Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.



Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had met mijn vorige groepje ook een fb-groep gemaakt, met zo'n 16 meiden geloof ik. Dat was heel leuk, niet te groot en niet te klein. En we hebben ook n meeting gehad een week of 7 nadat iedereen bevallen was en iedereen nog verlof had. Was echt heel leuk! En we hebben dus nog steeds contact met elkaar, al is de een actiever dan de ander op de fb-pagina. ;-)

Mijn termijnecho is pas 6-2! Ik ben dan denk ik al n week of 11 a 12. Maar dat vind ik wel lekker, dan zit dat eerste stomme trimester er maar vast op tegen de tijd dat de echo hebben ;-)

Bij de vorige kwam ik er achter 2 dagen voor we een reis gingen maken! Ik was toen 5 weken zwanger en we gingen 6 weken op reis. Bij terugkomst meteen een echo en toen bleek ik al 12 weken te zijn. Was best relaxt, vond ik.

Ik ben vandaag wel echt 'niet lekker'. Niet echt een aantoonbare reden. Ik ben niet heel misselijk maar wel een beetje katerig gevoel. Plus echt heel moe. Maar ik slaap slecht de laatste tijd en onze kleine druif komt nog 2 keer per nacht (hij heeft nog 8 maanden om dat af te leren haha).
Alle reacties Link kopieren
Dat sterker ruiken komt mij ook bekend voor hoor! Al ben ik sinds vandaag ineens verkouden, dus dat is nu weer even wat minder. Verder merk ik vooralsnog niks van het feit dat ik zwanger ben, toch gek idee... hoop dat alles goed gaat :-)

Nog 4 weken wachten tot de echo! Pfff duurt lang! Vond het bij de eerste ook al zo lang duren weet ik nog voordat je dan ook iets kan vertellen aan je omgeving.. en daarna ging het ineens snel!

Hebben jullie een voorgevoel voor een jongen of meisje?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Cakejes, Summerlotte, LaChouffe en Monchichi
En een gelukkig nieuwjaar iedereen!

Rot van je buikkrampen Cakejes. Snap dat je je zorgen maakt, je hebt waarschijnlijk een heftig traject achter de rug? Bij mijn eerste kindje heb ik ook een week of 6 soms best heftige krampen gehad, dacht toen ook steeds dat ik een miskraam kreeg. Maar het resultaat van 1,5 loopt nu vrolijk door het huis te stampen, dus het hoeft niks te betekenen :)

@raak: bij ons was het in 1x raak, net als bij de eerste zwangerschap. Besef wel dat ik enorm bof, zeker als ik om me heen zie dat het niet zo vanzelfsprekend is.

@reuk: zowel bij deze en vorige zwangerschap al vanaf het begin last van sterke geuren. Vooral koelkast opentrekken is echt een dingetje. Scheelt wel dat ik deze zwangerschap tot nu toe nog niet zo erg misselijk ben, want dat verergert de boel wel (tot kokhalzen aan toe de vorige keer).

@facebookgroepje: ook ik heb van de vorige zwangerschap een leuk groepje overgehouden die ik nog steeds via facebook spreek, dus wat mij betreft maken we die tzt ook aan. Eerst maar even wachten hoe groot deze groep nog wordt?

@geslacht: heb het gevoel dat het weer een jongetje is, al zou ik heel graag een meisje willen. We zullen het zien!

Leuk dat iedereen het al een beetje aan het vertellen is!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal en gelukkig nieuwjaar!

Ik wil me ook graag aansluiten. Afgelopen zaterdagavond (en vooruit ook zondagochtend) een positieve test :-D

Dit wordt ons tweede kindje, we hebben al een dochtertje van 2. Uitgerekende datum zo rond 4 september. Vandaag ga ik de VK bellen voor een afspraak, hopelijk lukt dat zo rond 24 of 25 januari want daarna gaan we een weekje weg. Zou uiteraard graag voor die tijd willen weten of alles in orde is.

Dit keer voel ik me gek genoeg meer onzeker, maar dat komt omdat ik veel last van m’n rug heb en ben daardoor steeds bang dat ik toch ongesteld ga worden (en dus een miskraam krijg).
Verder alleen last van m’n maag en vandaag voor het eerst duidelijk last van geurtjes. Ik kwam beneden en rook de gehaktbal uit de koelkast nog voor ik hem kon zien, de vaatwasser stinkt en m’n vriend zn luchtje kon ik ineens ook niet meer waarderen :lol:

Ik ben zelf ook niet zo handig met die tabel, wil iemand anders die voor mij aanvullen? Mijn leeftijd is 32 en mijn vriend 36.
Leuk om te lezen allemaal!!

Hier (nog?) geen verbeterde reuk, grappig want dat heb ik dus wel een keer gehad tussen ovulatie en menstruatie en toen dacht ik dat het raak was haha! Maar juist nu totaal niet aan de orde

Vind het heel spannend, ik heb best wel rommelende darmen en sinds vannacht een trekkerige pijn in mn baarmoeder. Ook daarna meteen een levendige droom van een miskraam gehad waarbij het bloed er echt uit gutste :( Hoop dat het geen voorteken is! Het is geen kramp, maar echt trekkerig gevoel. Had jij dat ook Herfstblaadjes of was het anders?
Herkent iemand anders dit?

Wel grappig, ik kan al een beha niet meer aan! Die was al iets strakker maar die zit nu echt totaal niet lekker meer.

Ik ga zo vk bellen, wij gaan 25jan op vakantie dus ik zou ook heel graag een echo willen voor die tijd als het kan. Ga meteen ook wel even dat trekkerige gevoel navragen. Mocht echo niet lukken dan ga ik ook wel even kijken naar zo'n prive kliniek, goede tip Dem!

Jongetje/meisje voorgevoel ben ik geloof ik iets te nuchter voor, mensen die het gokken hebben in 50% van de gevallen gelijk natuurlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Loef161 en gefeliciteerd!!

Lachouffe, ik heb daar ook last van. Alsof je baarmoeder al ruimte aan het maken is en het aan het verwijden is. Volgensmij gewoon normaal.

Ik heb ook nog geen verbeterde geur of iets.. De rommelende darmen is ook heel herkenbaar.
Bij mij is de zijkant van m’n borsten vooral gevoelig en beetje gezwollen, maar niet dat ik er constant last van heb.

Voorgevoel voor jongen of meisje heb ik ook nog niet. Ik wil dat uiteindelijk tijdens de zwangerschap wel al weten. 😊 Willen jullie het ook weten?
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd 🎉🎉🎉

Wat veel berichten ineens!

Ik tel af tot de echo op 10 januari, dat komt nu gelukkig snel dichterbij.

Ik las hier trouwens iets over een trekkerig gevoel bij de baarmoeder/rugpijn/menstrustie achtige pijn. Dat heb ik bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad. Bij mijn miskraam voelde ik dan weer niets: dus dat zegt helemaal niks.

Ik ben nog steeds behoorlijk klachtenvrij, zeker in vergelijking met vorige zwangerschappen. Daarom denk ik nu dat het wel een jongetje moet zijn, maar ja, het zegt wellicht niks.

Het blijft afwachten 😄
Alle reacties Link kopieren
Welkom @Loef!

@geslacht, hier denk ik een meisje ivm de gelukstreffer van 1x seks ruim 5/6 dagen voor de eisprong. Zelf zou ik nóg een jongetje het leukst vinden, maar een meisje is net zo welkom!

@baarmoeder, ook ik heb veel gevoel van trekken en beurs daar binnen. Het lijkt alsof mijn lichaam precies weet wat hij moet doen na de eerste zwangerschap en alles gaat naar mijn gevoel sneller!
Niezen is bijvoorbeeld soms wel echt gevoelig.

@echo, heb echt een late echo voor mijn verleden, maar ik denk toch dat ik hem laat staan. Ik moet erop gaan vertrouwen dat zolang er geen heftige bloedingen komen met kramp er niks aan de hand is. Daarnaast als er wel iets gebeurt, ga ik dat met een eerdere echo helaas niet tegen. Dus we genieten zolang maar gewoon!

@zwangerschapskleding, vandaag de doos van zolder gehaald om te kijken wat voor leuks er ook alweer in zit! Heb een kantoorbaan en kwam er bij mijn eerste achter dat die elastische banden van de zwangerschapsbroeken wel erg lekker zaten als je last had van je darmen. Dus die voor de zekerheid vast in m’n kast gelegd :shame:
Alle reacties Link kopieren
Welkom loef!

La chouffe, dat trekkerig gevoel had ik toen ook erg, nu een beetje. Echt zo'n gevoel dat je ongesteld gaat worden, maar dan wekenlang. Hoop dat we er snel vanaf zijn!

En ik geloof ook niet in voorgevoel wb jongetje/meisje hoor. Zou niet weten hoe dat zou moeten werken ;) als ik aan de baby denk, denk ik alleen steeds automatisch aan een jongetje, ik denk omdat ik enkel ooit zwanger van een jongen ben geweest en iets anders niet kan voorstellen. Of uit zelfbescherming, omdat ik zo graag een meisje zou willen.

Zwangerschapskleding: ik heb ook alles laatst even bekeken. Ik heb heel veel, naast alles van m'n vorige zwangerschap ook nog een heleboel van m'n schoonzusje gekregen. Maar nu natuurlijk in de zomer hoogzwanger dus er zal nog wel wat zomerspul bij moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik zou ook graag aansluiten als dat nog kan. Zwanger van de 3e en rond 3 september uitgerekend. Vind het veel spannender dan de eerste 2 zwangerschappen. We hebben al een zoon en dochter en ben heel benieuwd wat we nu zullen krijgen. Absoluut geen voorkeur maar zou het gewoon wel graag willen weten :) Ik ben 30 en man 34. Zou iemand mij in de tabel willen plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stiekem t gevoel dat we een meisje krijgen. We hebben al een jongetje, dus dat zou ik heel leuk vinden, maar nog een jongetje net zo leuk. Mijn vriend denkt dat het een jongetje is. Ik voel me wel een stuk beter dan tijdens de vorige zwangerschap... maarja of dat iets zegt?

Wij weten het pas bij de bevalling. Vorige keer ook gedaan en dat was echt heel leuk. :D
Hoi Meiden,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!! :heart:
Zou ik me nog bij jullie aan mogen sluiten? Ik ben eerder dit jaar tegen verwachting in (ivm pcos) spontaan zwanger geraakt maar dat is helaas geëindigd in een miskraam.
Na de miskraam wel een wat regelmatigere cyclus gekregen dus mochten het van de gynaecoloog eerst zonder medische hulp proberen.

Afgelopen weekend positief getest!! Wat een fijn gevoel om zo het nieuwe jaar in te gaan! Uiteraard vind ik het net als jullie ontzettend spannend, merk wel dat ik door de eerdere miskraam er wat minder onbevangen in sta.

Ik ben 36 en mijn vriend 39, dit word voor ons beide ons eerste kindje. 23 Januari de eerste echo! Uigerekende datum vermoed ik op 10 september. Zou iemand mij in de tabel willen zetten?
Ik heb het inmiddels wel mijn beste vriendin en zusjes verteld want kon me niet stilhouden ;-)
Welkom Roos & Elin, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Fijn om te lezen dat meerdere mensen het trekkerige gevoel hebben. Ik heb me vandaag aangemeld bij verloskundige en die zei ook dat het heel normaal is. Er gebeurt van alles nu in onze buiken! 23 januari heb ik ook de eerste echo :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het lijkt mij leuk om mee te schrijven.

Gisteren had ik een positieve test in me handen. Wat ook echt als een verrassing kwam. Het heeft 2,5 jaar geduurd voor ik zwanger was van me dochter. En nu ben ik binnen 2 maanden zwanger geraakt.

Ik ben 26 jaar mijn man is bijna 31 en we hebben een dochter van bijna 15 maanden.
24 januari hebben we de eerste echo en dan ben ik rond de 8 weken waarschijnlijk 6 september uitgerekend.

Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!
2019 begint al goed
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook allemaal gefeliciteerd! We zijn al goed bezig met nadenken over welke auto en hoe de slaapkamers te verdelen. Maakt het meteen heel echt.

Vk is gebeld en pas de 25e een echo. Wij hebben het ouders al verteld ivm misselijkheid vorige keren. Dan liever nu een verrassing dan dat het al duidelijk is. Verder praten we er nooit en met niemand over tot we het de twee kleintjes vertellen. Hoop dat zo lang mogelijk uit te kunnen stellen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames en leuk jou hier ook tegen te komen Elin :)

Is het een idee de topictitel te veranderen naar 'eerste helft september' om te voorkomen dat de groep onoverzichtelijk groot wordt? Anders wordt het denk ik lastig reageren op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ook ik meld me hier graag aan. Ik heb een dochter van 9 maanden waarvoor wij redelijk lang hebben moeten proberen (incl 2 miskramen). Mijn verbazing was dan ook groot toen ik vorige week een positieve test had! We waren nog helemaal niet bezig voor een tweede, en vind het nu ook wel erg snel, maar we zijn er wel heel blij mee. Ik moet wel nog enorm wennen aan het idee.

Als alles goed gaat ben ik rond 11 september uitgerekend. Ik wil nog een week of 2 wachten voordat ik de vk bel.

Mijn dochter is geboren via een keizersnede dus ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. Weet iemand of dit betekent dat de controles ook bij de gynaecoloog zijn? Of kan ik wel gewoon bij de vk terecht?
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!

Ik heb vandaag de vk gebeld en moet 4 februari eerste echo plannen, pas in week 10. Lees dat jullie al eerder een echo krijgen :s

Uitreken datum was volgens de vk 4 september.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
02-01-2019 19:30
Welkom nieuwe dames en leuk jou hier ook tegen te komen Elin :)

Is het een idee de topictitel te veranderen naar 'eerste helft september' om te voorkomen dat de groep onoverzichtelijk groot wordt? Anders wordt het denk ik lastig reageren op elkaar.
Lijkt mij een goed idee. De meeste kindjes worden in september geboren, deze groep zou nog wel eens heel groot kunnen worden!
Alle reacties Link kopieren
@Hazelnootje wat leuk, gefeliciteerd! Ik heb er zelf een van 10 maanden. Vind het ook wel snel, we waren er helemaal niet mee bezig. Ik gaf nog borstvoeding en was nog niet ongesteld geweest. Ik wist wel dat je dan ook vruchtbaar kunt zijn, maar deed niks met die kennis haha. En nu dus al weer raak. Wel heel leuk hoor, 2 kleintjes zo vlak op elkaar. Vooral als ze ouder zijn denk ik!

@Monchichi De VK doet de eerste termijnecho ergens tussen 10 en 12 weken. Deze is standaard en wordt vergoed door zorgverzekering. Een vroege echo vanaf 6 weken kan ook, maar die moet je dan zelf betalen als je geen medische reden hebt (is rond de 40euro ofzo geloof ik). Ik heb mijn eerste echo ook pas op 6-2, dan ben ik al 12 weken, gok ik (weet ik dus niet zeker..)
Alle reacties Link kopieren
Overigens was mijn eerste teken dat ik misschien wel zwanger was dat mijn zoontje per direct en acuut alle borstvoeding weigerde... de smaak schijnt te veranderen als je zwanger bent... heb wel vaker gelezen dat kindjes dan opeens niet meer willen
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elin, memama, roos en hazelnootje en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Volgensmij kan de titel niet veranderd worden. Maar misschien kan de openingspost veranderd worden of gewoon zeggen tot en met 15 september in gekleurde letters zodat het opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg wel een vroege echo rond de 7,8 weken en dit wordt gewoon vergoed hoor. Volgens mij verschilt het per vk. Daarna krijg ik ook nog de termijnecho rond 10, 11 weken.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk ik wil ook graag in de lijst maar weet niet hoe.

Ik ben 24 en heb een dochter van 14 maand.
Heb vanmiddag getest, ben 2 dagen overtijd en positief getest.
Wil het graag familie vertellen maar willen. Nog even wachten.
Zou iemand mij in de tabel kunnen schrijven ?

Ik ben 24 partner is 26
Word ons 2e kindje en ben uitgerekend op 6 september
Alle reacties Link kopieren
@nina210: Aah dank je wel voor de uitleg :)

Over geslacht gesproken, me vriend blijft maar steeds ‘ze’ zeggen :-) haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven