Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Zebra ; ongeveer 3 kilo in week 16... Helemaal niet zo erg eigenlijk. Gewicht is altijd al een dingetje geweest bij mij. Dat zal het eerder zijn.
Het is eigenlijk niet de gewichtstoename wat het probleem is maar mijn gedachtegang hierover. Ik moet het loslaten..
leesgraag schreef:
16-08-2020 21:41
Zebra ; ongeveer 3 kilo in week 16... Helemaal niet zo erg eigenlijk. Gewicht is altijd al een dingetje geweest bij mij. Dat zal het eerder zijn.
Het is eigenlijk niet de gewichtstoename wat het probleem is maar mijn gedachtegang hierover. Ik moet het loslaten..
3 kilo lijkt me echt geen probleem inderdaad. Goed dat je ziet dat het meer je gedachtegang is, hopelijk blijft het je niet de hele tijd dwars zitten.

Ik hoef me trouwens tot nu toe niet te wegen bij de verloskundige, jullie wel?
Nee ik ook niet. Vorige keren ook niet behalve voor de keizersnede bij de anesthesist

Ik ga me berichten even checken
Ik heb geen Facebook dus misschien soreek ik jullie hier af en toe nog is.

Ik voel af en toe mini blubjes in mn buik, lijkt wel op darmperistaltiek maar de locatie doet mij vermoeden dat dat het niet is :-D
Ik voelde ook blubjes, twijfelde vorige week nog of het mijn darmen waren, maar nu zijn het echt superduidelijke schopjes. Elke dag een paar keer.

Ze wegen mij ook niet bij de vk. Ik vroeg ernaar en ze zeiden dat ze meestal niet wegen, vooral niet als je bmi prima was aan de start.

Ben nu ruim 18 weken en ruim 3 kilo aangekomen. Dit is vooral in de laatste paar weken want het eerste trimester at ik slecht. Ik vind het niet leuk om aan te komen, ik zie ook dat het niet alleen in buik en borsten, maar ook bijvoorbeeld in armen gaat zitten, maar het is een zorg voor later.
Over het aankomen: ik ben nu 19 weken en 3,5 kilo aangekomen.

Net terug van de 20 weken echo. Ons meisje is een beetje verlegen en houdt niet zo van echo's, gelukkig was wel alles goed. Helemaal verliefd! :heart:
Is even geleden, maar niet zoveel puf om te lezen, druk op t werk, kids weer naar school, sport etc en veel last van mn handen.

Ik ben 1x gewogen bij de vk, maar ik weet mn gewicht zelf niet.
Ik ben van mezelf al te zwaar en het maakt me alleen maar onrustig.
Bij de 1e ben ik doorgeslagen in lijnen tijdens de zwangerschap, ik wou zo weinig mogelijk aankomen omdat ik het er heel moeilijk af krijg.
Daarom heel bewust bij de 2de en deze er voor gekozen het niet te willen weten.
De vk en gynaecoloog houden het in de gaten.

Verder valt het werken me heel zwaar.
Ik werk 3 dagen en dan 2 of 3 vrij, mn vrije dagen heb ik echt nodig om bij te komen.
Ik weet niet of ik dit nog wel 14 weken volhoudt.
Op t werk kan ik mn brace’s niet om en thuis doen mn handen dan zo pijn dat ik ze ook bijna niet kan verdragen, terwijl ik ze de rest van de tijd wel nodig heb.😵
Gelukkig heb ik in september veel vlinder diensten.
Dan ben ik ondersteunend en draai ik niet alleen een afdeling.

Volgende week de 20 weken echo, zin in maar toch ook wel weer spannend.
Hopelijk laat de kleine dan wel zien of het een jongetje of meisje is.

Verder erg last van mn hormonen, piekeren om niks en sjagerijnig om niks.
Mn kinderen hebben het maar zwaar met me😂😂
Hilde ik ga dit ook niet lang meer trekken hoor, ik krijg weer last van me bekken, net zoals de vorige keren helaas.

Trek op tijd aan de bel bij je werkgever

Ik ben blij als ik de 20 weken haal, dan heb ik vakantie en dan kijk ik wel of het nog lukt
Nog mensen die in het groepje willen ?? Bijna iedereen was voor, maar de aanmeldingen vallen wat tegen :cry:
Ik heb je een pb gestuurd, ik weet alleen niet of ie goed aangekomen is
@hilde ik heb je hier een link terug gestuurd via die link kan je je aanmelden
Ik heb geen Facebook dus ik blijf hier nog lezen als er nog wat gepost wordt.
Zo leuk, het is mn 1e zwangerschap maar ik voel dus al vanaf week 16 schopjes :heart:
Ik voel sinds die eerste schopjes(1,5 week geleden) nu niks meer.. ben dit echt niet gewend

Kan ik weer lekker liggen malen..
Was het wel de baby?
Ligt de placenta voor?
Waren het me darmen?
Was de baby aan het spartelen omdat het dood ging?

Dat soort dingen :frusty:

Blij als het maandag is, controle
Ik had vandaag de 20 weken echo.
Onze kleine is glansrijk geslaagd, alles was goed.
Een kleine druktemaker die het de echoscopiste moeilijk maakte😂.
Wou ze het gezichtje zien werd de kont voor gedraaid en andersom.🤣
Gelukkig op het moment van de geslachtsbepaling gingen de beentjes netjes van elkaar!
Wij krijgen onze 3de zoon🥰🥰
Hoi allemaal,

Hier ook weer een berichtje van mij! Inmiddels 18 weken maar nog steeds ontzettend ziek helaas.

@facebookgroep; ik heb geen Facebook, dus blijf gezellig hier kletsen

@gewicht: door het ziek zijn ben ik 8 kilo afgevallen. Ik heb overgewicht dus een beetje minder mag wel, al was dit niet helemaal de bedoeling.

Fijn om te lezen dat meerderen het geslacht weten en een goede 20 weken echo hebben gehad! Lekker van genieten!
mijo ik heb je een tijdje geleden al een pbtje gestuurd voor de facebook groep. :)

Lola wat balen dat je nog ziek bent/was! Hoe is het nu?

Hilde fijn dat alles goed is, leuk een zoontje erbij!

Hier vandaag controle gehad met 22 weken. Fundushoogte was te hoog, dus moet de suikertest nu vroeger doen, met 24 weken ipv 26/27. Over drie weken weer controle met 25 weken. Vk had het ook al over een groeiecho. Baal er wel van, maar gelukkig was alles verder goed met ons meisje.
Zo, ik ben hier lang niet geweest! Helaas ben ik nog steeds echt ziek en zit ik momenteel thuis. Nog steeds misselijk, moe en op. Ik hoop wel nog voor het verlof weer te beginnen met werken. Ik heb volgende week een gesprek op werk, over hoe verder.

Met de baby gaat alles gelukkig goed. Ondanks dat ik alleen maar ben afgevallen, groeit de baby goed. 20 weken echo was helemaal prima. We weten niet wat het wordt; dus dat wordt een leuke verassing ;-)
Voor de rest geniet ik nu vooral van de schopjes en het struinen op internet naar leuke baby spulletjes. Het eerste pakje heb ik al binnen en er staat al een ledikantje :-) Nu de rest van de spullen nog
Hartjejynx als het goed is heb je een link gekregen

Vandaag 20 weken
Helaas kan ik nu al niet meer me eigen werkzaamheden doen dus ook hier van de week een gesprek hoe het nu verder gaat
Even dit topic nieuw leven inblazen haha!

Hoe gaat het met iedereen? Allemaal over de helft, op naar het derde trimester!

Ik ben nu bijna 25 weken en voel me goed behalve dat ik veel last heb van mn rug, lastig met werken ook..
Verder ben ik de ene dag best moe en de andere dag barst ik van de energie :hyper:

De bewegingen in mijn buik vind ik zo bijzonder!
Ik ben nu 8,5 kilo aangekomen en begin nu echt flink te groeien, hoe is dat bij jullie?
Leuk dat je weer even wat post, Zebra! Ik heb ook geen Facebook, leuk dat het topic niet helemaal uitgestorven is en om hier nog te kunnen kletsen. :-) Vervelend dat je last hebt van je rug, kan de fysiotherapeut daar iets aan doen wellicht?

Ik ben inmiddels 26 weken onderweg en voel me over het algemeen heel goed. Overdag heb ik veel energie, maar 's avonds is het op en lig ik het liefst vroeg op bed of languit op de bank, daar geef ik zoveel mogelijk aan toe. Heel anders dan toen er nog geen dreumes rondliep tijdens de zwangerschap. :-D Ik werk in de kinderopvang en vanwege de onbekende risico's voor het ongeboren kind, werk ik zoals de richtlijnen van het RIVM aangeven vanaf 28 weken niet meer op de groep, en aangezien mijn leidinggevende alle administratieve taken zelf uitvoert, ga ik dan al met verlof! Ik kijk er enorm naar uit, vind dit de fijnste tijd van het jaar en heb dan toch drie dagen extra om te genieten van dreumes, uit te rusten en me voor te bereiden op een leven met twee kinderen!

Nu je het zegt, ik heb mezelf nog helemaal niet gewogen deze zwangerschap. Misschien straks toch eens even doen, haha. Mijn buik groeit goed, ik maak er nu geen foto's meer van, maar als ik mijn buik vergelijk met foto's van toen, is hij ongeveer even groot. Ik vind de bewegingen ZO gezellig, voel hem ook echt heel veel. :heart:
Leuk om even weer wat van jullie te lezen! Fijn dat alles goed gaat met jullie.

Hier morgen alweer 27 weken. Op wat sneller moe na, gaat het goed. Jammer genoeg wel zwangerschapsdiabetes, maar dit weten we al een poosje en sinds vorige week gebruik ik hiervoor insuline. Sindsdien gaat het gelukkig goed met de waardes. Enige nadeel is het verplichte inleiden met 38 weken, maar daar probeer ik niet te veel van te balen. Het is niet anders. De kleine meid groeit goed, beweegt veel en daar gaat het om!
Oh over 2 weken al met verlof Varenna, wat heerlijk!
Zeker omdat je er al een hebt rondlopen thuis.

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis maar daar werk je wel gewoon tot het einde door. Van de week werd bekend dat we weer op de cohort IC worden ingezet, ik heb aangegeven hier moeite mee te hebben. Mijn werkgever gaat kijken wat hij hiermee kan doen....
Zie het echt niet zitten om 8u per dag in maanpak met mn dikke buik zwaar werk te gaan doen.

Ik ga komende week inderdaad naar de fysio voor mn rug, hoop goede tips te krijgen.

HartjeJynx, wat vervelend dat je aan de insuline moet, maar gelukkig groeit ze goed!
Leuk weer even hier wat te lezen, Facebook is ook rustig.

Hier alles goed, nu 26+2 en morgen mn laatste werkdag alleen.
Vanaf dinsdag ga ik de ziektewet in en dan alleen nog boventallig op therapeutische basis.
Het werd gewoon te zwaar, veel last van mn handen en op de huiskamer waar ik werk zijn er een aantal bewoners te zwaar om te doen voor mij dus collega’s namen het over, dat werd te rommelig en chaotisch dus de keuze gemaakt om te stoppen.
Vindt het wel jammer maar is beter zo en boventallig is ook wel fijn, veel dingen blijven nu liggen.

A.s woensdag de suikertest, ben benieuwd.
Ik wordt sws ook rond 38/39 weken ingeleid ivm mn medicatie voor hoge bloeddruk.
Verder alles goed.

Thuis ook alles rustig, ex is alleen wat kinderachtig bezig, hij wil pas na de geboorte erkennen.
Allemaal smoesjes heeft ie, ik vermoed dat dat is vanwege z’n nieuwe vriendin m.
Hij beweert van niet, hij zegt dat ie er aan moet wennen en dat hij er zeker van wil zijn dat het van hem is....
De grootste bullshit want hij wil wel bij de bevalling zijn en betaald ook gewoon mee aan de spullen.
Ik ken m al 20 jaar, als hij echt zou denken dat het van iemand anders was had hij ook geen cent mee betaald.
Tevens had ie het ook over alimentatie betalen, nou dat doe je ook niet als je er vanuit gaat dat er een kans is dat het niet van jou is....
Ik heb maar besloten me er niet druk om te maken, als ie een vaderschapstest wil betaald ie zelf maar, ik ga niet ergens aan meebetalen waarvan ik de uitslag al weet.
Soms zijn mannen echt vaag🤨
Zal wel een kwestie zijn van even laten zien dat ie geen watje is ofzo, ik weet het niet😂
Hey dames !

Ik loop ook al een maand in de ziektewet ik doe een beetje administratie thuis. Deed eerst huisbezoeken maar dat mag niet meer

Veel last van de bekken, en dromen. En pukkels.. haha

Verder gaat het goed vergeleken met de vorige zwangerschappen ! Ik begin nu ook echt een beetje op die wolk te komen. Zo fijn !

Tot nu toe 4 kilo er aan zelfde als de vorige keren met deze termijn buik is wel groter
Hee allemaal,

Hier ook even een update van mij! 26 zwanger en nog dagelijks braken en misselijk.. HG sucks.. zit ook al maanden in de ziektewet en de bedrijfsarts heeft aangegeven dat ik tot m’n verlof thuis blijf.
Verder doet de baby het goed! Misschien zelfs iets te goed haha. Hij lijkt wat te groot. Vandaar dat ik volgende week een glucose test krijg en week erna groeiecho.
Babykamer is klaar! Box, kinderwagen en maxicosi staan ook al klaar haha.

Verder zit ik nog steeds 5 kilo onder m’n startgewicht. Was er 7 afgevallen en inmiddels weer 2 aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven