel tegen zin, er is eigenlijk niks waar ik niet misselijk van word. Drinken is ook zo`n ding, gisteren ben ik nauwelijks aan een liter gekomen. Constant moe (in de ochtend niet uit bed te krijgen, in de middag en avond val ik gewoon in slaap), misselijk, duizelig en koud, alleen in de volle zon heb ik het warm. Mn man heeft nu min of meer geëist dat ik morgen de huisarts bel om te vragen hoe en wat.
Afgelopen dagen 1,5 kg afgevallen, niet echt de bedoeling zeg maar...

Dit even voor nu. Ik hoop morgen meer puf te hebben om te reageren.
Fijne avond dames!!
Julia :hug:
Heel veel sterkte Julia.
Freddelientje bedankt voor de steenovenbrood tip ga ik eens naar kijken.
Misselijkheid lijkt verdwenen, veel trek heb ik nog niet en vlees neem ik een paar babyhapjes van.
Qua rust gaat het erg goed, zodra ik teveel doen fluit mijn lijf me terug door me 's nachts steeds wakker te maken.
En rechtop zitten wordt hem voorlopig niet, onderuit in een luie stoel met benen op de poef dan weer wel.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Vervelend Bloesem. Gelukkig houdt je man je goed in de gaten, beterschap!
Poeh Bloesempje. Je man heeft groot gelijk. Hopelijk is er wat aan te doen.

Boardbabe, nog steeds thuis dus? Vermaak je je een beetje?

Ik kon niet slapen en wad om 5 uur weer wakker. Top om zo vandaag weer aan het werk te gaan. :nut:
Bloesempje ik hoop dat je snel opknapt.

Josephine dat klinkt idd niet als een lekkere ochtendstart.

Ik heb van 22.00 tot 8 geslapen, nog een uurtje wakker geweest rond een uur of 3. Ik kom mijn dagen wel door eigenlijk. 's ochtends rommel ik een beetje in huis en ga een stukje lopen. S'middags plat op bed met een boek en s'avonds een stukje fietsen. Straks nog even mijn werkmail doorlopen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Lieve Julia ik weet niet of je hier nog meeleest, maar wat enorm heftig en verdrietig. Ik schrik er echt van :( Heel veel sterkte :hug:

MissJackson Snap ik ook hoor, dat je sowieso in een heftige emotionele periode zit. Ik vind het juist wel mooi dat je er zo bewust mee bezig bent. Ik heb veel meegemaakt en denk soms dat ik daarom minder gevoelig ben geworden om de 'kleine' dingen (hoewel dit eigenlijk heel groot is). Balen zeg dat je zo beroerd bent en zelfs je reis moest annuleren, verstandig om te overleggen met werk :(

Varenna Fijn dat je gerustgesteld bent, dat het bloeden gestopt is en dat er zo veel echo's/controles gepland staan komende tijd - dat zal wel fijn zijn voor je gemoedsrust. Leuk om al na te denken over het inrichten en fijn ook dat je dat langzaamaan alvast kunt gaan doen en niet straks alles in 1x.

Bloesempje Jouw man heeft groot gelijk dat hij je naar de huisarts stuurt, dat klinkt allemaal ellendig. Hopelijk knap je snel een beetje op!

Josephine Bah, ellendig als je slecht slaapt. Succes vandaag!

Boardbabe Fijn dat je zo lang hebt kunnen slapen (alhoewel een uur wakker liggen tussendoor natuurlijk niet ideaal is) en dat de dagen nu nog wel door te komen zijn. Hoop wel dat er verbetering in gaat zitten, want dit wil je natuurlijk niet nog 30 weken zo volhouden.

Hier gaat het op zich goed. Ben met vlagen misselijk, meestal rond het avondeten, maar over het algemeen gaat het best prima. Dit weekend onze gezinnen verteld dat ik zwanger ben en dat was wel weer een bijzonder moment. Schoonfamilie had het echt niet verwacht en werden een beetje emotioneel. Mijn familie is wat nuchterder, maar ook daar vonden ze het heel leuk. Ook wel prettig dat ik geen smoesjes meer hoef te verzinnen nu. Deze week staat verder weer in het teken van aftellen naar de echo vrijdag en stiekem alvast bedenken waar we de babykamer willen gaan maken. Altijd leuk weer een projectje in huis ;)
@julia heel veel sterkte.
@varenna doe rustig aan. Wat schrikken zeg.
@bloesem: ik had hetzelfde. Constant kou. Ik heb gelezen dat het komt doordat je meer bloed hebt je zwanger bent. Ik ben ook constant misselijk. Maar als ik niet eet wordt het erger. Ik hoop dat je iets kan bedenken om te eten. Voor mij is het ramen. Dat was bij mn vorige zwangerschap ook het enige waar ik me bij voelde.
@flomo: weet je al voor wat voot inrichring jullie gaan? Wij hebben helaas slecht geschikte kamer. Dus baby 1 komt bij baby 2 op de kamer.

Ik ben heel ziek nu. Ik heb me ziek gemeld. Ik trek het even allemaal niet.
Hoi,

Ik wil graag af en toe mee schrijven maar ik wil liever (nog) niet in de tabel.

Op 8 juni heb ik positief getest, 1 juni eigelijk al bleek achteraf (bleek toch een tuurstreepje te zijn geweest). Op 28 juni de eerste echo gehad en toen werd ik geschat op 6,5 week. De vk vertelde als we een dag eerder waren geweest er nog geen kloppend hartje te zien was geweest.

Superfijn en mooi om een hartje te zien kloppen.

Wat alleen vreselijk moeilijk is aan mijn zwangerschap is dat wij met 12 weken een vlokkentest laten doen en aan de hand van die uitslag de zwangerschap afbreken of doorzetten.

Dit vanwege een dominant erfelijke ziekte van mijn kant wat het letterlijk 50/50 maakt. Wij kwamen in aanmerking voor een pgd traject maar besloten eerst via de natuurlijke weg een poging te wagen.

Sneller dan verwacht is dit gelukt! (Eind nov gestopt met de pil, sindsdien 4x ongesteld geweest en zelfs een cyclus van 63 dagen gehad).

Maar man wat heb ik het af en toe zwaar. Dat wij de zwangerschap afbreken indien een slechte uitslag staat vast en daar voel ik 0 twijfel over. Maar dat maakt het niet minder verdrietig.

Ik wilde even mn hart luchten want mn hoofd loopt iets te vaak over de laatste dagen.

Woensdag krijgen we weer en echo en hoewel ik er onwijs naar uitkijk is de confrontatie ook lastig..

Mischien een warrig verhaal maar ik geloof dat dat hier geen probleem is.

Liefs
Heftig zeg, prinses! Je kunt nu niet onverdeeld blij zijn met je zwangerschap, vanwege dat hoge percentage. Heel logisch, maar lijkt me erg zwaar. Wanneer staat de vlokkentest gepland?

Beterschap such_preggers!

En wat fijn dat de familie zo goed reageerde op het fantastische nieuws, flomo! Inderdaad erg leuk, de projecten binnenhuis. :)

Hoe gaat het met jou Josephine, lukt het werken een beetje?
Ja het is heel dubbel. We zijn heel bewust dit proces in gestapt en weten precies waar we aan zijn begonnen, maar toch. Dolblij met een positieve test, nog blijer met een kloppend hartje zien. Maar er hangt gewoon een enorme schaduw overheen.

Met 10 weken zwangerschap krijg je een intake voor de vlokkentest, en tussen de 11-12 weken zwangerschap doen ze de test. En dan moeten we 2 weken (!) wachten op de uitslag.... en daar zie ik zo erg tegen op. Zo lang wachten.

En het rotte is dat het al bepaald is. Alle cellen zijn verdeeld, de baby is in de maak maar of ik het gen heb doorgegeven is afwachten.
Heftig Princes! Stoer dat jullie het toch aandurven. We gaan met zn alleen heel hard duimen dat het in 1 keer goed gaat.

