Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Zebra123 schreef:
14-07-2020 21:23
Dank jullie wel :lol:

Zo bijzonder om te zien zeg, kon dat maar wat vaker :bye:
Fijn Zebra! En ja.. kon het maar vaker :)!

Ik heb de laatste dagen enorm last van hoofdpijn. Ik probeer rust te nemen, maar is moeilijk met de pijn.

Hebben jullie paracetamol genomen tijdens de zwangerschap?

Ik voel me de laatste dagen sowieso niet zo lekker. Dacht even dat de misselijkheid compleet weg was, maar sinds een dag is het weer volle bak terug. Last van m'n darmen, m'n hoofd, slapeloosheid, ook wat pijntjes zo nu en dan onderin, maar ga er vanuit dat dat de groeiende baarmoeder is.
Wij hadden ook een mooie termijnecho! Het was heel bijzonder om ons kleintje al zo actief te zien! De uitgerekende datum is nog steeds eind januari.

Zonderling: jouw klachten zijn erg herkenbaar! In mijn buik lijkt ook vanalles te gebeuren. Soms echt pijn, soms niet echt.
Gelukkig ben ik steeds minder misselijk. Het blijft bij mij een geval van op tijd eten. Avondeten is nog steeds wel lastig.. Ik laat mijn vriend zoveel mogelijk koken. Dan lukt eten wel redelijk.
Slecht slapen is bij mij wel nog steeds een probleem. Gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik lekker ook middagdutjes doen.

Hoofdpijn heb ik de laatste dagen ook wat meer. Vandaag ook besproken met mijn HA en evt mag ik gewoon paracetamol nemen. Natuurlijk niet teveel op evt regelmatig maar af en toe een paracetamol moet prima kunnen.

Heb ook bloed laten prikken voor NIPT zonder nevenbevindingen. De uitslag zal nog wel even duren. Eigenlijk heb ik er ook wel vertrouwen in!
Haha leesgraag, echt precies dezelfde klachten! Ik moet ook op tijd eten, de misselijkheid kwam eerst in de middag, nu gelukkig pas in de avond en steeds later. Ook mijn vriend kookt bijna altijd, alleen eten we wel vaak vrij laat en dan is het vechten om er iets in te krijgen.

Onze NIPT was in orde! Had al binnen een paar werkdagen bericht. Hoop ook op goed nieuws voor jou!
Ik neem geen paracetamol, maar dat staat al ergens in dit topic beschreven haha (en nu die rare berichten weer al weet ik niet wat ik daarvan moet vinden nog. Blijft vaag???)

Die groeiende baarmoeder voel ik ook,vooral met hoesten en niezen veel steken aan de banden

Misselijkheid is hier goed te doen zolang ik de medicatie neem. Vergeet het soms maar ik kan blijkbaar echt nog niet zonder

Ik moet alleen geen vieze dingen tegenkomen en dat gebeurd op me werk soms nog wel eens :facepalm: zo stond ik van de week kokhalzend ramen te lappen omdat iemand daar met snot en al tegen aan had lopen niezen ofzo... als ik er aan terug denk ga ik weer kokhalzen :misselijk:

Ik kan volgende week pas bloed prikken dus dat duurt nog even
Leesgraag- Gefeliciteerd met de goede termijnecho.

Zonderling- Gefeliciteerd met goede nipt uitslag!
heel herkenbaar je klachten. Ik heb ook last van mn baarmoeder denk ik, en af en toe van mn banden na een drukke dienst of als ik lang zit.
Ik slik af en toe paracetamol, mastbok moet zeggen dat ik momenteel eigenlijk nooit meer hoofdpijn heb.

Ik heb vandaag bloed geprikt, alles was goed, alleen vit D wat te laag dus dat moet ik bijslikken en ik mocht B12 bij slikken, was wel goed maar een beetje meer was niet verkeerd zei de vk.
Suiker was 5.2.
Uitslag Nipt wordt waarschijnlijk begin volgende week😵 en morgen screeningsecho.
Ben nu toch wel heel zenuwachtig, ik hoop zo dat alles goed is🙏🙏.
Vanmiddag terrasje gepakt met mn ex, goed gesprek gehad, was wel fijn.
Hij begrijpt mij nu wat beter en ik hem.
Hopelijk kunnen we dit vaker doen als de situatie bekend is, voelt een stuk fijner.
Ik heb a.s. maandag mijn (dan 13) weken scan! Ze hadden geen plaats deze week op de twee dagen dat ik vrij ben. Begin toch wel nerveus te worden! Is alles wel goed en gezond?! Vast wel, maar je maakt je er toch zorgen om.

Mijn piepkleine "bump" is nu boven mijn schaambeen aan het opkomen! :heart: :heart: Had van de week ook lichte krampjes, vooral na een drukke dag op werk. (Hoe voorzichtig ik ook probeer te zijn, 12 uur diensten in de zorg zijn gewoon erg lang!) Dus de boel is zeker aan het groeien!

Mijn voornaamste symptoom is eigenlijk een opgeblazen buik. Op mijn werk, tegen 3/4 uur 's middags zwelt mijn buik op en lijk ik wel 4/5 maanden zwanger! 's Ochtends weer weg. Verder weinig vervelende dingen. Vermoeidheid is er nog steeds. De boobs zijn al flink groter! :mrgreen: En overdag moet ik om de 3 uur wat eten omdat ik een "branderig raar honger" gevoel krijg, net onder mijn ribben in het midden. En eten lost dat op.

@Mijo1989 Haha, ja vieze dingen! Mijn misselijkheid is al een paar weken helemaal weg, maar soms heb ik nog wel eens spontaan een kokhals gevoel in mijn keel. Van de week begon een oudje flink dik slijm op te hoesten. Gelukkig is het een oudje die twee verzorgers nodig had. Zij bleef bij hem staan, ik stond in zijn badkamer te kokhalzen boven zijn wc! :facepalm: :rofl:
MissBeany - Haha herkenbaar, vieze dingen.
Het is al een paar keer gebeurt dat ik mn kokhals neiging in moest houden tijdens de zorg.
Draai ik normaal mn hand niet om voor wat poep, nu is dat wel anders😵

Hier vanmorgen een goede screeningsecho, alles wat ze kon bekijken zag er goed uit. Het hartje was wat moeilijker omdat de handjes er voor lagen.
Nekplooi was normaal en de hersentjes en maagje ook.
Het geslacht kon ze helaas niet zien.
De armpjes, voetjes en navelstreng lagen er voor, terwijl de handjes eerst voor het hartje lagen😂
Ze gokte voor 60% op een meisje, wat ze ook deed, er kwam iig geen piemeltje te voorschijn. Eind augustus de 20 weken echo. Begin volgende week de uitslag van de nipt. Ben al wat meer gerustgesteld omdat de nekplooi meting goed was.
Wij hebben vanochtend de pretecho gehad, we krijgen een tweede jongetje! :love:
@varenna aaahh leuk hoor !! Ik kan uit ervaring vertellen dat het leuk is !! En veel piemelpraat. Heel veel. :p: maar het went.. hahaha
De termijnecho gehad vandaag, toch een januari baby! 30 januari staat de datum nu. Een mooie echo gehad, de baby liet al even zien hoe goed die bewegen kan.

Varenna Wat leuk nog een jongetje!

Hilde wat fijn dat je een goede screening gehad hebt! Nu al een eigenwijs ding dus ;-)

Missbeany Hoe was jouw echo?

Mijo ook hier erg herkenbaar met vieze dingen. Op vrijdag moeten wij op het werk altijd de koelkasten van de gezinnen checken of het niet over datum is. Dit laat ik nu aan collega’s over... :-)
Bloedprikken Duurt lang hè? Hier moet nu ook eerst een afspraak gemaakt worden en toen was ik ook al gelijk een week verder.

Zonderling fijn dat je een goede nipt had!

Leesgraag fijn die goeie echo! Hoofdpijn heb ik sinds deze week ook, ben een beetje bang dat migraine in de aantocht is en dat is wel rot want ik mag nu natuurlijk niks hebben... Ja paracetamol inderdaad en zolang je er geen gewoonte van maakt kan dat vast niet zoveel kwaad.
Snunnie!! Gefeliciteerd!! We lopen gelijk ! Haha

Iedereen heeft nu de echo's gehad toch??
Snunnie: Gefeliciteerd met je goede echo👍🏽👍🏽

Hier een enerverende dag achter de rug.
Vanmiddag belde de vk, de nipt was helemaal goed👏👏
Aangezien de oudste vanavond naar huis kwam van de camping hebben we besloten het de kids gelijk maar te vertellen.
Nou dat ging zoals verwacht😂, de oudste was pisnijdig, niet zo zeer vanwege de baby maar meer vanwege het feit dat z’n ouders na de scheiding nog sex hadden gehad😱
We hebben even een flinke preek gehad, hij vond ons maar een stel kleine kinderen.😂
Na een uur kwam ie thuis, afgekoeld en best trots, ze vrienden hadden leuk gereageerd dus dan was het prima.
De jongste was gelijk positief, hoopt op een meisje want dan hoeft ie zijn ps4 niet te delen😂😂.
Verdere reacties waren geschokt maar positief😅
Mijo wat leuk zelfde datum haha! Ik zal hem in de tabel nog een keer goed zetten. Volgens mij heeft inderdaad iedereen nu de echo gehad.

Hilde fijn dat ze het nu weten? Het is ook wel een schok voor ze natuurlijk, maar fijn dat ze bijgedraaid zijn. Heeft ook even tijd nodig natuurlijk. Fijn dat je een goede NIPT uitslag had!
Hilde wat fijn ! Last van je schouders denk ik zo ! Lekker gaan genieten hoor nu !
Hilde, fijn dat de kids het weten en nu beide leuk vinden!

Datum staat bij ons nu op 25 januari.

Hier gisteren de uitslag van de Nipt gehad, deze was goed! 12-8 staat de geslachtsbepaling echo gepland. Zo nieuwsgierig! We hebben nu al een jongen en ben heel benieuwd wat erbij komt.
Ik ging bloedprikken
En ik verslikte me in de wachtkamer en kreeg een enorme hoestbui
Inclusief tranen en zweetaanvallen

Ik denk niet dat ik me ooit erger heb geschaamd dan vandaag :facepalm:
Mijn scan was helemaal goed! :-D Sorry best druk geweest!
MissBeany fijn! Gefeliciteerd met de goede echo.

Ik heb afgelopen donderdag ook weer een echo gehad. Wij krijgen nog steeds een dochter. De kleine meid was weer heerlijk actief. Verloskundige kon al veel controleren, zoals de niertjes, ruggengraat en andere organen. We konden zelfs al vingertjes en teentjes tellen :heart:. Nu op naar de 20 weken echo, die hebben we 18 augustus.
Gefeliciteerd missbeany!

Hartjejynx ah wat schattig!! Wij hebben hem pas 3 september haha dag voordat we op vakantie gaan.
Vanavond reguliere controle ik moet even een zwangerschapsverklaring vragen voor me werk die vergeet ik steeds.. eindelijk de knoop doorgehakt wat opvang betreft en de wagen komt morgen binnen

Volgende stap: erkenning regelen en de zolder moet leeg en verbouwd worden

Ben ook heel benieuwd waneer ik de kleine ga voelen bewegen! De oudste voelde ik met 15 weken de jongste met 14 en ik ben nu 13 dus ik verwacht niet dat het heel lang meer zal duren :heart:
miss beany wat fijn dat je scan goed was!

Hartjejynx wat leuk! Blijft leuk om de baby te zien hè? Zo bijzonder! Ik moet helaas weer lang wachten.

Mijo alles met hoesten is tegenwoordig ongemakkelijk in het openbaar hè? Verslikken net zo haha. Gelukkig hoefden ze geen heimlich greep toe te passen :-P
Zwangerschapsverklaring goed dat je het zegt! Die moet ik ook nog regelen....
Erkenning regelen moet dat ook al voor de bevalling?

Ik doe hard mijn best het bij te houden hier, maar vind het wel lastig haha sorry!
Erkenning hoeft niet perse voor de bevalling, maar wij doen het wel want daarna moet je mee en ik lig dan nog in het ziekenhuis
Mijo ik zie dat mijn man dat niet hoeft te doen, we zijn getrouwd en dan gaat dat allemaal automatisch.
Slim dat jullie het dan alvast doen!
Ja als je getrouwd bent hoeft het niet idd (vergeet ik er voor het gemak even bij te zeggen omdat ik zelf niet getrouwd ben haaha lekker egoïstisch)

Als je niet getrouwd bent moet je ook niet vergeten het ouderlijk gezag vast te leggen dat kan gewoon via internet na de bevalling

Je kan dan ook eventueel vastleggen naar wie je kind(eren) gaat als jullie alle 2 komen te overlijden
anoniem_63d34d6e0dd0e wijzigde dit bericht op 28-07-2020 18:24
Reden: aanvulling
44.09% gewijzigd
Gister een goede nipt uitslag gehad! Precies een week na de bloedafname dus het is me meegevallen qua wachttijd

En ineens is daar de nesteldrang :facepalm:
Ik wil gewoon NU de zolder leeg hebben, en een babyfoon kopen. De kinderwagen staat al in elkaar.. hahahahha en manlief moet vandaag de voordeur schilderen. Word nu al moe van mezelf. Laat staan me vriend haha
Wat fijn mijo!
Hier zijn we ook al bezig haha! Ik vond een mooie degelijke baby kamer op marktplaats en niet duur. Die staat me nu in de woonkamer dus mijn man is nu aan het schilderen zodat het de woonkamer uit kan haha!
Jij had het een tijd terug over een whatsapp/facebookgroep, is daar nog steeds animo voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven