Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Januaribaby schreef:
29-07-2019 14:19
Oeps! Foutje :facepalm:
Sorry, dat ging even fout!

Wat een lieve reacties :heart: !

Ik ben benieuwd Artifox, laat je even weten hoe het was? Mss dat dat me toch kan overhalen te beginnen.

Deb, toch klinken ook die vakanties fijn! Zolang we niet op een centerparks terecht komen ben ik al snel tevreden.
Had dat van je borstspieren niet meer trainen nog niet gehoord, toch iets om rekening mee te houden. Maar zoals je zegt; we zien wel. Dat is mss maar de beste insteek, we ‘moeten’ al zoveel..

Toch blij om dat te horen van die boxen Tinkeltje, vond het toch wel jammer om al die leuke frummels niet te krijgen. Maar als het toch niet echt handig is, mis ik dus toch niet veel. Krijgen jullie vanavond dan ook het geslacht te weten? Of willen jullie het niet weten? Spannend :-D !
Lach hard, duik diep, kom terug..
We gaan vragen of ze wil kijken vanavond. Ze had het wel voorgesteld bij de vorige afspraak. Ik benieuwd of het te zien is.

Ik heb trouwens voor in bed niet een speciaal kussen. Ik heb wel met een voedingskussen geslapen, maar vond een gewoon kussen toch het prettigst.

Qua bruikbaar spul zat er volgens mij een pakje luiers in, een mini potje sudocrem, paar billendoekjes, tandenborstel en tandpasta, speen (hebben we niet gebruikt vorige keer), knuffeltje, wat samples van een aantal dingen, alcohol vrije drankjes en heel foldermateriaal.

Wat betreft die mini sudocrem. Die hebben wij toen gekregen van onze kraamverzorgster. Ook een paar mini van die crème in een blauwe tube (weet de naam even niet). Zij had een heleboel en is wel handig voor onderweg.
O ja, die vakanties zijn ook leuk hoor zeker!
Vooral als je je kleine zo ziet genieten, heerlijk.
Zelfs centerparcs is met die kleine leuk haha.

Maar anders is het zeker, nu is die van ons alweer bijna 4 dus het eiland verkennen met een auto is dan ineens wel weer een optie dus dat is leuk.

Ik heb net afspraak ingepland voor de 20 weken echo, 4 september.
Morgen controle, hartje luisteren. Wel leuk, dan nemen we de kleine meid mee
En Tinkeltje en Deb, hoe waren jullie controles?
Ik heb morgen afspraak :-D
Alles was goed. Geslacht was nog niet te zien. Ik vond de centering erg leuk.
Bumbly, wat leuk dat jullie het geslacht weten! Ga je nu lekker shoppen of wacht je toch nog tot de 20 weken voor nog meer zekerheid? :)

Ik heb maandag een goede uitslag gehad van de nipt! :) Eerder dan verwacht, dus dat was een fijne meevaller.

Morgen krijgen we de sleutel van ons huis! Heb er zin in! :D
Alvast gefeliciteerd met de sleutel Knotje! Wat fijn dat jullie nog even de tijd hebben om alles op orde te krijgen voor de kleine komt. En ook fijn dat de nipt goed was natuurlijk!

We hebben stiekem op vakantie al het een en ander geshopt. Ook een meidenoutfitje, maar dat wordt nu dus een cadeautje voor ons nichtje. Echt shoppen staat nog niet echt de planning, maar als ik wat leuks tegen komt neem ik het zeker mee. Vind 90% kans toch wel betrouwbaar genoeg!

Spannend vandaag Deb, succes :mrgreen: !
Jaa alles was goed! Een druktemakertje. Hij wilde niet stil liggen maar ze denkt een jongen, durft het nog niet met zekerheid te zeggen en het is nl nog vroeg! Dus ja nog even afwachten, willen denk ik wel een pretecho doen, gewoon om zeker te weten. Dochter denkt overigens nog steeds een meisje ;)
Wat een fijne berichten meiden ❤️
Hier vanavond weer controle, en ik hoop stiekem op een echo. En ik ben steeds nieuwsgieriger aan het worden qua geslacht. Helaas wil man het niet weten maar ik vrees dat ik maar even een overhaal-offensief moet starten 🤣🤣🤣
Wat fijn al die mooie berichten.
Knap hoor dat jullie het geslacht niet willen weten, dat was het eerste was ik wou weten toen het kon. We hadden toen een pretecho geboekt.

Hier ook weer een aantal echo's gehad, en we hebben een iets beter beeld op de echo dus hopelijk gaat het allemaal goed komen.

Deze week (inmiddels week 17) meld ik me dan toch maar aan voor Kraamzorg, had dat allemaal uitgesteld vanwege het slechte nieuws.
C'est la vie
Susieflower. Dit klinkt hoopvol! 🍀🙏

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar het geslacht. De dag dat we terug komen uit Florida hebben we dan ook meteen een geslachtsecho (9/8). Ik ben dan ruim 16 weken.
O wat fijn susieflower, heb zo met je meegehoopt. Ik ben wel nieuwsgierig wat er nu precies gezien is en waar je tegenaanloopt maar snap dat je dat misschien ook niet wil delen.

Belangrijkste is het positieve berichten enorm fijn en zo gegund. :hug:
Fijn Susieflower, hopelijk blijft het zo goed gaan :daisy: !
Wat fijn Susie, ik hoop dat alles goed komt voor jullie!
Susie flower ik hoop voor jullie dat er vanaf nu alleen maar goed nieuws komt
Hopelijk komt alles goed Susie, in ieder geval fijn dat het nu wat positiever lijkt.

Fijn om jullie positieve berichten te lezen!

Wij hadden gister een afspraak met de verloskundige, geen echo maar wel naar het hartje geluisterd. Was erg bijzonder :heart:
Ik vind het nog steeds wat onwerkelijk allemaal, dat er een baby in mijn buik groeit. Momenteel heb ik best wat stress doordat mijn vader erg ziek is. Daarnaast hoop ik maar dat de baby gezond is, daar kan ik soms ook over piekeren. De verloskundige zei dat het best veel is, een zieke vader en een zwangerschap waarin ik mij regelmatig onzeker voel. Ze zei dat ik altijd even een afspraak kan maken om naar het hartje te luisteren, dat is wel fijn en misschien doe ik dat ook wel een keer. Ik denk zelf dat ik me na een goede 20 weken echo mij wel wat zekerder ga voelen.

Onze eerstvolgende echo is trouwens die van 20 weken, dan willen we ook wel weten wat het wordt. Ik ben benieuwd of ons vermoeden juist is haha..
Wat fijn, Susie! Hopelijk kunnen jullie voorzichtig toch weer vooruitkijken en dromen!

Sterkte, Turquoise. Je VK klinkt wel lief!
Turqoise: tijdens mijn eerste zwangerschap was mijn moeder ook ziek en daarnaast was ik bezig met afstuderen. Achteraf heb ik hier best wel een klap van gekregen. Het was zoveel tegelijk dat ik dat allemaal niet kon verwerken. Daarnaast ook nog een heftige geboorte, last van hormonen en een zoon die heel onrustig was en tada....een pnd was geboren.

Misschien is het goed om met iemand te praten over wat er allemaal gaande is, want het is niet niks. :hug:
Hallo allemaal!

Ik heb een tijdje niet meegeschreven erg druk op mijn werk en weinig tijd om te lezen. Heb nu de griep te pakken.... verschrikkelijke hoofdpijn, misselijk en overgeven. Veel geslapen vandaag en nu even tijd en rust om alles bij te lezen over wat jullie de afgelopen weken hebben geschreven en dat was behoorlijk veel! Ik ga mijn best doen om overal op te reageren 😉.

Nipt-test: wat balen dat sommige zo lang moeten wachten en dit soms zelf niet wordt beloont met een uitslag, maar deze opnieuw moet.... Grrrr.....

Achternaam: Toen wij gingen trouwen heeft mijn man lang nagedacht en uiteindelijk aangegeven dat we mijn achternaam zouden aannemen. Bij ons in de familie zijn alleen maar meisjes, dus zal de naam na ons stoppen... mijn man heeft sinds zijn 3de zijn vader niet meer gezien, dus geen grote band met zijn achternaam. Wij hebben nu eerst mijn achternaam en daarna zijn achternaam. Ons kind zal mijn achternaam krijgen.

Zwangerschapskwaaltjes: de afgelopen weken met die hitte waren afzien. Wij hebben geen airco op het werk. Ik werk in de gehandicaptenzorg en zij hebben gewoon overal hulp bij nodig. Vooral in de badkamer liep de temperatuur hoog op. Verzorging hebben we dan vooral met zijn 2 gedaan, zodat we sneller klaar waren. Voor mij erg fijn, vooral met de bandenpijn die ook om de hoek kwam kijken. Wat een steken, vooral bij het bukken...

Vanmorgen hebben wij voor het eerst hartje geluisterd. Heel bijzonder om dit te horen. Ook nog even een korte echo gehad en alles gaat goed met de kleine uk, dus weer even gerust gesteld.
16 augustus hebben wij een pret echo voor de geslachtsbepaling. Beiden willen we het erg graag weten. 4 September hebben we de 20 weken echo, dus dat duurt nog eventjes.

Ga mijn best doen om nu meer bij te houden en te reageren.
Wat heftig Tinkeltje, ik zal je verhaal in mijn achterhoofd houden. Ik kan er gelukkig wel over praten met mijn man en wat andere mensen. Het is gewoon maar afwachten, en wachten is moeilijk.

Wat fijn dat het eindelijk wat is afgekoeld buiten. De zomer is de laatste jaren mijn minst favoriete seizoen. Veel te warm en iedereen heeft het alleen maar over het weer. Ik vind het erg leuk dat we een winterbaby krijgen.
Tante, wat leuk van je te horen maar naar van de griep zeg.. bah daar zit je niet op te wachten. Wat leuk dat jullie een geslachtsecho gaan doen. Heb je een voorgevoel?
Wij hebben ook 4 september de 20 weken echo.

@susie, wat een hoopvol nieuws!! Wij blijven voor je duimen!
Leuk on eer van je te lezen tante

Ik vind de hitte ook echt niks. Ook blij dat ik niet nu hoogzwanger ben

Ik heb vandaag een controle en echo gehad.
Alles was helemaal in orde. Hartje weer gehoord en de verloskundige heeft mijn vriend laten voelen waar mijn baarmoeder nu zit. Heel leuk was dat

Op de echo ook al naar het geslacht mogen kijken. Vriend moest gelijk aan het werk. Dus bespreken vanavond nog even met wie we het nu gaan delen
29 augustus hebben we de twintig weken echo dan laten we nog een keer naar het geslacht kijken
gordijn87 schreef:
31-07-2019 14:47
O wat fijn susieflower, heb zo met je meegehoopt. Ik ben wel nieuwsgierig wat er nu precies gezien is en waar je tegenaanloopt maar snap dat je dat misschien ook niet wil delen.

Belangrijkste is het positieve berichten enorm fijn en zo gegund. :hug:
Liever niet op een openbaar forum, misschien later nog eens. Zal nog even nadenken over de app.

Voel de kleine ook flink kriebelen, zo'n fijn gevoel. Volgende week hebben we weer een gesprek met de klinisch geneticus over de vruchtwaterpunctie en dan een week later weer een uitgebreide GUO, en twee weekjes later de 20 weken echo. Druk met ziekehuisbezoekjes dus.

@wat betreft de hitte, heel blij met koelere dagen nu, mocht ook niet zwemmen dus had weinig verkoeling.

@ hartje luisteren, bijzonder hè om dat te horen.

@ artic, leuk dat jullie het nu ook weten.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven