Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Diamantje jammer dat het niet gelukt is!

KoekoekK wat een fijne tips! Ik verwacht dan geen keizersnede maar je weet het maar nooit. En de tips zijn fijn ook na een "gewone" bevalling. Hier gaat man een aantal weekjes na de bevalling voor een paar weken weg ivm werk, dan ga ik het ook zo makkelijk mogelijk maken - poetshulp etc.

Hier helaas nog geen baby, afwachten maar.
Lijkt me heftig Haoshi! Terecht dat je dan dit soort dingen inzet. Hier ligt de vriezer ook helemaal afgeladen vol; 18 maaltijden ofzo haha! En verder een poetsschema om elke dag een taaltje te doen én elke dag een was. Dan wordt het allemaal beter te handelen hoop ik!

Maaaaar eerst nog bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Goed voorbereid allemaal dames!!
Ik ben nog nooit zo slecht voorbereid, morgen pas de maxi cosi ophalen en ben al 38 + 5 haha..

Zit in een soort vakantiewoning dus kleine koelkast en vriezer, terwijl ik thuis 2 grote koel-vries combinaties heb, dus even wennen.. Er zit hier wel een slagerij op 5 minuten loopafstand die elke dag verse maaltijden maakt, denk dat we daar maar even een abonnement afsluiten als de baby er is, scheelt toch weer wat werk..
En heb een schoonmaakster geregeld die 2 x in de week 2 uurtjes komt, maar idd 1 taakje per dat is best een goed idee!! Ik ben nu helemaal niet meer mobiel, echt zo gehad! Ga vragen of ze morgen tijdens controle al willen strippen, geen idee of ze dat doen in Nederland met 39 weken..

Baby was vorige week maandag al 3850 gram dus wat mij betreft is hij wel klaar :-P
Haha dat snap ik wel Apple! Volgens mij doen ze dat pas met 41 weken; maar jij had ook een andere afspraak voor eerder inleiden als nodig toch? Of ben ik nu in de war..

Ik heb het gehad met m’n korte lontje. Ik kan m’n man echt niet uitstaan en al die vage pijntjes elke keer; ik wil gewoon dat die bevalling START! En duidelijk ook.

Wat een periode he die laatste paar weekjes? Pff! Bijzonder en heftig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een weekendje op de camping (37 weken vandaag) en heb komende 10 dagen nog leuke dingen gepland staan dus baby mag nog wel even blijven zitten :)

Vrijdag had ik groei echo, ooit gekregen omdat zoon klein was bij de geboorte (2740gr bij 38+6), maar deze zit aan de andere kant van de curve. Buik 98%, been 90%, alleen hoofd is klein (5% dacht ik) dus het gemiddelde is 69%. En in mijn hoofd is dat grooooooot!

Ik hoop dat er voor de dames die er helemaal aan toe zijn de eerste weeën snel op gang komen!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allemaal goed voorbereid dames ik lees poetshulpen enzo maaruhh doen die mannen dan niks hahaha.

Koekkoek ik hoop voor je dat de kleine snel zich aandient en dat het een goede bevalling voor je wordt.

Sanne A voel jij je verder goed? Jij krijgt ook een flinke baby zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me prima :). Heb echt mazzel dat ik nog goed slaap (zelfs op een lekke mat), geen last van rug, geen last van bekken.

Wel heb ik hulp van de vaders gehad met het sjouwen van de spullen en tent opzetten, dat red ik echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wow nog kamperen met 37 weken, ik zou er niet aan moeten denken!
Maar bij Mn 1e zou ik het dan wel weer hebben gedaan..

We hebben een beetje afgesproken (ik en Mn man) dat hij de 2 oudsten (3 en 4 jaar) vermaakt en dingen met ze gaat doen en dat ik de baby ga doen.. maar het is nú al hectisch en de baby is er nog niet eens, vandaar de poetshulp, plus ik wordt echt helemaal gek van een rommelig huis en vieze badkamer etc..

Iemand vroeg over mijn inleiden, wordt op precies 40 weken ingeleid, die staat al gepland in het ziekenhuis. Eigenlijk leek die hele inleiding me wel fijn, ben nogal een controle freak, en dan heb ik meer de regie wanneer het komt en van te voren ruggenprik etc..
Dikke kans dat hij daarvoor nog komt, en dat maakt me angstig dat ik niet precies weet wanneer..
1e begon met weeën, 2e braken Mn vliezen.. wil gewoon weten wat ik kan verwachten haha..

Plus het maakt me ook ineens angstig dat de baby vorige week met 37 +6 al 3850 gram was.. en straks is hij echt enorm!
Alle reacties Link kopieren
Wow! Dat was echt flink!
En ja, iedereen zegt dat elk lichaam het kan, maar volgend mij zit er echt wel een groot verschil tussen 3 kilo of 4 kilo
Alle reacties Link kopieren
Zo er is weer veel geschreven! Ik heb afgelopen donderdag weer een afspraak gehad bij de gyn en hoorde daar dat de datum van de inleiding 2 dagen naar voren is gehaald. Superfijn, want elke dag is momenteel zwaar. Ik herken wel wat je zegt Appletree, de vorige keer was voor mij zo'n horrorervaring omdat ik geen flauw idee had wat er gebeurde. Dan is een inleiding juist wel heel fijn. Morgen worden we om 19 uur verwacht, dan gaan ze een ballonnetje plaatsen om de baarmoedermond te rijpen en woensdagochtend begint het dan echt. De baby's worden nu geschat op 2500 en 3200 gram. Geen wonder dat het zwaar is dus, met bijna 6 kilo kind in de buik. Ik vind het wel spannend hoor...

Diamantje balen zeg dat het niet lukte en het je wel veel pijn deed!

Haoshi lijkt me vervelend dat je man zo snel na de bevalling alweer zo'n tijd weg is. Heb je naast poetshulp ook hulp van vrienden/familie om te helpen met de baby?

Appletree zo dat is idd een behoorlijk gewicht voor deze termijn! Onze eerste was 3900gr maar ik beviel dan ook pas met bijna 42 weken. Hopelijk valt het mee straks.

Sanne het scheelt wel dat het hoofd het grootste is normaal gesproken haha, dus dat grote lijf is dan hopelijk een eitje ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ooh sneeuwwitje wat leuk en spannend voor jullie! Kan mij ook wel voorstellen (of eigenlijk niet....) dat het zwaar is met 6kg kind in je buik. Kan je nog goed slapen?

Appletree ik hoop dat het straks meevalt! :)

Sanne_A fijn dat je je zo goed voelt!

Ja het is niet super dat hij weg moet maar goed, het is niet anders. Hij zit dan ook niet 'om de hoek' maar op een ander continent dus ook tijdsverschil om rekening mee te houden voor bellen. Maar ja, voor hem is het ook niet leuk, normaal heeft hij er veel zin in want het is niet alleen werk maar ook vrienden zien en wat leuke uitjes etc maar deze keer is het toch anders. Ben allang blij dat hij ongeveer 3 weken thuis is voordat hij weg moet. Dus de baby mag nu wel echt komen! :lol:
Gelukkig woont zijn familie dichtbij en een paar vrienden en de buren hebben aangeboden om te helpen met bijv. boodschappen halen, hond uitlaten etc dus wat dat betreft heb ik genoeg hulp.
Ivm poetshulp dan is dat gewoon super fijn, we zijn allebei vast wel moe in het begin dus alles wat we uit handen kunnen geven en dan samen de baby leren kennen is alleen maar fijn.

Net terug van de vk, zij denkt dat ik de komende dagen ga bevallen, nou we zullen het zien. Gisteren was het wel een beetje aan het rommelen. Als het voor vrijdag nog niet zover is (dan ben ik 40+6), ga ik vrijdag naar de gynaecoloog in het ziekenhuis voor de controle en om te bespreken of ik ingeleid wil worden. Baby is 3350g.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend sneeuwwitje, zo'n gek idee dat je uiterlijk woensdag er gewoon 2 kindjes bij hebt! Heel veel succes alvast :) Verwachten ze dat je snel naar huis mag of moet je sowieso een tijdje in het ziekenhuis blijven?

En bij jou gaat het dus ook niet meer lang duren Haoshi. Vervelend dat je man wegmoet, maar je klinkt wel heel nuchter, knap hoor. Hoe weten ze dat gewicht zo precies? Ik lees dat wel meer hier. Hier geven ze altijd een ruime schatting (en bij zoontje destijds zaten ze er toen een halve kilo naast haha).

Groot kindje inderdaad appletree. Ik zou er ook van schrikken, al heb ik ook wel eens gehoord dat het niet zozeer gewicht is dat de bevalling zwaar maakt, maar de grootte van het hoofdje. Dus hopelijk valt dat mee! Slim wel die poetshulp.

Was je weekendje leuk sanne? Niet teveel afgezien met kamperen? ;) En wat betekenen die percentages precies, is 100% gemiddeld?

Hier gaat het nog best. Moet wel wat meer rustmomenten inlassen. Van het weekend lekker naar m'n moeder geweest en daar blijven slapen, kon die wat van de zorg voor zoontje overnemen. Verder zet ik hem iets vaker voor de tv en ben ik iets minder streng. Vind m'n eigen rust wel belangrijker nu.
Hij wilde de hele week geen middagdut meer doen en klom steeds uit bed, maar nu is hij al een half uur stil dus volgens mij is het eindelijk gelukt na vaak terugleggen en streng zijn :-D

Oja nog een vraagje, wanneer zetten jullie de box op? En hebben jullie de ziekenhuistas al klaar? (voor de dames die eind augustus zijn uitgerekend dan, neem aan dat de rest al zo ver is)
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
05-08-2019 14:15
Hoe weten ze dat gewicht zo precies? Ik lees dat wel meer hier. Hier geven ze altijd een ruime schatting (en bij zoontje destijds zaten ze er toen een halve kilo naast haha).

Oja nog een vraagje, wanneer zetten jullie de box op? En hebben jullie de ziekenhuistas al klaar? (voor de dames die eind augustus zijn uitgerekend dan, neem aan dat de rest al zo ver is)
Ja ik weet het ook niet haha, vanochtend gaf zij aan 3350g tot 3400g. Stukje ervaring maar het blijft toch een schatting denk ik dan.

Ik had de tas met 37 weken ongeveer klaar liggen maar vorige week toch even opnieuw ingepakt, aantal spulletjes nog eruit gehaald. Toilettas ligt nog in de badkamer, die nemen wij wel mee als we weg moeten.
Hier geen box.. geen idee of er nog een gaat komen of niet. Wij hebben zijn bedje in de babykamer, wiegje bij ons op de kamer (gaat hij eerst ook in slapen) en dan nog een babynest. Opties genoeg lijkt mij maar wat nou handig is... :D Bedje/wieg zijn denk ik een maandje geleden opgezet.
@sneeuwwitje, wat spanned zeg je kunt jullie kleintjes al bijna ontmoeten. Hoop dat de inleiding en bevalling allemaal goed zal gaan! En qua gewicht sjouw je inderdaad veel mee. Ze zijn wel netjes op gewicht voor een tweeling of niet?
Mijn zoontje was bij de bevalling 2660 bij 38+5 dus dan is dit echt netjes voor twee kleintjes.
Succes morgen!

@herfstblaadje, ik vorige week de groeiecho gehad, omdat onze eerste dus te klein was voor de termijn. Daar werd deze kleine bij 36+4 op 2900 gram geschat, geeoon gemiddeld. Maar ze gaf wel aan dat het dus 500 gram inderdaad kan verschillen naar boven of beneden, is nooit helemaal exact.
Wat betreft de vluchtkoffer, ik ben 25 augustus uitgerekend en dus nu de 37 weken voorbij. Ik heb de vluchtkoffer al wel ingepakt. Ik hoop weer thuis te kunnen bevallen dus dat deze vouchtkoffer helemaal niet nodig blijkt te zijn.
We hebben ook ern bad nu in huis waar ik de weeen in kan opvangen en mogelijk misschien in kan bevallen.
Box gaan we binnenkort ook alvast wel opzetten, met een rondlopende dreumes lijkt het mij wel fijn om de kleine daar wel regelmatig in te kunnen leggen.

@Sanne, fijn dar kamperen toch nog zo goed gaat met 37 weken. Wij zijn nog wel even weg geweest met een caravan bij 35 en 36 weken, maar eigen bed ligt toch wel het beste. En mot regelmatig naar het toilet en dan is thuis een badkammer toch wel erg fijn.

@hoashi ondanks dat het niet fijn is dat je man zo snel weg moet na de bevalling. Wel fijn alle hulptroepen die je al hebt ingeschakeld en geregeld.
Her zullen mijn ouders wel regelmatig op bezoek komen of oppassen op de oudste. Mijn moeder maakt nu ook een groot deel van ons huis schoon in deze weken dus hopelijk wil en kan ze dan ook nog wat blijven doen.

Hier ben ik 37+1 week zwanger en hoop ik dat de kleine nog even blijft zitten. Vooral omdat mijn man zijn collega's op vakantie zijn dus dan kan hij niet echt weg. En er nog heel veel verjaardagen waarop ik hoop dat de kleine niet komt en een neefje/ nichtje die volgende week gehaald wordt met een keizersnede, dus rond de 40 weken bevallen is prima.

Verder hoop ik voor diegenen die al willen bevallen, hopelijk komen de weeeen snel en kunnen jullie de kleine snel ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Nou gister gestript en 24 uur zijn voorbij, niks gebeurd helaas. Inleiding is wel 1 dag vooruit geschoven, die is op maandag. Vandaag precies 39 weken.. baal er wel een beetje van dat ik nog steeds op t wacht bankje zit, en bij elke kramp denk ik: zou t beginnen? Heel frustrerend

Sneeuwwitje, ben zo benieuwd hoe het is gegaan vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Appletree wat jammer dat het niet gelukt is nog even geduld . Zo spannend nog even en dan heb je je prachtige baby in je armen.

Sneeuwwitje heel veel succes vanavond met het plaatsen van de ballon. Zo mooi 2 kleintjes morgen :love:
Balen Apple; hopelijk snel alsnog een start!

Zet m op Sneeuwwitje! Hopelijk vlot het allemaal wat!
Dat is vervelend appletree dat er tot nu toe nog niks gebeurd is. Heb je deze week nog een tweede poging om te strippen staan of is het nu afwachten totdat het spontaan begint/inleiding?

Succes sneeuwwitje!
Alle reacties Link kopieren
Succes Sneeuwwitje!

De % zijn eigenlijk percentielen, 50 is gemiddeld. Dus 90e percentiel betekent dat 90% van de baby's kleiner is. Oftewel: groot kind
Alle reacties Link kopieren
Ja Sanne, zo heb ik ook voor die groei echo ook 2 van de 4 waardes op 90%, 1 waarde 84 en 1 waarde 54.

Vooral die waarde van 90% voor hoofdomtrek maak ik me zorgen over, straks past het niet.. :-0

Maar misschien ook wel doem denken voor niks, probeer er niet te veel bij stil te staan. Moeilijk wel, hoe dichterbij t komt hoe meer ik aan dit soort dingen denk..
Alle reacties Link kopieren
Onderweg naar het ziekenhuis want verlies wat vruchtwater, al sinds gisteren (denk sinds het strippen maandag) ben benieuwd!! Keep you posted ;-)
Dacht eerst dat t urine was, want maar echt maar een heel klein beetje steeds, denk dat er een scheurtje in zit..
maar ruikt echt heel anders, dus ze willen het toch checken.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Apple! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Spannend appletree! Het gaat nu toch echt beginnen voor sommigen.
Ben ook benieuwd hoe het met sneeuwwitje gaat!

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!!
Spannend appletree, was het vruchtwater? Succes!!

Hier wel wat krampjes onderin mijn buik, wat indalingsweeen denk ik en vanochtend ook genoeg gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven