Uitgerekend Januari 2020
maandag 13 mei 2019 om 17:06
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.
Naam: Januaribaby
Naam: Januaribaby
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | Kindje | UD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| zorrodesnorro | 25/27 | 1e | 01-01 | - |
| Togepi | 28/29 | 1e | 07-01 | Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo |
| SusieFlower | nvt | 1e* | 08-01 | MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk |
| Vlindertje93 | 26/36 | 1e | 08-01 | |
| Frozen | 33/30 | 1e | 10-01 | |
| Gordijn | 31/33 | 3e | 16-01 | |
| Blauwbosbesje | 28 | 1e | 19-01 | 08-08 geslachtsecho |
| Yunaaislynn | 34/38 | 3e | 20-01 | |
| Articfox1 | 28/37 | 1e | 21-01 | 30-08 20w echo |
| lemon pledge | 34/33 | 1e | 21-01 | 29-08 de 20 wkn echo |
| neliba | 38/36 | 1e | 22-01 | Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo |
| Emili2004 | 33/34 | 1e | 23-01 | |
| deb84 | 35/38 | 2e | 23-01 | |
| Tinkeltje33 | 34/37 | 2e | 25-01 | |
| Unicorn123 | 32/30 | 1e | 28-01 | PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19 |
| Winterstarr | 31/30 | 1e | 29-01 | Mk feb ‘19, |
| Knotje_ | 30/29 | 2e | 30-01 | 04-09 controle, 11-09 20 weken echo |
| Tante89 | 30/34 | 1e | 31-01 | Zwanger dmv iui, |
| |
||||
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
maandag 29 juli 2019 om 14:25
Sorry, dat ging even fout!
Wat een lieve reacties
Ik ben benieuwd Artifox, laat je even weten hoe het was? Mss dat dat me toch kan overhalen te beginnen.
Deb, toch klinken ook die vakanties fijn! Zolang we niet op een centerparks terecht komen ben ik al snel tevreden.
Had dat van je borstspieren niet meer trainen nog niet gehoord, toch iets om rekening mee te houden. Maar zoals je zegt; we zien wel. Dat is mss maar de beste insteek, we ‘moeten’ al zoveel..
Toch blij om dat te horen van die boxen Tinkeltje, vond het toch wel jammer om al die leuke frummels niet te krijgen. Maar als het toch niet echt handig is, mis ik dus toch niet veel. Krijgen jullie vanavond dan ook het geslacht te weten? Of willen jullie het niet weten? Spannend
Lach hard, duik diep, kom terug..
maandag 29 juli 2019 om 14:44
We gaan vragen of ze wil kijken vanavond. Ze had het wel voorgesteld bij de vorige afspraak. Ik benieuwd of het te zien is.
Ik heb trouwens voor in bed niet een speciaal kussen. Ik heb wel met een voedingskussen geslapen, maar vond een gewoon kussen toch het prettigst.
Qua bruikbaar spul zat er volgens mij een pakje luiers in, een mini potje sudocrem, paar billendoekjes, tandenborstel en tandpasta, speen (hebben we niet gebruikt vorige keer), knuffeltje, wat samples van een aantal dingen, alcohol vrije drankjes en heel foldermateriaal.
Wat betreft die mini sudocrem. Die hebben wij toen gekregen van onze kraamverzorgster. Ook een paar mini van die crème in een blauwe tube (weet de naam even niet). Zij had een heleboel en is wel handig voor onderweg.
Ik heb trouwens voor in bed niet een speciaal kussen. Ik heb wel met een voedingskussen geslapen, maar vond een gewoon kussen toch het prettigst.
Qua bruikbaar spul zat er volgens mij een pakje luiers in, een mini potje sudocrem, paar billendoekjes, tandenborstel en tandpasta, speen (hebben we niet gebruikt vorige keer), knuffeltje, wat samples van een aantal dingen, alcohol vrije drankjes en heel foldermateriaal.
Wat betreft die mini sudocrem. Die hebben wij toen gekregen van onze kraamverzorgster. Ook een paar mini van die crème in een blauwe tube (weet de naam even niet). Zij had een heleboel en is wel handig voor onderweg.
dinsdag 30 juli 2019 om 10:08
O ja, die vakanties zijn ook leuk hoor zeker!
Vooral als je je kleine zo ziet genieten, heerlijk.
Zelfs centerparcs is met die kleine leuk haha.
Maar anders is het zeker, nu is die van ons alweer bijna 4 dus het eiland verkennen met een auto is dan ineens wel weer een optie dus dat is leuk.
Ik heb net afspraak ingepland voor de 20 weken echo, 4 september.
Morgen controle, hartje luisteren. Wel leuk, dan nemen we de kleine meid mee
Vooral als je je kleine zo ziet genieten, heerlijk.
Zelfs centerparcs is met die kleine leuk haha.
Maar anders is het zeker, nu is die van ons alweer bijna 4 dus het eiland verkennen met een auto is dan ineens wel weer een optie dus dat is leuk.
Ik heb net afspraak ingepland voor de 20 weken echo, 4 september.
Morgen controle, hartje luisteren. Wel leuk, dan nemen we de kleine meid mee
woensdag 31 juli 2019 om 07:39
woensdag 31 juli 2019 om 09:39
Alvast gefeliciteerd met de sleutel Knotje! Wat fijn dat jullie nog even de tijd hebben om alles op orde te krijgen voor de kleine komt. En ook fijn dat de nipt goed was natuurlijk!
We hebben stiekem op vakantie al het een en ander geshopt. Ook een meidenoutfitje, maar dat wordt nu dus een cadeautje voor ons nichtje. Echt shoppen staat nog niet echt de planning, maar als ik wat leuks tegen komt neem ik het zeker mee. Vind 90% kans toch wel betrouwbaar genoeg!
Spannend vandaag Deb, succes
!
We hebben stiekem op vakantie al het een en ander geshopt. Ook een meidenoutfitje, maar dat wordt nu dus een cadeautje voor ons nichtje. Echt shoppen staat nog niet echt de planning, maar als ik wat leuks tegen komt neem ik het zeker mee. Vind 90% kans toch wel betrouwbaar genoeg!
Spannend vandaag Deb, succes
Lach hard, duik diep, kom terug..
woensdag 31 juli 2019 om 10:32
woensdag 31 juli 2019 om 13:06
Wat fijn al die mooie berichten.
Knap hoor dat jullie het geslacht niet willen weten, dat was het eerste was ik wou weten toen het kon. We hadden toen een pretecho geboekt.
Hier ook weer een aantal echo's gehad, en we hebben een iets beter beeld op de echo dus hopelijk gaat het allemaal goed komen.
Deze week (inmiddels week 17) meld ik me dan toch maar aan voor Kraamzorg, had dat allemaal uitgesteld vanwege het slechte nieuws.
Knap hoor dat jullie het geslacht niet willen weten, dat was het eerste was ik wou weten toen het kon. We hadden toen een pretecho geboekt.
Hier ook weer een aantal echo's gehad, en we hebben een iets beter beeld op de echo dus hopelijk gaat het allemaal goed komen.
Deze week (inmiddels week 17) meld ik me dan toch maar aan voor Kraamzorg, had dat allemaal uitgesteld vanwege het slechte nieuws.
C'est la vie
woensdag 31 juli 2019 om 14:47
woensdag 31 juli 2019 om 15:43
Hopelijk komt alles goed Susie, in ieder geval fijn dat het nu wat positiever lijkt.
Fijn om jullie positieve berichten te lezen!
Wij hadden gister een afspraak met de verloskundige, geen echo maar wel naar het hartje geluisterd. Was erg bijzonder
Ik vind het nog steeds wat onwerkelijk allemaal, dat er een baby in mijn buik groeit. Momenteel heb ik best wat stress doordat mijn vader erg ziek is. Daarnaast hoop ik maar dat de baby gezond is, daar kan ik soms ook over piekeren. De verloskundige zei dat het best veel is, een zieke vader en een zwangerschap waarin ik mij regelmatig onzeker voel. Ze zei dat ik altijd even een afspraak kan maken om naar het hartje te luisteren, dat is wel fijn en misschien doe ik dat ook wel een keer. Ik denk zelf dat ik me na een goede 20 weken echo mij wel wat zekerder ga voelen.
Onze eerstvolgende echo is trouwens die van 20 weken, dan willen we ook wel weten wat het wordt. Ik ben benieuwd of ons vermoeden juist is haha..
Fijn om jullie positieve berichten te lezen!
Wij hadden gister een afspraak met de verloskundige, geen echo maar wel naar het hartje geluisterd. Was erg bijzonder
Ik vind het nog steeds wat onwerkelijk allemaal, dat er een baby in mijn buik groeit. Momenteel heb ik best wat stress doordat mijn vader erg ziek is. Daarnaast hoop ik maar dat de baby gezond is, daar kan ik soms ook over piekeren. De verloskundige zei dat het best veel is, een zieke vader en een zwangerschap waarin ik mij regelmatig onzeker voel. Ze zei dat ik altijd even een afspraak kan maken om naar het hartje te luisteren, dat is wel fijn en misschien doe ik dat ook wel een keer. Ik denk zelf dat ik me na een goede 20 weken echo mij wel wat zekerder ga voelen.
Onze eerstvolgende echo is trouwens die van 20 weken, dan willen we ook wel weten wat het wordt. Ik ben benieuwd of ons vermoeden juist is haha..
woensdag 31 juli 2019 om 17:20
Turqoise: tijdens mijn eerste zwangerschap was mijn moeder ook ziek en daarnaast was ik bezig met afstuderen. Achteraf heb ik hier best wel een klap van gekregen. Het was zoveel tegelijk dat ik dat allemaal niet kon verwerken. Daarnaast ook nog een heftige geboorte, last van hormonen en een zoon die heel onrustig was en tada....een pnd was geboren.
Misschien is het goed om met iemand te praten over wat er allemaal gaande is, want het is niet niks.
Misschien is het goed om met iemand te praten over wat er allemaal gaande is, want het is niet niks.
woensdag 31 juli 2019 om 21:17
Hallo allemaal!
Ik heb een tijdje niet meegeschreven erg druk op mijn werk en weinig tijd om te lezen. Heb nu de griep te pakken.... verschrikkelijke hoofdpijn, misselijk en overgeven. Veel geslapen vandaag en nu even tijd en rust om alles bij te lezen over wat jullie de afgelopen weken hebben geschreven en dat was behoorlijk veel! Ik ga mijn best doen om overal op te reageren
.
Nipt-test: wat balen dat sommige zo lang moeten wachten en dit soms zelf niet wordt beloont met een uitslag, maar deze opnieuw moet.... Grrrr.....
Achternaam: Toen wij gingen trouwen heeft mijn man lang nagedacht en uiteindelijk aangegeven dat we mijn achternaam zouden aannemen. Bij ons in de familie zijn alleen maar meisjes, dus zal de naam na ons stoppen... mijn man heeft sinds zijn 3de zijn vader niet meer gezien, dus geen grote band met zijn achternaam. Wij hebben nu eerst mijn achternaam en daarna zijn achternaam. Ons kind zal mijn achternaam krijgen.
Zwangerschapskwaaltjes: de afgelopen weken met die hitte waren afzien. Wij hebben geen airco op het werk. Ik werk in de gehandicaptenzorg en zij hebben gewoon overal hulp bij nodig. Vooral in de badkamer liep de temperatuur hoog op. Verzorging hebben we dan vooral met zijn 2 gedaan, zodat we sneller klaar waren. Voor mij erg fijn, vooral met de bandenpijn die ook om de hoek kwam kijken. Wat een steken, vooral bij het bukken...
Vanmorgen hebben wij voor het eerst hartje geluisterd. Heel bijzonder om dit te horen. Ook nog even een korte echo gehad en alles gaat goed met de kleine uk, dus weer even gerust gesteld.
16 augustus hebben wij een pret echo voor de geslachtsbepaling. Beiden willen we het erg graag weten. 4 September hebben we de 20 weken echo, dus dat duurt nog eventjes.
Ga mijn best doen om nu meer bij te houden en te reageren.
Ik heb een tijdje niet meegeschreven erg druk op mijn werk en weinig tijd om te lezen. Heb nu de griep te pakken.... verschrikkelijke hoofdpijn, misselijk en overgeven. Veel geslapen vandaag en nu even tijd en rust om alles bij te lezen over wat jullie de afgelopen weken hebben geschreven en dat was behoorlijk veel! Ik ga mijn best doen om overal op te reageren
Nipt-test: wat balen dat sommige zo lang moeten wachten en dit soms zelf niet wordt beloont met een uitslag, maar deze opnieuw moet.... Grrrr.....
Achternaam: Toen wij gingen trouwen heeft mijn man lang nagedacht en uiteindelijk aangegeven dat we mijn achternaam zouden aannemen. Bij ons in de familie zijn alleen maar meisjes, dus zal de naam na ons stoppen... mijn man heeft sinds zijn 3de zijn vader niet meer gezien, dus geen grote band met zijn achternaam. Wij hebben nu eerst mijn achternaam en daarna zijn achternaam. Ons kind zal mijn achternaam krijgen.
Zwangerschapskwaaltjes: de afgelopen weken met die hitte waren afzien. Wij hebben geen airco op het werk. Ik werk in de gehandicaptenzorg en zij hebben gewoon overal hulp bij nodig. Vooral in de badkamer liep de temperatuur hoog op. Verzorging hebben we dan vooral met zijn 2 gedaan, zodat we sneller klaar waren. Voor mij erg fijn, vooral met de bandenpijn die ook om de hoek kwam kijken. Wat een steken, vooral bij het bukken...
Vanmorgen hebben wij voor het eerst hartje geluisterd. Heel bijzonder om dit te horen. Ook nog even een korte echo gehad en alles gaat goed met de kleine uk, dus weer even gerust gesteld.
16 augustus hebben wij een pret echo voor de geslachtsbepaling. Beiden willen we het erg graag weten. 4 September hebben we de 20 weken echo, dus dat duurt nog eventjes.
Ga mijn best doen om nu meer bij te houden en te reageren.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:49
Wat heftig Tinkeltje, ik zal je verhaal in mijn achterhoofd houden. Ik kan er gelukkig wel over praten met mijn man en wat andere mensen. Het is gewoon maar afwachten, en wachten is moeilijk.
Wat fijn dat het eindelijk wat is afgekoeld buiten. De zomer is de laatste jaren mijn minst favoriete seizoen. Veel te warm en iedereen heeft het alleen maar over het weer. Ik vind het erg leuk dat we een winterbaby krijgen.
Wat fijn dat het eindelijk wat is afgekoeld buiten. De zomer is de laatste jaren mijn minst favoriete seizoen. Veel te warm en iedereen heeft het alleen maar over het weer. Ik vind het erg leuk dat we een winterbaby krijgen.
donderdag 1 augustus 2019 om 09:18
donderdag 1 augustus 2019 om 10:57
Leuk on eer van je te lezen tante
Ik vind de hitte ook echt niks. Ook blij dat ik niet nu hoogzwanger ben
Ik heb vandaag een controle en echo gehad.
Alles was helemaal in orde. Hartje weer gehoord en de verloskundige heeft mijn vriend laten voelen waar mijn baarmoeder nu zit. Heel leuk was dat
Op de echo ook al naar het geslacht mogen kijken. Vriend moest gelijk aan het werk. Dus bespreken vanavond nog even met wie we het nu gaan delen
29 augustus hebben we de twintig weken echo dan laten we nog een keer naar het geslacht kijken
Ik vind de hitte ook echt niks. Ook blij dat ik niet nu hoogzwanger ben
Ik heb vandaag een controle en echo gehad.
Alles was helemaal in orde. Hartje weer gehoord en de verloskundige heeft mijn vriend laten voelen waar mijn baarmoeder nu zit. Heel leuk was dat
Op de echo ook al naar het geslacht mogen kijken. Vriend moest gelijk aan het werk. Dus bespreken vanavond nog even met wie we het nu gaan delen
29 augustus hebben we de twintig weken echo dan laten we nog een keer naar het geslacht kijken
donderdag 1 augustus 2019 om 12:21
Liever niet op een openbaar forum, misschien later nog eens. Zal nog even nadenken over de app.
Voel de kleine ook flink kriebelen, zo'n fijn gevoel. Volgende week hebben we weer een gesprek met de klinisch geneticus over de vruchtwaterpunctie en dan een week later weer een uitgebreide GUO, en twee weekjes later de 20 weken echo. Druk met ziekehuisbezoekjes dus.
@wat betreft de hitte, heel blij met koelere dagen nu, mocht ook niet zwemmen dus had weinig verkoeling.
@ hartje luisteren, bijzonder hè om dat te horen.
@ artic, leuk dat jullie het nu ook weten.
C'est la vie