Such_Preggers :hug:

Boardbabe, fijn dat je je vermaakt. Klinkt een beetje zoals ik het ook deed vorige keer. Hoop dat ik nu wat langer kan blijven afwisselen. Gaf toen om 12 uur de dag al op op een gegeven moment.

Varenna het werken was pittiger dan ik hoopte. Leidinggevende was ineens afwezig. Hopelijk morgen nieuwe kans. Veel collega's weten het al wel nu. Vroegen er idd naar door de band. Heel raar hoor zo met 9 weken.
Bloesempje goed dat je mam je zowat dwingt naar de dokter te gaan! Je klinkt zo niet goed. Hoe voel je je nu?

boardbabe hopelijk blijft de misselijkheid weg! En zo te lezen heb je op zich een goede nacht gehad.

josephine dat is wel heel vroeg wakker. Jammer dat je leidinggevende er niet was en eigenlijk ook wel jammer dat je door de band min of meer verplicht moet vertellen.

flomo wat fijn dat je je best ok blijft voelen. En wat leuk dat jullie het vertelt hebben aan familie. Die reacties zijn zo leuk, daar kijk ik echt naar uit.

such-preggers sterkte meis en beterschap!

princes wat heftig en dubbel! Iig wel gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop enorm dat alles goed mag zijn. Welkom hier!
josephine en freddelientje dank voor de lieve woorden. Doet me goed. Toch wel fijn om hier het een en ander kwijt te kunnen. :daisy:
welkom prinses! wat lastig lijkt me dat... wetende dat er een 50 procent kans is dat mis is. maar gelukkig ook een grote kans dat het goed zit! fingers crossed!
wat voor ziekte is het wat je in de familie hebt? of wil je dat liever niet vertellen? en wat is pgd?

fijn dat je bijna vrij bent zegeens! ga je nog op vakantie? of gewoon even rust nemen?
gek he dat 1e trimester? je voelt je beroerd, maar er de eerste weken nog niets te zien en je hebt ook echt maar zo'n klein frummeltje in je buik dat het ook niet echt als een baby voelt...

boardbabe, fijn dat je weer iets meer trek begint te krijgen!
maar pfff niet rechtop kunnen zitten... lastig hoor! fijn dat dat verveling nog niet is toegeslagen.

missjackson, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. en ook jij bloesempje! heeft de dokter wat voor je kunnen doen?

ook jij sterkte suchpreggers!
jouw eerste is echt nog een baby? hoe oud is hij/zij als de tweede komt?

er zijn wel echt veel meiden flink beroerd hier zeg!
wat dat betreft heb ik eigenlijk maar geluk: ben wel heel moe en soms misselijk, maar dat is eigenlijk niets in vergelijking met de dingen die ik hier lees.

we hebben het dit weekend aan mijn ouders verteld, die waren heel blij! mijn man heeft stiekem een filmpje gemaakt, leuk om te hebben :)
lms o wat leuk om een fimpje te hebben van dat jullie het verteld hebben!
Ik heb net als jij dat ik me eigenlijk best goed voel.
Toch gisteravond ineens een enorme dip en heel emotioneel, nu nog steeds. Maar ook slecht geslapen afgelopen nacht. Ik twijfelde ineens enorm of het wel goed is. En wat als het straks met de eerste echo niet goed is, dan zou ik 10 weken zijn. Dat spookte even door m’n hoofd allemaal en ook ineens in m’n hoofd de keizersnee. Ik was even lekker aan het doemdenken 😉 dat is nu weer weg hoir. Alleen ik kan huilen om alles, dat heb ik normaal echt nooit!!
Julia, veel sterkte :hug: :rose:

Welkom Prinses, gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk krijg je straks een goede uitslag. Als ik het goed begrijp dan heb jij die ziekte ook?
LittleMissSunshine, pgd is volgens mij embryo-selectie.

Josephine, ik hoop dat je leidinggevende goed reageert vandaag en kijkt hoe je werkzaamheden aangepast kunnen worden, zodat je zo goed mogelijk kan blijven werken.

Boardbabe, fijn dat je je dagen doorkomt. Ik hoop dat je snel weer wat mobieler bent!

Na 3 goede dagen, ging het gisteren weer een stuk slechter. Hopelijk gaat het vandaag weer beter. Ik zie dat ik niet de enige ben die zich zo beroerd voelt, veel sterkte allemaal! Hopelijk is het volgende trimester een stuk relaxter.

We gaan een week naar Duitsland en blijven een week thuis. Ik ga gewoon lekker rustig aan doen op vakantie. Nog precies 1 week tot mijn eerste echo :hyper:
Goedemorgen dames,

Wat is er weer een boel geschreven hier! Eens kijken of het lukt om op iedereen te reageren.

@ zegeens; hoe gaat het nu met je? Ik las dat je je zaterdag alweer een stuk beter voelde. Wat fijn dat je je streefgewicht behaald hebt, hopelijk val je niet nog meer af. Nog een paar dagen en dan ben je vrij. Fijn vooruitzicht!

@ freddelientje; wat een leuk beroep heb jij! Gaaf zeg! Ben je zelf ook fanatiek op de tweewieler of valt dat wel mee?

@ -Josephine-; Wat jij beschreef van een zeurende buik, herkenbaar. Ik heb het vooral als ik opsta na een poos gezeten te hebben. Mijn buik is aan de onderkant inmiddels ook al een stukje strakker, kortom de groei gaat gestaag door. Je lichaam, met name je buik, bekken is zich aan het klaar maken om te groeien. Het is misschien te vergelijken met een soort spierpijn. Hoe is je gesprek met de leidinggevende gegaan? En hoe hebben collega`s gereageerd.

@ _malin_; hoe is het met jou en je energielevel? Zit je al weer wat beter in je vel?

@ Poeziemauw; wat super lief dat jullie al een pakje en knuffeltjes hebben gehad! Hoe gaat het inmiddels met de misselijkheid?

@ Boardbabe82; Wat grappig om die cravings van jou te lezen! Zo herkenbaar! Ik had dat tijdens mijn eerste zwangerschap vooral! Waar ik eerst echt walgde van karnemelk, was dat toen niet aan te slepen! Liters per week gingen er doorheen. Hoe is het met je rug? Nog steeds veel in lig/hang stand omdat rechtop zitten lastig gaat?

@ Zjierav; wat leuk dat je wel mee gelezen hebt. Een hele fijne zwangerschap en als je weer zin hebt om aan te haken, doe dat gerust!

@ missjackson; getsie wat naar dat je al bijna een week kotsmisselijk bent! Hopelijk trekt het snel bij. Hoe heeft je teamleider gereageerd? Vervelend dat je zoveel druk op je werk lijkt te ondervinden. Hopelijk komen er snel betere tijden aan.

@ Varenna; Fijn dat jullie op korte termijn weer een echo hebben, dat geeft wellicht toch wat meer zekerheid. Wat leuk dat jullie het goede nieuws aan de rest van de familie hebben vertelt! En dat er blije reacties zijn gekomen!

@ Flomo; wat leuk dat jullie de zwangerschap nu gedeeld hebben! Nog een paar nachtjes en dan is het alweer vrijdag, echo tijd! Spannend hoor! Ben het helemaal met je eens dat het bedenken van de babykamer best een leuk project is

@ such_preggers; klopt, ik heb ook gelezen dat het koud hebben kan komen doordat je meer bloed hebt in een zwangerschap. Neemt niet weg dat het inmiddels behoorlijk irritant is. Allemaal mensen met korte mouwen, kom ik aan in mn trui. (roept ook geen vragen op ofzo). Hoe is het inmiddels met jou? Maak jij ramen zelf? Ik heb helaas nog niks gevonden wat echt helpt..

@ prinses; (de rest laat ik even achter wege) wat leuk dat je af en toe mee wilt schrijven, welkom! Voel je vrij je hart te luchten als je dat fijn vind. Hopelijk krijgen jullie morgen een mooie echo! Het is jullie echt gegund.

Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, zo niet… mijn welgemeende excuses!
Inmiddels voel ik me nog steeds ziek zwak en misselijk, duizelig, hoofdpijn, koud. Gisteren was ik het zo zat dat ik nergens trek in had dat ik mezelf gedwongen heb om een cracker te eten, nou dat werkte dus totaal averechts. Niet te doen! Heb besloten dat ik dan vooral maar probeer om te drinken, ook dat is zoeken.. koffie, wat ik de hele dag door dronk, is echt een no-go. Thee, de ene keer wel, de andere keer niet, water gaat al helemaal niet. Limonade lijkt vooralsnog het beste binnen te blijven en geen misselijkheid te bezorgen. Ondanks de gigantische vermoeidheid weet ik mijzelf er toch toe te zetten om het heel dagprogramma gewoon te draaien. Hier en daar is het wat improviseren, bijv met boodschappen doen of afspraken buitenshuis. Maar het lukt allemaal, dat is fijn. En ik merk dat toegeven aan de vermoeidheid, oke niet tijdens het werk, echt helpt.

Gisteren heb ik, op aandringen van mijn man, de huisarts gebeld. Bij ons krijg je dan eerst een keuze menu, gevolgd door de assistente aan de telefoon. Die mij vervolgens vraagt waarvoor ik een afspraak wil, dus ik leg uit dat ik zwanger ben en wat de klachten zijn. Na haar vraag hoe ver de zwangerschap is en het beantwoorden daarvan komt de assistente met de opmerking “dat is heel normaal in dit stadium van uw zwangerschap, ik denk niet dat daar een afspraak voor nodig is”. Als ik er toch een de energie voor gehad had, was ik waarschijnlijk ontploft… ik heb me weten in te houden, aangegeven dat ze misschien even door mijn dossier kon bladeren en dan kon zien waarom ik wel een afspraak wil. Toen ging ze toch maar akkoord, donderdag kan ik terecht. Nog even wachten dus…

Als het goed is komt manlief vandaag weer thuis, hij gaf aan dat hij (met een beetje geluk) voor het eind van de middag thuis is. Dan kan hij wel met de kids naar de sportclubjes. Wat heb ik het toch getroffen met die kerel zeg! Best kans dat ik zelf ook wel mee ga overigens hoor. Vind het veel te leuk om te zien hoe die monsters actief bezig zijn.

Nou ik ga maar weer eens wat doen. Tot later ladies!
Ivm herkenbaarheid vertel ik liever niet hoe de ziekte heet, het is namelijk zeer zeldzaam. Ik heb het zelf inderdaad, het zit verder niet bij mij in de familie (gelukkig) omdat het zichzelf heeft gemuteerd vroeger toen ik klein was.

Pgd is inderdaad embryo selectie. De kans dat je daar zwanger van raakt is 20%. In mijn geval is die kans kleiner omdat er heel weinig dna rondom mijn genfout zit en het dus heel moeilijk te herleiden is. Ook gezien er geen voorgeschiedenis van is binnen mijn familie.

En daarbij wordt er 1 eitje per x geplaatst en de rest wordt ingevroren. Voor dat er een volledig nieuwe poging gedaan mag worden moeten eerst alle ingevroren eitjes worden gebruikt, waarbij de slagingskans 15% is.

Al met al hebben wij dus gekozen voor de 50/50 en hadden we (vooral ik) niet verwacht dat het zo snel raak was gezien mijn onregelmatige cyclus na 13 jaar pilgebruik. Maar het is zo welkom en we zijn zo blij! Blij maar vooral voorzichtig, dat wel.

Voor nu zijn we vooral heel blij dat ik zo snel zwanger ben geraakt, dat alles bij vriendlief en mij werkt zoals het hoort en ook de combi van ons samen ;). Ik was echt ingesteld op 1/1,5 jaar oefenen voor we geluk zouden hebben!

Ik zal later eens reageren op andere berichten hier. Nogmaals dank voor de lieve woorden ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven