Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.



Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk meiden, welkom! Ik ben er ook voorstander van om de topic af te kaderen naar eerste helft want anders kan ik het niet bijhouden (en met mij vele anderen denk ik zo!)

Waarom worden er eigenlijk in september de meeste baby’s geboren? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie toegevoegd aan de tabel. Maar ik doe het zelf ook allemaal via m’n telefoon, dus heb het even bij de namen gelaten. Willen jullie zelf proberen om de andere gegevens toe te voegen?
Alle reacties Link kopieren
@nioma, omdat iedereen het extra gezellig heeft rond de feestdagen :P
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Kwa kwaaltjes heb ik nog niet heel veel last alleen heel erg moe en trekkerig gevoel in me buik. en stemmingswisselingen volgens mijn man😅
Bij mijn dochter had ik ook bijna nergens last van dus ben benieuwd deze keer.

Ben al aan het nadenken over een duowagen. aangezien mijn dochter in oktober pas 2 word en ze loopt nu nog niet zelfstandig.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat veel berichten ineens! Moest ook even bijlezen 😁

Fijn als het beetje binnen perken blijft inderdaad! September is populairste maand schijnt 🙈

Gefeliciteerd allen!!❤️

Ook ik heb steeds trekkerig gevoel onderin Mn buik. Mn vriendin (vanavond verteld!) zei dat je darmen enzo ook al van plek kunnen gaan wisselen. Daarnaast denk ik ook je baarmoeder die je voelt?
Alle reacties Link kopieren
Wil iemand mij in de tabel zetten. Geprobeerd, maar lukt niet ( mobiel).
Cakejes, 40, 1ste kind, uitgerekend datum 4 september, zwanger via IVF
Alle reacties Link kopieren
Gedaan, Cakejes.

Het wordt al een grote groep. Tot hoeveel gaan we? Of moeten we nu al zeggen dat de tabel al vol is? Ik vind dat altijd zo lullig.
Tja misschien wel beter om te zeggen dat tabel vol is toch? Vind het zelf wel leuker als het overzichtelijk blijft :) En aangezien er zoveel babies in sept blijkbaar worden geboren is er vast genoeg animo voor een nieuw topic!
Alle reacties Link kopieren
Wil iemand de openingspost dan aanpassen?

Ik ga vandaag een dagje werken met m’n naaste collega. Denk dat ik het haar ook ga vertellen. Andere collega’s vermoeden dat zij bezig is maar het niet lukt.. Ik wil haar niet voor het hoofd stoten. En ik sta twee keer per dag met haar buiten, het is ook wel fijn als ik gewoon open tegen haar kan zijn. En wanneer ik misselijk ben en daardoor ineens weg ben, weet ze wat er aan de hand is.
Yes ik was al bezig!

Oh ja verstandig dat je het gaat vertellen, wat lief van je! Vind jij het ook nog zo gek om zo uit te spreken? Ik heb gister de huisarts en vk gebeld, zo maf om ineens de tekst "ik ben zwanger" hardop uit te spreken!

Dit weekend ga ik het mijn ouders vertellen, heel veel zin in :)
Alle reacties Link kopieren
lachouffe Ja, heel gek! Wij hadden gisteren intake bij de vk. Ik zat daar 2 minuten en voelde ineens emoties opkomen.. zat ik daar gewoon te janken! 😅 Het is gewoon zo onwerkelijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Memama: wij hebben een duo wagen. Oudste was pas 18mnd toen jongste kwam. Nooit spijt van gehad en gebruiken hem nog steeds. Oudste zit er bijna nooit meer in maar het kan nog wel als hij echt moe is.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen hoe dat invullen van de tabel werkt? Snap er niks van 😢
Ik ben ook in duo met een duo wagen, mijn dochter is dan net geen 2 jaar.
Wij hebben een joolz geo en zouden het dus tot een twin wagen kunnen ombouwen maar aan de andere kant, misschien wil ze ook niet meer graag in de wagen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoelang gemiddeld een kind in een wagen/buggy zit?

Sinds ik gister weet dat ik zwanger ben heb ik ook kwaaltjes.
Reuk is sterker, vermoeid (maar dat ben ik al sinds me eerste dochter er is whaha) en toen ik net naarde winkel liep voelde het alsof ik een beetje ongi pijntjes heb maar net niet door breekt ofzo.. nu weet ik weer hoe ik me bij de eerste zwangerschap voelde, die eerste weken die zo angstig waren.
Alle reacties Link kopieren
Welkom iedereen, en fijn dat het topic nu gesloten is!

Tip voor invullen tabel: ieder persoon heeft een eigen 'alinea'. Om een nieuw persoon toe te voegen kopieer je zo'n alinea en verander je de info. Om info toe te voegen moet per regel info tussen de haakjes gezet worden (tip: kijk even bij de persoon boven of onder je hoe dat eruit ziet)

Echo's: bij onze praktijk standaard echos bij 8 weken, 12 weken (termijnecho), 20 weken, 30 weken (groeiecho) en 35 weken (liggingsecho). Zelf gaan we nog een pretecho doen met 16 weken voor het geslacht, en de combinatietest (echo's bij 10 en 12 weken en dat is dan ook ipv de termijnecho).

Wagen: wij hebben nu een tweedehands bugaboo en een buggy, ga echt geen duowagen meer kopen, zoontje is dan al 2 jaar en 3 maanden en loopt nu heel goed, (loopt alleen nogal veel weg haha). Ben van plan de nieuwe baby vooral te dragen in draagdoek/zak in het begin, en daarna zie ik wel. Staplankje aan buggy kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
@timo: Mijn dochter is dan ook nog net geen 2 jaar. mocht ze tegen die tijd wel zelfstandig lopen denk ik dat het met lange stukken wel fijn is als ze nog kan zitten.

@herfstblaadje: staplankje had ik ook al over nagedacht. maar aangezien ze vrij actief is en geen minuut stil kan zitten denk ik niet dat ze op het plankje gaat blijven staan😅

Gelukkig nog even de tijd om er ov eer na te denken
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken de duo wagen voor beide inderdaad alleen nog voor lange stukken. Oudste gaat eigenlijk altijd (vanaf maand of 15) mee met de loopfiets en nu met 3 dus nog steeds. Jongste wil uiteraard wat de oudste wil. Een van beide moe dan doe ik het fietsje zo over of in de wagen en kan ze zitten. Boodschappen en alles past erbij, ideaal :) Plankje had ik idd ook mijn twijfels over, wel gekocht maar liep er telkens met mijn schenen tegenaan dus ook weer verkocht.

Echo’s hier ook met 8-12-20-30 weken. Spannend weer, echt iets om naartoe te leven. Dacht dat ik het bij een derde minder spannenr zou vinden en meer vertrouwen zou hebben maar dus niet.

Kwaaltjes, nog niets dus ben overtuigd van een jongen. Man weet zeker een meisje dus in ieder geval heeft 1 van ons gelijk :-D

Muni jullie krijgen ook een derde toch? Wat doen jullie met de auto?
Wat een gezelligheid al hier! prima dat de tabel vol is, blijft het een klein beetje overzichtelijk;)
La Chouffe heel herkenbaar! Vind het ook zo maf om het uit te spreken, heel onwerkelijk ofzo. Spannend het weekend! Lijkt me zo mooi om die reactie te zien! Wij wachten eerst de 1e echo af, gaan het daarna wel vertellen aan onze ouders.
Wel al wat vriendinnen en zusjes verteld, vind het wel heel fijn om dingen te kunnen delen, ze stellen me dan wel gerust met mijn onzekerheden. En ik denk maar zo, met hun wil ik het ook delen als het wel mis zou gaan.

Echo's verschillen hier wat, meestal vanaf 8 weken maar omdat de 1e een miskraam werd mag ik iets eerder. Waarschijnlijk ben ik dan rond de 7 weken. Vanaf hoeveel weken kunnen ze eigenlijk het geslacht zien?

Wat ik vooral merk is dat ik moe ben, en veel makkelijker huil, normaal absoluut niet! Af en toe wat trekkerig gevoel in mijn buik, een steekje hier en daar. Geen misselijkheid, wel snel honger! En rommelende darmen,
Gisteren een klein beetje roze afscheiding, daar schrik ik dan toch wel weer van hoor, gelukkig lees ik overal dat dat heel vaak voorkomt. Je kunt ook niks hé behalve afwachten. Ik wou dat het al 23 jan was;)
Alle reacties Link kopieren
Dat moe zijn herken ik heel erg. van mijn man moest ik vandaag een dag uitrusten. maar dat gaat lastig met nog een kleintje die rond kruipt. en smiddags niet veel wilt slapen.

wij hebben het al aan onze ouders en broers verteld. Hun waren ook heel verrasd omdat het bij de eerste best lang heeft geduurd.

Echo's hebben we bij 8-12-20-30 en volgens mij ook 35 (bij mijn eerst was dat wel) kan niet wachten tot het de 24ste is. Ook al is het de 2de vind het toch allemaal wel weer spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het m’n collega verteld! 1 keer raden wat haar reactie was.
Ze is ook zwanger!! Maar 5 weken verder dan ik ben. Ik gun het haar natuurlijk heel erg.. Zeker toen in hoorde dat ze via een traject zwanger is geworden en het haar jaren heeft gekost. Maar ergens vind ik het ook wel een nadeel. Is dat heel egoïstisch? Zij zal het dus ongeveer een maandje eerder vertellen.. Zij wil echt wachten tot na de 12.. Ik wil denk niet zo lang wachten. Misschien wil ik het wel vertellen met 10 weken. Ik wil haar ook niet overschaduwen met te vroeg vertellen na haar aankondiging.. anderzijds moet zij mij ook niet overschaduwen. Ik vind het dus wel lastig.

Met deze weet, kon ik trouwens niet wachten om m’n leidinggevende het te vertellen. Ik vind het fijn om ook bij haar binnen te kunnen wandelen met m’n zorgen. Nadeel dat ze niet opnam. Het is nu ook nog vakantie. Hopelijk belt ze me snel terug.

Ik ben wel heel blij dat ik het haar heb verteld. Als ik haar dit niet had verteld, had ik het waarschijnlijk pas na de 12 weken gehoord wanneer ze het ‘t hele team zou vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn echo’s via de vk zijn trouwens ook al gepland.

Eerst dus 14 januari een echo bij een onafhankelijk bureau. Dan ben ik 6 weken en 5 dagen.

Dan zelfde week 18 januari echo. Dan ben ik 7 weken en 2 dagen.

Dan 15 februari de termijn echo. Dan ben ik 11 weken en 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
@nina wat leuk dat ze bij jou ook zo dicht op elkaar zitten :)

Wat kwaaltjes betreft heb ik wat misselijkheid gehad bij lege maag, en vollere en gevoeligere borsten. Dat had ik al een week voordat ik ongesteld moest worden, dus toen wist ik al hoe laat het was...

Wel had ik vandaag wat lichtroze bij het afvegen, dus de vrees voor een miskraam is wel weer aanwezig. Hoewel ik dat ook had bij mijn dochter, dus eigenlijk zegt het helemaal niks. En de strepen op mijn testjes worden nog steeds donkerder. Dus ik probeer maar om mezelf niet gek te maken.

Ik ben ook aan het denken over een duowagen aangezien mijn dochter dan pas 18 maanden is, maar ik vind het zulke lompe dingen. Een draagdoek vinden we ook fijn dus dat kan ook altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
@duowagen ...tja daar twijfel ik over. Ik heb mijn zoon het eerste half jaar echt alleen maar in de draagdoek gehad en niet in de wagen. Hij is 17 maanden als nr 2 komt, en hij loopt nu al, dus als ik nr 2 ook n half jaar draag, dan verwacht ik dat ie tegen die tijd, als ie dus 23 maanden is, wel zonder wagen kan en met n loopfietsje. Denk dus niet dat een duowagen hier gaat komen.

@fb-groep Lijkt me leuk die te starten dan, aangezien de tabel nu toch vol zit, wordt het allemaal iets persoonlijker... en kun je makkelijker op elkaar reageren. Wil iemand die openen? Of willen jullie daar nog even mee wachten?

@hazelnootje hihi ja, ik heb mn handen behoorlijk vol aan m, dus hoop dat ie met een maand of 7 wat beter luistert hahahaha wie hou ik voor de gek ;-)
Alle reacties Link kopieren
@nina: wat fijn dat je zoon al loopt. Mijn dochter kruipt pas sinds 3 weken en loopt alleen langs tafel of bed en als je haar 2 handjes vast houd. Hoop dat ze begin september wel echt kan lopen.

Weet iemand vanaf hoe oud ze in een peurterbed mogen slapen? onze dochter gaat naar een andere kamer en dan willen we haar ledikant voor de jongste gaan gebruiken. begin. september is ze 23 maanden is dat nog te jong of kan het dan al wel?
Dem, wat grappig van je collega! Ik denk zelf dat het overschaduwen bij elkaar wel mee gaat vallen, het is voor jullie beiden zo bijzonder, vaak zijn mensen superblij voor jullie beiden. Heb ik zelf iig bij zwangeren op werk, ik heb nooit het gevoel gehad dat de een meer of minder aandacht kreeg, juist superleuk 2 zwangeren!
Qua vertellen, doe vooral waar jij zin in hebt. Als jij het eerder gaat vertellen dan is dat jouw keuze, het is jouw baby & jouw leven :)

Kinderwagens voelt voor mij nog wel heel voorbarig (haha sorry voor de woordkeus) Maar het wordt ook mijn eerste dus dan is het misschien anders

@Hazelnootje, de vk zei gisteren tegen mij dat rozeverlies en bruinverlies nog best vaak voor kan komen. Je moet je pas zorgen maken bij krampen en helder rood verlies. Nu is dit wel makkelijker gezegd dan gedaan maar hopelijk stelt het wat gerust! Zeker als de strepen oplopen dan is dat een heel goed teken!

Hier soms ook ineens geen klachten en dan schrik ik bijna een beetje totdat dan ineens mn borsten weer wat gevoeliger worden. Het is nog zo pril allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Dem89, ik snap wat je schrijft, voelt misschien wat minder speciaal, maar elke zwangerschap is speciaal!

De praktijk waar ik ben geeft bij elke afspraak een echo ( tenzij veranderd!). Dit was bij een vriendin ook. Erg fijn, elke keer even naar die kleine pruts kijken :)

Ik twijfel ook over een duo wagen, ook handig voor boodschappen etc tot de 2e er bij kan!
Ik wil eigenlijk rond de 3 maanden pas gaan kijken voor een wagen/kamertje/spullen enzo. Scheelt misschien idd dat het de eerste is.
Ik ben wel al op pinterest ideeeën enzo aan het opdoen.

Heb van een goede vriendin een 9 maanden dagboek gekregen, die ga ik vanaf nu elke week bijhouden.

Tenzij ik zo misselijk wordt dat ik mijn werk niet meer kan uitvoeren, wil ik voor mijn werkgever wel wachten tot de 10-12 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven