Uitgerekend Januari 2020
maandag 13 mei 2019 om 17:06
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.
Naam: Januaribaby
Naam: Januaribaby
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | Kindje | UD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| zorrodesnorro | 25/27 | 1e | 01-01 | - |
| Togepi | 28/29 | 1e | 07-01 | Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo |
| SusieFlower | nvt | 1e* | 08-01 | MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk |
| Vlindertje93 | 26/36 | 1e | 08-01 | |
| Frozen | 33/30 | 1e | 10-01 | |
| Gordijn | 31/33 | 3e | 16-01 | |
| Blauwbosbesje | 28 | 1e | 19-01 | 08-08 geslachtsecho |
| Yunaaislynn | 34/38 | 3e | 20-01 | |
| Articfox1 | 28/37 | 1e | 21-01 | 30-08 20w echo |
| lemon pledge | 34/33 | 1e | 21-01 | 29-08 de 20 wkn echo |
| neliba | 38/36 | 1e | 22-01 | Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo |
| Emili2004 | 33/34 | 1e | 23-01 | |
| deb84 | 35/38 | 2e | 23-01 | |
| Tinkeltje33 | 34/37 | 2e | 25-01 | |
| Unicorn123 | 32/30 | 1e | 28-01 | PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19 |
| Winterstarr | 31/30 | 1e | 29-01 | Mk feb ‘19, |
| Knotje_ | 30/29 | 2e | 30-01 | 04-09 controle, 11-09 20 weken echo |
| Tante89 | 30/34 | 1e | 31-01 | Zwanger dmv iui, |
| |
||||
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
vrijdag 26 juli 2019 om 15:17
vrijdag 26 juli 2019 om 15:41
Wat fijn frozen!
@whatsappgroepje: ik weet het nog niet zo goed meiden. Ene kant ben ik erg benieuwd naar jullie, andere kant.. ik weet niet waar ik de tijd soms vandaan moet halen of zijn het mijn slechte time management kwaliteiten haha. Mijn vriend is ook echt anti telefoon in de avond en naast werk en die kleine weet ik niet zo goed of ik het bij kan houden.
Als er zon groepje is ben ik toch snel geneigd om te kijken wat ik mis (zo ben ik ook wel weer haha)
@whatsappgroepje: ik weet het nog niet zo goed meiden. Ene kant ben ik erg benieuwd naar jullie, andere kant.. ik weet niet waar ik de tijd soms vandaan moet halen of zijn het mijn slechte time management kwaliteiten haha. Mijn vriend is ook echt anti telefoon in de avond en naast werk en die kleine weet ik niet zo goed of ik het bij kan houden.
Als er zon groepje is ben ik toch snel geneigd om te kijken wat ik mis (zo ben ik ook wel weer haha)
vrijdag 26 juli 2019 om 18:40
Pfff. Half gesmolten hier. Afgelopen week hard gewerkt (gelukkig daar wel airco) maar compleet kapot door de fietstocht van en naar m'n werk.
Ik denk dat ik ook wel een buikje heb ondertussen, gisteren vroeg een mannelijke collega met wie ik niet zo vaak samenwerk ineens of ik misschien zwanger was
App groepje lijkt mij ook wel leuk!
@Artic, fijn dat je de uitslag zo snel binnen had en dat alles goed is
Ik denk dat ik ook wel een buikje heb ondertussen, gisteren vroeg een mannelijke collega met wie ik niet zo vaak samenwerk ineens of ik misschien zwanger was
vrijdag 26 juli 2019 om 21:54
Lemon_Pledge schreef: ↑26-07-2019 18:40Pfff. Half gesmolten hier. Afgelopen week hard gewerkt (gelukkig daar wel airco) maar compleet kapot door de fietstocht van en naar m'n werk.
Ik denk dat ik ook wel een buikje heb ondertussen, gisteren vroeg een mannelijke collega met wie ik niet zo vaak samenwerk ineens of ik misschien zwanger was![]()
Wil je je nr pb-en? Dan voeg ik je toe.
vrijdag 26 juli 2019 om 22:34
Zojuist gedaan!
Ben ik trouwens de enigste die af en toe een beetje gestoord word van alle 'richtlijnen'. Zoals slapen op je linkerzij.
Via Ouders van nu;
De American Pregnancy Association raadt zwangere vrouwen aan om op hun linkerzij te slapen. De bloeddoorstroming naar de placenta is dan beter, waardoor er een goede toevoer van zuurstof en voedingsstoffen naar je baby is. Ook zet je in deze houding geen onnodige druk op je lever. Deze positie is extra comfortabel als je je knieën gebogen houdt en een kussen tussen je benen stopt.
Slaap jij toch echt het liefst op je rechterzij? Geen zorgen: zolang je niet op je buik of rug slaapt hebben zowel jij als je baby nergens last van.
Dus linkerzij is beter, maar op rechts slapen heeft geen invloed op het kind
Of die hele strenge voedingsadviezen; ontbijten met 3 boterhammen
Dat krijg ik echt niet weg om 6 uur.
vrijdag 26 juli 2019 om 22:37
Ik kan alleen maar slapen op mijn rechterzij en draai steeds op mijn rug. Maar ik denk dat als ik straks wat meer contragewicht aan de voorkant heb, ik wel blijf liggen.
Ik werd trouwens steeds misselijk van op mijn linkerzij liggen. Iemand vertelde mij dat dat komt, om de de maagopening dan schuin naar beneden ligt waardoor het zuur sneller omhoog komt (of zo iets). Dus wel logisch dat ik er misselijk van werd.
Ik werd trouwens steeds misselijk van op mijn linkerzij liggen. Iemand vertelde mij dat dat komt, om de de maagopening dan schuin naar beneden ligt waardoor het zuur sneller omhoog komt (of zo iets). Dus wel logisch dat ik er misselijk van werd.
zaterdag 27 juli 2019 om 00:08
Ik had dat van op de linkerkant slapen ook gelezen. Ik probeer het wel, maar mijn voorkeur ia toch echt rechts.
Qua voeding hou ik se richtlijnen van het voedingscentrum aan wat betreft wel/niet qua producten rondom de zwangerschap en verder wat ik gewoon Als ik eerder ook deed
Heeft iemand van jullie ook een navelpiercing? Ik heb nog niet besloten op ik hem eruit ga halen of dat ik zo'n speciale piercing zal bestellen
Qua voeding hou ik se richtlijnen van het voedingscentrum aan wat betreft wel/niet qua producten rondom de zwangerschap en verder wat ik gewoon Als ik eerder ook deed
Heeft iemand van jullie ook een navelpiercing? Ik heb nog niet besloten op ik hem eruit ga halen of dat ik zo'n speciale piercing zal bestellen
zaterdag 27 juli 2019 om 07:47
artic ik heb ook een navelpiercing. Voor nu zit hij er nog gewoon in. Ik heb er ook nog niet over nagedacht of ik ‘m laat zitten of toch er uithaal.
Ik denk dat het er misschien ook een beetje aan ligt hoe mijn buik er straks uitziet
Ik wist ook niet dat er speciale piercings bestaan voor als je zwanger bent.
Ik denk dat het er misschien ook een beetje aan ligt hoe mijn buik er straks uitziet
zaterdag 27 juli 2019 om 08:18
Voor nu laat ik hem zitten*FRozen_Star* schreef: ↑27-07-2019 07:47artic ik heb ook een navelpiercing. Voor nu zit hij er nog gewoon in. Ik heb er ook nog niet over nagedacht of ik ‘m laat zitten of toch er uithaal.
Die zwangerschap piercings hebben een lang flexibel staafje
zaterdag 27 juli 2019 om 08:20
Ik heb ook een navelpiercing, vorige week voelde het super gespannen, maar nu heb ik er geen last meer van. Ik kijk gewoon hoe het gaat.
Ik denk niet dat ik een speciale zwangerschaps piercing ga nemen.
https://www.alloverpiercings.nl/piercin ... spiercings
Ik denk niet dat ik een speciale zwangerschaps piercing ga nemen.
https://www.alloverpiercings.nl/piercin ... spiercings
zaterdag 27 juli 2019 om 08:59
@tinkeltje: ik heb mijn nummer in de PB gestuurd voor de app groep!
Van die slaaphouding had ik nog niet gehoord, maar ik slaap sowieso meestal op mijn linkerzij, dus dat komt mooi uit. Qua eten doe ik gewoon hetzelfde als normaal, alleen natuurlijk geen rauw vlees e.d. Maar ik ga niet ineens ontbijten met drie boterhammen, terwijl ik dat normaal met smoothie of een bakje yoghurt doe.
*terug in vakantiemodus*
Van die slaaphouding had ik nog niet gehoord, maar ik slaap sowieso meestal op mijn linkerzij, dus dat komt mooi uit. Qua eten doe ik gewoon hetzelfde als normaal, alleen natuurlijk geen rauw vlees e.d. Maar ik ga niet ineens ontbijten met drie boterhammen, terwijl ik dat normaal met smoothie of een bakje yoghurt doe.
*terug in vakantiemodus*
zaterdag 27 juli 2019 om 10:30
maandag 29 juli 2019 om 13:33
Hoi Dames! Even geleden, maar ik ben weer terug van vakantie
. Hebben fijn met z'n tweeën kunnen genieten. Erg fijn om samen even de tijd te hebben om overal even bij stil te staan; we worden papa en mama! Blijft toch bijzonder om je te realiseren
.
Ik ben vandaag ook bij de verloskundige geweest voor controle. We hebben ook te horen gekregen dat we voor 90% zeker een jongen krijgen
. Zo leuk! Hij lag met zijn beentjes opgetrokken, dus het was erg lastig om te zien, maar uiteindelijk was het toch te zien. We zijn er allebei heel enthousiast over, dus dat is fijn!
Ik heb vandaag even gegoogeld op de gratis babydozen en kwam dit artikel tegen:
https://www.consumentenbond.nl/zwanger/ ... ypakketten . Ik heb dus besloten me nergens voor in te schrijven. Heb namelijk echt geen zin in zoveel spam!
Het op de zij slapen heb ik ook een aantal keer gelezen. Volgens mij is dat al vanaf het tweede trimester. Langere tijd op je rug liggen met sporten mag dan ook al niet dacht ik. Ik ben echt een zijslaper, dus probeer er wel echt op te letten dat ik op m'n zij ga liggen. Hopelijk kan ik er nu vast aan wennen, maar vind het nog erg lastig om zo in slaap te vallen.
Qua voeding houd ik me ook aan de regels van het voedingscentrum. Heb de afgelopen vakantie doordat we veel onderweg waren niet zo goed op m'n gezonde voeding kunnen letten, dus dat probeer ik nu echt wel weer op te pakken.
Hoe doen jullie het met sporten? Ik heb voor de vakantie weer een keertje rustig hardgelopen, maar heb daarvoor door de vermoeidheid weken niks gedaan. Wil het nu toch wel weer op gaan pakken. Heb op Pinterest allerlei leuke oefeningen gevonden, dus daar wil ik nou eigenlijk mee aan de slag. Weet nog niet of ik echt met een zwangerschapssportgroep mee wil gaan doen. Ergens wel gezellig natuurlijk, al zit je dan weer vast aan vaste tijden. Toch lastig..
Leuk dat jullie en appgroepje opzetten, ik sluit me hier niet bij aan. Ben het laatste half jaar wat afgekickt van m'n telefoon en dat bevalt heel erg goed. Dus dat wil ik graag zo houden, heb net als Deb denk ik anders te veel de neiging om te gaan kijken. Ik hoop wel dat er ook in dit topic nog enthousiast geschreven blijft worden. Vind het toch altijd erg leuk om alles te lezen!
Ik ben vandaag ook bij de verloskundige geweest voor controle. We hebben ook te horen gekregen dat we voor 90% zeker een jongen krijgen
Ik heb vandaag even gegoogeld op de gratis babydozen en kwam dit artikel tegen:
https://www.consumentenbond.nl/zwanger/ ... ypakketten . Ik heb dus besloten me nergens voor in te schrijven. Heb namelijk echt geen zin in zoveel spam!
Het op de zij slapen heb ik ook een aantal keer gelezen. Volgens mij is dat al vanaf het tweede trimester. Langere tijd op je rug liggen met sporten mag dan ook al niet dacht ik. Ik ben echt een zijslaper, dus probeer er wel echt op te letten dat ik op m'n zij ga liggen. Hopelijk kan ik er nu vast aan wennen, maar vind het nog erg lastig om zo in slaap te vallen.
Qua voeding houd ik me ook aan de regels van het voedingscentrum. Heb de afgelopen vakantie doordat we veel onderweg waren niet zo goed op m'n gezonde voeding kunnen letten, dus dat probeer ik nu echt wel weer op te pakken.
Hoe doen jullie het met sporten? Ik heb voor de vakantie weer een keertje rustig hardgelopen, maar heb daarvoor door de vermoeidheid weken niks gedaan. Wil het nu toch wel weer op gaan pakken. Heb op Pinterest allerlei leuke oefeningen gevonden, dus daar wil ik nou eigenlijk mee aan de slag. Weet nog niet of ik echt met een zwangerschapssportgroep mee wil gaan doen. Ergens wel gezellig natuurlijk, al zit je dan weer vast aan vaste tijden. Toch lastig..
Leuk dat jullie en appgroepje opzetten, ik sluit me hier niet bij aan. Ben het laatste half jaar wat afgekickt van m'n telefoon en dat bevalt heel erg goed. Dus dat wil ik graag zo houden, heb net als Deb denk ik anders te veel de neiging om te gaan kijken. Ik hoop wel dat er ook in dit topic nog enthousiast geschreven blijft worden. Vind het toch altijd erg leuk om alles te lezen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
maandag 29 juli 2019 om 14:02
Wat heerlijk dat je zo genoten hebt van jullie vakantie!
Ja vakantie is toch wel even wat anders straks met een kind. Wij gaan een week naar Kos en daar moet nl wel een kidsclub bij zitten enzo haha. Is er ook een mini disco mama? Jahoor kind, jij kan straks naar de mini disco haha.
Wat leuk een jongen!!
Slapen doe ik al met zo'n slaapkussen, heerlijk met mijn been eroverheen haha. Ik heb de neiging om op mijn buik te slapen.
Ik sport 1x in de week, vanaf week 15 je borstspieren niet meer trainen en verder denk ik gewoon kijken wat goed voelt. Ik heb vorige keer gesport t/m week 27 maar goed, toen was mijn buik een stuk kleiner dan het straks gaat zijn. We zien wel. Misschien lijkt mij vanaf week 20 yoga wel wat.
Ja vakantie is toch wel even wat anders straks met een kind. Wij gaan een week naar Kos en daar moet nl wel een kidsclub bij zitten enzo haha. Is er ook een mini disco mama? Jahoor kind, jij kan straks naar de mini disco haha.
Wat leuk een jongen!!
Slapen doe ik al met zo'n slaapkussen, heerlijk met mijn been eroverheen haha. Ik heb de neiging om op mijn buik te slapen.
Ik sport 1x in de week, vanaf week 15 je borstspieren niet meer trainen en verder denk ik gewoon kijken wat goed voelt. Ik heb vorige keer gesport t/m week 27 maar goed, toen was mijn buik een stuk kleiner dan het straks gaat zijn. We zien wel. Misschien lijkt mij vanaf week 20 yoga wel wat.
maandag 29 juli 2019 om 14:06
Wat leuk Bumbly, een jongetje!
Ik heb afgelopen weekend de boxen gehaald en ik vond het niet zo veel bijzonders eigenlijk. Er zat precies hezelfde in als vorige keer en het merendeel heb ik toen niet gebruikt. Die boxen zijn er natuurlijk alleen op gericht om je als klant te krijgen.
Wij hebben vanavond weer controle, ben benieuwd.
Ik heb afgelopen weekend de boxen gehaald en ik vond het niet zo veel bijzonders eigenlijk. Er zat precies hezelfde in als vorige keer en het merendeel heb ik toen niet gebruikt. Die boxen zijn er natuurlijk alleen op gericht om je als klant te krijgen.
Wij hebben vanavond weer controle, ben benieuwd.
maandag 29 juli 2019 om 14:14
Lekker zo’n vakantie!
De spam van die boxen valt reuze mee. Ik meld me iig gewoon weer af ( meestal zit er wel zo’n linkje in de mail). Ik heb ze vorige keer wel opgehaald, nu nog niets aangevraagd. Moet ook nog achter de guo aan bedenk ik me nu.
Qua sport ga ik mom in balance doen. Dat is gezellig en toch ook redelijk fanatiek.
De spam van die boxen valt reuze mee. Ik meld me iig gewoon weer af ( meestal zit er wel zo’n linkje in de mail). Ik heb ze vorige keer wel opgehaald, nu nog niets aangevraagd. Moet ook nog achter de guo aan bedenk ik me nu.
Qua sport ga ik mom in balance doen. Dat is gezellig en toch ook redelijk fanatiek.