Uitgerekend februari 2024

16-06-2023 10:11 230 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zaterdag had ik een positieve test in mijn handen en het lijkt mij leuk om samen met anderen over de zwangerschap te kletsen. Wie is er ook in februari 2024 uitgerekend en vindt het leuk om mee te schrijven?

Nu met tabel!
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
Wanderlust3330/12
Engeltjegirly325/22
HannieSolo389/21
Ninika3110/211/8
Frigg3313/2128/7
Luiwammes4115/2220/7
Uitgesproken3324/2231/7
Vekl283/3112/7
april88354vroeger ingeleid
Honingbij_322
Plantenknuffelaar :hug:
frigg wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:01
71.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij, je hebt natuurlijk gelijk dat je nooit meer die heerlijke tijd lekker voor jezelf hebt! Ik zou zelf alleen echt niet bij 34 weken al met verlof gaan. Het is gewoon heel lang en dan zit je daar een beetje te broeden. Je hebt ook na de bevalling je tijd nodig voor herstel en voor je nieuwe gezin. Bij onze eerste ging ik met 36 weken met verlof. Kwam onze zoon bijna twee weken te laat. Ik verveelde me kapot. Ik ging overdag naar de bioscoop want buiten was het 40 graden. Maar op t eind was ook dat geen doen met m’n dikke buik. Zat ik daar maar thuis terwijl ik met m’n nesteldrang alles allang aan kant had en alle kleertjes gewassen en gestreken op maat gesorteerd in de kast had liggen. Ik had liever aan het eind van m’n verlof meer tijd gehad, want ik moest echt n heel klein baby’tje naar de opvang brengen. Ach m’n arme menneke.

Die 9 maanden zijn inderdaad hemels! Ik neem nu ook weer vier weken ervoor en dan zijn er nog 8 maanden over.
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
23-08-2023 22:50
Honingbij, je hebt natuurlijk gelijk dat je nooit meer die heerlijke tijd lekker voor jezelf hebt! Ik zou zelf alleen echt niet bij 34 weken al met verlof gaan. Het is gewoon heel lang en dan zit je daar een beetje te broeden. Je hebt ook na de bevalling je tijd nodig voor herstel en voor je nieuwe gezin. Bij onze eerste ging ik met 36 weken met verlof. Kwam onze zoon bijna twee weken te laat. Ik verveelde me kapot. Ik ging overdag naar de bioscoop want buiten was het 40 graden. Maar op t eind was ook dat geen doen met m’n dikke buik. Zat ik daar maar thuis terwijl ik met m’n nesteldrang alles allang aan kant had en alle kleertjes gewassen en gestreken op maat gesorteerd in de kast had liggen. Ik had liever aan het eind van m’n verlof meer tijd gehad, want ik moest echt n heel klein baby’tje naar de opvang brengen. Ach m’n arme menneke.

Die 9 maanden zijn inderdaad hemels! Ik neem nu ook weer vier weken ervoor en dan zijn er nog 8 maanden over.
Oh ik heb me echt geen moment verveeld. Sterker nog, ik had voor mijn gevoel een groot gedeelte van mijn to do list nog helemaal niet afgevinkt. Was ook nauwelijks aan rust toegekomen. Scheelt misschien ook wel dat man en ik allebei een hele drukke baan hebben en ook nog een verbouwing hadden vlak voor mijn verlof, waardoor ik vóór mijn verlof nauwelijks aan babytaken was toegekomen. Ik heb daar na de bevalling ook best wel een beetje ‘last’ van gehad. Voor mijn gevoel stond ik 10-0 achter omdat ik nog niet alles geregeld had. Ik hoop juist deze keer in de fase te komen dat ik me een beetje ga vervelen thuis :proud:
En ik had na de bevalling 16 weken verlof, maar was het met 12 weken echt helemaal beu. Deels ook wel omdat we vlak na de geboorte van ons zoontje plotseling iemand verloren die ons heel dierbaar was. Voor mijn gevoel heb ik al die weken thuis voornamelijk zitten rouwen en overleven met ons zoontje. Dat gaat deze keer (hopelijk) anders zijn. Maar ik stond echt te springen om weer aan het werk te gaan.
Anyway, lang verhaal. Maar mooi om te zien denk ik dat iedere keuze goed is, afhankelijk van hoe je bent en hoe je leven eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heftige gebeurtenissen rond je vorige bevalling, honingbij! Zo'n verbouwing tegen de due date aan lijkt me vrij stressvol - dan snap ik helemaal dat je die weken echt nodig had. Ik was de maand voor mijn verlof parttime gaan werken (4 dagen), waardoor ik al lekker bezig was met mn takenlijst. Dat zal nu wel anders zijn - ik blijf fulltime werken en we hebben een kleuter in huis. Wat wel weer scheelt is dat kort voor het begin van mn verlof nog een weekje kerstvakantie zit.

Wat lastig is aan de keuze in het verlof is dat het soms moeilijk te voorspellen is hoe je er tegen het eind van je zwangerschap bij zit. Je weet niet wat voor klachten je gaat krijgen, of de baby vroeg of laat komt en wat er nog meer allemaal op je pad gaat komen. Sowieso zou ik het niet te krap plannen, zoals je ook al aangeeft. Liever teveel tijd vooraf dan te weinig. Als je achteraf meer tijd nodig blijkt te hebben is dat vaak nog wel bespreekbaar met je werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hm ik zou het liefst meer tijd met de baby willen.. 13 weken (als ik 2 voor de uitgerekende datum opneem) vind ik echt niet veel en als de baby later komt dan is het nog minder tijd. Tijd voor jezelf is ook leuk, maar ik weet niet of ik er echt behoefte aan ga hebben en bovendien zal ik met zo'n dikke buik toch niet de dingen kunnen doen die ik leuk vind.. Het is inderdaad nog te bezien hoe de zwangerschap zal verlopen. Ik werk dus in een winkel en een collega van me is ook 2 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan en dat ging goed voor haar.

In België is het overigens zo dat je verplicht 1 week voor de uitgerekende datum moet opnemen en maximaal 5 mag opnemen. De rest van de 15 weken dus na de uitgerekende datum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels bijna 13 weken. De nipt was goed! Dus nu mag iedereen het weten.
Nesteldrang is al begonnen hier. Meer last van? Ik wil het liefst alles zsm klaar hebben. Voel me alleen fysiek nog niet zo.

Ooh 9 maanden betaald verlof lijkt me heerlijk. Ik ben zzper dus moet alles zelf betalen. Krijg wel een kleine bijdrage van de overheid. Ik hoop met ruim 4 maanden verlof het te redden, van februari tot juni, maar anders wordt het van januari tot aug
Alle reacties Link kopieren Quote
Rustig hier wel! Gaat alles goed met iedereen? Beetje andere fase zo van eerste naar tweede trimester, wel positief toch :)

Wij hebben vandaag gezien dat we een jongetje krijgen! :heart: . Super blij, en ook "hoe moet ditttt?", maar t zal goed komen. Ik heb zelf een zusje waarmee ik heel hecht ben, dus soms schiet ook wel door mijn hoofd "ik hoop wel dat ze een goede band krijgen met verschillende geslachten", pff zo dom.
Eigenlijk vind ik pretecho's een beetje onzinnig, maar het was super leuk dat ons dochtertje nu mee mocht. Toen ie op 3D ging zei ze heel enthousiast: beebieee baby!!! druk wijzend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit middenin een verhuizing dus vandaar even stil van mijn kant. Ik heb heel veel zin om de babykamer in orde te maken, maar we hebben een oud huis gekocht met veel werk dus eerst moet de elektriciteit in orde gemaakt worden en daarna kunnen we pas beginnen met mooi maken. Een beetje vervelend om nu in de chaos en afwachting te zitten maarja!
Ik voel me verder heel goed nu in het tweede trimester. Mijn buik groeit nu hard en ik zie er echt zwanger uit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat best lastig vind en nog een beetje moet wennen aan mijn veranderende lichaam. Maar dat is denk ik normaal?

Vekl, gefeliciteerd met de goede NIPT!

Uitgesproken, wat leuk, ook een jongentje! Ik heb zowel een broer als een zus en ben met beide even hecht. Denk dat het niet zo veel met geslacht te maken heeft maar eerder met persoonlijkheid. En wat een feest voor je dochter dat ze mee mocht naar de echo!

Ik heb woensdag weer een afspraak + echo bij de gynaecoloog gepland. De vorige keer kon mijn vriend niet mee, nu gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het ook een beetje stil want op dit moment gebeurt er niet zoveel. De buik groeit gestaag en ik voel me goed.

Ninika, wat een drukte zo met de verhuizing en alle klussen… ik hoop dat je straks kunt genieten van een mooi huis als de kleine er is! Dat je moet wennen aan je veranderende lichaam is idd normaal. Ik heb daar nu minder last van maar ik herken het gevoel van m’n eerste zwangerschap. Nu herken ik m’n lichaam van toen, alles verloopt tot nu toe hetzelfde en ik kom in gelijke mate aan. Maar bij de eerste voelde alles wat door hormonen kwam vreemd, vond ik dat ik er snel zo anders uit zag etc. En die veranderingen duurden een hele tijd. Want ook na de bevalling verandert je lichaam, vooral door de borstvoeding. Ik vond het ook lastig dat m’n lijf niet meer als dat van mij voelde. Maar troost je, mijn oude lijf kwam een paar maanden na de bevalling gewoon weer terug en dat is wat er meestal gebeurt. Ik vond (en vind) het eigenlijk heel bijzonder dat je lichaam die stadia allemaal doormaakt en zichzelf weer herstelt in relatief korte tijd.

Uitgesproken, wat leuk dat je al weet wat het wordt!! Op de een of andere manier kan je je er toch beter een beeld bij vormen. Wij willen het ook weten, maar wachten toch nog even tot de 20 weken echo.

Hebben jullie trouwens allemaal al je kind ingeschreven bij het kinderdagverblijf? Ik heb dat met zes weken al gedaan, want het is waar wij wonen vrij dramatisch. Bij de eerste was er nergens plek (in week 8 bij 5 verschillende kdvs ingeschreven), pas de week dat ik weer aan het werk ging had ik twee opvang dagen kunnen regelen (van de 4 die ik wilde). De tweede hebben we nu ingeschreven waar de eerste ook heen gaat (al is hij er tegen die tijd alweer weg, dus geen voorrang). Ik heb nu alleen langer verlof en ze zeiden daar dat ik me geen zorgen hoefden te maken voor een plekje. Scheelt toch weer een hoop kopzorgen, want ik kreeg daar vorige keer enorm veel stress van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luiwammes, op de dag van de positieve test heb ik dit kind ingeschreven op hetzelfde KDV als zoontje. Ik hoor dat een tweede wel makkelijker geplaatst wordt, dus ik hoop dat dat inderdaad zo is. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook al heel snel ingeschreven bij een opvang, want in dit deel van Vlaanderen is het ook heel moeilijk om een plekje te vinden. Ik ben heel blij met de opvang die we gevonden hebben, het ziet er echt uit als een toffe en ontspannen plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee! Hoe gaat t met iedereen??
Tijd vliegt hè!
Ik vond dit warmte van pas niet mega relaxed, was heel vaak duizelig. Prima dat t weer wat koeler is.

Hier zijn de eerste kleertjes gekocht haha, nu ik weet dat het een jongetje wordt. Weten jullie het geslacht al? En al dingen gekocht of wachten jullie nog?

Eind deze maand ga ik weer beginnen met zwangerschapsyoga, wel zin in, vorige keer vond ik dat prettig. En van t weekend voor t eerst sinds lange tijd weer eens gaan baantjes trekken.

Het is nog ver weg, maar weten jullie al of je in ziekenhuis of thuis wil bevallen?
Alle reacties Link kopieren Quote
En de 20w echo’s komen denk ik ook langzaam dichterbij?
Die van ons is op 2 oktober, al best snel
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is het even heel hectisch! We zijn net verhuisd, we hebben een vrij oud huis gekocht waar nog veel moet gebeuren. Eind van de maand wordt de elektriciteit volledig gerenoveerd en verder is het interieur helemaal jaren 60 (inclusief kurk op het plafond en houten schrootjes overal), dus veel werk terwijl we weinig tijd hebben. Dus ik heb er een beetje stress van. Ik wil heel graag de babykamer zo snel mogelijk gedaan hebben, zodat we ook eindelijk kunnen beginnen met spullen halen. Vandaag begonnen met behang van de muren halen, maar dat valt niet mee want er blijkt niet 1 laag behang op te zitten maar wel 7 :-?
Ik probeer 's avonds wel echt even tijd te maken om bewust te zijn van de zwangerschap, maar dat lukt niet altijd.

Die warmte vond ik ook verschrikkelijk. Op het werk (boekenwinkel) hebben we ook geen airco dus het was er de hele week boven de 30 graden. Vreselijk! Gelukkig is het nu voorbij.

Ik wil wel graag in het ziekenhuis bevallen, maar wil wel graag een beetje een 'vrije' bevalling. Ik ben ook al wat boeken aan het lezen enzo om me voor te bereiden en te verdiepen in de bevalling en wat erbij komt kijken.

Ik heb 10 oktober de 20 weken echo, ben dan 22 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 13 okt de 20 weken echo. We weten t geslacht sinds vorige week.
Heb bijna alle spullen al in huis🙈
Ben nogal van het vooruit planne dus na de 13 weken echo t meeste gekocht.
Kamertje komt in november dus dan kunnen we gaan inrichten etc.
Nog wat grote dingen zoals een box enzo. Maar de basis is er☺️
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk zeg Vekl, dat jullie al zoveel gekocht hebben! Goed bezig.
Houden jullie het geslacht geheim?

Klinkt best pittig/uitdagend Ninika, maar ook super tof dat jullie jullie nieuwe huis helemaal naar jullie smaak kunnen maken en een fijn huis voor straks een kindje erbij. Succes met alles!! Goed dat je ook wel tijd hebt om soms iets te lezen of even met zwangerschap bezig te zijn.

Hier geen babykamer in the making. Mijn dochtertje heeft een eigen kamer en de baby komt een lange periode bij ons op de kamer (daar moeten we wel nog een commode voor kopen oa). We kijken tzt even wat we doen, of we ze bij elkaar op de kamer gaan proberen te leggen als de baby iets beter slaapt (ik gok na een jaar ofzo pas). En wel de wens om op termijn te verhuizen.
De kleding van mijn dochter moet ik nog uitzoeken, alle meisjes achtige dingen gaan dan weg. Dan kan ik daarna nog inschatten of er nog kleding nodig is. Al hebben we nu ook al wel wat kleding gekregen als cadeautjes al, vestjes oa.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Vekl, fijn dat de NIPT en 13 weken echo goed was! En fijn dat het kamertje al bijna klaar is, dat geeft rust :)

@ Uitgesproken: jongetjes zijn heeeeeel leuk! Ik moest ook even schakelen toen ik hoorde dat wij ook een jongetje zouden krijgen de 1e keer maar inmiddels kan ik me niks anders meer voorstellen haha.

@ Ninika, wat een project, het huis! Maar weet je, zo'n babykamer kan je echt in een weekendje in elkaar hebben. Komt goed!
Qua bevallen: ik ben van de eerste thuis bevallen en ik hoop echt heel erg dat dat deze keer weer kan want ik vond het echt heerlijk. Nu was mijn bevalling ook heel erg rap (vliezen braken en vier uur later was zoontje er), als het allemaal langer had geduurd, dan had ik dat niet uitgehouden zonder pijnstilling thuis.

Hier: poosje niet echt gepost. Het laatste wat ik denk ik postte is dat onze 13 weken echo niet helemaal goed was. Inmiddels hebben we met 16 weken nog een echo gehad en toen was alles in orde, dus we hebben geen vlokkentest oid meer gedaan. En we krijgen ook weer een jongetje, superleuk!
Verder zijn we op vakantie geweest met dreumes en dat was heerlijk, lekker rustig aan gedaan.
Hier nog helemaal niks gekocht of genesteld. Ons zoontje gaat doorschuiven naar een grotere kamer dus ik hoef geen nieuwe babykamer in te richten, wel een nieuwe kamer voor m'n oudste dus. Maar voordat we daarmee bezig kunnen, wordt eerst onze zolder nog verbouwd, dat gaat in oktober gebeuren.
Qua werk wordt het de komende maanden nog even erg hectisch. Ik moet echt een enorm project afronden, iets waar ik al 4 jaar mee bezig ben eigenlijk. Precies tijdens onze verbouwing ook :proud: Maar dan is huis en werk precies af als ik met verlof ga en dan ga ik deze keer proberen echt zo min mogelijk te doen tijdens mijn verlof, haha :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Poe ninika, wat een hoop verandering!! Ik kan me voorstellen dat je er stress van krijgt. Maar straks zit je wel met je kersverse gezin in een mooi huis!

En wat fijn honingbij dat bij de 16 weken echo alles in orde was! Ik hoop dat dit een opluchting voor jullie was! Ik hoop dat je straks lekker kunt ontspannen als je verlof hebt, in een verbouwd huis en met een af project!

Hier net de 20 weken echo gehad. En, we krijgen een meisje. Ik had nog niks gedaan aan de babykamer en spulletjes uitzoeken en zo, maar denk dat ik nu maar eens de kleding van zoon ga uitzoeken en kijken wat ik allemaal kan doorgeven. Ik moest wel even wennen aan het idee, want ik ben gewend aan een jongen. En nog het mooiste nieuws van alles: hij zag er helemaal goed en gezond uit.

Op m’n werk moet ook nog behoorlijk wat worden verzet voor m’n verlof begin januari. Nog een paar zakenreizen naar het buitenland de komende maanden. Een paar keer nog een flink eind vliegen. Maar goed, het zijn projecten die ik graag nog zelf wil doen voordat m’n vervanger komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het stil hier… zijn er niet onderhand een paar 20 weken echo’s geweest? Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Ik heb weinig nieuws, behalve dan dat ik geniet van de schopjes in m’n buik die inmiddels ook door mijn man te voelen zijn. Mijn zoon is helemaal blij dat we een meisje krijgen en wil haar dan aan iedereen laten zien. Voor hem duurt het wel nog heel lang, eerst de herfstvakantie, dan Sinterklaas, dan kerst en dan nog langer wachten en dan is de baby er.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zaterdag de 20 weken echo! Met de kleine gaat alles goed. Een erg druk ventje! Zelf nu helaas thuis ivm krampen in de onderbuik. Wss bandenpijn of blaasontsteking. Morgen verder kijken. Ben ook aan het minderen met werken ivm bekkenklachten.

T ging allemaal van een leien dakje en nu binnen 2 weken opeens echt minder. Meer meiden al echt klachten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Vekl, ik duim voor je! Ik hoop wel dat je je onderhand wat beter voelt. Bekkenklachten hoor je vaker, veel vervelend.

Tot nu toe heb ik gelukkig geen serieuze klachten. Ik merk wel dat ik vaker last heb van m’n rug als ik lang sta of loop. Gelukkig heb ik een zittend beroep. Tijdens m’n eerste zwangerschap had ik last van een zwangerschapsbrein, ik leek dingen gewoon niet meer goed te begrijpen. Dat zat me wel in de weg in m’n werk. Gelukkig lijkt alles nu goed te gaan. Ik zit achter m’n bureau met een trappelend kind in m’n buik en werk alleen wat minder vaak in de avonduren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Vekl van je klachten! En dat je zelfs moet minderen met werk, doe je dat in uren per dag? En weet je al of het van deze week een blaasontsteking is?
Goede 20w echo gister gehad?

Klinkt goed Luiwammes, gezellig getrappel en leuk dat je zoontje nu al niet meer kan wachten haha. Ben je al gewend aan het meisjes idee? Ik moest denk ik wel 2 weken wennen aan 'een jongen' (niet dat ik een voorkeur voor meisje had, maar omdat ik alleen nog maar een meisje en gezin met 2 meisjes ken (heb een zusje)).

Hier was 20w echo goed vorige wk vrijdag! Super fijn toch wel weer. En morgen gewone controle bij VK.
Qua klachten ook wel wat meer pijn hier. Moet er op letten dat ik veel houdingen afwissel, en mijn dochtertje zo min mogelijk til o.a.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren Quote
20 weken echo was perfect! Krampen bleek geen blaasontsteking maar maagvliesontsteking icm bandenpijn.

Zaterdagavond begonnen met spugen. Dinsdag opgenomen in t ziekenhuis ivm uitdroging. Door de erge buikpijn nog gecheckt op zwangerschapsvergiftiging maar gelukkig was dat het niet. Uitgebreide echos met de kleine alles gelukkig perfect!
Na 8 uur infuus en medicatie naar huis gegaan. Komende weken thuis.

Fijn dat het bij de rest goed gaat!

Nu gaat t stukken beter, hou nog niet veel binnen maar genoeg om thuis te blijven. Wel veel harde buiken door alles.

Ik zou een dag minder gaan werken maar nu even aan kijken hoe t gaat. Hopelijk kan ik iig dit jaar nog even werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, ik kom hier ook weer even kijken :cheer: Het is hier een beetje chaotisch geweest.. 2 maanden geleden verhuisd en direct alle elektriciteit moeten vervangen, er bleken gas- en waterleidingen lek dus die ook maar direct vervangen. Een maand lang in de chaos gezeten terwijl we allebei fulltime werken en mijn vriend ook nog eens bijna ieder weekend met zijn band op tour of in de studio was. Alles bij elkaar was het een beetje veel, maar de rust is gelukkig een beetje terug gekeerd. Het huis is nog verre van ideaal, en ik weet niet of we op tijd een kinderkamer af gaan hebben, maar ik heb in ieder geval al een babyhoek kunnen inrichten en onze leefruimte is helemaal zen nu.

Mijn 20 weken echo was heel goed! Het kindje is wat groot, 88p, maar ik had mijn eisprong ook al vroeg in mijn cyclus toen ik zwanger werd, dus ik maak me geen zorgen. Ik voel me verder ook heel goed, heb eigenlijk nergens last van en het werken in een winkel met alle fysieke activiteit van dien gaat me ook nog goed af.
De baby is ook hier heel actief, maar ook wel eigenwijs :-D Steeds als hij beweegt en ik mijn hand op de buik leg, dan stopt hij. Mijn vriend heeft hem dus ook nog niet kunnen voelen. Ik kijk er wel echt al zo hard naar uit dat hij geboren is en ik hem lekker kan knuffelen :love:

Ik ben ondertussen ook begonnen met babyspullen verzamelen. Alle klussen in huis hebben nogal een gat geslagen in onze financiën, dus ik ben nu vooral tweedehands op zoek. We hebben al een kinderwagen, co-sleeper, box en autostoel, en ook al veel kleding. Verder vind ik het vrij lastig om te weten wat ik nu echt nodig heb en waar ik het goedkoop maat kwalitatief kan vinden. Alle websites lijken iets anders te zeggen.


Vekl, wat naar die maagvliesontsteking! Gelukkig maar dat alles met de baby goed is, hopelijk ben jij ook snel beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het met jullie? Hebben jullie de suikertest al gehad, of wordt dat in Nederland niet standaard gedaan?
Ik had gisteren mijn suikertest en de waarden waren iets te hoog, dus ik ga donderdag naar het ziekenhuis voor een uitgebreide suikertest. Aangezien de baby wat voorloopt op de curve, en ik ook wel heel veel dorst heb steeds, maak ik me toch een beetje zorgen. Ik vind gezond eten heel belangrijk, dus het voelt ook een beetje als falen ofzo, terwijl ik ook wel weet dat zwangerschapsdiabetes niet perse te maken heeft met ongezond eten.
Ik hoop dat het slechts een momentopname is, en dat de resultaten na de test van donderdag beter zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Ninika! Zo'n test is geen pretje toch? Hier is dat inderdaad niet standaard nee. Hopelijk wat je zegt een momentopname en donderdag alles oke... Duim met je mee!

Hier gaat het wel prima. Soms begin ik last te krijgen van maagzuur.
Ik vind gezond eten ook belangrijk normaal gesproken, en voor m'n dochtertje ben ik daar vrij strikt in haha, maar mijzelf lukt me totaal niet als ik zwanger ben, ik heb dat een beetje opgegeven merk ik haha zo stom. Het zou wel helpen denk ik, ook voor maagzuur.

Verder vind ik dat de tijd vliegt! Derde trimester nadert bijna en op werk soms al bezig met "nog maar zoveel weken, dus afbouwen".
Onze badkamerverbouwing is net klaar, heerlijk (4 weken chaos en stof), dus hier kan het nestelen langzaam gaan beginnen.
Hoe gaat het met jullie?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven